Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

i am back. Hurra for det. I dag var det veiiedag igjen og stillstand på vekten. Men, det var jo helt supert, for jeg forventet oppgang etter denne uken ja...NÅ tror jeg rett og slett at jeg bare skal legge denne uken vekk, for jeg ser meg som sagt ikke tilbake og veien fortsetter fremover mot målet!!!

 

Dagens høydepunkt var hos "vektlegen". Han er en artig type, og i dag for første gang var han fornøyd med meg, og VELDIG imponert over vektnedgangen. IKke nødvedendigvis kiloene, men det faktum av at de 8,4 kg jeg har tatt av, så er 6,5 av de kiloene fett:) Det mente han var veldig bra. Da ble jeg glad:) Han mente at jeg ikke burde gå ned mer enn 10 kg til (jeg har jo mål om minst 12, helst 17....) Og, han mente at jeg ikke burde gå ned alle de kiloene på bare et år. Det ville bety at det ville bli svært vanskelig og holde vekten. Da måtte jeg hvertfall trene 5-6 ganger i uken, og spise ekstremt lite for å klare det....Jeg tror at når jeg har fått av en 7-8 kg til, så kommer jeg til å være ganske så fornøyd, så dersom det går litt sakte etter det, så er det greit. Men, før den tid, så vil jeg helst at det skal gå raskt:)

 

Nå skal jeg tilbake til de siste ukers gode vaner, og jeg ønsker å gjøre en innsats for at denne helgen ikke skal føre til for mye snop og annet tull.

 

God helg til dere alle, nå skal jeg kose meg og oppdatere meg her inne:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så herlig at legen var fornøyd! Og det har han all grunn til, for du har gjort en kjempejobb!

Interessant det legen sa om å gå ned alle kiloene på en gang. Dette er en som er spesialist på kilo og sånt- ikke sant?

Jeg ble jo litt nysgjerrig, for jeg har gått ned mine 24,6 kg på ett år- uten annet opphold enn kroppen selv har ordnet.

Og jeg tror og håper at jeg skal klare de siste, små kiloene også- uten å stabilisere vekta først. Og så er jeg også så optimistisk at jeg har som plan å bevise at de dårlige prognosene ikke stemmer:-) Nemlig!

 

Jeg skjønner godt du vil det skal gå raskt. Og jeg sender herved litt positiv energi som skal hjelpe deg til å stå i mot "uhumskheter" på din ferd nedover på vekta.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk JESS. Så godt at du er innom og passer på meg!! Jo, han er en spesialist, men det er jo ingen ting som hindrer oss i å motbevise fakta:) Men, tror nok du og han er enige om at det tar mange år for kroppen og vende seg til den nye vekten.

 

Jeg merker jeg er ute på glatt isen igjen, og har litt den samme følelsen som når jeg startet denne tråden. Det er ikke jeg som bestemmer, det er lystene mine. Så nå tror jeg at jeg må tilbake på avholdsstien igjen. Dette med litt snop har bare ført til mer snop, og da tok det bare 6,7,8 uker til det ble litt hver dag igjen....

 

Tror jeg får bla meg tilbake til de første innleggene min og ta meg i nakken igjen. Satser på total avhold nå, hverfall i tre uker. (fra snop altså). Det er jo andre ting jeg kan kose meg med. Dette sukkeret er vel ikke noe viktig?! Jeg kan klare meg uten:) Satser på hjemmeseier i morgen:)

 

Ellers har jeg tilbrakt dagen inne. Jeg har ryddet på loftet, og nå skal jeg legge ut ting og tang til salgs på finn. Det er mye bra treningsutstyr og lignende. Jeg trenger jo ikke ha det liggende. Jeg trener jo likevel på treningsstudio og kommer til å fotsette med det:) Men, når barne-tv begynte kjente jeg at dagen innendørs hadde sløvet meg litt så jeg fikk med naboen på en rask tur. Lørdagskvelder er litt kjedelige synes jeg, tror vi må forsøke å bli litt mer sosiale, men det er ikke så lett uten barnevakter...

