Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest AndreaMamma

Og har lest første og siste innlegget ditt, skal no prøve å lese heile tråden og finne motivasjon for det treng eg.

 

Synes du har vore kjempeflink, du har jo gått ned masse, så stå på sjølv om vekta har visst "feile"tall i dag. Etter regn kjem sol! Helt klart! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Godt å se at du er på høyden igjen! Skjønner godt at du kan bli frustrert når det ikke er mye støtte å få i virkeliglivet. Jeg håper at du kan finne en måte å få mannen din til å skjønne hvor viktig det er for deg og hvor vanskelig det innimellom kan være. Når det er sagt er det nok ikke så lett å være 'han på sidelinja' alltid heller. Helten min hever ikke et øyebryn lenger når jeg fortviler etter en vektoppgang. Han har vent seg til at jeg er strålende lykkelig, sterk og livsomstillingsflink den ene dagen og dundrende smellfeit dagen etter ;). Jeg vet at han synes at det er vanskelig å forstå - han synes jo at jeg er flink til å gå ned i vekt og leve sunt. Og det er jeg jo.

 

Og det er jo du også! Du har gått ned masse - og som påpekt over så var du i lykke bare for noen dager siden! Men det går i bølger, dette, og da er forumet stedet å melde frustrasjon og bekymring.

 

Jeg blir også lei meg/sint/frustrert når folk sier at det bare er å trene mer og spise mindre. Jadda jadda. I prinsippet er det jo det, men så er det ikke helt slik heller. Det vet jo vi som er her inne. Vi er da ikke stokk dumme heller? Hver og en av oss har våre grunner til at vi har gått opp i vekt. Noen ganger kan mye endres ved at vi bevisstgjøres på ulike plan. Men uansett er det en kjempejobb vi gjør.

 

Nei du, ingen grunn til å være flau. Vi konker i blant alle mann. Håper du får anledning til å sove skikkelig, alt blir mye greiere da. Fortsett videre! Og du, enig med superkristine, den vektoppgangen er ikke reell, det er bare ikke mulig å feite seg så mye på to dager ;). Tipper at det er væskeansamling eller noe i tarmen (ja, ikke så nydelig å tenke på, men noe å huske i tunge stunder...). Gi det et par dager så er du i gjenge igjen.

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

gikk ikke på vekta idag, jeg skal vente så lenge jeg klarer.

har allerede starta dagen bra, men kjenner jeg fortsatt er litt trøtt.

kom meg ikke på trening idag heller, men på torsdag skal jeg på sykkel. merkelig det med vekta! tusen takk for masse svar og tips, det er nok sant at det kanskje er mye veske i kroppen.

 

:-)

 

Ny dag, nye muligheter. Kanskje jeg skal gå en omvei når jeg henter lillesnuppen min i barnehagen idag. Alle skritt teller jo!

 

Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

kjenner jeg sliter igjen idag, farsken!!!!

her så godterisugen, matsugen... i det hele tatt.

var i bursdag og jeg rørte ikke kaker, sjokolade.. men spiste en god del popcorn! det sørger jeg IKKE over!

Men!! på turen hjem satt jeg i bila... " skal jeg skeie ut idag?med lasagne, hjemmelaget pizza... "

 

Inne på butikken tok jeg til fornuft og kjøpte go`mager kjøttdeig og en poste gryterett. Det blir ris og salat vedsiden av, og jeg skal ha på masse salat. Jeg føler meg så suuulten!

 

I går var vi på julekonsert med DDE og etterpå tok vi turen til peppe`s hele familien. Jeg bestilte en liten pizza- salat og tok kun et stk!!! flink? JA!! mett ble jeg også!

Men som sagt, kjenner suget idag, men akkurat nå når jeg skriver her går det kanskje litt bort?! huff, jeg vil holde meg, hadde tenkt å komme meg ned på 86 snart!!

 

Bra med dere andre? stress?

 

Stresser så lite jeg ift andre føler jeg, er så rolig ang jula.

