Gå til innhold

Holde vekten lengst mulig dagbok:D


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

2 timer tur i dag og, selv om jeg slet mer i dag enn de andre dagene jeg har gått. Men har ikke vært flink med maten. Så det går nok bare oppover denne uken og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

ja... det er nok det beste... Men det er så lett å trakke på den når man står og pusser tennene...

 

var i alle fall flink i går, gikk ca 1 times tur i lett varierende terreng. Men ingen tur i dag, og mat registrering har jeg mistet litt kontroll på... Men prøver igjen fra i morgen av.. Må jo få kontroll på det igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Oki, matregistrering fra mandag av... I dag var det dåp, så det ble litt kaker og guffe... Sitter og gulper på den nå, så skal ikke se bort fra at det kommer opp igjen etter en time/to. Blir så utrolig fort kvalm igjen nå for tiden...

 

Har planlagt å finne pilates videoene på nettet igjen. De forsvant når hardisken måtte fikses. Så nå må de lastes ned på nytt. Så dersom jeg har fått ned en i kveld skal jeg trene:)

 

Orker ikke noe tur i dag, selv om været tilsier at jeg burde. Men kanskje jeg kan rydde og vaske soverommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

allerede over 2000 kcal, men men... skal prøve å få trent litt før dagen er omme

 

1 time med øvelser og behandling

10 min pilates øvelser for magen og

5 km tur, regnet det til ca 30 min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

uken begynner bra men blir verre og verre etterhvert... Begynte så flott med aktivitets og matregistrering. Men det sklir lett ut. Nå i dag var jeg så merkelig at jeg presterte å spise et lite pizzaatykke og en bolle til frokost.. Ikke akkurat sunn mat, men men

 

Har klart å holde meg unna vekten i noen dager, og håper på å holde meg unna til over helgen. Men er fremdeles litt fasinert av at vekten står der på badegulvet og roper på meg:)

 

Har blitt litt mindre aktivitet enn planlagt, men har allikevel klart meg bra synes jeg. Har gjort noen småøvelser på kvelden når jeg føler at jeg ikke har beveget meg nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

jo takk, er litt bedre i dag.. selv om jeg kan glemme å gjøre noe i det hele tatt. Men det er nok flunsa som går ja.... :)

 

Hadde time til jordmor og følte at det var for dumt å avbestille.. Så gikk selv om jeg følte meg som en klump med snørr og guffen i kroppen.

 

Babyen lå og sov nå hun målte hjertelyden, men den lå på 156 mot 160 som den har vært de andre gangene og da har småtten vært aktiv. Ellers er blodtrykket normalt og fikk ingen kommentarer på at det var noe utslag på verken blod eller urin. Så da satser jeg på at alt er i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Og så endret formen seg igjen ja... Nå sliter jeg med øreverk og hodepine pga tette bihuler. Har fått legetime til senere i dag, så må bare holde ut enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Oppdatering fra meg...

Her er det blitt mellomørebetennelse... Så har fått paralgin forte og antibiotika.. Det er dessverre ikke noe som hjelper før det åpner seg av seg selv. Men dersom det er en bakteriell infeksjon så skal antibiotikaen ta det...

 

Typisk meg at siden jeg ikke kan ta slimløsende tabletter nå mens jeg er gravid så går en typisk flunsa over til øre og bihule problemer... Men skal i alle fall ikke ha vondt:) Og i følge legen var det ikke påviste bivirkninger på foster ved disse tablettene. Men tar mine egne forhåndsregler, tar kun det som er behov for av smertestillende, og så får jeg holde legens anbefalinger på den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ble lite mat i går.. Har mistet all matlyst i forbindelse med antibiotikaen, men fikk i meg tre små måltider. Så er i det store og det hele fornøyd.

 

Ellers er formen på stigende kurs i dag, håper at proppen i øret snart løsner men ellers er formen ganske bra. Tenkte å snike meg en tur til åsane i dag pga at de har åpningstilbud på gullgruven.. Hadde vært kjekt å få tak i lammeull til ungen til en rimelig penge.

 

Magemuskelene er begynt å trekke seg til siden, synes at det var et litt merkelig syn, men det var vel på tide. Har kjent at det har strukket og stukket godt i magen i de siste dagene så det er nok det jeg har kjent. Er jo i uke 29 i dag, så det var vel på god tid. Ellers har jeg også stagnert litt på symfysemål skjemaet. Ligger nå nærmere normalen enn jeg har gjort tidligere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Lite mat torsdag og.. Vet ikke hva det er.. Sambo har jo jobbet seint, så jeg har måttet spise middag alene. Men da blir det ofte ikke noe av middag...

 

Er fremdeles potte tett i ørene, og har fått det for meg at telefonen min er falsk i tonen.. Høres i alle fall sånn ut for meg:D Tablettene går ned, selv om jeg ikke har vært flink til å ta den dosen som legen skrev på. Det blir ofte litt mindre...

