Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan Jess. Ja det var helt konge å jogge opp alle trappene til slottet ;) Jeg bodde på andre siden av Karlsbroen, rett i nærheten av det astronomiske (?) uret. Det var kaldt, litt små snø og regn om hverandre. Men heldigvis litt opphold også. Ser frem til å besøke byen i litt mildere vær.

 

Den kyllinggryten har jeg oppskrift på, skal rote den frem i løpet av morgendagen. Kan slenge på en oppskrift på meksikansk fiskesuppe som også er god, men ikke sååå god.

 

Jeg er litt imponert over at jeg har holdt vekten så bra selv, for jeg inntok absolutt mer enn normalt. Men jeg gikk sikkert mer enn normalt også. I kveld har vi vært på show med Kristian Valen med påhørende middag og dessert. Så jeg går garantert litt opp til i morgen, siste veiedagen i februar. Men det har jeg bestemt meg for at jeg skal ta med et smil. n045.gif

 

Nå er jeg stuptrøtt og lengter inn til sengen min. Tenk jeg har en hel uke med fri foran meg. Det skal bli utrolig godt, for nå er jeg sliten....

 

Klem b030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og fristelser over alt. Du og du så god tid jeg har til å snoke i skapene nå når jeg har fri. Jeg har lyst på alt hele tiden. Hvordan skal dette gå?? Kjedelig å gå på en smell nå når jeg har klart meg på hotell osv. Prøver så godt jeg kan og helle innpå med c015.gif max for å døyve snopebehovet.

 

Lagde en fantastisk pizza i dag. Med grovbunn og kyllingfyll- nam nam. Ble nok litt i overkant av kalorier men det smakte utrolig godt og metter enda. Har lyst til å skeie litt ut i kveld med chips, men har ikke helt bestemt meg enda. Skal uansett spinne litt når ungene er lagt, så får vi se etter den tid.

 

Nå sitter jeg i kjellerstuen med gutttene mine som spiser snop og popcorn mens vi ser film på storskjerm. Billigere enn kino og nesten like gøy :) Så langt har jeg klart å motstå alle skålene.

 

I dag har jeg fått ryddet og vasket på kjøkkenet, det var på høy tid. I morgen har vi planer om å gå litt på skøyter. Må jo finne på noe i dette utrolig kjiipe været, regn regn og atter regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er det med disse skapdørene. Jeg har tenkt litt på om jeg skulle ta kontakt med de som driver og instruerer hunder i forhold til sau. Kanskje jeg kunne montert en strøm-dings på skapdørene slik at jeg fikk et lite støt for hver gang?:DJeg fant noe herlig i frysedisken på butikken: DiplomIs: Lett-Is uten sukker, med sjokolade. Den smakte fortreffelig og jeg mener å huske 115kcal. Jeg har en boks i fryseren til søt-krisen kommer!

 

Jeg gleder meg masse til å innføre pizza igjen. Har antakelig spist det 2 ganger på 1 år. SÅ jeg stjeler tips!

 

Hørtes koselig ut med hjemmekino. Vi har tilgang på en prosjektor og det har hendt at vi har rigget kino hjemme- med skikkelig lydanlegg og greier. For en tid tilbake hadde jeg jentefest med mamma-mia-filmen på veggen, i sing-along-versjon. Venninnene mine var stylet opp i tidsriktig antrekk og kunne glatt forsvunnet rett inn i rollene.Veldig artig!

 

Kos dere i søleværet, snart kommer våren;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og matmessig så er det nok bra. Jeg har spist en del usunt denne uken, med nesten god samvittighet. Har blitt litt snop både torsdag, fredag og lørdag! Vet at det ikke er lurt, men hadde BEHOV. Nå satser jeg på at jeg klarer meg uten den hvite giften en stund fremover. Vekten har naturlig nok svingt seg litt oppover på snikveiingene, var oppe i 67,8 i dag tidlig. Håper jeg ikke øker utover det.... Merker at jeg er litt for opphengt i vekten. Må lære meg at det er ok å evt. svinge over i det jeg kaller for gult område uten at det er krise. Jeg må prøve å la det gå litt tid før jeg kaller det krise og omlegging. Jeg har så små variasjoner både oppover og nedover at det sikkert kan kalles stillstand. Men panikken tar meg litt når jeg nærmer meg 68kg. Skal prøve å jobbe litt mer med hodet.

