Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest tjokkeboillafeita

har en annen følelse igjen idag, men klarer ikke å slappe helt av.

skal vente litt med og teste, skal ikke ha mensen før rundt den 20, så jeg må bare se an. Jeg er jo sånn som får alle symptomer når jeg tror ting, det er ganske utrolig. Vondt i hodet- hjerneslag. osv.

 

I går laget jeg hjemmelaget pizza. Kjempe godt, jeg spiste masse salat, men like før jeg la meg heiv jeg innpå to ekstra stykker.

Skjønner ikke at jeg ikke kan LA TING STÅ.

Det er det verste, at jeg ikke kan ha ting stående.

Jeg holder meg på 89- tallet og skal ikke over det. ALDRI mer skal jeg veie 90 kg- igjen! Jippii, er kjempe fornøyd egentlig :-)

Tenk at jeg på mitt tyngste var 104 kg.. og det var faktisk i år.

 

Idag er det en ny dag og jeg skal passe på måltidene mine, spise sunt og godt. Ikveld blir det skinkebiff, ris og salat! Det er godt.

 

Var på sportsbutikk og så på boblejakke. Den var så fin og jeg fikk på meg L. (de er store i strs :-) ) men allikavel.

Kjøpte den ikke, jakke til 3500 har jeg ikke råd til... kanskje en gang siden, når jeg blir rik.

 

må smøre meg litt mat her etterpå nå, jeg og lillemann skal ut og farte hele dagen, da er det kjekt med mat i veska.

Skulle spise lunjs på Egon her en dag, 160 kr!!! for en salat.

Hjelpes.

Vi gikk heller og kjøpte oss mat på big bite, og den salaten var da ikke så aller verst den heller.

 

bla bla bla, jeg avslutter nå! :-)

 

Ha en fin dag og takk for trøstende ord i går.

 

Lå å tenkte litt på det i natt og uansett... så ordner det seg jo.

Uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar

mange gode tanker til deg! håper du har en fin helg på tross av bekymringene..

synes du var flink som spiste mye salat til pizzaen, det er et stort steg i riktig retning det.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Vil bare si at jeg synes du har vært kjempeflink! Ikke gi opp, stå på videre, det gjør ikke noe om det ikke er like mye fremgang hele tiden! Prøv å kjenn på de gode følelsene og den gode samvittigheten du får når du er flink, og ikke straff deg selv med slemme tanker mot deg selv hvis du sprekker litt innimellom. Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

aller mest så ler jeg, eller vi. både jeg og samboer.

det merkeligste skjedde her isted og jeg klarer ikke helt å skjønne at det faktisk skjedde. En gammel vennine av meg ("vennine") som bor i Bergen kom innom. Jeg har ikke sett henne på evigheter og har nesten ingen tlf-kontakt... Plutselig stod hun utenfor her.

Samboeren min slapp henne inn også sier hu " e bare innom en snartur, hørre du har begynt å træn å slank dæ. mått jo sje om du va blitt nå mindre!! å det hadd du da.. du ser jo næsten laver ut å no "

 

HÆ!?!? Jeg er helt satt ut, jeg er heeeeelt satt ut.

Hvem som kommer å sier noe sånn da?!

Og hvem har sagt at jeg driver å "slanker" meg?

 

Litt av et besøk!!!

 

Det hører med til historien at hu ikke ble med inn eller noe, stod maks 4-5 min i gangen.. så måtte hu haste videre.

 

Var ikke dette litt rart? En helt vanlig lørdagskveld.. så kommer hu.

Ikke for å SNAKKE... men for å SE på meg?!

 

 

Ellers, skikkelig godterisug ikveld, men holder meg hard.

Jeg SKAL ned på 80 nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Makan til visitt! Skjønner ikke hvordan enkelte får seg til saker og ting!!!! Frekt og mangel på folkeskikk synes nå jeg. Tragikomiskt!

