Gå til innhold

Holde vekten lengst mulig dagbok:D


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

Da har vi det meste i hus...

Merker at jeg blir mer rastløs enn vanlig for tiden, men klarer jo nesten ikke å bevege meg pga bekkenet... så blir lett irritert for småting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

Føler meg litt ussel i dag...

Mitt tantebarn går på skolen rett i nærheten av der vi bor, og i dag rett etter min herlige sovetid så hadde hun dratt med seg en gjeng med unger og prøvde å få kontakt...

 

Jeg hadde låst døren, og orket ikke å åpne. De banket på døren i sikkert ti minutter før de stillte seg utenfor å ropte i nye 5. Ringte sambo for å sjekke at de ikke hadde avtalt med moren at de kunne komme opp her etter skolen. Men han hadde ikke hørt noe. Og jeg har heller ikke fått noen melding.

 

Vi har hus på skoleveien hennes, så jeg er sikker på at det bare var et "pittstopp" eller at hun ville bli kjørt hjem (noe som er helt uaktuelt fra min side).

 

Håper bare på at moren ikke har sagt til henne at det er greit. Og hvis det kommer opp, så kommer jeg til å si at dersom hun skal komme opp så får det være avtalt på forhånd. Jeg åpner ikke ellers. (Kommer selvfølgelig til å si at jeg sikkert sov eller noe. Og det trenger jeg for tiden, så jeg ønsker ikke å få besøk uten at det er avtalt).

 

Vet at jeg er sta på det området. Men ellers vil vi risikere at hun kommer minst 1 gang i uken. Og det er ikke lenge til vi får en liten en heller. Og da vil jeg i alle fall ikke rissikere at hun plutselig står på døren.....

 

Ellers så har jeg hatt en god dag:) Har fått sovet ut, før hamringen på døren startet... Og har planer om å sette meg ut på terassen når jeg er sikker på at niesen min er gått hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ja, da.. Her er fremdeles noen uker igjen. I mitt hode har jeg innstilt meg på at jeg har to mnd igjen.. Bare for å prøve å slippe å gå lei på slutten. MEn det er vanskelig når alle spør deg om du ikke er lei snart....

 

I dag har vært en herlig dag. Sov litt lengre enn jeg fikk til i går, og føler meg litt mer ovenpå. Har vært på gravidetrening og på besøk hos venninne som fikk ta med seg gutten hjem endelig, etter 2 uker på prematur avdelingen. Han var ikke stor gitt. Men var født 5 uker før tiden så det er ikke så veldig rart...

 

Nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal finne på. Typen jobber overtid som vanlig, og jeg sitter hjemme og koper forran pcen. Orker ikke gå ut i solen, for da må jeg sitte på utstilling for hele nabolaget, og det gidder jeg ikke...

 

Men katten er komt inn så regner med at det blir kosekveld på oss to;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81
Ja' date=' da.. Her er fremdeles noen uker igjen. I mitt hode har jeg innstilt meg på at jeg har to mnd igjen.. Bare for å prøve å slippe å gå lei på slutten. MEn det er vanskelig når alle spør deg om du ikke er lei snart....

 

[/quote']

 

Eg tenkjer og som deg at det minimum er 1 veke (truleg 2) lenger enn det det eigentleg er, men grådig irriterande med alle dei som spør om eg ikkje er lei! Eg er faktisk ikkje lei endå. Magen er sjølvsagt i veien av og til, men eg har ikkje ildt nokon plass, er i forholdsvis god form og kan endå bevege meg utan store problem. Eg syns faktisk det er greitt at det minimum er 4 veker til den kjem eg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

hehe, ja jeg er heller ikke lei enda. Har jo liksom nett blitt gravid. Kan jo ikke bli lei da...

 

I dag fikk jeg spørsmål om at jeg hadde vel ikke lagt på meg andre steder enn på magen, for det så ikke sånn ut. Damen har sett meg tre ganger, og det kun de siste to ukene... Hvordan kan man spørre om noe sånt da lurer jeg på...

