Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

lørdagformiddag og trimmen er unnagjort. Har vært på en 60 minutters spinningøkt, pluss litt elipsemaskin mens jeg venta på at timen skulle starte. Har forbrent rett under 600 kcal og det er jeg strålende fornøyd med.

 

Nå skal jeg i dusjen og så ut på en liten shoppingrunde. Eldstegutten min begynne rpå skolen på mandag jeg må handle inn de siste småtingene. Blir vel litt sniking for min egen del også tenker jeg.

 

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en brukt spinningsykkel, eldre årgang. Det eneste jeg må skfite er pedalene for de passer ikke til mine sykkelsko. Er det noen av dere som har spinningsykkel hjemme? Jeg er i stuss på om jeg skal kjøpe sykkelen eller om jeg skal se om jeg finner en brukt elipsemaskin. Hmmmm.

 

Ha en strålende dag, her i Bergensområdet skinner solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så utrolig deilig å være ferdigtrimma for dagen – 600 kcal er bra jobba det. Jeg har bare sitti på rumpa så langt. Men stort sett jobba, og bestilt ny pulsklokke på internett (Hurra!), så jeg klager ikke.

 

Du har jo vært ivrig på spinningsykkel ei stund og hvis det er bare pedalene om å gjøre og prisen er vettug, så er det sikkert utrolig mye bedre enn en trimsykkel. Men så lurer du på ellipsemaskin også. Hva liker du best å trene på da? Kanskje du må kjøpe begge deler – da blir nok mannen din imponert :P! Ellipsemaskin - ja det er sånn med å holde armene på stenger, ikke sant? – Det ma da gi veldig bra trim for hele kroppen hvis du står på litt. Jeg mener, armene får jo kjørt seg hvis du dytter og drar og så får vel både rygg og mage jobbe litt mer og gir deg større bevegelse for ryggen. Men for å få fullt utbytte må det vel jobbes skikkelig. Men det gjelder jo for sykkel også.

 

Nei, kunne visst ikke gi råd. Tenker det er smak og behag. Kjøp det du liker best å drive med. Ha en riktig flott og solfylt dag på Vestlandet!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det går an å brøle her inne. Mye bedre enn å brøle i heimen faktisk. Jeg kan love deg at jeg blir sur hvis mannen server meg "junk-food". De andre kan spise hva de vil, men jeg SKAL ha grønnsaker til ALLE middager. Tror faktisk han har skjønt det nå:-)

Veldig bra at du ikke hiver deg over usunne ting når du har dårlige dager.

 

Vi to kan holde sammen på oktober-racet. Pølsebod og duskejenter, det blir jo en kjempedag. Regner med at alle de andre her inne kommer for å heie.

 

Jeg vil ikke gi deg noe råd mht til innkjøp av treningsapparat, jeg har ingen erfaring med hjemmetrening. Jeg går på senter fordi vi har billig avtale gjennom jobb + at det ligger veldig nært der jeg bor. Jeg tenker iallefall at det er lurt å kjøpe brukt, for man kan jo bli lei etter en stund. Og da kan du jo selge den videre og kjøpe noe annet, uten å ha ruinert deg:-)

Lykke til videre

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Skrulle og Jess.

Jeg er i tankeboksen ang. treningsapperat, såg på pedaler til den brukte spinningsykkelen i dag og de kostet 400,- så jeg tror kanskje jeg legger prosjektet litt på vent. Jeg har jo en trimsykkel som er i bra stand, men det er liksom så mye dårligere enn en spinningsykkel. Jeg har treningssenteret i nærheten, men ser for meg at nå når høsten snart er over oss og barna skal kjøres og leveres, og diverse så kan jeg ikke stikke ut der 4-5 ganger i uken, og jeg vil jo trene 4-5 ganger i uken. Jeg får se tiden ann.

 

Var og handlet i dag, fant meg to fine dongeribukser (strech) i størrelse 40 på Sparkjøp og hold dere fast damer en capribukse (stretch dongeri den også) i størrelse 38!!!! Helt utrolig!!!! Den skal jeg leve på lenge i hvertfall i flere timer. Jeg er fullstendig klar over at det ikke betyr at jeg kan kjøpe str. 38 overalt, men i dag lørdag 16. august kom jeg altså inn i størrelse 38. Vet ikke om jeg har gjort det før.... Utrolig deilig!

