Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Vekten stoppet på 67,3, ned 0,7 i forhold til sist uke som var horribel. Med masse salt mat i helgen (taco) og alt for lite vann og mensen som kom i natt er jeg veldig fornøyd! Midjen viste 81,5 og det er minus 0,5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempedeilig helg i snø og sol. Ungene koste seg, og minstejenta hadde ski på beina for første gang. Deilig når alle er blitt så store at vi kan ta sånne turer uten altfor mye styr.

 

Sånn matmessig, tok det litt av, spesielt på lørdag. De vi besøkte, hadde ikke bredbånd, så jeg fikk ikke lagt inn i vektklubben. Da mistet jeg litt fokus. vekta viste for mye i dag morges, men håper det var fulle tarmer, og ikke fett alt sammen.

 

Så kom vi hjem til 20 cm snø. Det er ikke hverdagskost her. Har gått til barnehagen med jenta mi på akebrett, og en liten ekstratur, tilsammen ca 40 min. Skal ta på meg skiene senere og gå på åkeren til naboen rett utenfor her. Tenkte å lage meg ei løype, og gå den noen runder. Får masse kjekke trimpoeng av det. Må nyte snøen mens den er der. Er meldt kaldt og fint hele uka, kjempedeilig.

 

Kjekt å lese alle innlegg her. Hjelper på inspirasjonen, å høre om oppturer og nedturer.

 

Gratulerer med nedgang til de som har det!

 

0,2 kg opp er jo egentlig ingenting, charliemor. Kan like godt være vann eller mat i tarmene. Må være deilig å være under 60. Var det for 3 år siden en liten stund, etter at jeg hadde slanket meg etter sistemann. Husker jeg følte meg så vel da. Men desverre krøp vekta fort over 60 igjen.

 

Jeg måler også midjen på det smaleste. Har prøvd litt lenger ned, men der er det ikke lett å måle, er liksom så skrått fra magen og inn til midjen der, hvis dere forstår :). Jeg er 73,5 cm i midjen, og 95,5 cm på det tykkeste på magen:(

Magen er det verste på hele kroppen. Men vet at den kommer seg veldig hvis jeg kommer ned til 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, opp 0.2 er liksom ingen ting. Ned 0.2 er litt mer/bedre :) Men jo, jeg vet at oppgangen nok skylder mat i tarmen samt at mensen kommer når som helst nå. Under 60 kg er topp :) Så var det å bli der.... Jeg er veldig innstilt på det nå!!! Ikke tillate meg selv at vekta kryper over 60.

 

Midjemål: Mitt midjemål, 2 cm over navlen, der jeg er smalest, er nå 78 cm. Lenger ned, der magen er på det tykkeste, har jeg ikke målt meg... Redd det tallet er heller høyt! Jeg synes kroppen min er super nå - bortsett fra magen. Den er der. Med bilringer. Jeg går for 2.5 kg ned og rockering!

-------------------------

 

Enig med deg, valmue, at vinteren er deilig. Var på et par småskiturer i marka lørdag og søndag kveld med ektefellen og bikkja. Kaldt og klart vær - og vakker fullmåne, i hvert fall på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charliemor: rockering høres fornuftig ut :) Jeg tenkte å prøve meg på hoppetau, men er redd for at det for bråkete for jenten som sover i rommet vedsiden av, bråker rockering? Jeg må kjøpe meg målebånd :) tok et internettkurs i juli og målte meg da, spennende å se hvor stor forskjell det er..

 

kunne du økt kg på skjemaet? veier 68 og ikke 60 enda, hihi

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Dere er ivrige her inne, og det er kjekt! Nå er jeg også i gang. Hadde første veiing idag, 61.8 kg, så det stemmer nesten med antagelsene jeg hadde. Er det du Charliemor som fører det inn i tabellen? Alderen min er 24:) Jeg gleder meg til å se fremgang! Ser at dere diskuterer rockering. De ekstra kiloene mine sitter for det meste på magen, -desverre. Er rockering å anbefale eller har dere andre gode tips for å få bort magen? Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan ikke punktslanke seg da, så har man fett på magen så må man nok ta det med pakken, altså å slanke hele seg, men det regner jeg med dere vet. Anbefaler pilates for å bygge magemuskler. Jeg har selv brukt den som de har på tv-shop og den gir kanonfine magemuskler, jeg fikk sixpack. Det var gøy. Nå har jeg ikke brukt den på en stund fordi jeg kjører styrketimer på treningssenteret, så jeg gidder ikke helt.