 

Rundt meg ser det ut som en bombe har falt ned, jeg holder på å pakke inn julegaver og har funnet frem diverse ting og tang jeg har kjøpt i India. Jeg får vel heller krype tilbake til arbeidet.

 

God lørdagskveld.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei krille, ja moro med fin tilbakemelding fra veiemannen :) og jeg tenkte litt som jess, var han spesialist eller, men det har du jo konstantert at han er. jeg har hatt kontakt med min lege - ikke spesialist altså - (har kommentert det på min egen tråd), og hun syns jeg hadde vært flink som hadde gått ned, i snitt, 250 gram PÅ ETT ÅR !!! og samtidig skriver hun skjønner min fustrasjon !!! javel, men jeg begynner nå å lure, jeg er så lei av alle de forskjellige meninger og holdninger man møter av personer som lissom skulle ha litt mere peilig enn en selv. for min del er det ingen hjelp i svada !! men det var ikke meg jeg skulle snakke om....

 

syns du er lur som prøver å holde deg fra sukker og snop (eller er det samme sak? :) - jeg er så heldig jeg aldri fyser på søtt) ... det er sikkert lurt å 'øve' seg nå i god tid før jul for da er det jo ennå flere søte fristelser overalt. ønsker deg lykke til, stå på og knip igjen :)

 

har vært i mange land ..... men aldri i India, og det har jeg alltid hatt lyst til. hadde indisk hushjelp fra Manglore i 5 år og har lært mye om indisk kultur av henne. bodde dere der lenge? jeg ELSKER indisk mat...alt !!! hadde jeg bodd der hadde jeg veiet 200 kg!! men stadig smilt :)

 

kire hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei krille' date=' ja moro med fin tilbakemelding fra veiemannen :) og jeg tenkte litt som jess, var han spesialist eller, men det har du jo konstantert at han er. jeg har hatt kontakt med min lege - ikke spesialist altså - (har kommentert det på min egen tråd), og hun syns jeg hadde vært flink som hadde gått ned, i snitt, 250 gram PÅ ETT ÅR !!! og samtidig skriver hun skjønner min fustrasjon !!! javel, men jeg begynner nå å lure, jeg er så lei av alle de forskjellige meninger og holdninger man møter av personer som lissom skulle ha litt mere peilig enn en selv. for min del er det ingen hjelp i svada !! men det var ikke meg jeg skulle snakke om....

 

syns du er lur som prøver å holde deg fra sukker og snop (eller er det samme sak?- jeg er så heldig jeg aldri fyser på søtt) ... det er sikkert lurt å 'øve' seg nå i god tid før jul for da er det jo ennå flere søte fristelser overalt. ønsker deg lykke til, stå på og knip igjen .

 

har vært i mange land ..... men aldri i India, og det har jeg alltid hatt lyst til. hadde indisk hushjelp fra Manglore i 5 år og har lært mye om indisk kultur av henne. bodde dere der lenge? jeg ELSKER indisk mat...alt !!! hadde jeg bodd der hadde jeg veiet 200 kg!! men stadig smilt :)

 

kire hilsner[/quote']

 

Vi bodde der 1 år. Men, jeg er nok ikke like indiadrelst som deg. Manglore, er det det samme som Bangalore? Det er jo et enormt stort land, jeg kan langt fra alt. Vi bodde i Mumbai, sammen med 22 millioner andre. Jer er SÅ glad for å være hjemme igjen. Jeg har også reist mye før, jobbet som reiseleder og reist masse utenom. Men, det var noe helt annet og jobbe selv enn å være med på "lasset". NÅja, nok om det.

 

Har sanket masse trimpoeng i dag. Vi var først på tur i 2,5 timer hele familien. Det var bare rusletur opp på et fjell i nærheten, men en koselig tur. Litt lite trim for meg da, så jeg tok en tur på step og styrke i kveld i tillegg. Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig god og trøtt. I morgen skal minstemann til tannlegen for første gang. Det blir spennende!!

