Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

det er godt å være innom på forumet og bli inspirert! Flott at flere har det sånn!!

 

Det å lese og skrive her inne hjelper meg særlig ift å passe på spisingen! Men også trimmen....:-)

 

I går ble det styrketreningsprogram og tur på 1/2 time- nok engang med, om ikke akkurat livet, så ihvertfall lårhalsen som innsats...for det var rett og slett vanvittig glatt!!

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg endelig en løpetur igjen.

Igår: kort løpetur til HV-kurs 15 minutter.

Idag: løpetur med mannen min, 1 1/2 time i varierende landskap.

Gikk lett og greit å løpe, deilig å kjenne at kroppen fungerer.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert, jess. Vi må da bli stadig sprekere!:)

Gjorde en bra innsats i går, og merket på kvelden at det var fredag. Første arbeidsuken etter juleferien er overstått, og hverdagen er på plass igjen.

 

Logg i dag: Svømte 1 t 30 min. Mer tissetrengt enn sliten etterpå:).

Unnet meg litt solarium etterpå:(

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk NinniR, for at du hadde laget denne tråden:D

Jeg trengte litt ny inspirasjon nå, og tanken på at det er noen her inne som fokuserer på trim gjorde godt i hodet mitt. I går gikk jeg på spinn 45min + 1t bodypump. I dag har jeg og mannen min gått halvannen times rask marsj i storm og skikkelige ælinger. Riktig friskt var det. Jeg skal ikke fylle hele tråden din med min trim, men det var herlig for eget hode å ha ett sted å fylle inn sånt:D

Denne uka har jeg fått 13,6 trimpoeng og det er litt mer enn de siste ukene. Neste uke blir litt travel fra man-tors, av og til er livet slik. Får se hva jeg kan lure inn:-)

 

Ønsker deg og andre her inne en sprek ny uke

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll i vei! 13,6 trimpoeng i uken fortjener oppmerksomhet.

Føler for min egen del at det er litt forpliktende å ha en trim-logg-tråd, og det er et lite spark bak de dagene jeg tviler og føler en sterk dragning mot sofakroken:).

Så flott at du får variert treningen så mye. Det er lett å gå i den samme tralten. Hva er bodypump? Har aldri prøvd spinning fordi jeg får så vondt i knærne av å sykle, men det er mange som skryter veldig av det.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodypump er en times utholdende styrketrening i aerobic-salen. Det er instruktør, vi bruker vekter/stang og trener muskelgruppe for muskelgruppe etter musikk. En utrolig bra time. Jeg klarer ikke å pushe meg selv noe særlig hvis jeg går alene i vektsalen.

Spinn 1 først og deretter bodypump, da er jeg rimelig "matt" etterpå. Vi er noen damer som pleier å slumre i badstua etterpå, med ei flaske kaldt vann og litt frukt. SÅ er det hjem- og dette er den ultimate helgefølelsen for meg- og jeg kan med god samvittighet slenge meg foran TV'n med sein lørdagsmiddag. Herlig!

 

Nå kjenner ikke jeg til ditt kne-problem, så jeg skal være veldig forsiktig med å uttale meg...

Jeg vil bare si at jeg har 2 venninner som plages med knærne, de kan ikke gå i bratt terreng, jogge eller gå på noen form for aerobic ol. Men de kan gå på spinning. De sier de må passe på å ha litt belastning på hele tiden, og ikke kjøre for høyt tempo.

 

Vektnedgangen stoppa omtrent helt opp et par måneder i høst og jeg bestemte meg da for å prøve en større variasjon i trening og intensitet. Leste ett sted at kroppen "lærer seg hva som kommer" og at det kan lønne seg å bryte dette mønsteret. En periode var jeg nesten bare på spinning. Jeg fikk tips på treningssenteret om å øke styrketreningsdosen, det skal være effektivt for forbrenningen. Vekta har ikke akkurat rast nedover de siste månedene heller, men den går iallefall riktig vei- bortsett fra jula da:-)

 

Ønsker deg en sprek uke!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt like lite variasjon fra denne kanten; lang tur på fjellet lørdag- ingen tur søndag....Men ellers har det blitt den korte turen de andre dagene, og dessuten de fleste dagene styrketreningsprogrammet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om bodypump, men det høres intenst ut. Du må være skikkelig sprek som tar både spinning og bodypump i samme runden!