 

Ellers så er rockering bra for magen, da bruker man magemusklene på en aktiv måte. Bruk gjerne en sånn sportshoop som er med ekstra tyngde. Men jeg hører flere klage over blåmerker av den.

 

Her har vi en meter snø, og jeg fikk nye ski av familien til morsdag, toppmodell fra Madshus (har jeg skrevet det før? skryter til alle) så jeg gleder meg bare til helga da jeg skal innvie dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette er en utfordring. I dag skulle jeg legge inn det jeg har spist og trimmet. Første dag. Vel det ble liten trim i dag og det ble også lite mat. Jeg er 1.63 og 69. Jeg vil ikke veie dette. Så her skal der kilo av. Mål er 60. Jeg har alltid vært en trimmer og tror ikke jeg trenger være tynnere enn 60. I dag har jeg vært på handle senter og handlet mye. Derfor ble det ikke trim, el egentlig er jo også dette trim. Da jeg kjørte hjem hadde jeg kjempe lyst på en stor JAPP. Der er min svakhet. Kan la være og spise mat og heller spise sjokolade. Vin er også godt så det blir det til helga.... KOSEMERKER..Vel, håper jeg ikke gir opp. Er motivert. Men kvelden er værst ,Jeg er lysten på noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, vi begynner å bli rett så mange her; det er morsomt! Til sammen har vi veldig mye erfaring både mht. mat, trim, fordøyelse, fristselser, oppturer, nedturer.... Slik sett er det nesten ikke et spørsmål som ikke vil få et eller annet svar; bare å spørre i vei her!

 

Jeg forstår VELDIG godt det du skriver om gottesug på kvelden, snupy67! Jeg pleier dog å omtale det som mitt tidligere liv: I mitt tidligere liv måtte jeg ha noe søtt hver eneste kveld. I mitt tidligere liv kunne jeg spise en potetgullpose annen hver kveld. Etter at jeg bestemte meg for å slanke meg i oktober, har jeg kuttet ut det der. Nå legger jeg opp til fire måltider om dagen (frokost, lunsj, middag, kvelds) samt kanskje en banan eller eple til mellommåltid, sånn i 2-tiden på jobben; da skriker kroppen etter noe. Etter middag kan det godt hende at jeg unner meg en rute eller to med Dark til kaffen.

 

Erfaringen min sier at jo lenger siden jeg puttet i meg sjokolade, jo mindre er søtsuget.

 

Unner meg litt ekstra i helgene, men alt med måte. Tror det har med at jeg er motivert for dette; vil ned et par kilo til! Ettersom jeg stod heller stille mht. vekta nå sist uke, har jeg atter begynt å notere alt jeg spiser. Slik har jeg full kontroll og narrer ikke meg selv.

 

Jeg ønsker deg lykke til med vektnegang og kurs, snupy67! Jeg er viss på at du klarer dette og finner en vei til varig endring av kosthold - trimmen høres du som du har kontroll på!

 

Og: Drikk nok vann da! Minst en og en halv liter for dagen: det gjør godt for kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det bli slutt på at jeg takker ja til alt søtt som jeg blir tilbudt. Føler meg så svak som ikke klarer å si nei takk..Men må jo det for å kunne nå målene, sunn og slank til sommeren.. Sist idag kom kjæresten med et stort bløtkakestykke til meg med en sjokoladebit oppå der det stod "til mamma". Tenkte jeg skulle spise halve... Men, neida der gikk hele inn på 4-5 skjeer.. 136g= nærmere 600kcal.. En stor og god middag.. var det verdt det?

