Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

jammen det er så deilig å lese om at du er så fornøyd med din lege, han høres akkurat ut som en lege skal !! skjønner jo fustrasjonen vedrørende vekten men som du selv nevner så er det viktigste jo at du går ned i fett %...og det gjør du jo så det suser.

 

hvilken farge støvler kjøpte du?? har så lyst på røde Ilse Jacobsen !!

 

kos deg på en lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har jeg spist frokost, deretter et par håndfuller chips, så en pose smågodt før en feit pastarett på restaurrant til lunch. Til middag grandiosa og enda litt mer smågodt. Det verste av alt er at jeg har ikke det spor dårlig samvittighet. Har storkost meg i hele dag med gutten på 5, en vennine og hennes datter. Vi dro til byn på kino og restaurrant. På bussen hjem fikk jeg en telefon fra en nabo som mente han hadde sett sykkelen gutten vår fikk til jul, som ble stjålet 1 juledag. Vi gikk av bussen, hoppet i bilen og kjørte dit han sa. Der lå sykkelen i grøften. Fantastisk. Nesten like god som ny, bare litt rusten. Nå høljer det ned uten og blåser storm. Jeg har nesten lyst ut og gå, men tror jeg venter til i morgen. Klokken er tross alt nesten 22 på en lørdagskveld. Jeg har ikke trent siden torsdag og har litt abstinenser...

 

God lørdagskveld til alle.

 

krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye støvler, nå ble jeg nesten misunnelig:-)

 

Og så godt å høre at dere fant igjen sykkelen. Det finnes nesten ikke noe som er så ergelig som at folk ikke har lært seg forskjell på mitt og ditt! Håper den blir like fin igjen med litt vask & olje.

 

Treningsabstinenser...hey, hey- det høres lovende ut. Det er jo fantastisk å kjenne at kroppen maser om sånt, ikke sant?

 

Og så må jeg bare kommentere legebesøket ditt. Veldig hyggelig å lese om det. Uansett hva din og hans vekt sier, så har du hatt en formidabel vektnedgang. Jeg ser av og til på ditt første innlegg. Det har skjedd utrolig mye med deg siden da!

 

I morgen er det ny uke!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Jess, i morgen begynner en ny uke. Angående mat så tror jeg det er bra. For en helg, mye utskjeielser. Men, sånn er det. Vekten her hjemme er fornøyd med 78 tallet, og resten av familien blir veid hyppig, bare for å sjekke om den tuller med de også. (takk gud for at ungene er så små at de bare synes det er stas å gå på vekten, og ikke skjønner mer av det,he,he. Må slutte med sånt snart..)

 

I dag var det en hektisk morning. Vi har startet et prosjekt med å rive ned badstuen (som aldri ble brukt) for å lage bod. Den skulle vi sette i stand i dag, og jeg lagde stor deig til grove horn i dag tidlig. Det er blitt en hitt, og jeg må bake flere ganger i uken. Samtidig ble jeg og en nabo enig om å gå på spinning. Det ble selvfølgelig en tidsklemme, og jeg var helt svett når jeg kom inn døren på treningen. Der var selvfølgelig spinningstimen full - typisk. Jeg hadde bare spinningsko med, og stakkars naboen min hadde også i det, i tillegg til at hun hadde dradd lillegutten sin av puppen for å nå timen. (hun har en 3 mnd liten gutt..) Det hele endte med at hun dro hjem etter joggesko til oss begge, og vi kom oss på en Total time. Det har jeg tenkt at jeg aldri skulle gå på, men det var kjekt nok det. Neste gang må jeg bare ha på meg to sports-bh'er...Litt mye hopp og sprett. Gitt om vi var fornøyde med at vi gjennomførte den treningen!!!

 

Resten av dagen har gått til rydding og bygging av bod, og vi har fått gjort masse. Herlig. I morgen begynner jeg i praksis. Denne gangen gruer jeg meg. Har hatt det fint hjemme i julen, og er ikke lei enda. Men, pengeforbruket går ned og kcal forbruket opp i en slik praksisperiode, så sånn sett er det jo bare til å hive seg rundt. Det går nok bra...

 

Så i morgen banker hverdagen på døren, vi må vekke unger og komme oss ut dørene 7.15. Er bortskjemt så fy med sånt, den siste uken har vi ikke vært ute av dørene før nærmere 10. Vel, ny uke, nye muligheter. Jeg vokser nok på dette også:)

 

God uke til alle.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, så knallbra at dere fikk gjennomført trening tross hinder. Til og med en time du ikke ville ha vurdert til vanlig. Vanligvis kjekt å prøve nye ting. Jeg håper på å prøve en ny time i morgen. Høy puls, aner ikke hva innholder blir med regner med at pulsen blir høy. Jeg skriver egentlig for å høre om du er villig til å dele den oppskriften på de grove hornene. Jeg elsker å bake og de hørtes så gode ut, samtidig som de sikkert er sunnere enn vanlige horn. Jeg har noen gutter som bare elsker gjærbakst. Hvilken type praksis er det du skal ut i?