 

Men men, tok det ikke så tungt. Tenkte at om ca to uker så slipper jeg å se trynet hennes igjen;)

 

Føler meg i fin form selv om bekkenet ikke er medgjørlig. Det er heldigvis ikke konstant, så klager ikke enda:D

 

Mens når det gjelder mat og sånt, så går det på høgg og belegg... Det blir som regel en skillingsbolle til frokost, og noe frukt ut på dagen. Middagene er så som så, ettersom jeg ikke orker å lage til all verden. Og så er det dessverre en tendens til at jeg snoper litt hver kveld:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81
Mens når det gjelder mat og sånt' date=' så går det på høgg og belegg... Det blir som regel en skillingsbolle til frokost, og noe frukt ut på dagen. Middagene er så som så, ettersom jeg ikke orker å lage til all verden. Og så er det dessverre en tendens til at jeg snoper litt hver kveld:D:D[/quote']

 

Kjenner meg lett igjen i dette! Det er så fort gjort å ransake skåp og kjøleskåp på kveldstid. Eg prøvar å ha frukt tilgjengeleg, men av og til (ehh.. relativt ofte) er dette rett og slett ikkje godt nok!! På den andre sida er det ikkje lenge igjen for oss no, og det er begrensa kor mykje vi kan legge på oss dei siste vekene i reint feitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

overdreven aktivitet = et bekken som ikke lengre fungerer normalt....

 

Er så rastløs etter å bli ferdig med en del ting innen babyen kommer. Og det resulterte i går i at jeg malte sittende på siden i 3 timer i strekk, pluss at jeg løsnet stein fra fjellveggen og fylte inntil en mur som er satt opp. Det siste skulle jeg nok aldri ha gjort....

 

Men klarte ikke å gi meg før jeg var nesten ferdig med hele greien. Og etter å ha satt meg ned, klarte jeg nesten ikke å verken reise meg eller gå.. Og i morges merket jeg at det ikke var noe behagelig verken å snu seg i sengen eller å sette seg¨på do... Er redd for at det kan bli behov for krykker ganske snart ja...

 

Men kom ganske langt på "to-do-listen" min:)

 

vekten er nå kommet opp i 85,5 - altså 12,5 kg opp, og jeg har fremdeles 4 uker igjen... Håper at det snart er stopp, for jeg kjenner på anklene mine at de begynner å slite litt. Er veldig sårbar for overbelastning og betennelse i muskler og ledd så er redd for å pådra meg noe sånt og...

 

Men kommer nok ikke til å klare å sitte i ro i dag heller om jeg kjenner rastløsheten min rett... Tenkte å male litt i alle fall, om det så blir sittende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da var vannannsamlingene kommet og. Ene ankelen er dobbelt så stor som den andre.. Det er sikkert varmen, samt at jeg overbelaster den ene foten som følge av bekkenløsningen.

 

Synes egentlig at ting går veldig greit. Men når jeg setter meg ned for å oppsummere så kommer jeg egentlig frem til at jeg ikke har det så veldig bra allikevel...

 

- bekkenløsning med skikkelige gangvansker, som også gjør det å sove nesten umulig. Har sovet max 5 timer hver natt den siste uken. Av og på med klær er heller ikke lett uten vondter.

- halsbrann som setter seg i ryggen og gjør at ryggen låser seg og...

- hovne vonde bein, spesielt den ene foten da...

- rastløs, men kan ikke gjøre så mye. Å stå oppreist i mer enn 5 minutter er forferdelig.

 

Heldigvis har jeg nå etter mye krangling med typen fått satt sofaen slik jeg ville ha den. SÅ nå kan jeg hvile nakke og resten av kroppen i en normal stilling når jeg ser på tv, eller holder på med pc-en. Gjett om det var en positiv endring i tilværelsen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Da er huset tatt igjen;)

 

Og det var det behov for. Fikk heldigvis mannen med på å ta gulvene i 1 etg. etter 5 uker med mas. Har jo fått beskjed om at gulvvask ikke er noe for meg for tiden..

 

Har fått rengjort vaskemaskinen, så nå skal alt babytøyet vaskes. Ellers ser fingre og bein helt grusomme ut etter mye vann. Men blir ikke kvitt det, så får leve med det til etter fødselen:)

 

Har ikke vært på vekten siden forrige uke, da var den på 86,6 = oppgang på 13,3 kg. Ikke helt etter planen, men har ikke kunnet følge noen plan så jeg bør egentlig være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Vi får halde ut dei få vekene det er igjen Victoria. Eg tenker at det er ca ein mnd igjen sjølv om termin er om drøye to veker. Lurer av og til på om det går an å få strekkmerker på beina pga vatn???? Det kjennes ut som eg skal sprengast av og til :(

 

Kos deg med klesvasken, også får vi slappe av og nyte tida som "einslege" nokre veker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Takker for tipset koala, men her fungerte det dessverre ikke... Ligger med en sammenkrøllet dyne mellom beina for å i det hele tatt få sove (etter tips fra fysio), og det blir da litt tyngre å snu seg uansett. I tillegg til at det de siste to ukene har vært veldig varmt...

 

Sambo er begynt å mase på meg om at jeg snart må pakke fødebaggen, så har laget meg en pakkeliste. Men er ikke kommet lengre enn det. Føler på meg at det er god tid enda...

