Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Det gikk rimelig bra. Jeg hadde bare ikke klart å se for meg det vi ble servert. Her var masse gøntfor med tilbehør jeg knapt kan navnet på. Spiste slik at jeg var PASSE METT. Drikkingen... Vel, drakk plenty med vann til alkoholen som ble servert :)

 

I morgen, mandag, er det atter en veiedag. Jeg har virkelig håp om at vekta viser noen hundre gram mindre enn for en uke siden. Så da gjelder det å forsyne seg med måte når jeg i kveld skal ut på kaffebesøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det høres ut som om du gjorde en god jobb igår, Charliemor! Mye bedre enn den jobben jeg gjorde på fest igår.. Spiste en god middagsporsjon - og altfor mye kaker.. Hjernen min sa liksom: "Nå har du sjansen" eller kanskje "Nå har du en god unnskyldning"... Kakene var nydelige! Men det er jo ofte like godt med litt enn med mye, ikke sant? Særlig hvis en kan nyte kaka med god samvittighet, noe jeg ikke kunne.. Vel, spist er spist. Jeg lærer! Fortsetter med 1400, tror det skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg forsøker å frembringe følselsen i meg etter å ha spist alt for mye. Den følelse er ikke særlig ok. Jeg ønsker ikke å få den følselsen. Dette hjelper meg til å ta litt, ikke masse. Det henger også sammen med sayingen "passe mett".

 

Ikke dermed sagt at jeg alltid lykkes, men jeg synes jeg lykkes mye bedre nå enn for et halvt år siden :)

 

I morgen er det atter en dag, Søttan, med nye muligheter. Arkene er ikke helt blanke, vi bærer med oss mye sånn mentalt, men dog, en ny mulighet til atter å si "passe mett" og kjenne på de gode følelsene det frembringer :)

 

1400 kalorier for dagen høres forresten utmerket ut. Jeg pleier å være et sted mellom 1300 og 1400. Det gir resultater det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Visualisering er ordet! Dette har vært en helg spekket med C-momenter. Fredag var musikal og sen middag på Pasta Basta (Sound of music på Edderkoppen, Fantastisk!!) og i dag var det søndagsmiddag hos mamma og pappa... Regnskapet er ikke så verst, men jeg har jo ingen sjans til å vite hva jeg egentlig spiste på fredag. Det var en hel del, men jeg sparte alle kosemerkene mine til den dagen. Det ble nok vin også... :-) I dag kjørte jeg bilen, så den bedre halvdelen fikk slite med rødvinen.

 

Jeg fant meg aldri rockering denne uken, men jeg fant noe som heter twiststepp! En morsom liten ministep-maskin med en liten vridning som gir ekstra effekt på utsiden av bena visstnok. 1,3 trimpoeng under Trond Viggo i går og nye 1,3 trimpoeng mens Danmark spilte sin første omgang mot Makedonia i kveld. Veldig fornøyd!

 

Jeg synes det høres ut som om dere også har grun til å være fornøyd jenter! Vi må kose oss litt innimellom, ellers blir vi ordentlig kjedelige og sure å være sammen med. Vi skal bare være bevisste i det vi gjør, og det synes jeg jammen vi er! Ja så spiste Søttann litt ekstra kake. Det gjorde jeg også i dag. Kan tenke meg at Charliemor koser seg på kaffebesøk også. ;-) Så får vi ta et ekstra trimpoeng til uken, da! Det er ikke verdens undergang!

 

MEn jeg gruer meg til veiing i morgen. Sliter litt med treg mage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Da har jeg vært på vekta og tatt midjemålet. For en uke siden gikk vekta litt opp (0.2 kg). I dag 0.8 ned fra forrige mandag. Nesten skummelt nå å se 59-tallet for første gang på x-antall år!

 

Og veietråden min etter jul ser da slik ut:

 

Høyde: 160 cm

Startvekt 06.10.08: 67.7 kg - midje 90.0 cm.

Mål 30.03.09: 57 kg - midje 75 cm - og bli der.

 

26.01: 59.9 kg (ned 0.8 kg). Midje 79.0 cm (ned 0.5 cm).