Ha en strålende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan' date=' så knallbra at dere fikk gjennomført trening tross hinder. Til og med en time du ikke ville ha vurdert til vanlig. Vanligvis kjekt å prøve nye ting. Jeg håper på å prøve en ny time i morgen. Høy puls, aner ikke hva innholder blir med regner med at pulsen blir høy. Jeg skriver egentlig for å høre om du er villig til å dele den oppskriften på de grove hornene. Jeg elsker å bake og de hørtes så gode ut, samtidig som de sikkert er sunnere enn vanlige horn. Jeg har noen gutter som bare elsker gjærbakst. Hvilken type praksis er det du skal ut i?

Ha en strålende uke.[/quote']

 

 

Vår total er det samme som høy puls. Det er mye som aerobic egentlig, synes jeg. Enkle trinn, men effektiv kondisjon. Jeg skal gi deg oppskriften, men ikke i kveld. Må hoppe i seng nå. Jeg skal i hjemmesykepleien.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I har jeg skrapt opp bilen vår. Det er jo alltid like unødvendig i ettertid....Men, stresset og travel og obs....Her kommer tusenlappene til å fly....Arrghhh!! Ellers gikk første dag tilbake i hverdagslivet bra. Jeg er dødstrøtt, sovnet ikke før etter 01 i natt fordi jeg grudde meg sånn. Helt unødvendig selvfølgelig, men det vet jeg jo egentlig. Likevel skjer det hver eneste gang...Ja, ja. Fikk en gårute i dag, så jeg fikk trimmet litt mens jeg var på jobb. Herlig!!!

 

I morgen har jeg store ambisjoner om en dobbeltime på treningen. Først step så spinning. Nå har jeg jo ikke alle dager fri til å trene, så da må jeg komprimere litt. Men, jeg skal se ann dagsformen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari kjedelig med bilen din! Typisk at slike ting skjer når en er litt oppkava. Ellers var det godt å se at du har hatt en god dag i praksis. Jeg kjenner meg godt igjen i dette med å grue seg helt unødvendig. Er visst ikke så lett å bli av med det, ser det ut til. God plan for morgendagen, ser jeg. Du står på du Krille - jeg er imponert!

 

Ønsker deg en riktig god uke fortsatt! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en dårlig dag. jeg har ikke følt meg så trøtt, sliten og ødelagt på lenge. Jeg hadde virkelig hodepine og ønsket bare å gå og legge meg når klokken var 17. Jeg har sovet skikkelig dårlig to netter på rad, og det tåler jeg ikke.

 

Jeg hadde jo bestemt meg for å gå på to timer på treningssenteret i dag, men jeg sa til en vennine at jeg ikke orket å gå. En annen vennine ringte og spurte om vi skulle ta en tur til byn og drikke kaffe eller shoppe. Jeg orket bare ikke noe. Men, jeg visste innerst inne at jeg ville bli bedre visst jeg fikk trent. Så jeg stabla meg på beina, og kom meg på trening kl 18.

 

Først 40 minutter step. Etter ca 15 min begynte jeg å føle meg bedre, og til slutt var det kjempe gøy. Jeg var ikke så sliten etter timen, så jeg gikk vider på spinning. DA ble jeg sliten!!! Men, jeg fullførte og innkasserte 871 kcal på pulsklokken. Følelsen når jeg var ferdig var ubeskrivelig. Fra å føle meg totalt knust til å føle meg som en super woman på halvannen time. Nå er jeg godt sliten, og kjempe sulten. Enda jeg har spist en banan, et rundstykke og litt lett- is etter jeg kom tilbake. satser på at forbrenningen fikk seg en opptur. I natt håper jeg at jeg får sove som en stein. Fordi jeg fortjener det:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du greide å snu den dårlige slitne gårsdagen til en god-sliten dag. Jeg er virkelig imponert over at du fant energien til å gå på trening. Håper at du fikk en god natt under dyna og at du har hatt en god dag i dag.

