Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå og dagen før veiing. Jeg tok et lite jafs nedover i dag, og ligger nå bare 0,2 kilo over forrige ukes veiing. Dersom det holder seg skal jeg være overlykkelig, da var det bare variasjoner som gjorde at jeg plutselig var 700 gram tyngre fra den ene dagen til den andre.

 

Jeg prøver å luke bort mine egne feller. I dag har jeg spist fornuftig. Har dog spist en pepperkake. Guttene mine og jeg har nemlig bakt i dag. Er egentlig superfornøyd med at det ble bare en kake. Vi fikk 4-5 brett av 1kg pepperkakedeig. Genialt at man kan kjøpe ferdig deig. Den er jo så lett å trille ut. Helt supert i en travel hverdag.

 

Denne uken består utfordringene i matveien i et julebord på torsdag. Men det skal nok gå bra. Jeg har innsett at jeg er SUPER fornøyd med den vekten jeg har nå, klarer jeg å beholde den for all ettertid så er det KANON bra. Så hovedfokuset mitt blir å holde vekten fremover. Det har jeg jo egentlig sagt en stund... he he. Så får vi se i januar/februar om jeg har motivasjon til å kjøre litt restriktivt en periode for å kvitte meg med evt. flere kilo. Jeg føler meg fjong og fin, fikk meg ny vinterjakke til halvpris på lørdag i str. 40. Innsvinget liv og greier, helt herlig.

 

Nå må jeg ta meg av de søte små litt. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var godt å høre 2neA i godt slag igjen:p

Så koselig å høre at du har kost deg med guttene dine. Pepperkakebaking er stas. Og for en himmelsk lukt. Jeg skal bake i lag med mine ungdommer til helga, jeg tror jeg må investere i en gassmaska for å unngå å gå berserk. Jeg er veldig imponert over at du kun spiste 1 kake????

 

Jeg tror vi to er litt i samme fase. Jeg er i ferd med å ta inn over meg at jeg er begynner å bli fornøyd med vekta. Jeg har bittelitt igjen, men kunne forsåvidt stoppet her. Hvis vekta skulle stoppe helt så hadde det ikke vært noen krise.

Jeg jobber med å få på plass mitt nye selvbilde. Jeg lånte bilen til en venninne i helga, en sånn knøtt liten sak. Jeg sa til henne at jeg ikke trodde jeg fikk plass inni den, -hun svarte da at den er normalt høy I TAKET...

Jeg merker at det er bedre å ta bussen, jeg føler ikke lengre at jeg tar 1,5 sete osv.

Vi er blitt fjonge og fine, i innsvingede jakker. Livet er herlig- ikke sant? Og så har vi noen skit-dager innimellom, og de skal vi bare hoppe glatt over

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, 2neA. Ser ut som om du har kjent litt på det som jeg har opplevd de 10 dagene jeg var i Norge. Masse fristelser alle steder, det er sant, men i tillegg så har jeg slett ikke kjent noe lyst til å være flink. Ja da, kjenner igjen litt mer ost (var det noen som sa Nugatti? ...det har jeg spist på maten to ganger den siste uka :D), en ekstra skive (eller to). Pølser til lunsj i går - til og med mitt forslag. Og mye annet tull jevnt og trutt...

 

Nå er jeg i England igjen og kjenner at jeg kan spise klementiner etter middag selv om jeg egentlig har lyst på sjokolade, så hodet er forhåpentlig skrudd tilbake til Vil-Klare-Å-Gå-Ned-De-Siste-Kiloene-Og-Bli-Der-moduset. Skremmende å oppleve at hodet ikke vil.

 

Veldig glad for å se at det har vært en omsnuing for deg nå. Dette skal vi klare, ser du! Tenk så mye du har gått ned og så fin du føler deg og hvor sprek du har blitt - det er jo formidabelt. Fortsett å henge i stroppen. Å holde seg på et nivå en er fornøyd med framover og så kjenne etter hva som er riktig seinere høres ut som en glimrende plan! God veiing i morra :)!

