Gå til innhold

Holde vekten lengst mulig dagbok:D


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Gjest Victoria82

Ikke skjedd så mye enda. Har fortsettende småblødninger, men ingen rier enda. Så venter i spenning selv... Hadde vært greit om h*n kom i dag eller i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var jeg spent når jeg gikk inn her for å se om det var du som fortsatt var her eller ei;)

 

Kommer nok om ikke lenge da kan jeg tenke meg.. Iallefall tegn på at det er igang.. Men slitsomt å vente..

Du har vel vært i kontakt med sykehuset antar jeg.. :)

 

LYKKE TIL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Tok kontakt med føden i går bare for å høre om vi burde beregne noe ekstra tid i forhold til å klare å komme oss opp tidsnok. Men det trengte vi ikke. Etter en natt til med masse rygg og magesmerter så stod jeg opp kl 6, for da orket jeg ikke mer (vi la oss kl 1) Men det tok helt til 10 tiden før riene begynte å komme.

 

Nå er de endelig begynt å bli regelmessige. Men sambo måtte bare ut å kjøpe et tv som var på tilbud, så håper snart han er tilbake. Ellers kan dette bli en tøff dag. Er enda 8 minutter mellom, og de varer ikke i 1 helt minutt heller enda. Så regner med at dette tar tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Fødselen satt i gang 25.07 på ul termin, men tulla hadde det så godt i magen at hun ikke ville ut før dagen etter.

 

Jeg endte på vekten en dag eller to før fødselen, husker ikke hvilken dag, men var da 89kg.... - dvs. 16 kg opp i svangerskapet. IKKE ETTER PLANEN...

 

Men men.....

 

I morgen starter jeg å begrense inntaket av alt mulig tull. Hele denne uken har det gått i snop og usunn mat. Og det er jo ikke så bra for snuppa at jeg hiver i meg heller. Så fra og med i morgen så er et begrensninger... Og SUNN mat.

 

Har ikke veid meg siden fødselen, men skal gjøre det i morgen tidlig. Er spent på hvor alvorlig skade som er skjedd...

 

Snuppa har det bra, og var stor og god:) Samt at hun allerede er komt seg over fødselsvekten igjen. Så alt er vel... Selv om puppene mine lider:( Men har komt seg etter innkjøp av amme skjold... SÅ verdt pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Termin 25.07

Høyde 172

Trivselsvekt 62kg. Men var ikke på den når jeg ble gravid. Så får nok slite litt før jeg er tilbake der:)

 

vekt ved positiv test: 73kg

uke 5 - 73,1

uke 6 - 74

uke 7 - 73,6

uke 12 - 71,8

uke 13 - 71,8

uke 15 - 72,5

uke 17+7 - 74,5

uke 19 - 75,5 (regnet ikke med et helt kilo frem til nå:D )

uke 20 - 76

uke 21 - 77,5

uke 24 - 79,2

uke 25+6 - 80,5

uke 26+3 - 82

uke 27+3 - 80,5 (men tror ikke helt på denne så forrige får stå på totalen foreløpig)

uke 28 - 81,5

uke 28+4-80,8

uke 30+4- 82,6

uke 30 - 83 kg

uke 34 - 84.4 kg

uke 38 - 86.9 kg

uke 40 - 89 kg

 

 

Total oppgang = 16 kg Håpet på max 12 kg oppgang totalt, selv om det ble mer.

Så har vel egentlig lagt på meg 4 kg i løpet av svangerskapet... Men de skal fort av, og så har jeg de ekstra 13 kg som skal av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei Huldra.. Helt utrolig spør du meg;)

 

I dag er starten på et bedre liv:D

vekten ligger allerede nede på 76,2 altså bare 3,2 kg over det den var da jeg ble gravid. Men har siste uken proppet i meg sjokolade, snop og brus til den store gullmedaljen. Men nå er det stopp. Skal kose meg i helgene, men utover det skal jeg prøve å holde meg unna.

 

Har i alle fall startet dagen bra. Spist tre rugsprø med fårepølse på. Har ikke målt meg enda, men regner med å få det til i løpet av kvelden. Er spent på hvor mye jeg egentlig "går ut" på de forskjellige områdene...

 

Magen henger selvfølgelig litt enda. Men er vesentlig redusert i størrelse. Men er spent på hvor lang tid det vil ta før huden strammer seg opp igjen. Likte navlen min godt mens jeg gikk gravid, men nå ser det ut som et krater igjen:D

 

Uansett, vi er nå begynt på et bedre og sunnere liv. Har til og med avtalt med sambo at nå når han er hjemme så skal vi på trilletur hver dag. Selv om det bare blir "rundt huset".

