Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Da har det gått en uke av det nye året og vekten min er stabil som bare det. Hadde håpet at julekiloet skulle gi slipp, men det klorer seg fast. Har vært dårlig denne uken, kraftig forkjølelse så ingen trim så langt. Kanskje jeg orker på lørdag. Håper det for lysten er der, men har ikke ork og pust. Klarer meg ok i matveien, har nå hatt snart 4 dager uten godis og det er bra. Mostod eplekake og lapper på jobben i dag - flink jente.

 

Skal en tur til London i neste uke, kanskje du Skrulle kan gi meg noen tips om hva jeg absolutt må få med meg av serverdigheter og ikke minst butikker og markeder. Gleder meg enormt til å reise. Skal bort på datamessen Bett.

 

Nå står folket i kø og vil bruke data'en så jeg får vel gi meg her. Ha en super kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er trivselsvekt?

Jeg sliter ordentlig med å bestemme meg for om jeg er kommet i mål eller ikke. Jeg har hatt de samme tankene i flere måneder nå. Noen dager er jeg super fornøyd og synes at jeg har oppnådd det jeg hadde i tankene. Jeg har kommet meg ned og faktisk under det magiske tallet jeg hadde i hodet.

 

Mens andre dager så tenker jeg at kanskje jeg skal gå for "normalvektig" jeg også i likhet med veldig mange her inne. Slik det er nå er jeg jo fortsatt i lett overvektig kategorien. Hm er ikke lett dette her. Når jeg ser meg i speilet i nettoen ser jeg jo at jeg har for mye fett her og der og litt oppstramming trengs absolutt. Med klær er jeg superfornøyd, da skjules det meste og jeg kan jo velge og vrake i normalavdelingen nå.

 

Hvorfor skal det være så vanskelig å bestemme seg? Jeg må jo finne det som passer for meg og ikke la meg påvirke av alle flinke her inne som klarer å stå løpet ut til de er normalvektige. Men er det egentlig en unnskyldning jeg bruker det å finne det som passer meg. Passer det meg fordi det er mest bekvemt, da er jeg ferdig nå og kan unne meg mer av det meste? Det beste hadde jo vært og "tatt en Smallgirl" og gått ned et par kilo under hold vekten fasen :)

 

Jeg kan jo kanskje sette meg ett langsiktig mål og si at jeg skal ha gått ned 3 kg innen 17. mai. Det er 18 uker til og vil si ca. 150 gram i uken eller 750 gram i måneden. Det er jo mer enn jeg kan vise til de siste månedene, men da har jeg jo vært i veldig hold-vekten modus. Kanskje jeg kan sette inn støtet litt samtidig som jeg ikke prøver meg på noen 2 kg i måneden mål. Tror jeg går for det.

 

Hvis noen faktisk har lest dette rotet her så er jeg imponert. Av og til må det ryddes litt i topplokket og med fingrene lekende over tastaturet går det lettere, pluss at da står det her svart på hvitt i etterkant hva jeg har bestemt meg for.

 

Ha en strålende dag folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var jo du som anbefalte den tanita-vekten husker jeg nå. jeg kommer til å kjøpe en, tror jeg må bestille på nettet, har ikke funnet den her i byen i hvert ett tilfelle :) skal begynne på nytt treningsopplegg og tenkte det kunne være moro å følge kroppen litt nøyere fra starten av...syns jo ikke vekten er såå dyr og kan derfor ikke skjønne hvorfor ikke legekontorer og alle treningsstudioer har en sådan.

 

og 2neA, vedrørende ditt siste innlegg har jeg simpelthen ingen kommentar å komme med :) jeg har ikke vært normal-vektig siden jeg var 20 år og kun en periode...det er 36 år siden, så jeg vet ikke hvordan man kjenner man er 'ferdig' slanket...umiddelbart (ha! jeg skulle jo ikke kommentere det :() vil jeg tro at det er en veldig personlig sak, noe DU må føle...kjenne etter, tenke etter, ikke bare se deg i speilet - se på det utvendige, men føle med hodet...du virker jo utrolig reflektert og uttrykker mange fine tanker så jeg er sikker på at du finner ut av det

:) du har vært kjempeflink !!!

