Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Hanna takk for hilsen. Spennende tanker... lavkarbo, jeg har ofte lekt med tanken, har en kollega som har stor suksess med det. Helt enig med deg at "kurene" bare virker så lenge de etterleves. Det er når jeg glemmer å leve sunt altså i ferier o.l at jeg går opp i vekt. Det viktigste er at man finner noe man kan leve med over tid :D

 

I dag har jeg super gangsperr etter treningsøkten på mandag. Jeg prøvde meg på 100m løping pause osv. men det gikk ikke på tredemøllen så jeg kuttet ut.

Treningstimen må ha vært super effektiv, jeg stønner bare jeg skal reise meg fra stolen i dag :)

 

Tirsdag mat

Frokost: havregrøt med yoghurt

Lunsj: 1/2 rundstykke med ost/skinke,1 skive grovt brød med skinke og avokado

Mellommåltid: 2 skiver grovt brød med skinke og avokado

Middag: grillet laks, salat, en minihamburger med kylling (tok ikke potetsalat)

Mellommåltid:1 eple og 1 yooghurt.

 

Onsdag

mat:

havregrøt med blåbær og yoghurt

 

 

trimmål:

Zumba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen.

Lavkarbo eller ikke..., tja... Jeg heller vel til at man bør spise mat man liker, at de som trives med karboredusert kosthold kan velge seg det. Jeg personlig er glad i knekkebrød, grovt brød, poteter, frukt, bær, mais, fruktyoghurt/lettyoghurt, fullkornspasta, byggris o.l. Jeg tror derfor ikke at jeg ville trives med lavkarbo i lengden, selv om jeg helt sikkert kunne levd på en "kur" for en kortere periode. Jeg liker jo kjøtt, fisk, ost, egg og slike ting også.

Nå klarer jo ikke jeg heller å holde vekten- sukk! Og det skyldes helt klart at jeg hverken har levd på "GR-mat" eller lavkarbo, men mye av alt... Jammen ikke lett det her enda jeg VET SÅ UENDELIG GODT hva jeg skal spise, kan mye om mengder osv. Så en facebook-vits om at man ikke kan leve uten organer, men at forbausende mange kan leve uten hjerne. Der har du meg :D

 

Så bra at du er støl! :)

Det viser jo at du har gjort en super innsats, selv om det ikke er særlig behagelig. Jeg gikk en lang fjelltur sist søndag og kjenner det enda enda i beina. Så vi kan stønne i kanon :)

Avocado..., det hadde jeg nesten glemt. Noteres på handlelisten nå!

 

Jeg gikk på masse Zumba i vinter/vår, syns det er kjempegøy! Nå har det vært fullstendig stans på treningssenteret i sommer. Jeg har vært veldig lenge borte, har vært veldig lat den tiden jeg har vært hjemme...og treningssenteres har nesten ikke hatt tilbud i sommer :)

Jeg fikk meg en time på mandag og tilbake ved første anledning.

 

Ha en fin uke du flinke jente

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok ikke lavkarbo på meg heller, men fristes litt. Tør ikke når alt kommer til alt, er for vant til å tenke kalorier. Ville lagt våken i angst om nettene for alt fettet jeg hadde fått i meg :D

 

Jeg kan jo egentlig mye om kosthold jeg også etterhvert, men det er den sammenhengen mellom teori og praksis da:)

 

Jeg har hatt en litt tung dag motivasjonsmessig i dag, men har langt fra gitt opp. Vekten er langt fra samarbeidsvillig den driver stadig og øker ca. 100 gram pr dag. Men det er den som skal gi seg til slutt.

 

I går kom jeg meg ikke på Zumba trening, tok en impulshandling i 13.00, pakket ned hjemmekontoret og tok guttene med meg ut på tur i solskinnet. Vi gikk ett god stykke, men nådde ikke den rette bussen hjem igjen :) Ja ja, jeg har prøvd å kompensere litt i dag. Har gått en 30 min tur i lunsjen og skal ut å gå med en venninne nå senere i kveld. Pluss for i går, jeg kjøpte meg en yoghurt is ikke softis, jeg kjøpte ikke mat i byen men lagde kyllingfiler når vi kom hjem. Det er bra.

 

Mat så langt i dag:

3 knekkebrød med avokado, skinke, agurk og smøreost

3 plommer (er det ok, eller for mye sukker? - noen som vet)

 

2 knekkebrød med cottage cheese og syltetøy til lunsj

 

litt cottage cheese og blåbær til mellommåltid

 

ting som bare plutselig var i munnen:

en skje spagetti ala capri

noen melonbiter

en neve nøtter

bitte litt korngreier

---> her har jeg noe jeg må skjerpe meg på, men når jeg er SULTEN så sklir jeg utpå.