 

Natta! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og vekten viste opp 500 gram fra forrige uke. Det var absolutt forventet, har også vært 700 gram høyere enn forrige uke. Ja ja, sånn er det med den saken. Hovedmålet mitt for november har vært og ikke se 68 tallet om morgenen. Og det har jeg klart så langt, så er litt fornøyd med det.

 

I dag har jeg vært og trent styrke/step det er en god time. Nå sitter jeg i sofaen med pledd og pc og frosne jordbær - nam nam.

 

I dag spiste jeg kake på jobben, men klarte meg med et super tynt stykke. oh lykke at ingen kommenterete størrelsen på stykket mitt!! Følte at jeg mestret det fint, spiste litt fikk en smak men klarte å gi meg der. For en gangs skyld hørte jeg ikke til blant de som forsynte seg to ganger for "det er jo så godt". Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det bare å henge i stroppen videre da, 2neA. Det er godt at du har holdt deg innenfor novembermålet ditt. Ellers ser det jo ut som om dagen din har vært i god livsomstillingsånd, med trening og sunn PC-kos (Hva gjør du med disse frosne jordbærene dine, forresten?). Og så har du kost deg med kake samtidig som at du klarte deg med litt. Det står det respekt av!

 

Ønsker deg en riktig god kveld! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Skrulle , jeg var akkurat inne hos deg :)

 

Jordbærene er ikke så spennende jeg spiser dem bar og sparer noen som jeg skal ha sammen med blåbær og vaniljeyoghurt til Grey's Anatomy. Det er jo bare 40 kcal pr. 100 gram og det er jo utrolig lite til å smake så godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer bort til deg en tur, jeg elsker bær. Når jeg virkelig skal kose meg tar jeg litt vaniljekesam ved siden av, da er lykken stor:-)

Jeg har singelfrostne jordbær, bringebær og boysenbær i fryseren. Tidligere lagde jeg syltetøy av alt.

Det hørtes litt kaldt ut å ligge under pledd og spise frosne bær, brrrr:-)

 

I dag bakte jeg noe som jeg fant oppskrift på her i "julebakst-oppskriftene". Husker ikke i farta hva de het, navnet var noe i retning av "pladasker". Jeg bakte de med splenda og fullkornshvete, de ble da under 30kcal pr kake. Jeg hev oppi litt kanel, og fikk assosiasjoner til julekaker - riktignok fra krigens dager...:-)

Jeg skal ikke fylle fryseren med slike akkurat, men det var nå artig å prøve.

 

 

En dag igjen, så er det helga:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi som dagene flyr avgårde...

Nå er det jammen meg blitt søndag og en splitter ny uke ligger for våre føtter. I dag har guttene og jeg bakt ostehorn og karameller. De var strålende fornøyd og det var jammen jeg også. Jeg har spist to ostehorn -himmelsk og litt under 1 karamell - fantastisk. Ja så må jeg innrømme at jeg hadde krem oppi lett kakaoen min. Men er fornøyd tross alt. Lagde en kjempegod laksegryte til middag så alt i alt er jeg meget fornøyd med min egen innsats i matveien i dag. Trimmen der i mot, må jeg ta i morgen. Hadde planlagt en treningsøkt i dag, men selvsagt var det jeg som måtte "gi opp" min trim da det ikke ble tid til trim for både meg og gubben. arg. Men nå har jeg planlagt å trimme mandag, tirsdag og onsdag før jeg tar fri resten av uken. Skal prøve å få lagt inn noen gåturer neste helg. Det er planene.

 

Ellers så er vekten på vei ned igjen (har i hvertfall vært det i to dager). Tror kanskje det var pga. ventende mens at vekten føk opp? Den gikk i hvertfall ned igjen når mensen kom. Har uregelmessig mens pga. hormonspiralen. Så jeg tenkte ikke de baner engang når vekten gikk opp opp opp. Nå satser jeg på bort bort og bort. Vet at det er mange fristelser i desember og de vil jeg unne meg med måte.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var jeg tilbake i 67 blank. Supert. Har hatt snikveiinger som har vært enda bedre, men 67 er jeg fornøyd med. Da er jeg "back in business". Nå blir målet mitt å holde vekten ut desember og så se om jeg har lyst på en ny runde i januar for å kvitte meg med evt. flere kilo. Jeg er jammen meg ikke sikker på om jeg vil det.

