Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest tjokkeboillafeita

på feil spor! Har bare spist og spist i hele dag. Spist masse!! Popcorn, pizza, fiskegrategn, fiskepudding og nå har jeg akkurat kasta innpå 2 pitabrød stappfull med kjøttdeig og ost :D hvorfor???

jeg finner ikke tilbake til motivasjonen min.. snufs!!!

nå er jeg godt over 90 kg igjen.

klarer ikke å hente meg inn heller...

 

får bare lyst å denge meg selv! Det siste pitabrødet var ikke godt engang, men jeg spiste læll. Tenkte at det var det siste på lenge!!!!

spiste og spiste... æsj, så feit og ekkel jeg føler meg igjen nå!

og det verste er jo at jeg ikke angrer...

tvert imot, kunne spist litt mer, men jeg orker ikke å lage mer!

 

snufs!!! nedturer er virkelig... nedtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Ja nå har du skikkelig sprekk.

Men Rom var ikke bygd på en dag.

Det er jo en grunn til at vi har lagt på oss, og det har vitterlig gått lang tid hvor vi har hatt et dårlig kosthold/livsstil.

Og da kan vi ikke regne med at vi skal bli superflinke med en gang, og bare ha "fine" kostholdsvaner hver dag. Kan vi vel?

Bli ferdig med sprekken din; og aksepter at du er et menneske som faktisk avogtil blir litt vel sulten, men si til deg selv at akkurat det jobber du med, og at du er blitt ganske flink på dette og at dette vil du fortsette å jobbe med.

For fakta er at du har blitt veldig flink, du har jo hatt et kjempevekttap, og en slik utskeielse betyr ingenting; bare du kommer deg opp på hesten igjen.

Tenk på hvor flink du er alle de andre dagene, og legg akkurat dette bak deg.

Dette går seg til vettu.

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg har det likens som deg om dagen! Klarer liksom ikke skjerpe meg.... Og med ett så føler jeg meg virkelig feit igjen. Rart hva motivasjonen og hodet kan gjøre med en! Ikke veldig lenge siden jeg følte meg bra....

Gleda meg så sinnsykt til å se dette 8-tallet, men det stoppa liksom helt opp, ikke så veldig langt unna.... Nå står jeg i fare for å gå opp hvis jeg ikke skjerper 100%...

 

Ønsker deg og meg lykke til i kampen ned mot 8-tallet! Vi skal klare det vettu :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

hei hei!

da er jeg opp på hesten igjen, godt er det.

MÅTTE på vekta idag også, den var heeeeelt grei, jeg ble faktisk glad :-)

Er på 89.4, så jeg humper litt opp og ned. Men snart ser jeg 88 tallet igjen og kanskje jeg kan se 87 før jul!

Skjønner ikke hvorfor jeg fikk det kicke i går kveld, jeg var helt ustoppelig og kunne sikkert bare spist og spist. Utrolig, men veldig sant.

Er det så uvanlig med en sprekk?

 

Målet mitt nå er som sagt å se 87-tallet og trene mest mulig.

Etter jul er jeg tilbake i full jobb og da blir det nok mindre trening,

men sånn er livet.

 

Takk for svar og oppmuntring!

 

Stoooor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Det går fortsatt veldig bra, ingen sprekk og ingen klaging! :-)

Julebord ikveld, heldigvis er det koldtbord og jeg skal spise bare det jeg vet er ok. Men jeg lurer på en ting..

Skal jeg spise måltidet mitt som er en time før vi skal spise, eller skal jeg hoppe over det og spise det måltidet på festen? :-) er så itvil...

 

Veiing idag vist: 87.4!! jeg går fortsatt nedover... jippi :-D

 

Nå spørs det etter ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du koser deg masse på julebord i kveld! deilig å kunne kose seg litt med koldtbord da, sikkert nok av ting "du tåler" uten dårlig samvittighet...og skulle du falle for fristelsen til litt ekstra så går det jo nok, det så du jo ved siste veiing. flott at du gikk ned ja.

jeg føler meg tung og dorsk om dagen, litt sådan etter reise-syndrom tror jeg. og nå har det jammen kommet mere snø. det gidder jeg bare ikke!!

i kveld skal vi til venner og spise lutefisk og overnatte. men de vet alt om meg og mine greier så det er egentlig mest opp til meg hvordan jeg takler det.