 

Nå er det visst snart dyna for mitt vedkommende. NATTA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sier hjernen min sjokolade, sjokolade, sjokolade, sjokolade. Hele tiden. Den begynte i 11 tiden, jeg klarte og holde meg unna da jeg var på butikken og handlet lunch. Så var det twist til lunchen på jobben, men skålen stod for langt borte. Etterpå var det veldig fristende når jeg kjøpte kaffe på narvesen, men jeg fant ingen som var små nok...Dermed kom jeg meg helskinnet hjem uten å ha spist en sjokolade. Det ble litt lett- is til dessert og nå 20 gram melkesjokolade. Men, jeg er egentlig fornøyd med det, for i dag kunne jeg spist tre poser smågodt. Det er ikke bra å være så trøtt som jeg er. Jeg vet at de neste 6 ukene kommer til å bli tøffe, og ikke minst trøtte. Så jeg er spent. Det blir ingen vektnedgang denne uken. Ikke vet jeg hvorfor, men nå stoler jeg ikke på vekten min lenger. Neste veiing blir vel ikke reel før jeg skal til legen igjen. Det er jo tre uker til. Men, har jeg tid skal jeg veie meg i morgen tidlig altså.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du det, du er rå!

Tenk å tyne seg avgårde på trening på en sånn sliten-dag, det står det sterk ryggrad bak. Og for en innsats, nesten 1000kcal:)

 

Jeg har også fått en galning inn i hodet i dag, hos meg roper det mat, mat, mat... Jeg har foret den ofte og relativt mye, men den gir seg ikke. Jeg har prøvd å spørre om det kanskje bare er det at den er tørst, trøtt eller no. Men niks. Den vil ha mat. Slitsomt:(

Jeg er imponert over din standhaftighet, det var ikke den krille som skrev seg inn her for ei tid tilbake. Husk det:D

Stå på, dette må vel slippe taket. Det handler litt om overskudd også, jeg merker godt at det er værre å stå i mot i perioder når livet blir hektisk.

Hmmm. jeg ville sett den mårran jeg ikke hadde tid til å veie meg... eller kanskje jeg absolutt ikke ville sett den;)

 

I morgen er det helg!

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgang denne uken. Men, jeg merker jeg tar det med knusende ro, selv om det nesten er rundt 500 gr. Jeg så ikke helt, måtte veie meg i mørket med mobilen som lommeløkt så jeg ikke vekket noen:) Jeg skal kontrollveie meg i morgen:) Jeg har ikke gjort noen store sprell, så jeg skylder på kroppen eller naturen eller rett og slett bare vekten:) Jeg merker at jeg er mye mer fornøyd med meg selv nå, og akkurat for øyblikket haster det ikke med de siste 10 kg. jeg tenker som så at de kommer nok av...Men, den roen går nok over.

 

I kveld er vi 6 naboer som skal ut og spis og kose oss. Det blir kjekt!!!

 

God helg.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som kommer gjennom en sjokoladeskriksdag så helskinna! Jeg er imponert! Fint å se at du er mer fornøyd med deg sjøl. Den vekselsvirkningen med å være fortrolig med kroppen der en er og utålmodigheten med å komme ned de siste kiloene kjenner jeg godt igjen. Jeg tror det er godt at vi har begge deler. Den første fordi det gir rom for refleksjoner i prosessen og det andre rett og slett fordi vi er nå tross alt på veien nedover til målet.

 

Jeg håper at du har hatt anledning til å ha en avslappende helg. Høres ut som om livet ditt er mektig hektisk for tida. Men nå blir det i alle fall lysere framover og kroppen er lettere (og på vei til enda lettere) og disse tingene hjelper i alle fall litt når vi dras i alle retninger.

 

Ønsker deg en fortsatt riktig god helg! - skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

...for deg. Hvilken innsats. Kan du sende over litt av den viljen og pågangsmotet?

jeg har pløyd gjennom tråden din...den siste måneden av den i allefall, og det må jeg si krille, –du har litt og fare med, til påske kan du sprade rundt å kjenne på hvor deilig det er å ha mistet enda flere (MANGE) kilo. Og nok en shoppingrunde blir snart påkrevd.

Jeg skulle ønske jeg ikke lot meg rive med så fælt her da sjokoladefaktoren var på det høyeste i jula, men det gjorde jeg...og må ta konsekvensen.

 

Nå gir jeg alt! (Håper jeg)

 

Stå på.

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig RenateH. Tror jeg må lese tråden min jeg også, for jeg føler meg ikke slik som du beskrev det. I dag var min dag til å ta meg sammen igjen. Jeg har klart det sånn delvis. Dagene går i ett, flyter bare avgårde og det er vanskelig å "leve" samtidig. I dag var det opp alt for tidlig, levere i barnehagen, jobb, hente i bhg, lage middag, sluke middag ut døren og være instruktør for 50 barn og voksne. Rett hjem, lage kvelds, får barn i seng og sette i gang med leksene....Ikke mye trening i dag nei.