 

imponert-kire hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne jeg ha skrevet, 2neA. Jeg er litt der jeg også. Jeg klarte jo å klore meg forbi grensen til normal BMI med et nødskrik og ligger vel akkurat på grensen selv om jula var slem. Mitt opprinnelige mål var 75 kg. Da jeg kom dit justerte jeg til å komme meg innenfor normal BMI (73,5/73,9) Og nå drømmer jeg om ned mot 70. Jeg blir på ett vis litt betenkt over at jeg justerer grensen nedover etterhvert. Samtidig er jeg overhode ikke tynn selv om jeg en og annen gang får høre det fra velmenende venner. Jeg har spurt mannen min, men han mener at jeg må finne ut av det selv. Han sa heller ingenting da jeg var i kategorien "fedme med vesentlig helserisiko". Jeg beskylder han av og til for ikke å bry seg, når slemmeJESS kommer fram:-)

Jeg klarte å komme meg ned til ca 72kg til jul, så kom jula og jeg gikk opp 2,4kg :) Og da ble jeg litt oppgitt så jeg har hatt noen runder jeg også på om jeg bare skal gi meg her. Jeg kan jo ta av de siste kiloene til våren, eller til høsten 09? Jeg er litt besatt av tanken på at jeg skal gjøre meg ferdig, samtidig er jeg ikke så sulten på vektnedgang lenger. Er mer sulten på mat.

Jeg begynner jo på hold ned-kurs i neste uka, men meningen er jo at jeg skal holde meg til ned i vekt-meny noen uker til. Jeg skal se det litt an, kanskje jeg får litt større grunnlag for å bestemme meg når jeg har vært på en kurskveld. Hvis det kommer noe klokt ut av det skal du få høre.

Dette ble nok mer frem og tilbake og att og fram enn dine tanker:D

Dette var nok ikke til hjelp for deg i det hele tatt, men du skal iallefall vite av det ikke er bare du som spekulerer.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva er passelig da, jenter? Jeg har ingen gode råd å gi! Så da setter jeg bare i gang og bable likevel. Min opprinnelige målvekt var 75 kilo også, og så justerte jeg det til 'parogsøtti', og etter det til 70 pluss minus litt. Og nå sitter jeg og kjenner på om det heller bør være minus enn pluss... :(. Jeg føler meg også stort sett helt fin, selv om det er bulker både her og der fortsatt. Men helt ferdig med tanken om når det er passelig er jeg nok ikke...

 

I dag var jeg innom en butikk fordi det var salg. Prøvde olabukser og kjøpte ingen selv om noen var ganske fine. Jeg kjente at jeg ville være trofast mot den olabuksa jeg drømmer om å kjøpe når jeg er i mål :)...den uten stretch. Men dette var en liten digresjon - det jeg ville si var at i prøverommet så jeg virkelig slett kke fin ut i det hele tatt, og da slo det meg at jeg må ned 5 kilo til. Det er bare tull, altså - må forte meg å si det. Da jeg fikk på meg klærne og kom ut fra det trange rommet med flombelysning kom jeg til meg sjøl igjen. Jeg skjønte plutselig at jeg ikke trenger å gå ned 5 kilo til. Jeg kan gå ned de 2-3 som jeg hadde tenkt. Men det er så fort gjort å tenke 'bare litt mer' og jeg har ikke lyst til å gå i den fella. Skranten blir jeg nok ikke med det første uansett, men det er noe med å se ting i perspektiv og ikke la disse gamle kroppskompleksene få lov å herje videre.

