Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

søndag og februar er her.

 

Godt å være ferdig med januar, det ble 200 gram ned på meg den måneden. Da har jeg tilsammen gått ned 500 gram i løpet av novemer, desember og januar. Jiha. Ja ja får vel si mantraet vårt: ned er ned. eller stilstand er stilstand.

 

Hodet mitt er litt bedre tror jeg, jeg har fortstatt vondt i perioder, men periodene er kortere. Tror kanskje det hjelper at det er helg og jeg hviler så mye jeg kan. Nå begynner jeg å lure på om det er noe som går for minstemannen min (5 år) har hatt feber og vondt i hodet i helgen. Han våknet lørdagsmorgen med feber og klaget over vondt i hodet. Han og jeg sov det meste av gårsdagen og han er fortsatt ikke i form i dag. Har aldri hørt om en smittsom hodepine før. Hadde han vært feberfri så hadde jeg trodd han bare hermet etter meg. Han er i forholdsvis fin form når han får flytende smertestillende. Hm... krysser fingrene for at han blir fin i løpet av dagen.

 

Vekten har svingt seg litt ned igjen nå, håper jeg aldri ser 67 tallet igjen om morgenen. Et litt abisiøst mål, men greit å prøve. Spiste litt mye tull i går, men lørdag er lørdag. I dag skal jeg være mye flinkere.

 

Fikk vært på spinnning i går, uten strøm altså lys og musikk. Det kan ikke anbefales. Vi svettet og svettet og pustet og peste, tiden gikk en tanke saktere enn når vi kan tråkke til musikk. Håper jeg kommer meg avgårde i ettermiddag, det kommer ann på formen til lillegutt. REsten av familien er på fjellet, slik vi egentlig alle skulle før lillegutt ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jiha, 2neA. Ned like mye siste uka som i hele januar, hg blir til kg vet du! Vi kommer nok til mål vi også:-)

 

'Spinn-i-mørke-og stillhet' er en ny og hittil ukjent grein for meg. Usikker på om jeg skal melde meg på slikt hvis de starter opp her:D Sære greier du driver med;)

 

God bedring til dere begge.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Hei 2neA!

 

Har lest gjennom tråden din, og eg er veldig imponert. Du har gått ned kjempemasse på et år! Håper eg kan vere like flink som deg! :)

Du er kjempeflink jo! Eg blir veldig motivert når eg leser om folk som deg.

 

Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig meldinger Jess og Tomaten84.

 

Utrolig kjekt å være til motivasjon for noen Tomaten84 :P

 

Denne uken startet bra. Jeg har vært flink i matfatet og har trent 3 ganger, slik målet mitt er og oppnådd 7 trimpoeng. Vekten har lagt rundt 66,5 +- og det er også greit. I går var vi på fest, jeg valgte å kjøre for å spare litt kalorier på drikkefronten. Dessverre så var jeg for sulten før vi dro så jeg spiste to store porsjoner med midag, dessert og jammen meg forsynte jeg meg av chips og nøtter også- Huff og huff. Ja ja, jeg er forberedt på at det kommer til å gi utslag på vekten, dog ikke et varig et :D

 

Fikk komplimenter og godord i går, det varmer fortsatt godt at andre synes at jeg har gjort en god jobb. "Imponerende det du har fått til, jeg tror jeg må begynne med ditt opplegg... " Hærlig og så motiverende!!

Jeg gikk med en inntilsittende kjole med tjukk strømpebukse under og jeg følte meg vel selv om den ikke skjulte noen ting, men den lille magevalken min plager meg ikke. Tenk så utrolig, det er helt utrolig rart. Tenk at jeg føler meg vel i en kjole som klistrer seg til kroppen.

 

Merker at motivasjonen min for å fjerne de siste kiloenen ikke er så sterk for tiden, jeg har mer lyst til å eksperimentere med hvor mye jeg kan innta for å holde vekten. Hm hm hm. Jeg maler på de samme tankene om igjen og omigjen. Må nesten flire litt av meg selv. Men men jeg skal nå føre inn på ned i vekt tråden vår for februar okke som.

 

Ha en strålende kveld, nå kommer min mann hjem med take a way middagen vår. Det er min morsdagspresang i dag! Hærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere ikke vekten svingte seg opp i overkant av et kilo i dag!!!!

Gjett om jeg ble sur, ja jeg har spist for mye i helgen men et helt kilo. Argh, det var det ikke verdt. Spennende å se i morgen, nå er jeg i helt maks område av det jeg vil tilate meg selv å veie før jeg må sette inn tiltak. Så ikke helt krise, men en liten mini en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at dette bare var en midlertidig helgebivirkning. Jeg veier nesten alltid mest på mandager og spesielt hvis jeg har kost meg med mat og drikke som gir økt væskeansamling. Drikke mye vann i dag!