(stresser jo i sjela mi med tanke på all maten)

 

 

:-)

 

Dette klarer jeg!! Å TJOOOHEIII

 

 

Det gjorde jeg da altså ikke! Åhh, nå har jeg spist TO SVÆRE posjoner med gryterett, snavlet potetgull og cheesdodles og er enda ikke lei meg. Tvert imot, lyst å peise innpå med mer.

Hvorfor klarer jeg ikke å stoppe meg?

Herregud, jeg skulle lage en koselig middag til meg og samboeren min, men greide ikke å vente til han kom hjem fra jobb engang!!

SNUFS, herregud!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

akkurat nå starter jeg helt på nytt. sov lenge idag, kom litt skeis ut med måltidene, men pytt. Har spist masse potetgull idag også, kanskje en hel pose. Nå er jeg kvalm og uvel,men pytt :-)

jeg starter fra NÅ!!!

 

Skal en tur på shopping snart, kunne tenkt meg et nytt skjørt til jul.

Det blir vel med tanken, jeg er ikke så glad i shopping.

Også tenkte jeg å finne en liten gave til lillegutten min!

 

Ha en fin fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kom bare til å tenke på om det kunne hjelpe deg og ikke "nekte" deg selv så mye. Visst det er helg og du har lyst på hjemmelaget pizza, kan du ikke lage det da? Jeg lager ofte (nesten hver eneste fredag) toro pizzabunn (fordi jeg er lat), med karbonadedeig som fyll og vanlig ost. (du kan jo velge en lettere variant?) Jeg spiser så mye jeg orker. Ikke veier jeg og ikke teller jeg. Tror nok helt sikkert at jeg spiser mye mindre enn før, men det tenker jeg ikke over sånn til dagen.

 

Har jeg lyst på hamburger, det er for meg sjelden, men da lager jeg det. Det blir jo ikke så mye kallorier? Vil jeg ha taco så lager jeg det, med kylling eller karbonadedeig, med lefser, lett- rømme og guacamole. Jeg klarer ikke spise mer en 1,5 lefser. Da er jeg stapp mett. Det er jo mye kylling en kan putte inni og grønnsaker??

 

Jeg vet bare med meg selv at når jeg bestemmer meg for at jeg ikke skal spise sjokolade, så MÅ jeg bare ha det.

 

Jeg gikk i en gruppe for spiseforstyrelser for 3 år siden. Psykologen der sa til meg, at jeg skulle si til meg selv hver dag "i dag skal jeg spise en sjokolade, og det er helt greit." Jeg skulle si det, istedenfor i dag skal jeg IKKE spise sjokolade. For uansett så spiste jeg sjokolade, og beviste for meg selv hver eneste dag hvor udugelig jeg var. Visst jeg sa at jeg skulle spise, så hadde jeg hvertfall gitt meg selv lov, og trengte ikke trykke meg selv lenger ned i dritten. Det ga meg utrolig nok litt mening. Jeg klarte det ikke sånn med en gang. Men, nå klarer jeg det ganske bra. For av og til, så bare må jeg ha en sjokolade.

 

Jeg mener bare å si at du ikke må dømme deg selv så hardt. Du er flink og har gått ned masse. Gi deg selv litt slingringsmonn. Det behøver ikke være alt eller ingen ting.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

huff, her ligger jeg på dag 2 med knall forkjølelse.

tror jeg har hatt en utavmæshjøl- opplevelse også, jeg aner ikke hva som skjedde. jeg har ikke vært ordentlig syk siden jeg var lita og jeg hadde aldri feber. derfor var det aldri så lett å vite når jeg var skikkelig dårlig, feberen uteble alltid.

men på søndagskvelden kom den snikende. Jeg følte meg helt rar og sa til samboeren min at jeg måtte ha en varm dusj. fikk vondt i hele kroppen og var iskald. (igjen begynte tankene om hjerteinfark å svimle rundt i knotten) min kjære mente bestemt at det var feber, og jeg gikk med på å måle den. 39.6! uææ, helt rart.