 

Du trenger ikke å være innenfor normal BMI, 2neA. Jeg er sikker på at du ser fin ut nå. Men hvis du lurer på om du kan slå deg til ro med vekta du har nå, så er høres jo den strategien din med å skrape noen få kilo over noen måneder framover ganske smart ut. Da blir det ikke så pes med resten. Du skal ikke se bort fra at med opprettholdelse av trening vil stramme opp bittelitt her og der. Det satser i alle fall jeg på :).

 

Så kjekt at du skal til London. Jeg kjenner faktisk ikke London så veldig godt, så det er nok dessverre ikke mye hjelp du kan få av meg. Jeg shopper aldri i London for de har jo alt det samme her jeg bor. Men Camden Market har jo en del litt rare/morsomme/alternative ting for folk som er litt rare/morsomme/alternative. Koselig å tusle rundt der. Ellers er det jo Oxford Street som er den store handlegata

 

Ellers liker jeg meg veldig godt på South Bank, som er langs Themsen i området på begge sider av London Eye (Det store pariserhjulet, Embankment er en grei T-banestasjon...bare å rusle over gangbrua som er der). I det området er det åpent og fint, man ser mange flotte bygninger (Big Ben, Parliamentsbygningen...) og hvis en går videre langs elva kommer en til Tate Gallery (som er gratis - har ofte en del fint å se der) og Tower Bridge og kan se St Paul's Cathedral.

 

Ellers synes jeg faktisk at disse hopp på/av bussene er ganske smarte. Kjempefin anledning til å se mye fra et perspektiv litt høyt oppe og få fin oversikt over hva som er der. London Eye kan også være verdt en tur hvis det er godt vær og god sikt (Ikke skummelt med mindre du har veldig høydeskrekk, men kan være litt kø. Kanskje ikke så verst på denne tiden av året).

 

Hvis du liker matmarkeder (Hahaha...namm!), så er absolutt Borough Market verdt et besøk http://www.boroughmarket.org.uk/.

 

Vakre/koselige bydeler er bla Chelsea, Notting Hill, Hampstead, Kensington. Ååååhh, nå kom jeg på: I Kensington har de en kjempestor butikk som heter Whole foods der de har alle mulige organiske og snobbete matvarer. Veldig delikat http://www.urbanpath.com/london/organic/whole-foods-market.htm.

 

Vettu, nå tar det visst av her, så får gi meg... Kle deg godt for her er det rundt null (og noen gange litt minus), men det er tåke/høy luftfuktighet og kjennes skikkelig kaldt ut! Meldt litt mildere til uka, tror jeg.

 

God tur :) - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innspill damer. Det er vel en del av prossessen vi skal igjennom dette med å finne riktig vekt. Tror du er innepå noe veldig viktig Kire ang. at trivsel har med mer å gjøre enn speilbildet. De ordene skal jeg legge meg på minnet. :) Det er faktisk litt godt å vite at man er flere i samme båt Jess. Det normaliserer ting på en måte. Jeg er sikker på at de julekiloene dine fyker av, ser de allerede er begynt å minske. Strenge Jess skremmer dem sikkert avgårde.

 

Tusen takk for mange innspill til London turne min Skrulle. Kjenner reisefeberen kommer når jeg leste innlegget ditt. Nå skal jeg kose meg med litt nettsurfing om London og mulighetene der. Vi skal heldigvis bo på et Spa hotell med muligheter for trim så da kan jeg trene litt ekstra slik at jeg spise litt ekstra - tjhi.

 

Denne uken har jeg ikke trimmet en eneste dag! Jeg har rett og slett ikke vært i form. Jeg har karret meg på jobb, men så har jeg dumpet enten rett under dyna og sovet eller på sofaen. Vondt i hode, trangt i brystet, veksler mellom tett og rennende nese. Men heldigvis ikke feber da. Er fortsatt ikke god så det blir ikke noe hard trim på meg i dag, men har bestemt meg for å gå en rolig tur senere i dag. Håper jeg kan legge inn en trimøkt i morgen, ta en egenøkt med litt oppvarming og styrkeøvelser. Kjenner at noe spinning eller hopp og sprett ikke akkurat lokker nå. DVs. hodet har kjempelyst men kroppen streiker.

