Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Flink du var, 2neA. Litt godterier i kontrollerte former er da helt greit på en lørdag. Litt til deg og resten til de andre høres supert ut. Ja, disse overvåkningskameraene trengs dessverre for noen og enhver. Blitt bedre nå, men før spiste nok jeg også ufattelig mengder tullete ting når ingen så meg. Nå har jeg vel egentlig skjønt at det er kalorier også når det smugspises ;).

 

ønsker deg er riktig fin og sunn uke! Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisan Skrulle og alle andre supre damer.

Jo vekten viste ned 900 gram på mandag (kunne ikke veie meg på tirsdag som er min veiedag). Og der er jo helt supert, hvis den holder seg der. Er kjempespent på hva den sier i morgen torsdag. Nå har jeg vært på campingen i tre dager og må innrømme at kostholdet ikke har vært perfekt. I dag var vi f.eks og spiste pizza. Litt sånn faen i vold holdning, vekten kommer sikkert til å svinge opp igjen så da kan jeg jo spise litt teit --- punkterte ikke alle 4 hjulene bare 2 - he he. Har hatt UTROLIG lyst på noe godt- hele tiden. Helt til jeg spiste pizza i dag faktisk! Kanskje behovet for fett ble dekket nå? Satser på det. Jeg har ikke trimmet i det hele tatt - hallo hvorfor har jeg ikke det. Det har vært litt sur og kaldt så da orket jeg ikke- hallo - nå må jeg bare skjerpe meg. Og det skal jeg altså! Jeg trente på mandag før vi reiste og nå skal jeg få inn 2 treninger før neste uke begynner på mandag- det bare skal jeg.

 

I bestefall har jeg gått ned 500 gram i september måned. Det er desidert det minste jeg har gått ned i løpet av dette prosjektet. Men når det er sagt så hadde jeg den beste måneden i august, så det henger gjerne sammen?? Oktober bare må bli bedre!!!!

 

Så noen "gamle" bilder av meg selv i dag, tatt i fjor- fysja meg hvor stor jeg var. Slik vil jeg ALDRI bli igjen. Skal prøve å tenke på det når jeg får lyst på noe godt som jeg ikke har godt av. Jeg kunne formelig lese tankene mine på bildene, jeg så virkelig ubekvem ut. ala - MÅ du ta bilde nå og enda verre, bilder tatt uten at jeg visste om det. Da tøt jo alle valkene ut, må jo få sjans til å stramme meg opp og holde inn magen ....

 

Et kroppslyspunkt i løpet av disse feriedagene var at jeg fant meg en dongeribukse på salg til 100 kroner! I størrelse 32, ja altså i tommer eller hva det nå er vi måler dongeribukser i. Det føltes godt både for sinn og lommebok.

Noen som vet hva størrelse 32 tilsvarer i vanlige størrelser (40-42/m-l -xl)

Den var utrolig lang da, men det ordner vi lett med en saks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzaen var sikkert deilig, og kroppen trengte den sikket- og FERDIG med det! Sånn skal det være. Jeg hører at du allerede har lappa de 2 dekkene:-)

 

Ja, huff- de bildene av vårt gamle jeg er ikke artige. Jeg husker jo egentlig ikke hvordan jeg så ut. Forandringen skjer tross alt så gradvis at jeg ikke merker det så godt. Jeg vet veldig godt at jeg ikke likte å bli fotografert, og det finnes begrenset med bilder av meg på det tjukkeste. Jeg tok noen bilder av en vennegjeng for en liten stund siden. Og på bildet ser jeg at min runde venninne har "gjemt seg" bak de andre på alle bildene. Tilfeldig? Neppe...

 

Vi får sette inn støtet mht trim i oktober- deal?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå så var det helg igjen. Jeg har hatt fri mesteparten av uken så jeg skal ikke klage. Men åhh noe eget med fredag.

 

I går kveld hadde vi barnevakt og hadde oss en tur ut på kino. I forkant spiste vi på Pastasentralen. God og billig mat. Vi valgte oss en blanding av tre ulike pastaretter med laks, tunfisk og blåskjell- nam nam. Jeg bestilte i tillegg en frisk salat for å spe på litt. Tror det ble et ok måltid. Vi spiste ingenting til kinoen!!!! Det er faktisk en liten seier for meg er kino= kosemat. Men klarte altså å spise nada- selv ikke sukkerfrie drops. Det var faktisk litt hardt, kjente at jeg var litt irritert til å begynne med, jeg er litt rart skrudd sammen. Men nå i ettertid er jeg super stolt.

