Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

Den er så koselig, tråden din:-)

 

Syns du er fantastisk flink, veldig inspirerende for sånne som meg som nettopp har startet kampen!!!

 

Ble fristet av de grove hornene dine jeg også, hint, hint....

 

Måtte riste på hodet av legen din, godt du er hardhudet:-) Så måtte jeg le av de andre som hisset seg opp på dine vegne, dere er en flott gjeng!!:-)

 

En annen ting jeg lurer på, pulsklokke. Hvordan fungerer det, hva er best??? Er den noe en kan bruke når en går tur, eller må det helst være hard trening?

 

Ha ei trivelig helg

hilsen Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leste det første innlegget ditt her og kjenner meg skikkelig igjen i det du skriver!! Begynte selv igår og skriver på en tråd på ned 30-40 kilo! Masse lykke til videre til deg! Kjempeinspirert over å se hvor bra det går med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille dere er. Tusen takk alle sammen, det var akkurat det jeg trengte i dag. En hel haug med hilsner på tråden min. Takk!! Jeg skal jobbe seint i dag, tidlig i morgen og seint søndag. Men, det positive er at jeg er alene hjemme mellom slagene. Så jeg skal forsøke å få tid til horn oppskriftene i løpet av helgen. Sorry altså, ting tar tid av og til...

 

Veiedag i dag. Vekt 88,3, he,he, det var artig. Jeg skriver jo helt feil, tror likesom ikke at jeg veier noen og 70 kilo. Jeg mener altså at jeg veier 78,3:) Så da var det ned alt som jeg gikk opp forige uke + 300 gram. Det må være bra. Plutselig har jeg passert 16kg!! WOW. (men, så var det denne vekten hos legen min da, som ikke er helt enig.Pytt, det tar vi neste gang jeg skal der. Gleder meg over min egen vekt enn så lenge.)

 

Nå har jeg vært på spinning og 15 min mage/rygg. Enda jeg ikke hadde det spor lyst. Vondt i kneet og alt. Men, jeg gikk. Veldig bra!! Så nå blir det tid til en vennine lunch før jobb. Huset får bare flyte, jeg skal jo ikke være her likevel:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg å fylle opp trimtre nr 4. Gøy med nye trær:) Jeg var så full av mot i dag tidlig, men nå er jeg sliten. Ikke rart egentlig, oppdaget nettopp at jeg har spist 723 kcal i dag og kl er 19. IKKE bra. I tillegg har jeg vært en time overtid, hjem og fullt kaos før jeg løp med minstemann til trening. Jeg er instruktør for 50 barn og voksne om mandagen, og det er action og høyt lydnivå. Jeg ble igjen på storebrors trening etterpå, og der var det like slitsomt og gøy...Så nå er jeg helt utslitt...igjen....Det skal ikke mye til. Ønsker meg husmorferie. En hel helg alene uten jobb og studier:)

 

Nå skal jeg dusje og spise. Fordi jeg fortjener det:) Jeg liker den setningen, den får meg til å føle meg betydningsfull og viktig.

 

Krille (som snart skal komme med oppskriften på hornene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Du er idolet mitt om dagen!

Nå skal jeg bli like flink som deg. Nesten i alle fall..:D

 

Jobber med saken, men det tar litt tid. 16 kg!!!!!! Fantastisk!!

 

Ha en fin tirsdag:)

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, RenateH, i dag er jeg kanskje ikke det beste forbildet...

 

Jeg er litt sliten (eller ikke bare litt) og i dag har jeg spist elendig. Kvelds...smågodt, kiwi (som jeg ikke tåler) og druer. Har nok ikke overskredet kcal budsjettet, men det er hvertfall ikke fylt med sunne ting. Ja, ja. Spist er spist og en ny dag i morgen. Var på step i dag, og pulsklokken sa 600 kcal så da har forhåpentligvis smågodtet gått opp i opp....Bra jeg er glad i å trene, ellers hadde det jammen vært meningsløst.

 

Snikveiinger sier gode ting, men det er enda en stund til fredag. I morgen har jeg FRI. Første gang på 7 dager, og det blir deilig. Men, regner med at jeg blir hjemme med sykt barn..

 

Motivasjonen er her, men den svinger litt innimellom...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Ja, sånne dager er ikke bare bare. Men du har jo trent da, -du er flink;)

Jeg har endelig fått bevegelse nedover på vekta. Nå gjelder det å holde koken. Jeg kan ikke si at jeg er glad i å trene om dagen, men jeg tror på at jeg kan bli det. Trives stadig bedre når jeg er ute og går. Spesielt trives jeg med følelsen etterpå!!! :)

 

Ha en fin fridag, selv om den kanskje inneholder syke barn.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en skikkelig hvil, med god samvittighet:-)

Det er jo utrolig krevende det vi holder på med, og jeg kjenner iallefall at jeg av og til trenger en liten pustepause. Jeg skal tenke på mat, planlegge måltider, mobilisere viljestyrke, organisere livet slik at jeg får trim...i tillegg til alt jeg gjorde før.

