Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest tjokkeboillafeita

Kire: Jeg er med på det, haha.. Å det kommer til å bli helt sprøtt!!! :-)

 

Ja, det er deilig å være tilbake! YES!!

 

Hellemor: så bra, flott!! håper det går bra med deg og.. jeg er nå her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar
Gjest tjokkeboillafeita

Innom en liten tur og oppdaterer! Alt bra, maten går bra, treninga går bra, jeg har det bra og alle rundt meg har det bra! :-)

Hva med dere?

Skal til byen idag med svigerinna mi og handle litt.

Håper jeg finner noe til meg selv.

Ender alltid opp med å kjøpe noe til lillegull eller samboeren! :-)

Er så artig å gi, men idag tenkte jeg å være litt egoistisk! Det er vel lov!

Håper det går bra med alle sammen her også... Mine gode venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Skal til byen idag med svigerinna mi og handle litt.

Håper jeg finner noe til meg selv.

Ender alltid opp med å kjøpe noe til lillegull eller samboeren! :-)

Er så artig å gi' date=' men idag tenkte jeg å være litt egoistisk! Det er vel lov!

[/quote']

 

Synes faktisk du bør ha meldeplikt her jeg. Rapportere hva du har kjøpt til DEG SELV :P

 

Kos deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

argh! jeg fant meg en bukse i strs 42 :P:O:O men ellers ingen verdens ting.. Gud, så kjedelig... ååå, føler meg helt tom og naken her jeg sitter... MEN, jeg klarer meg fortsatt drit bra med maten. Har akkurat spist middag og jeg spiste lite, men samtidig mer enn nok!

I mårra og søndag skal jeg på spinning og jeg gleeeder meg! :-)

 

Ha en strålende god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du klager på :P du kommer inn i bukse str 42 !!! og det er kun januar...kjempeflott. men jeg skjønner deg godt, jeg er heller ikke god på å handle. MEN mannen min skal til usa og lurte på om han skulle kjøpe noe til meg. jeg har ALDRI kunne sagt: jatakk...sådan og sådan i størrelse 48 - 52 !! men nå kan jeg si: jatakk, kjøp treningstøy str 44 til meg :D

 

så deilig du er skikkelig hekta nå, på både riktig mat og trimm. jeg er veldig spent på spinning'n som begynner den 28.1. jeg skal nok fortelle deg om jeg syns det er like moro som du syns

 

ha en deilig helg, bolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du tjokkeboillafeita;) Må sei at e e svært imponert over de. I går kveld når e stod å tørka me etter e ha dusja så fant e ut at nok e nok!!!! Nå må e ned i vekt og den her gangen MÅ e fullfør!!! E slit med å kjøp "sunn mat" og tilbered dæ. E va ganske motivert tell e læst innlegget dett, men no e e seriøst SUPER motivert. Og dæ takka e de førr. Du e jo såååå sinnsykt flink. E kommer tell å "følg" de framover, så kansje du klar å motiver me enda meir. E starta i dag, og i dag e den første dagen i resten av mett liv;)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg prøver iherdig å skifte navn, men det går ikke. blæ!

har kjøpt meg min første treningsbukse, en trang sådan. Den går ned til leggene, den er kjempe fin. Hadde aldri!! trodd at jeg skulle finne på å gå med noe sånn, men jaggu.. Det var kult, litt artig, ha på seg noe annet enn de svære joggebuksene jeg alltid har brukt.

jeg har fortsatt noen kg igjen, lurer på hvordan jeg vil se ut når jeg veier 70 kg.. Det kommer sikkert til å bli helt rart vel!?!

 

Takk for koselig tilbakemelding du ovenfor her! :-)

Det gjør meg glad i hjertet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

i går datt jeg litt utenfor. masse kjeks, godteri og ikke minst: sikkert 25 brødskiver. Det gjør ingenting, jeg kom meg på trening, jeg gikk tur med gullet og idag er jeg igang igjen! :-)

har tilogmed bestilt meg time på sykkel idag også, mens lillesnuppen skal på minisats.. jippiiiii!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

ååå, jeg blir så lei meg. har vært på trening, maten har gått bra i hele dag, helt til nå! jeg er dritgodteri-mat-alt-med-fett lysten! sitter å vurderer å lage meg pitapizza, etter at jeg har stappa i meg 4 knekkebrød... hvorfor?!?!!? åååå, klarer jeg det her da, tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold stand - du er jo så innmari godt i gang! Les tilbake på tråden din og se hvor flink du har vært og hvor fornøyd du har vært med deg sjøl. Har du noe i skapet du kan spise som det er lite kalorier men som smaker mye? Jeg spiser suppe noen ganger når det kniper. Fyller godt i lillemagen.

