Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Hyggelig med en til på 160 cm :)

68 kg.. vel, det var omtrent det jeg veide 6. oktober (67.7 for å være nøyaktig). Da jula ringte inn veide jeg 60.7. I dag noe mer, men jobber for å komme videre nedover - skal ned til 57 innen 30. mars :)

 

Trimme... alenemor... Jeg var alenemor i mange år. Type hadde sønnen nesten hele uka; sønnen var annen hver helg og en dag i uka hos sin far. Prøver å tenke hvordan jeg trimmet den gangen... Omtrent som nå: Alltid på en tur i helgen! Ta med poden. Finne et ok turterreng. På vinteren ta med ski eller skøyter (har blitt helt hekta på turskøyter denne vinteren), om sommeren en sykkel. Turen trenger ikke være så lang. Det viktige er å være ute og sammen - lage gode barndomsminner for poden :( I hverdagen, når poden er så liten at han ikke kan være alene, kan det være en ide å forsøke noen aktiviteter i heimen. F.eks. er jeg nå for tiden helt hekta på rockering! (Selv om poden min nå er så stor at han kan være alene hjemme). Jeg har også innført div. pushups i løpet av dagen. Og ikke bare bruker jeg rockering og pushups hjemme - jeg har også innført det på jobben! Sånn innimellom, når det er litt rolig (har en jobb som går i litt rykk og napp).

 

Så vannhistorien din... Skummel om det der er sant! Holder meg til mine to liter - fordelt på 8 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn da er jeg endelig under 60 tallet! Sånn ca 59,5 kilo. Litt vanskelig å si ettersom det er en 50 kroners vekt fra ikea med bare hele kilo.

Dårlig med trimpoeng denne uka gitt. Bare 2. Jaja får ta det igjen neste uke også får jeg ta en liten treningsøkt i morgen :)

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lettere å kvitte seg med kilo som har kommet fort. Jeg var både i egypt og kos i sommer og la på meg et par kilo hver tur men de gikk fort ned igjen etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, grattis kira321, med å se 5-tallet først på vekta! Gleder meg til den dagen.... :) Må være en super følelse!

 

Og klumpen63: Heier på deg for å få vekk de kiloene som fort kom på - meld fra hvordan det går nå i ukene som kommer :)

 

Ellers har jeg blitt hekta på turskøyter. Utrolig gøy å gå og gå bortover vannene :( Kan anbefales på det aller varmeste :) Ulike typer skøyter kan dere finne her: http://www.skyllermarks.com/skridskor.htm Selv har jeg Isa Snabb, men kunne vel tenke meg å prøve Skyllermarks blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badenymfen

Hei!

Kan jeg også slenge meg på her?

Er 161 høy, og veier rundt 67 kg nå. Drømmen er først og fremst å komme meg under 60 kg, har vel alltid vært litt smålubben. I forhold til høyden er vel rundt 58 kg en super vekt, men vi får se etterhvert hva som passer til min kropp!

 

For to år siden gikk jeg masse ned i vekt, nådde nesten målet mitt, men så rant det hele ut i sanden, droppet trening og spiste det som passet meg. I høst har jeg prøvd å trene to ganger i uken uten at jeg oppnådde noen store resultater, og nå satser jeg derfor på å sette inn støtet for alvor!

 

Badenymfen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerelegant

En musbestemor med kul på midjen var et fint bilde for meg som nettopp er blitt bestemor. Opp av gyngestolen, vekk med kulen og dermed er lille kjappe Minni Mus innenfor rekkevidde!

Jeg er ingen ekspert på vanndrikking, men tenker at en halvliter i slengen ikke nettopp bidrar til at magen venner seg til mindre mengder mat. Jeg har innført den kontinentale vanen at jeg alltid drikker et glass vann sammen med kaffen og sammen med vin selvfølgelig. Blir noen glass i løpet av dagen da.

