Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trallalala, jeg stiller meg i koret- synger gjerne sopran!

For dette skal synges ut: 2neA har nådd sitt opprinnelige mål:-)

Hører dere, hun har nådd målet!!!

 

Jeg gratulerer, det er bare så innmari velfortjent. Nå er du slank og flott.

Det tar sikkert litt tid å få stabilisert vekten, men du er så inne i gamet nå at det vil gå helt fint-det er jeg sikker på.

Skal du gå hold-vekten-kurs?

 

Jeg har enda noen kilo igjen, vekta har ikke vært samarbeidsvillig de siste ukene. Håper inderlig nedgangen kommer igang igjen- for jeg vil NED!

Nå har jeg rast i fra meg litt med stress og kav og uro, får håpe kroppen får angst og panikk av det slik at den skjønner at den må gi seg.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for gratulasjoner og gode ord.

Jeg er utrolig fornøyd med å ha nådd det opprinnelige målet mitt, men som så mange andre har jeg endret mål underveis. Jeg har enda noen kilo igjen før det er nådd, 3-4kg til som skal av. Håper jeg klarer å karre meg ned dit i løpet av 2008 slik at jeg kan tilbringe 2009 ++ på Hold vekten forumet--- sammen med dere!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ett vis litt godt å vite at du blir i denne tråden litt til, det er jo så hyggelig å ha deg her:-)

Selv om jeg av hele mitt hjerte unner deg å bli ferdig med denne ned i vekt-perioden!!!

Jeg er ca 1,5kg i fra mitt opprinnelige mål, men dette er nå endret til en rest på 6-7 kg. Jeg sa 25 kg, men det blir trolig bortimot 30kg før jeg er fornøyd. Det var så vanskelig å vite hvordan jeg ville se ut mens jeg enda var 100kg. Jeg skal ikke mer ned enn 30 kg iallefall, da må dere stoppe meg. Men jeg tror heller ikke det er noen fare for at jeg ønsker det:-)

Og jeg raser jo ikke akkurat nedover, så jeg vil nok klare å henge med.

Jeg tror jeg skal melde meg på et hold vekten-kurs hos min gamle kursleder. Det er ikke sikkert det er nødvendig, men jeg er så redd for å miste grepet etter å ha jobbet med saken så lenge. Jeg kommer til å henge her inne i tillegg, for denne klubben har vært til uvurderlig hjelp i dette NED-året.

 

3-4kg unna målet, det høres veldig lite ut. Litt rart å høre det, må smake litt på ordene. 3Bare 3-4kg 2neA, helt supert:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så HERLIG 2neA! Gratulerer så mye med fantastisk veiing! Nå er du jo snart i mål - det er bare noen bittesmå kilo igjen. Du, tenk at du snart er i mål!?! Jeg unner deg også å få starte opp på HV-forumet, men du må love å fortsette å leke med oss her inne – ellers blir det litt stusslig. Og så kommer vi sigende en etter en inne på HVen. Og der skal det jamen bli folksomt i løpet av det neste året :cool:!

 

Klemm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her og smiler tilfreds. 3-4 kg det høres ikke mye ut nei, god smak, har liksom ikke tenkt sånn, men gjør det nå. Jeg burde sikkert gått ned mer, men begynner å føle meg fornøyd nå og når jeg har "normal" bmi så gir jeg meg der. Er så inmari redd for at jeg skal presse kroppen for mye og plutselig fyke opp i vekt. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg er så redd for det, det er kanskje noe med at jeg må tilbake til gymnastiden for å finne en periode der jeg veide min nåværende vekt før jojo-slankingen tok til. Jeg har fortsatt en del oppstramming igjen før kroppen blir tipp topp men det er helt greit, jeg liker prosjekter jeg. Prosjekt 40 feit og ferdig er erstattet med 40 fiks og fin. Når jeg fyller 40 år om 2, 5 år så SKAL jeg ikke ha gått opp igjen noen kilo.

 

Jeg har en sånn fancy vekt som måler fettprosent, hvor mye som er muskler, vann osv. I følge den vekten er jeg nå uansett når jeg veier meg på døgnet innenfor normalen. Dog i øvre kant, men innenfor likeså. Jeg har tenkt å ha som mål å få ned fettprosenten der, den henger faktisk ikke så mye sammen med vekten som man skulle tro og det er deilig å vite.

 

Nei nå blir det mye skribling her, nå gleder jeg meg til å lese litt på trådene deres.