 

Takker til alle som har støttet med under graviditeten, det har vært deilig å kunne ha noen å støtte seg på. Har trengt det sårt under den tiden jeg var på det verste... Takker så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye med jenta:D Kjenner jeg virkelig får kriblinger og plutselig får lyst på en til jeg også:D

 

Så flink du har vært med vekta.. et par uker med sunn mat er du der du var før gravid.. Og da er det bare å ta fatt på de resterende..

 

Også er det jo superbonus å amme. Forbrenner utrolig mye bare på det.. SÅ lenge man ikke får det værste suget da.. Som jeg fikk;) he he.. Men det gav seg veldig når jeg ikke fullammet lenger.. Da var det kontrollerbart iallefall..

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Krysser fingrene for at suget holder seg borte. Men merker at jeg er mer sulten enn vanlig. Hadde heldigvis ikke noe særlig "kravings" under svangerskapet heller. Så håper håper håper at det ikke kommer nå under ammingen...

 

Småen har litt problemer med luft i magen, og klarer ikke å rape etter måltidene. I dag jobbet jeg litt med henne etter måltidet. Det endte i det jeg trodde skulle være en kjempe rap som i stedet ble oppkast. Skikkelig oppkast, med tre "tak". Så det endte med at både hun og jeg måtte vaskes... Gjør ikke det igjen:D

 

Ellers er hun veldig grei. Sover for det meste mellom måltidene, og spiser nesten hver tredje time. Men hun er ikke snill med puppene til mor. Har en tendens til å dra puppen med seg bakover når hun enten vil skifte stilling eller skal slippe. Selvfølgelig uten å slippe ut litt av vakumet som hun da har opparbeidet. Så amme skjold er et must her for tiden. Har vært sår siden jeg kom hjem fra sykehuset. Men fikk ikke noen anbefaling om å bruke dem der... Måtte finne ut av det selv. Men merker at produkjsjonen ikke er like stor nå etter å ha brukt dem. Så innimellom må jeg krype til korset for å opprettholde produksjonen...

 

Har enda ikke fått målt omkrets. Blir liksom ikke tid til sånne ting for tiden. Men skal prøve å få gjort det så snart som mulig for å finne ut hvor kiloene sitter. Og i tillegg så sliter jeg enda med leddene i fingrene. DE er kjempe stive om morgenen og vonde utover dagen. Skal prøve med omega 3 tabletter og se om det bedrer seg. Men foreløpig så er det en pest og en plage. OG ringene mine går ikke over det mellomste leddet på fingrene... Plagsomt. Da jeg seg at jeg ikke er for stor i fingrene utenom leddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi hadde også litt problemer med å få rape.. Så jeg styret mye med dette.. Også på natta.. Meen etterhvert bare lot jeg hun sove på natta.. Måtte liksom holde henne våken for at hun skulle rape..

 

Men på dagen dreiv vi litt.. Men fikk aldri taket på det jeg.. Men har de vondt i magen er det jo viktig å få det til.. Og da er det kjedelig når det ender i oppkast stakkar;)

 

Jeg hadde heller ikke noen spesielle behov under svskapet.. Men når jeg fullammet skal jeg si deg at det kom ett søtsug jeg aldri har kjent maken til;) Trodde det ikke var mulig jeg.. Kom etter en stund.. Men passer man på å få i seg nok mat iløpet av dagen skal det nok gå bra det.. Var kanskje det jeg slurvet litt med..

 

Jeg brukte også ammeskjold- hadde ikke noe problemer med melkeproduksjonen.. Den regulerte seg fint etter hennes behov..

Fikk faktisk anbefalt ammeskjold på føden jeg da. Men det var pga at hun slet litt med å få tak i puppen.. Så jeg brukte det lenge.. Også sluttet jeg etterhvert som hun var litt sterkere i suget.

Anbefaler deg forresten brystvortesalve- den er kjempe fin.. Aldri sett maken til fet salve:D

 

Kose dere videre..

 

Kjenner jeg blir så babysyk;) he he..

