Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er utrolig imponert over det du har fått til 2neA! Jeg er i gang - og har et foreløpig mål om å gå ned minst 5 kilo til november. Men håper innerst inne at det blir mer da. . . Så nå har jeg tenkt å bruke deg som inspirasjon tiden fremover.

 

Snakkes nok igjen her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk Moldik. Så gøy å kunne være til inspirasjon for noen! Nå kan du tro jeg sitter og smiler nå. Gleder meg til å høre fra deg igjen. Lurt å ta det 5 kg i slengen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden din, og så et sted at du etterlyste noe sunt snacks. Her skal du få et tips som høres ganske sært ut, men som smaker godt for de som liker hvitløk.

Gni inn noen skiver Rugsprø med en hvitløksbåt. Prøv det.

Smaker veldig godt med et glass vin til. Men nå kan jo jeg drikke vin til det meste da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Jess, det bare må jeg prøve. Elsker hvitløk. Det blir jo nesten som chips det der. Må ut og kjøpe fersk hvitløk i morgen. Ps. leste på tråden din at du var så sulten om dagen, jeg har en teori om at det er tegn på at fettet må gi tapt, så krysser fingrene for at den fine nedgangen du har hatt i det siste fortsetter. Jeg var så sulten i helgen, og jammen meg så hadde jeg sluppet litt vekt. Håper det varer til i morgen som er blitt min nye veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten ned 900 gram fra forrige uke! Utrolig bra, spesielt med tanke på at jeg på forrige onsdag hadde gått opp 600 gram fra tirsdagen av. Ja da jeg vet det vi bør ikke veie oss mer enn en gang i uken, men det klarer jeg bare ikke. Tenk nå har jeg nådd delmålet mitt med god margarin på 20kg. Neste delmål blir å få 6 tallet først på vekten. Deretter er det 68 kilo. Da jeg startet var dette hovedmålet mitt, nå er jeg ikke sikker lengre. Tenk nå er jeg i kategorien lett overvektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok et flott resultat.

Jeg veier meg hver dag, og det er en absolutt hemmelighet mellom oss to- ikke sant:-)

Det er sikkert ikke bra, men jeg har vel ikke den helt store troen på at jeg går opp eller ned PÅ GRUNN AV at jeg veier meg. Det største problemet er vel at det sliter på batteriet i vekta?:-)

Snart 60-tallet!!! Du er virkelig en racer i dette prosjektet, og det står respekt av det du har fått til.

Du inspirerer meg, det skal du vite!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen Jess. Kjekt at du finner inspirasjon hos meg for det gjør jeg til gangs hos deg. Vi har ganske lik situasjon så er litt artig å "konkurrere" litt. Er nesten like spent på din vekt som på min. Nå ligger vi likt på vekten, men jeg slår deg med 0,1 på bmi'en - har nå 26,5 tjhi. (begynte jo en uke før deg da men). Man har det ikke mer gøy enn man lager selv. Nå skal jeg samle inn guttene mine og dra og spinne litt. Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hardner det til på forumet ser jeg, ja *ler veldig høyt*. Ja, dere er foran meg i løypa, men bare ikke føl dere for trygge, damer – jeg kommer etter :).

 

Nei, seriøst – gratulerer med super nedgang, 2neA. Det var virkelig moro. Angående snikveiing (ja ikke at jeg tror at verken 2neA eller jess driver med slik styggedom, altså) – så tror jeg det kan være en motivator så lenge en har forståelse for at det kan variere veldig fra dag til dag. Gode snikveiinger hjelper meg til å holde ut når offisielle veiinger ikke er så bra. Dårlige snikveiinger hjelper meg å holde fokus og huske på at det skal framover.

 

Ha en riktig så fin spinning! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinningen gikk som en lek, husker i starten da var jeg sliten og lei før oppvarmingen var ferdig. Spinning er virkelig en tving deg gjennom 5 timer så blir det gøy sak.

 

Har som smått begynt å komme inn i vanlige rutiner igjen, barnehage på guttene osv. Jeg får så mange positive tilbakemeldinger at jeg svever rundt i 7. himmel. Bare i går var det 3 stykker som kommenterte at jeg var blitt så slank ( nå ja) og i dag var det 2 til. Det er helt hærlig!!

