Gå til innhold

Jeg ser meg ikke tilbake!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

Kos deg med ny-kjolen. Er det ikke deilig å se at du er kommet inn i mindre størrelser? Jeg var også slapp i shoppinga den første tiden, ville likssom ikke handle ting som likevel snart ville bli for smått. Men litt nytt er utrolig deilig. Og så får du tenke at du bygger opp et fond som står og renter seg til du virkelig kan slå deg løs. Det beste er jo selvfølgelig å ikke bare tenke det, men å faktisk sette av litt penger:-)

 

Jeg har aldri likt å handle klær!!! Dette har selvfølgelig sammenheng med kroppen som ikke passet inn i noe som helst. Jeg har fremdeles et noenlunde avbalansert forhold til shopping, men nå kvier jeg meg iallefall ikke lenger. Det hender til og med at jeg HAR LYST til å kjøpe meg noe:-)

 

Nyt tiden som kommer, det blir sikkert kjempedeilig med litt mer ro nå når "traveltiden" setter inn. Desember er den koseligste måneden jeg vet, hvis jeg bare evner å ikke stresse livet av meg.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 729
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ned 400 gram denne uken, totalt 9,4 kg. Vi snakker om meg, som snart har gått ned 10 kg!!!!!!!!!!! Ellers har vi trøtt og grinet unger og jeg har vært 6 timer på shopping i dag, så nå er det om å gjøre å få ungene i seng før skal vi danse super finale.

 

krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også litt på jul. Jeg bestemt meg i går at for min del, så starter ikke julen før tidligst 21 desember. Vi har ingen julebord vi skal på. Vi skal ha advendts besøk her hjemme i morgen, med 28 gjester med stort og smått....Mine venniner fra barne- og ungdomsskolen med mann og barn. Jeg har valgt og gjøre det super enkelt. Vi kjøper inn pølser og pølsebrød og noen av venninene baker kaker. Så blir det mandariner og thats it. Ingen store utfordringer for meg der. (til vanlig ville jeg fyllt opp skåler rundt om kring med sjokolade, og spist nesten alt selv, men det dropper jeg i år:)) Neste helg skal vi i lignende julebesøk. Men, der blir det grøt, pepperkaker og mandariner, så det er heller ikke noe problem:)

 

Treningssenteret er åpent alle dager utenom 1 juledag, så det skal bli nok trening:) Kanskje er vi så sporty at vi reiser på hytten i romjulen? Jeg er velsignet med at jeg ikke liker de 7 sorter, så så lenge jeg ikke kjøper inn ubegrenset med sjokolade, så skal det gå greit tror jeg. Jeg vil heller spise mandariner i bøtter og spann.

 

Nei, i år blir det kos med stearinglys, julemusikk og frukt og grønt. Og selvfølgelig mest mulig sosialt samvær!!

 

I dag skal vi til byn på lysfest og åpning av julegaten. Det blir koselig. Det er tom opplett i Bergen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy søren for ei jente med kontroll, så fint at du allerede nå tenker igjennom julemåneden. den adventsfeiringen i morgen høres jo bare så deilig ut, så fint at dere er så mange som samles, og vi må jo lære oss at det ikke er maten som er det viktigste, men samværet... :)

jeg tåler ikke noen form for frisk frukt men tåler litt tørket annanas og banan. har fått helsekosten til å ta inn lufttørket sådan, altså uten ekstra sukker eller honning. jeg kjøpte flere poser idag, veide og fordelte de i 30 grams poser, skrev på kalorier og lukket dem. da tar jeg en sådan som snack enten hjemme eller har med på besøk.

ha en deilig dag i morra da krille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har jogget i dag. Vi har hatt to gutter på liggebesøk i natt, og snart ramler det 28 gjester inn døren, så det ble litt knapt med tid i dag...Guttene ville i åpen hall, så jeg sendte mann og barn i forveien, ryddet opp litt, tok joggeskoene på og JOGGET bort. Jeg har ikke jogget på flere år, mest pga mine store fordeler, men også fordi jeg ikke liker det. Det tok bare 10 min og jogge bort, men jeg fikk blod på tann og tok en omvei hjem, så da ble det 23 min. Jeg er målløs. Det gikk jo fint jo.

 

Nå er kl 15 og ingen av gjesten har kommet enda. Vi har alt under kontroll og venter bare. Litt deilig og ikke stresse i forkant av et besøk. Tar det rett og slett som det kommer og har planer om å kose meg:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et kjempe koslig besøk. Litt mye kake kanskje, men sånn er det. Jeg har hvertfall jogget i dag:) Resten av uken får bli preget av steindisiplin, så får vi se hva som hender....