 

Ha en flott lørdag damer. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av vekttråden at du har satt opp et langsiktig mål. Sikkert lurt å gjøre det sånn. Da kan du leve godt mens du finpusser på de siste grammene, og samtidig komme helt i mål.

Jeg og familien var i London ei ukes tid for et par år siden og kosa oss veldig. Jeg skal ikke gi deg noen tips, for det er nok en helt annerledes tur du skal på. Vi hadde med jentene og det ble musikal, teater og mye byvandring, shopping og kafeer.

 

Godt å høre at du er snill med deg selv når du ikke er i form. Heftig "reisefeber" du fikk altså:)

God bedring, håper alt er rista av deg før du drar avgårde

God tur til London!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og jeg har då gått ned hele 100 gram! Snikveiingene tilsa et noe bedre resultat, men men slik er nå ståa. I kveld reiser jeg til London for å være der til søndag. Regner ikke med at vekten vil gå noe videre ned mens jeg er der borte. Merker at feriemodus begynner å sige inn, har så lyst på sjokolade. Håper jeg ikke tar helt av, men klarer å holde litt fokus. Joggeskoene skal i hvertfall i kofferten så mye er sikkert. Satser på å få litt mer trimpoeng denne uken enn forrige. Det blir sikkert mye gåing kan jeg tenkte meg. Det blir en tur med en blanding av jobb og fornøyelser. Jeg stikker sikkert innom vektklubben sine sider, klarer nok ikke å være så lenge borte fra dere :) Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hils min datter hvis du ser henne :) og savner du en nydelig park og gå tur i, burde du ta turen til St James' park. ellers høres det nå ut som alt ligger til rette for du får en deilig tur - kos deg masse !!

 

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh jeg har hatt det så fint. Travelt... men fint. Vi har benyttet anledningen til å shoppe mye utenom arbeidet vi skulle gjøre. Vi var på to markeder - jeg elsker markeder. Fant masse klær på salg, de hadde salg med inntil 70% avslag!!! Så jeg handlet og handlet. Fytt i rakkern så gøy det er å handle når klærne passer!! Jeg sklei for det meste inn i størrelse 10-12, supert!

 

Matmessig så har jeg nok gått på en smell. Vi fikk stekt mat og syltetøy til frokost!!! Ja ja jeg unngikk nå winerbrødene og lignende. Til lunsj/middag valgte jeg akkurat det jeg hadde lyst på med en salat ved siden av. Det ble nok litt for mye chips. Jeg ELSKER chips og har spist veldig lite av det siste året. Men nå har jeg nok fått nok for en stund. Det har også blitt en del alkohol... Ja ja alt i alt så var det så kjekt at jeg skal godta at vekten svinger litt opp, før den igjen begir seg nedover. Det eneste jeg er litt bekymret for er at jeg vil gå super seint nedover også i fortsettelsen, da vil jule og London kiloenen ikke være borte før til påske! Jeg er spent på veiingen i morgen, jeg hadde svingt opp fra før turen og til i dag tidlig, svinger den seg fortsatt oppover, stabiliserer den eller kan jeg ha lov til å håpe at den svinger litt ned? Vi gikk utrolig mye, hele dagen, har gangsperr i leggene.

 

Nå er jeg supertrøtt og skal ta en tidlig kveld. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og joda Londonturen har satt sine spor, opp 400 gram. Det tallet er ikke så avskrekkene i seg selv. Men jeg føler meg feit i dag. Har plutselig blitt obs på alt fettet rundt magen, Det er jo den valken. Jeg er sikker på at det er fettet fra all chipsen som har satt seg der!!!! Helt seriøs jeg føler meg feit i dag! Håper det bare er en av de tåpelige dagene,men så ille har ikke jeg følt meg på mange måneder. Ja ja her er det bare å hoppe i det. Jeg har vært og trent i dag, en beinhard step/styrke time, forbrant vel 500 kalorier. Er svært fornøyd med det.