 

Leste på en annen tråd at det var rart at kommentarene kom nå når man bare hadde gått ned et par kilo i sommer og at det ikke burde utgjøre den store forskjellen. Jeg har en teori: Når det er en stund siden folk har sett oss så har de glemt at vi har gått ned i vekt, for de er ikke blitt vant til vårt nye utseende. Jeg kan kveppe litt selv jeg når jeg kommer forbi et vindu med litt speilrefleks i. Derfor får vi denne hærlige dobbelt kommenteringen.

 

Nå har jeg kost meg med kyllingsalat - nam nam.

 

Ha en strålende dag damer (og evt. herrer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tralala la la la i dag hadde jeg en veldig positiv snikveiing - derav det gode humøret. Nå går det rette veien. Nå skal jeg levere guttene mine i barnehagen så avsted for å spinne litt og så hjem for å rydde og vaske i huset. Jeg får besøk av noen gode kollokvievenninner fra studietiden i morgen, så da må ting være litt mer på stell enn det er nå. Storgleder meg til besøket, vi har ikke små mye kontakt ellers i året men en helg om sommeren da er vi sammen og skravla går akkurat som i gamle dager. Er spent på reaksjonen deres på mitt nye utseende, jeg har ikke nevnt noe om at jeg har gått ned i vekt. Ha en strålende dag folkens. Trallala la la la la.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrli, herrli! :) Du skal se at det blir nye flotte tall neste uke nå. Kos deg med jentene i helga - alltid så fint å se igjen slike venner fra gamle dager. Tipper det blir hakeslepp når de ser deg!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det helt topp i helgen. Kost meg masse med venninnene mine. Vi har spist en herlig blanding av sunt og usunt. Men jeg er fornøyd med alt jeg har puttet i meg. Klarte å praktisere måtehold og det er jeg strålende fornøyd med. Snikveiingene gir gode prognoser for morgendagen. I dag har jeg vært på jobb, kjekt å treffe igjen kollegaene. Skriver mer senere. I dag har jeg planer om å gå på spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ser du har vært veldig flink i år. passert 20 kilo bare siden januar? du er flink til å trene og da kommer jo resultatene

 

har skjønt at du går en del på kino, etter å ha lest gjennom tråden din. og da blir det litt smågodt... men på konsertpaleet selger de jo frukt og grønnsaker og sånn også. kjøpte et beger med frukt en gang og det var nydelig og mye bedre enn snop:) det er nok ikke så ille å unne seg litt snop en gang i blant, men akkurat på kino blir det jo ofte smågodt bare av gammel vane. jeg ser at vi var på kung fu panda samme dag, men jeg vet jo ikke om vi var på samme forestilling (vi var i kp 1 ca kl 16-17). tidig:)

 

jeg må si jeg også kvepper litt når jeg ser meg i speilet, sånn uten å være forberedt på det... vennene mine synes jeg blir tynnere for hver gang de ser meg, men det er nok som du sier at inni hodet husker de meg som tjukkere og så blir de overrasket når jeg ikke er det og tror jeg har gått ned enda mer. men det har jeg jo ikke.... tenker kollokvievennene dine syntes du var blitt veldig slank:)

 

er litt nyskjerrig på hvor du kjøpte den gode kyllingburgeren med oppblåste poteter-he he:D

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jubalong. Jeg elsker å gå på kino, jeg spiser ikke smågodt hver gang altså - he he. Var veldig flink helt frem til nå i sommer, da har jeg unnet meg litt smågodt innimellom. Ble ikke noe smågodt på kinoen nå i helgen f.eks. (at det skyldes mangel på tid pga. vanskeligheter med parkering - nevner vi ikke høyt).

 

Jeg har hørt om de begerne med frukt og grønt, skal se etter dem neste gang. Det var jo bare superlurt. Elsker jo frukt og grønt også. Supert tips- takker og bukker.

 

Vi var på Kung Fu Panda forestillingen om morgenen, men hvem vet kanskje vi er på kino samtidig neste gang- rart å tenke på at jeg kan gå forbi en av dere damer uten å vite det.

 

Kyllingburgeren ble kjøpt nede på Harbour cafe, vis a vis Zakken. Jam jam.

Kan virkelig anbefales en gang eller to i året. De har jo en sunn side meny også de, men jeg klarte ikke å velge noe på den siden den gangen.

