Gå til innhold

hei


Gjest dronninga

Anbefalte innlegg

Gjest dronninga

Hei Tupp1. Ble vel ikke mye om deg vel:-) Er jo greit å lette hjerte sitt. Er jo ikke bare mat vi diskuterer her inne. Er godt det å få snakket med noen utenforstående om ting og tang. Det er bare å skrive her hos meg hvertfall. Jeg skriver mye annet jeg også uten om slanking:-) Er bare koslig det Tupp1.

 

Ja jeg har prøvd det også jeg . Men syns det ikke virker. Beste er å holde meg i ro og helst under varm dyne. Rett og slett sover bort den uken hadde vært best:rolleyes:

 

Vekta står bom stille 77,4kg. Kan skyldes mensen men..

Jeg kan vel ikke klage. Har hatt søtkikk også i forbindelse med mensen. Uff. Men nå er jeg på banen igjen med trening. Skal prøve å sykle i dag.

 

Vi skal ha besøk av mine foreldre. Skal diskutere hvordan det blir her i huset. Vi bare leier her. Min søster har flyttet ut fra kjeller etasjen. Så da blir det vel til at vi tar over huset og lånet tenker jeg. Vi får se hva det blir til.

 

Så nå må jeg gjøre litt rent og pent her. Hehe:-) Da får jeg vel litt mere timpoeng også.

 

her er det sol men kaldt drag i lufta.

 

Ha en god dag vidre Tupp1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Ja, dronninga, men kjenner jo selv hva som er best mot smertene. Og ro og varme er jo for mange det som skal til. :)

 

Spennende å høre om dere skal overta huset, selv om du jo bor der fra før.

Skal dere leie ut i kjelleren da ?

 

Nå er det begynt å regne her istedenfor å snø. Bedre det, da forsvinner iallefall snøen ! :D

 

 

Ha en fin kveld ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei Tupp1. Ja det er sant det at en må finne ut hva som er best:-)

 

Vi hadde møte i går da. Vi ble enige om å få leie her først. Hele huset. Så husleie ble høyere da. Men det er jo sånn det må bli. Vi kommer nok til å ta over her med lånet etterhvert.

 

Jeg må bare skryte av en oppskrift på middag jeg laget i går. Jeg har aldri laget pai før men det gjorde jeg i går. Den var drit god. Fikk skryt av kjæresten min også. Var bare å lage mere av den sorten ja:-) Det var Oste pai med kokt skinke og vårløk. Anbefales på det sterkeste:-)

 

I dag skinner solen. Men er en kald vind ute. Skal vel ikke klage ettersom du har vinter enda.

 

Har sovet til nå jeg. Jeg var ikke ferdig på jobben før halv 7 i morres. Forrige natta var jeg ferdig kvart på 4. Så det er opp og ned. Vi fikk avisene seint også da. Nesten 1 1/2time+ att vi måtte dele ut ene avisen til alle som en. Jeg hadde vel 420 aviser av den sorten. Pleier å ha 230 stk. Så en lang natt var det på meg:-)

 

God dag vidre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omgangsyke i går ( eller er dårlig fordi jeg har spist dårlig mat). Så har spist to små måltider på 24 timer, og gått fra 94,8 til 92,3 kg. Noe som selfölgelig ikke er meg imot, men jeg veit jo at de kommer tilbake igjen med engang jeg blir frisk...

Hater å väre skikkelig sulten, men om jeg skal putte noe i munnen spyr jeg nesten bare av tanken. Men blir jo nesten mer kvalm av å ikke spise også, så er en ond sirkel der:( Får se om jeg får i meg noe mat, veit ikke helt hva det skulle värt men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei alle sammen. Så er det ny dag og nye muligheter:-)

Har fått i meg frokost. Middag hvet jeg ikke hva vi skal ha. Mulig fisk.

 

Her er det fint vær og varmt i dag. Får se om jeg går meg en tur etterpå:-)

 

Uff da Siljee:( Det hørtes ikke så godt ut. Håper det er noe som går over fort da. Er ikke godt å spise når du ikke klarer å holde på maten nei. God bedring Siljee.