 

å ja forresten. Mange av de som var her i dag har jeg ikke sett siden jeg begynte å gå ned og ikke etter jeg klipte meg kort på håret. Jeg fikk mye skryt i dag. Jeg hadde på meg den nye kjolen og fikk mye skryt for den også. Så nå har jeg bestemt meg for at kjolen er fin. Den er hvertfall utrolig behagelig. Det er en grå ullkjole, med underkjole inni. Varm og god og fin:) Gøy med fine kommentarer!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at nykjolen har kommet inn i den mentale varmen. Da var den jo fin likevel da jo? Høres i alle fall rålekker ut.

 

Og jenta har jogga tross alle odds :). Så bra! Dette med jogging er en rar greie - det tror jeg mange av oss har kjent på her inne. Jeg hata virkelig jogging, men etter at Vilde, min store joggeinspirator, begynte og påsto at det var deilig, så kjente jeg at kanskje jeg kunne få det til også. Og nå synes jeg det er herlig! For meg ble det å jogge en del av prosessen om å endre livsstil. Det ene fulgte det andre. Nå kan jeg se meg sjøl på dykkerkurs i framtida. Noe jeg aldri har turt - tenk om de ikke hadde store nok drakter eller at jeg fysisk sett ikke skulle holde tritt? Dumme og unødvendige tanker, selvfølgelig, men det var nå slik jeg følte det da. Nå kan jeg snart gjøre hva jeg vil fordi jeg har lyst til å utfordre kroppen min fysisk.

 

Ønsker deg ei fortsatt trivelig uke! -skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at nykjolen har kommet inn i den mentale varmen. Da var den jo fin likevel da jo? Høres i alle fall rålekker ut.

 

Og jenta har jogga tross alle odds :). Så bra! Dette med jogging er en rar greie - det tror jeg mange av oss har kjent på her inne. Jeg hata virkelig jogging' date=' men etter at Vilde, min store joggeinspirator, begynte og påsto at det var deilig, så kjente jeg at kanskje jeg kunne få det til også. Og nå synes jeg det er herlig! For meg ble det å jogge en del av prosessen om å endre livsstil. Det ene fulgte det andre. Nå kan jeg se meg sjøl på dykkerkurs i framtida. Noe jeg aldri har turt - tenk om de ikke hadde store nok drakter eller at jeg fysisk sett ikke skulle holde tritt? Dumme og unødvendige tanker, selvfølgelig, men det var nå slik jeg følte det da. Nå kan jeg snart gjøre hva jeg vil fordi jeg har lyst til å utfordre kroppen min fysisk.

 

Ønsker deg ei fortsatt trivelig uke! -skrulla[/quote']

 

Da kan jeg trøste deg med at jeg tok dykkersertifikat når jeg var i overkant av 92 kg, og det gikk helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he...jeg tror helt sikkert at det går an å dykke med både det ene og andre kiloet :). Det er vel bare disse rare greiene som vi har inni hodene som begrenser oss innimellom! Nå bor jeg litt tullete til for dykking, men kanskje senere, når jeg blir stor og kanskje bor litt greiere til :)

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tungt å trene, men jeg fikk motivert meg til å gjennomføre. Ble en liten tur i dag også, så har innkassert 4 trimpoeng. Bra start på uken. Det hadde vært kjekt å nå 10 kg før jul, men vi får se...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever på. Har begynt så smått på hovedoppgaven i dag, og det føles litt som å stange hode i veggen....Lysten på sjokolade kom som kastet over meg...Klarte ikke stå imot heller, men etter en lang diskusjon med meg selv i bilen om jeg skulle spise resten eller ei, ble den kastet rett i bosset når jeg kom hjem. (resten altså, ikke hele desverre..) Den havnet i bosset fordi jeg kom på at jeg omtrent hadde 600 kcal på spinningen i går. Det er jo bare 100 mer enn i den sjokoladen som ville tatt meg ca 1 minutt og spise, mens den timen på spinningen i går var både lang og tung. Så sett i den sammenhengen var det jammen ikke verdt det!!!

 

Så i dag ble det step på hu mor, og jakten på kjærligeheten etterpå. Ble nesten litt forelska selv jeg av å se på de. Det er jammen en effektiv måte og gå ned i vekt på det også. Kanskje jeg skal gå inn for å bli nyforelska i mannen min igjen?? Det hadde vært noe det, noen som har en oppskrift på det så send den over:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står virkelig respekt av at du kasta de sjokoladerestene!!! Tenk at du fikk opp et stopp-skilt:-) Det er jo en stor jobb å få mobilisert dette skiltet litt tidligere, men du er godt i gang. Det er også en stor jobb å bryte gammelt mønster.Jeg har hatt gode erfaringer med å prøve å identifisere hva/når jeg får dette suget. Og jeg prøver å ta innersvingen på dette ved å komme kroppen i forkjøpet, jeg byr han frukt, en yoghurt, ei treningsøkt FØR suget kommer. Jeg lykkes ikke alltid, men det hjelper stadig oftere. Avslapping på sofaen foran TV'n er en slik kritisk stund for meg. Kroppen husker godt at han pleide å få potetgull.