 

Takk for tipset om spinning. Det skal være så effektivt, så jeg burde forsøke. Kan godt hende det går helt greit. Kurslederen min har nettopp utdannet seg til spinninginstruktør, så jeg kan jo diskutere det med henne.

 

Jeg har en ergometersykkel i huset som både mannen min og datteren min bruker, men jeg har ikke vært så ivrig. Er det noe av det samme som spinning? Har også vekter og en stor gummiball, heller ikke altfor mye brukt... Nå som det er glatt ute er det jo litt fristende med innetrim.

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Terapimaster (nytt navn visstnok RedCort) når jeg trener rygg og mage. Det er veldig effektivt og jeg er sterkere enn jeg har vært på mange år- selve treningen tar faktisk bare under ti minutter. Jeg prøver å få den gjort fem dager i uken, men enkelte uker får jeg ikke gjennomført mere enn kanskje to ganger. Jeg har forresten hørt at "treningsball" kan brukes effektivt også- men har ikke forsøkt det.

 

Dessverre har jeg ingen gode øvelser for slappe armer og slunken rumpe. Dvs av hverdagstrim kan definitivt trappegang og turer i bratt terreng brukes for rumpetreningen! Der har faktisk de daglige turene mine hatt svært god effekt :-)

 

Men når det gjelder slappe armer har jeg intet å komme med- der gremmer jeg meg over "henget" mitt uten at jeg har fått gjort noe med det!Nyttårsforsett?!:-)

 

Lykke til med trimmen! Du er flink! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Hei

Hører ikke egentlig til her, er absolutt ikke der jeg vil være enda, men leste litt og fikk lyst til å skrive til dere her inne likevel.

 

Slappe armer og slunken rumpe?

Svaret er kickboksing!!! Eller sikkert også saltimer som er kickbokse-inspirert. Da jeg trente kickboksing i fjor to ganger i uka tok det få uker før jeg så forskjell både på armer og rumpe. Kyllingvinge-tendensen var på vei bort! Ble også veldig mye sterkere på kort tid, uten å bli "bygd" på noen som helst slags måte. "Tonet" er mer riktig. Og tro meg - etter ørten repetisjoner med å slå og sparke (i luft, på sekk eller mot partner som holder puter og lignende oppe) hadde det nesten vært rart om jeg ikke etter hvert merket forskjell...

 

Skal i gang igjen med kickboksinga nå etter et halvt års pause, så det blir spennende. Anbefales altså på det sterkeste!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare prøvd mammas gamle vrak av en trimsykkel, og den kan ikke sammenliknes med spinning:D

Det er et litt annerledes tråkk på spinningsykkel enn på sykkel og trimsykkel, beina går rund hele tiden. Det er visst et slags "lodd" som svinger rundt. Du må bruke bremsen eller slakke sakte opp hvis du skal stoppe beina.

Det utrolig inspirerende å sitte i ei gruppe med god instruktør og fengende musikk. Timen går unna på et blunk;)

Jeg høres sikkert veldig sprek ut, men sannheten er at jeg har trent meg opp fra ELENDIG (ca 75 år, minst) til noenlunde okei/middels form! Alle som har holdt på en stund klarer disse to timene med litt øvelse, helt sant:-)

Først i sommer klarte jeg å gå på fjelltur i lag med mannen, det var en uuuuutrolig stor seier. Faktisk var det den viktigste motivasjonen for å trene.