 

Uansett, fortsatt lykke til! Hilsen trønderpi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du, noen ganger skjønner jeg meg altså ikke på folk!!?? når man har sådanne vemmelige opplevelser i forhold til folk tenker jeg mange ganger etterpå på om de på ett eller annet tidspunkt reflekterer over episoden selv, at de tenker 'ups, det var da teit av meg å gjøre/si/oppføre meg sådan'...jeg er ikke sikker, men man kan jo håpe!!

du er superflink, du!! fyser men, holder ut! ha en god søndagkveld

jeg skal veie meg i morra tidlig, hmmm spørs om jeg gidder :)

 

klemmer fra kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Kjenner meg utrolig glad ikveld, har hatt en fin dag. Trening ble det også, selv om jeg ikke ga alt på dagens spinning. Jukset veldig, var tungt å komme igang.. Men jeg var der, det er viktigst :-)

 

Til kvelden baket jeg og lillemann boller, fiberboller. Kjøpte en ferdigpakke på Rema1000 og de var kjempe gode. Brukte lettmargarin istede for vanlig. Vi dekte på bordet til samboeren kom hjem, drakk kakao, tente lys og fyrte opp i peisen. Kjempe koselig.

Blir så sjelden vi spiser sammen, jeg spiser stort sett mine egne måltider, og siden min kjære jobber skift blir det sene kvelder.

 

I morgen er det veiedag igjen, tror ikke jeg har kommet under 89 enda. Bare jeg ikke står fast som jeg gjorde på 90. Det var et mareritt. Om to uker skal vi på julebord igjen, det er koldtbord, så da får jeg velge maten jeg vil, kjekt! Blir sikkert litt alkohol også, men det er det siste julebordet vi skal på, så det får gå.

 

Håper det går bra med dere andre også og at helga har vært like fin som min. Bortsett fra gårkveldens episode, som jeg egentlig bare ler av nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg vet ikke om det er jeg som tåler veldig lite, men jeg føler jeg får så mye negativt om dagen. var hos legen idag og veide meg. får ingen ekstra oppfølging eller noe, men synes det var greit å ha ei fast vekt der. den viste nedgang fra sist jeg var det, 1.5 kg.

" oi.. så herlig " sa jeg og ble nesten rørt..

" du e fortsatt ei stor dame, så stå nu bare på " sier legen min!

 

Jeg ville ikke høre det. Jeg ville høre " så flink du er!!!!!! "

 

JEG, synes ikke at jeg er så stor lenger, jeg er kjempe gla jeg får på meg litt klær, føler at ingen skjønner hvordan jeg har det.

Sitter her og griner og føler at jeg ikke er bra nok.

Hvorfor må legen si sånn?

 

Har ingen jeg snakker med om slankingen min, ingen jeg deler ALT med, bortsett fra dere her inne.

Tror ikke folk skjønner hvor sinnsykt tøft dette egentlig er for meg, hvor mye som kreves!

 

Snufs, dumme dag, dumme lege, dumme meg som har gjort dette mot meg selv...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, dumme lege. Ja HELT enig.

 

Dumme deg - nei, så langt ifra. Du er og blir en super person, uansett hva vekta sier og uansett hva legen sier. Og flink, ja, det har du vært, når vekta går ned. Du har jo gått ned mange kilo allerede, men legen har sannsynligvis null peiling på hva det koster å endre spisevanene sine og oppnå slike fine resultater.

 

Å, jeg skulle ønske jeg kunne ta deg med til kurslederen min. Hun er en flott dame som virkelig vet å ta vare på oss og SE den innsatsen vi gjør fra dag til dag, fra uke til uke.

 

Jeg leser i tråden at du har opplevd annen uforstand også. Hun venninna som plutselig kom på døra for å se på deg - det var jo virkelig helt merkelig. Skjønner godt at du skriver venninne i hermetegn.

 

Tørk tårene, og ta imot en god klem fra meg. :-)

Du er BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bolla-vennen, fort deg og finn den gode søndags-følelsen du hadde..les ditt innlegg fra igår og opp med humøret. DU GJØR ALT SÅ RIKTIG og vi gjør alle så godt vi kan og det står det respekt av NEMLI !! og du veier jo noe med 80...ser du grønnskjæret over østlandet (misunnelse)

men nå skal jeg bare lufte meg litt ... kan like godt gjøre det her hos deg, vi er jo venner :)

jeg skrev jo mail til min (kvinnelige) lege, vrengte sjelen virkelig. ba ikke om slankepiller, ba ikke om psykolog, forventet ikke at hun som allmenpraktiserende skulle ha masse peiling på overvekt (hun er skinn og bein selv selvfølgelig!), jeg ba om å komme til en av statens spesialister i mitt problem som er at jeg nesten ikke går ned i vekt selvom jeg gjør som STATEN vil vi skal...spise mindre, kutte ut/ned på sukker/fett, spise frukt/grønt og trimme. helseministeren, andre politikere, leger, sunnhetspersoner, helsestasjoner ALLE sier jo : nå må de tykke ta seg sammen og gjøre sådan og sådan for ellers blir de en stor belastning for samfunnet !! ikke sant?? det er jo sådan det er!!