 

I dag har vi hatt en god tur med hunden vår, ble ca. 40 minutter. Hadde tenkt meg på treningssenteret også, men barnevakten var lei så da ble det til at jeg hentet guttene og tok soverommet i stedet. Det var absolutt behov for opprydding og vasking der inne. Rart hvor mye rart jeg slenger inn der, er nesten som en stor roteskuff. he he. Men ikke nå lenger... Jeg fikk også kastet en del klær som er blitt for store. Nå er det ingen vei tilbake.... Litt deilig og litt skummelt.

 

Nå er det likefør vi skal ta guttene med ut i skogen for å leke litt og grille pølser med pinnebrød og marshmellows. Lagde pinnebrød på halvgrovdeig - satser på at guttene liker det. Det tror jeg, alt som skal innom et bål er stas.

 

Håper alle får en super duper helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjhi, jeg satser på at det er under beina, men på den annen side ... Ergerlige greier i grunn, nå må jeg enda lavere ned i vekt for å få normal bmi. Ja ja, slik kan det gå. Det er jo noe med at vi krymper med årene, har du målt deg i det siste Jess? he he. Det var et legebesøk i august som viste at jeg var 161 cm høy og ikke svimlende 163,5 som jeg likte å si. Til gjengjeld så viste vekten 2 kg mindre der enn hjemme så summa summarum er vel alt greit.

 

Litt mer seriøst, så er jeg fortsatt litt i tenkeboksen ang. trivselsvekt. Jeg veier nå litt under det som var målet mitt da jeg startet. Når jeg ser meg i speilet nå så ser jeg at jeg fortsatt har en del fett spesielt rundt magen. Litt rester av håndtak. Skulle ønske at de forsvant. PÅ den annen side ser jeg at ansiktet mitt nå ikke har særlig godt av å miste mer fett, rynkene kommer bedre frem. fysj a meg. Jeg er utrolig redd for å miste "besinnelsen" og bli lei av å tenke mat og trening døgnet rundt og fyke opp igjen i vekt. Derfor har jeg inngått et komprimis (det kan da ikke skrives slik) med meg selv. Jeg skal bruke resten av 2008 til å forsøke å gå ned det jeg klarer, deretter er det over på hold vekten. Jeg skal også jobbe med meg selv mentalt og ikke bli skuffet over stillstand på vekten. Det er kun oppgang som skal gi meg grunn til å dra av meg håret. (Da blir jeg vel enda kortere....) Snikveiingene mine tilsier at jeg skal klare å holde av de 900 grammene som forsvant i forrige uke, hvis det slår til er jeg sjeleglad.

 

Er fornøyd med trimmen denne helgen, på fredag var jeg på tur som tidligere nevnt, på lørdag ble det spinning og bodypump og 12 minutter jogging på løpemaskin (husker ikke navnet i farten - dårlig tegn). Tenk jeg jogget, dog ikke fort ikke lenge men jeg jogget. Tror farten var 7. I dag har jeg vært på en flott tur ute i det nydelige været (sol). Klarte å finne et opphold i alt regnet.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk- 2neA- så har jeg målt meg:-)

Jeg var 172cm da jeg var 12 år, og ble funnet 172,5cm da jeg var innom en helsestasjon for noen måneder siden! Denne damen krymper ikke:-) Jeg har kanskje mer fett under hælene nå enn for 31 år siden, evt så hadde kanskje fotpleie vært tingen- de har jo så mye filer og kniver og greier...

Det skulle vært slik at kiloene forsvant der vi ønsket det mest. Til nå har det fordelt seg rimelig bra, men jeg har også snev av håndtak. Jeg er faktisk aller mest fornøyd med at overarmene har krympet, hadde skikkelig komplekser for disse. Kjenner ikke så mange andre som har det for ARMENE? Nå ser de faktisk helt normale ut.Ansiktet mitt er også blitt smalt nok. Men rynkete, vi 2? Neida, det er bare fartsstreker!

 

Så stilig at du har jogget!! Fart 7 er helt klart jogging. Jeg jogger mye saktere enn det i starten. Jeg fikk godkjenning fra Vilde og Skrulle på at det er jogging så fremt begge føttene er oppe samtidig, og jeg er sikkert veldig god til å holde meg oppe i lufta?

