Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

så var nok en helg over for denne gang. Har gått ålreit nå i helgen, har ikke spist snop eller chips- er fornøyd med det. Har blitt litt småsniiking i skapene i kveld, men bare på sunne ting, men kommer nok litt over kaloribudsjettet. Har trent spinning og elipsemasin i dag, forbrant 600 kcalorier der, så jeg har jo litt å gå på. Nå er omsider guttene kommet seg til køys og jeg kan surfe litt på nettet.

Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gla'slank

Det er jammen godt når barna er i seng og man får litt tid for seg selv, og ikke minst til seg selv.

 

Du er flink til å hente kunnskap og bruker det tydeligvis aktivt. Det er jo hele poenget, –jeg vet det... Men jeg blir imponert uansett.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev fra legen min i dag. Var på kontroll tidligere i august. Jeg har som noen kanskje husker lavt stoffskifte og går på Levaxin tabletter for å opprettholde et normalt stoffskifte. Da jeg snakket med legen trodde hun ikke at ett vekttap på vel 20 kg ville spille inn, men i dag fikk jeg kontra melding jeg er overdosert og skal kutte ut en dag med medisin. Kan jo være en naturlig variasjon men jeg tror nå det har sammenheng med vektnedgangen. Har hatt noen svimlebyer i det siste, men det kan jo skyldes helt andre ting (jeg spiser nok- tro meg). Det som var enda mer urovekkende var at jeg hadde HØYE lagre av jern. Det kunne være at jeg hadde en sykdom med et vanskelig navn som var genetisk betinget. Det kunne føre til de verste ting, med hjerteproblemer, leversvikt osv. De begynnende tegnene var tretthet og slapphet. Gjett hva jeg har klaget over til legen de siste årene? Jo tretthet og slapphet, har trodd det skyldtes stoffskifte og travelheten ved å være småbarnsmor. Får egentlig fortsatt håpe det er det som er grunnen, ønsker slettes ikke å få noe "ny" sykdom. Har snakket med mamma og pappa og ingen av dem som har hatt problemer med for høye jernlagre. Krysser fingrene for at det var en tilfeldig høy måling. Skal uansett inn til legen for ny kontroll i november, så det er ikke så mye å gjøre før den tid. Nå ser jeg på tv3 slim vs. fat.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de høye verdiene var en unaturlig høy måling og at det jevner seg ut ved neste prøve. Det er slitsomt å være småbarnsmor. Jeg har vært helt i kjelleren i tre år nå, men endelig har livet snudd og jeg går ikke lenger rundt som en Zombie. (Vel, unntatt akkurat nå da, når reductil tbl tar nattesøvnen fra meg...men, det velger jeg jo på en måte selv...) Vi får håpe at det er grunnen til at du er trøtt, og ikke noe annet.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Krille. Ja håper på en uvanlig høy engangsmåling. Kan jo ikke være så farlig uansett siden jeg ikke har fått ny time før i november.

 

I dag hadde jeg en flott snikveiing, den beste ever i denne livsomleggingsfasen. Tralla la la la la.

 

I morgen reiser vi på tur til Sogn, skal på brevandring på lørdag. Det gleder jeg meg til. Det er noe jeg ikke har gjort før. Vi skal bo på hotell og virkelig kose oss. Regner med at utfordringene står i kø,men jeg skal ta gode valg. Regner med at jeg sikkert kommer over kvoten for kalorier, men skal passe på å få trimmet litt også. Må jo forbrenne litt ved å gå på en bre en hel dag?! Gleder meg, 2 arbeidsdager igjen.

 

Ha en flott torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og takk for hyggelig melding på tråden min :)

 

Så kjedelig at du hadde så høye verdier på jernmålingen, men som du sier kan det vel ikke være altfor farlig når du ikke skal sjekkes igjen før i november..