 

Og hvis du syntes jeg kommer med vel mange gode råd osv så mener jeg ikke å bry meg egentlig.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Bare kjekt med gode råd snurpa:)

 

Gleder meg litt til jeg kan amme uten skjold. Hun har problemer med å ta puppen her og. Men fikk anbefalt å bare fortsette å prøve. Men men... med skjoldene så går det veldig greit, eneste er at jeg føler at det av og til kommer litt mye melk om gangen i dem. Og at snuppa har en tendens til å bite sammen på tuppen før hun forstår at hun må suge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjekt med gode råd snurpa:)

 

Gleder meg litt til jeg kan amme uten skjold. Hun har problemer med å ta puppen her og. Men fikk anbefalt å bare fortsette å prøve. Men men... med skjoldene så går det veldig greit' date=' eneste er at jeg føler at det av og til kommer litt mye melk om gangen i dem. Og at snuppa har en tendens til å bite sammen på tuppen før hun forstår at hun må suge....[/quote']

 

Ja det husker jeg var her i begynnelsen også.. Det var fullt av melk i skjoldet.. :D hehe.. Men de skjønner etterhvert hvordan det funker..

Eneste når jeg sluttet med det etter en stund og jeg skulle prøve det igjen pga tenner osv.. Da ville hun ikke ha det lenger.. MEn da var hun 10-11 mnd altså.. Så da sluttet vi å amme helt:( Men men var fornøyd med den ammingen jeg fikk til.. Var jo nesten ett år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
Gratulerer så mye med jenta! Gjorde jo ikke noe at du la på deg litt mer enn planlagt... Det er jo ikke mye igjen da :-)

Takker for det;) Det er jo ikke lenge igjen for deg heller nå??

 

Nei, skal vel egentlig ikke klage. Men kjenner at jeg kommer sikkert ikke til å klare å holde kontroll på matinntaket i første omgang... Blir jo så mange på besøk og sånn. Da kommer det ofte litt snop på bordet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82
Ja det husker jeg var her i begynnelsen også.. Det var fullt av melk i skjoldet.. :D hehe.. Men de skjønner etterhvert hvordan det funker..

Eneste når jeg sluttet med det etter en stund og jeg skulle prøve det igjen pga tenner osv.. Da ville hun ikke ha det lenger.. MEn da var hun 10-11 mnd altså.. Så da sluttet vi å amme helt:( Men men var fornøyd med den ammingen jeg fikk til.. Var jo nesten ett år..

 

Her biter hun først og blir irritert, før hun forstår at hun skal suge. Men er litt for flink til å dra av skjoldet midt i måltidet. Og da ammer jeg bare vanlig resten. Men dersom jeg begynner med bare pupp så har hun kjempe problemer med å koble seg på, og slipper veldig ofte i løpet av måltidet. Så jeg er nødt til å følge med hele tiden... Men regner med at det stabiliserer seg etterhvert...

 

10 mnd er jo bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Tror vi utsetter vektnedgangsalvoret til mandag igjen. Røk til i går på kvelden med is og snop... Og i dag ble det pizza til middag og snop til dessert...

 

Skal nok ikke bli enkelt å slutt med sukker og digg nei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Nei.. når sukkermonsteret først har instalert seg virker det som om det har kommet for å bli.. hmf.. Akkurat som om man går på sukkerkjøret i lange perioder før man klarer å hoppe av.. Den ene sjokoladen leder bare til den neste osv.. He he...

 

MEn da er det bedre å gjøre seg hard når man er klar for det.. :)

 

Lykke til..

 

Har faktisk endelig klart å være flink en ukes tid jeg nå.. Og det føles så godt.. For denne sommeren har ikke vært så slankende iallefall..

 

Hvis du forresten lurer på hvor jeg holder til så er jeg på ned under 10 kilo med en tråd..

 

Var inne her en lang periode tidligere.. Men etter ammeslutt tok jeg plass i ett annet forum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Har vært flink den siste uken, men har ikke talt kallorier. Har bare tatt det som det kommer. Men har gått opp allikevel. Så er spent på når det skal stoppe. Det virker som om det har stabilisert seg litt...

 

Har selvfølgelig hatt brystbetennelse med 40 i feber i flere dager nå. Blir nokså utslitt av det... Men virker som om den er på retur nå.. Krysser fingrene for at vi skal slippe å slite med det fremover i alle fall...