 

- skrulle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Du klarer det!!

Jeg ramla borti pizza selv i dag, og har ikke så god samvittighet for akkurat det (selv om jeg, – dagen sett under ett – er ganske fornøyd).

 

Syns du er flink, det må jeg bare si.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

veiedagen... jaja, ikke ned et eneste gram, ligger på 85.2 og har jo gjort det hele januar. Ikke så rart, jeg har sklidd ut litt hver dag med noe ekstra godt... Så er jeg i godformen tidlig på dagen og tenker at NÅ!! NÅ er det nok, men så kommer kvelden og jeg ramler litt tilbake.

Jeg har et ønske om å se 7- tallet snart, men er det sterkt nok!?

Det er så sterkt at jeg tenker på det hver kveld når jeg finner senga, det er så sterkt at jeg tenker på det hver natt når jeg er på do.

Skal det være så vanskelig og spise normalt?

Har vært flink med trening, minst annenhver dag har jeg vært ivei på sykkel, men så kommer jeg hjem og maten tar fullstendig over.

 

Nei, her er det jeg som bestemmer! :-)

Neste gang blir det vektnedgang, seriøst nedgang!! jeg skal ned til 80 nå.. Husker jeg stod helt bom i ro på 90 kg også, heheh :-)

 

 

 

Det va ikkje sånn det sko vær

Det va ikkje sånn det sko bli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må regne med litt opp-og nedturer. du er jo bare ett menneske, ikke ett overmenneske!! men kanskje du tenker for mye på at du SKAL ned i vekt her og NÅ!! bruk energien på å trimme det du kan og pass på maten så godt du kan.

skriver du opp alt du spiser?? veier og måler??

jeg syns det har gått utrolig fort med din nedgang uansett om du står stille en uke. det er jammen ikke lenge siden du var utålmodig etter å se 8-tallet :( ... det må ta litt tid så kroppen rekker å følge med, sådan tenker jeg.

 

ser ut av vinduet at jeg visst må måke flere ganger idag, maken til vær altså!!

men på med pulsklokken og UT

ha en strålende dag du bollen...det går så bra skal du se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

ikke for at jeg ikke har gått ned noe, men kjære vene.

samboeren min kom hjem med kebabtallerken her.. ikke til meg, men til seg selv. jeg har vann i munnen.. hjertet hamrer litt ekstra også tror jeg... snufs! dårlig gjort, selv om jeg sa det var greit.

han skal vel ikke straffes for at jeg ikke skal spise sånn.. men.. åhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kebab er dårlig, så hadde du bare blitt gående rundt og gulpe på den resten av kvelden, følt deg dvask og ekkel. Nei, vær glad du, for at du får slippe. Kjenn hvor sunn du føler deg når du ikke har spist kebab. (Forsøker bare å trøste altså:() Mannen min lagde seg hamburgere i kveld, akkurat når jeg kom inn fra lang tur i mye vind og regn. Jeg følte meg som den friskeste og sunneste personen i verden, og jeg hadde ikke litt lyst på en gang. Koste meg med cottage chees og bringer bær. Spist for 200 kcal og var stapp med og veldig fornøyd. Stå på- resultatene kommer snart og med de kommer motivasjonen og viljen. Vi må bare holde ut litt til:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Hei lillemor!

 

Etter tips fra min GR-kursleder har jeg kjøpt og lest en fantastisk bok: "Med kroppen i hodet" av Dr. Med. Grethe Støa Birketvedt.

 

Anbefales virkelig.

 

Denne doktoren har forsket på sammenhengene mellom overvekt og stress, feks. fordi folk er overfokusert på hva de spiser og ikke nyter maten, og får for lite søvn.

 

Det er supermotiverende å lese hvordan hun formidler forskningen sin på en vedlig lett tilgjengelig måte, gjennom å gi tydelige instrukser om hvordan du skal få til å bli mindre stresset, spise det du har lyst på og likevel gå ned i vekt.

 

Løp og kjøp!