 

Ha en fortsatt fin søndag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter...

 

Uken har begynt bra. Jeg har spist fornuftig i dag, passet på å legge inn mellommåltider og drukket nok. Jeg har vært og trent - aerobic/styrke. Etter timen tok jeg en økt på tredemøllen igjen, denne gangen økte jeg farten til 7,5 - 8 (gjennomsnitt 7,7) og tiden til 15 minutter. Har som mål å klare 30 minutter innen måneden er omme. Jeg var sliten etter økten, men egentlig mest lei synes det er så kjedelig å løpe. Neste gang skal jeg huske mp3 spilleren min, kanskje tiden går fortere da?

 

Vekten viste en liten oppgang i dag, tante rød kom på besøk håper det betyr at noen hekto slipper til i morgen slik at jeg i hvertfall klarer å holde på det vekttapet jeg hadde i forrige uke. Er lei av å fyke opp og ned som en jojo.

 

Ha en strålende kveld folkens.

 

ps. har satt på brød i bakemaskinen - har stilt det inn på klokken 6 i morgentidlig- får nesten vann i munnen bare ved tanken. Solsikkebrød. Går det bra skal jeg prøve et enda grovere brød neste gang.

 

På onsdag skal jeg ha klubb- er det noen som har lette (i dobbel forstand) oppskrifter på middag og dessert så er jeg lutter øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg mht jogginga, jeg kjeder meg også noe fryktelig. Det skulle vært mulig å se skrekkfilm el. på en skjerm, så kanskje vi hadde glemt av tiden. For det er jo grei trening, og så artig at vi faktisk klarer det:-)

 

Jo, jo er ikke min gren! Jeg er definitivt dårlig til å takle slike oppturer, nedturer går jo rimelig greit da:-)

 

Det finnes veldig mye kjekt innen tex-mex, du kan lage fårikål av magert lammekjøtt, tapas, helstekt indrefilet med råstekte poteter, stekt tomat & salater?

Eller en gryte med karbonadedeig, fullkorsris og salat?

Is med varme bær er jo godt og enkelt. Det finnes mye god lettis i butikken. Og så finnes det jo en god del oppskrifter her inne, den rosa ostekaken høres god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FANT DEN, den ligger under kaker, under kaker og bakst:-)

 

Lillians ostekake

130 g Kornmo havrekjeks

100 g lettmargarin

1 pose bringebærgelé,lavkalori

3 1/2 dl vann

200 g magerost 7 %, naturell

100 g melis

1 ts vaniljesukker

3 dl Sans Kesam Original

1 boks Vikingmelk 8%

 

 

Slik gjør du:

Knus havrekjeks og bland smulene med margarin. Trykk deigen ut i en rund kakeform, 24 cm i diameter, og sett den i fryseren.

Kok opp vann i en kjele. Trekk kjelen av platen og tilsett gelèpulveret. Rør godt til pulveret er oppløst. Avkjøl.

Bland ost, melis, vaniljesukker og litt Vikingmelk og Kesam i en bolle eller kjøkkenmaskin. Spe med resten av Viking melken og pisk godt til blandingen begynner å tykne. Hell i den avkjølte gelèen i en tynn stråle, og rør godt.

Hell blandingen over den avkjølte kjeksbunnen. Sett formen i kjøleskapet i ca 3 timer, til kaken er stiv.

Server gjerne med friske eller rørte bær.

 

Per stykke 150 kcal

Per 100 g 180 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mellom den og en lime sjokoladekake.

 

Egentlig burde jeg ikke laget noen kake for vekten svingte opp igjen i dag.

Har mange unnskyldninger for det... veide meg tidligere i dag, mensen er på besøk, øh okda har spist for mye siste uken ikke mye men sikkert nok til at det gir utslag på vekten. Opp 400 gram fra forrige uke. Så nå har jeg holdt stabil vekt i ca. 1 måned, når man tar gjennomsnittet. Pytt sann, i dag skal jeg trene styrke/step - det er gøy og hardt. Grugleder meg.

 

I morgen skal jeg ha klubb og på torsdag skal jeg på kino. Hm utfordringene står i kø, men jeg skal nok stå ann av. Men tror ikke jeg skal forvente nedgang i neste uke heller... det var en litt feig innstilling kjenner jeg. Nei jeg skal ha som mål å kvitte meg med de 400 grammene som kom på denne uken. I neste uke skal vekten igjen vise 67 ett eller annet.