 

Men, jeg har fått veldig vondt bak kneet, det ervondt og belaste og vondt og strekke ut, så kanskje kneet har godt av hvile? Men, jeg satser på å trene i morgen. Målet for morgendagen er å lykkes enda bedre med maten. Jeg må skjerpe meg på frukt og grønnsaker!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos gynekolog i kveld. Sist jeg var der sa han at jeg burde gå ned en del i vekt, det ville være bra for meg. I kveld når jeg kom så sa han, uten noen form for innpakking. Ja, du må ikke gå noe mer opp i vekt. Jeg kjenner meg igjen i det du skrev en gang Jess. Jeg satt der som en småjente og forventet ros for at jeg hadde vært så flink og gå ned så mange kilo, og så sier han at jeg ikke må gå opp mer???? Jeg forsøkte å si tre ganger at jeg har tatt av ca 15 kg siden august, men han hørte ikke på det øret i det hele tatt. Gamle gubbe, så irriterende!! Men, ellers var alt fint..

I dag har jeg brukt kosemerkene min for denne uken...i helgen er jeg alene hjemme, så da får jeg ståsette meg. Får lage meg Toros sjokolademousse, der er det jo ikke så mange kcal. Nå må jeg slutte å bruke alle kose merkene mine flere ganger pr. uke....

 

Mamma skal feire 70 årsdag 14 mars. Da ønsker jeg å ha tatt av 4-5 kg til. Det kan jo gå?? Men, nå står vekten stille. Det har den gjort de siste ukene, så da må det nok større innsats til...Vi får se. I dag har jeg hverfall gått masse. Hele dagen på jobb, og lang tur nå i kveld.

 

Så fredag blir spennende. Nå virker vekten snill og grei igjen, viser det samme tallet hver gang og det svinger ikke så mye. Vi får se...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir så lei meg når noen forteller om sådanne opplevelser, og kanskje spesiellt når det gjelder så uforstandige uttalelser fra legestanden. jeg har selv følt det på kroppen så jeg føler virkelig med deg. hvor godt kjenner han gamlingen deg?? hvor godt kjenner han til om du tåler en sådan bemerkning?? skjønner ikke at han (de) tør...komme med bastante uttalelser uten å kjenne den man sier det til ganske godt. og akkurat det med vekt og slengbemerkninger er jo så utrolig sårende og er det noe vi ikke trenger er det jo nettopp at vi ikke blir hørt. du sier at du fortalte ham 3 ganger at du hadde gått formidabelt ned siden siste besøk, han skulle jo ha hoppet opp og ned og rost deg og oppmuntret deg til å fortsette den gode jobben du allerede gjør !!! fnys fres !!

(kjenner jeg får puls!)

men godt du ellers er frisk og godt at du kan heve deg over uforstand - det vokser du på :(

 

håper du brukte dine kosemerker til noe riktig godt...du må gjerne få mine også :D

 

kire-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være lei på mine vegne Kire. Jeg tok det egentlig helt fint, men..I dag kunne jeg ønske at jeg ikke likte sjokolade. Men, jeg liker det, og det er som om jeg ikke kan klare meg uten.Har fått vondt på baksiden av kneet. det har vært sånn en uke nå, har kanskje trent litt mye, men jeg var på step og bosu i dag. Det gikk kanskje greit, men jeg merket det jo. Klarer ikke bestemme meg for om jeg burde ta en ukes pause. Men, da må jeg skjerpe meg så mye med maten, og det klarer jeg virkelig ikke for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg og blir opprinnelig lei meg! det er litt som med legen min som alltid sier " jo, men du e`fortsatt ei stor dame " Ingen skryt, bare negativt.

Men, jeg skal da jaggu vise hu, og det skal du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars legen! Det var iallefall det jeg tenkte da jeg fikk summet meg etter mitt legebesøk. Tenk å være lege, og så utrolig fri for innlevelse og interesse for andre mennesker. Han burde vært omskolert til strømpeselger!

Og det hjalp meg litt å tenke at han var en SKIKKELIG STAKKAR. For VI skal jo klare oss, vi har jo hverandre!!!:) Jeg vet urtrolig godt for en fantastisk innsats vi alle her inne har gjort, og tenk at det gjør ikke han- og kaller seg liksom lege...

4-5kg til medio mars kan gå, helt klart. Fint å ha noen mål, så får du heller justere hvis vekta slår seg vrang. Tenk så langt du er kommet!!!!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Du har gått ned masse, og har tydeligvis ikke gitt deg enda. Synes du er veldig flink. Vi har dårlige dager, ja kaskje uker...men vi må plukke oss opp igjen og fortsette planen vår. Stå på. Jeg henger etter, men jeg streber etter å komme tilbake dit jeg var før jul...på mange måter.

 

Kom igjen jente, let's kick some ass!!!

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...