 

Jeg hadde en god opplevelse i en sportsbutikk her om dagen. Jeg prøvde en trimbukse/aerobic bukse i størrelse 40 og den var for stor!!! Jeg måtte ned i str. 38 og da satt den som et skudd. Og for å være helt ærlig noe mindre enn størrelse 38 har jeg ikke behov for å være. Så det kan være at jeg sier meg fornøyd med den vektnedgangen jeg har hatt og fokuserer på oppstramming og vedlikehold i 2009 så i 2010 og 2011 og ... ja dere skjønner tegningen. Ser at det er flere som har gått ned noen hekto underveis i hold vekten perioden også så kanskje jeg er blant dem?

 

Nå skal jeg ut å trene litt. Har fått med meg en kollega i dag, det er alltid så koselig å kunne trene sammen med andre i ny og ne. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38- WOW!

Det høres fantastisk ut- så superdupert!

 

Jeg tror det er lurt å bruke litt tid på å finne sin idealvekt. Det er ikke så veldig lett å vite hva som er helt passe. Jeg kjenner at jeg nærmer meg. Jeg føler meg enda av og til for tjukk, andre dager føler jeg meg helt passelig. Jeg har tilgode å føle meg tynn, så det er nok ingen fare riktig enda. Jeg håper jeg skal ende på helt passelig de fleste dager.

 

Og som du sier, vi har et stort prosjekt til foran oss- vekta skal holdes:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er knakende god, 2neA! Nå var det veldig godt å lese at det er godlune på den vekta di, du ;). Nei, hva er riktig vekt til slutt? Vi trenger visst stadig å gå noen runder på dette. Jeg kjenner veldig på det om dagen sjøl. Jeg er helt sikker på at jeg skal ned 2.5 kilo til, da er jeg på 72. Men etter det...neimen om jeg er sikker. Det er jo ike sikkert at det er så nøye i denne omgangen heller, for dette er jo den vekta jeg skal ligge rundt i resten av mitt voksne liv med mindre noe uforutsett dukker opp! OPP-gang som følge av ukontrollert overspising over lang tid regner jeg ikke som uforutsett vektendring. Det er nemlig den mest mulige forutsette muligheten, så den har jeg tenkt å passe meg for - nemlig ;)!

 

Så jeg er absolutt med deg på den med flikking og vedlikehold i årene som kommer. Nedgang som prosjekt over lang tid har jeg lyst til å være ferdig med når jeg kommer litt uti 2009. Helt utrolig deilig å kjenne på at kroppen finner formen sin - tenk at dette er meg?!?

 

Gratulerer så mye med de 38, forresten. Det er veldig moro å måtte henge noe tilbake. Passa ikke - hang og slang, gitt.

 

Nei, nå babler jeg visst fælt her. Nå skal jeg gå inn på min egen tråd og reflektere litt over kaloriinntak! Ønsker deg ei riktig god natt - håper at du fikk deg ei super treningsøkt. klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Skrulla. Ja tiden flyr for tiden, mye å gjøre. Jeg slenger innom i ny og ne men blir mest i korte stunder så da nøyer jeg meg med å lese litt på trådene rundt omkring. Har jo fått med meg at du er blitt normalvektig! Er super imponert over deg Skrulle.

 

Ellers så varierer min vekt fra 65,9 og opp til 67,3. Er egentlig fornøyd med det. Men det er et lite under om jeg klarer å holde meg der i desember. Nå har jeg hatt julebord tre helger på rad og alle med alkohol!!! Det er ikke normal kost for meg kan man trygt si. Føler heller ikke at jeg får trimmet nok, men jeg har fortsatt lyst til å trimme og spise sunt det meste av tiden.

 

I dag har jeg litt dagen derpå følelse, så litt snop og chips har jeg inntatt. Nå skal vi snart steke biff og ha fløtegratinerte poteter- punkterer hjul 2 i dag, men har planlagt å lappe litt i morgen he he.