 

Denne uken har jeg vært flink på trimfronten. Har blitt noen ekstra turer på treningssenteret og turer i skog og mark. Så der er jeg fornøyd :D

 

Sliter med en irritasjonshoste. Det ligger noe og irriterer nede i brystet, det bygger seg sakte og sikkert opp og så må jeg hoste. Utrolig irriterende. Til og begynne med bare hostet jeg uten at det gav noen form for lindring,mens nå virker det som om det holder på å løsne for nå raller det mer. Leste i lokalavisen at det var utbrudd av kikhoste her, så nå tror jeg at jeg har fått det :D Lett påvirkelig hvem jeg? s010.gif

 

Nå har vi akkurat spist kylling, pomfrittes og salat. Så nå har jeg inntatt horisontalen på sofaen og skal lese litt i boken min. Ha en strålende kveld alle som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så fint å se at du har kost deg i vinterferien og tenker at det i sum har gått bra! Det er nå jammen godt å ha enukes ferie da. Med litt ekstra trim så veier det opp en del - i alle fall blir kroppen mye lykkeligere og det er kanskje enklere å fortsette gode trimvaner også.

 

Det er veldig lett å bli opphengt i den vekta, det vet jeg så altfor godt :D. Jeg har vært på tur fredagskveld og i går, og spesielt på fredag ble det vel en del som ikke jeg strengt talt hadde trengt å hatt i meg. Veide litt mer i dag, som forventet. Håper at det stabiliserer seg (går ned igjen) litt før tirsdagsveiinga. Jeg jobber med å ikke tenke så mye på det, for moen ganger er det verdt å få lov å kose seg litt ekstra - det er vel helst å finne balansen med hvor ofte det kan skje. Jeg synes det fortsatt er lurt med disse gule sonene dine.

 

Den hosten din høres ikke bra ut, men det er i alle fall mer tilfredsstillende når det tar litt tak i steden for bare tørrhoste. Ikke gå rundt med det for lenge da...vil ikke ha lungebetennelse! Kikhoste er noe herk...men doktor skrulle, basert på litt tynn sykehistorie, mener vel at det kanskje ikke høres helt ut som om pasienten lider av dette :D.

 

Ønsker deg en riktig god søndag! klem skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjhi doktor Skrulle- jeg innser vel kanskje at De kan ha rett og at jeg ikke lider av kikhoste men derimot bare litt små irriterende hosting og harking.

 

Vekten har svingt seg kraftig opp, i dag var det 67,9 (snak om nødskrik) klokken 10.45!! Spørs om jeg ikke svinger meg innom gul sone i morgen tidlig, men den tid den sorg. Nå holder jeg på å koke meg litt Skrulle-suppe. Har så lyst på noe hele tiden så nå skal jeg lage suppe som jeg kan spise med god samvittighet så mye jeg vil og så ofte jeg vil så det så.

 

Treningsplaner for uken:

mandag - Aerobic med lett mage,rumpe og lår.

tirsdag - step/styrke

sosial kveld onsdag - gå hjem igjen (40 min)

sosial kveld torsdag - gå hjem igjen (40 min)

fredag fri

lørdag - step/styrke

søndag fri ?

 

Så skal jeg være streng og i måteholden alle dager unntatt onsdag og torsdag. Men skal ikke fråtse de dagene heller, men er da prisgitt det som blir servert.