 

Forstår meg ikke helt på den derre vekten, nå fortiden er den så samarbeidsvillig som bare det, mens den i juli var kranglevoren og teit. Jeg har ikke gjort noe anderledes det jeg kommer på. Det skjer nok mer inni kroppen enn vi (i hvertfall jeg) forstår. Satser på ett godt resultat i morgen.

 

Har en kollega som skal starte på Ketolyse (?) diett på mandag. Jeg er skeptisk, men hun er helt gira og tror at dette er tingen for henne. Har prøvd å lese litt på nettet nå, og det virker jo veldig bra i teorien da. Bra at jeg er kommet så langt i mitt eget opplegg at jeg ikke kan la meg friste til å hoppe på dette. Hvis det er noen der ute som har erfaringer gode/dårlige med dette så vil jeg gjerne høre fra dere.

 

Ha en strålende kveld, selv sliter jeg litt med mageknip i dag, lurer på om det er noe som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Rett før jeg kom tilbake hit har jeg gått på ketolysekur. To ganger har jeg prøvd meg på den dietten. Det er ganske behagelig med tanke på at man aldri er sulten. En skal jo bare spise fett, fett og atter fett. Hvis man ikke spiser nok fett går man ikke ned. Mange går veldig mye ned på kort tid mens andre nesten ikke går ned i hele tatt. Første gangen jeg gikk så gikk jeg vel ned ca. 6 kg på 5 måneder. Ble ganske lei den ensformige maten. Det positive var at jeg følte meg i toppform og blodprosenten steg fra 72 til over 90. Andre gangen holdt jeg på i 3,5 uker før jeg ga meg. Da hadde jeg gått ned 4 kg, men jeg følte på kroppen at det ikke var bra så derfor ga jeg meg. Jeg fikk ikke sove om natta. Var oppe 3-4 ganger hver natt. Jeg kom ikke på do regelmessig og jeg hadde ofte skjelvinger i bena om natta. Derfor måtte jeg gi meg.

Etter en dag med ordentlig mat følte jeg positiv forandring i kroppen. Jeg håper at denne gangen skal jeg klare det, selv om jeg må bruke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Kikk. Håper bare at dette er noe som kan passe for kollegaen min og at hun ikke går på en smell.

 

Veiiengen gikk bra i dag, ikke så bra som snikveiingene dog, men jeg er strålende fornøyd. Ned 900 gram og jeg er på 60 tallet! Joho. Mangler 1,6kg på mitt opprinnelige mål på 68kg.

 

Jeg er utrolig fornøyd fortiden. Jeg var på salg i helgen og fant meg en jakke i størrelse 38 - ja du leste riktig 38. Er det mulig?? Den er litt trang, men ikke verre enn at det går fint. Jeg fant også en bukse i størrelse 40 som var litt løs - tjhi. Nå hører det med til historien at jeg i mitt overmot også prøvde en bluse/topp i størrelse 38 og der manglet jeg sikkert 10 cm på å få knappet den igjen- he he. Men det tok faktisk ikke fra meg gleden over mine tidligere kupp. Størrelsene er forskjellige fra plagg til plagg og ikke minst fra butikk til butikk.

 

Ha en strålende dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FANTASTISK! Gratulerer med formidabelt resultat– 60-tallet da gitt! Og jakke i 38 - nyt i vei. Nå ble det endelig lønn for strevet ;). Og bare snaut 2 kilo fra opprinnelige mål. Hvor langt tenker du at du skal ned? Jeg er snaut 5 kilo fra mitt opprinnelige mål, men tenker at jeg skal nok ned til rundt 70. Det var bare så uoppnåelig lenge til 70 kilo da jeg starta i fjor...:). Jeg tenker at det blir litt klarere hva som er riktig vekt når jeg får av 6-8 kilo til.

 

Bare å fortsette å stå på! Ønsker deg en riktig god dag, 2neA – klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Skrulle.

Dagen i dag har gått bra. Har fått i meg mine små og hyppige måltider. Nå skal jeg et tur på treningssenteret og trene spinning og deretter lett mage/rumpe/lår. Satser på å få bra uttelling på pulsklokken min. Vi hadde "bare" tomatsuppe til middag så jeg drømmer allerede om å lage noe litt ekstra til kvelds, har jo kalorier igjen til det skulle jeg mene. Vi får se.