 

Babytøyet er vasket og klart til å bli pakket ned. Måtte selvfølgelig ta et bilde når det hang på stativet :( Begynner å glede meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja det er herlig å se de små plaggene :( Er ikke så mye en trenger på barsel men kan være greit å ha en liten bag klar. Vet ikke hvordan det er der du bor men her får man bleier og klær på barsel og behøver bare klær til hjemreisen, bilstol og litt klær til seg selv. De engangsnettingtrusene man får på sykehuset er geniale i starten når man blør mye og behøver store bind. Saba selfsit er greit etterhvert når en kommer hjem og ikke behøver bleiene fra barsel. Flytende krystall grønnsåpe er greit å skylle seg i skrittet med (bland ut i mugge med vann) og evt. lage sittebad (spesielt om man er klipt/revnet/sydd) og hårføner er et must for å tørke seg i skrittet etterpå istedetfor dopapir. Ammebh er greit å ta med og husk at magen er såpass stor etterpå også så mammabuksene er greie å ha litt til :) Ellers er det bare vanlig toalettsaker, badekåpe og innesko, raggsokker og litt lesestoff som behøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

hårføner har jeg ikke tenkt på engang... Det må jeg få ned...

 

har hørt om grønnsåpen, men var usikker på hvilken type. Men i dag blir det shoppings;)

 

Vi får låne det meste på sykehuset, men jeg pakker klær til meg og hjemreiseklær til småtten så skal vi ha nok. Uansett ikke noe problem å sende sambo på shopping etter at småen er født heller:D

 

Men det er så mye som hadde vært "greit å ha" om en blir liggende en stund. Så klarer ikke helt å begrense meg..

 

Foreløpig har jeg bare pakket:

-kamera

-videokamera (men mangler minnebrikke til denne foreløpig)

-penger

-klær til meg

-hjemreiseklær til småtten og stelleutstyr til hjemreise

-lipsyl, hodepinetabletter, nesespray, ammeinnlegg

-toalettsaker

 

skal innom å kjøpe inn grønnsepe, ammetopper, en liten nøtisblokk og små shampo og balsamflasker. Da tror jeg at jeg har nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Kommer til å bli sprø i hodet om det skal være like kjedelig å gå hjemme fremover...

 

Kjenner at tolmodigheten min blir mindre og mindre. Og det hjelper ikke da at været har blitt verre og verre.. Ikke kommer jeg meg ut, og de fleste "hjemmeværende" venninner er på ferie. Kjenner at jeg kommer til å slite ut sambo om jeg ikke finner noe tidsfordriv. Har lagt shoppingen på hylla, da jeg ikke har penger til å fortsette å "snike" i butikker hele dagen.

 

vekten har denne uken stabilisert seg på 86 kg. Dvs 13 kg opp. I og med at jeg nå er i uke 38, håper jeg at det blir med det. Men vet jo at babyen skal legge på seg litt de siste ukene og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 13 kg, det er jo "normalen" ;) Jeg er allerede godt over det... Men det meste går av etterpå, er bare de siste 5-10kg jeg må slite med og med 5+for hvert tidligere svangerskap er det litt ekstra og ta av :D Men dette er siste gang så det blir også siste gang med vektkarusellen og det er litt deilig å tenke på.

Hvis det er første for deg vil jeg ikke kjøpe for mange amme-bh ennå, brystene er ofte enorme de første 3-4 ukene og så normaliserer det seg etterhvert som kroppen vet hvor mye melk ungen tar til seg. Jeg hadde en ekstra stor og en litt mindre og etter en stund var begge for store, men absolutt nødvendige i starten til "ballongene" :) (Har ikke så store bryster i utgangspunktet)

Med førstemann måtte jeg ta det med ro og kunne ikke gjøre stort, men jeg som aldri har likt å stryke tøy sto og strøk hver dag! Små blondekraver, sengetøy og klær. Ellers laget jeg mye mat som ble fryst ned i porsjoner, fint å ha i starten for raske og enkle middager når man ikke orker tenke på hva en skal ha til middag. Og kaker til barselvisittene, litt tidsfordriv i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Ja, håper at jeg ikke kommer til å legge på meg så mye nå på slutten. Har liksom 13 kg fra før graviditeten som jeg hadde planer om å stramme bort fra kroppen:D

 

Men skal være fornøyd i og med at jeg ikke har hatt mulighet til verken aktivitet eller kontroll over inntak. Hadde jeg hatt det så kunne det jo vært at jeg hadde "tatt av" i løpet av graviditeten når gravidekiloene( de 14 som er gjennomsnittet) forsvant. Men, men... Det er ikke alltid mulig å kontrollere alt, hehe.