 

I dag skal jeg ikke annet en å dra i butikken en tur. Så i dag blir en fin dag uten stress.

 

God dag vidre jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har godt vær hos deg, dronninga og at du har tid til å nyte dagen og slappe av litt idag !:)

 

Huff, omgangsyke er ikke noe særlig å han nei, Siljee. God bedring til deg !

 

 

Jeg har det stressende om dagen, og har fått utrolig vondt i hode og nakken pga det. Har mista matlysten, så nå spiser jeg ikke så mye. Skal prøve å slå to fluer i en smekk ; passe på å holde meg unna søtsaker og andre kaloririke ting nå, samtidig som jeg må gå meg noen turer pga nakken, og håper at det samtidig som jeg spiser mindre enn jeg pleier, gjør at jeg kan gå ned noen gram :cool:

 

Har nekta meg selv å kjøpe meg nye, større klær, og nå er jeg skikkelig lei av å bare ha noen få plagg å velge mellom som jeg føler meg vel i, samtidig som det ligger mange brukbare klær i skapet, så nå SKAL jeg ned noen kilo !!

 

Igår var jeg ute å gikk meg tur i regnet, og det var bare godt.

Idag er det blandingsvær, litt sol og litt regn, men snøen smelter iallefall og det ser ut som om det går mot vår igjen, og det gjør godt ! :)

 

Nei, nå må jeg ut å lufte hodet.

 

Vi snakkes ! Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tupp1. Ja det er sant det at en må finne ut hva som er best:-)

 

Vi hadde møte i går da. Vi ble enige om å få leie her først. Hele huset. Så husleie ble høyere da. Men det er jo sånn det må bli. Vi kommer nok til å ta over her med lånet etterhvert.

 

Jeg må bare skryte av en oppskrift på middag jeg laget i går. Jeg har aldri laget pai før men det gjorde jeg i går. Den var drit god. Fikk skryt av kjæresten min også. Var bare å lage mere av den sorten ja:-) Det var Oste pai med kokt skinke og vårløk. Anbefales på det sterkeste:-)

 

I dag skinner solen. Men er en kald vind ute. Skal vel ikke klage ettersom du har vinter enda.

 

Har sovet til nå jeg. Jeg var ikke ferdig på jobben før halv 7 i morres. Forrige natta var jeg ferdig kvart på 4. Så det er opp og ned. Vi fikk avisene seint også da. Nesten 1 1/2time+ att vi måtte dele ut ene avisen til alle som en. Jeg hadde vel 420 aviser av den sorten. Pleier å ha 230 stk. Så en lang natt var det på meg:-)

 

God dag vidre jenter

 

Den paien hørtes forresten god ut ja, dronninga ! har du oppskrift ?

 

Håper det går greit med hus og lån for dere etterhvert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei Tupp1:-)

Her er oppskriften:

Paibunn:

2dl sammalt hvete

2dl hvetemel

50gr flytende melange

2dl cottage ceese

1-2ss kaldt vann

Bland det i food pocessor. Kjevle ut i paiform ca 22cm. Prikk i bunnen og legg den kaldt i 30min. Forstek bunnen i ovnen i 200grader i ca 10-15min.

Ta ut å legg fyll i.

 

Fyll:

1 vårløk

150gr kokt skinke kan brukerøkelaks

3egg

2 1/2dl lettmelk

1 1/2dl kesam

1/2ts pepper

150gr revet hvitost

 

Kjær opp vårløk og skinke/fisk å ha i formen. Pisk egg/melk og kesam sammen å hell over med pepper. Dryss over ost. Stek vidre på 180 grader i ca 12min til eggeblandinge er stivnet og osten er gyldenbrun.