 

Ja, jeg skal forsøke å knipe igjen for alt søtt denne uken. I morgen skal jeg tom forske å skrive hvor mye jeg spiser. Det har jeg ikke gjort på MANGE uker...Ikke veier jeg heller lenger. Her må det litt skjerpings til. Men, jeg spiser stort sett det samme hver dag, så jeg har kontrollen. Middag spiser jeg normalt sett ikke så mye av, så det går fint.

 

Jeg ønsker alle en fin uke. Det er lenge til jul, så noen kilo til kan vi klare:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at min apetitt trigges veldig av sukker/søtt. Jeg lever derfor nærmest i sølibat (søtibat). Jeg drikker mye mindre brus enn før, og hvis jeg drikker det nå er det til mat. Lett-brus trigger også apetitten hvis jeg drikker det mellom måltidene. Jeg får ikke nødvendigvis lyst på søtt, men på NOE!

 

Motivasjonen kommer og går, det er helt normalt. Det er så bra å se at du tar tak og leter deg tilbake til "godfølelsen". Har man den er alt mye lettere.

 

Lykke til i uka som kommer.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette går den veien høna sparker. Har nesten ikke spist i dag, er helt tom for energi, vondt i hodet og kasta innpå 24 gram sjokolade isted...Fader og. Gamle vaner er vonde og vende!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må jo spise, høns driver ikke bare å sparker, de småspiser hele dagen, korn, grønnsaker og sådanne fornuftige ting :) IKKE sjokolade...

kos deg med masse gode ting ut over kvelden så du ikke går sulten i seng. har du husket å drikke vann??

PS: Manglore er syd for Mumbai, Banglore er ett annet sted i India. mye moro med ei hushjelp som aldri hadde sett en støvsuger og strykejern før :) (må bare si at det IKKE er her i Norge jeg har hatt hushjelp-langt i fra, selv om det kunne trengs!!det var da vi bodde 5 år i Dubai altså)

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hushjelp alle steder vi da:) Men, her er det hver 14 dag i motsetning til i India der hun bodde hos oss.

 

Her går det fremdeles i feilt spor. Hvor er motstandskraften blitt av?? Arrrghhhh, blir så sinna på meg selv!!!! Når går jeg på trening, må jo ha av alt jeg har spist feil i dag, så regnskapet går i null. Blir ikke noe minus denne uken nei. Fader og. Kjenner meg så godt igjen, nå er jeg akkurat som før. Håpløst!!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke akkurat som før!!!!

Du er en klok kvinne som jobber hardt for saken. Og dette går litt i bølgedaler. Mitt råd er at du tenker litt på hva du vil, drømmer deg litt bort, se for deg hvordan du snart skal bli, hva er positivt? Tenk på hva du har fått til, det er jo fantastisk!

Og til å tenke på hva som hindrer deg. Hva er problemet? Er du bare litt lei, litt sliten, sulten...?

Jeg har hatt noen slike runder der jeg var trøtt av alt. Det går heldigvis an å finne tilbake til den gode følelsen, selv om det røyner på innimellom.

 

Lykke til

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ett Jess. Jeg er ikke som før, men jeg gjør litt som før...Jeg er sliten, veldig. Ikke av livsstilsomleggingen, men av å være på "hugget" hele tiden. Jeg er jo i praksis, og der er det mye nytt. Jeg vil jo være glad og positiv, initiativrik, pliktoppfyllende og alt sånt, samtidig er det veldig mye og fordøye. Det gjør meg ekstremt sliten i hode. Hodepinen kommer stort sett rundt lunch hver dag, og jeg føler meg rett og slett svimmel resten av dagen. Der gjør at det eneste jeg vil / orker er sukkerkikk....