 

Jeg har kjøpt noen ammebh-er tidligere som passer nå, men synes at de var litt liten i cup-en. Dekker liksom bare akkurat brystvorten. Og da regner jeg med at de egentlig er litt små. Men jeg hater at bh-ene ikke holder puppene på plass. Så jeg bruker vel heller litt mindre str. for at de skal holde bra til vanlig. Ikke stor jeg heller (liten b til vanlig), så er veldig usikker på hvor mye større jeg kommer til å bli.

 

Det jeg endte opp med å kjøpe nå sist var:

- 2 pak ammetopper singlett

- 2 pak ammetopper topp

- 2 pak amme bh i en større cup, men som alikevel allerede nå holder puppene ganske bra på plass allerede. Vurderte en større størrelse på cup-en, men da måtte jeg opp to str i omkrets. Og DET hadde ikke gått...

 

Ser at jeg skulle ha investert i et ekstra fryseskap. Den lille frysen vår er allerede full av middagsmat. Men ikke ferdige retter. Skulle ha investert litt tid i å lage wok i rasjoner og liknende. Er jo så deilig å bare kunne varme i microen. Og i tillegg så er det jo så raskt og enkelt å lage. Dersom vi ikke har fått noe i løpet av helgen så tror jeg at jeg skal ta meg tid til dette. Har alle ingrediensene. Men har ikke orket å bruke tid på det;)

 

Småtten er blitt mer aktiv. Og er gått fra å være kveld/natt aktiv til å være ettermiddag/kveld aktiv. Så får sove litt bedre om natten pga det. Selv om dobesøkene har fordoblet seg siste uken.

 

Sitter fremdeles og innbiller meg at det er to mnd igjen før babyen kommer. Inne i mitt lille hode så er jeg ikke klar for fødselen eller tiden etter enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Det endrer seg fra dag til dag her. Allerede gått opp en kilo til siden sist innlegg. Men gidder ikke å tenke så mye på det, selv om jeg mener at det må jo være nok snart.

 

Litt mer klar for en evt fødsel. Men det er pga at ryggen klager og fingrene verker, og at jeg ikke klarer å sove godt i det hele tatt for tiden. Men det går nok over det og. Har ikke noe i mot å føde til termin. Men dersom det ikke skulle bli termin så kan det likså godt bikke over mot neste mnd.

 

Så slipper vi å dele bursdag med noen i familien;)

 

satser på august eller 22 juli(min farfar sin bursdag). I og med at jeg har termin 25 så er det jo ikke umulig noen av delene. Og 1/8 har vi 1 års forlovelsesdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også liten b-cup til vanlig og ender som regel opp på 80-85B, nå er de litt større og kjøpte none nye lekre amme-bh i blonder på nettet som er 90B. Men den største amme-BH jeg hadde sist var 90C tror jeg og det var veldig passe! FOr puppene er veldig ømme når melkesprengen slår til for fullt ;) Brukte den i et par måneder tror jeg.

Så spennende, 25.juli er jo ikke lenge til :D Vi er ganske fint laget med tanke på at når fødselen nærmer seg så er vi ganske så lei...Jeg gikk 7 dager over tiden med første og 4 dager over med 2. og føler kanskje at jeg kommer til å føde før tiden denne gang? Har termin 1.sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei Huldra:) Nei ikke noe spennende her heller. Er nå bare 5 dager igjen til termin, og tre dager til min menstermin. Men magen har sunket litt da, så det skjer i alle fall noe. Men ingen andre "klare" tegn til at noe skal skje...

 

Ungen har ADHD innimellom. Og spenner og slår så det jomer etter. Magen blir dyttet i alle vinkler og rettninger, og til tider kjennes det ut som om den har en liten saks eller kniv som den bruker til å dytte nedover i "hønen" min med...:)

 

Vekten raser oppover fremdeles. Hadde håpet at den skulle stabilisere seg, men den gang ei..... Men er nå snart så full i vann at jeg ikke klarer å knyte hendene når jeg står opp, og alle leddene er blitt blå...

 

Ellers er baggen pakket og klar. Ikke tatt ut i bilen enda, men er på vei ut i kveld(i alle fall etter mine planer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Har nå kommet inn på uib. Men ikke på bachelor som jeg håpet. Ble bedt om å ta kontakt neste uke, for de kunne ikke hjelpe meg i går. Han jeg snakket med hadde ikke peiling på hva jeg kunne gjøre for å komme meg inn for å fullføre graden min. Har bare 6 mnd igjen dersom jeg kommer inn. Men fagene går bare på vårparten...