 

 

Jeg ser at du også har lavt stoffskifte, og at det har forandret seg underveis i slankeprosessen. Sist jeg målte, var det ingen forandring, men jeg skal ta meg en tur på legekontoret å ta en ny blodprøve når det passer seg slik. Og det er jo ikke rart at/om du trodde trettheten og slappheten kom fra stoffskiftet siden det er vanlig "følgesvenner".

 

Ellers har du vært kjempeflink til nå, selv om du er like hektet på veiing som meg :) Så da satser jeg på at det ikke er alt for lenge til jeg får se deg på hold vekten sidene, ikke sant?

 

Kos deg masse med brevandringen på lørdag, det høres kjempespennende ut, i tillegg til at det nok blir fin trim :)

 

 

Ønsker deg masse lykke til videre på vei mot målet

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig melding Smallgirl. Jeg håper at jeg kommer over på hold vekten siden på nyåret. Når det opprinnelige målet mitt snart, men har bestemt meg for å gå ned litt til.

 

I dag har jeg klart en utfordring på en flott måte synes jeg selv. Var på møtet i dag (fast møte 1g pr. mnd) der vi alltid får baguetter (doble) med skinke og tomat/agurk. I dag tok jeg av topplokket og spiste bunnen med pålegg. Der må jeg jo ha spart masse kalorier?! (for ikke å snakke om karbohydrater).

Traff igjen mange møtedeltakere som jeg ikke har sett siden før sommeren og de var så imponert over min "forvandling". Kjempekjekt og god inspirasjon videre.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innmari misunnelig på den turen til Sogn, gitt. Brevandring- det hadde gjort seg. Har du plass til en blindpassasjer? Jeg hiver meg sporenstriks på flyet sørover:-)

Jeg kjenner stadig oftere at jeg har behov for fysiske utfordringer. Har veldig lyst på litt krevende fjelltur. Gleder meg faktisk til vinteren, for da skal jeg jammen bruke skiene! Er ikke så veldig stor ski-entusiast, men det må jeg kunne gjøre noe med. En dårlig innstilling er til for å snues, ikke sant:-)

 

Jeg har også hatt noen baguett-variasjoner. Sist jeg spiste en slik visste jeg om at jeg skulle få det. Jeg heiv ut osten og fylte på med tomat -som jeg hadde tatt med. Det var faktisk 4 skiver norvegia inni den (ca140kcal). Mye karbo, men lite fett:-)

 

Vi står på videre- så kommer vi vel til mål!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Tusen takk for hyggelig melding Smallgirl. Jeg håper at jeg kommer over på hold vekten siden på nyåret. Når det opprinnelige målet mitt snart' date=' men har bestemt meg for å gå ned litt til.

 

I dag har jeg klart en utfordring på en flott måte synes jeg selv. Var på møtet i dag (fast møte 1g pr. mnd) der vi alltid får baguetter (doble) med skinke og tomat/agurk. I dag tok jeg av topplokket og spiste bunnen med pålegg. Der må jeg jo ha spart masse kalorier?! (for ikke å snakke om karbohydrater).

Traff igjen mange møtedeltakere som jeg ikke har sett siden før sommeren og de var så imponert over min "forvandling". Kjempekjekt og god inspirasjon videre.

 

Klem[/quote']

 

Du er ikke den eneste som forandret mål underveis, jeg gjorde det også. Og akkurat som du "ble" jeg 2 cm lavere i løpet av prosessen. Som om ikke jeg var liten nok fra før :) Og siden jeg er i gang med å nevne "likskaper" så hadde min datter også skolestart i forrige uke. Pussig hvor mange ting en kan finn felles med andre, lavt stoffskifte har jeg jo allerede nevnt.

 

Syns du gjorde ett flott valg når det gjaldt den baguetten. Det er ikke alltid det skal så mye til. Er det ikke deilig å få gode tilbakemeldinger fra andre vel? Jeg synes det var det som var mest motiverende når jeg gikk nedover utenom forumet her på vektklubben :)

 

Håper du får en strålende helg i Sogn

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig og optimistisk hilsen på tråden min mens jeg var borte. Jeg slo definitivt ut lokkene, men klarte nok desverre ikke utfordringen med glans... men her skal armer brettes opp og jeg skal nok hente meg inn i løpet av en uke eller to :P!