 

Du er utrolig flinkt til å trene og da tåler du jo bedre slike små utskeielser. Godt å høre at motivasjonen er der, selv om den varierer litt. Den svinger hos meg også!

Nyt fridagen, kos deg med barnet ditt:-)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De neste dagene blir tøffe. I går fikk mannen min beskjed om at han må dra offshore i morgen. Vi hadde planer om å dra på hytten til helgen, med venner. Ikke så gøy å avlyse det....

 

I dag stoppet bilen. Vi måtte få falcken til å hente den og rett på verksted. Jeg så for meg en uke uten mann og bil, med jobb og barn alene. (Dette med jobb er jo ganske nytt for meg, og jeg har IKKE rutinene inne på tidsklemma...) heldigvis hadde vi rett på leiebil. Jeg kjenner at jeg nesten ikke takler dette...Jeg må levere leiebilen tilbake når den andre bilen er klar, lett og kjøre to biler på en gang...NOT.

 

Jeg vet jeg ikke får trent før mannen min er tilbake. Men, jeg drar kanskje på hytten med mamma og pappa, om jeg ikke må bruke lørdag til å bytte biler...........Panikken griper meg. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal få til alt dette. Jeg skal levere oppgaver, hente og levere barn, jobbe fullt, lage mat, ha turningen, handle og alt annet som må til. Jeg sier det igjen, jeg beundrer alenemammaer og pappaer mer enn alt annet!!!!

Så fokus får være å ta en liten ting om gangen, så ordner det seg nok. Det er jo trimpoeng i lek også!! X- fingrene for at jeg kommer meg på hytten, da skal jeg få trimmet i helgen hvertfall. Da kan forresten ungene være med på Elixia også, så i helgen skal jeg få trimpoeng. Det er bra.

 

Bare et hjertesukk fra meg...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne dagen over. Jeg har fått byttet om på bilene, har hentet i bhg, laget middag og fått begge i seng. Og fått kink i ryggen. Det gjør vondt, og det er vanskelig å puste inn. Men, jeg kjenner at det slipper litt taket, så jeg håper at jeg klarer å gå på jobb i morgen. Det er ikke akkurat lett å få tilrettelagt arbeidsdag som student....

 

Ja, ja. Nok klaging for i dag...I morgen er det veiiedag. DET blir spennende.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand i dag. Litt surt, for snikmålingene har vist noe helt annet, men sånn er livet:) Jeg vet hvertfall at det er håp i hengende snøre....I morgen tidlig tar jeg med begge guttene på hytten. Mamma og pappa er der også, så det blir snø, ski og kos. Herlig!! God helg alle sammen.

 

Klem fra en super-duper trøtt Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg har kjøpt meg skibukse i dag. Jeg har ikke hatt det på maaaaaaaaange år. Etter at jeg vokste ut av min forige har jeg ikke orket å gå til innkjøp av en ny. De er jo så dyre, og det har ikke fristet å kjøpe en herrebukse til flere tusen som var alt for lang i beina slik at jeg kunne få den over rumpa....Men, i dag fikk jeg kjøpt meg en H2O bukse. Den var litt trang i livet, noe jeg syntes var merkelig. Jeg er jo smal rundt midjen, men pleier å slite rundt rompa og lårene. Jeg tok den likevel. Var litt i stuss her hjemme om jeg skulle beholde den, men plutselig så jeg at midjen kunne justeres, og nå sitter jeg her og ser på Grosvold i skibuksen min,he,he,he. Kjempe fornøyd!!!

 

I morgen skal jeg på ski:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i februar. Gitt om januar har flydd. Vips borte, borte. Nesten litt skummelt. Nåja. Jeg har vært på hytten. Begge guttene har vært noen irriterende ertekopper og smågrinete. Stakkars mormor og morfar, de var nok sliten når vi dro. Jeg har hatt en skikkelige dårlig helg når det gjelder mat. To måltider om dagen + snop. Nå har jeg virkelig LYST til å være sunn i morgen!!

 

Ellers har vi kost oss ute og inne. Vi har gått på ski og akt, men ikke så mye som jeg hadde ønsket. Men, selv om mandager er veldig slitsomme her i huset, så SKAL jeg ha meg noen trimpoeng i morgen!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei krille,

glemte å skrive litt til deg da jeg leste om deg og dine nye skibukser som du satt og så på tv i, det var vel nesten samme dag jeg satt i stua i mine nye perlemors hvite tøffe skistøvler :) men jeg var ikke så flink som deg til å bruke dem i helgen, jeg er ikke, gjentar IKKE noen racer på ski. jeg er dri... nervøs men prøver litt og litt. det er jo så fin trimm og med været nå bør man jo komme seg ut, i hvert ett tilfelle her på østlandet

 

fikk du trimmpoeng i dag eller?

 

ha en deilig uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, trimpoeng i dag. Fikk gå en time før fra jobben i dag, og da kunne jeg komme meg ut og gå i solen. Herlig!! Nå har jeg fått skikkelig vondt halsen, så det blir spennende å se om jeg blir syk...Det har jeg rett og slett ikke tid eller lyst til...