 

Dersom vekten svinger oppover på gult felt nå de neste dagene så skal jeg prøve å ikke la panikken ta meg og gå direkte på en fastekur!!! Det frister faktisk mer nå enn da jeg var i ned i vekt fasen. Vet at det ikke er så lurt, men det er jo opptil flere som har vellykket resultat med slike fastekurer da?! Så lenge det ikke erstatter et sunt og godt kosthold da selvsagt. En litt kjapp justering av vekten i riktig retning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå. Vekten er fortsatt i øvre grønt område. Men jeg tror, føler at den er på vei litt ned igjen :)

 

Vi har begynt å trene i arbeidstiden. Vi har fått egen instruktør som kommer en gang i uken og veileder oss. I dag hadde vi en blanding av aerobic og styrke trening. Det var omtrent som en vanlig time på treningssenteret. Utrolig bra. Tenk jeg var ferdigtrent kl. 15.15 i dag!!!

I forkant av treningen fikk vi alle en individuell total gjennomgang av kroppen vår, med tanke på holdning, bevegelse, styrke, ondter osv. Kjempeinteressant det også. Jeg sliter litt med leggene mine og det viser seg at det kan skyldes at jeg "lener" meg veldig på hælene. I tillegg tok vi en pulstest og blodtrykket. Hun ville også vite høyde og vekt. Jeg oppga 68 kg til mine 161 cm. Det mente hun var en perfekt vekt for meg med mitt treningsprogram. Tenk det hun syntes det var helt perfekt!!!!! Bmi på 26, men likevel perfekt i hennes øyne. Det var utrolig deilig å høre, kanskje jeg nå omsider kan gi slipp på tvangstankene om at jeg burde komme meg innenfor normal bmi? Kanskje.

 

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Oppmuntringsklem fra meg! Jeg vet at det er helt pyton, men nå må du bare holde deg godt fast og fortsette i godånden, 2neA. Nå er du så godt i siget etter ferien, etter det jeg kan skjønne. Dette må da snu, tenker jeg! Gi det noen dager eller kanskje ei uke med flinkiseri! Kanskje er det noen vinterferiesynder som har kommet og tatt deg litt? Men de går fort sin vei igjen, ser du. Hold ut hold ut! Kanskje var det bare en blipp også - kanskje vekta di tar til vettet allerede til i morgen?

 

- klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Er det bra med deg 2neA? Ville bare innom og ønske deg en god helg! Det går bra med meg, men har vært sliten og hatt lite overskudd. Men i dag er det lørdag og jeg skal prøve å kose meg selv om jeg er helt nødt til å jobbe litt. I kveld skal jeg i 50-årslag og der vet jeg at det blir veldig god mat der det ikke spares på hverken fløte eller annet, samt at det blir god og sikkert mye vin og annet fludium. Så i morgen planlegger jeg vel egentlig bare å være sliten :). Og da vet jeg at det ikke blir noe jobbing - og litt *må* jeg gjøre i helga.

 

Jeg vet vi har snakka om koffeinabstinenser før. Nå skal jeg ta meg min andre kaffebøtte og sludre litt på egen tråd!

 

Ha en riktig god helg! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringer Skrulle.

Vekten tok til vettet et par dager etter. Ikke vet jeg hva som feilte den, men skremt det ble jeg. Den vekten der har jeg ikke sett siden oktober og jeg vill absolutt ikke gå opp opp opp. Men nå har den som sakt snudd, så nå er jeg tilbake rundt 67 kilo og er strålende fornøyd med det. I kveld skal jeg i 40 års dag og i likhet med deg så regner jeg med mye god mat og drikke :). I morgen vet jeg at det blir litt godt til kaffen. Vi skal på besøk til mamma og pappa som er kommet hjem fra syden. Jeg har laget osteiskake og krydderkake. Nam nam. Men på mandag er jeg klar for en sunn og sporty uke igjen.

 

Har vært på trening i dag og svidd av 500 kalorier. Det var deilig.

 

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du får trent i arbeidstiden:-)

Jeg skulle gjerne hatt mine ansatte på trening, nå er det stort sett bare de som er spreke i fra før som trener. Hmmm...ikke så lett å vite hva en kan gjøre med det. Vi sponser trening, men det har ikke ført til store endringer.