 

Jeg er også misunnelig på brevandringen din. Det høres veldig deilig ut. Håper du hadde en glitrende tur og en fantastisk opplevelse. Før var det slik at jeg kvidde meg bittelitt for alle fysiske turer som innebar at jeg skulle bruke spesiell bekledning eller at en skulle stole på hverandre i en gruppe. Har ikke gjort brevandring mer enn en gang, men vi gikk jo i tau og jeg husker at jeg tenkte at de andre i følget sikkert var redde for at digre meg skulle dette i en sprekk. Noe så dumt!

 

Bra jobba med valget ditt om å ta av toppen på baguetten din forresten. Det er de små valgene vi må lære oss til å ta hele tiden :)!

 

- klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen, tusen takk for koselige meldinger.

Jeg overlevde brevandringen....

Det var utrolig gøy, spennende, skummelt, vakkert osv.

Følte meg veldig proff med de digre "klørne" på beina og øks i hånden. Det gikk stortsett fint, men hadde et par utfordringer for meg med litt (les mye) høydeskrekk. Men jeg klarte brasene og kom meg igjenom det. Hadde en fantastisk opplevelse, der vi gikk igjennom en slags tunnel av blåis! woh! Det var helt utrolig!!. Det er rart det der med størrelse Skrulle. Vi måtte jo ha på oss diverse utstyr og det var så deilig å vite at det kom til å passe! Var en utrolig skjønn brefører der da, en i følge spurte om vi måtte prøve utstyret før vi kom frem om det ikke var slik at det passet til alle. Da svarte han: det er best å prøve vi mennesker er jo så forskjellige.

 

Jeg hadde mange utfordringer i matveien, det startet egentlig på fredagskvelden. Det var pizza da vi kom frem, ikke noe alternativ ikke en ussel salat engang. Så jeg spiste 2 stykker.

På selve bredagen, gikk det i brødskiver med spekemat nam nam. Tok et beskjedent kakestykke om kvelden, men drakk 1 liter med cider (uten sukkker selvsagt). Kan ikke skrive opp alt jeg spiste her, det ville ta for langt tid tjhi. Jeg hadde hodet med meg hele veien, men tok nok ikke alltid de riktige valgene. Så den fine nedgangen jeg hadde før jeg reiste var borte i dag tidlig. Håper vekten står i ro i det minste.

 

Nå er hverdagen kastet over meg og jeg kjenner meg igjen i Jess sine tanker om hvordan man skal få tid til den trimmen man faktisk vil ha. I kveld er det foreldremøte for 1. klassingen min og det bare må jeg ha med meg. Så reiser jeg vekk på kurs i 3 dager (hotell- huttetu utfordringer igjen). Har bestemt meg for at jeg skal spinne litt her hjemme i kveld uansett hvor trøtt jeg er.

 

Rart med alle de likhetene Smallgirl. Tidig som vi sier her i Bergen. Ble du også 2 cm kortere etter et legebesøk? Skolegutten min storkoser seg på skolen, friminuttene med fotballspilling er visst best. Håper jenten din også har fått en super start. Hvor mye levaxin tar du nå? Har du endret dose etter vektnedgangen?

 

Dette ble langt gitt. Nå er det middag, Spar hadde kylling på tilbud, så i dag blir det kylling (uten skinn), en dash fullkorn ris og masse salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt deg :) At det kommer litt utfordringer når en er borte er slik som en må ta med seg på veien. Og utfordringene kommer nok til å være der alltid. Det viktige nå, er at vi faktisk tenker mer over hva vi gjør, og når vi har muligheten så tar vi sunnere valg. tidligere hadde det kanskje blitt 4-5 pizza stykker, 2-3 kakestykker og mer cider, og om det var sukker i eller ikke hadde du/vi nok ikke tenkt over i det hele tatt, ikke sant? Så tenk på de positive valgene du har gjort du :) Og dessuten fikk du nok masse flott trim.