 

I dag når jeg kom hjem for trening f. eks var jeg ikke sulten. Men, jeg viste at jeg burde spise noe. Jeg åpnet kjøleskapet og kjøkkenskapene minst 10 ganger uten å finne noe jeg orket å lage. Det ble liksom for mye å orke og smøre seg et knekkebrød.. Dermed ble det tre håndfuller nøtter. Jeg er sulten nå, men jeg er så lei av mat...spesielt av å lage mat..

 

Tror jeg må lage meg en plan. Nå er det bare en uke igjen, så er jeg ferdig i praksis. Jeg har faktisk fått tilbud om jobbe der jeg er, men jeg vet ikke helt. Men, jeg tror jeg må få inn noe nytt i kosten. Nå har det eneste måltidet jeg har variert siden 18 august vært middag. (stort sett da hvertfall). Jeg må nok variere litt mer, så jeg ikke blir så lei av mat. Men, jeg gir ikke opp altså. Jeg bare går en litt bratt motbakke!!

 

Takk Jess, for at du passer på meg:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått litt bedre. Jeg spiste frokost, kom på jobb og jammen ble jeg ikke sendt ut med en gang. Før mellommåltidet mitt som jeg glemte å ta med meg. Dermed ble det to lyse rundstykker til lunch. Cottage chees til mellommåltid senere. Lettvindt middag i dag. Grandiosa (he,he, jeg sa litt bedre, ikke bra...), men jeg spiste ikke halve som jeg tidigere ville gjort. Etter grandissen gikk jeg på trening, spinning, og pulsklokken viste 500 kcal bort. Dermed gikk jeg hjem, og spiste to knekkebrød, en mandarin, noen druer og en håndfull mandler. I tillegg har jeg knasket litt kålrabi og blomkål.

 

Oj, det var alt jeg har spist i dag. NÅ skal jeg jammen legge det inn og telle hvor mange kallorier det ble. Ingen sjokolade i dag. Bra, klapper meg selv på skulderen. Da kan dagen i morgen kanskje bli enda bedre?

 

Nå har jeg renget ut kalloriinntaket for dagen, det ble ganske nøyaktig 1550, så det er jo ikke så ille.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer det ett godt klapp på skuldren fra meg også, krille. ordentlig flink jente!! med den starten på dagen hadde det jo vært så lett å ha fortsatt med litt uryddig spising og snoping og det gjorde du jo ikke OG du trimmet masse, så du må jammen føle du har hatt en god dag...og 1550 kalorier er jo bra!! hva pleier du å ligge på?? jeg sliter skikkelig med å komme meg opp i kalorier, nå er klokken halv elleve og jeg har kun spist 1182 kalorier !!! og skal spise 1600..må visst la være med å gå i seng og håpe på jeg blir sulten etterhvert....zzzzzz....zz :)

natta og lykke til i morra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krille, jeg skjønner at du sliter!

Det er strevsomt å forholde seg til så mye på en gang. Maten krever planlegging, og det tar energi. Og så er det jo å få måltidene til å passe inn.

Jeg tilbringer en god del av dagen på kontoret, så jeg kan ofte styre måltidene som jeg vil.

Litt artig at du sier du ikke spiste halve grandisen, her ville det endt med at jeg kanskje ikke spiste hele- slik jeg kunne gjøre "før krigen".

Jeg er jo veldig glad i mat, så det er ikke sikkert jeg er noen riktig målestokk, men rent umiddelbart tenker jeg at du spiser lite.

Jeg kan f.eks fortelle deg hva jeg allerede har spist i dag(kl. 14.30/tot 635 kcal. ) Frokost: havregryn m/melk+1 banan til frokost, 3 knekkebrød, 1 banan og 1 eple til lunch, 1 knekkebrød og ei pære til mellommåltid, og nå nettopp en klementin fordi jeg hadde lyst på noe. Veldig mye frukt i dag, det skyldes at jeg glemte matpakken og har frukt og knekkebrød tilgjengelig på jobb. Jeg spiser vanligvis litt flere matvarer "som har hatt ei mor"

1550 er kanskje ikke så ille, men huske bare på at mat GIR energi:-)

 

Pass også godt på at du får slappe litt av også, ikke bare trene. Innimellom må jeg selv bare melde helt pass og ta en hjemmekveld, ellers dauer jeg. Når jeg er stresset og sliten er det nesten ingenting som overgår en real spinningtime, men innimellom er også sofaen deilig.

