Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

ja jeg er heller ikke helt igang etter jul, du kan jo lese inne på min tråd hva jeg holder på med ... men jeg har en plan så jeg bekymrer meg ikke ennå :(

 

håper du kommer deg på trening i morgen, tror det kanskje kan hjelpe deg til å komme i system med maten, tror du ikke?

 

brystreduksjon er ikke noe jeg har noe greier på i det hele tatt, jeg må passe på det lille jeg har igjen, lurer iblant på om jeg kommer til å bli helt flat når jeg er ferdig slanket....håper nå ikke det..men kan jo skjønne det ikke er kjekt med for store heller, helt sikkert slitsomt. håper du møter større forståelse etterhvert eller prøver en annen lege, kanskje det hadde vært lurt å få to uttalelser.

 

sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Er du på vei til SATS, boilla? Jeg ser at du har hatt ei stri tørn med å finne veien tilbake til livet før jula kom og tok oss. Dette med å spise og aldri bli mett er et pes, men det pleier ko å gi seg etter noen dager? Kan du finne mat som det er mye smak i og som du kan spise mye av? Jeg spiser grønnsakssuppe når det er slik, men magen blir jo liksom ikke helt fornøyd. Kanskje er det en tilpasning fra julelivet.

 

Jeg har sendt vibber tilbake til deg - du kjente dem, håper jeg :(? Hvis du sliter med å finne tilbake så kanskje du kan lese litt på tråden din. Det var veldig kjekt å se hvordan du gradvis forandra deg i forhold til prosjektet ditt og fikk skikkelig gode resultater etter hvert. Nå gjelder det å hente fram den godfølelsen igjen!

 

Jeg må si at jeg synes legen din hadde en arrogant holdning angående brystreduksjonen. For det første har du allerede gått ned en god del og du planlegger å gå ned mer, så det er ingen grunn til å avvise ønsket ditt med den holdningen. Jeg regner med at det er litt ventetid også, og innen den tid er du så smekker, atte.

 

Dessuten er du da ikke så mange kilo over? tronderpi1 sier at hun ble operert på 82 kilo og Krille er i tenkeboksen. Dette med flere barn er vel kanskje noe du bør tenke på først. Amming er jo veldig bra for babyer, men de som ikke får pupp blir sunne og friske de også :).

 

Ha en riktig fin dag i det nye, boilla! Nå må du bare finne godfølelsen og stå på! - klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Da jeg fikk lillegutt (3mnd før termin) fikk jeg masse melk, men klarte allikavel ikke å amme fordi han kun fikk mat via sonde.

Jeg pumpet til den store gull medalje. Da moren min døde mistet jeg alt, på dagen.. Jeg har hørt man kan få til å amme litt og hadde jeg fått valget om en operasjon NÅ hadde jeg gjort det.

Heller det og spare nakken/ryggen for mere vondt..

Gutten min er stor og sterk på erstattning også, så det hadde jeg faktisk ikke sett så mørkt på.

MEN, det er opp til alle og enhver det da :-) Uansett.

 

Har ikke kommet meg på sats, tvert imot. Leverte snuppen i barnehagen, gikk hjem og fant senga igjen. Gjeeesp! :-)

 

Nå er jeg våken, har spist et pizzastykke (grmf) skal gjøre litt husarbeid før jeg skal hente snuppen i barnehagen.

 

Det er sykkel kl 17.15.. Tvi Tvi at jeg kommer meg ivei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vite at det er ingen her som skal være "ammepoiti" for deg altså. Det får heller egnede forum ta seg av. Det går helt fint med erstatning. Har du problemer med rygg og nakke, så er også det en god grunn til å få reduksjon selv om vekten kanskje er for høy ideelt sett. Ta direkte kontakt med klinikker der du bor som gjør reduksjon, tror ikke du må ha henvisning fra lege. Det må ikke jeg ha her hverfall. Det er bare noen få prosent sjangse for å kunne amme etterpå, så det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg kjenner et par tre damer som har redusert og fått barn etterpå. De har ikke kunne amme, men de har likevel vært kjempe fornøyd med valget sitt!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg tror ikke noen her inne rakker ned på meg av den grunn.

kan jeg ikke amme får det bare være akkurat da tror jeg, men det er ikke snakk om operasjon uansett NÅ og planen er jo å bli gravid til sommeren, sånn at.. jeg rekker nok begge dele! :-)

Tenkte å få gjort noe husarbeid her nåm arbeidslyst kom til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
herre ("/(¤T`!#/)(" (sensurere) så tungt det var å komme i gang.

kjære vene!

jesus!!!! hvorfor hoppa jeg av?