19.01: 60.7 kg (opp 0.2 kg). Midje 79.5 cm (ned 0.5 cm).

12.01: 60.5 kg (ned 0.9 kg). Midje 80.0 cm (ned 0.0 cm).

05.01: 61.4 kg (------------). Midje 80.0 cm (-------------).

 

Fra 06.10: Ned 7.8 kg/11 cm.

--------------------------------

 

Det ble ellers intet selskap på meg i går - og heller ingen trimpoeng. Formen var ikke til stede - kjentes som om jeg skulle bli forkjølet. Formen har ikke blitt verre i løpet av natta, så nå er jeg i full gang igjen. Skal først med poden til et legebesøk grytidlig (kl. 7.45) før jobben kaller. Mao. ny uke med mange gjøremål :)

 

Kristepine: Totalt enig i at vi må kose oss innimellom. Dette er livet, det vi lever nå! Vi skal finne ut at hvordan ha det ok med matinntak og kroppsfasong. Vi har noen mål vi vil oppnå. Helt klart at vi skal nå disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Til Charliemor for nytt tall på vekten!! Så flott!

 

Selv hadde jeg total stillstand fra forrige mandag, men jeg er ikke så deppa for det var ned 0,5 cm rundt livet og jeg føler meg bedre så jeg merker jo en effekt. Dessuten er jeg som sagt litt treg i magen og jeg regner med at det også synes på vekten. Spiste svisker til kvelds i går, men ingen effekt av det ennå. :-)

 

Ny uke og nye muligheter! Nå som jeg har sånn fin maskin i stuen skal jeg også ha mange trimpoeng! Jeg må legge inn et ekstra gir og bygge opp litt ekstra for jeg skal på hotell fra torsdag til søndag. Har bestemt meg for å slappe av og kose meg, men også ta med badetøy og treningstøy for jeg vet jeg får en del tid til overs. Så får vi se hva jeg klarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... kan jeg ALT om. Trenger ikke legge ut for mye om det, bare vit at tregere mage enn det jeg har hatt hele livet, tror jeg nesten ikke det går an å ha! Jeg har forsøkt MANGE ulike piller og pulver. Noe har funket, en stund. Så, for et par måneder siden fant jeg løsningen som ennå funker: Drikker minst 1,5 liter vann hver dag :D Må ha det, bare må ha det. Fyller opp mine fire flasker halvlitere med vann hver morgen. Drikker dem i løpet av arbeidsdagen. Så funker magen :)

 

Kristepine: Vi tar med oss alle cm i nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Takk for gode ord Charliemor! Jeg drikker alt for lite vann i helgene merker jeg. Jeg er ganske flink på kontoret, også fordi vi der er litt gira alle sammen på å bli sunnere, så nå kjenner jeg at det løsner litt i magen. Men det er vondt...

 

Kontorgjengen fortsetter forøvrig den gode trenden fra forrige uke med felles frukt og mellom måltider i tillegg til lunsjen. Jeg får servert ca 10 og 14 inn på pulten hver dag. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... løser jeg på samme måte som på jobben: Fyller opp fire vannflasker om morningen, drikker opp i løpet av dagen :D

 

Og nå verker kroppen skikkelig... Gleder meg til å komme hjem fra jobb og hvile en times tid... Forkjølelsen er på vei virker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 59-tallet, Charliemor!! Du har hatt en utrolig bra vektnedgang siden du startet i oktober. Og for en følelse det må være å se 50-tallet på vekta! Den dagen det skjer meg, kommer jeg nok til å felle noen tårer! Det er 11 år siden sist jeg var under 60 kg. Håper å kunne oppleve det ila den neste måneden!

 

Jeg har gått ned 1 kg siden forrige uke til 62,5 kg! Det til tross for ekstra kake på lørdag. Du har helt rett i det, Kristepine, at vi skal kose oss litt også. Jeg må innrømme at jeg generelt spiser mer søtt enn Grete Roede anbefaler. 350 kcal til søtt per uke er for lite for meg. Jeg tar heller litt ekstra slik at jeg ikke får en kjempesprekk. Forsøker å holde meg til 1400 daglig bortsett fra ved spesielle anledninger.