Så herlig at du fikk bekreftelse på at du har fin vekt. Vi er forskjellige og det er ikke sikkert alle skal inn i samme skalaen. Jeg klorte meg innenfor med et nødskrik og drømmer enda om de 2 siste kg ned. Jeg føler meg helt ok, så det er nok bare et tall jeg har fått på hjernen. Jeg kjenner heldigvis at hodet er i ferd med å slå seg til ro med dagens tall.

 

Slike blipper på vekta, som Skrulle kaller det- har jeg jeg også innimellom. Jeg får innimellom en del vann i kroppen. Jeg ser det på leggene, med det blotte øyet og kan trykke merker med fingeren. På slik dager er vekta fort 1-2kg over normalen.

 

Har du spist deg opp i menyen? Vet du ca hvor mye du inntar pr dag? Det forunderlige hos meg er jo at det (omsider) ser ut til at jeg kan øke menyen uten at vekta øker. Det er jo litt rart med tanke på at jeg ikke gikk ned den siste tiden på ned-i-vekt meny

 

Ha en fin helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tiden flyr for tiden og det er vel i grunnen bare bra. Gleder meg til enda lysere kvelder og morgener...

 

Jeg holder vekten sånn noenlunde, ligger litt i øvre område av mitt såkalte grønne område. Kjenner at jeg må passe meg for ikke å skli utpå og stadig unne meg mer og mer. Eksperimenterer litt med hva jeg kan spise for å holde vekten men ikke øke den. Det som har vært bra er at jeg ikke har fått panikk selv om vekten svinger seg litt opp. Det tror jeg er en god ting, jeg har fortsatt mine soner og lover å sette inn tiltak dersom jeg går over de. Men i mange måneder nå har jeg hatt en drøm (les besettelse) om å gå ytterligere ned og har hatt den del tunge studer når vekten svinger seg oppover i stedet for ytterligere ned. Nå har jeg omsider innsett at den vekten jeg har nå er helt ok for meg, ja faktisk så er det helt formidabelt at jeg har klart å gå ned rundt 23 kg på 9 måneder og har holdt vekten (+-2kg) i snart 5 måneder. Gått fra bmi på 35,1 til en bmi på 26,2. Jeg er til og med innenfor grønt belte på nettdoktoren sin bmi måling. Så nå blir målet og bli værende her og nyte våren og sommeren i min nye bolig/kropp. Det var en liten peptalk til meg selv. Og en oppfordring til alle der ute: se på hva du faktisk har fått til og klarer og ikke så mye på det vi ikke mestrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesning, 2neA. Dette er nok en helt riktig beslutning.

Min kursleder har heldigvis klart å overbevise meg om at jeg er i mål. jeg skjønte jo dette tidligere også, men viljen var ikke med meg. Kroppen kan nekte plent å gi i fra seg flere kilo og da er det veldig uheldig å fortsette å tyne den. Resultatet blir bare at forbrenningen tilpasser seg og det er ikke det jeg ønsker i allefall. Det kan godt tenkes jeg ønsker å gå ned de siste 2 kg en annen gang, men jeg trives stadig bedre med min nåværende vekt. Jeg har nok trengt litt tid til å få hodet til å følge med.

Vær stolt av det du har klart å få til, det er jo utrolig bra. Tenk så heldige vi er som klarte å ta grep!!!