 

Ps. jeg har gått opp igjen 600 gram, men det er helt ok, var fullstendig klar over at jeg var maks heldig med veiedagen. Men om vekten svinger litt opp og ned så har heldigvis vektkurven den riktige retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har omdefinert de 3 F'ene, det er jammen på tide å bytte ut innholdet i FFF:-)

Denne kroppen her trenger også noe oppstramming, men jeg er faktisk overasket over at det ikke ser værre ut med tanke på hvor utsprengt huden har vært. Og så er jeg jo over 40 vet du, jeg har kanskje senka kravet?:-)

 

Den vekta hørtes spennende ut? Programmerer du inn data på deg selv? (Nå pirra du meg litt i duppedings-interessen)

 

Jeg gikk på et GR-kurs på slutten av 80-tallet. Da ble fett% målt ved albuen med et apparat. Jeg husker at det ble konkludert med at 63-65kg var passe. Og jeg kom aldri så lavt. Jeg var nede i 69 kg og vet at folk syntes jeg var tynn nok . Det er noe med høyde, kroppsfasong, skjelett og muskelmasse. Så jeg har satt 70kg som en nedre grense. Jeg synes at damer gjerne kan ha litt fasong:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jess. Vekten sender noen slags stråler opp igjennom kroppen, jeg må stå barbeint på den og ut ifra fakta som jeg har lagt inn (høyde - alder - kjønn) så gir den ut info om hvordan kroppen er satt sammen. Vet at det er mange treningssentre som har en lignende sak, kanskje på gr også?

 

Nå må jeg skjerpe meg noe alvorlig når det gjelder trimfronten. Denne uken har jeg trimmet 1 gang!! Er det mulig? Jeg hadde klubb på mandag, så var jeg og trimmet på tirsdag, så var det foreldremøte på onsdag og torsdag. I går orket jeg ikke (dårlig unnskyldning jeg vet det) i dag prioriterte jeg åpen brannstasjon sammen med barna. Så nå sitter jeg her og lurer på hvor hardt jeg skal ta meg i nakken. Solen skinner så det er vel bare å ta beina fatt, hunden blir vel ikke akkurat lei seg for en lang og god tur. I morgen skal jeg klare å stikke innom treningssenteret. Da har jeg klart mine 3 obligatoriske treningsøkter. Håper neste uke blir bedre på treningsfronten. Vet jo at det er 50 % større sjanse for å lykkes med dette prosjektet hvis jeg klarer å få inn trimmen min, og lykkes det SKAL VI.

 

Ha en strålende lørdag,nå skal jeg ut og gå.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig, jeg også prioriterte open brannstasjon i dag:) Var du i Bergen sentrum kanskje, det var nemlig jeg:) Men, det var god prioritering det. Begge våre hadde en dag de vil huske lenge. Visst du så en som knasket på knekkebrød istedenfor vaffler, sjokoladekake og andre fristelser de hadde der, så var det nok meg:) (jada, ikke rent lite stolt av at jeg stod imot alle fristelsene.)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det av og til , 2neA. Dagene og ukene strekker ikke til, tidstyven kommer innom og stjeler dagene.

Det som er viktig er jo at du kommer igang igjen, og det vet jeg at du gjør. Så flott at du stakk ut en tur.

Noen uker må vi bare roe litt ned- og treningssuget forsvinner heldigvis ikke av den grunn.

Jeg har hatt det slik selv en periode, men nå er det heldigvis bedring i vente. Denne uka har jeg klart 9 trimpoeng, og det er i minste laget for meg. Og det blir neppe mer i morgen heller for huset trenger litt mer indretjeneste enn vi rakk i dag.

 

Ha en fin helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Krille og Jess.

Jeg kom meg ut på tur, ble 1 og en halv time og 600 kalorier forbrent. Er super fornøyd med det. Turen gikk opp til en fjelltopp så terrenget var kupert.

 

Jeg motstod også vafler og is på brannstasjonen - vi er flinke Krille. Jeg var på en brannstasjon litt ute på landet. Ungene storkoste seg, vet ikke hva som var gøyest å sitte i brannbil eller å bade i skummet. Så stilige capser de fikk i år- kanonbra tiltak. Vi trenger noen små brannsjefer som passer litt på i heimen.

 

Nå har jeg akkurat spist noen deilige lefsepizzaer, tortillalefse med litt ost, tomat, skinke og oliven. nam nam.