Nå er jeg nettopp kommet hjem fra spinn3 (75min), svett og fornøyd. Timen var ikke hardere enn spinn2, men 15 min lengre.Skal straks hoppe i dusjen:D

Oæææ- i morgen begyner jeg på HV-kurs..........passe livredd.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig motivasjon mens jeg var på jobb idag, og dro med en kollega til den nye svømmehallen. Ble mye kortere svømmetur enn vanlig, 30 min.,men jeg økte tempoet til maks for å få mest mulig utbytte av tiden. Deilig å dra direkte fra jobb til svømmehallen. Det blir sikkert ikke siste gangen!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et kurs i dag som ga meg høyere puls og spredte glede og optimisme i kropp og sjel. For en herlig opplevelse! Ble så lykkelig at jeg gikk rett på Löplabbet og testet nye joggesko. Snakket med en kjempehyggelig mann som ga meg masse gode råd. Det er en jungel av joggesko, og det er neimen ikke lett å finne frem blant alle skoene og merkene. Han tok seg god tid, og forklarte nøye. Kjempehyggelig.

Innsatsen i dag:

30 min.løping 8,5 km/t

30 min.løping 11 km/t

10 min.gange 6,5 km/t

15 min.styrketrening

 

Ha en fin kveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare så sprek! Hvordan ligger du an ift maratonopplegget ditt nå? Det må jo være bra? :-)

 

Jeg holder meg igang med trimmingen som vanlig...heldigvis, for med mine dustete utskeielser i matveien trenger jeg det!

 

-god helg- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en svett hilsen fra en nytrimma JESS (har ikke dusja enda). Jeg har ikke får trent så mye hittil denne uka, var på Spinn 3 på tirsdag og gikk 1t t/r et møte i går. I dag har jeg vært på mage/rygg 30min og 1t corepuls etterpå. Så nå har jeg 6,5 poeng hittil denne uka. Jeg har som mål å innkassere minst 10 poeng pr uke, så jeg må ta kål på minst 3,5 poeng lørd&sønd. Det skal gå bra!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over og inspirert av innsatsen det rapporteres her inne! Kan ei sprekere skrulle få henge på her inne? Jeg er vel i løpet av året blitt sprekere enn noen gang tidligere i dette slabbedaskelivet jeg har ført. Men nå er jeg klar for å satse på å bli enda litt sprekere.

 

Jeg har to (litt utydelige) treningsmål uten noe tidsaspekt knyttet til dem foreløpig. Det ene er å få hente igjen løpeformen som jeg hadde tidlig i fjor høst så fremt beina mine tillater det. De har nemlig tulla litt med meg ei god stund. Jeg er så imponert over at du skal løpe maraton, NinniR! Du inspirerte meg til å virkelig kjenne på følelsen at jeg har lyst til å løpe igjen. Det andre er å stramme opp skroget. Jeg har lyst til å bli sterkere og smidigere. Er ikke helt forberedt på omfattende styrketrening riktig enda, så satser på å gå på yoga to ganger i uka. Hmmm... der sto det skrevet, gitt. Da er det bare å satse! Vel, var på yoga på onsdag og satser på å gå i morgen. Så da er jeg vel i gang, da!

 

Ha en riktig god og trimfull helg, jenter! - skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vekten tilbake til før-jul-nivå. Hurra! Føler at ting er under kontroll, og at jeg er på rett spor nå. Vanene begynner å sette seg, jeg gjør gode valg når det gjelder mat og trening, og det har vart såpass lenge at det begynner å ligne på en livsstilsendring.

 

Svusj spør hvordan det går med maratontreningen. Jeg grøsser fremdeles litt når jeg tenker på hvor langt det er, og på smertene og motløsheten jeg kommer til å kjenne mot slutten av løpet. Men jeg trener jevnt og trutt, og i slutten av februar skal jeg på kick-off med Grethe Waitz, og det gleder jeg meg veldig til. Jeg kan løpe en tredel av løpet nå, uten å være utslitt, så hvis jeg klarer å trappe opp rolig/ være fornuftig/ holde meg skadefri, så skal dette gå bra.

 

Heia svusj og jess, dere står på og trener som helter! Vi blir stadig sprekere, jenter! Vi fortsetter å motivere hverandre, ser jeg.