Del paien i 8deler. 1,5 stk=410kcal (kokt skinke) 1,5skt=430kcal(røkelaks)

Velbekomme:-)

Lurt å kjøpe ferdig oppskjært kokt skinke. Jeg hadde også litt ost i eggeblandingen. Var kjempe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppskrift, dronninga! Den hørtes kjempegod ut !!! :) Tror jeg skal prøve å lage den i helga.

 

Nå har jeg vært å gått meg tur i regnet, så nå er samvittigheta i orden :)

 

Hvordan går det med deg og trimminga, dronninga ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
for oppskrift' date=' dronninga! Den hørtes kjempegod ut !!! :) Tror jeg skal prøve å lage den i helga.

 

Nå har jeg vært å gått meg tur i regnet, så nå er samvittigheta i orden :)

 

Hvordan går det med deg og trimminga, dronninga ?[/quote']

Jeg har gått 4km på 1 time. Men helen min er helt umulig. Det værker. Men presset meg til å gå:-) Jeg kjente også at det strammet veldig mellom lårene. Hehe. Er nok lenge siden jeg har gått tur ja. Det var sååå fint vær i dag. Sol og vind. Men vinden er varm i dag så det gikk ann å gå tur:-) Det var godt å gå litt også. Har godt av det kroppen.

 

Så flink du er da som går tur i all slaks vær. Er det dårlig så sykler jeg heller her inne jeg. Skulle kanskje vært like flink som deg men...

 

Ja jeg håper det vil smake. Er spennende med nye oppskrifter syns jeg. Og kan varier litt. Er så kjedelig med det sammen en pleier å lage.

 

I dag blir det ovnsbakt laksefiler med potere/ kokte grønnsaker og fiskesaus til.

De andre her hjemme syns nå fisk er godt å det er jo bra. For det er sundt. Jeg prøver å ha fiskemiddag 2 ganger i uken.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, dronninga, som har gått tur i en time med vond hel og alt ! :)

Det gjør jo ikke noe at du sykler de dagene det er dårlig vær, er jo bare bra med litt avveksling ! Poenget er jo at man er i bevegelse.

 

Vi hadde faktisk foliebakt laks i går, det er ungene også glad i.

I dag hadde vi kyllingfilet med wokede grønnsaker, og saus med ingerfær og hvitløk. Det var kjempegodt ! :)

 

Denne helga har jeg store planer om å holde meg unna godteriet...må vel gå ann for en gangs skyld ?? :) Må bare lete godt etter litt viljestyrke..Tror det er fordi jeg bruker viljestyrken min til andre ting om dagen, at det er så vanskelig å finne noen rester av den når det kommer til slanking :)

 

 

Ha det bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei alle sammen:-)

 

Tupp1: Jeg prøver å være litt flink nå. Har vært mye stille sittende pga. foten+ mensen så nå må jeg bare skjerpe meg. Er støl i leggene og føttene. Hehe. Det tyder hvertfall på at jeg har vært i vigør.

 

Ja laks er godt det. Best i folie for da holder fuktigheten der på plass. Ellers så blir fisken så tørr. I dag blir det grandiosa. Kan faktisk spise mye av det. Vi skal ha minste sønnen til samboer`n min på besøk igjen. Jeg skal faktisk hente han på tusenfryd etterpå. Og vi slepper å kjøre han helt hjem til Våler på søndag. Typen til moren skal hente han og kjøre dem hjem. Vi skal også drive på med bilene våres her. Skift av dekk og gjøre litt rent:( Er sååå møkkete att.

 

Godis ja. Det er ikke lett å styre unna. Men er viljestyrken der så når du langt:-) Karakteren min er ikke så bra om dagen. Er såå sugen på noe søtt att. Men må kjerpe meg nå altså. Kan jo ikke regne med å gå ned hvis en skeier ut i tid og utide.

 

her er det sol:cool: det blåser litt da.

God helg og god dag vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er i siget igjen, dronninga ! :) Det motiverer å høre at du er flink !

 

Jeg har også vært flink de siste dagene, spist fornuftig og gått meg turer.

Skal prøve hardt å være flink i helga også, for nå vil jeg se 75-tallet !! :)

 

Har høljeregna i hele dag, men nå skinner faktisk sola her, så etter middag skal jeg gå meg en tur.