 

Så nå skal jeg legge vekk noen bukser "fra gamle dager" som jeg ikke føler sitter noe bra lengre. Da blir gubben glad og, nytt inn gamelt ut.

 

De er og handler nå, stedatteren min skal lage middag i kveld - spennende saker. I dag skal jeg ikke sutre uansett hva som blir laget, blir evt. bare litt mer til kvelds hvis jeg ser at det blir i mektigste laget. Kan ikke ta motet fra 15 åringer heller, 38 årige gubber derimot. he he

 

Glemte helt å fortelle at jeg har kjøpt meg mp3 spiller i dag til 199,- Så nå skal jeg laste ned musikk og ikke minst lydbøker slik at jeg får litt underholdning til skogsturer og økter på trimsykkelen.

 

Nå skal jeg ta meg en runde og kose meg med trådene rundt omkring, der er alltid like spennende og lese hvordan det går med folk.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, du smekkerfrøken! 38, da gitt. Du er jo blitt rene tenåringen:-)

Jeg gratulerer så mye!

Det er kjempeviktig å kose seg med denne gode følelsen, det er jo selve belønningen for alt gnaget og sultne kvelder som det har vært innimellom.

 

Jeg er helt enig med deg,-hiv mainnskiten. De gamle, digre buksene skal du ALDRI mer bruke. Jeg har iallefall bestemt meg for at mine skal til "altforstorebukser-himmelen". Greit at det ikke ligger for store bukser i skapet, hvis jeg legger på meg igjen så skal det iallefall være INNMARI UBEHAGELIG!

 

Jeg har gjemt den aller største, mest til skrekk og advarsel for meg selv. Artig å ta den frem slik at jeg kan se hvordan jeg var. Kanskje jeg skal ramme den inn og henge den på veggen (må ha stor vegg da)

Artig når ungdommen lager mat. Da er ikke engang jeg kresen. Har nok spist bittesmå porsjoner innimellom, men utakknemlig - nei!

Kos deg med spennende mat på en lørdagskveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det visst bare å stemme i i koret med ohhhÂ’er og ahhhÂ’er. Så moro med 38 2neA. Vel fortjent:)! Dette med størrelser har vi snakka om før og det varierer jo veldig, men 38 da gitt – det hadde du ikke klart for ei stund sia!

 

Det er veldig koselig og positivt når den nye generasjonen lager mat. Helt enig i at det ikke går an å være kresen da. Jeg er nesten alltid takknemlig når andre lager mat til meg for det er ganske sjelden, og ser det usunt ut så får jeg bare spise litt mindre. Men helten min har fått klar beskjed, så han våger ikke å putte diabetes i maten som jeg skal spise. Jeg har prøvd å skremme ham med diabetes nemlig, så mye fett og sukker har stort diabetesinnhold her i huset :P.

 

Jeg pakker også vekk store klær om dagen. Få det ut av huset! Enig med jess i at blir jeg tjukk igjen så skal det pinadø gjøre vondt :D.

 

Kos deg med den nye mp3-spilleren. Jeg er litt naiv på nedlasting og sånn. Går det an å laste ned lydbøker? Og ha en fortsatt riktig god helg! – klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for alle ahher og oohher. Sønnen min begynner i 1. klasse i morgen kanskje den snertne (tjhi) moren hans skal gå med nybuksen da.

Dagen i dag har gått forholdsvis greit, var for sulten til middagslagingen, pluss at min kjære kom "for sent" så jeg spiste et kyllinglår før middagen og ett til middagen. Det er nok i meste laget, men pytt sann. Snikveiingen min driver og leker med et nytt tall, har sett det hele to ganger nå, men tror ikke det holder til denne tirsdagen, men kanskje neste.

 

Har slengt meg på en juletråd, i håp om å finne ekstra giret for å kvitte meg med de siste kiloene. Det blir gøy.

 

På onsdag skal jeg på klubb, det er alltid gøy. Jeg får helt sikkert spørsmålet: nå er du vel ferdig slanket? Og da vet jeg ikke om jeg skal være litt diplomat og si at ja nå er hovedmålet og fortsette den nye livsstilen og ikke la noen kilo snike seg på igjen. Vet at det sikkert blir litt diskusjon hvis jeg innrømmer at jeg vil videre ned. De mener det godt, er sikkert litt bekymret for at jeg blir alt for opptatt av kropp, men nå når jeg er så godt i gang har jeg lyst til å prøve å gå ned litt til.. Får gå litt i tenkeboksen.