 

Imorgen må jeg klare å motstå fristelene.. Tenkte å belønne meg med noe om jeg klarer det, er ikke sikker på hva da.. hehe

 

ha en fin kveld :)

 

J21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var en ny uke på gang og jeg hadde en en stor plan om å være ennå flinkere. Klarte meg veldig bra i helga kun noen få småsjokolader på lørdagskvelden og ingen kake på søndagen. Var jo så stolt av meg selv som klarte å motstå lake på søndag mens resten av familien koste seg. (er kakemons deluxe) Jeg hadde skjært opp frukt som jeg hadde på bordet i tilleg og det virket faktisk. Så kom mandagen på jobb og herlig snickerskake i kantinen. Det ble for fristende og da ble det et stykke. hadde SÅ dårlig samvittighet

Nå må jeg klare meg resten av uka med bare 0,1 kg ned sist uke,(glemte forresten å ta det med sist så vekta er 58,4. ikke mye å skrive inn da men...så vekta er nå 58,4..

Denne uka skal jeg bli enda flinkere med treningen. begynte med en lang tur i marka, gikk i over 2 timer. En god dag på uka:) Nå blir det spennende på veiingen på fredag.

 

Gratulerer til alle dere andre. Synes dere er utrolig flinke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdagsmorgen til alle dere tapre sjeler, ser at det går fremover på et eller annet vis med alle sammen:)

 

Helgen for min del ble ikke helt som planlagt, da jeg på fredag var helt gåen etter sannsynligvis litt for harde treningsøkter ila. uka... Tror jeg pusha meg litt for mye, kroppen kjentes hvertfall sånn ut. Så da ble det en helg med 0 trimpoeng, mye søvn og kos. Tror ikke jeg spiste for mange kcal, men jeg vet at de jeg fikk i meg var stort sett ikke de gode kaloriene, og da går ikke vekta ned for min del, i hvert fall.

 

Derfor var det med stor spenning jeg steg på vekta i går, som første gangen jeg tredde på viste sjokkerende 67 kilo, for neste gang å vise 22,1 kilo, og tredje gang 66,6 kilo. Konklusjon: jeg må kjøpe batterier i dag! Etter jeg har fått somlet meg til det, får vi se hva korrekt vekt er, i forhold til forrige ukes 66 kilo.

I mangel på en troverdig vekt tok jeg målebåndet fatt, men resultatene herfra var vel heller nedslående... Hadde bare krympet rundt lårene - 1,5cm. Har derfor ikke de helt store forventningene til veiinga senere i dag.

 

Allikevel er jeg optimistisk, og motivasjonen er der fremdeles. Det er spesielt fordi jeg husker hvordan det var under forrige runde med slanking - det tok et par uker før jeg begynte å se resultater. Men da de først kom var de store! Har derfor en teori om at kroppen min tviholder på overskuddskiloene så lenge som mulig, og at det nok tar et par uker før jeg klarer å overbevise den om at den må gi tapt, og at DE SKAL VEKK!!:)

 

Ønsker alle dere gamle og nye en fin dag!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde forresten så god og sunn middag i går, som jeg tenkte å legge ut her, nemlig hjemmelagde kyllingburgere. Anbefales!

 

Jeg brukte to pakker kyllingkjøttdeig, som jeg blandet ut med: 4 fedd hvitløk, en raspet chilli, ingefær, salt, pepper, div. urtekrydderier, en halv finhakket løk (kunne vært mer), 1 egg og litt dijonsennep. Deigen formet jeg ut til burgere (jeg fikk 10 stk). På forhånd hadde jeg hatt oppskårne båter av potet i ovnen, med salt, pepper og timian. Lagde også en enkel salat med isbergsalat, ruccola, tomat, agurk og avokado.

Det ble kjempegodt, og kjempesunt!

Til gutta i huset, og yngstemann var det kjøpt inn hamburgerbrød og ost, sånn at det ble som vanlige burgere. Jeg droppet dette, og spiste to burgere, potetbåter, masse salat med litt avokado og en dæsj kesam på - til rundt 400 kalorier. Mye bedre enn ferdigburger fra frossendisken! Det tar heller ikke lang tid, og alle liker det.

 

I kveld blir det kalkunwok!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp på vekta i dag morges, i håp om at den skulle være litt snill. Men nei da, 63,6 kg, samme som sist tirdag. Grr..Kjenner at jeg er på vei til å miste motet. Er jo så flink med aktivitet, ligger på 1400-1500 kcal. Har 10-11 trimpoeng i to uker på rad. Det må være helgene som ødelegger for meg. Jeg vet jo egentlig det, men syns at vekta kan vise litt ned likevel. Den var jo på 62,9 på fredag.