 

Joda jenta mi koser seg på skolen, både i timene og på sfo høres det ut som.

 

Når det gjelder levaxinen så tar jeg 150 mikrogram pr dag + at jeg tar 100 mikrogram to dager i uken. Og jeg har ikke endret dose etter vektnedgangen. men jeg skal ta en ny prøve, faktisk i dag.

 

Ellers fant jeg nok en likhet, hehe. Jeg har også høydeskrekk, ikke litt eller mye, men ekstremt da :) Har hatt panikk ett par ganger i sommer siden vi valgte å kjøre trollstigen når vi skulle på ferie. Og de glide kantene de har der tror jeg man forsvinner over bare man treffer dem. Så jeg mer eller mindre satt på fanget til mannen min når jeg var nærmest kanten :P

 

Håper du får en flott dag og takler utfordringene på hotellet bra.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du har hatt det supert på den turen din! Det er jo utrolig flott å gjøre slike spennende ting, og å klare å gjennomføre ting man nesten ikke tør.

Dette går meg til å tenke på turen jeg hadde til Svalbard sist vår, da vi bl.a var i ei isgrotte. Is er veldig fasinerende og vakkert.

Og jeg tenkte veldig mye på det med klær og utstyr før jeg dro. For hva skulle jeg gjort hvis de ikke hadde nok store klær?

 

Litt utskeielser innimellom går greit så lenge vi er raskt tilbake i menyen igjen. Du har jo klart deg så fint hittil:-)

Jeg ser du tenker på det jeg tenker ang trening. Denne uka + neste uke er jeg virkelig fanget av tidstyven. Jeg får plass til litt trening på torsdag, men det blir kankje det eneste -helgene inkl. Blir interessant å se hvordan vekta reagerer på denne stillstanden. Det kan jo kanskje gi meg en pekepinn på om jeg spiser passelig de dagene jeg trener?

 

Hva er denne krympinga dere har holdt på med? Jeg ble faktisk registrert som 173 sist jeg var hos legen. Har alltid blitt målt til ca 172 tidligere, så jeg må ha lagt på meg 1 cm under føttene:-)

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord og oppmuntringer Smallgirl og Jess. Det er så kjekt å få et lite klapp på skulderen.

 

Vi er blitt VELDIG mye mer bevisst (rar setning) på hva vi putter i munnen, det er jo bare kanonbra. Ta i dag f.eks. i stedet for å bli sur når gubben hadde laget spaghetti med kjøttdeig og saus, så fant jeg bare frem litt ekstra grønnsaker fra frysen som jeg freste opp og erstattet spaghettien med.

 

Vekten var grei i dag den viste 500 gram ned fra forrige uke. Håper å holde vekten den neste uken, vet det ikke blir så mye trim som jeg skulle ønske og et litt anderledes matinntak.

 

I dag er jeg super trøtt, tror jeg skal ta en tidlig kveld før jeg legger ut på langtur i morgen med fly og greier.

 

Nå gleder jeg meg til å lese litt rundt omkring på trådene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur på tur, 2neA! Du klarer fint noen dager på hotell, du superprovianteringsplanleggingsmester! Fin nedgang denne uka også. Gratulerer! Dessuten er jeg imponert over at du rett og slett bare putta på grønnsaker til middag i dag uten å surmule – husker jo en episode fra en tid tilbake som var litt annerledes :P. Men noen ganger har vi mer overskudd og tålmodighet med de som er rundt oss også – heldigvis!

 

Vi snakkes snart! Kos deg veldig - Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg tilbake til hverdagen igjen, eller nesten nå er det jo helg...