 

ønsker deg en god 1. søndag i advent i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

i går gikk jeg på vekta og helt utrolig nok viste den 86.6!! uææ!

men jeg var så bakrus og lot alle lyster ta helt over for meg i går.

det ble alt mulig. Dip, potetgull, pizza, koldtbord, masse brus og annet.

Idag var det veiiedag igjen, og gjett hva! opp til 89 kg!!!! herregud!

Har vært på ultralyd idag, så jeg måtte faste til kl 09.

Leververdien min var litt høy, derfor ville legen sjekke det.

Har plagdes litt med vondt i magen og fått "anfall" en gang.

Det viste seg at jeg hadde gallestein :):o:O

Noen som har operert bort det? eller lever med det?

 

 

Uansett, nå er jeg igang igjen, kanskje jeg veier mindre igjen i mårra! Jeg skal ikke på flere fester før jul nå, så da blir det ikke flere fall! håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada sådan går det inn i mellom, jeg er også opp denne uken, det er jo ingen krise - fullt mulig å ta seg inn igjen ikke sant. (jeg gikk "som vanlig" opp det jeg gikk ned siste uke, +0,6)

 

jeg er gallesteinsoperert for mange år siden, har ett total unødvendig svært arr tvers over magen, sådan gjør de ikke nå altså. rent bortsett fra de hadde glemt en stein i gallegangen - noe som medførte ett anfall da jeg var nyoperert - har jeg ikke merket noe som helst til det i ettertid. så for meg var det bare en glede å få den fjernet

 

(vedrørende det å faste, så må jeg bare fortelle om en liten morsomhet - fikk brev fra min lege for litt siden og det hadde visst gått litt fort for seg for hun ba meg faste i 14 dager og så komme og ta blodprøve :) og så komme til henne til konsultasjon....hun mente jeg skulle komme fastende til blodprøve og så komme til henne etter 14 dager :) )

 

stå på bolla, i dag begynner en ny uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Hei!

 

Ser du har gått litt opp igjen etter fin nedgang en stund. Men med tanke på at du var på julebord på lørdag, og sikkert har en del vann i kroppen ennå, regner jeg med at kiloene er borte igjen ved neste veiing. Det er min erfaring etter en fuktig kveld. Pleier derfor å unngå vekten dagene etter fest.

 

Ha en koselig førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg er ved godt mot igjen jeg, ingen krise og gå opp! er bare å sette seg på hesten igjen det! :-)

Vet ikke om jeg blir operert for galleistein, har hatt tilsammen 2 kraftige anfall... den første gangen var samboeren min sååååå snusfornuftig " det er nok bare luft i magen "

Herrefred, at han sa det.. Hadde skikkelig vondt og måtte ligge på alle fire i senga med en varmeflaske på magen og ryggen, hehehe!

Og et anfall nå i sommer..

Så det spørs da, om jeg må operere eller kan leve med det!

 

Jeg er så trøtt idag også, men skal ute sammen ei vennine og handle litt. Kanskje jeg finner meg noe klær også, får liksom ikke nok av det nå. Er ikke så glad i shopping faktisk, men jeg MÅ ha meg en genser eller to!

 

Jeg er faktisk nede på 8-tallet uansett. Tenker på hvor jeg gleda meg til å se 90! og nå er jeg på tur ned til 80!

Utrolig deilig og bittelitt skremmende. Når jeg er på 80 BØR jeg enda ned 10 kg til..

Men kanskje jeg klarer det også, ingen som vet.

Det tar den tida det tar. Tid har jeg massevis av!

 

Har hengt opp julegardiner og julestjerner og jeg synes det er så koselig her nå. Lillegullet er i barnehagen og jeg koser meg med et glass brus og tente lys.