 

Synd du har blitt syk, Charliemor. Da er vi i samme båt. Jeg har hatt vondt i halsen noen dager. Mer forkjølet idag etter 18-timers vakt i natt med kun 3 t søvn.. Jeg frykter slike sykdomsperioder siden jeg tidligere har "gitt opp" sunn mat og trening nettopp pga sykdom. Jeg skal ikke gi opp nå, men kommer ikke til å trene før jeg føler meg frisk igjen. Da kommer det godt med at jeg spiser 1400 og ikke 1600 kcal daglig. Satser på fortsatt vektnedgang på tross av sykdom denne uka. Og så hjelper det godt på at magen har kommet igang etter forrige uke.. JA, jeg kjenner meg igjen i det meste dere skriver. Det som gjør underverker for meg, er skikkelig rugbrød! Tror også at fordøyelsen blir bedre når jeg etter denne slankeprosessen kan øke energiinntaket og dermed øke fiberinntaket. Enda en ting å se frem til! :D

 

Ha en flott uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Nedgang på 1 kg er morsomt! Ikke mindre morsomt med tanke på at 59-tallet stadig kommer nærmere! For meg var det med skrekkblandet fryd jeg så det i dag. Har ikke sett 59-tallet på på 8 år.. Og vil det holde til neste mandag!? Jo da, til tross for småsjuk kropp, tror jeg det vil gå. Får mindre matlyst når jeg er syk. Passer dog på å få i meg nok sunn mat (minst 1300 kalorier) i løpet av dagen; har trua på det.

 

Mage: Jeg sverger altså til vann og har hørt om andre som sier "du MÅ bare prøve Ingers rugbrød!". Det beste er at vi finner det som funker for våre mager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dere er så flinke! Fikk lyst å bli med dere for å få drahjelp. Ligger etter dere i løypa, men håper at det ikke gjør noe.

 

Om meg selv: 49 år. 162 cm.

Utgangspunkt 19.01: 69,4kg - 84 cm livvidde. Første uke klarte jeg -1,7 kg / 4cm :D.

Mål er 59 kg innen august, for da har jeg stor dag og vil ha en fin kjole!

Delmål april: 62 kg, da skal jeg løpe et mosjonsløp på 8 km og vil ha mindre å dra på.

 

Følger ikke kurs. Jeg har veldig stor nytte av å daglig skrive inn alt jeg spiser. Holder meg mellom 1300 og 1500 kcal pr. dag. Til nå har det gått fint, men det er langt igjen....

 

Trener og mosjonerer. Vil holde meg på minst 7 trimpoeng i uken. Varierer mellom yoga/pilates, jogging, rask gange, spinning og enkel aerobic.

 

Jeg er veldig spent på om jeg klarer å nå målet mitt, det er noen år siden sist jeg var under 60 kg. Alderstillegg heter det visst.

 

Gleder meg til å bli med i denne gruppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Gratulere med nedgang, charliemor. Du er kjempeflink!

 

Jeg har ikke veid meg ennå. Pyste ut etter den store kosehelga jeg har hatt. Gikk veldig bra på fredag. Havnet da på rundt 1400, men resten av helga gikk det litt skeis. Ja, ja. Veier meg i morgen, så tar jeg det derfra. Har kommet i gjenge igjen i dag, så har god tro på at jeg skal klare det. Håper å få til litt trim denne uka også, selv om den innebærer en del mer jobbing enn sist uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Du høres omtrent ut som meg for et halvt år siden! Og vit: Det er håp :D Du ligger på rundt 1400 kalorier for dagen; høres bra ut. Følger du matrådene her på vektklubben, er det garantert at du vil nå dine mål :)

 

Valmue: Venter spent på morgendagens veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist, men har fulgt med tråden daglig.

Ser litt på det om treg mage. Har faktisk opplevd det motsatte, siden jeg endret mitt kosthold til mere fornuftig + mye vann. Magen fungerer nå mye bedre enn tidligere.

Synes det er viktig at vi koser oss. Om vi ikke av og til skal få kose oss, tror jeg at det vil være uholdbart i lengden ( iallefall for min del). Kose seg, men ikke hver dag.