Jeg har storkost meg! Fikk det flotte rommet, eller suite var det vel kanskje. Hadde soverom, bad med boblebad og egen stue!!! Har aldri vært på et så fint rom før jeg. Lærte utrolig mye av de andre kursdeltakerne og selve kurset selvsagt. Matmessig så er jeg fornøyd med 80 % av inntaket mitt. Jeg spiste godt til frokost, unngikk bacon og eggerøre. Spiste nok litt mer enn jeg pleier men det er egentlig helt ok. Vi fikk servert kaker i alle pausene!!!!!! Hva er det for noe???? Er det vi tester 2nea sin viljestyrke?? Heldigvis var det frukt der også så jeg valgte jo det. Spiste dessert til middagen om torsdagen og etter varm lunsjen på fredagen. Det kunne jeg kanskje ha unnvært - nei forresten det kunne jeg ikke, det var godt! Ellers så knasket jeg på gulerøtter og snack a jack på hotelrommet. Det hadde jeg ikke gjort for ett år siden, da hadde jeg nok inntatt chips og bamsemums tenker jeg. Så alt i alt er jeg fornøyd.

 

I dag har jeg vært på spinning og bodypump. 2 timer trening ble det og vel 600 kcalorier forbrent. Uhei hvor tungt det var med bodypump, det er det kjempelenge siden jeg har vært på. Trente en del styrke før sommeren, med få repetisjoner men bodypump er jo en hel evighet med repetisjoner. Armene mine ba om nåde på slutten, de skalv og skalv. Spennende å se hvordan de blir i morgen.

 

Nå skal jeg inn og kose meg på trådene her på forumet. Ha en strålende lørdagskveld alle som er inne og leser litt på tråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg – der var du tilbake ja! Ser ut som om du har hatt det bra. 80% fornøyd med inntaket er slett ikke så verst, må jeg si. Det ser ut som du gjorde noen veloverveide valg, eller i alle fall at du synes det var greit i etterkant. Er det ikke herlig at rommumsing har endra seg nå? Jeg har heller ikke behov for å ligge på rommet med potegull og sjokolade lenger. Dette med kaker i alle pauser er faktisk en uting. Typisk noe en ser veldig godt når en helst vil unngå kaker. Uansett ble viljestyrken til 2neA utfordret, og 2neA klarte seg med glans ;). Frukt er faktisk mye bedre selv om hjernen synes å mene noe annet av og til...

 

Rett på trening etter hjemkomst? Ikke verst. Du kan få være med i vondt-i-kroppen-klubben min hvis du vil. Etter litt yogatrim i går er jeg rimelig maroder både her og der. Kan bety at det er litt for lenge siden sist (ja, det er det...), men jeg velger å tolke det dithen at jeg klarer å pushe kroppen min litt ekstra på stuegulvet hjemme også :D.

 

Vi snakkes! Ha ei riktig flott uke! Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake. Høres ut som du har hatt det fint:-)

Ser du har vært på BodyPump. Det er jo den treninga som gjør meg mest sliten. En spinn-time "rister jeg av meg" i dusjen, etter BP er jeg helt mør. Hele kvelden. Og spesielt etter Spinn + BP, det er en skikkelig kraftanstrengelse som gjør utrolig godt innimellom.

 

Jeg har også vært på kurs og forbannet de samme kakene. Dette var på et hotel, og vi fikk frukt til 1 pause og kaker i de andre. Jeg ble så irritert at jeg gikk på kjøkkenet og ba om frukt. Jeg tok en blåløgn og sa at jeg ikke tålte kaker! Hadde virkelig lyst til å utbasunere om hotellets medansvar for folkehelsen, men jeg besinna meg heldigvis:-)

 

Jeg ser at registreringen her inne gir vesentlig høyere kcal/trimpoeng for 1 timers moderat styrketrening enn pulsklokka mi viser. Jeg velger å forholde meg til klokka mi, vet ikke hva som er rett.