 

Er helt enig med deg at det er vanskelig å si når man har funnet trivselsvekten. Jeg har enda en del fett, spesielt på ryggen (ryggvalker) som jeg så gjerne skulle ha blitt kvitt. Merker at omgangskretsen mener at jeg er slank nok nå, lurer på hvorfor det? Jeg er jo fortsatt overvektig, er det pga. at de ikke kan forestille seg meg slank(ere) eller er de bekymret for at jeg ikke skal klare å holde vekten av? Ikke godt å si. Jeg har i hvertfall bestemt meg for at jeg skal ned til 66 kg før jeg tar en ny diskusjon med meg selv om jeg er fornøyd der. Den gode nyhetene er at nå føler jeg at jeg har god tid, jeg trenger ikke å være 66 kg i går hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg føler meg veldig bra til tider, slik jeg er nå og tenker at jo lengre tid jeg bruker jo mer forberedt blir jeg på "hold-vekten" tanker og vaner når den tid kommer. Jeg må bare passe på slik at tempoet ikke blir en unnskyldning til å trene mindre og spise mer. Det skal jeg absolutt ikke, jeg skal beholde de gode vanene mine!!!

 

Nå må jeg skifte til treningsklær, satser på å matche Vilde sine 600 kcal på en treningsøkt - greit å ha litt å strekke seg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

he he kanskje noen er misunnelige, ihvertfall de som burde slanke seg litt, men ikke klarer det. eller noen synes kanskje det er greit å ha en tjukk venninne sånn at de kan føle seg slanke ved siden av.... men det er også noe med at de er vant til å se oss som tjukke og så ser vi så mye tynnere ut plutselig. ja, ja... hva vi skal veie bestemmer vi heldigvis selv:) ihvertfall når kropp, vilje og psyke spiller på lag:)

 

kos deg med treningen. jeg skal på sats i morgen og gleder meg faktisk:) klarer nok ikke 600 kalorier, men sånn er det bare

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok tenkt det om misunnelse jeg også- he he. Er så enig så enig med deg vi bestemmre selv, og det er jammen meg vanskelig nok det Jubalong. Jeg pleier ikke å svi av 600 kcal pr trening, men i dag tok jeg en dobbeløkt så da gikk det faktisk bra.

 

Lykke til på Sats i morgen, jeg trener på Sprek og blid kjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen på mitt årlige besøk. Har tatt blodprøver for å sjekke om jeg tar rett dose av levaxin (stoffskiftemedisin), i tillegg ba jeg henne teste kolestorol, blodsukker og jernnivå. Jeg fortalte jo selvsagt at jeg hadde gått ned i vekt siden sist, og hun var imponert over det. Da jeg kom ut på labben for å tappe blod ville hun måde måle høyden og vekten i tillegg. Det har jeg ikke vært med på før. Den gode nyheten er at vekten deres viser 2 kg mindre enn min- tjhi levde noen sekunder i lykkeland. Har ikke hørt ett så lavt tall siden videregående. Den ikke fullt så gode nyheten er at jeg også er 2 cm mindre enn jeg trodde!!! Har jeg krympet? Tror vel egentlig ikke det, det er nok jeg som har hatt feil utgangspunkt. Så nå er jeg ikke 163 lengre men 161. Det betyr at jeg må enda lengre ned for å få riktig bmi- ja ja.

 

Ellers så var vi på McDonalds i dag, jeg bestilte en kyllingburger med rent kyllingkjøtt, byttet ut chipsen med gulerøtter og bestilte en sidesalat. Gjett hva kyllingburgeren inneholdt av kalorier??? 495 kcal. Er det mulig, min man spiste en "vanlig" burger og den inneholdt 505 kcal. Så jeg sparte 10 kalorier på å velge rent kyllingkjøtt!! Ja ja, godt var det. Sparte nesten 500kcal på å ikke spise chipsen så den innsparingen er jeg godt fornøyd med. Alt i alt ble det ok forbruk på en middag.

 

Nå skal jeg snart en tur på treningssenteret, skal prøve en ny time som heter Fatburner- det lover jo bra. Er litt redd for at det skal være noe sånn høyintensitetsgreier. Må jo tørre å prøve noe nytt.