 

Fikk en utrolig fin kommentar av en bekjent i går, husker ikke akkurat ordlyden men det var noe ala. Du var en flott dame før, og nå ....

Det varmet godt kan dere tro. På flere plan, det at jeg ikke var et monster før (slik jeg ofte følte meg) og at jeg er attraktiv nå.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo riktig pene førjulstall, 2neA! Kanskje du kommer igjennom jula med disse tallene også? Men jeg skjønner at det er utfordringer med så mange julebord. Når det er sagt så går det an å ta en bitteliten timeout i disse tider og gå på igjen etter jul. Men jeg tipper at du kommer til å klare deg godt gjennom jula - finner tid til litt trim, gjør du ikke det :D? Og med hodet på plass mesteparten av tida så går det nok brukelig med maten også.

 

Høres deilig ut med biff og fløtegratinerte poteter. Fin dagen-derpå-kost, det! Og så er det uimotståelig godt med potetgull...jeg får alltid lyst på burger eller nachos eller noe annet som smaker mye og helst sterkt. Jeg har ikke vært på galeien på ei god stund, og du verden så mye enklere det er å holde seg i stimen med sunn mat og trim. Uansett er det godt å se at du skal lappe i morgen. Da er ikke store skaden skjedd.

 

Sånt et herlig kompliment du fikk i går! Jeg synes det er veldig moro å få kommentarer for å se godt ut nå, men det kjennes litt sårt ut at det er så stor forskjell fra før. Jeg skjønner jo at det er stor forskjell, jeg kjenner jo at kroppen min er helt annerledes, men på en eller annen merkelig måte så har jeg levd litt i troen på at jeg skjulte den sanne størrelsen min for andre? Var jeg virkelig så stor at det er så stor forskjell? Svaret er nok ja, men jeg har nok også en annen og tryggere utstråling som gjør at jeg ser bedre ut nå. Det er herlig at du fikk bekreftelse på at du var ei flott dame før også! For det er jo sånn at flotte folk kommer i alle størrelser, men best er det jo om en trives i den størrelsen.

 

Nei, nå har jeg skravla fælt igjen. Det er så stille her inne om dagen. Jeg har hatt det travelt, men nå kjente jeg at det var på tide å skrive litt likevel, og her kommer det visst ut...

 

Ha en riktig god søndag, du! klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine tall 2neA!

Desember er en heftig måned, disse julebordene krever mye lappesaker. Jeg har "sluppet" billig unna i år, på jobben bestemte vi oss for å sette av pengene til tur i stedet-til neste år. Jeg skal ut på et julebord en kveld denne uka, da blir det lutefisk, akevitt og øl. Og JA, jeg skal spise bacon:D

Nå har jeg klart meg igjennom halve desember og da er det vel på tide med litt utskeielse!

Jeg kjenner at jeg nærmer meg målet og det er litt befriende å tenke på at jeg snart ikke lenger skal tenke på å gå NED i vekt. Jeg tror ikke det er spesielt enkelt å holde vekta, men jeg trøster meg med at jeg kan spise inntil 2100kcal hvis jeg ikke dropper trimmen. Og det er ikke så veldig lite:-)

 

Jeg synes også det er kjempehyggelig med disse komplimentene som kommer, samtidig som jeg også har ett litt blandet forhold til det. Jeg føler meg helt klart bedre, men det skyldes også at kroppen er bedre å bo i.

Jeg er ikke helt bekvem med at menneskeverd og "skjønnhet" skal måles i kg.

 

Upps, nå er det trening....

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho ho ho,

åhh nå skal jeg ha fri til over nyttår. Det skal bli helt fantastisk. I morgen skal vi forhåpentligvis få kjøpt inn de siste julepresangene. På søndag er det familiebesøk og på mandag skal jeg få unna husvasken. Så kan juleroen senke seg i løpet av lillejulaften. Tenk å få sove lenge om morgenen.... ja forholdsvis lenge da, det begrenser seg jo litt med to gutter på 5 og 6 år :D

 

Vekten min svinger fortsatt med 1,5 kg i løpet av en uke. Men det tar jeg med godt mot. Jeg er forberedt på at vekten skal svinge seg litt opp for jeg inntar nok en del mer godis nå i disse dager både i form av mer kaloririk mat og rent snop og kaker. Jeg prøver å utvise måtehold.... men litt av det meste unner jeg meg. Men klarer fint å si nei til masse også da, det skal jeg ha.