Er redd for at jule/London kiloene sitter godt fast, det er nok ikke vann er jeg redd. Det betyr at jeg sikkert kommer til å slite med å bli kvitt dem igjen. Argh blir så irritert på meg selv, jeg vet jo at jeg ikke bør spise fet mat i hvertfall ikke hver dag selv om det er "ferie". Tror det var all gåingen som reddet meg fra større oppgang, med mindre vekten svinger høyere opp i morgen - stønn.

 

Ja ja, jeg får legge inn et ekstra treningsgir denne uken og så satser jeg på at jeg klarer å forbrenne 500 gram til neste tirsdag. Evig opptimist. Det skal ikke en eneste sjokolade/snopebit/chips bit over mine lepper før jeg er nede i 67 blank. Sånn nå står det der svart på hvitt så da må det bli slik. Sukkerfritt digg derimot!!

 

2ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv og hoi så er jeg godt i gang igjen. Det ser ut som Londonfettet har latt seg skremme bort he he. Litt normal mat og trim gjorde susen (håper jeg). I dag har jeg spist en hærlig stor tallerken med havregrøt med rosiner og oppkuttet banan. Nam nam. Nå skal jeg reise inn og spinne om 15 minutter. For en start på lørdagen!!! Flaut og innrømme det men i dag skal siste rester av julen ut av huset, har fortsatt julegardiner på kjøkkenet og en og annen serviett på bordet. Men nå skal det ryddes og vaskes. Nesten som jeg gleder meg, men bare nesten. Gleder meg til jeg er ferdig og det ser rent og pent ut.

 

Jeg kjøpte meg en del mat i London også. Små kjeks i pose av Kellogs, utrolig gode og bare 99 kalorier pr. pose. Skulle ønske de solgte slikt i Norge også. Kanskje de gjør det? Er det noen som har sett noe lignende. Små poser kjøpt i økonomipakker? De er i hvertfall utrolig gode. I tillegg kjøpte jeg noe tørket jordbær med et lag av yoghurt utenpå til guttene mine. De høres kanskje fæle ut men de smakte utrolig godt og guttene elsker dem. De tilsvarer 2 porsjoner frukt, og er helt naturlig. Da kan det jo ikke bli bedre. Nå skal jeg lese meg litt opp på de ulike trådene rundt omkring.

 

God lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med trimming lørdag morgen. Da er det rom for å flyte på trimfølelsen resten av helga. Kjekt å rydde ut jula og få det rent og fint. Her var det relativt enkelt å få jula ut. Hadde tre stjerner i vinduet som skulle tas ned. Den andre julepynten som er små sølvstrenger med røde og sølvkuler rundt kubbelysene mine får være ute hele året :).

 

Husker du hvor du fikk tak i de jordbærene? Det fikk jeg lyst til å ha i hus nå. De Kelloggskjeksene skal jeg jamen se etter i butikken. Helten min har et rikt utvalg av frokostblandinger og noen av dem er ganske syndige. En av dem består av noen kjeksaktige greier med sjokoladebiter. Helt sant! Men i alle fall er de trolig sunnere enn kjeks, så det hender jeg veier op noen slike hvis jeg fyser på godterier...

 

Ha en riktig god lørdag! klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Skrulle.

De jordbær yoghurtene heter: Fruit Flakes Strawberry with a yoghurt coating og er kjøpt på Tesco. De er kanskje litt syndige det er 112 kalorier i hver liten pakke på 25 gram. De er utrolig gode!!! Her er en liste over utsalgssteder, på hjemmesiden deres: http://fruit-bowl.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, du vet vel at jula varer helt til påske:D

Og det er værre å kjellerboden full av julekaker til langt utpå nyåret. For det hadde jeg, helt til forrige helg. Da var jeg på dugnad- og putta alle kakene i en stor kurv som jeg satte fram til arbeidsfolket. Og alt ble borte:-)

 

Godt å se at du har hatt det fint i London. Deilig med slike avbrekk, det fortjener vi alle innimellom. Og så klarte du deg jo fint, noen hg er bagateller- kunne vært en naturlig variasjon uansett.