 

Ha en fortsatt fin dag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var treningen unnagjort. Fetburningen bestod av en time med litt step og litt aerobic. Tilslutt skulle hun sette sammen de to delene ???!!! Da parkerte jeg stepen og gikk på elipsemaskinen. Jeg gikk og gikk til jeg hadde forbrent 600 kalorier i dag også- er svært stolt av det. Det tok meg 80 minutter. Så da er hamburgeren borte -tjhi. Merker at jeg av og til blir litt vel opphengt i hva ting inneholder av kalorier, her må jeg passe på så jeg ikke blir fanatisk.

 

I morgen skal vi ha felleslunsj på jobben, sjefen stiller med brødmat og vi andre tar med noe godt pålegg eller noe annet godt. Jeg skal stille med neper, gulerøtter og selleri pent oppkuttet samt litt kesam dip. Jeg har også tenkt å ta med litt sesamknekkebrød de småtypene og litt Philadelfiaost. Blir vel litt terging kan jeg tenke meg, men det tåler jeg.

 

Ha en fortsatt fin kveld alle som surfer innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Dagen i dag har gått fint, lunsjen gikk veldig bra. Fikk noen gode ord om vektnedgangen min - kjekt å ta med seg.

 

Humøret er heller dårlig nå i kveld, vet ikke hvorfor. Gubben lagde middag i dag, fiskepinner "kokt" i olje, grrrrrrr!! Vi hadde ikke grønnsaker i huset (så lager vi ikke fiskemiddag da!!!!!!!!!!!!!) Fiskepinner og poteter - ja hurra - not. Jeg lagde en tomatinspirertsuseting, og skrelte vekk fettet men akk så smakløst. Blir litt sur når dagens høydepunkt (matmessig) blir så elendig!! Men skulle ikke tro at jeg var sur og gretten i flere timer etterpå pga. av det? Jeg har fått meg en trimtur med hunden våres, men hadde ikke energi til å gå på, så jeg forbrant bare 300 kcal på vel 50 min gange. Kanskje jeg rett og slett er litt for trøtt? Tror jeg skal finne sengen om en liten stund og se om det hjelper på humøret. Jeg skal ha plusspoeng for at jeg ikke har trøstespist noe, bare drukket pepsimax. Men kvelden er jo ung, dvs. kanskje ikke dersom jeg legger meg nå. Nei nå merker jeg at jeg begynner å bli usaklig, på tiden og legge vekk tastaturet.

Brøl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, nå så det ikke så greit ut å være 2neA. Skjønner godt at du blir litt grinete når middagen er usunn og småstusslig. Jeg synes nesten at maten er blitt viktigere for meg enn før, selv om jeg pleide å skyfle innpå av både det ene og det andre titt og ofte, så jeg skjønner at du ser på middagen som et av høydepunktene i dagen.

 

Men du klarte å la være å tullespise og det er kjempebra. Noen dager er bare ukule, og ikke alltid så lett å se hvorfor der og da heller. Jeg håper at du får sovet godt i natt og kan starte med blanke sunne ark i morra i visshet om at du er sterk og at dette går veien! Måtte jo trekke litt på smilebåndet da du ymta frampå at tidliglegging kunne løse dagens strabaser – spesielt da jeg så at meldinga var skrevet klokka sju...:P. Jeg har det sånn sjøl av og til jeg – noen ganger legger jeg meg dumt tidlig enten fordi jeg er ulvesulten og bare vil ete eller fordi jeg er grinete...

 

Ny dag i morra! Natta! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, dagen i går kom seg utover kvelden Skrulle. Jeg fikk pratet litt med en venninne og tom tatt en liten runde på trimsykkelen. I dag er humøret mye bedre, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg var så sur og grinete i går. Ja ja bra det ikke er så altfor ofte jeg føler det slik.

 

Ser at du og Vilde skal ha et kappløp i oktober, jeg melder meg som duskedame. Er veldig imponert over at dere klarer å løpe så lenge, jeg er utslitt etter 4 minutter på 85% av makspuls.

 

Håper jeg kommer meg avgårde på trening senere i dag, hvis ikke skal jeg ta en runde på trimsykkelen min. Har lyst til å kjøpe meg spinningsykkel eller elipsemaskin, trimsykkelen min ble liksom så pyton etter at jeg begynte å trene spinning. Savner det å kunne reise seg.

 

Nå er det straks tid for mat, i dag er det jeg som står bak grytene og det skal serveres wok med scampi og litt fulkornris. nam nam. Barna har fått et liten forrett: nachos med ost (og jeg har ikke smakt en smule).

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...