Gå til innhold

Sprekere jenters logg


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

-ingen tvil om at det er god trim, ja! Både fordi det krever masse energi, men også som du påpeker at det er så lite belastende! Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å presse meg til det innimellom....jeg hadde hatt godt av det! det får være våens målsetning for min del- få tatt noen gode økter i bassenget!

 

Jeg var tur i går også- ikke like langt som lørdagen, men en deilig tur likevel! Og totalt er jeg fornøyd med ukens trimpoeng- jeg havnet på 17....

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

17 trimpoeng! Det er helt rått!! Kjempebra jobbet, svusj.

 

Dagens logg:

rask gange 6,5 km/t 10 minutter

jogging 8,5 km/t 30 minutter

løping 11 km/t 35 minutter

styrketrening 20 minutter

 

Klarer ikke å øke så mye som jeg skulle ønske, og så fort jeg ønsker. Jeg får bare ta det som det kommer, og prøve å presse kroppen moderat så jeg ikke får skader. Det er jeg mest redd for. Jeg får si meg fornøyd så lenge.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres veldig lurt ut at du er forsiktig for å unngå skader! Er det noe som er irriterende, og som setter deg tilbake treningsmessig, er det jo akkurat det! -så hold fokus og øk opp moderat, ja :-)

 

Men det er jo uansett noen veldig flotte økter du har da...! Du høres ut som du har en veldig systematisk tilnærming- og det er jo viktig nettopp for å unngå å øke opp mer enn det som er bra for kroppen! Du imponerer!

 

-ha en fin dag-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke skryte av ekstremtrening så langt denne uka, men mandag og tirsdag sykla jeg 'den bakkete ruta' til jobben, rett og slett fordi jeg tenkte på dere her inne. Det blir en økning på 5 km hver dag og det gir noen ekstra forbrente kcal i alle fall. I dag morges kom jeg meg opp i otta og på yoga. Det var skikkelig deilig!

 

Ja, skulle nok kanskje ha begynt å vurdere svømming. Helt super trening! Å, men jeg har 1000 unnskyldninger på lager, kjenner jeg. Nei, svømming får nok settes på hold og så får jeg heller beundre her inne litt heller. Jeg får holde meg til det jeg har lyst til.

 

Jeg synes også den tilnærmingen du har til maratontrening høres fornuftig ut. Å holde seg skadefri må jo være helt sentralt. Det å kunne løpe relativt radig over litt tid er kjempebra for å opparbeide overskudd og styrke. Hvor lang tid kan du maks bruke? Hva ser du for deg at snitthastigheten din skal være? Ja, litt rart å spørre og grave så veldig, har virkelig ikke peiling på maraton. Men jeg mener å ha lest at Paula Radcliffe nesten aldri løper veldig langt i treninga til løp, men jobber primært med å ha stort overskudd og god mentalhygiene. Tipper at du har satt deg godt inn i teknikker. I alle fall er jeg mektig imponert over den løpinga di!

 

Ha en fortsatt sprek uke, jenter! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra jobb. Slang i meg en pære, la bena på fotskammelen og vippet opp skjermen. Må få registrert og lest innlegg før hodet lander på puten. Ingen trening i dag, som dere skjønner.

Det er en god ting å gjøre det man liker best når man trener, så holder motivasjonen lenger.

Har ingen peiling på maraton, bare prøver meg frem. Har ikke lest noe særlig enda, heller. Skal skjerpe meg. Det med mental styrke og balanse ser jeg på som vesentlig. Skal løpe sammen med en gruppe, og det er et mål for gruppen å løpe på ca.5 timer. Da er det bare å hive seg rundt og trene opp et jevnt tempo som ikke er høyere enn at jeg kan klare å holde det... i 5 timer. IIIiiik! Ja, ja, det er frivillig, og det er ikke før i slutten av mai.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare full av beundring for deg som tar den utfordringen! Uansett om du nå gjennomfører det eller ei, så syns jeg bare det er så flott at du tenker at jepp, det skal jeg prøve!! :-)

 

I går ble det en alternativ tur på meg....jeg kom så sent hjem fra jobb at jeg ikke nådde å gå i skogen, så da valgte jeg å parkere et stykke fra jobb sånn at jeg fikk en god tur både til og fra jobb! Det er for langt å gå hele veien, men en sånn 20 minutters tur før og etter er jo greit det! Og så har jeg gjennomført styrkeprogrammet mitt denne uken- så alt i alt er jeg fornøyd! Og i helgen er planen å få gjennomført noen lengre turer!