 

I natt var en opplevelse uten like for samboeren min, jeg satt i senga godt mot veggen, og så nesten ut som en narkoman ifølge han selv. plutselig sier jeg "oioi, no bli rommet mindre"

og da følte jeg at veggene ble mindre og mindre og kom imot meg.

fææælt!? det var så rart, jeg var sikker på at det klikka for meg.

 

Igjen fikk han meg til å måle feberen, 39.9... uæ, fælt, fælt.

Fikk tatt meg noen smertestillende og siden har jeg ligget her i senga og drukket 400 liter vann. natt og dag.

håper det gir seg snart, halsen min er helt sår.

mat? nei takk, ikke sjangs.

vekta viste i dag 87.4, kanskje ikke så rart. det eneste jeg har spist er mandarin og tomatsuppe! :-)

 

flere der ute som er syke?

greit å bli ferdig før jul da!

 

 

håper det går bra med alle sammen!!

 

 

stor klem fra sykistjokkis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Da går jeg på shopping med mine 86 kg og 38.4 feber på shopping!

Håper jeg finner noen støvletter og kanskje får i meg litt mat!

Ha en fin dag alle sammen!

 

kleeeem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

merkelig at man glemmer å være syk når man er ute å koser seg.

idag fikk jeg endelig handlet meg juleklær, ikke bare et, men to!! antrekk og jeg er superglad.

 

1: julaften- svart (litt tettsittende, må jo vise mine slanke bein, haha)

skjørt ned til knærne..Lille overdel med noen perler langs kantene og

ei lilla strømpebukse. Åhh, det var fint, jeg ble fornøyd.

 

2: nyttårs: svart skjørt, med noe rødt og grått.. litt sånn "fløffi" også

til knærne. rød strømpebukse og en enkel svart overdel. åååå! :-)

 

Hu som hjalp meg med klærne var så søt og snill.. og jeg slapp å gå på fatso avd, hurra! jeg var på en vanlig avd og det er så deilig.

Hadde det ikke vært for den svære fjellbergpuppene mine hadde jeg fått på meg en størrelse mindre... men men, the show must go on!

 

Skulle også ha meg støvletter.. Men da jeg kom inn i skobutikken møtte jeg ei så sur og spydig dame at jeg slo fra meg tanken med en gang. Jeg liker de som er blide og "skjønner" meg litt..

 

 

Jeg er 86 kg enda, matlysten er borte, men jeg prøver å klemme innpå med mat av og til. Blir nesten litt redd jeg, har opplevd en gang å miste matlysten (hehe?) og da kom den tilbake etter en dag.

Nå er det gått.. oi.. noen dager, siden søndag.

Det blir vel når halsen ikke er så vond lenger.

 

Uansett litt gøy å se 86- tallet!

 

I mårra er det juleavsluttning i barnehagen til lillegutt og der jeg jobber, så da skal jeg jaggu pynte meg litt.

 

Okei, takk for oppmerksomheten!

 

 

Stor klem fra solstrålebollemor! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

av min aller næreste, næreste, næreste vennine. Hu skal bo på fjellet i et år, så vi sees ikke så ofte, men når hu først er hjemme møtes vi og har det kjempe koselig. Hu har alltid vært tynn som en strek, tynn-tynn

Men det er sånn hu er, hu liker seg sånn, alltid vært sånn.

Når hu kom i går så jeg at noe var annerledes men klarte liksom ikke å sette helt fingeren på det. så sier hu " du har tatt av my no da, herre så flink du e. vet at æ itj ska sitt å klag, men har ingen andre æ kan si det te. har no gått opp 6 kg siden æ flytta æ "

hehehehehe, søt! :-)

Hu har jo ikke noe vondt av det... og det er akkurat derfor hu er vennina mi, fordi hu aldri liker å klage og synes det er så latterlig med folk som har 5 kg for mye som sitter å syter foran folk som har 30 kg for mye!