 

Ha en fin tirsdagsmorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FANT DEN' date=' den ligger under kaker, under kaker og bakst:-)

 

Lillians ostekake

130 g Kornmo havrekjeks

100 g lettmargarin

1 pose bringebærgelé,lavkalori

3 1/2 dl vann

200 g magerost 7 %, naturell

100 g melis

1 ts vaniljesukker

3 dl Sans Kesam Original

1 boks Vikingmelk 8%

 

 

Slik gjør du:

Knus havrekjeks og bland smulene med margarin. Trykk deigen ut i en rund kakeform, 24 cm i diameter, og sett den i fryseren.

Kok opp vann i en kjele. Trekk kjelen av platen og tilsett gelèpulveret. Rør godt til pulveret er oppløst. Avkjøl.

Bland ost, melis, vaniljesukker og litt Vikingmelk og Kesam i en bolle eller kjøkkenmaskin. Spe med resten av Viking melken og pisk godt til blandingen begynner å tykne. Hell i den avkjølte gelèen i en tynn stråle, og rør godt.

Hell blandingen over den avkjølte kjeksbunnen. Sett formen i kjøleskapet i ca 3 timer, til kaken er stiv.

Server gjerne med friske eller rørte bær.

 

Per stykke 150 kcal

Per 100 g 180 kcal[/quote']

 

Den er veldig god. Jeg lagde den til bursdagen min, og alle likte den. I tillegg er den enkel å lage når selv jeg klarte det:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå. Det ble limesjokoladekaken til slutt, hadde ikke tid til å lage den rosa drømmen. Neste gang skal jeg prøve den. Jeg vet ikke om jeg gjorde noe feil med oppskriften til limesjokoladekake men den ble veldig gummiaktig og ikke særlig god. God når man er desperat etter noe som ligner sjokoladekake uten å ville ha alle kaloriene. Nei takke meg til et lite stykke av noe som smaker ordentlig.

 

Nå er det fredag og endelig helg. Var ikke ferdig på jobb før 17.30 i dag, burde ha spist litt mer rundt middagstider for nå er jeg umettelig. Jeg har spist middag, ostesmørbrød, 2 marshmallows, 2 biter sjokolade og drukket mengder pepsimax siden jeg kom hjem for 2 timer siden! Og enda er ikke suget dempet!!!! Har lyst til å gå på raid i kjøkkenskapet!!!

 

NÅ gumler jeg tyggis, får håpe jeg finner noe på tv som riktig fenger slik at jeg får tankene over på noe annet.

 

Trimmessig har det vært en dårlig uke, jeg fikk trimmet på mandag og har ikke trimmet siden da. Ryddet og vasket på tirsdag, klubb på onsdag, frisør og kino i går og for trøtt i dag. Mester i unnskyldninger - hvem jeg? I morgen skal jeg til pers uansett hvor trøtt og uopplagt jeg evt. føler meg. Da skal jeg spinne og trene bodypump. Nest uke satser jeg på å få lagt inn minst 3 økter på treningssenteret. Denne dvalen må jeg ut av. Akkurat som om regnet utenfor tar litt av piffen ut av meg, det kan vi ikke ha noe av i lengden.

 

Vektmessig så ligger jeg omtrent i ro i følge snikveiingene mine, rene hold vekten opplegget dette her. tjhi.

 

Håper dere alle får en fortreffelig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag og jeg er ferdig med treningen. Herlig! Jeg trente først spinning deretter bodypump og så avsluttet jeg med 16 minutter på tredemøllen, fart 8. Er super fornøyd med fremgangen på tredemøllen, neste gang må jeg huske å ta med meg musikk for det er mest det at jeg kjeder meg som plager meg, pusten er grei, beina litt tunge men tror de hadde klart litt mer. Artig med en liten utfordring for meg selv. Jeg har forbrent i overkant av 800 kalorier så det er supert. Nå mangler jeg 2 trimpoeng som må på plass i morgen, da her jeg klart mitt lite ambisiøse mål om 7 trimpoeng i uken. Greit å ha et forholdsvis lite mål, slik at jeg har mulighet til å klare det også i dårlige/travle uker.