 

-god helg til dere-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og god fredag. Så smart å parkere i ønsket avstand fra jobb, og gå frem og tilbake! Kreativt, må jeg si:)

Måtte jobbe sent i går, så da mistet jeg treningen, men da ble det i dag i stedet.

 

Logg for i dag:

Jogge 6,5 km/t 10 minutter

Løpe 11 km/t 10 minutter

Løpe 10 km/t 50 minutter

Styrketrening 15 minutter

 

I morgen skal jeg kjøpe meg nye joggesko og bestille time til å få tilpasset såler. Kanskje jeg får mindre vondt i tærne når jeg løper da? Men først skal jeg på svømming. I kveld skal jeg bare sløve og slappe av! Glo på tv og la verden fare sin egen sjø. Ha en frydefull aften!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg i dag:

Brystsvømming 1 time 30 minutter

 

Det er så deilig å svømme på lørdagsmorgen. Da har jeg gjort unna treningen før dagen starter, liksom, og har hele dagen foran meg. Til vanlig trener jeg etter jobb, ganske sent på kvelden, og da har jeg bare lyst til å spise og sove etterpå. Hele dagen er borte. Derfor liker jeg så godt lørdagstreningen. Det hadde vært helt topp å trene om morgenen bestandig, mens det var lyst ute og dagen lå foran meg. Kanskje jeg skal prøve å trene før jobb når det blir bart igjen. Noen som har erfaringer å dele?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak å parkere bilen og så gå, Svusj. Det blir fin trim uten at det kjennes så veldig trimmete ut :).

 

Jasså du, NinniR. 5 timer høres ut som en brukbar løpetur, det. Det blir vel en snitthastighet på drøyt 7 km/t i snitt, men med skikkelig forberedelse og uten skader så tenker jeg at det klarer du. Ble det nye joggesko på deg, forresten?

 

Når det gjelder trening før jobb, så har jeg vel ikke så veldig stor erfaring å skryte av. Jeg sykler jo alltid en halvtime for å komme meg på jobb og det er faktisk bare deilig. Jeg kunne nok fint ha sykla en time også, i alle fall et par dager i uka (Hmmm, kanskje det får bli planen utover...). Tror kanskje det handler litt om hvor tidlig du må være oppe for å rekke det du trenger. Jeg kjenner at jeg fungerer helt fint når jeg setter meg på sykkelen klokka 0700. Men jeg spiser alltid god frokost og orker ikke å stresse. Hadde en periode i gamle dager hvor jeg skulle på morgenspinning klokka 0615, men det fungerte overhodet ikke for meg. Ikke hadde jeg tid eller lyst til å spise frokost og jeg satte meg halvsovende i bilen. Ble bare uvel og sur av det. Så for min del må nok trening skje etter frokost og nok søvn. Jeg tror ikke jeg kan stå opp særlig tidligere enn 0600, men vi er jo forskjellige og det kan kanskje kjennes annerledes ut for deg.

 

Denne uka har det blitt mange trimpoeng, nesten 20. Nå skriver jeg opp smitt og smule, så det drar jo på. Mye sykling og en del gåing denne uka. I tillegg har jeg gjennomført første uke med yoga to morgener (før jobb, NinniR :)), og det er jeg kjempefornøyd med. Vil prøve å få til det neste uke også for yoga er så deilig, men er ikke sikker på om det er praktisk mulig. Vi får se hva som kan la seg gjøre. I morgen skal jeg nok en tur ut, men hardtrim blir det neppe.

 

Ha en fortsatt riktig god helg, jenter! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal trene før jobb må jeg nok få meg en jobb med kvelds og nattevakter:p

JESS liker å sove og har mer enn nok med å komme seg opp såpass tidlig at jeg kommer meg på jobb.

Hvis jeg skal på møter etc så tar jeg gjerne sykkelen, men da er klokka gjerne 7.30/8.00.

Jeg elsker mat på kveldstid og for meg virker hard trening apetitt-regulerende. Så her er vi nok forskjellige. Jeg har mye lettere for å holde noenlunde kontroll på maten på kveldene hvis jeg har fått trimdosen. Hvis jeg er hjemme er det veldig lett å bli gående og snoke i skapet.

Jeg trener sjelden veldig seint. Hard trening etter klokka 8/9 gjør meg veeeeldig våken og da er det ikke lett å finne sovemoduset, selv for dette murmeldyret.

 

Jeg skulle ofte ønsket at jeg var mer mårrafuggel. Samtidig har jeg innsett at det koster mer enn det smaker, så jeg må bare innrette meg.