Har nå siden jeg startet først på januar gått ned i vekt fra 62,7 til 60,4. Og mistet (gledelig gitt fra meg :D ) 4 cm rundt midjen.

Synes dere alle er flinke, og en motivator for meg.

 

Friskt mot alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg. 63,7 kg. Som forventet. Hvertfall ikke gått mer opp! Nå tror jeg mensen er på vei også, så da kan jo ting løsne litt. Må bare være flink denne uka, slik at jeg kan se resultater. Det hjelper til å holde motet oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei Valmue!

Det var jo ikke så ille tatt i betraktning fullt hus i helgen! :-)

Jeg har all tro på at du får se resultatene neste mandag. Vi er her og støtter deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Nå var vi kommet langt ned, så jeg tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Masse vann, kålstuing og et middel fra apoteket får fart på det meste og sendte meg ned 1,5 kg på 12 timer. Jeg føler meg som et menneske igjen!

 

Ellers kan jeg informere om at jeg har fått mitt første gulleple! :-) Veldig stolt av det. Det går unna på ministepper'n foran TV'en på kvelden. Jeg har oppkjøring foran den store hotell-weekenden...

 

Hvordan er formen din Charliemor? Er det bedring å spore?

 

Og hvordan er det med dere andre nå som uken er i gang? Motivasjonen på topp og Fit for Fight? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi kommet langt ned' date=' så jeg tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Masse vann, kålstuing og et middel fra apoteket får fart på det meste og sendte meg ned 1,5 kg på 12 timer. Jeg føler meg som et menneske igjen!

 

Ellers kan jeg informere om at jeg har fått mitt første gulleple! :-) Veldig stolt av det. Det går unna på ministepper'n foran TV'en på kvelden. Jeg har oppkjøring foran den store hotell-weekenden...

 

Hvordan er formen din Charliemor? Er det bedring å spore?

 

Og hvordan er det med dere andre nå som uken er i gang? Motivasjonen på topp og Fit for Fight? :-)[/quote']

 

Hei.

Hva slags middel fra apoteket kjøpte du? Jeg sliter med magen nå, og begynner å føle meg litt uggen. Spiste ekstra med pærer i går, men foreløpig har det ikke skjedd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint. Har landet på 1400-1500 både mandag og tirsdag. Tror det blir litt mindre i dag, ca 1300, da jeg skal på kveldsvakt. Pleier bli litt mindre mat da. Skal gå en times rask gange før jeg reiser. Det gjorde jeg i går også. Gikk så fort at jeg var helt svett og anpusten da jeg kom hjem. Deilig! Og med radio på øret, får jeg oppmerksomheten på noe annet enn den kjedelige asfalten.

 

Lykke til alle sammmen. God bedring til charliemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... å komme hit og lese det dere skriver! Det gir energi til min halv-syke kropp :D Det var så jeg vurderte å holde meg hjemme i dag, men de klarer seg jo ikke uten meg her :) Så nå sitter jeg her og snufser i vei og gjør vettuge ting innimellom vanndrikking og dette her...

 

Jeg kjenner på kroppen. God følelese å merke at klærne sitter ledigere. God følelse av å se meg selv i speilet; synes jeg ser ganske ok ut i fasongen nå. Bortsett fra et håndtak på hver sin side av midjen... Regner med at håndtakene blir mindre når de siste 2.5 kg er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hallo!

Vi er nå opptil flere damer her inne. Jeg er litt glad i systemer... Derfor en liten oppsummering (kom gjerne med innsigelser og rettelser!). Har tatt med de som har skrevet noe her i 2009.

 

NÅ er oppsummeringen flyttet noen hakk oppover etter et par endringer.

 

Skulle ønske at jeg kunne slette denne meldingen (ineholder jo lite akkurat nå), men tror ikke det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 159 cm høy. Er 42 år, og veier nå 70,5. Drømmen min er å komme ned til 58 kg, men målet er 60 kg.

Jeg begynte på nettkurs 12. januar og hittil har det gått bra. Om magen begynner å spille på lag med meg igjen, så har jeg håp om å se 6-tallet først på vekta neste uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...