 

Vekten står ganske bra på stedet hvil, spennende å se på tirsdag om den lille vektøkningen jeg hadde kan bli litt redusert. Er uansett fornøyd så lenge jeg ligger rundt 68 kg. Vet at jeg har økt matinntaket mitt litt, unner meg litt mer enn det jeg pleier. Men følger med slik at hvis det blir økning to uker på rad så må jeg gjøre noe. I går hadde jeg en pyton kveld, var sulten og lysten på noe hele tiden. Det verste var den gi blaffen følelsens om spredte seg i kroppen, ja så inneholder det 1000 kalorier so what? Spiste nok mye mer enn jeg burde men jeg klarte faktisk å spise mest mat og det er jeg fornøyd med.

 

I dag er det nye sjanser, har forløpig ikke det samme skrikende behovet for mat eller snop. Hm kanskje det henger sammen med trimmen, jo mer trim jo mer regulert mage? Ja det hørtes kjent ut, det må jeg huske neste gang jeg får en slik kveld.

 

Nei dette ble litt langt i dag. Ha en strålende dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndag morgen - nybakt brød- nam nam.

Satte en sånn ferdig brødblanding i brødbakemaskinen i går kveld, programerte den tilå bli ferdig i dag kl. 9- namnam Det var utrolig godt med varmt brød, spiste skalken det knaste så deilig. Spiste gjerne litt mer enn min rasjon, men det var verdt det. Har planer om å trimme senere i dag så da er nok regnskapet i balanse igjen.

 

Har laget meg en oversikt over vekttapet mitt uke for uke i det første innlegget mitt, ble litt sånn hoppe frem og tilbake i ulike tråder for å se sammenheng mellom opp og ned turer. Nå har jeg alt på ett sted og det var egentlig veldig greit. Ser at jeg stortsett gikk bare nedover, frem til i slutten av august da begynte jeg å hoppe litt opp og ned. Men trenden er nå nedover da, så jeg er stadig optimist.

 

Nå skal jeg ordne med mp3 spilleren min - laste opp en lydbok så skal jeg spinne litt på sykkelen min inne uten regn og vind. Det gjelder bare å komme seg opp fra sofa'en sitter nemlig veldig godt her med pcen i fanget.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte fremst i tråden din og se litt, jeg ble så nysgjerrig. Jeg tror vi 2 har hatt det ganske så likt. Startet omtrent samtidig, og gikk oss litt fast her i august. Ei og annen sporadisk uke med +0,4 og sånt hist og pist, men i hovedsak ned helt til over sommeren. Så rart...

Jeg håper at jeg er ferdig med denne "hold-vekten-periode" nå, for jeg skulle gjerne fått at meg de siste kiloene sånn at jeg kunne starte på virkelig hold vekten.

Jeg husker ikke i farten hva du hadde satt deg som mål? Jeg tror jeg skal ned 3-5 kg til, litt avhengig av hvordan dette går. Hvis vekta ikke går ned, så er det mulig jeg justerer målet litt og heller prøver å holde meg der hvor jeg er nå. Jeg tenker at det er bedre å kunne ha denne vekta og spise MER enn jeg gjør, enn å ha denne vekta og spiser det jeg gjør. Får se hva morgendagen bringer.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå Jess, godt å ha deg tilbake igjen. Du har vært savnet mens du har vært borte. Jeg hadde opprinnelig 68 kilo som mitt mål. Der er jeg nå. Men vurderer å gå ned til normal bmi og da må jeg nå ned til 64,5 siden jeg er blitt så lav tjhi. Men som du er innepå så har jeg hatt litt berg og dal bane fakter i det siste, så jeg ser det litt an jeg også. Er godt fornøyd med formen nå kontra for 23 kilo siden, men ser at jeg nok har litt igjen til "det perfekte". Spørsmålet er om jeg noen gang blir helt fornøyd... er litt redd for å tenke ett kilo til, bare ett kilo til osv. Men samtidig så forteller både speilet meg og bmi'en min at det er ingen fare for det enda. Så jeg putler nå på og spiser slik jeg har gjort i 2008, har kanskje vært litt uforsiktig de siste ukene men ikke mye. Av og til så står denne kroppen en del i ro får den tar et jafs nedover, satser på at det skjer denne gangen også. Men gjør den ikke det så skal jeg prøve å ta det med stoisk ro. Kjenner at kroppen er begynt å motarbeide meg litt, jeg er mer sulten enn jeg var før, jeg har mer lyster enn jeg hadde før, jeg merker at denne omleggingen begynner å tære litt på humøret og innsatsviljen. Det er en av grunnene til at jeg ikke orker å tyne meg selv, er redd for å gå helt lei og falle av dette sunne kostholdet. Det skal ALDRI skje. Jeg må prøve å huske at alle har dårlige dager og jeg er nok intet unntak. Det kommer nok dager etter dette da jeg ikke er så sulten og sur. Nå er jeg mett etter en god middag og tenk jeg har stått på skøyter i dag. Jeg prøvde for ett år siden, men da kom jeg meg ikke ut på isen. Stod og holdt meg fast. I dag var jeg utpå med guttene mine, en hærlig følelse. Vet ikke om motorikken min er blitt så mye bedre, men selvfølelsen min er mange hakk høyere og derfor ville det ikke blitt urpinlig hvis jeg falt. Det hadde vært ufattelig pinlig å falle når jeg tenke på meg selv som en elefant. Rare greier.