 

JESS......zzzzzzz:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg fikk kjøpt meg nye sko. Asics, samme merke jeg har fra før. De passer foten min bra. 1500,- for et par joggesko er helt vanlig, men jeg syns det er dyrt likevel. Viktig å ha gode sko for å holde seg skadefri.

Å stå opp kl.6 for å trene blir aldri aktuelt for meg. Kl.8 lørdag morgen er eksotisk nok. Men det er godt å trene i dagslys.

 

Hvordan klarer du å få 20 trimpoeng i uken, skrulle!?! Det er veldig mye, er det ikke det da?

 

Logg i dag:

Gå 6,5 km/t i 15 minutter

Løpe 10 km/t i 1 time

Styrketrening 15 minutter

 

Ha en fin kveld!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye sko, NinniR. Det er mye penger, men gode sko er utrolig viktig så da får det heller være. Jeg burde nok få meg nye snart sjøl.

 

Jo, 20 tp er ganske mye. Vanligvis ligger jeg mellom 14 og 17, men forrige uke ble det uvanlig mye ekstra...delvis pga denne tråden som vekket noen treningsinstinkter :D. Jeg sykler på meg minst 10 tp tur-retur jobb i uka. Nå prøver jeg å få opp styrken i beina litt og da tar jeg den innimellom den ruta som er litt mer bakkete og lengre og da drar det på litt ekstra. Med sykling/gåing/løping i helga og yoga et par morgener så blir det litt til sammen! Men må understreke at mye av det er ren og skjær pendling og føles ikke spesielt trimmete :).

 

På onsdag har jeg forresten meldt meg på noe som kalles 'Martial Arts' og som er noe slags kampsport. Er litt nervøs, for er litt redd for at kroppen ikke kommer til å virke spesielt godt. Senddte en bekymringsmail til de som arrangerer og fikk svar at det tilpasses alle formkurver. Fortsatt litt nervøs. Aldri vært på noe liknende... men det er prøvetime for £1, så jeg tenkte at her skal intet være uprøvd...Noen som har erfaring?

 

Ha en riktig fin uke, jenter. - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

£1 er gratis, så du har ingenting å miste... annet enn kalorier;)

Good luck, don´t break a leg:)

For å få 20 tp må jeg trene 1,5 time 5-6 ganger i uken. Det er for mye for meg. 3-4 ganger i uken er nok for min gamle kropp.

Gleder meg til å jogge inn de nye skoene, litt om gangen.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asics er min favoritt også- passformen passer meg perfekt! Men ellers må jeg si at jeg sliter med å finne sko som er egnet på glatte steiner og røtter...!

 

Jeg er veldig fornøyd om jeg klarer 15-16 tp - 20 tp syns jeg er veldig bra!! :-)

 

Ellers henger det 1/2-1 kiloet ganske fast....og jeg er nok ikke flink nok til å skjerpe meg fullstendig. Men så lenge jegi kke går opp, får jeg være fornøyd til jeg klarer å ta grepet helt skikkelig igjen!!

 

-ha en fin trimdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...var moro! Vel, kanskje litt tidlig å si siden første gangen var mye introduksjon. Martial Arts er en samlebetegnelse for ulike typer kampsport og spenner vidt etter det jeg kan skjønne. Også på det jeg var på i går er fokuset på å være sterk, smidig og sunn (Hipp Hurra!) og ikke minst være i stand til å forsvare seg hvis man kommer i situasjoner der det er nødvendig.

 

Vi varma godt opp med mye hopping og boksing i lufta. Vi øvde på noen enkle teknikker for å komme løs hvis noen holder oss rundt håndleddene og det var moro og lett å få til. Pangstart! Han viste noen forsvarsteknikker og vi var selvfølgelig imponerte! Ser fram mot neste gang som jeg tipper blir både hardere og vanskeligere. Men det er unektelig god trim. Jeg kjenner det godt i kroppen - er helt matt i dag og regner med å bli støl utover dagen eller i morra.

 

Så i går ble det både sykling til og fra jobben, yoga og MA. Så i dag blir det bare den vanlige syklinga. Får 5-dagersbesøk i kveld og vet ikke helt hvor mye trim jeg kan greei å få til resten av uka, men det blir sykling til jobb i morra og så håper jeg å få til en yogaøkt til, men er ikke sikker på om det går.

 

NinniR: Hvis jeg ikke hadde hatt syklinga mi så hadde jeg aldri klart å trimme så mye heller. Jeg synes det er kjempefint å få til trening 3-4 dager i uka når det er selvvalgte treningsrunder. Ikke sikker på om jeg hadde klart det, ser du :).