Når det gjelder trening med seksåringer kommer det litt an på hvor en bor. Er det mulig å komme seg til en svømmehall eller et badeland er jo saken grei. Det finnes noen hoteller med gode bassenger der det er lite folk og lov å stikke innom hvis man spør pent. Skøyter er jo god trim hvis man tør.

Mitt beste trimtips for tiden er å forlate jobben mitt på dagen og gå 30 minutter i høyt tempo. Tilbake etter et glass vann er overskuddet og samvittigheten på topp. Hvis jeg i tillegg klarer å gå ut en rask tur på kvelden i det jeg får lyst på noe godt å spise er slankedagen i boks. Litt for lite av det i juleferien, men nå skal det skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det er flott navn du har; Badenymfen! Kan du fortelle hva du legger i det? (Jeg har laget mine egen antagelser, men kan jo være kjekt å høre fasiten!).

 

Til sommerelegant-musebestemor: Høres veldig klokt ut det du skriver om halvliter vann på styrten. Da sier vi det slik: Et glass nå og da i løpet av dagen (og for min del: to liter totalt) :)

 

Jeg har veiedag på mandager. Har holdt på siden 6. oktober i fjor. Gikk ned 7.0 kg frem til 22. desember. Opp 0.7 kg på to juleuker. I dag: Tilbake til førjulsvekta samt minus 0.2. kg på den :)

 

Har tidligere her skrevet min vektreduksjon hver uke fra 6. oktober. Nå skriver jeg ned kun fra 2009. Ved å skrive det ned her, bidrar det til motivasjonen for et enda slankere liv :(

 

Høyde: 160 cm

Startvekt 06.10.08: 67.7 kg - midje 90.0 cm.

Mål 30.03.09: 57 kg - midje 75 cm - og bli der.

 

12.01: 60.5 kg (ned 0.9 kg). Midje 80.0 cm (ned 0.0 cm).

05.01: 61.4 kg (------------). Midje 80.0 cm (-------------).

 

Fra 06.10: Ned 7.2 kg/10cm.

--------------------------------

 

Jeg har noen "c-momenter" denne uka (dvs. noe utfordringer): Skal spille på to juletrefester = servering av pølser og kaker. Hva med dere andre? Noen spesielle utfordringer? Hvordan takler vi dem? Jeg fokuserer på "passe mett" og et indre bilde av min slanke midje inne i en trang t-skjorte!

 

Ha en super uke til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tusen takk for koselige ord Charliemor og gode idéer fra dere alle! Det er klart det blir litt aktiviteter sammen med poden, jeg har bare ikke tenkt over at det faktisk er trim... :-)

 

I dag er det mandag og vekten sa 67,6 kg. Det er 0,6 ned fra forrige ukes 68,2! Veldig fornøyd ettersom helgen inneholdt middag ute og kino. Men det har jeg kanskje ikke rukket å legge på sidebena ennå?

 

C-moment denne uken er nok en restaurant-middag til helgen for å feire en 18-åring! Jeg gjør som charliemor; passe mett og et indre bilde av meg selv på badestrand i Tyrkia i juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Veiedag idag, reduksjon på 1 kg ned til 61,4 og midje redusert med 1 cm :) .

Startet også idag med internettkurs via Grete Roede. Men da jeg la inn resultatene idag, forsvant det som var lagt inn forrige mandag. Og da har jeg ingen vektkurve fra tidligere, kun fra idag. (kan det ha med start av kurs å gjøre?)

Vektkurven og målene er jo fin motivator i seg selv, så er det noen som kan hjelpe meg så blir jeg glad.

 

Ellers til alle: friskt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med startdatoen å gjøre . Setter du denne tilbake , ordner det seg.

 

Jeg har min veiedag onsdag, men er kommet godt i gang med maten. Trimmen gjennstår det ennå å få i rutine. Har vært og trenet to ganger denne uka. Må få til noen uteturer også, men været har ikke vært på min side med regn og storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badenymfen

Hei!