Det blir ingen flere festligheter før jul nå, bortsett fra julekonsert med DDE neste fredag.

Da blir det ut og spise pizza etterpå, jeg er knallsikker på at jeg skal spise et stykke og evt bestille med en salat.

For det går vel an det... Hmms!

 

Benedikte Adriansen på god morgen norge.

Fikk ikke akkurat frysninger av stemmen hennes, men fy søren for ei pen dame!? :-)

 

Jaja, ha en fin dag alle sammen!!!

 

Mandag og vi starter på NYTT!

 

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Vil først si at du er bare så flink!! Kjempeinspirasjon for oss som kjemper med deg!

 

Det andre jeg vil si er at min mann gikk i noen år med gallesteinsattak...uten å vite at det var det. Til slutt ble han så dårlig at han ble innlagt med betennelse i bukspyttkjertelen. Og i dag sitter han med diabetes pga det.... Bare et innspill! Hold et øye med det hvis ikke du skal operer med en gang i vertfall. Tar man ikke gallestein med kikhullsoperasjon nå?

 

Lykke til videre på veien ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

hypokonder som jeg er... så er det en stor frykt for meg.

har ikke fått time til legen, men kjenner nå frykten spre seg i kroppen min. Jeg kommer til å ringe i mårra! Aner ikke hvordan det opereres eller noe, men han som tok ultralyden sa at det var helt ufarlig.

Jeg slo meg til ro med det....

hmms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Føler de flyr avgårde! Plutselig er det julaften, og plutselig er hele jula over. Stor ståhei for ingenting! :-)

 

Har hatt det litt tungt med maten idag, kjenner jeg er utrolig "sulten"

og skikkelig lyst på noe godt! Har akkurat spist pitapizza med litt kjøttdeig og mais på, men det metta meg liksom ikke.

Har og sluka i meg et glass brus, vann, en mandarin men...

Var på vekta i morgest, jeg venter bare på å se 86- 85 på den.

Vil virkelig at det skal skje før jul :-)

 

Er hjemme alene noen dager nå, merker jeg sliter litt ekstra med maten da. Ikke har jeg vært på trening siden lørdag heller.

Kanskje jeg kommer meg på spinning i mårra!

 

Holder dere ut dere andre?

 

Skal snoke litt på tråder nå, før jeg finner dusjen og legger meg i nyskifta seng!

 

stor klem til alle som leser tråden min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

du trøndelag, du slette tid!!! :-)

snikveiing idag, vekta viste endelig 86.8 kg! det betyr 1.8 ned siden sist veiing og det var endelig godt.

I går kveld lagde jeg grandiosa og spiste to små stykker. Kjempe godt

og en seier for meg selv at jeg ikke lessa på med ekstra ost og spiste en hel pizza. Det hadde jeg glatt gjort før, å det er nesten så jeg blir litt småkvalm av tanken.

 

Skal i bursdag ikveld, det blir servert alkohol og masse snop.

Har bestemt meg for at jeg IKKE skal drikke ikveld, det holder med brus også går jeg hjem når det lir utpå kvelden.

 

Har sett på nyhetene nå, noen andre som har?

En stakkars mann fikk en skikkelig omgang juling i oslo og en tv2 reporter filmet det hele og fikk det med seg.

Han som slo og sparket spyttet på mannen etter han var ferdig.

Helt utrolig????

Jeg får rett og slett vondt i hjertet mitt, hva tenker folk med?

Hva skjer i verden? Hvordan blir det for gutten min og vokse opp?

 

Litt utenom tema, men jeg får bare helt vondt!

 

 

Det kommer transittmottak utenfor barnehagen til gutten min, bare 2 meter fra der de små uskyldige barna leker. Jeg er en av de som kjemper sterkt for at de skal flytte det lenger unna. Ikke så nære barna, alle vet jo at ting foregår på en sånn plass.

Her er det VI som oppdrar barna til å bli skikkelige mennesker, men hva hjelper det om de skal bli utsatt for vold? Skremmende tanke.