Leiligheten i HV er fremdeles ledig...;)

 

Så godt å lese at du klarer å holde hodet kaldt selv om vekta svinger litt. Det er jo det som er meningen med dette vektbeltet. Jeg takler at den svinger 1kg, jeg får tenke at det er ett skritt på veien. Jeg levde ganske sært i 2008 og er faktisk ganske så fornøyd med at jeg har klart å slippe litt mer opp. Jeg må gå små skritt, men er iallefall begynt å gå:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er i gult område. Nå er jo det en påskefarge, men jeg skulle ønske at jeg ikke var i dette området nå. Ja ja jeg vet jo hva det skyldes. Jeg har kost meg ordentlig i helgen, har spist litt snop, chips og faktisk litt kake også. I tillegg har vi valg lettvinte middager i form av restaurant pizza o.l Men nå er det hverdag en liten stund til, grugleder meg til alle helligdagene og snopet som da står fremme. Min strategi er at jeg skal vise måtehold, og holde trimmen ved like, samt spise minst hver 3. time slik at det i hvertfall ikke er sult som skal få meg til snopeskålen. Jeg har også tatt en beslutning om å veie meg litt sjeldnere, merker at jeg lar humøret bli litt for påvirket av hva jeg veier til en hver tid. Så nå prøver jeg å kutte ned, men for all del, jeg skal ikke kutte ut. Nå er hovedmålet mitt at jeg neste tirsdag skal være nede igjen i grønt område. Er jeg ikke det så skal jeg faktisk ikke spise snop, chips, kaker o.l. før jeg igjen er innenfor området mitt. Jeg kjøpte meg en bukse i størrelse 38 i går, det føltes bra!

 

Var hos legen i går og blodtrykket mitt har gjort et jafs oppover det siste halve året. Det ligger rundt 95 over ett eller annet. Så nå skal jeg måle blodtrykket en ukes tid og sende resultatet til henne. Så får vi se om det bare var en blaff eller om jeg må gjøre noe med det. Jeg synes det er rart at jeg etter å ha gått ned over 20 kg og er i mitt livs form nå skal få høyt blodtrykk. Man leser jo stadig om mennesker som går ned i vekt og kan kutte ut blodtrykksmedisin. Snakk om å være kjerringa mot strømmen. Legen forstod det heller ikke, men det er ikke snakk om å være nervøs hos legen for pulsen min var helt fin. Vet at jeg er arvelig belastet når det gjelder blodtrykk og hjerteproblemer på morsiden. Så det blir spennende å se...

 

I dag har jeg nå startet bra, jeg har spist havregrøt med frukt og yoghurt til frokost. Nå skal jeg inn og trene om en times tid og deretter har jeg ingen planer - ahhh det kan ikke bli deiligere enn det. Ja ja må jo bake et par iskaker til min sønns bursdag. Han ønsker seg en iskake med svømmebasseng i midten med seigemenn og krokodiller. Men det er det jo gøy å lage da :)

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskefarge ja, det var nå også en måte å si det på:)

Da skjønner jeg hvorfor det ikke gikk så bra med meg i julen, man må jo følge høytidens farger. Heldigvis er det snart vår, og grønn er vel vårens farge?:)

 

Merkelig med det blodtrykket. Bra det blir passet på.

Mitt blodtrykk var mye høyere da jeg var rundere, nå er det heldigvis normalt. Nå i ettertid er jeg lenger helt sikker på hvor høyt det egentlig var, for jeg fikk forhøyet blodtrykk av å se denne mannen i hvit frakk- med normal puls. Denne mannen viste seg jo å være en klok mann, så han sendte et blodtrykksapparat med meg hjem. Jeg gikk med dette i noen dager (ei uke?)- og tenk så viste det seg at alt var i orden.

Jeg har også dårlige odds rent genetisk, det har vært en del hjertegreier på begge sider og da er det greit å passe litt på. Jeg håper og tror at det bare var fordi de ikke var medlem i vektklubben:p

 

Jeg leste ditt innlegg hos meg selv og ser at du har hatt en fin påske. Koselig å høre. Når flytter du inn, forresten?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for å se at du begynner å finne deg til rette i den kroppen du har nå. Det er veldig lett å bli opphengt i BMI, men det er nå tross alt bare et tall og vi er forskjellige. Godt fokus når du ser på hva du faktisk har klart og så mye BMI har gått ned siden du starta. Det er jo helt formidabelt! I tillegg til helsegevinsten kan jeg tenke meg at du ser fin ut også :). Strategien om å leve på HV fram til over sommeren synes jeg høres smart ut. Det er så mye morsommere å spise litt mer enn å spinke på kaloriene :). Så jeg stemmer i med jess: Når kommer du inn til oss?