Tja, navnet er vel noe tilfeldig valgt, men jeg er virkelig glad i bading :) ikke så mye svømming, men helst badeland, stuping, hopping og snorkling! Lek og moro med andre ord. Et mål for sommeren er derfor å få bort magen og minket litt på armer og lår, så jeg kan føle meg mest mulig vel på stranden.

 

Idag har jeg trent på min nye ellipsemaskin (det var salg på g-sport her om dagen!). 45 min og 15 km. Maten har jeg ikke helt kontroll på, men prøver å fylle opp med gulrøtter så det ikke blir atfor gale!

 

Har noen c-momenter denne uken jeg også, konferanse med inkludert lunsj og middag på hotell.. Aner ikke hva som blir servert.. men jeg syns visualiseringsideen i bikini var god! Jeg går for den!

 

Håper dere har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Etter en lang dag - hjem kl. 19.38 - slappe litt av. Så: Poden frem med dansematta med High School Musical. Alle tre, to voksne og poden, gjennom minst en runde hver. Første gang jeg gjorde det - ble en B... Må øve! Vel, så opp på mitt eget rom: Åpne Spotify og søke opp We´re all in this together fra High School Musical. Full guffe på anlegget, frem med rockeringen. Svinge den og meg selv rundt til den fengende låta! Bare SÅ gøy :) Repetere låta div. ganger. Til slutt ropte poden på meg fra 1. etasje: Om jeg snart kunne slå av?! Han ville gjerne forsøke å legge seg og sove... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Etter en lang dag - hjem kl. 19.38 - slappe litt av. Så: Poden frem med dansematta med High School Musical. Alle tre' date=' to voksne og poden, gjennom minst en runde hver. Første gang jeg gjorde det - ble en B... Må øve! Vel, så opp på mitt eget rom: Åpne Spotify og søke opp We´re all in this together fra High School Musical. Full guffe på anlegget, frem med rockeringen. Svinge den og meg selv rundt til den fengende låta! Bare SÅ gøy :) Repetere låta div. ganger. Til slutt ropte poden på meg fra 1. etasje: Om jeg snart kunne slå av?! Han ville gjerne forsøke å legge seg og sove... :)[/quote']

 

Hihi! :-D Fantastisk! Veldig godt eksempel på trening sammen med barna! Jeg synes jeg ser dere på matta. Har prøvd selv, og det er søren ikke lett!

 

Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, herlig med topp motivasjon, klumpen63! Ser ut til at du alt er i god gjenge nå etter jul :P Husker ikke helt hva som er målet ditt; kan du friske opp min hjerne?

 

I dag har jeg satt ny rekord med plastrockeringen vi har her på min arbeidsplass (som er en skole): 83 runder! Det var gøy - og slitsomt! Det som nesten var mest morsomt: Fikk div. kolleager til å prøve også. Noen var rå-gode, andre klarte bare et par-tre runder. Men felles for oss alle: Smilet og latteren var veldig til stede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er 58 kg ( målt på kvelden m/klær ).

Gikk til investering av rockering jeg også i fjor høst hos GR. Har aldri kunne bruke rockering, heller ikke da jeg var unge. Får det heller ikke til i dag. Og har lite tålmodighet, men får vel bare prøve. Hadde bestemt meg da jeg kjøpte den at dette skulle jeg fikse men, men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Veie seg om kvelden med klær.... Den var ny for meg! Jeg veier meg alltid om morningen, uten klær. Da blir det likt året igjennom. Dessuten veier jeg mye mer om kvelden enn på morningen, sånn rundt en halv kilo. Så der har dere meg! Poenget er vel å finne det som passer en best. Morgen eller kveld, med eller uten klær :P

 

Rockering: Til å begynne med hadde jeg ikke sjans. Ble en runde eller tre. Men jeg er utholdende. Trente og trente. Begynte i romjula. Først denne uka har jeg kommet opp i over tyve runder. Skal si det er gøy å få det til! Der har dere også meg: Når jeg først går inn for noe, blir det gjerne resultater. Men ikke alltid jeg klarer å gå inn for noe ...