 

Skal vi satse på å være flinke denne helga da, dronninga ?

 

Røre litt på oss hver dag og holde oss unna kaloribombene ? :)

 

Ha ei god helg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg tur idag på nesten 2 timer. Ga ikke full gass, kan ikke det pga plagene mine, men synes jeg var flink likevel :)

 

Hadde ikke spist noe særlig før jeg gikk, og ble så sulten, så kjøpte meg en liten pose med nøtter, sånn "Småsulten", og en Bocca-sjokolade som jeg spiste litt av + en liten juice. Det ble liksom middagen min idag :cool:

 

Men har ikke kjøpt inn noe godteri til ikveld, har spist meg en liten salat av reker, cherrytomater, salat, agurk, fetaost, hvitløk og olje over. Med vann til.

 

Så nå har jeg god samvittighet ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elletine

Hei jenter, vekta mi viste opp 200 gram i dag, har uka mi så satser på det er pga det. Har vært ganske flink den uka her, spist som jeg skal og fått gått meg noen gode turer i sola... Håper det er mer nedgang neste uke, da skal jeg liksom ha gått ned 2 kg fra i dag hvis jeg skal nå målet mitt, hehe, tviler på det går gitt!

 

I dag skal vi på besøk, satser på en god og lang gåtur i det nydelige været, er godt å varmt allerede her så det er deilig. Nei, nå skal jeg og eldstemann spise frokost her, minsten og gubben sover enda. Ha en fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg her inne Elletine :)

Høres ut som du er på rett spor nå, så du blir nok sikkert å se resultater neste uke ! :)

 

Føler at jeg også er inne i rette sporet nå, men merker det er lettere når sola skinner..får liksom litt mere mot og energi da. Her høljeregner det igjen, ikke så fristende å gå ut da. Har stort sett vært skitvær her i det siste med enten snø eller regn, så begynner å bli rimelig lei nå :mad:

 

Dere får kose dere i sola dere som har det, og ha ei god helg alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Jippi:-) God dag til dere alle.

Elletine:Godt å se deg her inne. Ja du går nok ned neste uke vettu. Tante rød er ikke nådig ned oss damene nei.

 

Tupp1: Godt å høre du har det bra. Være kan vi ikke få gjort noe med men... Håper du får fint vær snart da:-)

 

Vi har en strålende dag her:cool: Skal blioverskyet i morgen så jeg og regn til uka:( Da får vi det tenker jeg.

 

Ellers så går alt sin vante gang. Ha fortsatt en god dag og helg jenter. Vi skal bytte dekk og vaske biler i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja det var den helgen. Med stebarn på besøk og hagearbeide. Vi har funnet ut at vi bor på søpledynge. Han som har bodd her før oss har fylt tomta med masse søppel og jernskrap. I et bed her lå det hele 3 vaskemaskintrommler under jorda. Masse med blomsterpotter i plast og masse annet skrap bla solsenger og solstoler:( Så vi har noe å henge fingrene i ja. Ble masse timpoeng da. Hehe.

 

Og ellers har jeg holdt meg unna sjokolade i helgen Tupp1. Ble litt nøtter i stede da men... Ikke kaker heller. Så jeg håper vekta går bra til tirsdagen. Så igjennom gamle bilder fra i fjord sommer. Aldri mere skal jeg i den vekta igjen nei nei nei:(

 

Den tid er forbi:-) God helg vidre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag ble det ca en time gårtur, på lördag var jeg på Tusenfryd ( blir mye gåing, faktisk :) Og i dag har jeg gått i skogen i ca to timer i bra tempo, og ulent terreng:) Så er ganske fornöyd med helga. Ble helt utslått etter den gåturen kjente jeg:P Jeg og bikkja sovna på soffaen når vi kom hjem, og jeg spiste en stoor porsjon middag, og nå er jeg sulten igjen:P Nesten 800 kcal forbrent på turen i dag^^ Fornöyd med det!