 

Jeg er vel ikke akkurat nyforelska, men gammel kjærlighet smaker også godt. Så jeg har ikke så mange lure triks.

Jeg ringte mannen min en gang på jobb, bare for å si at jeg savnet han sånn at jeg MÅTTE høre stemmen hans og ville han snart skulle komme hjem. Han trodde jo ei stund at JESS hadde tørna. Det var utrolig hyggelig.

 

Her kommer en oppskrift jeg fant i vektklubben- under "forrett":D

Kanskje du kan spørre om han kan ta på DEN gode parfymen som du bare dånte av? (500kcal)

Bestem deg for å få hjerteklapp(600kcal) av glede når ytterdøra åpner seg, og mannen din kommer hjem fra jobb (450kcal)

Hjalp det??? :-) :-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr!! I dag har det gått i ett, og jeg er trøtt og sliten. Tror jeg må unne meg noe tid i sofaen i kveld. Mulige tema for hovedoppgaven svirrer rundt i hodet, og ettermiddagen har gått med til pepperkakebaking med nabobarna. Kjekt det. Nå svirrer det i tillegg rundt en treåring som ikke vil sove, så jeg får vel legge meg nedpå litt...

 

Jeg håper så inderlig på - 10 kg på fredag. Dagens snikveiing viste 9,7 kg totalt, så det er bare til å drikke masse vann og få av de siste 300 grammene....

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Håper!!! :-) virkelig du klarer det!

selv føler jeg det går litt treigt om dagen, jeg er konstant sugen på noe godt, noe fett. nesten så jeg får lyst på en kebab igjen! ÆSJ!!! nei!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så glad. De siste dagene har jeg snikveid meg hver morgen og hver kveld. Jeg har sett at jeg har vært akkurat minus 10 kg om morningen, og det har vært så spennende å skulle veie seg at jeg nesten ikke har klart å sove. (Det er ikke tull altså..) og i dag, fredag, og offisiell veiedag, da viser vekten 83,8. Det vil si minus 1,2 kg den siste uken og totalt 10,6 kg!!!

 

Kan ikke tro at det er meg. Det er nesten som jeg tror jeg kan bli noen og 70 kilo en eller annen gang. Det værste er at jeg er ikke sånn superflink om dagen, så hvordan dette har skjedd, nei det fatter jeg ikke. Men, jeg takker og bukker. Og tusen takk til alle dere her inne, som har støtte meg og oppmuntret meg og passet på meg. Det er HELT sikkert at uten dere, så hadde jeg ALDRI klart det!! Jeg er faktisk lettere i dag enn da jeg giftet meg for snart 5 år siden, og før den tid var jeg mye tyngre. Jeg aner ikke siste jeg veide mindre enn jeg gjør nå, men tror det må ha vært en gang i 1997, altså for 11 år siden:)

 

I tillegg har jeg klart å innstalere ny ruter her hjemme i dag, og fått trådløst nettverk opp og gå helt av meg selv. Så nå er jeg høy på meg selv, som vi sier i psykiatrien, nesten litt manisk vil jeg si:) Men, på en sånn en dag, så er det greit:)

 

Håper alle får en strålende helg. Jeg skal på turnoppvisning med begge guttene i morgen og juleselskap med masse venner på søndag. Så min gode helg er i boks. Jeg svever på rosa skyer, så det går nok til og med bra at svigemor kommer på overnatting i morgen,he,he.

 

Gladklem fra Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supergøy å lese at du får så bra resultater; tenk det 10 kg!

Du har all grunn til å være superstolt av deg selv.

Skjønner godt at du er glad; det er få ting som virker så bra på humøret til oss damer her inne som nye gode tall på vekta.

Og det er utrolig hvor hyggelig og inspirerende det er å lese på trådene her inne.

Leser en del på tråden din og synes det er fint å lese hvordan du jobber på.