 

Ha en super natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Da var det fredag og en uke med hverdag og rutine er over og en hel helg med fristelser og deilige timer med fritid ligger foran oss! Måtte visualisering og visshet om veiing på mandag hjelpe oss å stå i mot!

 

Mandag starter hele kontoret på prosjekt ned i vekt sammen. Vi skal spise oftere og være mer bevisst på hva som blir kjøpt inn til lunsj. Skal bli spennende å se hva vi får til! Jeg skal holde dere oppdatert!

 

God helg!

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det blir artig å høre hvordan fellesprosjektet på jobben funker, Kristepine! Her på min jobb har jeg i dag klart å få enda flere kollegaer til å teste rockeringen. Det er morsomt! Tar bilder av dem og legger ut på et fellsområde. Liksom blitt en greie dette nå :P

 

Helgen og fristelser... Var en som hadde bursdag her i dag. Frem kom mengder av småsjokolade. Måtte bare ta noe. Det ble fire biter. Og da fant jeg ut at det atter var på tide å begynne å notere dagens matinntak! Er redd jeg har blitt litt mindre nøye på hva jeg putter i meg i forbindelse med jula. Har liksom ikke kommet helt tilbake der jeg var før jul. På tide nå å bevisstgjøre meg selv igjen.

 

God helg til alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min går ikke ned. Jeg har endret radikalt på hva jeg putter i meg (slutt med 1-2 japper hver dag :P) og nøye med oppføring av matinntak. Skal ha inntak på 1300 kcal pr dag. Flink til å gå turer har jeg også vært. Lange turer, nesten hver dag... Hva gjør jeg galt.

 

Men nå er det praktisk talt helg, og jeg har tenkt å kose meg. Ellers vil jeg nok ikke få dette til å fungere.

 

Men er stadig optimist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, thea74!

Kjenner til dette med frustrasjon. Jeg er en person som veier meg hver dag. I dag tidlig var vekta 0.5 mer enn i går; gjorde meg ikke glad. Mente jeg ikke hadde puttet i meg så mye ekstra at det skulle gi dette utslaget på ett døgn. Et par forklaringer har jeg: -1) Jeg spiste mer enn jeg trodde/innbilte meg i går 2) Vekta svinger i løpet av en uke.

 

Ut fra disse forklaringene har jeg i dag begynt å notere igjen - alt jeg putter i meg skal ned på papiret, kalorier telles, og det skal ikke være mer enn 1300 kalorier eller så for dagen.

 

Så til deg, thea74: Jeg ser din melding fra 12. januar - det er kun fire dager siden! Da var du fornøyd. Hadde gått ned en kilo og redusert midjen en cm. Det var supert! Og når det er sagt: Ikke sikkert du kan forvente nedgang på en kg hver uke. F.eks. merkes det gjerne på kroppen når mensen er i anmarsj. Jeg går gjerne opp en kg da.

 

Husker forøvrig min første kursuke i oktober: Vekta stod bom stille den første uka! Deretter gikk jeg bare nedover, sakte og sikkert, 0.7 kg i uka.

 

Fatt mot! Er du trofast med å notere og holde deg til anbefalt matinntak samt får minst syv trimpoeng pr. uke, VIL resultatene komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det er endringene som er interessante. Om vi veier oss morgen eller kveld, med eller uten klær. Poenget er vel å gjøre det omtrent på samme tid omtret med samme påkledning, tror du ikke?

 

For min egen del ligger det noe psykologisk i dette å veie meg på morningen: Da har kroppen ikke fått mat på 8-9 timer og jeg kjenner meg klar for veiingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg veid meg igjen. Har ikke gått ned noe. Muligens litt opp:S

Egentlig ikke veldig overraskende siden jeg merker at kroppen holder på alt jeg får i meg. Jeg spiser mellom 1200-1300 kalorier om dagen. Trener to ganger i uka og går en tur nå og da. Merkelig at det skal være lettere å gå ned i vekt uten å trene da.

Nå blir jeg ganske frustrert her altså. Blæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...