 

svusj: Glatte stein og røtter er rett og slett ...glatt. skumle greier. Jeg er ikke sikker på om dete r noe som sitter spesielt godt, kanskje såler med relativt myk gummi. Men de er kanskje ikke så egna til annet bruk, og så slites de jo veldig lett. Du får sette på deg rørleggersugekopper :)! Lykke til med den drøye halvkiloen som klamrer seg fast!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hele kroppen stiv og støl, så nå blir det visst bare vedlikeholdstrim på meg resten av uka :). Sykla til jobben i dag og det fungerte så noenlunde. Dere andre får stå for den mer ambisiøse treninga denne helga.

 

Ha ei god og treningsrik helg! :) skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske frustrert etter jobb i går, så jeg dro på trening for å løpe det av meg.

Logg for i går:

Gå 6,5 km/t i 60 minutter

Løpe 10 km/t i 45 minutter

Styrketrening 15 minutter

 

Jeg har tenkt litt på problemet med glatte steiner og røtter,svusj. Hva tror du om å ta en frottésokk eller raggsokk utenpå joggeskoen?

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og fryder meg under pleddet med en kopp varm te og deilig samvittighet.

Dagens logg:

Svømming 1 time 30 minutter.

 

Unnet meg til og med litt solarium etterpå. Når jeg lå der og hadde lukket øynene, fløy tankene ganske kjapt over til varmere strøk i verden. Tenk så deilig å ligge lettkledd på en solseng og høre azurblått hav skvulpe bedagelig innover sandstranden. Det hadde vært aldeles herlig.

 

I dag har jeg bestemt meg for å være lat og bare slappe av og nyte dagen. Kose meg med en lydbok, god te og hvile. Har jobbet altfor mye i det siste. 12-timers dager skal være unntaket, ikke regelen.

 

Etter svømmeturen i morges var jeg innom butikken og kjøpte inn masse deilig frukt, urter og sprø, fine grønnsaker. Det er så utrolig mye godt å lage av ferske grønnsaker. Det tar så liten tid når alt er ferskt, og smaker fantastisk med urter i maten.

 

Tenkte jeg skulle bake Ingers rugbrød i dag. Pleier vanligvis å kjøpe det, men det kan være gøy å prøve selv og se om det blir noenlunde likt.

 

Hei skrulle: Hvordan virker yoga på kroppen?

 

Ønsker alle en herlig lørdag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg totalt tom i kroppen. Merkelig følelse egentlig.

Klarte å presse meg gjennom treningen, men jeg må innrømme at det kostet en del. Det er så kaldt for tiden at jeg har mistet troen på at jeg noensinne kommer til å tine opp igjen!!

Når jeg er på trening går jeg inn i badstuen etter dusjen for å tørke meg. Eneste stedet med akseptabel temperatur. Var i Provence i sommer, passe varmt:).

 

Logg i dag:

Gå 6,5 km/t i 30 minutter

Løpe 10 km/t i 55 minutter

Styrketrening 10 minutter

 

Med håp om en varmere uke,

NinniR:)

På vei ned i et meget varmt badekar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel når det er kaldt og kroppen aldri helt vil tine opp så er det i alle fall ganske deilig å trene :). Her i UK kommer vi jo ikke ned til helt samme temperaturer, men jeg må si at jeg fryser mesteparten av tida...det er mye rått og hustrig vær. Gleder meg til å tine opp igjen, jeg også! Du er standhaftig i treninga di, må jeg si - det er kjempebra! For meg ble det brukbart med sykling forrige uke, så ble ikke så galt.

 

Når du spør hvordan yoga virker på kroppen - hva tenkte du på da? Det er jo mange typer yoga. Noen er litt mer å sitte i lotus med veldig fokus innover, mens andre er fysisk krevende med en sekvens av glidende øvelser i kompliserte positurer. Felles for alle er vel fokuset innover, samt fokuset på pusten, slik at du kan konsentrere deg helt om det du er i og la alt som er utenfor slippe taket. Det krever trening! Det jeg driver med innebærer pusting og fokus innover. Det er en del fysisk krevende øvelser som gjør at en blir sterkere og mer tøyelig. Mange av øvelsene krever såpass mye av meg enda at jeg ikke klarer å gå særlig innover, men jeg er blitt flinkere til å puste. Hun vi har bytter også øvelser fra gang til gang slik at en ikke får jobbe med det samme hver gang. På en del yogakurs gjør en gjerne sekvenser der øvelsene har en fast rekkefølge og da er det enklere å få den litt meditative følelsen.