 

Ganske så lurt å ha en tiltaksvektgrense, må jeg si. Det tror jeg at jeg må ha etter hvert også.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt med den kiloen!

Jeg kan trøste deg med at din tankegang er helt i tråd med hold-vekten. Jeg vet jo at du vil ned bittelitt til, så det er kanskje ikke dette du ønsker å høre...

Du er uansett kommet utrolig langt i balanseringen av vekta og dette tilsier at du har store muligheter til å lykkes i å holde trivselsvekta i framtiden.

Jeg har en del ting som må normaliseres før dette går av seg selv, men jeg jobber med saken.

Teller og veier du innimellom fremdeles eller har du fått alt over på øyemål?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67,7

 

Tallet står nå der og skriker for seg selv. I det jeg tror at nå kanskje beveger jeg meg litt nedover så kommer det et jafs oppover. Prøver å trøste meg selv med at jeg nå har holdt vekten i over 3 måneder. Har ikke sett 68 tallet om morgenen siden oktober, og håper jeg aldri ser det igjen. Det er vel egentlig ikke så ille å veie 67,7, men FRYKTEN for at nå går vekten bare oppover og oppover igjen. Det er det som er verst. Derfor har jeg laget meg et lite stoppskjema, og første varsellampe lyser ved 68 kilo.

 

Jeg ser at jeg går i de klassiske fellene, jeg unner meg stadig litt mer. Et kakestykke gjør da ingentind, klart jeg også kan spise banan med sjokolade på bålet, en håndfull nøtter er da bare sunt, en sjokoladebit eller fem går greit, salater med mye fetaost og oliven og slik kunne jeg ha fortsatt. Jeg må prøve å huske at det nå gjelder å holde de gode vanene, ikke glemme å ha variasjon i kostholdet. Her må jeg skjerpe meg noe kraftig, spiser det samme hele tiden. Jeg må gjenninnføre gode alternativer til sukker/fettkosen som dipp og grønnsaker, gele laget på funlight saft, fryse frukt osv.

 

Jeg veier ikke maten lengre, har aldri veiet den så mye, men tatt overslag. Nå tror jeg at jeg vet hva jeg tåler - not.

 

Ja ja, har studert tallene i vektboken min og ser at det har hendt før at jeg har jumpet opp i overkant av et kilo, det har forsvunnet etter en ukestid, så jeg håper jo på det nå også. Uansett slike "sjokk" får meg til å skjerpe meg så nå er jeg ganske så flink i matfatet. I dag har jeg spist havregrøt med yoghurt til frokost. Det er både godt og det metter leeeeenge. Har gangsperr etter styrketreningen på søndag så det skal bli godt å få trent i ettermiddag/kveld.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med oppgang, 2neA. Men du, jeg er veldig fascinert over at du faktisk har holdt vekta plussminus litt så lenge. Når du sier at du ikke veier maten lenger og likevel klarer deg så godt, ja da må jeg si at jeg står på siden og applauderer! Ja vel, så sniker du deg utpå med litt ekstra av det ene og det andre, og kanskje er det innimellom mer enn du skulle. Men likevel da du!

 

Jeg ble i alle fall inspirert, for dette betyr i mine øyne at det faktisk er mulig å ta i bruk lærdommen fra denne nedgangsperioden - det viser jo du tydelig. Hvis du hadde vært ute og kjøre så hadde nok vekta ikke stått så i ro ser du :). All grunn til å være stolt av deg sjøl! Og nå har du tenkt på hva som kan være årsak til denne oppgangen og du har tatt grep. Når jeg blir stor vil jeg bli som deg! :). Ha en vektterskel for 'ta-grep' og etterhvert klare å veie mindre og mindre. Tenkte jeg skulle begynne å øve meg på å la være å veie innimellom.

 

Trøste-men-mest-oppmuntrings-klemmer fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Skrulle. Nå ble jeg faktisk litt fornøyd her jeg sitter og ruger på ekstra kiloet mitt. Tenk at du vil bli som meg når du blir stor :) Det varmer godt kan du tro, for du er et av mine ideal så flink som du er til å hente deg inn igjen og gå på med godt mot.