 

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha:) Kjekt at du følger med meg i opp og nedturer. Litt travler dager for tiden, det er ikke helt min stil...Håper jeg får bedre tid i morgen og kan skravle litt mer her inne:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg på spinning, men hadde ikke lyst. Liker ikke så godt onsdagstimen, og er litt lei spinning. Jeg tenkte jeg skulle forsøke og jogge litt igjen, og spente på meg to sports-bh'er og joggeskoene og la i vei. Jeg hadde som mål og klare 30 min og litt styrke etterpå. Det er virkelig holkeføre her i dag, og jeg tenkte litt på å gå hjem igjen, men det gikk egentlig greit og løpe. Så jeg labbet i vei, og overrskende nok så gikk det lett som en lek. Etter en halv time var jeg fremdeles lett i beina og hadde ikke lyst til å gi meg, så jeg løp likegodt en runde til. Jeg har altså jogga i 1 time og 3 minutt i dag. Det har jeg ikke klart på 12-15 år, og jeg ble så fornøyd med meg selv. Det ble innkassert 717 kcal og en gjennomsnittspuls på 89%.

 

I tillegg viser snikmålinger enda mer nedgang, og visst det holder seg til fredag, ja, da begynner jeg og tro at reductilen faktisk har begynt å virke. Det ville jo være deilig om det gikk raskere med de siste 10 enn de første10??? Nei, det er vel for godt til å være sant. Vi får se om ikke jeg kommer ned igjen på jorden på fredag. Enn så lenge nyter jeg tilværelsen her oppe i de rosa skyene:)

 

Krilleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Det er så deilig med sånne opplevelser! Man føler seg så bra når man får fysiske bevis på at ikke bare vekten går nedover, men også at man blir i bedre form! Jeg hadde en lignende opplevelse på treningssenteret i forrige uke. Ble så engasjert i håndballkampen at jeg nesten ikke merket at jeg "jogget" to timer på elipsemaskinen.

 

Håper at resultatene på snikveiingene holder seg til fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

den følelsen fortjener du, ååå så heldig du er :-)

du har jo jobbet for det.

hva gjør den tabletten du tar? så du mister matlysten?

lurer på om jeg og kan få noe sånn, har jo hatt høyt blodtrykk, men det er fint nå, kanskje fordi jeg har gått ned i vekt.

 

Hadde jo en fallperiode her, men er endelig oppe igjen.

Kjenner jeg er frista til å spise noe "nei" mat, men samtidig så klarer jeg og skyve tanken bort.

 

I morgen skal jeg hive meg på spinning igjen, har daffet litt av den siste tiden. Utrolig kjedelig,men det er IKKE forseint å snu :-)

 

Nå er det tid for en kveldsdusj og deretter finne senga!

 

Stooor-flink-klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jenta si med stålkontroll! Flott levert. Jeg er misunnerlig på trimtrærne dine du, for jeg må innrømme at jeg ikke har vært så flittig med å sanke trimpoeng i det siste. Ikke alt går som jeg planlegger hele tiden nemlig. Så at jeg går ned i vekt kommer ene og alene av at jeg spiser lite, og da kanskje for lite er jeg redd.

Får i meg frokost, lunsj, middag og kvelds. Alt i varierende mengder.

Skal bli flinkere der tror jeg.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg er glad for det altså!!! Ned 1,2 kg denne uken, og har nå gått ned 11,8 kg. Jeg har knapt trent på to uker (for å være meg altså), kanskje kroppen hadde godt av det?? Jeg er ikke sånn spesielt flink heller, men håper at det varer likevel. At ikke jeg plutselig fyker opp igjen et par kilo. Men, som sagt det kan jo være at reductilen virker etter lang tid?? Vel, det blir spennende og se den neste uken. Nå har jeg tid til å trene igjen hvertfall, så nå fyker jeg på spinning.

 

Riktig god helg alle sammen.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den følelsen fortjener du' date=' ååå så heldig du er :-)

du har jo jobbet for det.

hva gjør den tabletten du tar? så du mister matlysten?

lurer på om jeg og kan få noe sånn, har jo hatt høyt blodtrykk, men det er fint nå, kanskje fordi jeg har gått ned i vekt.

 

Hadde jo en fallperiode her, men er endelig oppe igjen.

Kjenner jeg er frista til å spise noe "nei" mat, men samtidig så klarer jeg og skyve tanken bort.

 

I morgen skal jeg hive meg på spinning igjen, har daffet litt av den siste tiden. Utrolig kjedelig,men det er IKKE forseint å snu :-)

 

Nå er det tid for en kveldsdusj og deretter finne senga!

 

Stooor-flink-klem![/quote']

 

Det er den som gjør at noen mister matlysten, jeg har ikke gjort det i noen særlig grad. Men, kanskje nå i det siste. Jeg har gått på tabletten siden slutten av august og har egentlig ikke merket noe til at den virker. Men, nå tror jeg kanskje den gjør det likevel. Den skal også holde oppe forbrenningen på det nivået som den er på når du starter og gå ned i vekt. Det kan jo være derfor det går en kilo i uken nå?? Men, jeg aner ikke...

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...