 

Jeg merker det ihvertfall veldig godt nå, 86 kg, seriøst! JEG!? Det er helt utrolig, jeg er dødsfornøyd.

Lurer på om det har løsna litt fordi jeg ikke drikker brus lenger, bare vann og funlight...

Hvordan blir det når jeg ser 7- tallet? å herremåne, det kan jeg ikke forestille meg engang...

 

Det nærmer seg jul, jeg gleder meg som en unge akkurat nå, aller mest til å se lillegutten min møte nissen igjen! :-)

Og jeg gleder meg til maten.. vi bruker ikke ribbe, men hjortsteik!

 

Hva bruker dere julaften? Ribbe? Pinnekjøtt? noe annet?

 

 

Leste forresten igjennom mitt første innlegg:

 

Av: tjokkeboillafeita

 

Ble medlem: 12.08.08

 

Jeg er ei jente på 26 år som har bestemt meg for å slanke bort 20 kg, til og begynne med.. veier 105 kg og er kun 1.60 høy..

stor klem til alle dere fra solstrålen

 

Det er jo helt sykt. I februar (da jeg var på mitt tyngste) veide jeg da altså 105 kg.. den dag idag er jeg 86.... målet mitt var ned 20 kg først.. Har jo snart greid det jeg da... å herreguuuud! åååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Hvordan går det med dere i juletiden? :-)

her går det helt greit, matlysten er enda ikke kommet tilbake.

I går så jeg 85,4 tallet og det var jo fint. Men vet godt av at det kommer av aaaaltforlite mat.

Julaften var kjempe koselig med hjortsteik, finnes det noe bedre?

Er så glad den tradisjonen ble oppfunnet, helt nydelig mat og magert kjøtt. Er vel sausen som tar nuven av`n der? :-)

Spiste også masse snop, men sånn er det.. nå er det jul og jeg skal kose meg og spise når noe endelig frister!!! :-)

 

Ville bare innom og ønske dere en fortsatt god jul og takke for den støtten dere gir meg!

 

Stor klem!!

 

PS: jeg fikk 2000 kr av foreldrene mine til å kjøpe meg nye klær!!

har ingen en eneste dongeribukse som sitter på meg lenger!

 

Tjohei, fin fin jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

ja, riktig. Jeg skjønner ikke hva som skjer, jeg raser ned i vekt.

har spist måltidene mine, drikker masse og allikavel går jeg bare ned...

det må jo være for godt til å være sant..

 

fortsatt god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

igår laga jeg verdens beste hjemmelagd pizza. skikkelig god.

og jeg spiste masse, kosa meg!! uten dårlig samv.

har vært så flink i jula at det....

har vært hos legen idag, var så sikker på at jeg hadde lungebetennelse, men den gang ei... fikk cosylan og penecelin, så nå skal jeg blir frisk.

Så meg i butikkvindu idag også (er det bare meg som gjør sånn??)

Klærne mine er forstore.. Jakka er for stor... buksa er vid..

følte meg slaskete... I mårra skal jeg komme meg på shopping!

Jeg er 85 kg og har ikke veid så lite på mange mange år.

Det er rart for meg, det er... jeg føler meg så... lita og fjong?! :-)

 

Nå skal jeg lage meg et nytt mål, denne gangen gleder jeg meg til å se 80- blankt!!

Tenk når jeg en dag ser 7-tallet... å kjære! det blir fantastisk!!!

 

Håper det går bra med dere, jeg tenker ofte på hvor kjekk denne plassen er. Deilig å skrive/lese om gleder og sorger, opp og nedturer... og vite at man ikke er alene.

 

Tuuuusen takk for all støtte dere har gitt meg.

Og jeg er sikker på at uten dere... Ja, da hadde jeg ikke vært 85kg!!

Det er sikkert!!

 

Stooooooorklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulere så masse med flott nedgang!! Det har virkelig løsna for deg i det siste??!! Ikke så lenge siden du var på 90-tallet, og nå nærmer du deg 70-tallet!