 

Jeg har nå gått til innkjøp av litt ulike typer pålegg og sunt snacks så nå skal det i hvertfall ikke blir mer oppgang. Jeg har også vært på styrke/step timen min i dag så alt i alt så er jeg fornøyd. I morgen skal jeg ut og være i snøen hele dagen og leke, regner med at det blir forbrent en del kalorier der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet tidlig til søndag å være i dag (6.30), og klarte ikke å dy meg men måtte en tur på vekta: 68 blank. Uæhhh!!! Det er jo første advarsel for meg det, jeg gikk slukøret tilbake til senga og ble der til 9.30. Da viste vekten meg 67,5 - men det betyr jo at jeg er 68 kilo i morgen tidlig, for da skal jeg jo veie meg tidlig. Så i dag ble det havregrøt til frokost med yoghurt og nå sitter jeg og tygger kålrot. Jeg MÅ ned igjen i vekt. Vekten har gått sakte men sikkert nedover etter den ekle veiingen på tirsdag 67,7 (fra 66,5 dagen før). Så jeg tenkte at det spiller ingen rolle hva jeg spiser vekten lever sitt eget liv og vil sikkert fortsette nedover. Så jeg spiste i går:

1 godmorgen yoghurt (lettere type)

4 knekkebrød, 3 med nugatti og banan og 1 med egg og laks + 2 glass juice

3 skriver med ost, løk og ketchup (varme)

2 porsjoner med tacolasagne + småspiste kyllingkjøttdeig underveis. + salat.

1 eple

3 never med chips

ca. 30 smågodt biter (om ikke flere)

 

Ordentlig sunn dag som dere ser. Fysja meg det var ikke litt verdt det når vekten svinge seg ordentlig opp. Jeg trente tidligere på dagen og tenkte at da hadde jeg god margin på vekten.

 

Nå ser jeg at jeg må ta meg selv i nakken, og faktisk gå tilbake til ned i vekt meny, dvs. ikke drikke kakao med krem sammen med ungene, ikke spise snop ikke chips, ikke småspise når jeg lager mat, ikke spise vanlig yoghurt, ikke drikke juice (heller spise frukten), tåle å være litt sulten, drikke masse vann osv.

 

Jeg skal på ut på tur fra torsdag til tirsdag. Før jeg reiser skal jeg se 66 tallet igjen på vekten om det så er 66,9! Og når jeg kommer igjen skal jeg maks veie 67,9 - så det så.

 

I kveld blir det spinning for alle pengene, her er det mange kalorier som må brennes bort fort.

 

Ha en strålende søndag folkens, hilsen en surpomp fra vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er det mange utfordringer vi skal takle. Og det er jo desverre ikke over når vi er noenlunde ferdig med ned-i-vekt...sukk.

Jeg ser at du har et veldig bevisst forhold til at du må ta grep igjen, jeg håper inderlig at jeg også klarer å ta dette innover meg.

Gult lys er tingen, hvis bare lyspære virker så skal det være håp for oss. Du vet jo helt klart hva det er du må gjøre så det er nok ikke lenge før vekta er på plass igjen.

 

Hvordan i alle dager klarer du å spise kun 3 never chips??? Imponerende!!!

Jeg klarer fremdeles ikke å smake på slikt for jeg får EKSTREMT lyst på mer. Jeg holder meg fremdeles til snack-a-jacks poser hvis jeg skal ha noe snacks. Jeg drømmer jo om å kose meg med bittelitt chips i framtiden...

Smågodter kan jeg faktisk spise en bit eller to av, for det er jeg ikke like hekta på.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro dette med gule varselslamper. Når det er sagt er det bedre at du tar tak i steden for å ignorere dem. Du vet hva som skal til og hvor det kanskje har glippi litt den siste tida og det er uansett veldig bra. Bedre enn å riste på hodet og forundra bedyre at du har fulgt boka slavisk :). Dette klarer du, 2neA!

 

Men jeg ser jo at det veldig fort kan slippe til noen gamle uvaner, og merker det bittelitt sjøl nå. Gleder meg til at jeg kan unne meg 'bare litt' av både det ene og det andre. Og det har jeg jo gjort jevnt gjennom hele perioden også, men jeg merker at jeg tenker mer på det og tenker jo nå at det betyr at jeg må være oppmerksom slik at disse 'bare littene' sniker seg inn som daglige foreteelser.

 

Jeg er også imponert over tre never potetgull. Jeg har så langt bare spist potetgull sammen med andre og hos andre og da har jeg klart å holde meg i skinnet siden det tar seg dårlig ut å gå helt amok i andres matfat. Men lurer på hvor godt det hadde gått her hjemme...Ja ja, den tid den sorg. Jeg tenker litt på hva min Gul-Lampe-Vekt skal være om dagen. Tror det er veldig lurt å ha.