 

I dag skal jeg på hyttetur og bli hele helgen, alene. Sambo skal male hjemme så da evakuerer jeg. Fant ut at det var bedre enn å sitte i malingsosen og irritere meg over at jeg ikke fikk gjort noe. Eller at jeg da ville endt opp med å piske sambo ut av huset på besøk eller noe ut på dagen etter at han hadde malt seg ferdig. Stakkaren må jo få hvile han og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke få med en venninne på hytteturen, koselig med selskap :D Men lurt å ikke være hjemme når han maler. Synes du må passe på å ta nok medisin (litt stren :) ) antibiotika virker ikke godt nok om man tar for lite eller slutter før kuren er over, da kan det blusse opp igjen og det er med på å gjøre bakteriene immune mot medisinen så dette er viktig! Vi skulle hatt gjester i helgen men de kansellerte i går! Ble litt sur for det var ikke sykdom eller anet akutt som gjorde det og synes godt de kunne gitt beskjed litt før. Vi har ordnet og ryddet gjesterommet som ble brukt som kott, kjøpt ny sovesofa netteop pga. dette besøket og ungene gledet seg intenst til å få overnattingsgjester. Årsaken til at de ikke kom likevel var at i påsken hadde de kjørt over fjellet til Bergen (8-10 timers tur minst) og minstejenta på 8mnd hadde skreket mye av turen så nå orket de ikke mer kjøring (vi bor 2,5-3timer unna dem) Hadde jo vært litt fint å vite det litt før? Så kunne vi planlagt noe annet denne helgen kanskje? Mulig jeg lar meg irriter mer enn nødvendig pga. hormonene men kjenner det koker litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Reiste alene.. Hadde ikke lyst til å "tvinge" med meg en venninne når jeg ikke var helt i form heller:)

 

Jeg hadde nok blitt litt sur jeg og om jeg hadde gjort så mange forberedelser for så å få vite kort tid i forveien at de ikke orket alikevel:D Men vi er nok litt mer nærtagende nå når vi har bolle i ovenen og...

 

Jeg har fått svigermor i halsen. Så håper bare at det ikke blir verre enn det allerede er nå. For da kan jeg lett komme til å hoppe i strupen på henne.... hehe

Og har funnet ut at hun er en stor grunn til at jeg ikke har gledet meg over graviditeten.. Det er pga at jeg gruer meg til ungen kommer ut og hun skal styre og stresse med alt mulig rart...

 

Stoler ikke på henne i nærheten av unger. Hun har et konsentrasjonsspenn på 2 sekunder. Har ingen grenser for hva hun kan gjøre eller si... Og glemmer det hun holder på med. Ikke støtter hun nakken på ungene når hun holder. Hun er alltid over alt og tenker ikke på at barn må følges med 24-7 selv om de er over året... Men kommentere hvordan folk ikke vil endre på rutiner eller kommentere at de sikkert ikke er "flinke foreldre" det har hun ingen problemer med bak ryggen på dem det gjelder...

 

Nei, må slutte å skrive om henne.. Føler at det koker over innvendig mens jeg holder på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen ja :) Trodde jeg hadde et godt forholdt til min svigermor helt til vi var en uke på ferie sammen med henne... En ting at hun kommenterer hva alle andre gjør "feil" eller ser ut, verre når hun sier nesten rett ut til meg (og faktisk rett ut til sin sønn, min mann) at jeg spiser for mye som gravid og er for tjukk! Det har hun da ingen verdens ting med. Men hun er aldri fornøyd med noe og klager alltid og har sikkert kjempekomplekser på egne vegne så jeg greier stort sett å heve meg over det. Heldig vis er Mannen helt og holdent på " min" side :D selv om det er mamman hans. Jeg har to jenter og venter ei jente så jeg får ingen svigerdøtre selv, blir svigersønner hos oss evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

hehe.. Godt at det ikke bare er meg..

 

Fant ut at det var på tide å ta det opp med sambo når jeg hadde lagt våken i 2 netter på rad og gruet med til tiden etter fødselen pga henne. Han forstår meg, men til tider så kommer han med motstridende kommentarer om at jeg har sikkert vaner som andre irriterer seg over og... Og de faller ikke akurrat i god jord når jeg er full av hormoner i tillegg...

 

Som i dag. Var på apoteket og stod i kø i kassen, en gammel dame kommer inn fra siden og spør ekspeditøren om hjelp. De forsvinner begge to i en periode, og kommer tilbake når de har funnet det damen skulle ha. Da begynner ekspeditøren å slå inn varene hennes. Da kunne jeg ikke lengre dy meg....

" Det er faktisk noe som heter kø-kultur, og jeg har stått her siden før guttene som var sist stod her. At du kommer inn fra siden og forventer å komme før synes jeg ikke noe om. "

 

Damen:

Jeg skulle bare spørre om noe... Men jeg har all verdens tid...