 

Klem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia bollen... :)

 

nå er jeg total pizza-full !! magen strutter rett ut men det er greit, for jeg kjente at jeg trengte mye mat i dag. egentlig liker jeg ikke å føle meg stinn men når det er stinn med pizza er det ikke sååå ille :)

 

så flink du var som gikk til og fra jobben. når først man er i siget så er det jo godt og. jeg er spent på onsdagen når jeg skal begynne med det nye trimmopplegget i en gruppe med folk som vil komme i bedre form - og gå ned i vekt. da skal jeg begynne med spinning og jeg kjenner meg stadig veldig sliten i beina når jeg har syklet en halv time. skjønner ikke at jeg kan komme til å holde ut en time, men vil være med altså !!

 

vedrørende elg...vi har kjøpt en halv elg i året i årevis, så det har vi altid i fryseren, rent, økologisk og meget magert kjøtt, MEN det smaker jo nesten ingen ting. har ikke den samme viltsmaken som hjort og rådyr. det som jeg syns er kjekt med elg er det kan smake av det du vil ha det til å smake av - indisk, kinesisk, meksikansk...avhengig av krydder og sauser. jeg bruker det til alt mulig, på pizza, i lasagne...i går laget jeg kålruletter med elg men blandet da litt magert svine-kjøttdeig i. men det smaker egentlig som vanlig karbonadedeig syns jeg, ikke noe skummelt :)

 

må smile når jeg leser om din mamma som lurte deg til å spise forskjellig mat og så har du endt opp kresen likevel !! du går glipp av såååå mye god og spennende mat, bolla, du dør da ikke av å prøve !! hva er det værste som kan skje?? tenk om du liker ting du ikke tør smake...og husk at din lille prins kan arve dine holdninger til mat. nå, men jeg og mine er kanskje over snittet opptatt av mat, og det er jo både godt og vondt. vi ikke bare liker å lage det, vi liker også å spise det :)

 

skal du trimme i helgen? ønsker deg en deilig lørdag/søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Umulius, kanskje den boka må leses? :-) ja, det tror jeg!

Kire: altså... siden jeg begynte å slanke meg baby, ja da har jeg jaggu lært meg å spise mye. Jeg smaker og tester stadig ut nye ting.

Jeg har lært meg å spise MYE som jeg aldri før i verden hadde spist for 1 år siden.. Mais, paprika, hjortesteik, fisk i mange foskjellige typer og ikke minst kjøtt.. *klappe skuldra*

Men jeg er ikke glad i å ordne mat fra bunnen, skjære i kjøtt og sånn, jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg liker best at andre har gjort det klart så det bare er å spise. Nå fikser jeg endelig å skjære opp kylling i biter, men det tok sin tid! Er jo ikke uten grunn at man "lærer så lenge man lever" :-) I helga skal jeg trimme, såklart! I morgen er det spinning 15.15 og jeg gleder meg masse. Jeg skal sammen pappa og det er litt kult å gjøre noe sånn sammen... Lillegutt skal på minisats (samboer jobber til 18) og etterpå trening blir snuppen med morfar hjem. Jeg skal på fest- igjen. 30`årslag til en vennine og det gleder jeg meg til. På søndagen blir det også trening, da skal jeg prøve meg på blåtime, det er faktisk for de "litt trente" :-)

 

Spinning er noe av det artigste jeg gjør, bortsett fra den tiden jeg har med gutten min, og det er helt sant. Jeg kan ikke få sagt det nok, det er sånn trøkk og stemning.. Gled deg Kire!!

 

Nå tar jeg kveld her, en god og varm dusj som kan fjerne mine uvelkommne mensensmerter og deretter senga! Og på senga skal jeg lese se og hør som jeg fikk av svigermor.. hehehe!

 

Good heeelg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bolla, ligger du stadig og leser se og hør :D

eller har du det bare travelt??

 

så fantastisk flott at du kan gå på spinning sammen med din pappa, høres moro ut, ja. jeg driver og sliter meg ut på ski om dagen for vi har vanvittig mye snø så det er lissom ingen unskyldning for ikke å komme seg ut. litt deilig å trene ute kjenner jeg, i stedet for alltid å være i ett studio. det er så nydelig ute med masse snø på treene...trerne...treer...du vet sådanne som er i skogen med greiner på :) :)

 

ha en strålende uke, bolle-snurr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med sånn entusiasme omkring spinning! Jeg fikk nesten lyst til å spinne NÅ:D Jeg skal på et møte i kveld så det må nok utsettes til i morgen, da er jeg påmeldt:-)

Flott å se at du utvider mat-repertoaret! Nesten litt vanskelig for meg å forstå de greiene med kjøtt, for jeg er oppvokst på et småbruk ved havet. Og der drepte vi kjøttet og fisken, parterte og serverte den til middag. Og jeg tror nok jeg kunne myrdet i dag også. Iallefall fisk og ryper og høns...Kyrne lyt få stå:)

Og det rare med meg er at jeg blir stadig mindre begeistret for kjøtt, til tross for mine barbariske tendenser.