 

Håper du føler deg litt bedre nå. Du har jo snudd ikke sant - all grunn til å være fornøyd med deg sjøl da!

 

- skrulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for koselige og oppmuntrende meldinger Jess og Skrulle.

Humøret er fortsatt ikke på topp, men jeg har vel funnet ut at jeg ikke kan gå rundt å være sur hver gang vekten viser litt mer enn jeg ønsker så jeg prøver å ta meg i nakken.

 

Jeg har vært superflink i dag. Har spist det jeg har bestemt meg for og ikke noe mer. Klarte å forsyne meg med en tallerken til middag selv om jeg hadde kjempelyst på litt til. Klarte å unngå sjokoladekjeks på bordet om formiddagen og sjokoladebiter på bordet om ettermiddagen. Ikke noe smaking her nei. Spiste litt gele til dessert, men tok bare en spiseskje vaniljesaus og ikke noe krem. Flink jente. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra spinning 80 minutter med blodslit. Så i dag har det nesten vært blod-svette og tårer for denne omleggingen.

 

Ha en fin kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gav resultater vekten viste 67 blank i dag tidlig. Håper det holder seg fremover og gjerne går litt videre nedover. Har vært flink med maten frem til middgen i dag. Spist havregrøt til frokost med pære og et beger lett yoghurt. Til lunsj var det knekkebrød med egg og smøreost, samt et eple og en appelsin. Som mellommåltid i 14-tiden spiste jeg litt mer knekkebrød med egg. Til middag spiste vi rester fra lørdagen- tacolasagne med salat. Det var bare så godt at jeg bare måtte ha litt mer enn en porsjon. Guttene mine (både små og store) fikk ett påskeegg (de i de lilla kartongene) til dessert, jeg stod over :) 200 kalorier i ett egg!!! Nå sitter jeg i sofaen og er stinn, at jeg aldri lærer. Håper jeg ikke har ødelagt for mye for morgendagens veiing, men det kommer nye uker etter dette. I dag er jeg mye mer motivert for videre arbeid for å holde/redusere vekten. MÅ minne meg selv på at det kommer flere gode dager, de dagene svartsinnet nesten får overtaket.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lesing dette, du. Fint når det kjennes godt ut å snu i forhold til snikende uvaner. Fink du er som sto over de syndige eggene ;). Krysser fingrene for at du og vekta er godvenner i morra.

 

Blitt lite mye middag på meg i dag også, i tillegg til den ble mye tidligere enn vi pleier. Så nå sitter jeg her litt slukøra og synes nesten litt synd på meg sjøl fordi jeg nesten ikke har igjen kalorier å spise i dag :). Skrullehue!

 

Riktig god kveld! skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekten var i fin form i går viste 66,9 ,dagen før 67, dagen før det 67,5 (68 om morgenen) og tilbake i 67,5 i dag. Er litt bekymret for at jeg kommer inn i gul sone i løpet av hotell oppholded mitt, det blir i såfall første gang jeg går over vektgrensen min. Har fundert litt på dette om jeg skal ta en "streng" ferie der jeg ikke drikker alkohol og bare velger sunne ting å spise eller om jeg skal slakke litt på krava og si at NÅ er det faktisk litt utenom hverdagen og du kan få lov å unne deg LITT ekstra uten å ha dårlig samvittighet for det. Jeg er ikke så bekymret i det store og hele for å gå opp noen kilo, de må jo av igjen, men det vil jo totalt ødelegge nedgang i februar og jeg vil få min første måned der vekten peker oppover igjen siden jeg startet i januar i fjor. Liv mot statestikk. Er ikke ett lett valg, men jeg tror jeg går for at jeg koser meg med måte selvsagt og tar evt. vektoppgang som en kvinne (ikke som en mann med skriking og hyling - he he). Jeg pakker med meg treningsklær og skal legge inn noen økter med fysisk aktivitet. Da må det jo gå bra....

 

Ha en strålende dag folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt klart at du skal kose deg når du er ute og reiser. Virker som om du har god kontroll, og passer på. Vet ikke hvor ofte du er ute og reiser, men er det ikke så ofte, så kos deg med god mat og vin :) Og så heller ta et lite "skippertak" når du kommer heim igjen. Og med litt treningsklær i kofferten, så er du jo godt forberedt.:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt dine funderinger. Jeg ville også spekulert på dette:-)

Jeg tror det viktigste er at du er forberedt på,-og takler at du evt. går opp i vekt. Du viser jo at du klarer å hente deg inn igjen, så jeg er ikke så veldig bekymret for at du rykker tilbake til start;)

 

Kos deg med god samvittighet, uansett hva slags nivå du legger deg på. Og ha en fin tur!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det går veien igjen, 2neA. Nei, det er ikke så lett å vite helt hvordan man skal forholde seg til turer. Kan jo ikke si hva jeg ville gjort hvis jeg var deg, for det er jo bare tull å si.