Ha en fin, ny uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og ned 800 gram. Da har jeg klart å kvitte meg med London-flesket og litt julefett. Men ligger fortsatt 100 gram over det jeg hadde ved inngangen til det nye året, da veide jeg 66, 6. Satser på at det ryker noen hekto før vi går over til februar. Som om det betyr noe...

 

Har litt småplager for tiden, har hatt symptomer på bihulebetennelese i vel 14 dager nå. Må vel snart komme meg til lege hvis det ikke gir seg. Jeg kan være fin i flere dager så slår hodepinen til. Holdet holder på å sprenge når jeg skal knytte skolissene. Det sureste er at det av og til kommer i veien for treningen. Jeg har IKKE lyst til å hoppe og sprette når hodet dunker og dunker.

 

Nå sitter jeg i sofaen med laptoppen på fanget og ser halvveis på tv og halveis surfer. Daff og guffen. Har hatt lyst på alt i dag. Har spist en halv pakke knekkebrød, en nutrilettbar, litt kjeks, litt.. litt.. Æsj. Nå er jeg stinn. Satser på at morgendagen blir bedre. Håper jeg da har hodet med meg og får trimmet litt. Jeg får forebygge litt og ta litt smertestillende tidlig på ettermiddagen slik at jeg orker å trene om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, høres ikke bra ut det der. Tror det rette stedet for deg i dag er i sofaen. Men jeg skjønner frustrasjonen over å ikke få trent. Det er nok lurt å la kroppen få hvile når det er slik. Kanskje lege ikke hadde vært så dumt, du?

 

Gratulerer med formidabel nedgang, forresten! Nesten kiloen jo :D. Kjipt det der med å ha lyst på alt, men vi får satse på at det er lysere tider i morgen. Suget gir seg jo somregel etter ei tid. Du, de jordbærgreiene så gode og litt syndige ut. skal teste dem ut ved anledning!

 

 

God bedring! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det litt bedre med humøret her i heimen. Jeg har fortsatt vondt i hodet, men smertene kommer ikke før ut i 13-14 tiden. Og de var ikke så intense i dag som i går, men intense nok til at jeg ikke orket hopp og sprett på treningssenteret. Så da ble det en frisk og mørk runde med hunden vår i terrenget. Vi gikk i en time og forbrant 400 kalorier, så det er jeg godt fornøyd med. Lysten på alt og ingenting er heldigvis ikke så sterk i dag, nå drikker jeg pepsimax og knasker litt tørre knekkebrød - greit nok det.

Er veldig fornøyd med vektnedgangen Skrulle, håper å få knepet vekk noen hekto til før siste dagen i januar, da har jeg en liten nedgang også denne måneden. Da har jeg hatt nedgang hver måned i over ett år. Høres jo veldig bra ut, må forte meg å legge til at jeg gikk ned 200 gram i november og 100 gram i desember så det er ikke snakk om de store mengdene. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på bedringens vei, håper dette slipper taket snart!:-)

Bra at suuugekoppen slapp taket i kroppen igjen. Jeg kjenner godt følelsen av ekstremt vakum som må fylles opp med nesten hva som helst. Jeg blir så urolig på slike dager, føler jeg går skytteltrafikk mellom kjøkkenskapet, kjøleskapet og sofaen. Finner ikke roen...:)

 

Selv om du ikke har gått ned mye de siste mnd, så er NED tusen ganger bedre enn OPP:D

Din oppsummering mht vektnedgang gjør at jeg skal gå og se litt på mine egne resultat. Det er så lett å se seg blind på at det står litt stille noen uker.