 

Nå skal jeg nyte en god bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

lykke til med skolestart i dag. min gutt begynner også på skolen i dag. vi har en jente som begynner i 3. også, så det er ikke førstemann, men det er stor stas allikevel:) og fint vær er det også. tenk om det hadde pøsregnet...

 

mitt oprinnelig mål var i dag. jeg skulle liksom være slank til han begynte på skolen, men jeg ligger så langt fra målet at jeg kan ikke gremmes over det. de 3 feriekiloene gjør ikke den kjempestore forskjellen.

 

begynner ellers å komme tilbake til gamle takter. har virkelig psyket meg opp disse siste dagene:)

 

lurt å henge seg på juletråd. jeg var med på en slik i fjor, men jeg tror den startet i november-he he:D

 

kos deg på klubben i kveld og husk at du bestemmer hvor slank du skal bli. men du trenger kanskje ikke innrømme at du skal enda lenger ned, så slipper du alt maset.

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Jubalong. Vi hadde en flott dag sammen med sønnen vår på skolen. Han var litt nervøs i dag tidlig, men det gikk fort over. Han svarte både i tide og utide - he he. Han holdt seg nå til tema og snakket til læreren men å rekke opp hånden det tar han en annen dag. Leser at det går litt trått for deg for tiden Jubalong, tror og håper at det snur nå når sommeren er på hell. Nå er det tilbake til hverdagens tjas og mas. Jeg blir litt inspirert når jeg smører matpakker til guttene mine, tenker litt på hva jeg skal finne på til dem som er både fristende og sunt og så smitter litt over på mine matpakker også.

 

Ellers har det blitt litt uvant inntak av mat i dag, vi var og feiret skolegutten på mcdonalds. Jeg spiste en kyllingburger med sur/søt saus og byttet ut chipsen med salat. Nam nam, vi hadde en liten softis til dessert. Deretter bar det til frisøren for å klippe og farge håret- luksus. Mormor hadde laget i stand kake til gullgutten. Stas. Jeg spiste en lite stykke pluss en skillingsbolle. Nå til kvelds har jeg spist ett knekkebrød. I tillegg har jeg spist litt frukt og gulerot som påfyll. Alt i alt er jeg nok godt over kvoten min, men det får gå selv om det er dagen før veiing!!

 

Hadde en super god opplevelse hos mamma og de i kveld. Det ble litt snakk om at jeg hadde vært så flink å gå ned i vekt og i samme slengen sier mamma at jeg kanskje ville overta noen klær som var blitt for liten til henne. Så jeg endte opp med en hel koffert full i klær, både til hverdag og fest. Størrelse 42 -38. Strålende fornøyd!!

 

Er spent på veiingen i morgen, er fornøyd med snikveiingene som i hvertfall vise nedgang, men pleier av en eller annen merkelig grunn og veie litt mer tirsdag enn mandag. Rart det derre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går havna jeg oppi en ubehagelig diskusjon. Det var folk rundt meg som ble veldig opptatt av hvor mye jeg har gått ned, og om jeg skulle videre ned i vekt. Jeg sa som sant var at jeg skulle ned noen kilo til,- og ble bombardert med at jeg var i fare for å miste kontrollen, at jeg ikke lenger så meg selv, anoreksi og jeg vet ikke hva. Det hjalp utrolig lite at jeg prøvde å fortelle de at jeg er nesten 80 kilo og bruker str 42-44 i bukser. Alle mine men... ble blankt avvist med at jeg er høy, se på kroppen osv. Jeg er veldig klar over at hodet kanskje ikke henger med, men det er faktisk ikke slik at jeg er slank! Begynner kanskje å bli normal, men definitivt ikke tynn/slank.

Jeg skjønner også at de mente det godt, men det ble så heftig at jeg følte jeg virkelig måtte sitte og forsvare meg. Så heretter vil jeg si noe sånt som at jeg er omtrent i mål, hvis noen spør.

Dette var en utrolig absurd opplevelse, hittil har alt dreid seg om at jeg er for rund. Og den diskusjonen var imidlertid min helt private diskusjon. Hvis man sier man er for tjukk får man bare mumling tilbake, eller "neida, du er ikke såååå tjukk"

 

Gratulerer med masse nye klær:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jess, huff så ubehagelig. Ja jeg FORSTÅR godt hva du mener. De mener det så godt så godt tror jeg, men det blir litt rart at de er SÅ bekymret når bmi'en ikke en gang er innenfor normalområdet!! Men klart vi må passe på så hodet blir med oss hele veien, jeg er nok større inni mitt hode enn jeg er i virkeligheten. Det tar tid å venne seg til denne nye kroppen.