 

Så artig at du trener med paps'n!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Idag hadde jeg veiiedag, endelig ned fra 85.2 til 83.7!

Har stått stille hele januar, men endelig løsna det litt!

Åhh, jeg er syk- igjen. Den dumme influensa`n, jeg blir småsprø og har virkelig ikke tålmodighet til det. Sist ramla jeg av treninga i 3 uker, nå var jeg jo så godt igang igjen.. :-) Men men, dette styrer jeg desverre ikke selv og showet går videre.

 

På lørdagen var jeg i 30 årslag til en gammel vennine, fikk møtt igjen venner (venner"venner") fra den tida jeg var 17-18 som jeg ofte var med. Har møtt de av og til, men på butikk eller noe.

Da jeg kom dit (alene) så kom det (HELT SANT) bort ihvertfall 4 stk av de jentene som sa " Korr tynn du hold på å bli.. Korr tynn du har blitt.. korr slank du ser ut da "

Koselig, koselig, men så tenker jeg... : har de snakka sammen og føler at de må si noe? Kan det vises så godt?

Blir litt sånn halvparanoid, hehehehe! :-)

 

Ellers, spinning er så artig, det er det artigste i verden, hehehe.

Jeg får trent litt med faren min og stemor når det helg, pappa bor i oslo og er hjemme bare i helgene. Jobben hans er der for 1 år.

Helt greit, jeg merker ikke så mye til det lenger, er i helgene man stort sett møtes uansett!

 

Trærne.. treerne... trær... hehehehe, ikke så greit?!

 

Nå skal jeg ta opp lillegullet mitt som sitter i badetkaret mens mora sitter på golvet med den bæbare pc`n, hehe :-)

 

Håper det går bra med dere alle sammen!!!

 

 

Host og Hark!!

 

Bollemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg (snakker med 'mamma-stemme' :D ) er SÅ fornøyd med bolla!! så flink du har vært, kjempebra! ja jeg syns akkurat jeg leste om fustrasjon over ikke å komme under 90!! og nå er du ei lita pist på 83,7. det må jo være moro. og naturligvis så gamle veninner det og bare sug til deg komplimenter!! ta en av dine gamle bukser og hold den opp foran deg - da kan du se hvordan du så ut før og se deg så i speilet .... og si til deg selv "åh så godt jeg ser ut nå" :)

 

litt deilig med en mamma-lillegutt dag hjemme, selvom det er på grunn av sykdom. du virker jo full av futt likevel, gjør reint og skifter gardiner - selvom du hørtes litt tvivlende ut til dem, haha. det problemet har jeg ikke, har kun persienner i hele huset.

 

men nå skal jeg forte meg og bli god i hånden igjen - må trimme :)

 

kos dere og bli friske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EEEeendelig slapp kiloene, nå var det din tur:D

Du har gjort et herlig byks på vekta og det er så bra!

Så trasig at du plages med sykdom. Jeg må bare si 'bank i bordet' -jeg har ikke vært syk på flere år. Ei og annen hodepine og litt vond i nakken ja, men ingen smittsomme greier. Jeg krysser fingrene for at det måtte vare. Skjønner godt at du blir frustrert.

 

Høres så koselig ut med badestund. Jeg fikk litt flash-back fra slike stunder med jentene mine, nå der de bare vakre drømmer. Ta vare på stunden, den er ubetalelig:-)

Jeg pleier å spøke med disse ungdommene om jeg kan få lov til å bade de og tulle de inn i tepper og synge de til sengs. 18åringen siler og synes det høres passelig komisk ut, mens fjortisen ser dumt på meg og melder at det er en uuuuuutrolig dårlig ide. Fasinerende å følge stor-unger også, som løsriver seg fra foreldrene- og så gradvis kommer tilbake igjen.

 

God bedring, og stå på videre

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...