 

Trimmen går det ok med, skal prøve å kompensere med litt ekstra trim nå i uken som kommer. Det regulerer liksom inntaket mitt litt føler jeg. Har ikke så lyst på digg når jeg kommer rett fra trening, føler meg så sunn og sterk da. I morgen skal jeg ta en spinningtime før vi skal ut og handle.

 

Ser at det er mange flinke damer her inne, blir imponert jeg når jeg leser både om resultater og klesinnkjøp. Jeg er også en av dem som drømmer om lange lekre svarte støvletter. Jeg trodde at nå etter nesten 25 kg nedgang kunne få meg mitt drømmepar, men da jeg prøvde noen så kom det velkjente problemet med at jeg ikke fikk igjen glidelåsen. Så mine legger er nok et stykke unna smekre, så jeg må vel innse at jeg aldri kan kjøpe støvletter på salg men må ha støvletter med ekstra bredde. Søren og. Ja ja. Leggene mine er litt rare, de er ganske harde og litt sånn brede men flate om dere skjønner hva jeg mener. ja ja det plager meg egentlig ikke så mye sånn til dagen.

 

Ha en fin fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ønske deg ei riktig hyggelig jul. Kos deg med god samvittighet, om enn med måte Det er sikkert kjempelurt å få beveget seg litt, jeg skal prøve å komme meg litt ut jeg også.

Trim har akkurat samme virkning på meg. Det regulerer apetitten og jeg har ikke lyst til å "kaste bort" gevinsten med tullemat.

 

Jeg skjønner hva du mener med leggene, rart at de skal være så vanskelige å få orden på. Jeg hovner også veldig lett i føttene hvis jeg spise salt, drikker alkohol eller skeier ut på noen måte. Jeg har ikke fått igjen glidelåsen på mine nye støletter eller jeg var på lutfiskparty sist onsdag, de er nemlig heeeelt trange. Men det går seg nok til, og så skal jeg jo ned 3kg til og det er vel leggene som står for tur?

 

GOD JUL

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg at du koser deg veldig og har det riktig så bra i disse romjulstider! Jeg har det bra og koser meg vel litt vel mye med det meste...er litt sånn enten på eller av. Superflink noen dager og grundig av den smale sti andre dager. Slik i sum blir det vel greit, tenker jeg :D.

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store livsstilsomleggingsåret (det var jo et fint ord). I over i morgen er det 1 år siden jeg startet på dette prosjektet. Flere tanker om det senere.

 

Jeg har kost meg ordentlig i julen, stortsett vært super takknemlig for at jeg har fått vært sammen med familien min og bare kost oss uten forpliktelser. Hærlig.

I matveien har jeg unnet meg litt av alt. Jeg hadde to dager der jeg kunne spise alt jeg ville hele dagen, lillejulaften og julaften. Men tro det eller ei jeg tok ikke helt av. Men jeg skal ikke legge under en stol at det var deilig å ta seg en liten bit sjokolade når jeg tilfeldigvis gikk forbi en skål med godis. Det har blitt litt snop de andre dagene også, vekten holdt seg stabil, gikk til og med litt ned.... Men så på søndag var det bråstopp, da viste vekten opp over 1kg. Uæh der kom vel straffen tenker jeg, så nå har jeg hatt to dager uten utskeiielser. Og det har vært overraskende hardt. Familien min spiser jo godis, men jeg står over. Det burde jeg jo være vant til, men av en eller annen grunn så har det verdt ekstra hardt nå. Sikkert en blanding av sukker i kroppen, fører til sug for mer og litt sånn urettferdig at de kan spise når ikke jeg kan. Ja ja, jeg vet jo det at jeg ikke kan spise så mye for da går vekten til himmels igjen og det er det IKKE verdt.