 

Jeg har en strålende vektnedgang for 3. uken på rad (tror jeg må tilbake til 1 mnd jeg startet mitt nye liv for å finne liknende tilstander). 1kg ned!

Her selvsagt strålende fornøyd med det. Hva som er årsaken til at jeg nå går så fint ned i vekt aner jeg ikke, kanskje det er fordi jeg nå sier at det ikke haster lengre, kanskje jeg er over en vektterskel, kanskje jeg spiser for lite og det er rett før kroppen går i sparebluss!!(gulp). Tror ikke jeg skal bekymre meg for det med 2 måltider på Mcdonalds i løpet av en uke, samt kakestykke he he.

Deilig med nedgang er det uansett. Jeg er godt forberedt på at kroppen sier stopp nå for en periode, pleier som sagt ikke å gå så mye ned på så kort tid. I kveld skal jeg på spinning og mage/rumpe/lår trening. Det gleder jeg meg til har hatt to treningsfrie dager nå, så det kribler litt i kroppen.

 

Ha en strålende dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk 2neA – du rocker! Trallallaaa. Kom du deg på trening, da? Ja, det gjorde du sikkert, slik ei flinkisdame du er og i tillegg med kriblete bein :P.

 

Jeg kjente jeg ble utrolig irritert når jeg leste om opplevelsen til jess som beskrevet over. Folk mener vel bare godt får vi tro, men makan til tull at vi må sitte og forsvare oss for at vi ønsker å bli normalvelktige! Jeg er spent pa når noen begynner med meg, er ikke sikker på at jeg kommer til å takle det så godt. Strategien med å si at det begynner å hjelpe og at en snart er i mål er sikkert smart.

 

Gratulerer med nye klær, ja! :) – klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da!!!

Det er jo deilig når ting går litt av seg selv, selv om jeg VET at det ikke er "helt av seg selv". For da hadde vi ikke hatt behov for denne klubben. Jeg tror du har kommet langt i omstillingsprosessen, og at du har funnet din stil. Sannsynligvis har du en super kombinasjon av mat, trim og forbrenning.

Ny vektnedgangen, hva som skjer senere er ikke noe å tenke på. Du skal kose deg med det du får til!

Hvor mange kcal ligger du på? Har du regulert kcal inntaket siden du startet?

 

Jeg inntar fortsatt ca 1600 kcal pr. dag. Det var for lavt da jeg startet, men jeg fikk gode resultater og ingen bråstopper. Ut fra dagens beregninger er det ganske riktig. Har litt langsommere vektnedgang nå, men det er vel helt naturlig. Og så er jeg ikke fullt så streng med meg selv enda, selv om jeg nok oppfattes som nazi-slanker'n. Jeg øver meg stadig på å tillate meg ting, men var helt avhengig av å være streng den første tiden. Jeg følte at jeg måtte gjøre det riktig FØRST, og så var jeg veldig avhengig av resultater- som ga videre motivasjon. Nå vet jeg at jeg ikke gir opp selv om det går trådt ei uke.

 

Er det ikke deilig at vi har lyst å trene?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Vekten svingte opp igjen med 1 kg i dag!!! Men det tar jeg med fatning, vet jo at det svinger litt fra dag til dag. Synes det var litt mye med ett helt kilo opp da, men vi får se om noen dager hvilken vei det går, satser på at det går nedover igjen. Hvis ikke må jeg se litt nærmere på inntaket mitt. Jeg teller ikke, men gjør overslag. Tenker at ca. 1600 er riktig for meg. I og med at jeg bare gjør overslag så blir det nok litt feil i begge retninger, men det er ok for jeg har gjort overslag hele tiden og godtar litt slark. Tenk for noen måneder, ja til og med uker så hadde jeg blitt deppa av en slik oppgang men nå tar jeg det med stor ro. Det er så deilig å ha et forholdsvis avslappet forhold til vekten, så lenge jeg har tippet 20 kg så senket jeg skuldrene litt liksom. Er så greit å kunne svare: tatt av sånn vel 20 kg. De derre vel'ene varierer da med noen hundregram til flere kilo men det er det jo ingen som trenger å vite.