 

Dette klarer du, det er jeg sikker på!!!

 

*måtte tilbake på tråden din for en sjekk*

 

Du har jo gjort en kjempejobb, og jeg tror ikke det frister å rykke helt tilbake til start. Det gjør det iallefall ikke for meg. Så selv om jeg hadde en "major set-back" i jula, så er det på'n igjen nå!!! Jeg spiser faktisk lette måltider hver tredje time nå i starten for å klare overgangen fra jul til hverdag lettest mulig. Det er ofte, ja, men det funker for meg iallefall!

 

Lykke til til oss :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med deg??? du er vel tilbake i hakk igjen eller?? håper det for du har jo vært så flink!! men det er krevende å holde ut, å trimme nok, å spise riktig hele tiden, å komme igang igjen etter en pause...men min erfaring er at hvis jeg setter en dato - og bestemme seg for at den dagen skal jeg begynne igjen!! og legge alt til rette i forhold til det, ikke ha noe fristende i huset (chips, sjokolade, kaker osv) ha planlagt fornuftig middag, ha masse frukt og grønt i huset til den datoen...så er det bare å sette igang igjen...

hva tror du om det?? men kanskje du allerede er der, håper det bolla..

kireklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

i går var jeg ute med vennine mine, de som ikke har barn og fortsatt lever ungkarslivet. etter jeg ble "gift" som de sier og fikk barn er ikke kontakten den samme lenger. Men sånn blir det vel bare?

Hu ene ringte meg i går og fortalte at de skulle ut og tenkte å høre om jeg ville bli med. Samboeren min omtrent sendte meg dør, siden jeg allikavel hadde fri idag. Så, det ble en fuktig kveld med masse mimring og latter, det gjør godt for sjela det :-)

Etter en liten tur påbyen dro jentene på Burger King, med meg på slep.

Jeg kjøpte meg: NADA!! ingenting.. :-) *stolt*

Det var egentlig litt merkelig mens vi var der, jeg følte meg så mye eldre enn de!? Mens de snakket om manneben og gudene vet satt jeg i min egen verden og lurte på om jeg hadde pakket alt i barnehagesekken til snuppen min, om matpakken var smurt også lengta jeg hjem etter senga mi! :-) Hmm, merker jeg ikke er 18, singel og bekymringsløs lenger, hehehe!

 

Alt i alt en kjempe fin kveld og heldigvis er jeg ikke snop/matsugen idag.. Det kan komme siden, derfor har jeg tatt opp kyllingfilet! NAM!

 

kire:skreiv samtidig! :-) det går så det suser her.. ihvertfall NÅ! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra bolla, og så flink du var i går, vet hvor vanskelig det kan være å stå imot mat ('søppel-mat' ) som dufter bare såååå deilig...kom og ta meg, kom og ta meg-godt :( nei du, du er ei voksen ansvarsbevisst småbarnsmamma som også kan kose seg og så hente seg inn igjen.

ha en deilig fridag

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

og jeg skjønner ikke hvorfor. utrolig kjipt, plutselig opp på 86.6 kg.

jeg finner ikke tilbake til det gode hjørnet *lete febrilsk,hallo,hent meg*

det går ikke. det er nesten så jeg ikke gidder mer, jeg klarer ikke å komme meg på trening. leste igjennom tråden min, men nei...

kanskje det blir bedre tider i mårra? :-)

Jeg klarte det jo før jeg ble dårlig, så da kan jeg vil klære det igjen nå!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan du utrolig flinke dame. Du som har snart har nådd målet du satte deg i august - august - jeg gjentar august. Det er under et halvt år siden og du har snart gått ned over 18 kg!! Du er kjempeflink. At du har gått opp 1kg nå siden forrige veiing kan godt være et tilfeldig utslag! Min vekt svinger i hvertfall med minst 1 kg uten at jeg "har gjort noe spesielt". Dette går veien. Om ikke det hjelper å lese tråden din i dag, så vit at det kommer en dag i morgen også, tungsinnet kommer til å gli av. Kanskje du kan se på gamle bilder av deg selv.... det hjelper meg når jeg depper litt og ja jeg depper jeg også når vekten svinger selv om jeg jo VET at det er naturlig for kroppen å gjøre det. Veier du deg til samme tid? Det gjør i hvertfall store utslag når jeg veier meg til andre tider enn det jeg pleier. Nå skal jeg ta meg en tur på treningssenteret. Er ikke helt i form i dag, men kanskje jeg klarer litt styrke. Oppmuntringsklem avsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Hørte det skulle bli storm her i trondheim ikveld!? Jeg venter enda!