 

Nå skal jeg se om jeg finner noe gøy på tven.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandg kveld og jeg sitter som vanlig og surfer på vektklubben sine sider. I dag har jeg lest mye inne på Hold vekten på tråden til Fullfres, der var det utrolig mye interessant å lese. Forstår at utfordringene står i kø når man omsider har kommet seg ned i trivselsvekten. Men tråden viser og at det går hvis man er målbevisst nok, og tar grep før det går for lang tid.

 

Snikveiingene mine tilsier at jeg har gått opp igjen ett kilo. Hadde nok en litt vel god veiing forrige tirsdag, så reelt sett har jeg vel gått så mye opp. Forrige mandag trente jeg ikke, det har jeg gjort i kveld, hm kan jeg finne på flere gode unnskydninger for at vekten vil være høyre i morgen?? Har ikke vært så kjempeille i matveien- helt sant, men elendig på trimfronten.

 

Ukens mål:

- drikke vann (pepsimax forbruket MÅ ned)

- trimme 4 ganger denne uken (minst)

- variere litt mer i pålegget mitt - begynner å bli litt lei.

 

I dag har jeg som sagt vært og trent aerobic/styrke. Var på møte med servering i dag. Hvorfor må de servere lyse baguetter? Klarte meg med en halv, selv om jeg hadde veldig lyst på mer. Blir jo ikke mett av den derre luften. Glad jeg hadde spist en gulrot før jeg kom på møtet. Lurer på om jeg skal lufte menyen - eller er det for sært. Jeg skal vel alltid takle en hvit baguett en gang i måneden, men tenk så mye bedre det hadde vært med noe grovere og sunnere.

 

Nå skal jeg ta meg en velfortjent dusj, har sittet her inne i flere timer og lest og lest (tjhi). Hva gjorde jeg egentlig på før jeg fant dette forumet?

 

Krysser fingrene for at veiingen går bra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser også fingrene for veiinga di. Skal stikke innom og se hvordan det har gått:-)

 

Jeg er blitt mer og mer "egoistisk". Hvis jeg kjenner folk godt, så sier jeg i fra om hva jeg vil ha å spise. På personalmøtene på jobb har vi nå alltid fruktfat, og alle er fornøyd med det. Det hender vi har noe i tillegg, men det er helt ok- så lenge jeg (og de andre) finner sunne alternativer.

Hvis jeg ikke vet hva jeg får å spise tar jeg med meg mat. Tidligere spiste jeg den i smug, nå sier jeg bare at jeg ikke kan spise slikt lyst mel, majones eller hva det nå er. Det er sikkert noen som tror jeg er allergisk eller har cøliaki,- og det må de gjerne tro. Jeg har aldri sagt det slik, så jeg lyver ikke:-)

 

Jeg lurer også på hva jeg gjorde før vektklubben, det går med noen timer nå og da. Og det hjelper meg til å holde motivasjonen.

 

Apropos pålegg- for tiden har jeg dilla på ryvita sesam m/masse cottage cheese og heistad blåbær. Rene bløtkaken- og veldig lite kcal.

 

Lykke til i morgen!!!!!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puff og pes og hyl og skrik. Vekten svingte opp igjen denne uken, var jo forberedt på en del oppgang, men ikke SÅ mye. Opp 1,2 kg dvs. at jeg har gått ned 400 gram på 14 dager og 800 gram på hele august!!!! Superslankeren.

Nei nå må jeg ta meg i nakken, skal gjøre det så snart irritasjonen over oppgangen har forsvunnet, nei for pokker jeg skal ta meg i nakken med engang! Nå skal jeg spise frokost og se om ikke ting går bedre etter den. I ettermiddag skal jeg på en beinhard step/styrke time og jeg skal drikke vann i dag, vann vann og vann. Ha en strålende dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte dagen i går med glans synes jeg selv. Drakk vann og gikk på do i ett sett - tjhi. Var og trente den beinharde timen, synes det gikk ørlite lettere enn forrige tirsdag. Har et lekkasjeproblem når jeg hopper og spretter - det må jeg gjøre noe med. Bekkenbunnøvelser må opp på prioriteringslisten min.