Lykke til videre- jeg følger med på deg :D

 

Soleia

 

ps- snart på tide å bytte nick?? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg tok meg selv i å sitte med beina i kryss isted! Dere vet sånn som damer gjør.. sitter med den ene foten over den andre *peke*

Jeg tror jeg kanskje aldri har sittet sånn før, fordi jeg har vært altfor tjukk og har samtidig så altfor korte bein! :-)

 

Idag var jeg på shopping, jeg fant meg en knallfin kjole, men så egentlig helt fra starten at den ikke passet.

Men så tenkte jeg å prøve allikavel, bare for å se.

Dødsfin, men aaaaltfor trang, heheeh.

Måtte smile litt allikavel, fordi jeg fikk den på, bare det var ikke verst..

Har blitt noen biter sjokolade idag og en halv grandiosa. Godt.

 

I mårra får vi gjester her, gleder meg og gruer meg.

Grurer meg aller mest fordi formen er litt slappis, men det blir nok koselig uansett :-)

 

 

-Ta livet som det faller seg, gi blaffen i bekymringer og stress-

 

Jungelboken er en såååå søt film :-)

 

Godt nyttår alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sådan går det når man er ei snerten lita berte, da kan man sitte 'som vanlige folk'...håper du får masse komplimenter og skryt.

 

jaså formen din er heller ikke helt på topp om dagen, jeg sliter stadig med å komme meg helt etter all sykdom i julen, småkvalm, sliten og forkjølet så vi velger å være aleine 2 i kveld, det skal bli sååå koseligt (og da trenger jeg ikke dele min champagne med noen :D (mann drikker rødvin).

 

vi holder kontakten bolla, og snakkes masse i det nye året, vi må fortsette å være en støtte for hverandre. ønsker deg en riktig god kveld, og ett riktig godt nytt år. ønsker deg masse moro i 2009

 

masse kire-klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese om beina i kryss. Jeg husker godt da jeg selv klarte å strekke ut låret på samme måte som de andre. I starten klarte jeg ikke å få tak i foten bak slik at jeg kunne strekke den mot rompa. Det var for mye polstring i mellom.

Alle slik hendelser skal du arkivere som gullkantede minner!

 

Og så strålende at du er på vei mot KJOLEN! En vakker dag passer den helt fint. Det er veldig rart å gå i butikker og prøve VANLIGE klær. Jeg tror ofte ikke at de passer, og blir fremdeles like forbaust når det gjør det. Jeg er veldig glad for at helse og form er mye bedre, men innrømmer glatt at jeg er blitt mer forfengelig. Jeg har ikke lenger akutt prøveromsskrekk:D

 

Jeg ønsker deg et supert 2009, året da du skal nå målet ditt:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

I går spiste jeg meg god og mett til middagen, klarte liksom ikke å stoppe meg selv, jeg var så sulten! :-)

Samboeren min gjorde noe utrolig romantisk for meg i går, jeg sitter fortsatt bare å smiler og kjenner på lykken i hjertet mitt.

Vi hadde besøk av venner og slekt og kosa oss. Alle hadde med barn så det ble ingen alkohol, da hu ene er gravid osv...

Samboeren min har vært veldig skeptisk til å få et barn til pga det som skjedde da jeg gikk gravid sist. Han har aldri vært så redd som da og vil helst slippe det en gang til. I går, foran alle og enhver sier han at til sommeren skal vi sette igang å få en til, så lenge jeg er klar for det.

Ja, for han kunne ikke tenke seg en bedre mamma til barna sine og hvorfor vente?

 

Jeg ble så satt ut og nesten rørt (okei jeg ble rørt og var et eneste stort smil i hele går kveld) Så da folkens, fikk dere noe veldig personlig, hehehe!

 

Jeg håper jeg når målet mitt til sommeren, jeg vil som sagt være i fin form når jeg skal ha ei lita prinsesse i magen! :-) (ønsker meg ei jente, helt ærlig)

 

Har dere andre hatt det fint?