 

Det er jo et kjempekomliment at du har fått jobb-tilbud, du gjør tydeligvis en god jobb:-)

 

Ha en fin dag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spiser helt passe. Havner mellom 1600 til 1800 kcal på en normal dag. Spiser jeg sjokolade (som i en dårlig uke hvor det blir litt hver dag...), så er det iregnet de 1800 og det blir mindre mat som gir energi..Men, kroppen min merker ikke det. Så lenge jeg spiser sjokolade som "mat", nekter kroppen å gå ned i protest, tenker jeg. Selv om jeg holder meg innenfor kcal grensene. Jeg har jo målt mitt energiuttak i en hel uke, og det er på 2800 kcal i døgnet. Nå som jeg er i praksis er det nok litt mindre, siden jeg der store dele av dagen sitter på baken.

 

Jeg trener ikke hver dag. Det blir i snitt 4 ganger i uken (da regner jeg ikke med turgåing, det er bare et pluss. 4 ganger enten spinning eller step/ styrke.) Noen ganger blir det 5 ganger.

 

Nå er det helg, og hodepinen min er glad for det. Det blir ingen trening i dag. Snøen daler ned utenfor, og jeg skal gå og hente guttene i barnehagen. Vi vurderer å dra på hytten i helgen. Der er det litt mer snø, og mulighet for å ake og gå på ski. Vi får se.

 

i morgen er det veiedag, og jeg tipper på + 600gram...

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å legge meg bort i din måte, Krille. Jeg er bare så redd for at du skal bli plaget med lavere forbrenning:-)

Hvis du forbruker ca 2800 pr dag kan det hende at du bør øke inntaket litt slik at du ikke skrur ned forbrenningen for mye. Min erfaring var at det gikk veldig bra lenge, og så ble det nesten stans. GR sier 5-800 kcal pr dag, og aldri under 1000 i underskudd.

Jeg synes du er kjempeflink til å trene, 4 ganger i uka + gåing er kjempebra:-)

 

Kos deg med tidlig helg

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg tar det ikke som "innblanding". Ikke tenkt på sånt, alle gode råd og vink tas imot med takk!! Jeg har jo gått mange kurs, og brukt 10 000 vis av kroner på GR. Jeg har gått på meny 2,3 og 3/4, best resultater blir det visst jeg holder meg på ca 1800.

 

Jeg går jo på reductil også, og dersom de virker skal jeg vel ikke kunne gå i "spareblus?", eller? Det at jeg ikke går ned nå er rett og slett at jeg har hatt to dårlig uker med lite mat, og sjokolade istedenfor mat. Ikke enorme mengder altså, men mellom 250-500 kcal hver dag istedenfor lunch eller mellommåltid. Det er det som er mitt problem. Ikke at jeg har spist mye mat før, for det har jeg aldri gjort. Men, sjokolade istedenfor mat. Når jeg gjør det, så går jeg ikke ned. Om det er psyken eller kroppen som bestemmer det, vel, det vet jeg ikke. Så nå gjør jeg mitt beste for å få i meg mat:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra igjen. Det ble ikke opp 600 gram som snikveieingene sa, men NED 500 gram. Jeg har nå tatt av 8,9 kg. Der kom motivasjonen tilbake med et PANG. For en gang skyld var jeg og kroppen på lag, og ville det samme.

 

Så nå pakker og rydder jeg. Vi drar på hytten og satser på at vi ikke snør inne. Denne helgen skal jeg kose meg. Ikke med mat, men at jeg lot juleforberedelser, skole, hus & hjem bare være og dro til fjells for å kose meg med alle tre guttene mine. Vi skal være masse ute, øve oss på ski og ake. Kose oss inne med spill, tegning og annet gøy.