 

Vekten ligger på samme sted i dag, håper og tror at det er litt vann som er bundet opp. Jeg ser at fettprosenten min er lavere nå når jeg veier 1 kg mer enn i forrige uke når jeg var 1 kg lavere. Det må vel bety at det skjer endringer i kroppen min selv om ikke vekten viser det i gram/kilo. Her leter jeg som dere ser etter lyspunkter overalt. Fra spøk til alvor så synes jeg det er litt greit å ha flere holdepunkter enn bare vekten, den sier jo egentlig bare det den sier. Sammensetningen i kroppen er jo interessant den også. Merker at når vekten går oppover så kommer angsten snikende for at nå vil den bare gå opp opp opp og så plutselig har jeg rykket tilbake til start og veier 91 kg igjen. Fornuften min prøver å fortelle meg at det skjer IKKE over natten og at så lenge jeg lever sunt og trener regelmessig så vil det ikke skje heller.

Det hjelper sikkert ikke at jeg enda teller på knappene om jeg skal si meg ferdig "slanket" for denne gang, altså gå over på prosjekt hold vekten. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, i følge vekten min er jeg normalvektig nå i forhold til forholdet mellom muskler og fett (riktig nok i øvre område). Jeg føler meg ok i masse klær. Tror jeg skal prøve å være fornøyd med

1) holde vekten stabil frem til nyttår

2) gå ned de siste 4 kg frem til normal bmi.

 

Det er jo litt teit at den derre bmi'en skal ha så mye å si. Men det er liksom noe med det å bli definert som normalvektig. Noe annet som jeg bruker litt tankekraft på er tanken på at før jeg begynte på jojo-slankingen veide jeg nettopp rundt 68 kilo. Det var tilbake i 1990, da jeg var russ. Min normal bmi, 64, 4 veide jeg i 2. klasse på gymnaset. Hadde jo vært kjekt å veie så "lite", men er det egentlig verd så mye strev.... Som dere skjønner så er jeg ikke helt enig med meg selv.

 

Konklusjon: jeg skal fortsette som før spise lite og ofte og trene minst 3 ganger i uken. Gir det resultater i form av nedgang -supert. Gir det resultater i form av stillstand - ok. Men gir det resultater i oppgang - da må jeg se nærmere på forholdet mellom inntak og trening. Puh, da var mitt hodet litt klarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en liten drøm om å veie det samme som på gymnaset. Men, etter to fødsler og 13 år seinere så begynner jeg å innse at det er kanskje ikke helt realistisk?? Jeg tror nok at jeg slår meg til ro noen kilo over det, men det er jo ca 20 kg igjen til den tid....

 

Jeg synes det høres ut som du har en veldig god plan fremover. Du kan være godt fornøyd med alt du har oppnådd!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskveld og "alene" hjemme i kveld. Guttene ligger og sover og mannen min er på fest. Da får jeg et enormt behov for å KOSE meg. Så nå har jeg klart å gå på butikken og handlet inn masse godis. Unnskyldningen var et brød til frokosten i morgen tidlig, som om vi ikke har brød i fryseren. Nå ligger det marshmellows, sommerskum og sjokolade i forskjellige former og roper på meg fra kjøkkenet. Så langt har jeg spist kvelds, og noen Extra delight drops. Hvorfor gjør jeg det så vanskelig for meg selv??? Det var typisk meg tidligere å hamstre inn masse godis, når jeg viste at jeg skulle være alene. Trodde virkelig jeg var kommet lengre nå. Jeg kan klare å la være å spise sjokolade når min mann sitter med en stor pose i fanget,men når det ikke er noen der da får jeg lyst på. Jeg SKAL ikke spise noe av det digget i kveld. Skal holde meg til exstra delighten og heller spise litt av det gode i morgenkveld hvis behovet er like sterkt. Sånn nå står det her svart på kvitt, jeg skal ikke spise det i kveld. Da må jeg holde det. Ulvehungeren er kommet på besøk til meg, det er både gledelig og pyton på en gang. Jeg håper at han tar med seg mange gram når han reiser sin vei og det er jo en oppløftende tanke. Pyton fordi jeg er redd for at det er kroppen som prøver å lure meg til å spise mer enn det jeg egentlig trenger. Er ikke lett dette her. Men det er det vel ingen som har sagt at det skal være heller. NÅ begynner Nytt på nytt det er ukens høydepunkt på tv-skjermen for meg. Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har vært litt humpete for deg siste uka, 2neA. Heldigvis går det an å bruke forumet til å tenke seg igjennom en del tanker. Hva som er riktig vekt for deg kan det vel hende du må gå noen runder til på, men jeg er helt sikker på at du finner ut av det litt om senn. Jeg kjenner også på redselen for å *plutselig* være tilbake der jeg starta. Heldigvis går det jo ikke med et knips, men det er jamen fort gjort å skli utpå og da er kunsten å hente seg inn igjen. Etter min litt syndige uke med sjokolade/kjeks og vin hver dag kjenner jeg at det kunne vært godt med bare litt i dag også... I dag kjenner jeg at jeg må jobbe veldig med tanken om at disse Bare-Littene mine virker den andre veien også – å la være de Bare-Littene hjelper meg på veien.

