Gå til innhold

Veien vår til målet


thebomb

Anbefalte innlegg

Endte på 6.505 skritt, og kom meg ikke ut i solskinnet. Jeg stod HELE dagen ved komfyren og produserte knekk, karameller og cookies (og smakte bare 15 gram!) som jentene skal selge på ei lokal messe i helga. Jeg rakk rett og slett ikke å gå ut.

Ble såvidt ferdig å steke siste brettet med cookies før jeg flerret av meg tørkle og forkle og dro på kursmøte.

Det betyr at alle mine steg er ervervet innomhus, og at jeg knapt satt på rompa fra kl 10 til 17. Må bare slå meg til ro med at dagen ikke rakk til mer.

 

Kursledervekta viste ned 1,1 kg, men når det gjelder målet jeg har definert gjelder det naken morgenvekt, så jeg forholder meg til det.

 

Koselig kurskveld. Det er ei livlig og fin gruppe, med store mengder kunnskap og motivasjon samlet på ett sted. Og kursleder er jeg også veldig fornøyd med. Jeg er veldig glad jeg spanderte disse pengene og kom meg av gårde på kurs - det er så godt å være på sporet igjen!

 

Kvelden gikk med til pakking av karameller...

 

Karora, høres ut til at din dag ble bra med litt mer mat, og afrodithe gir deg gode tips om hvordan du får opp kaloriene uten å måtte spise "enda mer mat".

 

I dag har jeg en travel dag på jobb, deretter rett av gårde til den tidligere nevnte messa for å rigge til salgsbod, loppemarked etc. Som jeg pleier å si: Det frivillige Norge driver ikke seg selv.

 

Kjoledag uten skritt-teller i dag, men jeg har et mål om å få presset inn en mosjonstur i løpet av kvelden.

 

Ha en fin dag, jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Har hatt en kjempe-effektiv dag på jobb, og lagt et godt grunnlag for alt jeg skal gjøre i neste uke, så det føles bra!

Har hatt en del stress i kroppen den siste tiden, fordi det var så mye jeg skulle rekke. Nå har jeg skaffet meg oversikten over hva det er jeg faktisk har påtatt meg, og lagt en plan for hvordan jeg skal få oppgavene unna i tur og orden. (driver egen virksomhet, og har ingen å overlate ansvaret til :-) Nå ser jeg at det er fullt realistisk å få løst oppgavene på en bra måte og innen fristen. Puster mye roligere!

 

Det er så godt å merke hvor lite det koster meg å stå over kjeks og godis som står på spiserommet på jobb. Heldigvis er vi flere som er flinke til å by på frukt og grønt også, og da koser jeg meg heller med det, og en god kopp kaffe eller te. Pluss nisten min, selvsagt.

 

Kan elers tipse dere om et raskt, kalorisnålt melloåltid, som i hvert fall jeg syns er godt: To biter "Fiberrik solsikke" legges sammen med en god klatt skinke magerost mellom (20 gram, påleggsrasjon). Dette blir under 100 kcal, metter godt sammen med et par glass vann og er fint for fordøyelsen.

 

Det blir ikke så mye fritid i helga, pga den tidligere nevnte messa som pågår fredag, lørdag og søndag, men det er sosialt og koselig. Jeg har bestemt meg for å ta med fornuftig matpakke, og så unne meg et kakestykke i løpet av lørdagen.

 

I morgen kveld er vi invitert bort til et vennepar. Aner jo ikke hva vi får å spise der, men jeg skal være sjåfør, så det kan ikke bli helgalt uansett.

 

Har som sagt planer om å få gått meg en frisk tur i løpet av kvelden, og satser også på det i morgen.

 

Ellers ikke de store planer for helga. Kjenner meg litt sliten, og kunne nok godt ha tenkt meg en skikkelig tv- og sofahelg. Men det får bli en annen gang. :-)

 

God helg, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyktig du har vært fullfres... laget godsaker i hele går uten å smake på mer! Imponerende!

Superflott vektnedgang da! Tydelig at det er til stor hjelp for deg å gå på kurs, så det var et smart valg for deg! Godt at du har fått struktur og plan over alle dine gjøremål i en travel periode - det er helt sikkert med på å senke skuldrene dine en hel deg.

Flink er du jo også til å stå imot fristelser når de dukker opp!

Takk for matpakke-sandwich tipset ... det må prøves! Håper du lykkes i å gjennomføre dine fine og gode planer for helgens ymse utfordringer... ønsker deg en strålende helg midt i travelheten!