 

Middag: deilig thai rett - wok med nudler og grønnsaker og kongereker - nam

 

*satser på at jeg kan kose meg med god samvittighet på lørdag med noe digg.

 

Har troen på at dette skal gå veien, men det kommer nok til å ta litt tid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel holdt på i en uke :D Og endelig så har vekten rikket seg, 1 kg ned. Håper at det ikke er et blaff men at den er varig kommet ned hit. Har inngått veieavtale med en kollega, nå er det slutt på veiing i tide og utide. Maks to dager i uken, da velger jeg meg tirsdag og lørdag.

 

har vært flink i matfatet i helgen, skuffet over min egen triminnsats = 0 Skal ta det igjen i dag og gå på mrl trening. Dagene blir så fort fulle i helgene, men det er bare tøys, jeg kunne lett gått en tur istedet for alle timene foran skjerm om det så er pc eller tv. Skjerpings!! Glad for at jeg ikke spiste snop eller chips da :)

 

ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra nedgang - da er du jammen godt i gang 2neA :). Nå er kunsten å fortsette i den gode stimen.

 

Nei, det er rart hvordan det ikke blir tid til ting. Jeg får til vanlig trim som å gå og sykle til byen og slikt som ikke er så slitsomt. Men jeg synes det innimellom er vanskelig å finne tid til mer fysiske ting :). Det er noe jeg må jobbe mer med for det er bare godt for meg å få opp pulsen litt. Var flink til å gjøre styrke etter treningsvideo en liten stund, men det har det plutselig blitt vanskelig å ha tid til :o. Skjerpings her også!

 

Ønsker deg er fortsatt riktig god uke! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og offisiell veiedag :) Ned 1,4 kg fra forrige uke! Det er helt fantastisk måtte det bare fortsette. jeg er i riktig modus for tiden, gjør stortsett gode valg. Skal på klubb i kveld, da har jeg bestemt meg for å spise middag og dessert men ellers ikke smake på snop eller chips. Håper hun har litt frukt tilgjengelig, skal ta med meg noen drops i vesken. Og det blir ALLTID servert pepsi max :o

 

Koselig å høre fra deg Skrulle, dette går veien vet du. Takk for at du fikk meg inn igjen på sporet. Tror du var den berømmelige dråpen. Nå har i hvertfall motivasjonen holdt seg i over en uke og det er ny rekord i det siste.

 

Blir rart å ikke skulle veie seg de neste dagene, men nå får jeg altså ikke lov til å veie meg før lørdag. Rart i grunnen men jeg føler meg litt oppstemt, kanskje jeg kan klare å gå ned noen 100 gram til da?

 

Ha en super dag alle sammen, her skinner solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så bra innsats 2neA!!! :o 1,4kg er fantastisk.

 

Det er sikkert kjempelurt at du har gjort avtale med en kollega, det kan være kjempekjekt med slike forpliktelser. Hadde dette vært veldig lett hadde ingen gått på GR-kurs eller vært i vektklubben!!!

 

Fin plan for klubben. Det er mye enklere å gjennomføre ting når planen er klar på forhånd, slipper da diskusjonen med seg selv underveis. Ikke for det altså..., i det siste har jeg ikke engang diskutert :)

 

Vekta mi peker endelig nedover, men det går i museskritt. Jeg har ikke klart å få alt på plass enda, festligheter står i kø så det er litt vanskelig akkurat nå. Heldigvis ser det ut til at hodet er i ferd med å komme på plass. Kjenner også den litt oppstemte følelsen, og den VET jeg er god å ha!

 

Ønsker deg en fortsatt fin uke

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte meg veldig bra på klubben, rørte verken chips eller snop :) Det var en kraftanstrengelse for det var ingen andre alternativer på bordet. Jeg gikk også den ene veien ca. 30 min. Så svært fornøyd med den dagen. Nå er jeg på tur og nå går det ikke like lett...

 

Har spist pizza i dag, ikke trent enda og i går ble det en del glass rødvin :o Det positive er at jeg ikke har kjøpt meg snop eller chips. Det får jeg alltid lyst på når jeg er på tur, noe med at ute på tur kan man unne seg noe ekstra. Håper ikke det litt uvante kostholdet skal ødelegge for den fine nedgangen min. Uansett så skal jeg fortsette, og fortsette.