du sier selv :"...får ingen ekstra oppfølging eller noe,...", jeg ba om kvalifisert oppfølging av en statsansatt slanke-forstå seg påer og fikk til svar at jeg da kunne dra til Fedon klinikken - men hun syns det var dyrt !! og så noen blodprøver !! det jeg vil fram til er, det er så mange samfunnsmessige krav og forventninger til oss overvektige og så utrolig utrolig mye uforstand, inkompetanse og egentlig når det kommer til stykket - likegyldighet. han legen din har helt sikkert ikke vondt i magen over at han såret deg, han slenger bare noe ut...er det så nøye da...fnys fres, blir sinna nå....igjen!!

som du skriver, takk og pris vi har hverandre her, skjønner ikke stakkels mannen min har holdt mine lange enetaler ut i årevis...men kanskje derfor han har 150 reisedager ....... :) haha

bolla, du er go du !!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig sinna på både dine, Lillemors, og dine, Kire, sine vegne!

 

Disse legene er uprofesjonelle. Dere bør sende en klage på dem, og ihvertfall bytte lege. IDAG!!! Det de gjorde, er ikke riktig av en lege å gjøre, og de forverrer helsetilstanden deres ved å få dere til å føle dere utilpass.

 

Det er omtrent på linje med verkstedet jeg brukte før, som fikk i oppdrag å klargjøre bilden for langtur, og tømte den for olje! Jeg går ikke dit lenger heller.

 

Hva om vi setter opp en egen tråd med navnene på flinke leger i stedet, så kan vi hjelpe hverandre å finne de dyktige, og drite i de dumme?

 

Klemz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Går bedre nå, men har det litt tungt allikavel..

Dro ut en tur til kvelden for å se litt på klær, finne meg en kjole eller noe... Får det på meg i L, men det stopper over de )"(#¤"=( puppene.

hvorfor må de være så svææære???

Jeg blir så fortvilet, hva er vitsen med å gå ned i vekt når de bare er i veien?! rett og slett I VEIEN!!!!!

 

Kan virke som jeg har en downperiode-ja! Men egentlig er jeg ikke nær ved å gi opp, jeg bare.. jeg bare blir så frustrert.

Vil så gjerne ha en fin kjole og føle meg vel til neste julebord... snufs.

 

skal ikke klage mer nå, er jo egentlig glad jeg klarer meg...

men... men...

 

jeg vil jo operere de bort, men jeg må vel gå ned mange mange kg før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

MYE bedre idag, fikk meg en godnattssøvn og snakket litt med min kjære i går. Han sier jeg er så flink og står på, jeg gir opp, men samtidig så gir jeg ikke opp i hele tatt. Det frister meg bare så innmari og starte på pulver, sånn så det går fort.

Det kjipe er jo at jeg vet det er dumt, at jeg kaster opp bare ved tanken, hehe :-)

 

Gikk på vekta igjen idag, den var på min side! JIPIIIII, et fantastisk tall.

88.8!!! Det går nedover!

 

Nå skal jeg legge den dumme prøvinga av klær jeg hadde i går bak meg

*kaste langt baki glemmeboken* også skal jeg prøve igjen når jeg er nede på 85 kg?! Puppene krymper vel litt de også? Har ingenting rundt beina,det er liksom overkroppen jeg sliter mest med...

 

Skulle uansett bare innom for å si at jeg kan være glad også hihihi :-) Er stort sett det.

 

Skulle ønske jeg fant alle oppskriftene her inne, må man være med på kurs da? Begynner å bli litt lei den samme maten.

 

Så det var ei som hadde prøvd spekepizza fks...