 

I dag startet jeg dagen med en times trening før jeg kastet meg over diverse papirer som skulle ordnes. En liten formiddagstur ble det også og når jeg i tilleg får trimmet foran "gullrekka" vil jeg nok bli veldig fornøyd med dagens innsats. Jeg har passet på å drikke masse vann regelmessig utover dagen - og har spist fornuftige måltider. I dag blir det magert og sunt kjøtt med masse grønnsaker til middag.... får høre med poden hva som skal på bordet i morgen (blir sikkert taco) Ellers koser jeg meg med Pink Lady og clementiner.... og litt gulrøtter/ grønnsaker m lett dip... Satser på tur både lørdag og søndag.... kanskje jeg får lokket med kjæresten på søndag?

 

Ønsker dere alle sammen en super sunn og fin helg... (håper smellyflower storkoser seg på hotellturen med kjæresten...) og håper dere alle får beveget litt på skrotten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var det fantastisk flott vær her, og jeg benyttet anledningen til å gå meg en knallfin tur i skogen, deretter handling og så rett hjem til kotelettmiddag og litt trening på elipsen og med rockeringen.... innkasserte totalt over 31 000 skritt! Juhuu!

 

I dag er det like flott vær og jeg har tenkt meg ut i skogen og nyte naturen i dag også!

Ønsker dere alle sammen en sprek og strålende flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake fra en flott helg med verdena aller beste mann. Maten gikk sånn passe. Thai på fredag, og verdens aller aller beste indiske på lørdag, og etpar øl begge dager. Det ble også en del trasking. Men altfor mange kcal inntatt totalt, og for få måltider og altfor lite vann. men jeg er på sporet igjen altså. Glad jeg ikke har veiedag før tirsdag.

 

Skal lese skikkelig gjennom tråden i morgen :)

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake smellyflower! Høres ut som om du har hatt en knalltur ja! Godt og høre at du har fått kost deg masse! Innimellom må vi få lov til og glemme alt som heter kcal og vekt og sunne ting og bare kose oss. I dag er det full fart igjen!

 

Jeg begynner ny jobb i dag og jeg har omtrent ikke sovet i natt, jeg gleder og gruer meg om hverandre. Skal bli spennende og gjøre noe helt annet. :)

Hele uka har gått veldig bra for meg, og i går var vi i Sverige og handlet inn masse kjøtt, pluss litt "sunt" godteri. Skal unne meg en bit hver lørdag!

 

Vekta viste ned enda en kilo, og jeg er så fornøyd!

 

17 november: 70 kg

10 november: 70.9 kg

3 november: 72.9 kg

 

Lykke til med ny uke og veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste innspurt for min del i dag. Jeg er kjempeergerlig, fordi at den gamle vekten min, som viste at jeg var 93.5 "døde" i går. Så nå har jeg bare den nye (98.7!!!!!) å forholde meg til. Hardt liv. Bare å fortsette, men selv om jeg vet at det ikke er sant, så føles det som om jeg har gått opp i vekt??? Bare pga noen tall...Jaja. Her i vest er det nydelig (nesten nydelig hvertfall) soloppgang, og jeg har inntatt frokost. Snart har jeg planer om en luftetur med skrittelleren min. Må komme i gang igjen kjenner jeg, savner å gå den faste ruten min :)

 

Ha en strålende dag alle sammen, og gratulerer så kjempemye til alle som har gått ned i vekt. Det er sååååå gøy, og inspirerer meg veldig. Nyt dagen damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere her inne er så flinke så jeg lurte på å henge meg med dere:)

Hvis det er lov???

 

Jeg begynte å registrere her inne igjen for 2 uker siden og siden da har jeg gått ned 2,4kg. Veldig fornøyd med det. Jeg har foreløpig ikke lov til å trene veldig hardt etter ett katastrofalt fall i Birkebeinerrittet i august. Det endte med noen brukne ben i hånda og store indre blødninger så jeg har måttet ligge på sofaen i mest mulig ro de siste mnd. Det har selvfølgelig satt sine spor men nå håper jeg å være på rett vei igjen...

 

Har lest tråden deres siden dere startet her inne og synes dere er veldig flinke;)

Håper jeg får lov å "joine" dere.

 

Ha en flott dag alle sammen..

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utrolig hvor opphengt vi blir i de tallene. Nesten litt for mye av det gode synes nå jeg, for humøret blir veldig påvirket av det, og det er jo flott når det går nedover, men ikke så bra når det står stille eller går opp dessverre. Her er det også en fantastisk morgen. Sol og knallblå himmel.

Ha en sunn og fin mandag alle sammen!!!!!!:):P

 

 

Hei Chicago. Jo flere folk jo bedre! Så sprek du er som deltar i Birken da. Imponerende. Håper det går framover med skaden din og at du snart får begynt å trene for fullt igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter.