 

I morgen skal jeg på kajakk-kurs så da blir det 3 timer trim med det :)

 

Jess, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, men NÅ skal vi klare det vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, 2neA!!! Imponerende å stå i mot slike fristelser! Og atpåtil la du ut på fottur :o

 

Pizza behøver slett ikke være noen stor synd.

Mitt problem er at jeg ikke klarer å passe mengden. Jeg er utrolig glad i pizza og lemper glatt inn det ene stykket etter det andre. Så når jeg er PÅ så holder meg meg så langt unna pizza som mulig, evt. lager en diger salat ved siden av...eller ender opp med pitapizza. Den er det enklere å rasjonere. Sånn er det med dette matvraket :)

 

Det kajakk-kurset hørtes kjempeartig ut! Er det noe du gjør privat? Har du, eller skal du kjøpe deg kajakk? Det er jo kjempefint å holde på med ting som samtidig gir trim :)

 

Denne uka fikk jeg omsider det meste på plass. Det skyldes nok en kombinasjon av vilje på topp + at forholdene lå tilrette. Ingen bursdager, fester, sosiale greier og sånt...

Jeg har en "slem" måned i vente, så her gjelder det å psyke seg opp. For nå gidder jeg ikke alle mine unnskyldninger lenger!

 

Jeg ønsker deg fortsatt en fin uke, stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiden fyker avgårde.

Jeg gikk opp igjen omtrent alt jeg hadde gått ned :D Er spent på morgendagen og veiingen da. Håper jeg har knerket noen gram, har ingen magefølelse denne gangen.

 

+

har vært på to turer i fjellet a 3 timer

spist fornuftig de aller fleste dager, hadde to dager der jeg smakte på snop (og ja jeg smakte bare- punkterte ikke alle fire dekkene).

 

Har fått oppskrift på et godt brød med masse proteiner, spennende å teste ut.

 

I morgen skal jeg på spinning og så skal jeg finne minst 2 dager til med trim denne uken.

 

- kjenner at motivasjonen er vanskelig å opprettholde, er faktisk litt småsur

spiser for mye brød og kjenner meg oppblåst. Er så lei av knekkebrød og havregrynsgrøt. Er faktisk litt matlei hm

 

Ja ja det går vel over :)

 

Flott at du har fått dreis på mat og trim Jess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har jeg vært å lenge borte fra vektklubben at jeg hadde glemt passordet mitt!!!!

Ikkje bra.

 

Høsten har gått og motivasjonen har kommet og godt like regelmessig som toget :)

Jeg har ikke klart å gå noe ned, men har heldigvis ikke godt så mye opp heller.

 

Nå har jeg som mål å holde vekten gjennom desember og så begynne på ny frisk i januar (igjen). Alternativet er å gi opp og det vil jeg ikke.

 

Jeg skal prøve å holde motet oppe og finne gode alternativer når søt eller saltsuget kommer over meg. Alltid ha med en matpakke i sekken så jeg ikke tyr til nødmat i kiosker.

 

Merker at jeg lettere kutter ut trimmen enn før, alt kan brukes som unnskyldning. Dette må jeg ta tak i.

 

Så nå skal jeg prøve i desember:

- trimme 2-3 ganger i uken

- spise snop bare i helgen

- ha matpakke på lur

- smake på godsaker på julebord, men spise meg mett på sunnere tilbehør

- drikke mindre alkohol (som jeg ikke er så glad i i utgangspunktet)

- ha alternativ sunne snacks lett tilgjengelig!

 

Da starter jeg opp igjen med veiing i morgentidlig, har omtrent ikke vært på vekten i hele høst. Orket ikke nedturen, men nå må jeg se sannheten i øyet. Tror som sagt ikke det er så ille, men det får nå vi nå se i morgen.

 

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da var jeg tilbake igjen, hadde håpet at jeg skulle klare meg uten vektklubben men den gang ei.

Jeg har hatt ett år der jeg har hatt null motivasjon og med det så har vekten bare økt og økt og økt. Jeg har gitt blaffen. Jeg har fortsatt ikke lyst til å ta tak, men håper at jeg kan klare å hive meg på en ny og sunnere livsstil i januar sammen med resten av Norge. Så kanskje, kanskje jeg klarer å beholde noen gode vaner. Jeg har det ikke travelt, men jeg må snu det sporet jeg er inne i nå.

 

Gleder meg til å bli kjent med for meg nye ansikter her inne og kanskje hilse på noen gamle kjenninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...