 

I dag har jeg gått med mamma's avlagte klær, deilig med ny gratis garderobe gitt.

 

Ha en strålende dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er blitt kul! Du har helt rett i at 1 kilo opp siden i går ikke er å legge på seg. Dette ordner seg snart :). Det ser veldig greit ut å gjøre overslag i steden for å telle. Det har jo fungert fint for deg og med mindre det stopper opp så virker det fornuftig ut å fortsette med det. Fint den dagen vi skal slippe GR-hånda litt innimellom :P. Flott å svinse rundt i ny garderobe da gitt!

 

Ha en fortsatt god uke! Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så du hadde bestemt deg for å kjøpe spinningsykkelen. Jeg vil bare gratulere. Blir spennende å høre...

 

Jeg skjønner godt at du synes det høres nifts ut med sykkelsko utendørs. Første gangen jeg prøvde så velta jeg I GARASJEN. Jeg skulle ut og sykle, klikka fast pedalene- og så sto sykkelen i et veldig tungt gear. Resultatet var et fall i sakte film... Og skrubbsår på kneet, vondt i albuen, AU!

Så ikke fatter jeg at de som velter i sykkelritt bare reiser seg og sykler videre. Med halve ræva blodig.. Huff

Nå har jeg fått litt mer erfaring og trives veldig godt med å bruke sykkelsko ute, men jeg er veldig forsiktig hvis det er mye kryssing av veier/trafikk...

 

Jeg skal også komme dit at jeg gjør overslag i stedet for å telle. Jeg jobber med saken, har nå innført 1-2 tellefrie dager i uka...

Det er nesten enklere å telle, for da VET jeg- og så kan jeg spise "rester" på kvelden hvis jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi og hentet spinningsykkelen min og fikk montert på de rette pedalene. Jeg har nå trent i tilsammen 1.08 min og forbrent 455 kcal. Det er jeg godt fornøyd med. Varierte litt selv med intensitet og stående og sittende. Hørte på Mamma mia musikken mens jeg trente. Tiden gikk ikke på nær så fort som den gjør med en instruktør som motiverer og pusher på. Jeg må nok på jakt etter en dvd for å holde driven oppe. Jeg har bestemt meg for å spinne 30 minutter i morgen tidlig. Klarer eller orker rettere sagt ikke stå opp mer enn det tidligere enn jeg pleier. Synd at det bare blir 200 kcal av en såpass lang treningsøkt. Må virkelig slite for disse trimpoengene!!

 

I dag hadde vekten min gått opp med 100 gram til. Ja da dette går riktige veien - not. Vet at 100 gram er bortimot ingenting, og med tanke på at jeg var på klubb kvelden i forveien så er det jo helt ok. Jeg synes selv jeg var super flink på klubben. Spise en nydelig grønnsaklasagne, tok et kakestykke (medium) med marengskake (nam nam) klarte å takke nei (som den eneste) til runde nr. 2. Hurra for stålviljen min. Spiste i tillegg 1 1/2 hånd med chips og 6 snopeting. Syntes det var superbra gjort- klapp på egen skulder.

 

Nå skal jeg synke sammen på sofaen og lese litt faglitteratur.

 

Hadet bra så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Hei...

 

Vi har vurdert å kjøpe sykkel. Jeg har overtalt mannen min om at vi i så fall går for spinningsykkel. "Spant" en del i studietiden. Men som du har erfart, så har jeg tenkt at det sikkert ikke er like enkelt å holde tempo oppe uten instruktør. Hold meg gjerne oppdatert hvis du finner dvd du er fornøyd med.

(Håper sykkel er på plass i løpet av høsten, før kulda setter inn....)

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg har surfet litt på nettet og funnet et par treningsdvder for spinning. De er rådyre da, 350 kroner!!! Har lagt ut tråd på trim og trening satser på at noen har prøvd seg på treningsdvd før meg. Tjhi.

 

Ellers så har dagen i dag gått bra så langt. Har spist taco til middag, fullkorn lefser med mager kesam, svinekjøtt og masse grønnsaker. nam nam.

 

Isbilen kom på besøk i dag, kjøpt lett is. Is med fersken smak til 60 kcal boksen (50g). Deilig!