 

Men jeg kan jo si hva SKRULLA ville gjort hvis det var HUN som skulle til Praha. Hun hadde prøvd å være kjempeflink fram til avreise, bestemme seg for hvilke dager hun skulle kunne tillate seg hva som måtte falle henne inn, altså et sted mellom null og alle dagene. Deretter hvilke dager det skulle koses men likevel ha et øye i kaloritabellen innimellom, igjen et sted mellom null og alle dager. Og så om det var noen dager som skulle være helt vanlige slik som hjemme. Og så ville hun tatt et godt grep i nakken når hun var tilbake igjen. Da ville det nok blitt litt økning på vekten, men det ville det være verdt for skrullas del!

 

Ha god samvittighet, som jess sier, er vel stikkordet her. Ellers er det jo ikke noe moro?!?

 

God tur når du enn drar! *misunnelig!* klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg veldig den turen!!! Jeg har vært 3 turer i Praha, og skal helt sikkert tilbake flere gang til de 100 tårns by. Utrolig flott sted!

Kjøp deg noe fint i krystall da, og kos deg med en glûwein som du får kjøpt på gata:D

 

Jeg holder av ei leilighet til deg også, så det er bare å komme over når du kjenner du er klar. Jeg har strevd litt mentalt for å gjøre meg ferdig med NED, nå kjenner jeg at jeg er der. Jeg har nå satt strek over siste måneder og føler meg noenlunde nullstilt og klar for en ny start. Omsider;)

 

Våre veier skal ikke skilles selv om jeg er på flyttefot, iallefall ikke hvis det er opp til meg:-) Det er litt snodig at det skal føles vemodig å skifte gruppe, dette har likssom vært et godt holdepunkt for meg i ett år.

 

Kos deg i Praha

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var jeg tilbake i virkeligheten igjen. Du og du for en fantastisk tur jeg hadde til Praha!! Det er den flotteste byen jeg har vært i (ikke at jeg har vært i såå mange da). Det var både kjekt å se seg omkring, shoppe, spise og drikke.

Rene husmorferien.

 

Jeg har både trimmet og spist noenlunde fornuftig. Har hatt noen planlagte utskeielser med alkohol, sjokolade og chips og det angrer jeg ikke på. Fikk lagt inn en joggetur opp til slottet tidlig søndagsmorgen. Var omtrent bare jeg som var ute samt renholdere. Deilig.

 

Vekten har holdt seg forbausende stabil siden før jeg reiste. Jeg veide i dag det samme som jeg gjorde for en uke siden, 67, 3 kilo. Så det er jeg super fornøyd med.

 

Nå holder jeg på å koke en kyllingtomatsuppe. Den skal koke i 3-5 timer. Spennende. Tror den må være ganske sunn og kalorifattig. Tomater er det jo lite kalorier i. Stekte dog løken i olje så litt kalorier der, samt at jeg skal ha i kyllingkjøttdeig på slutten av koketiden. Nam nam - håper jeg.

 

Nå må jeg vaske litt klær. Ha en fortsatt fin dag.

 

Takk for at du holdt tråden min varm Skrulle. Jeg har sneket meg inn på Hold vekten for å se hvordan det går med deg. Du har virkelig fått det fint i den nye leiligheten din. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur opp til slottet høres helt herlig ut, regner med at det var helt 'Konge'?;)

Det er jo noen flotte bakker opp dit så litt trim ble det på deg. Bodde du på den siden av elven? Hvordan var vær/føre-forholdene på denne tiden? Litt nysgjerrig vet du, for neste gang jeg skal dit blir det nok på vinterstid.

 

Tenk at du unngikk overvekt på flyet, ...sånn rent kroppslig mener jeg;). Helt utrolig at du holdt vekta.

Jeg ser du har vært kjempeflink med maten. Og så har du kosa deg litt, det er forhåpentligvis sånn vi skal leve i framtiden. Kroppen har kanskje begynt å stabilisere seg. Det går rykter om at den etterhvert vil takle litt småsvingete inntak litt bedre, håper det stemmer.

 

Kyllingtomatsuppe hørtes spennende ut! Er dette noe du har oppskrift på?

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...