 

Vi gjør det nok unødig vanskelig for oss sjøl innimellom. Hva er det med hjemme-alene-kveld som gjør at trangen på godteri kommer? Jeg synes det er mye enklere å la være godteri når helten min er hjemme, har nesten aldri lyst på en gang. Håper at du koser deg foran skjermen (å, jeg er misunnelig!) og klarer å holde ut uten godteriet på benken. Ulvehunger er noe merkelige greier, men det gir seg jo som regel etter en dag eller to. Jeg pleier å prøve å spise noe mat som smaker mye og gå tidlig til sengs ;). Litt stusslig, kanskje, men det virker for meg!

 

Du kommer deg snart i gjenge igjen, du flinke jente :)!

 

Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2neA, vi er nok mer lik enn jeg var klar over. Jeg visste ikke at du også hadde slike syndige tendenser, he,he:-)

Gjett at jeg har kosa meg alene hjemme iopp igjennom tidene.

Jeg klarer meg kjempefint så lenge jeg blir "sett", da er det aldri noe problem. Jeg har tenkt litt på at jeg burde installert overvåkningskamera i huset:-)

Slik har jeg egentlig alltid vært. Jeg har overspist og smugspist mest i slike alene-hjemme-stunder, gjerne spist restene etter at de andre var lagt seg.

Jeg vet jo at det ikke er spesielt gøy, men jeg så faktisk det komiske i at du stikker til butikken og hamstrer inn disse posene:-)

Følte du nesten at du stjal posene?

Jeg fikk også et bilde i hodet av at du satt der foran TV'n med alle posene i fanget, bare for å trigge deg selv...Hmm. jeg er vel litt sprø i hodet.

 

Kom du deg igjennom helga med posene inntakt?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjhi Jess. Jeg satt ikke med posene i fanget, dog ikke langt unna. Jeg klarte å styre meg fredagen, lørdagen smakte jeg litt og resten fikk ungene. Det er til og med en pose som er uåpnet. Litt stolt av det. Vi lagde tacopizzaen til gr i går, nam nam den var god og utrolig mettende så da fristet ikke snopet så ille som på fredagen, pluss at "overvåkingskameraene" var på plass igjen. Vi er jammen rart skrudd sammen. Lurer på om vi noen gang kvitter oss med gamle uvaner eller om det bare blir sjeldnere og sjeldnere de stikker innom. Er skuffet over at jeg fikk STORT behov for å handle inn søtsaker , men godt fornøyd med at jeg ikke gaflet innpå som i gamle dager. Må innrømme en ting til: det hender jeg handler inn masse digg (ikke så mye som før men dog). Når jeg har handlet det inn, så har jeg liksom fått dekket et behov selv uten å smake på noe av det- rar - hvem jeg?

 

Nå holder jeg på å tine jordbær som jeg skal kose meg med sammen med litt lettyoghurt. Ikke en eneste restesnop skal finne veien over mine lepper- den saken er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfft gjort av deg, du har vært kjempeflink.

Jeg handler også villig vekk til de andre i huset. Før bakte og kokte og brasa jeg mye også, men det har jeg prøvd å slutte med. jeg er nok ikke så ulik min mor.

Nå baker jeg nesten bare grove rundstykker, ellers bare til bursdager/fest.

 

Jeg er enda glad i å handle, men nå kjøper jeg som regel i stedet masse rare (sunne) ting vi nesten ikke vet hva navn & smak på. Familien smiler overbærende og trekker lett på skuldrene når de ser min fangst fra butikken.

Lurer på om jeg har noen urinstinker som jeg burde fått bearbeidet hos en psykolog?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er ny her og sitter og leser igjennom alle trådene. For en inspirasjon dere er alle sammen! ;)

 

Kjenner meg forresten veldig igjen om det du skriver om at suget er verst når en sitter alene. Er nok derfor jeg har lagt på meg 10kg på like mange mnd, etter at jeg ble alenemor til gutten min og sitter mye alene på kveldene... Men nå er det slutt!

 

Lykke til med siste innspurt, sånt er motiverende lesning for meg som akkurat er begynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...