Nå skal jeg lese litt på tråden din Jess, høre hvordan du har hatt det i helgen.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skøyter,,,??? Hæææ. Jeg trodde det var jeg som bodde nærmest nordpolen.

Og så kom jeg til å tenkte på at det sikkert finnes sånne innendørsbaner i mer sentrale deler av landet...

Jeg ser vi har har ganske like tanker i forhold til våre siste kilo. Mange sier til meg at nå er jeg tynn nok. Jeg er også litt redd for å miste gangsynet slik at jeg ikke ser det selv. Men jeg er altså heller ikke tynn enda. Mangler 1,5kg til normal BMI, har enda runde lår og legger, en liten brett nederst på magen, og c-cup i puppeholderne- så damen er i godt hold. Jeg har bare så lyst til å bli helt ferdig, for jeg har aldri klart det før. Har slanket meg mange ganger, og alltid bare halveis- før jeg føk opp ivekt igjen+ litt til. Tenkt å slippe å slanke seg igjen!!??!!?? At det heretter skal hete å passe vekten. Å gå ned 1 kg er ikke å slanke seg!

 

Vi får holde ut litt til og se hva som skjer. Svarene kommer vel av seg selv. Jeg satser fremdeles på at oktober skal bli en god måned:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi går på skøyter her sør - øh ungene har vel stått på skøyter ute 2 ganger i sitt liv eldste mann er 6 år nå. Så det er godt vi kan trekke innendørs med slike aktiviteter også. Det er faktisk et bra tilbud, koster 100,- for en dag hvis du stiller med utstyret selv.

 

I dag viste snikveiingene en enorm oppgang, håper at det snur før morgendagens offisielle veiing. Men jeg har tatt oppgangen med ro, slik jeg har lovet meg selv. pluss/minus 1 kg = stillstand. Det er tanken jeg sysler med.

 

Leker faktisk med tanken på å veie meg i morgen men så ikke før på lørdag! woh det er lenge å vente det. Hva avhengig av vekten - hvem jeg? Må tenke litt på det, det er jo ikke farlig så lenge jeg spiser sunt og trener som normalt. Apropos det, hadde tenkt å trene aerobic i dag min favorittime er om mandagen. Men i dag ble det bursdagsbesøk hos mamma istedet for. Tok et mini stykke med kake, merker at jeg liksom ikke kan si helt nei lenger slik jeg gjorde for en stund siden, nå forventer mine omgivelser at jeg skal smake litt. Og for all del kaken var ålreit den. Er fornøyd med at jeg bare spiste litt, og det skal de ha de prøvde ikke å forsyne meg eller be meg om å ta ett stykke til. Deilig med slik taus støtte. I tillegg fikk jeg noen flere topper og bh'er som var blitt for små til mamma. Tenk så miljøvennlig vi er, for ikke å snakke om å spare penger med tanke på verdensøkonomien - tjhi.

 

Nå må jeg lese litt i krimboken min før jeg finner sengen, eller kanskje jeg skal gjøre det omvendt- finne sengen og så litt krim- ja der har vi en plan. Snakkes i morgen da er det veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma-bursdager skal du ta med deg. Veldig bra med LITT kake!

Jeg opplever jo ofte at omgivelsene har mer lyst til at jeg skal spise kake enn jeg selv har. Jeg føler meg litt utakknemlig når jeg sitter der med helt ren asjett. Det blir litt bedre når vi skal over på Hold Vekten, da har vi litt mer kcal pr. dag som f.eks kan brukes til ei snei kake når noen har bursdag. Jeg har anlegg for å spise MYE kake, is, snop og godis. Jeg har derfor ingen planer om å legge meg til slike vaner igjen.