 

Det er klart vi har plass til ei sprekere skrulle! Alle trenger vel å stramme opp skrotten litt, det er ikke SÅ lenge til badesesongen... Og kan vi pushe hverandre i riktig retning, er det helt supert. Så velkommen inn, skrulle!

Så var det treningsloggen:

 

Logg i går:

Jogge 8,5 km/t 1 time

rask gange 6,5 km/t 5 min

styrketrening 15 min

 

Logg i dag:

Brystsvømming 1,5 time

Nydelig å svømme dagen etter løping. Musklene får jobbe uten belastning på leddene. Skulle ønske jeg kunne svømme oftere.

 

Ha en sunn og strålende lørdag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport fra dere andre! -ja, det høres jamen ut som du er igang, skrulle :-) stå på!

 

Veldig inspirerende at dine kilo har forsvunnet så fort! Og veldig godt jobbet av deg-gratulerer:-)! Jeg veide meg i dag- og det var ikke så ille som jeg trodde....men fortsatt har jeg 0.7 kilo som skal av! Jeg skal gjøre som deg- og dessuten registrere en periode bare for å følge litt ekstra med!

 

Min trening i dag ble en fin tur på fjellet sammen med en venninne med innlagt minnestund for en flott idrettsmann herfra som døde så tragisk for en knapp uke siden! Det var en veldig fin stund - godt å være med på, særlig siden jeg kjente ham fra gammelt.

 

Turen ble veldig fin trening- det er bratt, flott terreng der vi gikk- og veldig god sti! :-) og så er det alltid godt å bruke sånne turer til litt "terapi" og god prat:-)

 

Ha en fortsatt fin lørdag!

 

-svusj-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg, svusj. Gåturer sammen med venninner er rene terapien!

Dødsfall er alltid trasig. Så flott at dere gjorde turen til en minnestund. Absolutt en idrettsmann verdig.

 

Jeg begynte også å registrere hver dag igjen etter en litt slapp periode i julen. Det hjelper når man skal holde seg selv litt i nakken. Lettere å unngå fristelser når du vet du skal "bekjenne" på vektklubben.

 

Fikk plutselig så lyst på fiskeboller i dag. Hadde helt glemt hvor magert det er. 6 fiskeboller, 150 gr potet, fersk asparges og hvit saus med masse curry ble bare 350 kcal og jeg er stappmett. Herlig!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelig velkomst, jenter!

 

Flott at vekta og vanene er i gjenge igjen, NinniR. Det skal bli virkelig spennende å følge deg i oppkjøret mot maraton. Du er også flink til å komme deg i svømmehallen. Er du teknisk en ganske god svømmer? Jeg innbiller meg at det hjelper veldig! Med meg blir det mest visping og jeg kjeder meg lett. Kanskje et svømmekurs er tingen?

 

Det virker som om du får til bra med fjellturer, svusj, og det er fantastisk for kroppen og godt for øyet. Og gir rom for god prat og terapi som du sier. Hørtes veldig fint ut med minnestund på fjellet. Den snaue kiloen som er igjen får vi tro drar sin vei med målretta inntak og trim.

 

Jeg sykler rundt en times tid nesten hver dag på vei til og fra jobb og det er deilig. Men nå er jeg snart i mål med vekta og føler at det er på tide å erstatte vektnedgangsfokuset med treningsmål. Så denne uka har jeg vært på yoga to ganger og ett av målene for denne våren er å få til det hver uke. Er mørbanka i ribbegrinda og overarmene etter gårsdagens økt, men det er nå greit, for da virker det vel, da.

 

Ønsker alle ei fortsatt trivelig og sunn helg! - skrulle :P

 

- og du, jess, jeg synes at du ser ut til å være riktig godt i sveiva på trimming, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat påberope meg noen god teknikk, nei. Har det man kaller saksetak med bena, mindre effektivt dessverre. Det blåser jeg i! Kunne svømt lengre avstander med bedre teknikk, men jeg tenker bare på tiden jeg bruker og at jeg ikke belaster leddene mine. Svømming er snillere med kroppen enn løping på asfalt eller tredemølle.

Armene får kjørt seg skikkelig i 1,5 time, da!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...