 

Stå på, 2neA, ikke langt igjen til målet:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer, takk for gode ord. I dag trenger jeg dem, vekten hadde gått opp med 100 gram. Det er jo ingen krise men nå vil jeg ned ned ned. Tror hodet mitt er litt instilt på hold vekten tankegang, men det er for tidlig!!! Må ta meg litt sammen tror jeg, eller kanskje jeg gjør ting rett men kroppen trenger litt mer tid før den vil videre ned. Hm. Snikveiingene tilsier at jeg IKKE har gått opp 100 gram heller ned noen. Ja ja, jeg fikk trent i går også da var jeg på en god gammeldags aerobic time med styrke. Deilig. For engangsskyld så gjorde det ikke noe med alle speilene, jeg var egentlig fornøyd med det jeg så. Tenk at jeg sier det! Hadde planer om å trene i dag også, men så ble vi invitert på suppe hos mine foreldre og hadde ikke samvitighet til å stikke med engang middagen var over. Nå er jeg supertrøtt,så jeg trener heller i morgen i stedet. Tenkte å prøve meg på en bodybalance time- en blanding av pilates, yoga og noe greier. Spennende.

 

Nå skal jeg snart synke sammen på sofaen og se på tv, elsker tirsdagskveldene på TV2.

 

God kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, 2neA, skjønner at det ikke er noe moro med oppgang. Men tror du ikke egentlig at dette er midlertidig? Snikveiinger har sin misjon av og til, og noen ganger er det slik at vi treffer på høyere vekt på offiselle veiedager. Men det er rart med det hvordan 100 små gram kan kjennes for mye ut - vi er jo på vei NED og kan ikke ha slikt tull ;)!

 

Flott at du trente i går, det er nok bare fint å la det vaere i dag. Så vidt jeg kan skjønne har du trent både lørdag og mandag – og jeg tipper at du tar i også, etter det jeg har sett av stå-på-viljen din her inne :). Den timen du planlegger i morgen ser deilig ut! TV2 på tirsdag er slett ikke en dum ide – jeg er misunnelig! Jeg er alene hjemme og sitter med laptopen og har på tulleTV.

 

Så herlig å høre at du hadde en positiv opplevelse med speil på trening. Det går framover både med kroppen og hodet :). Ha en riktig fin kveld. Håper at du får en bedre dag i morgen. – klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du snoker på Bodybalanse også. Anbefales varmt. Litt uvante bevegelser i starte, jeg kjeda meg faktisk de første gangene da det er en "sakte" time. Men nå er jeg blitt mer og mer begeistret. Jeg har behov for slike ting som trener balanse og smidighet, streching... Og så er det faktisk god trening for mange muskler, når bare teknikken kommer på plass. Jeg er heller ikke flau over å se meg selv i speilet lenger, og det betyr kun det jeg sier. Nå tør jeg faktisk å stå fremst hvis det er trangt om plassen.

Jeg skjønner godt at du irriterer deg over at vekta peker opp selv om det er lite. Vi skal nok klare å klore av oss de siste kiloene også. Vi er sterke, tapre, modige, tålmodige damer- så dette skal gå bra:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiden flyr og nå lakker og lir søndagskvelden mot slutten. Vi har vært i campingvognen i helgen. Nydelig vær!! Har kost oss med besøk i aktivitetspark og kinobesøk i dag. Dagene har gått veldig fort,men slik er det ofte når man koser seg. Når det gjelder trim, så er jeg sånn tålig fornøyd. Jeg brukte spinningsykkelen min 1 time før jobb på fredag, syklet litt over 2 mil! I går gikk jeg meg en times tur med hunden vår. I dag har jeg ikke gjort det skapte grann, ja ja.