 

" ja og jeg skulle bare betale og har ikke all verdens tid.."

 

Jeg får betale og går. Når jeg forteller dette over telefonen til min sambo kommer bare kommentaren om at jeg ville ikke gjort det sånn. Han hadde latt det skli. Men i og med at jeg verket i bekken og hadde stått en stund og ventet på tur var jeg allerede blitt irritert, og det sa jeg til ham. Alikevel presterer han å si at det var unødvendig... Da kommenterte jeg bare at jeg ikke ringte for å bli kritisert, og at jeg flere ganger har latt tilsvarende episoder skli... og følte derfor at denne gangen skulle jeg si noe...

 

Vet at jeg er hormonell, men føler at folk ikke kan ta seg til rette for det om. Og forventet at sambo skulle støttet meg og ikke kritisert meg. Ble derfor forbannet på ham og... Og sånn kan han være om jeg nevner noe om moren og.. han går i forsvarsposisjon. Det irriterer meg fordi jeg da ikke vet hvor jeg har ham om meg og moren skulle komme i konflikt.....

 

Huff... har en del dager da jeg skulle ønske at han kunne forstå at jeg faktisk trenger støtte og ikke kritikk. Og at han derfor bør tenke over hva han slenger ut av kommentarer.. Vi ender opp med å krangle fordi han kommenterer en del ting som jeg mener at han burde latt være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg kjefta på apoteke for en stund siden. De hadde kølapp kun for de som hadde respet, og alle kassene trykte rett videre på neste nummer idet en kunde var ferdig. Ingen som tenkte på at alle faktisk ikke hadde resept...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Var på utdrikningslag i går, og hadde det kjempe kjekt fram til folk begynte å bli møkkings. Men da hadde jeg en god unskyldning til å stikke av, så det ble en tidlig kveld på meg. Selv om det kjennes ut som om jeg satt oppe hele natten:D

 

Total vektoppgang til nå er 10 kg. Men den kommer til å stige uendelig mye fremover føler jeg. Det er nå uaktuelt å trene mer.. Klarer det ikke :)

 

I tillegg har jeg bestemt meg for å bestille time på voss sykehus for omvisning. Skal ringe i morgen tidlig og høre når det er mulig å få time.... Orker ikke KK i sommer. Det blir for mange som skal inn samtidig til at jeg stoler på at jeg får den informasjon og hjelp jeg trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Så trøtt så trøtt. Kom meg nesten ikke på behandling i dag... Og så har kvalmen satt i igjen. Håper at det bare er midlertidlig eller at ejg kun får korte perioder på dagen og ikke 24-7 som før:D

 

Ringte føden på Voss og har bestilt time til omvisning til helgen. Håper bare at de har tid til oss :) Skal ringe opp på forhånd for å sjekke "aktiviteten". Gleder meg, de var kjempe hyggelig på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Var siste dag på behandling i dag. Eller støttet behandling... Fra og med fredag må jeg bestemme meg for om jeg vil fortsette en mnd til og betale...

 

Har ikke bestemt meg i og med at jeg er / blir kvalm når jeg er der. Selv om jeg har godt av å komme meg ut, så vet jeg ikke om jeg har lyst til å booke tre dager i uken i en mnd fremover liksom.. 'Men tror jeg fortsetter...

 

Uansett to dager å tenke på..

 

 

bekkenet blir bare verre og verre. Og ryggen krangler hver dag.. Våkner fremdeles bare 1 gang om natten for å gå på do.. Men sliter med å sovne. Finner ingen behagelige stillinger...

 

Vekten har stått stille siste uken, på tross av at jeg har spist to is for dagen og masse snop. Har virkelig skeiet ut de siste dagene... uansett. Håper at jeg klarer å slutte å "fråtse".

 

Gleder med til lørdag. Har et bedre inntrykk av VOSS enn KK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Victoria82

Uff og uff. Blir mye klaging i denne linken her...

 

Men nå er bekkenløsningen satt inn for fullt. Går fremdeles og trener og har fått henvisning til fysio samme sted. Så nå venter jeg bare på "tur".

 

Ellers går det relativt greit. Mye halsbrann om kveldene. Sånn at jeg ikke klarer å legge meg. Men magen er en grei str. foreløpig, og formen ellers på stigende kurs.

 

Når vi snakker om kurs så fikk vi beskjed om fødselsforberedende kurs altfor seint, så vi har ikke fått plass før 11 juli, litt seint i og med at termin er 25. Men håper på å få plass på noe før dersom noen melder avbud...

 

Vi var jo på Voss på omvisning, og fikk et kjempe godt inntrykk. Følte oss ivaretatt, og at de hadde god kontroll. Så vi har foreløpig bestemt oss for at det blir Voss dersom det ikke skulle oppstå noe i mellomtiden som får oss til å forandre mening. De sier jo ikke nei på kk om du kommer inn døren og er klar til å føde heller:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...