I morgen er det siste veiing i dette året, håper den viser 67 kilo eller helst under det. Da har jeg klart å kvitte meg med 24 kilo fett og det er jeg super fornøyd med. Krysser fingrene for det. Uansett så har jeg jo hele 2009 å stabilisere meg på og evt. julekilo/gram skal få bein å fly på i januar/februar. Det er så deilig å være i mål, ikke stresse med at jeg skal ned så og så mye, men bare nå skal jeg holde vekten og fint hvis den kryper nedover men ingenting som haster. Jeg har funnet trivselsvekten min - hærlig.

 

Takk for det gamle året folkens, tusen takk for alle gode innspill og støtte. Dette forumet har betydd uendelig mye for meg i denne prosessen. Her inne kan jeg snakke om vekt og mat uten å at jeg føler at jeg plager mine omgivelser. Deilig.

 

Klemmer fra meg. Kommer tilbake med vektrapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå har jeg akkurat skrevet på tråden min at jeg skal skrive en tåredryppende påkantenavårethilsen inne hos deg :D. Vel, det kunne kanskje bli litt vel mye, så jeg får nøye meg med å si takk for all støtte og gode ord. Det har vært morsomt å bli kjent med deg og å følge deg i prosessen nedover. Jeg gleder meg til at vi tar fatt på de siste kiloene sammen!

 

Det er fint å se at du har kost deg med litt av alt, men fortsatt brukbart med måte i jula. Jeg ser på det som en adaptasjon til den livsstilen vi er i ferd med å etablere. Det vil alltid komme dager hvor vi har lyst til å ikke tenke så nøye på hva vi putter inn. Det vil også komme dager hvor vi havner utpå, enten fordi vi velger det sjøl eller fordi vi mister kontrollen. Julefeiring er treningsleir for å lære å takle disse dagene slik at vi holder oss normalvektige til tross for litt tullballspising innimellom.

 

Jeg spiste absolutt det jeg ville 1. og 2. juledag. Julaften ble det litt i meste laget på kvelden, og 5. dag havna jeg uplanlagt utpå. Utover det har jeg levd helt som vanlig. Og er egentlig fornøyd selv med litt oppgang. Pyttpytt...det har jeg snart rydda opp i! Åssen ble det på vekta i dag, forresten?

 

Takk for det gamle, 2neA :). Klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy søren så flink du har vært, helt fantastisk!! og så har du gått masse ned i vekt i tillegg :D jeg har også vært flink men har kun gått ned halvparten av deg i samme periode, men det er helt greit har jeg kommet fram til. det får ta den tid det tar, men jeg skjønner godt du 'svever', det må du jo gjøre hvis du kun veier 67 kg :)

 

ønsker deg en deilig nyttrskveld, ett godt nytt år og lykke til med 2009-stabiliseringen

 

kire-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige meldinger. Ja jeg svever nesten i lykkerus enkelte dager og tenker at jeg burde klart mer andre dager når jeg sammenligner meg med andre. Har vel funnet ut at vi må kjøre hvert vårt løp og bare sammenligne oss med oss selv. Vekten viste 66,6 i dag og det er jeg super fornøyd med. Da klarte jeg vel 24 kilo i løpet av dette året og har klart å holde vekten sånn noenlunde de siste månedene. Nå sitter jeg og koser meg med litt cider og digg, og snart skal vi se film før vi vekker guttene litt før tolv slik at de får med seg litt fyrverkeri. Ha en strålende nyttårskveld/natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ett år siden jeg fant ut at nok var nok, jeg lovde meg selv en sukkerfri måned og i løpet av den fant jeg treningsiver og lyst til å legge om kostholdet.

 

Jeg har funnet ut at jeg spiste for sjeldent og for mye. Jeg hadde helg fra torsdag til søndag og måtte jo kose meg litt om tirsdagene også for da er det jo så mye kjekt på tv'n. Trimmen bestod i et besøk på treningsstudio i uken, og jeg var sjeleglad når det kom noe i veien for treningen. Klubb i dag, ja ja jeg kan jo trene senere, om jeg vil bli med på kino - klart det.