 

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med skibuksa, kanskje du kan sove i den:D

Det er så herlig med slike ny-anskaffelser.

Tenk hva du har fått til, tenk så mye du har tatt av på relativt kort tid! Litt stillstand er kjedelig, men du skal snart videre nedover- det er jeg sikker på!

 

Jeg ser du har det travelt for tiden. Det må være mye å tenke på med barn i huset, studier, job og "mann på avveie". Det er jo krevende nok med denne livsstilsendringen i seg selv.

 

Ønsker deg god bedring, satser på at halsvondet flyr fort forbi igjen:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg gikk fra treningen følte jeg en fantastisk indre ro. Bare tvers igjennom fornøyd. Ikke bare med treningen, men med livet liksom. Merkelig, men herlig. Lenge siden sist. De få korte øyeblikkene som har kommet med slik ro og lykke de siste månedene er verdt alt strevet. Tenk å føle seg slik det meste av dagen, det hadde vært noe det. Men, jeg nyter de små øyeblikkene også jeg:)

 

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre ro og små lykkeglimt :). Kan en bedre ha det? Herlig å lese at du har det bra selv om jeg vet at du også er veldig travel om dagen. Jeg har stor tro på små lykkeglimt. Har lenge tenkt at det optimale dagliglivet skal bestå av indre harmoni ispedd med lykkeglimt og innimellom økt hjertefrekvens for spenninga sin skyld :)

 

Ha ei fortsatt god uke, Krille! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg skulket treningen, enda jeg var helt klar på at jeg SKULLE gå. Men, jeg fant frem litt fornuft i meg og tenker som så at om jeg bare får brukt denne dagen til å gjøre mye skolearbeid, så kan jeg begynne å slappe litt av om kveldene og i helgene. Det er så mye som tynger på skuldrene. Så nå prøver jeg å jobbe effektivt. (Hva gjør jeg her da??)

 

Vi har begynt å tenke oppussing i huset her, og har vært rundt og sett på kjøkken i hele dag. Jeg har lyst til å begynne med en gang. Men, da må jeg jo bli ferdig med det som MÅ gjøres først.

 

Så tilbake til arbeidet. jeg er så sulten i dag at jeg har STORE problemer meg å konsentrere meg. Men, jeg får nå gjort litt!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg er så sulten, men gidder ikke spise. Det er ingen ting som frister. Bare sjokolade...Jeg har eggløsning helt oppi halsen. Jeg tror jeg har mye mer vondt ved eggløsning enn når jeg har mensen. Ja, ja, men. I dag har det ikke vært mye bevegelse. Men, jeg har vært flink og jeg har fått gjort mye skolearbeid. Nå skal jeg jammen meg gjøre litt mer. Så får jeg trimme litt i morgen!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet endel snø i dag, og jeg har vært våken halve natten. Hoster og hoster. Føler meg ikke helt på topp og bestemte meg for å droppe step i dag. Men, litt trim ville jeg jo ha. Så jeg tok på meg ski (!?), og dro guttene på akebrett til barnehagen. Deretter gikk jeg en god runde på ski. Folk som jeg møtte så RART på meg. Det er jo ikke så ofte at bergenserene tar skiene fatt. Men, med skigåing og snømåking hadde jeg innkassert 616 kcal kl 09.20. Det kaller jeg en god start på dagen!!

 

Nå må jeg rydde litt og kikke litt i kjøkkenkatalogene. Jeg skal til Norema for å tegne kjøkken og få ideer i dag. Spennende. Så blir det seinvakt i kveld. Det blir litt utfordringer der også i dag, både når det gjelder føre og faglige ting. Så jeg ligger ikke på latsiden.

 

I morgen er det veiedag igjen, hvor i all verden blir dagene av???

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Hehe, måtte le litt når jeg leste om skituren din! :-) Tøft!

Kan jeg spørre hvordan du merker at du har eggløsning?

Jeg er bare hjemme idag, koser meg helt alene. Har vasket hus og tørket støv, fyri i peisen, tv`n på, men med lyden av. Jæ koser mæi!

Sliter veldig med å komme meg vekk fra 83-tallet, jeg blir liksom stående der.. Det er egentlig greit, men samtidig irriterende!

Jeg vil jo så gjerne se 7 tallet, håper det blir om ikke så lenge.

 

I helga reiser gubben bort og jeg skal koooose meg med lillemann!

Det blir kjempe herlig, jeg nyter tiden jeg har alene, det er godt når mannen drar og enda bedre når han kommer hjem! :-)

 

Jaja..

 

Ha en fin dag da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bolla.

 

Jada, det kan du spørre om. Jeg får smerter ala mensensmerter, og er litt usikker på om det er luftsmerter helt til jeg kommer på hva det er. Det er vondt, men varer bare en halv dag ca. I går forsvant det når jeg tok en paracet. Det er jo ikke alle som kjenner eggløsningen altså, men vi er forskjellig. Her i huset har det vært enkelt å bli gravid kan du si:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...