 

Jeg er av den oppfatning av at vold avler vold...

Har ingen venniner med barn, de skjønner ikke at jeg bekymrer meg for sånne småting, men hvem hadde trodd at JEG skulle bry meg om sånt for 4 år siden?

 

Uansett... Håper det går bra med dere...

 

Stor klem fra lillemor!!! (som ikke liker blind vold og slossing) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg føler meg nesten litt som en narkoman. tanken på mat er der hele tida idag, den sitter som støpt i meg.

av og til går jeg bort mot fryseren for å ta opp kjøttdeig, for å spise "en siste gang så skal jeg skjerpe meg"

vet innerst inne at det er tull.

Tenker på alt..burger, lasagne, pizza.. og da vil jeg ha den gode gamle, der fettet drypper utfra kjøttet.

 

Snufs.. er på en "nedtur" akkurat nå, litt tungt å komme meg tilbake igjen. huff, hvordan skal desember bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

føler meg alene om dagen, ingen å prate med, ingen som skjønner, ingen som trøster og muntrer opp! Nå legger jeg alt på hylla og gir rett og slett opp! Jeg er feit, kommer alltid til å være det.

hva er det jeg har prøvd å innbille meg?! herregud!!

 

tusen takk til alle som kom med gode råd og leste tråden min før!

masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 5.12.2008 skrev du følgende bolla:

 

"du trøndelag, du slette tid!!!

snikveiing idag, vekta viste endelig 86.8 kg! det betyr 1.8 ned siden sist veiing og det var endelig godt.

I går kveld lagde jeg grandiosa og spiste to små stykker. Kjempe godt

og en seier for meg selv at jeg ikke lessa på med ekstra ost og spiste en hel pizza. Det hadde jeg glatt gjort før, å det er nesten så jeg blir litt småkvalm av tanken."

 

du bolla...det er 3 dager siden du var optimist og ei fornøyd bolla!! kun tre dager siden, kan du se og lese litt opp på din egen tråd og finne tilbake til den gode følelsen. har du allerede glemt hvor flink og dyktig du har vært, stanhaftig og evnet å takke nei til ting som ikke var godt for deg..

det er helt i orden du har hatt ett par dumme dager med u-riktig mat men du må da ikke gi opp alt av den grunn. leste du det jeg skrev på min tråd om han legen som mente det var dumt å punktere alle fire dekk fordi man hadde punktert på ett?? og det er jo sant, ikke?? det er jo ALDRI for seint å hente seg inn igjen.

hvis du trenger en "mail-snakk" kan jeg sende deg en privat, bare si fra bolla. jeg er her for deg ;) ;) men ikke gi opp, vær så snill !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du rett og slett ikke lov til altså. Det er sånn livet er, det svinger opp og ned. Det er opp til oss selv og bite tenna sammen og fortsette når det er tungt. Jeg forstår det veldig godt jeg. Av og til er det INGEN som forstår, og da er det virkelig ensomt. Det er heller ikke så lett og vite for oss her inne om det er akkurat i dag at denne eller den andre trenger ett innlegg med oppmuntring. Du har stått på og tatt av mange kilo. Du har lagt inn en enorm innsatts, og innimellom er det lov å ta en time- out og gi seg selv litt "fri", men du vil jo ikke gi opp innerst inne, vil du? Husk at det er aldri for sent å begynne på nytt, har du hoppet i salaten eller i et enormt kalloriinntak, så er spist spist og sånn er det. Visst du klarer det, kom deg ut og gå en tur, spis noen sundt og godt etterpå, og kjenn på godfølelsen. Husk at du har vært til stor innspirasjon for mange her inne, du er aldeles ikke misslykket, du har bare en dårlig dag. Det har vi alle, det er helt menneskelig. Jeg heier på deg, og tenker på deg og vet at du kan. Ikke vær for hard mot deg selv, ros deg selv for det du har oppnådd isteden:)

 

Trøsteklem fra Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "bolla" ;) Har fulgt med tråden din lenge. Trenger jeg på dårlige dager inspirasjon, er det din tråd jeg leser for å få det puffet jeg trenger for å komme over kneika.