Fine resultater du har hatt det siste, du skal se at det løsner litt nå- det har du fortjent!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Jess, takk for koselig og oppmuntrende ord. Formen er dessverre ikke blitt så mye bedre. Hodepinen har returnert med full styrke. Men det sprenger ikke så veldig på når jeg bøyer hodet lengre så jeg tror ikke det er bihulebetennelse. Nå har jeg funnet frem brillene mine og skal se om jeg kanskje har overanstrengt øynene litt. Er jeg ikke bedre på mandag SKAL jeg ringe legen. Det er så lett å bare utsette det litt, ser det ann til i morgen, over i morgen...

 

Vekten steg igjen et par dager etter veiingen på tirsdag, så nå er jeg nesten tilbake til utgangspunktet. Dette etter noen flinke dager, det fikk meg til å tenke litt og reflektere litt. Jeg hentet vektboka mi og etter nøye studering ser jeg at jeg i de 3 siste månedene har hold vekten med et spenn på +- 2kg. Jeg har på det meste veid 67, 7 og på det minste veid 65,7. Er det et slik variasjon man snakker om på hold vekten? Har hørt at det er naturlig å variere innenfor en 2kg. Og at man på hold vekten kurs skal være fornøyd med dette. Noen som vet?

Det triste er da at jeg slett ikke har vært i noen god modus en periode i desember, eller at jeg har vært flink siste uken. Den gode nyheten er at jeg har klart å holde vekten i 3 måneder der jul og londontur er inkludert. Uansett så er det ikke så mye jeg får gjort okke som. Veksler mellom å være fornøyd med å være så stabil - imponerende bra da, og litt sur fordi jeg ønsker å gå ned et par kilo til. Hadde bare hodepinen sluppet taket så hadde jeg vært fornøyd - ha ha sikkert ikke jeg er vel mest fornøyd når jeg kan være misfornøyd med noe bagatellmessig.

 

Ha en strålende fredag folkens, nå skal jeg se om jeg får tatt meg en liten høneblund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke moro å høre at du hangler enda! Ring legen hvis dette ikke gir seg. Jeg er også typen som utsetter og utsetter. Det meste går jo over, er det ikke sånn?

 

2kg opp/ned er å holde vekten!

Vekta ble registrert inn på første kurskveld. Og fikk beskjed om at +2 kg er innenfor mitt vektbelte. Ved passering +2kg skal rødt lys på og tiltak settes i gang. Jeg drømmer jo om disse 2-3 siste kg, og hva som skjer hvis jeg kommer UNDER dette vektbeltet ble det sagt lite om. De sender meg kanskje til seters for å fete meg opp da:D

Jeg har akkurat samme vekslingsrunder som deg, fornøyd, passe fornøyd, fornøyd, misfornøyd, deppa, fornøyd...

Det hadde vært veldig kjekt å bli ferdig, for da kunne jeg ihvertfall være fornøyd med VEKTA hele tiden. Kanskje jeg ville sutre over kroppsfasongen, livet, mannen, håret osv, men 'vekta' kunne fått stå.

Jeg tenker av og til på at ei uke eller to med veldig mye trening og/eller veldig lite mat kunne hjulpet meg over mållinja, selv om det ikke er en sunn måte. Så kjenner jeg samtidig at jeg ikke orker tanken på å sulte meg. Jeg er mye mer avhengig av regelmessig og nok mat nå enn noensinne før i mitt liv. Et glass med nutrilett er ikke det som står øverst på menyen, nei.

Jeg stjal ideen din om månedlige oppsummeringer, det hjalp på humøret. Jeg hadde gått ned 0,9kg i des og 0,4 i jan, det blir tilsammen 1,3kg. Det er jo ned iallefall, selv om det ikke akkurat er i gata "10kg til påske?" som jeg har blitt møtt med på førstesiden her inne i lang tid nå. 1,3 kg til påske er vel mer realistisk:-) Kanskje vi skal starte en ny tråd som heter "minus 1,3kg til påske- noen som blir med?":D

Her kommer et sterkt ønske om at hodepinen din skal forlate deg!!!

 

God helg fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...