Ny uke, nye muligheter - og helga er det visst bare å legge bak seg jo før jo heller, for jeg sprakk på kaloribudsjettet både lørdag og søndag. Ikke mye, men jeg føler meg oppblåst og tjukk, så nå er det bare å skynde seg back on track!

 

Mine mål for uka:

Gå tur, kort eller lang, hver dag.

Trene til Kari Jaquesson-dvd to ganger.

Bruke melkekvoten hver dag (ser jeg fusker mye med denne)

 

Velkommen til deg, chicago - morsomt at flere vil være med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget afrodithes fiskerett til middag - og gjett om den ble godt mottatt av hele familien. Deilg mat - anbefales!

 

Håper dere ellers har det bra, det har vært så stille på tråden i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frest rundt på kjøpesenter i hele dag og kjøpt inn nesten alle julegavene mine. Må ha en runde til, det blir kanskje neste uke? Ble frityrstekt svinekjøtt i sweet chillisaus på kjøpesenteret. Glemte meg når jeg bestilte, og fant enda en gammel vane som må endres på :S Har også gått tur i dag, en time i kulda. Nå er jeg kjempetrøtt og skal pusle litt i heimen og drikke te før jeg legger meg.

 

Oppsummering av målene mine:

11,6 trimpoeng.

Planken har jeg bare gjort en gang (skjerpings)

Resten av målene husker jeg ikke (er nok litt stressa for tiden, sa mister jeg hukommelsen litt)

 

Mål for denne uka:

Holde kcal budsjettet mitt

Minst 10 trimpoeng.

 

Har veiedag i morgen, spent på hva den nye vekta veier, men enda mer spent på hva målebåndet viser.

 

Velkommen til deg Chicago, bare å henge seg på :)

 

Håper dere andre har hatt en sunn og herlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skynder meg innom en rask svipp før dagens studier!

 

Søndag gikk jeg tur i strålende, men litt vindfullt vær og innkasserte mange friske skritt... sunn mat gjennom dagen og litt TV-trim på kvelden gav meg mine 20 000 skritt.

I går var det lang studiedag for meg, men etter middag (tunfisksalat) kom jeg meg ut på tur og fortsatte med litt trim foran TV igjen... og kom opp i mine 20 000 skritt igjen! Veldig fornøyd.

Sutter stadig på vannflasken og prøver å være flink til å drikke vann jevnt gjennom dagen.

 

Kjekt å se at det er liv og røre på tråden!

 

Koselig å høre at du har hatt en super helg smellyflower, kjekt å kose seg men at du nå er tilbake på riktig spor og jobber videre!

 

Ønsker chicago velkommen - sprek du som deltar i birkebeinerrittet - men trist at det gikk så galt... Håper tiden jobber for at helsen bli bedre og aktivitetsnivået kan økes...

 

Kess - jepp vi er nok litt lettpåvirkelig mht til tallene... men det er jo da vi har hverandre til å dra oss videre!

 

Fullfres - så kjekt å høre at fiskeretten var vellykket... ja den pleier å falle i god jord.. litt anderledes og litt spicy!

Spist er spist og det er et tilbakeleagt stadium... flott at du tar tak igjen og er back on track.

 

Ønsker dere en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste 97.6, mot 98.7 for etpar dager siden. Så nedgang har det vært. -4 cm på kroppen også. Håper jeg klarer å ligge på ca 1600 alle hverdager denne uka. I helga kommer kjæresten, og snuppa skal ha ei venninne på overnatting, så om været ikke blir helt galt så kanskje vi prøver noen av afrodithe sine utematretter?

 

Nå må jeg hive meg rundt, det er alltid så utrolig mye å gjøre, så det er bare å gå i gang. Har forresten fått lånt meg armvekter, sånne med sand inni. Planen er å bruke de litt hver dag og få strammet opp grevinnehenget mitt :)

 

Nyt dagen alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at jeg får være med dere her inne på veien mot ett lettere, sunnere og slankere liv:)

I går fikk jeg bare gått en liten tur men den gjorde godt iallefall. Synes det er veldig deilig å få litt frisk luft og litt stille tid når barna er i seng. Tid til å tenke over dagen og alle livets mysterier.

Hadde fisk til middag i går jeg også. Deilig. Føles så mye bedre i kroppen etter en god fiskemiddag synes jeg. Ellers gikk dagen i går med til pakking. Jeg reiser på langweekend til New York på torsdag morgen. Gleder meg noe helt vannvittig...