 

2 av kollegaene mine på jobben har begynt på Ketolyse-kuren. Få karbohydrater og masse proteiner og fett. Så langt gir det strålende resultater, en har gått ned 6 kg på litt under 3 uker og en har gått ned 3 kg på 4 dager!!! Blir veldig spennende å følge dem fremover. Det blir litt mye slankesnakk i matpausen, det gjør jo ikke meg noe men stakkers dem som ikke synes det er så interesant.

 

Har fått vondt i den høyre ankelen, eller det er vondt i ankelen og litt oppover leggen. Det er ikke styggvondt, men jeg kjenner det nesten hele tiden og spesielt når jeg går i trapper. Nå er jeg litt i stuss om jeg skal ta noen treningsfrie dager eller om jeg bare skal kjøre på. Jeg skal uansett ikke trene noe annet enn spinning, tror det er minimalt med belastning på foten der. Hm vanskelig. Tar i hvertfall fri i kveld, trente en liten økt i dag tidlig før jobb. syklet i 30 minutter og forbrant 200 kcal. Håper jeg får opp forbruket mitt etter hvert som jeg blir sprekere og tåler hardere belastning. 200 kcal er jo nesten ikke verdt innsatsen. (jeg sa nesten).

 

Ha en strålende kveld damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny treningskompis! Du, hvis du har vondt i ankelen hele tida kan det nok tenkes at det er lurt å ta det littegranne pent. Gjør nok ikke så mye å sykle litt forsiktig, for det er sikkert bare fint med bevegelse, men kanskje ikke tråkke på så innmari? Dette med å bli litt snurt for lite kalorier for halvtimer kjenner jeg så immari godt igjen! Men 200 er brukbart likevel – hvis du går i passe slakt tempo må du vel gjerne gå en time for å få såpass. Og det er (nesten) ikke verdt det for meg lenger :P. Med mindre jeg har selskap eller det er veldig fint terreng/mye å se på eller jeg trenger å tømme skrullehue for tulletanker. Da vil jeg heller jogge 40 minutter og få det dobbelte.

 

Ellers vil jeg bare nevne at du blir veldig fort vant til klikksko ute. Jeg datt sidelengs på rødt lys første gangen, men etter det har jeg blitt vant til den bittelille vridningen som utløser skoen. *ler* - jeg har ei venninne som sier Â’...du skrulle, du detter som en full mann, du!Â’. Det er et kompliment, tror jeg, og sikkert sant for jeg slår meg nesten aldri. Jeg sykler i alle fall nesten aldri uten sykkelsko lenger!

 

Ha en riktig flott fredagskveld! - skrull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten igjen i dag tidlig og opp 500 gram til, det blir opp 1,6 kg!!!!!!!! siden tirsdagsveiingen. Hva skjer?

 

Nå må jeg rydde litt i hodet mitt og dagboken min:

 

Uke 32

5. august: 70, 3 kg

6. august: 70, 3 kg

7. august: 69, 5 kg ( her hoppet vekten ned med 800 gram)

8. august: 69, 6 kg (ned 100 gram)

9. august: 69, 3 kg (ned 300 gram)

10. august: 69, 2 kg (ned 100 gram)

11. august: 68, 9 kg (ned 300 gram)

 

uke 33

12. august: 69, 4 kg (opp 500 gram -typisk for veiedag i grunnen)

13. august: 69, 0 kg (ned 400 gram)

14. august: 69, 1 kg (opp 100 gram)

15. august: 69, 3 kg (opp 200 gram)

16. august: 69, 1 kg (ned 200 gram)

17. august: 68, 9 kg (ned 200 gram)

18. august: 68, 4 kg (ned 500 gram)

 

uke 34

19. august: 68, 4 kg (holdt seg til veiedag - utrolig nok)

20. august: 69, 4 kg (opp 1000 gram)

21. august: 69, 5 kg (opp 100 gram)

22. august: 69, 4 kg (ned 100 gram)

23. august: 70, 0 kg (opp 600 gram)

24. august: 69, 2 kg (ned 800 gram - endelig rett vei!!!!!!!)

25. august:

26. august:

 

Nå kan jo dette være naturlig variasjoner i vekten, har dog ikke hatt så store svingninger før, men det gjelder egentlig både opp og ned.

 

Ser når det gjelder matintak at jeg nok har hatt litt "hold vekten" tankegang. På mandag var vi på Mc donalds og spiste lunsj, feiret 1. skoledag til eldstemann. Jeg valgte forholdsvis sunt, men burger er nå burger. Om kvelden spiste vi kake (selv om jeg klarte meg med ett stykke så var det nå kake).