 

Blodtrykksmålinger er ikke alltid så nøyaktige så det er fint at du blir fulgt opp. Du er jo bare unge jenta enda og i bedre form enn på lenge så det er høy sannsynlighet for at alt er i orden. Men med mye hjerte-/karsykdommer i familien er det uansett viktig å følge med. Samme her i gården...og diabetes også. Var hos doktoren min i påska og tok blodprøver. Tenkte det kunne være greit å ha nye målinger nå som jeg endelig er blitt ung og sprek. Har ikke hørt noe enda. Legen min skrøt av meg for å ha gått ned (vel, sa på sitt rolige vis at det var imponerende) og jeg følte meg some ei skolejente med gullstjerner!

 

Ønsker deg en riktig og dag! klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat innom hos jess, ser du. Nå får du komme deg opp på vekta, du gromme og flinke jente! Nå venter jeg bare på at du kommer inn til oss :D.

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skal nok mote meg opp i morgen. Jeg er omsider klar for å flytte inn til dere, går bare og lurer på hva jeg skal kalle min nye tråd. Må jo finne et flott og fansy navn må vite :D

 

Flott at du allerede har mistet uønsket "påskefett" Skrulle. Jeg har prøvd å kompensere for mitt enorme matinntak denne helgen med en god trimtur som utløste 550 kcal på pulsklokken min. Er strålende fornøyd med det. Ikke fullt så fornøyd med farstboten på vei til fjellturen. ARGH - og så bare meg selv og skylde på!!!!! Men men jeg er snart ferdig med å være sint og irritert på meg selv , snart.

 

Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, har det blitt slik fart på deg om dagen da, 2neA? Flott kaloriforbruk...kanskje ikke så imponerende på kronesiden. Håper du slapp av de helt store i alle fall! Håper at vekta var samarbeidsvillig. For min del smelter vel ikke påskeflesket av akkurat, men jeg får ha litt tålmodighet og gi det litt lenger tid enn jeg først hadde håpet.

 

Tja, et flott og fengende navn på HV-tråden er ikke å forakte :D. Jeg grubla også litt på dette i forkant, men så tok jeg noe bare til slutt :).

 

Ønsker deg en riktig fjong dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser av og til tråden din og misunner deg og dine snart "nye" venner i HV klubben. Kunne ønske det var meg som skulle flytte men jeg har fortsatt et godt stykke å gå før flytting er aktuelt.

Jeg sliter litt med "lystene" mine i disse dager noe som har medført mer eller mindre stillestans i vektnedgangen, da er det godt å kunne lese bla din tråd med de erfaringene du har fått underveis.

 

Lykke masse til med HV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei apprentice nå har jeg flyttet inn i Holdvekten blokken, og her er mange fine leiligheter som vil passe deg helt supert når du er innflyttingsklar.

 

Ha en superdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Første året etter vektnedgangen klarte jeg meg ganske bra, motivasjonen for å holde vekten var stor.

Ferdig slanket:

2008: november 67 kilo - prøvde å gå lengre ned i flere måneder uten hell :)

2009: november 69,5 (opp 1, 5 kg)

2010: november 73 (opp 3,5 kg)

2011: august: 76,5 (opp 3,5 kg)

 

Synes selv at det har gått ganske bra lenge, har holdt vekten stortsett hele året bortsett fra ferier da har jeg gått opp ca 1 kg og det kilo har aldri forsvunnet igjen. Men trenden er jo ganske klar da.... Øker man vekten med 3,5 kilo + i året så er det ikke mange år før - 24 kilo blir til + 30 kilo og mere til. Jeg må faktisk klare å finne motiviasjonen og holde på den til å gå ned igjen og bli værende!!