Jeg måtte en tur på vekta isted, jeg skjønner ikke hva som skjer med kroppen min,men nå er jeg nesten oppe i 88 kg.

Etter en krangel.. "krangel"med samboeren min trøstespiste jeg masse, masse lasagne og ga egentlig F i alt!

I morgen er det spinning kl 15 og jeg skal ivei, har avtalt med 3 i familien min. Da blir det for dumt å ikke møte opp!

 

Det har skjedd noe fint her da, gutten min på 2.5 år har "slutta" med smokken idag, første kveld uten. Vi spurte om vi ikke skulle sende den til Mowgli i Jungelen (jungelboken er yndlingsfilmen)og det var veldig greit. Han fant alle smokker og la de i posen! Til kvelden gikk det fint, ikke et spørsmål.. Så til neste uke tenkte jeg å sende et brev fra Mowgli og takke så mye! Litt koselig, eller teit?

 

Målet mitt er ned på 80! Jeg SKAL klare det! Såklart skal jeg det!

 

Skal lese igjennom tråden min og se hvor flink jeg egentlig har vært!

 

Ha en fin lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stormen var kanskje kranglen, håper den er over og vinden har lagt seg. for meg begynner 2009 på mandag, det bestemte jeg for lenge siden og det står jeg ved!!kanskje det også hadde hjulpet deg og sette en dato, skal vi være enige om det?? skal vi sette tykk strek mellom søndag (i morgen) og mandag?? jeg er igang med å trimme men har ikke begynnt å skrive opp maten ennå, og du skal jo trimme i morgen ikke sant?? helt sikkert, bolla!!

 

jammen du må da finne ett Mowgli-kort (eller skrive ut ett bilde fra nettet) og skrive takk til lille-gull. så søtt!! og en kjempefin idé.

 

og ja, du har vært flink, kjempeflink!! og du kommer ned på 80 for nå starter du igjen, spiser riktig og trimmer masse. sådan er det bare :)

 

få høre om spinningen i morra da, jeg skal jo også igang med noe sådan, har aldri gjort det før men vil, skal, hmmm jada det skal bli så moro

 

ha en ordentlig god søndag, bolla

 

kire klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Endelig kjenner jeg litt på den modusen jeg var i før jul! Jeg var på vekta igjen i morgest, 86 kg, ikke så ille, egentlig. Tror jeg har tenkt at jeg har vært mye lettere. Nå står 80 for tur og jeg gleder meg som en unge til å dra på trening og ikke minst få til måltidene mine igjen idag! :-)

 

Nå legger jeg lasagnespisinga bak meg og får prøve å drikke så mye vann som mulig! Snuppen er våken tidlig idag, så vi får ta på oss litt klær og komme oss ut! :-)

 

Ha en stråååålende søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, så lenge siden jeg har skrevet her-huffamei!

Jeg følger med, men innimellom går tiden så fort at det kun blir lesing.

 

Jeg kjenner han Mowgli såpass godt at jeg vet han blir kjempeglad for smokken. Og høflige gutter sender jo takkekort. Kjempekoselig.

Her i området tar tannpleieren i mot smokk, eller sutt som vi kaller det. De har ei diger tavle med alle suttene hengende. Ungene som leverer inn får et bilde av deg selv + tannpleieren. Jeg har selv vært der med minstejenta for 11 år siden. Jenta mi takla det fint, men mora hadde nesten vondt i magen- for det ser så utroooolig deilig ut å kose seg meg en sånn. Eldstejenta mi brukte tommel, og det var værre. Vi kunne liksom ikke levere den inn noe sted:-)

 

Vi fikk stormen:-)

I dag kom HAN ME HAN, og han va fæl. Vi har vært ute og trasket halvannen time i uværet, det er riktig friskt. Vi har fått friskluft for flere måneder:D

 

Herlig at Bolla er i modus igjen. Jeg kom også litt "ut av stilling" med jula og alt det der. Men nå er vi klare igjen, ikke sant?

Veldig lurt å lese igjennom tråden din. Du finner utrolig mye der, det er greit å ha litt historikk. Tenk hva du har fått til!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg hører så mye negativt om svigermødre at jeg vil si noe positivt idag

Min svigermor er helt fantastisk, hu er så snill og god. Passer på at det går bra med alt og alle til enhver tid. Idag tok hu med meg på shopping på butikker jeg aldri trodde jeg skulle gå innpå! :-) Fant meg en kjole i strs 44 til svimmlende 1600! kjøpte den ikke, men gøyå få på seg noe.

Svigermor synes det er billig, fordi hu er vandt til å handle på spesialbutikker med store strs. En gang kjøpte hu seg klær til 4000 kr.