Tirsdag spiste jeg tortillalefse med pålegg til kvelds, hadde det samme til lunsj på onsdag (utrolig godt men sikkert ikke så sunt at jeg kan spise det flere dager på rad!!!) Onsdagskvelden var jeg på klubb med påfølgende inntak. Synes jeg klarte meg bra,men det ble jo selvsagt mer enn en vanlig dags inntak av kalorier!! Blanding av fett og sukker, som jeg har forstått er noe av det verste vi kan innta (mer om et senere). På torsdag og fredag har jeg spist knekkebrød av den litt fansye sorten med masse frø (45 kcal stykke) med kalkunpølse oppå. Ikke de tynneste pølsebitene heller!! På møtet på torsdag spiste jeg en baguett med kylling (lyst brød og noe dressing greier) mitt argument var at jeg må jo venne meg til å "vanlig liv" så var fornøyd med at jeg bare tok 1 og spiste eplebåter ellers. Åhh, den gikk jeg inn i med åpne øyne, jeg vet jo at vi får servert mat burde ha spist rett før slik at jeg kunne takke nei!!!!!! (lære lære). i går hadde vi lefser til middag. I tillegg spiste jeg en lettis i går. Puh!! For å gjøre regnskapet enda mer i ubalanse har jeg ikke fått trent så mye som jeg pleier denne uken heller, ankelen min er litt kranglete og jeg er usikker på hvor mye jeg skal belaste den. Har fått inn 7 trimpoeng så langt. Bruker jeg ankelen som unnskyldning? Den er ikke så vond - vanskelig. Har ikke lyst til å få vondere som det tar lengre tid å kurere, skal hvile ut dagen og spinne i kveld hvis den ikke blir verre. (fordel med å ha spinningsykkel hjemme- kan jo ta det pent).

 

Dette ble langt og rotete, men utrolig nok så føles hodet mitt litt lettere nå. Fikk litt angst når vekten gikk opp 500 gram til fra i går. Men ser nå at jeg nok ikke egentlig har vært nede i 68, 4 på ordentlig, det var nok bare en liten preview på hva som kommer. Jeg må nok ta det i ett litt roligere tempo, og det er jo egentlig greit for det er jeg jo vant med. Det var bare så deilig å føle at kiloenen forsvant bokstavlig talt uke for uke. Nå er jeg tilbake til 5. august!! (huff), men denne kampen skal jeg vinne. Dette var bare en uventet skarp og sleip liten sving jeg må innom. Hvis vekten fortsetter å øke, så vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg skal i hvertfall være nøye med maten slik at jeg slipper å lure på om jeg spiser rett!!!

 

Har lest en bok som heter "Etter slankekuren" av Torkil Andersen der stod det mye interesant. Lager ett nytt innlegg på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne en bok av en kollega som holder på med lavkarbo-diett. Jeg var i utgangspunktet svært skeptisk til hele opplegget men her er en del å lære (i hvertfall for meg).

 

"Mosjon er i dag et naturlig element i de fleste slankekurer. Mange tror at årsaken er at mosjon fører til forbrenning av kalorier. Det er imidlertid ikke den eneste grunnen:Mosjon øker effekten av hormonet insulin, og gir dermed bedre sukkerforbrenning og økt fettforbrenning. Kost, mosjon og vekt har nemlig et meget komplisert samspill! (...) Det er et faktum at det bare er 10-20 % av vekttapet ved slanking som kan tilskrives mosjon, 89-90 % skyldes omlegging av kostholdet. "

 

"Noen undersøkelser viser at 90 % av dem som har slanket seg, går opp igjen til samme vekt som de hadde før slankekuren. Ja, ikke sjelden får de et par kilo ekstra på kroppen. (...) Kroppsvekten er i utgangspunktet forbausende stabil. Dette skyldes at vi er utstyrt med tallrike hormoner som direkte eller indirekte regulerer vekten. Disse hormonene dannes i hjernen, fettvevet og i kroppens kjertler. Ønsker du å stabilisere vekten din, må du spille på lag med disse hormonene, eller vil vekten raskt øke. (...)