 

Den yogaen jeg gjør her om morgenen gir meg en kroppslig følelse som er veldig komfortabel etterpå. Jeg føler meg løsere, høyere og mer opplagt. Jeg har også vært på yoga der sekvenser følges og da har jeg en litt annen følelse. Kanskje mer tømt i hodet og mer en følelse av å være 'ny' eller 'ren'. Det høres kanskje litt vagt og alternativt ut, men er egentlig ikke det. Jeg er ganske pragmatisk som person og smiler nok litt i skjeggstubbene av alt det yogaintruktørene finner på å si. Er ikke klar for å omfavne ideologien fullt og helt, men kjenner at jeg plukker med meg ting som jeg ikke helt klarer å finne på annen type trening. Pilates gir litt av det samme, men jeg har ikke fått drevet så mye med det.

 

Vel, dette ble visst mye. Spør gjerne igjen hvis ikke du fikk besvart spørsmålet ditt!

 

God tirsdag til alle dere spreke damer :) - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en tur i London i helgen- jeg har en venninne som bor der- det er en så kjekk by! Jeg slapp heldigvis unna snøkaoset- dvs bortsett fra at det gav forsinkelser på flyturen hjem. Men det er jamen morsomt hvor lite snø som skal til før det skaper kaos! Har det vært snø hos deg, Skrulle?

 

Matmessig har helgen vært sånn passe....jeg har ikke fråtset, men jeg har ikke vært veldig flink heller. Det jeg har vært fornøyd med, er at jeg har gått tur i parken hver dag-....venninnen min bor like ved en park- og der har jeg travet!

 

Ellers sitter halvkiloet(eller mer korrekt 0.7 kg)fortsatt ganske fast! Helt utrolig egentlig, at jeg ikke bare kan klare å ta meg sammen akkurat så mye!

 

Dere er imponerende mht trening, damer! Interessant å lese om også, faktisk! Både yoga og annet!

 

Ha en fin kveld, damer! -nå må jeg hjelpe minstemann med leksene...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fyldig svar. Jeg fikk absolutt svar på det jeg lurte på. Har aldri prøvd yoga, men det høres rett og slett godt ut for kroppen. Har prøvd noe som heter core-trening, som styrker den indre muskulaturen, og det høres ut som beslektede treningsformer.

Været i UK ligner en del på været i Belgia, rått og kjølig selv om det er bart. Bytter gjerne ut snøen med bar vinter når som helst...

 

Ha en fin dag!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig by!! Var der rett før jul med moren min og søsteren min. Vi hadde en fantastisk helg. Det er altfor lett å finne matfristelser i storbyer. Dessuten lukter det mat overalt. Det fine med en helg i London er all gåingen, så da er det ikke så farlig med en og annen fristelse. Man bare går det av seg igjen:)

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med London-tur, svusj. Skulle gjerne likt å si at jeg 'kjenner' London, men er der så altfor sjelden. Jeg liker meg godt der - der finner man alt hjertet og magen kan begjære...og heldigvis går det an å gå masse :).

 

Vi fikk litt snø her i går, men ikke slik som i London heldigvis. Kunne sykle til jobben og hjem igjen, og da er skrulla fornøyd. Men det var merkelig lite trafikk på veiene til tross for at de trafikkerte var snøfrie og det var deilig. Skulle gjerne hatt en cm med snø hver dag jeg! Kan tenke meg at været her likner på Belgiaværet. Det er deilig med snøfritt også, altså. Men jeg savner ordentlig vinter innimellom. Men vil jo helst ha masse ren snø og fem kalde, og det er jo ikke akkurat hverdagen i Norge alltid det heller...:)

 

Yoga er godt og jeg anbefaler det gjerne! Aldri vært på coretrening, men det kan nok være beslektet.

 

Ha en riktig god kveld, jenter! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant- det er mye god mat i London- og vi koste oss virkelig med det!

 

12-timers arbeidsdager høres ikke bra ut....det må du se om du kan få gjort noe med! Men det ser ut til at du klarer fint å gjennomføre treningen din uansett- og det er jo veldig bra!

 

Nei, vinter i Norge behøver definitivt ikke være snø og gnistrende kaldt! Jeg savner snørike vintre....! Dvs det behøver ikke være snø rundt i gatene- men om det kunne snødd akkurat så mye at det la seg i lysløypene på byfjellene, hadde det vært supert!

 

Grei dag matmessig- og trimmen er gjennomført; tre kvarters gange på "fjellet"(jaja, haugen min, da....)

 

Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...