Jeg er jo også veldig avhengig av vekten, dette er blitt en del av morgenritualet. Litt vann i et morgentrøtt fjes, opp på vekta- et smil eller en grimase i speilet- alt etter hva den viser.

Jeg skal tillate meg å fortsette med denne syndige handling. Har planer om å fortsatt kun forholde meg til MANDAGENS vekt, for jeg vet det svinger fra dag til dag.

Pass deg nå bare for at du ikke må skatte av disse klærne du arvet fra din mor. I disse finanskriser kan det jo tenkes at states må legge arveavgift også på slikt? Jeg har nå vært i banken med trillebåren og hentet ut mine millioner, de er nå vel forvart i madrassen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Så sinnsykt flink du er! jeg vil bli som deg :-)

 

"aldri sjokolade og tjukkis-mat, aldri tortilaaaaz meed ostesmak.

dette skal jeg klare og jeg klarer det nå.. jeg skal bli som deeeg..

jeg skal blii som deeeg "

 

Haha, det er teksten til "aldri rideranke og vuggesang, aldri mikkelrev og bæbælillelam "

 

HUsker ikke hva den heter..kanskje var det ikke så artig læll!

 

Lykke til videre ! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kaken gjorde ingen skade, vekten viste ned igjen de 400 grammene som kom på i forrige uke, så da er jeg nede igjen i 67,7 og er godt fornøyd med det. Jeg kommer til å parkere vekten frem til lørdagsmorgen, rett og slett for å gi litt spenning i hverdagen. Nå skal jeg prøve å være ekstra flink frem mot lørdag og se om vekten har beveget seg nedover. MÅ prøve alt for å finne litt ekstra motivasjon. Så nå har jeg strøket ut de tre neste veiedagene i den lille kontrollboken min og vekten er puffet langt inn under kommoden.

 

 

tjhi synes sangen var helt fantastisk- tenk at noen vil bli som meg! Men ikke aldri vel ? Lest på tråden din at du klarte å legge tilbake tacoen og velge fiskekaker isetedet for - Hatten av for deg!!! Vi kommer i mål frøken verdens verste nick, får meg ikke til å kalle deg for tj...b...f. Selv om jeg forstår at du i irritasjon/sinne valgte det nicket. Jeg har ofte følt meg slik, men det blir heldigvis lengre og lengre mellom hver gang. Stå på videre

 

I dag har jeg spist ålreit, jeg har spist polar ekstrem brød til frokost, lunsj og mellommat, samt en yoghurt. NÅ til middag ble det lasagne (uæh) dog fullkorn med salat ved siden av og litt ekstra grønnsaker oppi. Om en halv time skal jeg kle meg om og gå og trene. SKal trene styrke/step i dag, det er kjempetungt! Har tenkt å prøve meg på 20 minutter på tredemøllen idag, må huske å ta med meg mp3 spilleren min. Gleder meg til Greys a..., tror jeg skal kose meg med frosne jordbær og litt yoghurt- nam nam. Opphengt i mat -ja en tanke.

 

opps glemte å si at vi hadde eggedosis til dessert, dog laget på splenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har gått på skøyter! Det høres egentlig litt morsomt ut – ikke gjort på mange år. Nå som kroppen er mer etter min smak tør jeg kanskje jeg også. Som du sier, ikke så flaut å dette lenger. Bare fordi kroppslig selvfølelse og selvtillit er blitt høyere.

 

Så bra å se at du er under 68 igjen. Gratulerer! Det rusler seg til, vettu, så flink som du er. Litt kake i blant skader ikke. Jeg er litt imponert over at du skal ha veiefri. Der er ikke jeg enda – kanskje jeg aldri kommer dit? Jepp, opphengt i mat er vi vel noen og enhver her inne... Jeg tenker på neste måltid med en gang jeg har fått i meg ett :(. Mat er jo så godt! Og så gjør det godt for kropp og sjel. Blir blid og god med jevnt blodsukker nå til dags, før var jeg blid akkurat mens jeg spiste og sur etterpå og sikkert med blodsukker i hytt og pine.

 

Nei, nå babler jeg i vei. Får vel lage middag til helten min og meg! Ha en fortsatt riktig god dag. Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...