Mat så tar jeg både gode og dårlige valg. Jeg legger opp til feller som jeg bare må falle i. I dag hadde vi f.eks. fleskepannekaker og hvem var det som hadde ideen til det utrolig sunne måltidet ? Jo det var jeg. Spiste bare 2 baconbiter, så det er jo bra da. Ellers så kjøpte jeg ikke eget snop på kino fikk noen biter av guttene mine, er egentlig fornøyd med det. Har ikke fått veid meg i helgen siden vi ikke har vært hjemme, er spent på hva vekten sier i morgen og ikke minst på offisiel veiing på tirsdag. I morgen skal jeg ha jentekveld, har tenkt å lage en kyllinggryte. Den er litt sunn og litt usunn, den inneholder masse grønnsaker men sausen har fløte i seg. Får prøve å ta lite saus og masse grønnsaker, skal ha fullkornris og salat som tilbehør. Blir ikke trening på meg i morgen, håper jeg får tid på tirsdag, rettelse: på tirsdag må jeg ordne meg tid til trening!

 

Nå er jeg ca. 1 kg unna målet som jeg satte meg i januar. Vekten har vekslet med ca.1 kg unna målet og nær målet i nesten en måned nå. Håper jeg kommer meg ned til målet og lengre ned, er litt frusterende å i praksis stå på stedet hvil. Finner ikke motivasjon for å sette inn ett ekstra gir for å få fortgang på ting, må kanskje gå litt imeg selv.

 

Ha en strålende kveld folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at du skal få gode tall på vekta i morgen, 2neA. Litt frustrerende når det vipper fram og tilbake over tid og det ikke blir noen greier på det. På den annen side borger det jo for at du er ferdig for godt med de kiloene du har tilbakelagt. Kan hende kroppen trenger å områ seg litt akkurat nå før den er villig til å gi fra seg mer? Hvis ikke det går framover denne uka kan du kanskje klare å sette inn et halvgir ;)– det er gjerne ikke så mye som skal til for å få litt fart på vekta igjen.

 

Av og til er jeg den som velger måltider med litt høye kaloriinnhold og det kjennes veldig dumt ut og er helt klart en åpenbar felle. Nå hadde jeg jo bestemt at hjemme hos oss spiser vi sunt også når vi har gjester. Det ble heldigvis mye sunt i helga, men vi hadde tapasaktig mat en kveld og da var det jo også aioli, feit ost og feit pølse på bordet. Men jeg kan jo ikke bestemme hva andre skal putte inn i munnen og venninnene mine var jo på tur og veldig i kosemodus (de hjalp til å legge i kurven på butikken, så ikke bare min feil!). Men så ble det litt på skrulla også da, vettu. Var godt da :)!

 

Selv om du serverer mat med litt fløte i til besøket ditt, så så det ellers ganske sunt ut, litt fløte trenger ikke være så altfor galt sålenge det er mye annet oppi og til. Og i morgen starter resten av uka! God veiing! Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, tusen takk for kryssing av fingre for meg Skrulle. Det må du begynne å gjøre hver uke for det hjalp virkelig. Jeg så et nytt tall på vekten i dag, utrolig gøy. 67, 4 kg. Det er ned 1,6 kg fra forrige tirsdag!!!!!! Nå har jeg nådd mitt opprinnelige mål - deilig følelse.

 

Er fullstendig innstilt på at vekten ikke kommer til å stabilisere seg der med det første, den går sikkert en del opp og ned og opp (slik som siste måneden) men uansett så går det rette veien og det er forløpig nedover. Fantastisk følelse å ha klart å brenne bort 23,6 kilo fett!

Må tilbake til gymnastiden for å finne en lang periode der jeg har klart å holde denne vekten. Nå er hovedmålet mitt og holde vekten under 70 kg. Og minus kilo er bonus!

 

Trallalalalalal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Superflink har du vært, og jeg blir like imponert over alle som klarer en slik nedgang:)

Nå er det bare å stå på med stabilisering, det blir nok en ny seier:) Gleder meg til jeg når mitt mål, blir så inspirert av deg som allerede har klart det.

 

Håper du holder deg på forumet selv om du er ferdig!

 

Seiersklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...