 

Etter en vellykket slankekur har du kvittet deg med noen kilo fett. Fettcellene er tomme, men de har dessverre ikke forsvunnet. De tomme fettcellene vil produsere hormoner som via blodet føres til hjernen der de på en innfløkt måte gir beskjed til vår bevissthet om at vi er sultne. Kroppen får da beskjed om å bevege seg til kjøleskapet for å finne noe å spise. (...) Når du plutselig føler for å spise en loffskive med smør og sjokoladepålegg, har kroppen gitt beskjed til hjernen om at du trenger påfyll av mat som kan fylle fettcellene. (...) Det er et beklagelig faktum at kroppen ette en slankekur vil forsøke å få vekten din tilbake til vekten du hadde før slankingen. Enda verre er det at kroppen ved hjelp av sine utallige hormoner vil forsøke å få vekten tilbake til utgangspunktet i flere år etter at du er ferdig med slankekuren. Klarer du imidlertid å holde vekten stabil i noen får år, vil det være en god mulighet for at kroppen akseptere sin nye vekt. Samtidig har du i løpet av disse årene fått et nytt kosthold og en mer aktiv livsstil, og da er et forbausene enkelt å holde vekten stabil."

 

(mer info kommer - må fore sønnen min litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Husk på at de som mosjonerer regelmessig, har dobbelt så stor sjanse for å holde vekten sammenlignet med dem som ikke gjør det. Med mosjon menes i denne sammenhengen 30-45 minutters daglige gange i jevnt tempo, eller annen tilsvarende fysisk aktivitet. (...)

 

Samspillet mellom protein og fett.

Vil du unngå vektøkning, er det viktig med proteiner i alle dagens måltider for å lette forbrenningen av fett. Enkelt sagt åpner proteinet for fettcellene etter et måtlid, slik at fett kan forbrennes. Protein har i så måte motsatt effekt av karbohydrag, spesielt sukker, som stenger fettcellene og øker dannelsen av fett fra sukker. (...) Proteiner er komplekse molekyler som det kreves mye energi å bryte ned. Det er grunnen til at vi bare kan utnytte ca. 75 % av energien i de proteinene vi spiser. Slikk sett får vi gratis kalorier. Jeg anbefaler deg å ha mer protein i kosten enn det som generelt anbefales, fordi du har vært overvektig og må ha all den drahjelpen du kan få for å stabilisere din nye kroppsvekt. Proteiner demper sultfølelsen og øker fettforbrenningen. (...)

 

Karbohydrater

Vi trenger langsomme karbohydrater som gjør at vi kan spise oss mette uten å få høyt blodsukker og gå opp i vekt. (...)

 

Jeg skriver mer fra denne spennende boken senere, blant annet om insulin og hvordan det påvirker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe tider, 2neA. Har vel ikke så mye lurt å si annet enn at du så langt har gjort en formidabel innsats og at jeg ikke tviler på at du kommer i mål. Du nevner sjøl at det kan tenkes at den superveiinga di var litt lavere enn det som var reelt – uansett så er dette tall du vil se igjen snart. Det er jeg helt sikker på. Det er nok likevel smart å ta en kikk på hva som har foregått mat- og trimmessig den siste tida. Jeg har hatt opptur på snikveiingene mine denne uka også. Liker det ikke selv om det bare er 0.5 kilo fra tirsdag. Kjemper i tankene mine litt og lurer på hva jeg har gjort galt, men denne gangen kan jeg ikke se at jeg har gjort noe galt, så får bare være tålmodig. Dette er snikveiinger på godt og vondt – tenk så ofte de gjør oss lykkelige :P. Vi kommer oss nedover snart igjen, ser du. Du har jo også hatt fantastisk nedgang denne måneden fram til denne ukas lumske snikveiinger. Jeg tipper at noe er borte allerede på tirsdag – krysser fingrene.

 

Spennende bok du leser, forresten. Sikkert mye å hente faktamessig om fysiologi, næringsstoffer og samspillet. Lavkarbo er supre greier for kroppen, både for opprettholdelse av funksjon, for forbrenning og for metthet, ikke tvil om det. Er jo ikke så ulikt GR-opplegget, selv om karbo generelt er mer fy-fy :).

 

Ønsker deg en riktig god søndag. Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hyggelig hilsen Skrulle. I dag gikk det rette veiein igjen på snikveiingene 69, 2 kg. Ja jeg har insett at forrige ukes veiing ikke var reell, men gleder meg vilt og uhemmet til å se tallet igjen om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...