 

Men uansett, jeg kan i alle fall ta noen fag. Så det er ikke helt krise. Selv om det hadde vært greit å få ting unnagjort. Men ser ut til at det blir verre og verre for hvert år å komme inn på den graden som jeg begynte på for en tid tilbake...

 

Uansett, håper bare at jeg får ordnet dette før ungen popper ut. Eller at jeg er i form til å ta opp kampen etter at ungen er ute. Må evt. gå til avisen som en siste utvei. Har nå brukt 3 år på å prøve å komme inn for å få fullført studiene mine...Falt ut av systemet pga en alvorlig skulderskade i høyre skulder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Så du har pakka bag og alt du? Eg har ikkje fått somla meg til det. Reknar med eg vil ha goood tid til å gjere dette når eg merkar at noko er på gong. Har ingen teikn på at det skjer noko endå (har blitt veldig kvalm igjen), og tvilar på at det vil skje noko før om 1-2 veker. Termin er om to dagar.

 

Vi får håpe vatnet forsvinn i løpet av dei første vekene. Ufatteleg ubehageleg å ikkje klare å folde hendene, eller gå "vanleg". Eg rullar rundt føler eg :)

 

Vi får halde kvarandre oppdatert :)

 

Hei Huldra:) Nei ikke noe spennende her heller. Er nå bare 5 dager igjen til termin' date=' og tre dager til min menstermin. Men magen har sunket litt da, så det skjer i alle fall noe. Men ingen andre "klare" tegn til at noe skal skje...

 

Ungen har ADHD innimellom. Og spenner og slår så det jomer etter. Magen blir dyttet i alle vinkler og rettninger, og til tider kjennes det ut som om den har en liten saks eller kniv som den bruker til å dytte nedover i "hønen" min med...:)

 

Vekten raser oppover fremdeles. Hadde håpet at den skulle stabilisere seg, men den gang ei..... Men er nå snart så full i vann at jeg ikke klarer å knyte hendene når jeg står opp, og alle leddene er blitt blå...

 

Ellers er baggen pakket og klar. Ikke tatt ut i bilen enda, men er på vei ut i kveld(i alle fall etter mine planer).[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Baggen er nå kommet seg ut i bilen og:)

I natt trodde jeg at det var noe på gang, men sikkert bare kynnere og litt modning på gang. Drømte i alle fall at ungen kom ut, helt uten forvarsel. Kjente trang til å trykke og plasserte en hånd mellom beina, og der kom pinadø hodet... hehe, men hvilket kjønn det var det klarte jeg ikke få meg meg...

 

Våknet og tenkte ja,ja dersom det hadde vært en sånn fødsel så hadde det jo vært veldig greit. Helt uten smerte og forvarsel:D

 

i dag skal jeg rydde i gamle papirer, det trengs. Men gleder meg ikke. Må sette meg ned og gå igjennom alt. Har hauger som skal sorteres og settes i permer.

 

Kroppen er sliten for tiden, og vurderer og jeg skal ta meg en tur, og så gå hjem å legge meg. Kanskje det setter ting i gang. Er ikke blitt lei enda, men det hadde vært greit om babyen kom snart. Da kan jeg nemlig slippe svigerinne sine unger på sykehuset. Og jeg har tenkt å sende en m om at de ikke får holde. Slik at de ikke spør når de kommer..

 

Er kanskje litt overbeskyttende. Men det er da vår baby;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Etter to netter med mensmurringer (spesielt kraftige i ryggen, som ikke ville gi seg) kom det i morges litt blodig utflod. Så regner med at det er tegningsblødning. Da er nok ikke fødselen så langt unna alikevel. Så nå har jeg nettopp sendt sambo på jobb for å gjøre seg ferdig med timeregistrering og hastesaker, og så får vi se om det tar seg opp til å bli rier i løpet at dagen.

 

Jeg har ikke hatt rier, men sammentrekkninger som ikke har vært spesielt smertefulle. Og regner dem derfor for å være kynnere eller modningsrier. Alt i alt så hadde det ikke vært for mensmurringene som har vært sabla kraftige så hadde jeg ikke tenkt tankten på at fødselen nærmer seg en gang.

 

I tillegg så har jeg hver gang det har komt en sammentrekkning blitt kvalm og tungpustet. Så det har vært kraftige selv om de ikke har vært smertefulle. Venter nå bare i spenning på neste tegn. Om det blir vannet eller om det blir rier :)

 

Termin er i morgen, men menstermin var i går. Så er midt mellom...

Skal oppdatere så snart som mulig om det ikke skjer noe i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...