 

Jeg drømmer ikke om å veie 67 kilo igjen, det er ikke realistisk og verdt slitet. Men jeg ønsker å veie under 70 kilo igjen, jeg vil gjerne se 69,9 tallet :P

 

Delmål 1, komme meg ned igjen til vekten jeg hadde før sommerferien: +- 74 kilo.

Dvs. ca. 2,5 kilo, så får jeg ta neste delmål etter det.

 

Hvordan skal jeg klare det?

Jeg skal lese meg opp på tråder her inne og finne støtte og gode tips/råd fra dere. Jeg skal være innom vektklubben daglig

Jeg skal få på plass trimrutiner - 2-3ganger treningsøkter i uken

Spise sunt

Unne meg litt kos på spesielle dager

 

Ikke miste motet fordi om vekten ikke rikker seg, huske at ting tar tid.

 

Tusen takk Skrulle for at du igjen deler tanker her inne, det fikk sparket meg igang igjen og jeg tror og håper at jeg nå skal klare å holde koken. Nå skal jeg bli her inne på forumet til jeg igjen har nådd vekten for så å flytte inn igjen på hold vekten forumet :D

 

Nå skal jeg gå meg en god tur sammen med hunden vår for virkelig å bevise for meg selv at jeg ikke bare har det i munnen/tastaturet :)

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg en god tur i går kveld i hurtig tempo med hunden vår. Det kjentes deilig.

I kveld har jeg bestilt meg time på treningssenteret. Dette går veien i hvertfall trimveien. Hadde gått opp 0,5 kilo siden forrige uke buhu, men prøver å holde motet oppe. Har jo ikke veiedag før i morgen- :)

 

Er så sulten i dag, sikkert en psykisk reaksjon på at jeg vet at jeg nå skal slanke meg igjen. For min egen del skal jeg bruke denne tråden til å holde kontroll på mat og trim.

Mat

Frokost:

havregrynsgrøt med lett yoghurt

Lunsj:

litt nøtter + 2 knekkebrød med skinke, avokado og smøreost

Mellommåltid:

cottagecheese med ferske blåbær

 

Leste/så masse på vårens puls-episoder i går kveld. Virkelig imponert over 2 buksestørrelser ned på 4 uker. En hjerneforsker der som sa at hvis man spiste litt nøtter før hvert måltid ville ikke blodsukkeret stige så raskt og man holdt på metthetsfølelsen lengre. Det tenkte jeg at jeg skulle prøve, men fy det virker litt skummelt også da. Og hvor mye nøtter er det snakk om, en halv hånd? Hm spørs om jeg tør dette. Typisk for meg nå når jeg skal "slanke" meg er at jeg spiser for lite for da føler jeg meg så flink :D Kanskje jeg burde melde meg på ett internettkurs for litt struktur? tenke tenke.

 

Trim:

25 min. tur i skog og mark. Herlig, men ser at ruten nok var litt for mye ned, må prøve den andre veien en annen dag.

 

Trim-mål:

Mage rumpe lår, med treningsmølle etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til vektklubben. Jeg synes du har vært veldig flink jeg. Jeg føler at alle som slanker seg går opp igjen. Det er samme enten en har gått ned 5 eller 15 kg. Du tar fatt i problemet før det blir altfor gale og det er kjempebra. Med litt innsats er du nok nede i det du ønsker. Jeg er en gammel ringrev selv og har slanket meg ørtens ganger med Gr. Nå prøver jeg meg litt på lavkarbo og det er herlig. Kan kose meg med litt fett (fløte, meierismør og rømme osv) og nøtter selvfølgelig. Jevnt mett og stabilt blodsukker. Det beste av alt, vekten går faktisk nedover. Utrolig. Alle sier at en legger sånn på seg av å følge lavkarbo når en er ferdig. Men det gjør en jammen av GR også hvis en ikke er forsiktig. Jeg tenker å la lavkarbo bli en livstil uten å bli fantatiker:)

 

Lykke til videre nedover til trivselsvekten din :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...