 

I 2008 har jeg klart:

- å spise minst hver 3. time

- velge grovere produkter (fullkorn)

- velge knekkebrød fremfor skiver

- å takke nei til kaker nesten hver gang på jobben

- å begrense inntaket av snop/chips med 90%

- å gå på kino uten snop (i ihvertfall av og til)

- å erstatte digg med sunne alternativer

- å spise mye mer frukt og grønnsaker

- å trimme 3-4 ganger i uken (stortsett) og ikke minst ta meg ordentlig ut.

- å gå fra størrelse 46 + ned til 38/40.

- å gå fra å hate speilbildet mitt til å kunne si: er ikke så verst du.

- å hate klesinnkjøp til å få lyst til å gå å titte litt

- å øke hverdagsaktivitet: ta trappene, løpe litt ekstra med ungene, løpe når jeg kunne ha gått, gå til jobben, venner, osv.

- å gå fra 91 kg til 66,6 på en god dag.

- å gå fra en fettprosent på over 40% til i overkant av 30%, fra overvektig ++ på vekten min til normalvektig.

 

Fortsatt er det en del som gjenstår. Jeg er litt humørsyk, vekten bestemmer fortsatt for mye over mitt humør. Det er noe jeg må jobbe med.

 

2009 skal bli det første året jeg i voksen alder skal holde vekten stabil. Jeg SKAL IKKE gå opp igjen i vekt. Jeg skal ha trafikklys i hodet, grønt lys for vekt rundt 67 kilo, gult lyst for 68 kilo og rødt lys hvis jeg ser 70 tallet. Og DA MÅ JEG TA AFFÆRE. Hvis jeg ikke har lært at gode vaner må holdes for at vekten skal holde seg nede ja da er det ikke håp for meg. Jeg skal vise verden og meg selv at jeg har lært! Det kommer helt sikkert til å bli et år fylt av fristelser i matveien, hva kan jeg unne meg hva kan jeg ikke.

 

Jeg skal:

- ikke spise snop hver dag, det skal være forskjell på hverdag og helg.

- trimme minst 3 ganger i uken (tur eller treningssenter), men ikke få panikk hvis det skjærer seg en uke.

- opprettholde de gode matvanene jeg har etablert.

- passe på å kjøpe inn frukt og grønnsaker

- ha nødproviant i vesken

- gi meg selv små oppmuntringer etter hvert som jeg klarar å holde vekten

- være aktiv på vektklubben- det gir meg masse motivasjon og ståpåvilje.

- fokuserer på alt jeg har fått til i stedet for de grammene jeg la på meg i jula.

 

 

Velkommen 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye du har endra i løpet av 2008, 2neA! Herlig å se det oppsummert - nå ble jeg inspirert. Livsomstillingsprosjektet virker, jo :). Jeg ser at 2009 skal få det spennende hos deg.

 

Ønsker deg ei riktig god helg! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken dutte meg, så flott det var å se det svart på hvitt. Dette er jo nærmest et mirakel. Tenk at det går an å få helse og velvære tilbake i livet sitt. SÅ heldige vi er!!!

 

Så du hata også klesinnkjøp? Det hadde jeg ikke fått med meg, men forstår det så godt. Jammen var det vanskelig før, fant ingenting og det resulterte i at jeg slutta å interessere meg i sånt. Kjøpte alltid noe fint til ungene i stedet. Jeg har nå fått kommentarer fra min 18 åring angående dette, hun ser tendensen. Jeg har sagt at nå tror jeg faktisk det er min tur, og tro meg- hun er enig!h

 

Jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver. Å kjenne at det er godt å bevege seg var helt ny viten for meg. Har aldri forstått meg aldri på disse selv-pinslene folk drev med...

Og så er det nesten litt komisk å ha nødproviant i veska (jeg har også det,vet du:-)) Jeg har fått kommentarer fra folk som lurer på om jeg er redd for å sulte til døde i løpet av et foreldremøte:-)

Til de jeg kjenner godt pleier jeg bare å si at jeg er redd for å gå ned i vekt;)

 

Og takk og lov for at du skal være aktiv i vektklubben. Jeg er jo redd for alle de jeg kjenner skal slanke seg bort herifra:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...