Men er jo litt bekymret for kaloriinntaket da..

Det blir jo mye gåing så det hjelper nok noe:)

 

Ha en strålende dag alle sammen.

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk jeg opp da, for første gang på flere måneder. Jeg blir så nedstemt at fy!! Det er den forbaskede alkoholen som ødelegger så mye. Det ble en del på fredag, og selv om jeg kompenserte med å ligge på 12 - 1300 kcl de andre dagene ble det altså opp 0,5. Dritt!!!!!:eek:

 

Ja, ja, det får være dagens utblåsning. Nå er det bare å fortsette på den sunne vei, så går jeg jo ned igjen, og jeg har jo uansett allerede nådd målet mitt til jul, og enda er det 5 uker igjen.

 

God tur til NY, Chicago, klart du må kose deg der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den gjør at kroppen holder på ALT, ikke bare vann. Jeg elsker en øl eller litt vin, men tror jeg må slutte nesten helt, av samme grunn som du %&/#"¤(&%# over Kess :)

 

Ikke bruk energien din på å tenke på dette, men se fremover. Du er jo kjempeflink og står virkelig på. Jeg heier på deg, og neste uke blir det ned.

 

Jeg tenker at om det skulle bli litt opp på denne tiden av året, så skal jeg klare å bevege meg mer og å begrense meg mer enn jeg ellers ville ha gjort. Det er viktig for meg å begrense skadeomfsanget, for dlipper jeg nå, rykker jeg fort opp 5-6 kg, det vet jeg. I know me...

 

Stå på Kess! Og drit i tallene, det er helsa som til slutt teller uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depper litt, etter en sniktur på vekta i morres som sa opp et halvt kilo. Det er fryktelig lite slinger i valsen som tåles når man er i ned i vekt-fasen - og jeg har ikke engang alkoholen å skylde på... Eller, jo, forresten - ett glass rødvin fredag kveld.

 

Har som sagt ligget litt over budsjettet noen dager, men ikke mye. Jeg pleier å si til andre at "en kalori er en kalori", men får likevel følelsen av at fettcellene utmerker godt kjenner igjen en nonstop eller en bit after eight... Grrr

 

 

Og hva verre er - nå har jeg BARE lyst på unevneligheter og lurer på hvor jeg fikk den ville idéen fra at jeg skulle NED i vekt.

 

Kan noen vær så snill å snakke meg til rette...

Motivasjooooon - kom tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av den bestemte dama? Ho som veit hva ho vil? Og som veit at et sekunds nytelse ødelegger såååå mye for vekta?

 

Jeg tror IKKE at en kallori er en kallori, men at feks sukker og alkohol stresser kroppen min. Ser det på huden, får kviser og guff.

 

Du har utrettet så mye fullfres, og vi går sammen hele veien til målet. Det er mye slit som ligger i å slanke bort den samme kgen.

 

Trenger du trøst? Kos? Plei deg på andre måter, og spis mer mat om du er sulten. Finn på noe du liker å gjøre, flytt fokus litt. Du klarer det. Se fremover.

 

Stor smellyklem til deg :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsten Smellyflower. Det kan sakten trenges. Jeg er ikke villig til å kutte helt ut alkoholen jeg altså. Det er viktig for meg med et gass vin og sånn for å kose meg. Jeg har valgt bort all annen kos og noe må jeg ha jeg også føler jeg. Så da får det bare heller ta litt lenger tid. (men frustrerende er det jo!..........)

 

Vi får bare stå på Fullfres. Den halvkiloen skal vi nok bli kvitt igjen, og det fort,

håper jeg!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tall er tall. Jeg vil leve lenge. En ussel uke fra eller til med en halvkg ekstra fett på kroppen tror jeg ikke utgjør den største trusselen. Vi har kommet langt. Vi har sett at vi har et helseproblem og tatt tak i det. Vi er på vei mot ett mål. For meg er det største målet å få en sunn kropp, men DET kommer jeg ikke på der jeg står trøtt og naken og stirrer ned på TALLENE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smellyflower - Grattis med flott nedgang både i gram og cm til tross for "kosehelg" - bra jobbet!

Morsomt om dere får en flott tur til helgen og kan kose dere med litt mat i det fri (går jo fint an å steke pannekaker også forresten...)

Armvekter var et bra tips... er det sånne med borrelås som du bare tar på og har på deg når du driver med diverse i heimen, eller følger du et bestemt treningsprogram?

 

Chicago - ja det er deilig å få beveget skroget litt... og god tur til the Big Apple!