SKjørt, bluse, strømpebukse! Nå er hu slankeoperert og tatt av 60 kg.

Dama er kanonfin i en alder av 58 år! :-)

 

Det går bra med maten her, drikker masse vann og har bestilt minisats til lillesnuppen. Så klokka fire går vi på trening! Er så glad for at jeg er igang. I mårra er det veiing og jeg er så spent at jeg nesten tisser litt på meg! hihi! :-)

 

Får gjøre litt husarbeid her nå, det gjør seg ikke selv, og ingen andre gjør det, det skal være snickers&twist..(hehehe?)

 

STOOOOOOOOOOOOR KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig å lese din glade melding idag og så deilig at du er skikkelig i hakk igjen!! hurra for deg...det er jo sant det som sies at man blir i godt humør av å trimme og spise sundt

 

jeg er svigermor selv og syns det er fint når svigermødre ikke bare får pepper men også velfortjent skryt og positiv omtale. å være ei svigermor er en øvelse i balansegang skal jeg si deg :) høres ut som du er veldig fornøyd med din ja!

koselig.

 

få høre hva man gjør på minisats, visste ikke noe sådan eksisterte :)

 

ha en super dag selvom det står husarbeid på programmet...god trimm det og da

 

STÅ PÅ kire-hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

minisats: barnepass! de passer de søte små så forelderene får trimme!

kjempekjekt!:-)

og en gang til...... jeg er sååååååååååååååå glad! herlig sykketime!

takk for styrken!!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Idag var jeg hos en terapaut (har vært hos han en gang før) pga min fantastiske dødsangst. Det har blitt mye bedre, jeg googler ikke alt mulig for å finne symptomer på ting, jeg våkner ikke midt på natta lenger av at jeg ikke får pust og tror jeg får et infark.

Han spurte nok en gang om det hadde med at jeg hadde gått ned i vekt.... og nå tror jeg kanskje at det er en årsak jeg?

Alle vet jo at tjukke ikke holder seg like friske som en normalvektig!

 

Han sa det på godt norsk " vær jævli stålt av dæ " :-) tusen takk!!

Og jeg er veldig stolt. Jeg har gått ned mye, jeg har mistet mange kg som har vært tunge for kroppen min å bære. Nå er jo det negative at puppene er iveien, det er tungt for nakken.

Uansett, han spurte også hvor jeg fikk støtten fra.

Jeg ble litt satt ut, han tenkte vel jeg skulle si " samboeren, venner, familie.. "

Men sannheten er jo at jeg finner den HER!! Uten dere her inne hadde jeg gitt opp.. Uten den positive oppmerksomheten og den ærlige støtten og forståelsen jeg har fått her inne hadde jeg gitt opp for leng siden. Han syntes det var flott og jeg lovte han å fortsette her inne.

 

Idag fikk jeg beskjed om at jeg ikke var syk nok til videre oppfølging,

mange andre trenger det mer enn meg. Sant så sant.

Jeg føler uansett at jeg er på tur oppover stigen og nedover på vekta! Herlig! :-)

 

SÅ: takk alle sammen! :-) dere er så gode... så gode!!

 

*tørker tårer* bli jo så lættrørt sånn på tidligkvelden! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er mye bedre på alle kanter. Det er ikke noe kjekt å streve med psykiske ting. Det er jo så vanskelig for alle andre og forstå, for det syns jo ikke. Men, det er jo et stort problem for den det gjelder!!! Jeg har en god vennine som strevde med det samme. Hun gikk her i bergen til en spesialist, hun fikk utrolig god hjelp. Hun regner seg selv nå som helt frisk. Det er jo helt normalt og av og til bli redd for at det feiler oss noe alvorlig. Det tenker vi alle på en gang iblant. Men, ikke på den måten at det svekker livskvaliteten. Du er jammen utrolig flink, tenk at du har klart å ta fatt i to store problemer på samme tid. Det er det jammen ikke alle som klarer!!

 

Supert Bolla, stå på videre!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær stolt av deg selv, bolla! nå skal du se, du lykkes på flere plan, deilig følelse skjønner veldig godt det :) tenk for en deilig sommer vi får, svinse rundt i 'små-tøy' og stram og fin i kroppen. da syns jeg vi skal fylle en ryggsekk med den vekten vi har slanket og kjenne hvordan vi hadde det sommeren 2008...er du med på det?

 

ha fine dager resten av uken :)

 

kire'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Hei vennen:)

Jeg er tilbake, hihi. Tenkte jeg skulle prøve meg her inne igjen, siden det går litt bedre med meg nå:) Så får vi bare håpe og støtte hverandre, ser du allerede har fått masse positiv tilbakemelding!! Flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...