I mårra starter salget og jeg har nesten litt vondt i magen!! hihi!

 

 

Ha en strålende dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg er skikkelig på jordet om dagen, spiser og spiser, blir aldri fornøyd.

Har akkurat spist en hel grandiosa, pluss vært i bursdag og spist pølser, sjokoladekake, godteri og drukket vanlig brus i mengder.

Huffa meg!!

 

Nå må jeg ta meg sammen.. Har veldig lyst å se 7- tallet!

 

hva er det jeg holder på med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Argh, på tide å bytte lege nå, en gang for alle.

Hu gjør meg mer deprimert enn glad den dama der!!

Ønsker å søke om brystredusksjon og spurte første gang for 20 kg siden... Tenkte å høre litt idag og igjen fikk jeg den:

 

" Ehhm, jo, men.. du blir sendt rett hjem.. du må slanke dæ betraktelig mer.. " :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Jeg sliter skikkelig med maten, jeg føler jeg kan spise og spise og aldri bli mett. Kommer ikke igang med treningen heller, det er så tungt.

Men i mårra!! I mårra skal jeg komme meg på sats! Ja, det skal jeg!

 

Er det bra med dere??? answer meee, pleeease! hehe :-)

 

*så bretter vi opp armene og hiver oss rundt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg hadde en kjempepositiv lege den gangen jeg ble søkt inn for reduksjon. Ble operert da jeg veide 82 kg med kjempefint resultat. Bare støtte på alle kanter underveis i helsesystemet! Dumt du ikke får de samma positive folka som jeg traff! Håper uansett du ikke mister mote, for den operasjonen er noe av det beste som har skjedd meg - så håper det blir din tur en gang og !!!

Ellers har du gjort en kjempejobb!!!! Flotte resultater!

Jeg har fått min prins og prinsesse (de begynner faktisk å bli ganske store *sukk*, eldste barn er snart tenåring....) så jeg er tatt ut av produksjon, men er spent på dine vegne mtp forestående famileforøkelse (når den tid kommer) :P Kongen i huset her sa på spøk en gang om vi skulle ha et tredje barn, men jeg kjenner seriøst at jeg er ferdig;) Og da er det ekstra moro å følge med dere andre!

 

Lykke til videre med prosjektene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.

 

Jeg ønsker også VELDIG en brystreduksjon. Jeg har nå tatt av ca 14 kg, men cupen min har ikke minsket i det hele tatt. Så nå bruker jeg altså str 70 J. Kan i noen tilfeller presse meg inn i en H- cup. Jeg hadde en vanlig D-cup før jeg fikk førstemann,(da jeg ble gravid var jeg tyngre enn jeg er nå) og etter det har det bare gått oppover...For meg som er veldig glad i å trene så er dette et stort handicap. Jeg kan overhode ikke tenke på å løpe en meter uten sports-bh. Dersom jeg skal jogge, spenner jeg på meg minst to sports-bh'er...Jeg løper ALDRI på en tredemølle der jeg kan bli sett. Er jo nesten redd jeg skal bli slått knock-out av mine fordeler....

 

Jeg er nå ca 80 kg, og har tenkt å gå til en vurderingssamtale på en klinikk her som gjør brystreduksjoner, men jeg har ikke bestemt meg enda om jeg skal ha flere barn. Etter å ha ammet to, føler jeg ikke for å skulle gi flaske til nr tre...(selv om det sikkert hadde gått fint.) Innerst inne tror jeg at vi skal ha et barn til, jeg må bare bli normalvektig først. Mannen min venter utolmodig...Derfor kommer jeg ikke til å gjøre det enda, men en vakker dag!!!!

 

Tror du må ha en BMI under 30 for å kunne få en slik operasjon. Men, jeg vet det ikke, og det blir nok vurdert i hvert enkelt tilfelle.

 

Stå på, vi sliter nok alle med abstinenser etter julen. Det gjør hvertfall jeg!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...