 

Denne helga skal jeg skrive opp alt, og ikke havne på mer enn de andre dagene. Så skal jeg vinne kampen over kiloene, og ikke de over meg!

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Er så demotiverende å ikke se resultater med en gang.

 

I dag er det kveldsvakt, i morgen dagvakt. Skal ut på tur nå, før lunsj, og så skal jeg jobbe meg forbi denne kneika. Så det så!

 

Ha en fin dag alle sammen! Håper ikke jeg ødelegger andres motivasjon med syteinnlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg var ikke happy for oppgangen i går, selv om den var liten. Hadde blitt tilsvarende glad for en like liten nedgang! Så av og til går det ikke helt vår vei. Gir vi da opp og går tilbake til alle våre gamle vaner? Eller rister vi litt på hodet og fortsetter det løpet vi VET gir reultater? Jeg vet hva jeg skal gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen... ! Jeg er også liten og litt lubben :-) Kiloene kom raskt da kjæresten gjorde sitt inntog, og det ble mer mat, oftere mat og mer sofakos enn da jeg var singel og på farta stort sett bestandig. Men nå må det tas affære!

 

Klarte i dag og la være å mumse kjeks og vafler på et jobbmøte, men er overraska over hvor ofte det settes fram slike godsaker.

 

I dag laget vi oss heller en fruktsalat med litt sans vanilje over til dessert! Det er like godt ;-) Jeg har også erfaring fra at mye sjokolade vil ha mer - bedre å la være!

 

Jeg har aldri gått på kurs - hvor mange kalorier bør man egentlig ligge på per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, velkommen til oss!:) Hvis du leter litt lenger opp i tråden, så er det lagt ut en formel for beregning av kroppens daglige energiforbruk. Den sier noe om hvilken meny du skal følge, altså hvor mange kalorier du kan spise per dag og samtidig gå ned i vekt. Hvis du regner ut ditt daglige energiforbruk, skal du se at en av oss her inne raskt kommer til unnsetning med svar på hvor mange kalorier du skal ligge på daglig. :)

 

 

I dag har jeg vært på batteri-jakt. Tror jeg må ha en veldig spesiell vekt, ettersom jeg ikke har funnet rette batterier noe sted..:) Hadde en maratonrunde på Alnabru i stad, hvor jeg var innom Clas Ohlson, Biltema, Maxbo og Lefdal og trålet batterihyllene, uten å finne det rette batteriet!! Hvis jeg ikke finner det i morgen, tror jeg rett og slett jeg kjøper meg en ny vekt med batterier det er mulig å få tak i. Er jo en del billige alternativer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er charliemors flotte skjema:

 

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går ned. Ikke sånn all verden men -400 gram. (men om man ser for seg 400 gram smør så er det faktisk litt) Ny vekt er nå 72 kilo blank, jeg hadde håpa å fått sett 71-tallet, men neste uke kan jeg da ikke slippe unna? Hadde 17 trimpoeng i forrige uke, og har sanket 6 stk i dag.

 

Midja er nå nå nede i 82 cm etter å ha flyttet målbåndet til dit jeg mener jeg har midje, men har krympet to cm om jeg målte der jeg målte før også. 5 cm er borte til denne målinga.

___________________________________________________________

 

Charliemor; data

Startvekt 75(6.1.09), nedgang denne uke 0,4 kg, vekt nå 72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp på vekta i dag morges' date=' i håp om at den skulle være litt snill. Men nei da, 63,6 kg, samme som sist tirdag. Grr..Kjenner at jeg er på vei til å miste motet. Er jo så flink med aktivitet, ligger på 1400-1500 kcal. Har 10-11 trimpoeng i to uker på rad. Det må være helgene som ødelegger for meg. Jeg vet jo egentlig det, men syns at vekta kan vise litt ned likevel. Den var jo på 62,9 på fredag.

 

[/quote']

 

Slutt å vei deg flere ganger i uka. Fysj og fy, særlig om du har litt frislipp i helgen med tanke på spising. Vei deg en gang i uka, på samme dag, samme tid etter en mest mulig lik dag. Mine tirsdager er alltid like. Undervisning til 1530, fisk til middag, og trening. Og man sparer seg selv for mange nedturer ved å veie bare en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...