 

Vi har alle vært med på det, fått skikkelig "bon'anger" etter alt det vi har spist. Men så bretter vi opp armene og går videre. Jeg er selv nede i en bølgedal akkurat nå, men som sagt så hjelper det å lese i tråden din og se hvor flink og hvor mye du allerede har klart å gå ned. Det jeg har erfart er når det går trått og jeg spiser nesten alt jeg ikke skulle ha gjort, så går det utrolig nok litt ned likevel. Så alt det vi har lært her inne om livsstilendringen vi holder på med, ligger i bakhodet og demper oss i fråtsinga. Så det er ikke sikkert at det er så ille som du tror.

 

Stå på Bolla. Du er en skikkelig inspirasjonskilde for alle sammen. Og så er det kjekt med flere trondhjæmspia her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

er her igjen og jeg føler meg mildt sagt flau!!

var sint på bare meg selv, ingen andre...

og enda verre, jeg ble fryktelig skuffet også! og det var kanskje en vondere følelse.

 

vekta viste 89 kg, det gjorde den i morgest også!

jeg har virkelig ikke skeia ut og jeg ble innmari trist når jeg innså at jeg ikke kan unne meg noe, uten å gå opp i vekt!

samboeren min skjønte fint lite i går kveld når jeg satt på doskåla på badet og tårene trillet. Jeg BLIR lei meg, jeg VIL ned i vekt og denne gangen SKAL jeg greie det. Etter regn kommer sol?!

 

Det hele startet i går med at noen sa " man bli jo hva man spiser. spis litt mindre og rør seg mer "

Jeg vet ikke hvorfor, men det såra meg så sinnsykt.

Det er da ikke så enkelt for alle sammen, hvorfor må noen si sånn?

 

Nei, nå bretter jeg opp armene og starter på nytt.

Har forresten spist veldig greit idag, tilogmed vært i bursdag og spiste kun en pølse, 4(!!!!!!) klementiner og drakk bare vann.

Skal holde meg litt unna brusen nå, har vært fæl på pepsimax siste uka. Kanskje har vekta gått litt ned på fredag.

Setter den bort fram til da!

 

Og jeg var sint på meg selv i går, sint fordi jeg lot meg tenke at jeg er feit og sånn skal det forbli.

Skulle bare ønske jeg fikk litt mer støtte.. IKKE her inne, dere er helt suverene, men fks her hjemme!

 

Er megatrøtt om dagen, ikke sliten, men rett og slett supertrøtt og vil bare sove!

 

Håper bare jeg kommer meg ned igjen, er så deprimerende fra å veie 86 også rett opp til 89, på to dager! det er jo utrolig!

 

Nei, jeg får komme meg på trening igjen, har ikke vært der på evigheter... motivasjon, kom til meeeeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba vennen. Du kom deg opp igjen, flott!!! Jeg forstår veldig godt det med at det ikke finnes noe støtte hjemme. Det har ikke jeg heller, men nå har jeg bare valgt å være egoistsik og kjøre mitt løp. Etter fire mnd har han forstått at sånn er det bare, og han protesterer ikke lenger. Men, her hos oss er det slik at han desperat vil ha flere barn, og jeg har egentlig nok med de jeg har. Så jeg har sagt at før jeg har gått ned 20 kg er det helt uaktult å få flere barn, jo mer du støtter meg, jo raskere kan det gå.Men, jeg garanterer ikke at det blir flere barn altså. Så nå får jeg litt mer støtte:)

 

Stå på, jeg er langt utpå glattisen selv om dagen, og kræsja bilen vår i dag, så her går det i trøstespising...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, bolla. så godt jeg fikk sett deg her før jeg reiser!! jeg sendte deg en privat "bekymrings-" melding, vet ikke om du har sett den, men nå ser jeg jo at du er på rett kjøl igjen og det er superbra!!!skal bli spennende å lese om din uke når jeg er tilbake

masse klemmer og lykke til ;) ;)

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...