 

Noen som kan hjelpe ei på 88.8 kg? :-) hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzabunn

3 dl vann, lunkent

25 g tørrgjær

1 ss olivenolje

2 ts salt

1 1/2 dl hvetemel sammalt, fin

6 dl hvetemel siktet

 

Tomatsaus

1 boks Hermetiske tomater, hakkede

2 fedd/båt hvitløk

1 ss eddik 7%

1 ts sukker farin raffinade

1 ts oregano

1 ts basilikum

1 Chili, rød

1 1/2 ts salt

1 ts sukker

 

Fyll

150 g spekeskinke benfri

100 g Norzola

2 tomater

1 ts oregano

50 g ruccolasalat

 

 

 

 

 

Slik gjør du:

Bland sammen gjær, mel og salt i en bolle. Hell i olje og halvparten av vannet. Rør godt med en tresleiv før du tilsetter resten av vannet. Deigen skal være myk og lett å jobbe med, ikke klissete. Kna deigen godt i 5-10 minutter på en melet arbeidsbenk.

Legg deigen tilbake i bollen og dekk over med plastfolie. La den heve til dobbel størrelse.

Kjevle deigen rund på arbeidsbenken og legg den på et stekebrett kledd med bakepapir.

 

 

Ha hermetiske tomater i en kasserolle. Finhakk hvitløk og chili og tilsett dette sammen med oregano og basilikum i tomatsausen. La det småkoke i ca. 30 minutter, smak til med eddik, sukker, salt og pepper

 

Tips: Tomatsausen holder seg godt i kjøleskap minst en uke eller to. Den kan også fryses.

Slik gjør du:

 

Fordel tomatsausen utover. Legg deretter på blåmuggost, spekeskinke og tomat i skiver. Dryss over frisk oregano.

 

Stek pizzaen midt i ovnen på 225 °C i ca. 15 minutter.

Legg over ruccolasalat rett før servering.

 

Pizzaen deles opp i 8 stykker.

 

 

Meny 1-2 3-4 5-6

Porsjon Liten Middels Stor

Pizza 1,5 stk 2,5 stk 3,5 stk

Kcal 345 575 805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Kjære Lillemor,

 

Deilig å lese den siste meldingen din, og se at du har det bedre. Jeg har bare noen få minutter, så jeg får ikke skrevet så langt, men mht. oppskrifter:

 

Sjekk: http://www.greteroede.no/oppskrifter/

 

Og hva med å kjøpe Grete og Jeanette Roede-kokebøkene? De har skrevet flere, se her: http://butikk.greteroede.no/Products/Boeker/

 

jeg hater oppskrifter, men nå fikk jeg faktisk lyst til å prøve selv...

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har en sånn hyggelig mann:-) Vi trenger oppmuntring og støtte i dette prosjektet, det er mye slit og hardt arbeid- og selvfølgelig også mye glede:-)

 

Jeg vet ikke om det er til trøst eller irritasjon..., men jeg vil bare si at det med klærne blir lettere og lettere. Det vanlige er også at puppene krymer i takt med resten, mange opplever jo at de krymper MER enn resten men her er vi sikkert forskjellige.

 

Det fine med vektklubben er at her inne kan du skrive av deg frustrasjoner og tanker. Vi som er her inne er mer enn gjennomsnittlig interessert, vet du:-)

 

Lykke til

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

kom igjen idag, kvalm, trøtt, sure oppstøt og sliten. vil bare sove.

nå er samboeren på tur ut for å kjøpe en aldri så liten test så jeg får sjekket en gang for alle. Kryss fingrene for meg! (er to dager over nå, ikke så uvanlig akkurat det, men... kvalm!?)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

to tester viste negativ.. ingen bebis i magen min. egentlig trodde jeg at jeg skulle bli kjeeempe gla, men samtidig så ble jeg litt... tom kanskje?

merkelig... merkelig! :-) gikk liksom å så for meg livet som en 2-barnsmamma!

 

nå er jeg back on track og mensen kom som bestilt (nesten)idag!

så,da går livet videre, og jeg skal komme meg ned på 80!

maten går veldig veldig greit, jeg er kjempe stolt.

i morgen blir det trening også skal jeg prøve den spekepizza`n til kvelden.. nam nam, gleder meg allerede.

 

Sitter her alene nå, har dusja og ordnet meg et glass brus.

Gubben sover og lillemann sover.

Ser senkveld i bakgrunnen her og det er klart for duell!

 

Håper det går bra med alle sammen!!