 

Jeg ønsker alle en kjempe fin helg. "Snakkes" søndag kveld:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser man det. Vi ligger an ganske likt. Flott innsats. Fortsett den gode jobben. God idé å sette fre gr.saker etter middag. Har mange ganger lyst på noe etter middagen...gjerne noe søtt til kaffen, kanskje litt småplukk kan styre meg litt på riktig vei.

Håper du har det fint på hyttetur. Lad batteriene godt.

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en super helg, med strålende sol og masse uteliv. Jeg har fått 11 trimpoeng i går og i dag til sammen. I dag gikk jeg og en vennine på fjelltur i snø til lårene enkelte steder. Det var sinnsykt tungt og etterpå var jeg helt knekt!! Men, det å vasse i snø ga 1377 kcal på pulsklokken, når jeg går den runden på barmark er det ca 500 kcal. Så det var verdt slitet. Ellers har jeg gått masse på ski med ungene og slikt blir det også trimpoeng av. Dette skal bli en super uke. Det bare kjenner jeg på meg:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg de siste to trimpoengene mine på trimtre 2. Nå har jeg et nytt tre som må fylles. I morgen er siste dag i praksis. Det blir herlig med litt fri igjen:) Snikveiinger viser oppgang igjen. ARghh. Ja, ja. Det er fredag som teller:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går trått om dagen. Slurver mye med maten. Men, nå er jeg ferdig i praksis. Det betyr at jeg har mange fridager innimellom fremover, og det blir ikke stress om morgenen igjen før langt uti januar:) Det burde derfor være mulig å ta seg inn igjen. Endelig kan jeg også gå på morgentimene på treningssenteret. Det har jeg savnet veldig. Så i morgen tidlig blir det step og Flowbosu kl 10.

 

I dag har jeg gått helt bananas i butikkene. Jeg var innom alle butikkene på et av byens største senter. Jeg hadde bestemt meg for at dersom jeg finner noe jeg vil ha, så skal jeg kjøpe det. Jeg fant et eneste plagg. En kjole, strikkekjole. Men, den kostet 1200 kr......Jeg gikk mange runder med meg selv, møtte en vennine og dro henne med for å se på kjolen. Og, jeg kjøpte den. Det var i butikken no.6, som jeg ikke hadde turd å nærme meg for 9 kg siden. Ikke måtte jeg ha str xl heller. Venninen min syntes tom L var for stor, men den var ikke det. Så jeg har kjøpt meg en InWear kjole i dag. Til en formue.....Ja, ja. Jeg har ikke handlet mer enn en vest og to trøyer til 129 kr siden midten av august. Det er LITE for å være meg som elsker shopping, så jeg unner meg den. Men, jeg er ikke helt sikker på om den er fin...

 

Ble litt mye detaljer dette, men jeg synes det er vanskelig med klær for tiden. Orker ikke engang tanken på å prøve en bukse..Ja, ja. Sånn er det. Gitt om jeg gleder meg til å ha tatt av 6-7 kg til!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny kjole! Er du ikke sikker på om den er fin? Eller er det mest at du synes at den var litt for dyr? Hvordan ser den ut da? Hverdagskjole eller pyntekjole? Det er veldig godt med nye klær underveis i prosessen. Viktig å føle seg litt fin da også. Jeg er blitt litt hekta på kjoler og skjørt siden jeg endelig føler at beina mine kan vises litt mer fram. Har jo alltid gått i bukser slik at ingen skulle se disse beina mine. De blir nok aldri smekre, men det får nå så være :).

 

Det er ikke så lett å holde fullt fokus på inntaket hele tida. Men jeg ser at du har hatt gode resultater denne uka og du har trimma masse i helga, så jeg håper du greier å holde motivasjonen.

 

Ønsker deg en riktig god kveld! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...