 

Kess - oppgang er trasig... men se om noen dager om alkoholen har sluppet litt mer taket da... Uansett har du jo hatt en fantastisk flott og jevn nedgang, så en liten "hump" i vektkurven er ikke noe nederlag! Fortsett slik du har gjort tidligere så skal du se det endrer seg igjen.. (noen sier at de velger å spise litt anderledes/variert/bytte vanlige matvarer noen dager, noen trener litt mer/mindre en periode for å se om noe skjer)

 

Fullfres - opp med hodet... kjedelig med oppgang... men du vet jo hva som skal til og klarer det når du tar tak.. se hva smellyflower skrev til deg... er enig med henne!

 

.hmmm... mht tallene.. bladde nettopp igjennom ny tilbudskatalog fra Jernia... de averterte med tilbud på digital vekt som også viser vann/fettprosent til kr 299.- Kanskje ektra motiverende å se hvordan fettprosenten går nedover over tid når man trener og opparbeider seg muskler? Om du/dere ikke har en slik vekt er det kanskje verdt å vurdere nyinvestering?

 

Nu er det ut på tur med en venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk jenter - så søte og snille dere er! :-) Og så mye klokt og sant dere har på hjertet!

 

 

Ja, det ER bare å ta seg selv i nakkskinnet og holde hardt.

 

Da de andre på kontoret møttes til kaffe halv tre og forsynte seg av kjeks og sjokolade, tok jeg heller et par klementiner.

Til middag ble det to fullkornswraps med bare sunne saker - godt krydret kyllingfilet, salat, agurk, tomat, løk, ananas, avokado, bittelitt revet ost og noen ts rømmekolle.

 

Utover ettermiddagen har jeg passet på å være sysselsatt med arbeid i heimen. Sårt tiltrengt, for vi har vært travle og mye borte i det siste. Men nå er begge badene gnistrende reine, det er nyvasket sengetøy på alle senger og vi har ryddet og støvsuget det verste i øvrige rom, slik at helserådet ikke kommer og stenger lokalet...

 

Til halv sju-nyhetene (dessverre altfor lenge mellom hver gang jeg får med meg ei nyhetssending på tv, takk og lov for NRK P1) ble det nypresset kaffe og en epledessert som jeg har sett flere anbefale her inne på forumet: Lune eplebiter med kanel, servert med noen ss vaniljeyoghurt. Deilig!

 

Og nå skal jeg snøre på meg støvler og sydvest og gå ut en tur. Fryktelig glatt her, så jeg får se hvor lang turen blir, men jeg skal i hvert fall bortom postkontoret for å sende en pakke. Har gått 6.300 skritt så langt i dag, vil gjerne runde 10.000 før jeg køyer.

 

Føler meg mye bedre til mote enn da jeg var innom og sutret i formiddag, og det er utrolig godt å kjenne støtten som strømmer fra dere og ut gjennom pc-skjermen min her :-)

 

Har jeg gått opp et halvt kilo, så har jeg det. Kan jo bare være at kroppen spiller meg et puss, holder på vann eller noe, eller det kan skyldes at jeg har latt for mange usunnheter passere. Men det er i hvert fall lettere å gå ned et halvt kilo enn å fortsette å skli ut og opparbeide seg enda større utfordringer.

 

Og smellyflower, du har rett - jeg vet jo egentlig hva jeg vil - jeg bare glemmer det av og til...

 

Ha en frydefull aften, alle sammen. Nå går jeg ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vind i håret og friske røde eplekinn og kalde øreflipper etter turen, svipper jeg innom igjen...

 

Fullfres - så godt å høre at motivasjonen er på vei tilbake igjen! Og klapp klapp for deg som tok mandarinkos til kaffen på jobben! Sånn skal det være! Jammen har du fått brukt energien din fornuftig i dag... uhmmm deilig å legge seg i rene sengeklær i et rent hus! Og så topper du det hele med en sprek kveldstur! Ja du er definitivt tilbake på sporet i god sprek stil!

 

Ja, jeg tror nok du har rett smellyflower at både sukker og raske karbohydrater ellers samt alkohol virker negativt for kroppen vår... at de påvirker både blodsukkervariasjoner som gir sug og bunkrer vann i kroppen... og da kan det fort utgjøre en halv kilo (... obs om du har litt treg mage noen dager kan dette også bety en del...)

Jeg har jo veiedager om onsdagene, nettopp for at evt slike vekt- svingninger ikke skal slå like hardt ut...(hva med å veie seg onsdagene i tillegg et par uker og se om den vekten er mer stabil enn mandagsvekten?? Kanskje ikke så dumt i disse julebordstider med litt ekstra helgekos og kanskje litt salt mat?)

 

Nei NU er det rockering til Grey's!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...