 

God helg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både godt og kanskje litt trist å høre ja, men det var nok ikke meningen at det skulle være akkurat nå du skulle bli gravid, så nå kan du jo som du sier konsentrere deg om å nå de 80...ha en god lørdag/søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

men jeg var så forberedt på at jeg var det at jeg hadde begynt å omstillemeg i toppen, hehehe :-)

vi sov lenge idag, 8!

egentlig er det gubben sin tur til å stå opp, men jeg klarer ikke å ligge i senga og høre på at de to er oppe.

så da stod jeg heller opp og lot samboeren sove ut. Han jobber hver dag og jeg jobber 50%.. så da kan jeg jo sove da?

 

Har akk spist litt frokost, matlysten er ikke helt der den skal, men jeg får da i meg noe.

Skal på trening kl 15, jeg gleder meg masse, kjenner jeg er klar for å gi litt mer enn sist.

 

Jeg har så lyst å se 80 nå, det kribler i magen ved tanken.

 

Har så lyst på en fin julekjole, den tanken surrer i bakhodet hele tida.

Enda jeg er IKKE noe glad i å shoppe klær, aldri vært den typen og tror ikke jeg kommer til å bli det selv om jeg går ned i vekt heller.

Men julekjole!!! det VIl jeg ha.. helst i vanlig XL og ikke XXL eller 2-3xl!! Håper det blir!!!

 

 

Fortsatt god helg!

 

 

Klem fra "lille"mor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her innefra skjermen.

 

Skal si du er flink. Kjenner meg igjen i den godfølelsen når vekta tar noen skritt i riktig retning...jeg har riktignok ikke sett åtte-tallet enda, men håper det viser seg til uka. Kryper sakte ned mot nitti i alle fall...

 

Rart det der når man lurer på om man er gravid, og så må man testte seg...og så sitte der og trippe til resultatet viser seg. Vanskelig å vite hvordan man reagerer på resultatet. Du var vel bare ikke klar enda, men etterhvert som du mister kiloene dine (og ikke trenger å kalle dem dine lenger), så vil nok en liten tass eller snuppe vokse og gro og oppta plass og tid hos deg. Spennende....

 

Lykke til med fortsatt strålende innsats!

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

hilsen fra deg renate! Ja, det blir når det blir.

jeg håper at det er litt "sunnere" og gå gravid når jeg er tynnere.

er jo frarådet og bli gravid nå pga mitt forrige svangerskap.

derfor er jeg livredd det skal skje, jeg vil heller at gutten min skal vokse opp med en mamma, enn å vokse opp uten meg, fordi jeg tok en sjangse! :-) Men nå slipper jeg å tenke mer på det!

 

Var på spinning idag, for en herlig, herlig, herlig time.

Jeg følte jeg ga ALT også var han instruktøren så stilig at jeg bare smilte når han visste hvordan vi skulle puste og sånn.

Skikkelig livlig kar i 50-årene, sprek og fikk ihvertfall meg gira.

Det artigste var at han pekte på meg og tok en "opp med tommelen"

Da er det litt kult og gi alt, når man vet at folk ser og synes du er god?! :-) Ihvertfall, han spilte en sang jeg ikke har hørt på evigheter og gjett hva.. jeg elsker den sangen, det var helt konge å sykle til.

Nå har jeg ikke noe plass jeg laster ned musikk fra, men søstra mi sa jeg kunne gå på youtube å høre den!

 

Så, her folkens, for de som vil komme litt i humør og tenke;

selvsagt!!!! åffkåååårs klarer jeg det her!!!!! NYDELIG sang!!!

 

 

 

ÅHH!!!

 

*dansedansedanse*

 

Ha en fin kveld alle sammen!!!

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

I går kveld. Alt gikk så veldig veldig fint, men plutselig tok suget helt overhånd. Hadde overnattingsgjester og godis ble satt frem.

Foran meg.. tok en. og en til.. og enda en.. og hadde MENGDER med dip på! Og det verste er at jeg har lyst på mer idag :-(

Så sinnsykt fornuftig som jeg var bare en time i forveien...

Herrefred at det går an å snu så fort på flisa.

Var på vekta også, nå er jeg nesten på 90 kg igjen!!!!

Det var akkurat så den ikke bikket over!

89.9!

 

NEI!!! Idag blir det spinning og null godteri!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...