 

Håper at det vises på vekta på tirsdag:)

Får pröve å fortsette med dette aktivitetsnivået;)

 

God kommende uke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sjokkert her jeg, dronninga, at noen kan finne på å grave ned alt fra tromler til solstoler i hagen sin !!! :eek: Skjønner at dere har litt av en jobb foran dere ja !

Så flink du har vært og holdt deg unna snop og kaker i helga !! Bra Jobba !! :) Litt nøtter er jo bare sunt !

Jeg har dessverre ikke vært like flink..:) spiste litt smågodt på lørdag, men ellers har jeg vært baaare flink :) Men ble ikke trimtur hverken lørdag eller igår. Hadde så masse papirarbeid jeg måtte få ferdig, og det regna og var surt ute, så det frista meg ikke så mye heller å trø en tur.

 

Idag skinner sola, men holdt på å fryse ihjel når jeg var ute for å henge opp klær, var iskald vind ute. Men skal prøve å få til en gåtur etterhvert.

Har et bursdagsbarn i huset i morgen, så idag må jeg gjøre en del ærend og bake kaker. Har ikke tenkt å spise noe særlig av de, for nå er jeg faktisk å snuser på 75-tallet, og det vil jeg skrive inn her i morgen !

 

Flink du er å trimme, Siljee ! Artig at vi alle sammen har skjerpa oss igjen, en stund så det stygt ut for dronninga og hoffstaben..hehe

 

 

Have å nice day !

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei jenter.

Siljee: Så bra da at du har gått mye da. Vi var liten tur innom Tusenfryd i også på i går for å levere stesønnen her. Moren og typen skulle komme å hente han for de hadde vært i Sverige i helgen. Men så mye biler og folk da gitt. Hehe. Stod vel i kø overalt da vel:(

 

Tupp1: Ja jeg fikk egentlig sjokk:eek: hvor mye det egentlig var. Vi drev på i mange timer med dette å det var bare begynnelsen. Men vi får bare ta det som en treningsøkt:-) Må se litt positivt til det også.

Goddis har jeg klart meg med. Jeg snik veide meg i sted. 400gr ned. Men det kan forandre seg til i morgen.

 

Her er det overskyet. Men varm luft da. Ser ut til at det kan begynne å regne.

 

Forresten jeg måtte bytte ene fordekke mitt i natt. Jeg hadde klart å kjøre på en spiker.Fikk byttet til sommerdekk om lørdagen å da må jo sånt skje:mad:

 

God dag vidre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Her var det stille i dag gitt:( Men dere som er innom. God kveld vidre. Å i morgen kommer målene og vekt resultater. Uff jeg gruer meg litt. Snakkes mere i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nedgang på meg denne uka heller:( 94,2 eller noe... Og sist jeg registrerte var det 93,3... Og når jeg var syk var jeg nede i 92,1. Var helt rart å se de tallene...

Hater når jeg ikke går ned noe... Enda jeg var så flink i helga. Uff...

Lykke til dere andre da hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Så er dagen her da 28/4-09

Vekt:77kg

Hals:36cm

Arm:30cm

Bryst:106cm

Midje:93cm

Enden:110cm

Lår:53,5cm

 

Jeg har gått ned 400gr og 2,5cm er borte på denne uke. Meste uke er siste med kurs3. Da skal jeg skrive opp første uka i kurs1 og siste uka i kurs3. For å summere litt. Jeg er fornøyd jeg. Har vært lite motivert den siste tiden. Men det blir vel sånn når en går på kurs over lengere tid:-)

 

Siljee: Ikke fortvil. Vekta står litt i ro innimellom. Bare ta tiden til hjelp. Stå på ikke gi deg nå:-)

 

Her er det overhengende skyer og gråt å trist. Ser ut til at det skal begynne å regne. I går kveld tornet det og regnet så det sprutet her. Uff. Jeg hadde ikke lyst til å dra på jobben. Men det ble opphold.

 

God dag vidre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...