 

Skal begynne på studiene mine neste uke, så tror ikke at jeg kan være like aktiv fremover her inne. Spesielt med en liten som sliter med luftsmerter... Vi skal begge til kiropraktor i morgen, håper at det hjelper... Krysser alt som er mulig for det :) trenger søvnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste hadde melkeintoleranse fram til ettårs-alderen og jeg måtte kutte alt som inneholdt melk, da forsvant kolikken. Brukte melkefritt smør, kuttet all synlig melk og laget middager selv fra bunnen av så jeg visste at det ikke var melk i. Prøv det i 3 dagen konsekvent og spis så melk et par dager så ser du effekten eller ei. Husk bare at i mange pølser, kjøttkaker, sauser o.l. er det melk i så du må lage dette selv eller finne melkefrie alternativer (helsekost og f.eks. GIlde magre grillpølser)

God bedring med brystbetennelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Får prøve det og.. Kan jo ikke skade. Men er veldig glad i sjokolade og frokostblandinger... Så å være uten melk blir en utfordring, men alt går vel;)

 

Ellers er brystbetennelsen på retur, men er begynt å blø igjen. Og har funnet ut at alt ikke er grodd selv om stingene er gått opp. Men snakket med føden og fant ut at jeg kunne vente og se om det bedret seg i løpet av noen dager.

 

Frister ikke med GU nå heller, så hadde vært greit å slippe...

 

Vekten har stabilisert seg litt etter at den plutselig tok et kjempe hopp. Ligger nå på 77,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve det og.. Kan jo ikke skade. Men er veldig glad i sjokolade og frokostblandinger... Så å være uten melk blir en utfordring' date=' men alt går vel;)

 

Ellers er brystbetennelsen på retur, men er begynt å blø igjen. Og har funnet ut at alt ikke er grodd selv om stingene er gått opp. Men snakket med føden og fant ut at jeg kunne vente og se om det bedret seg i løpet av noen dager.

 

Frister ikke med GU nå heller, så hadde vært greit å slippe...

 

Vekten har stabilisert seg litt etter at den plutselig tok et kjempe hopp. Ligger nå på 77,2[/quote']

 

De tre dagene du tester det ut går som regel greit og du ser raskt om det virker eller ikke. Jeg merket f.eks. at hvis jeg hadde vært uheldig med middag ute og fått i meg melk uten å vite det, så startet spetakkelet 4-5 timer senere og varte 2-3 timer. Dersom det er melkeintoleranse så er det jo litt verre for du må holde på sålenge du ammer. Men jeg vente meg til fruktnektar på frokostblanding, bocca sjokoladen og Ritter marsipan er melkefrie, fant melkefrie økologiske karbonader og kjøttkaker samt Gildes magre pølser osv. Finner mange fine tips på netter av andre med samme problemet. Når hun sluttet med nattamming ca.8mnd gammel kunne jeg derfor spise hva jeg ville til kvelds etter amming fordi det var 10-12 timer til neste amming og da slo det ikke ut hos henne.

Vi tok allergitest på henne på sykehuset men på så små slår de sjelden ut. Men legen søkte trygdekontoret om blå resept på melkeproteinredusert morsmelkerstatning fra apoteket og vi fikk det basert på symptomer. Det er fint for dette er veldig dyrt ellers! Smaker litt bittert men når de venner seg til det fra de ersmå så går det bra. Brukte det i grøten når hun ble stor nok til det og da til melkefrie grøter. Ved ett-års alder begynte vi å forsiktig prøve ut biola og yoghurt og når det gikk fint kunne hun også prøve melk. Da hadde hun vokst det av seg :) Jeg ammet henne til hun var 15mnd og tross det ekstra bryet synes jeg det var mer stress med flaskekoking osv. og mer kos med ammingen så det var verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Etter kiropraktorbehandling i går har jenten vår vært mye mindre grinete på kvelden. Hun var grinete på kvelden etter behandlingen men det ble vi forberedt på av behandlerern. Skal inn til ny time på torsdag, men dersom det hjelper like bra denne gangen så kan vi kanskje håpe på 6 timer sammenhengende søvn på natten... :)

 

Har ikke veid meg denne uken, men var 77,2 på søndag. Så går ut fra det denne uken og.. Har også vært "litt" flink i matveien. Og i dag var vi på en litt lengre trilletur:D

 

Men kjenner at jeg er sliten etter nattevåk, og ikke har hentet meg inn igjen. Leser jo så fort småtten har sovnet. Og allikevel ligger jeg etter i forhold til forelsningene.. Men tror ikke at jeg kommer til å følge undervisningen hver dag. Er litt slitsomt å følge med om småen blir urolig hele tiden. Vil jo ikke forstyrre foreleser eller de andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...