Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Bare vær litt forsiktig om du velger å prøve. Ta det med vann og start med liten mengde (1ts) før du finner ut hvordan det virker på din mage. Hos noen virker det ... eksplosivt.

 

God tur og lykke til med hytteturen.

 

Oj sann.... Det skal jeg jammen huske på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Her sitter jeg på jobb igjen. Vi skal ha foreldremøte i kveld, men jeg hadde i utgangspunktet ikke trengt å vært her så tidlig. Opprinnelig hadde jeg planlagt å gå, men så fant jeg ut at jeg skulle ta med meg et par ski som en elev trenger å låne. De skal brukes i morgen, og på morgenen kan jeg være ganske så stresset så det var greit å få skia på palss i dag. Derfor satt jeg på med mannen min om skulle avgårde til Ikea. Å gå nesten 5 km med et par ski og staver under armen er ikke det letteste.

 

Jeg satser på å gå hjem igjen i kveld jeg.

 

Litt travelt har det derfor vært nå på ettermiddagen, så skikkelig middag har det ikke blitt. Var såvidt innom moren min, og der fikk jeg litt tomatsuppe, og så kjøpte jeg ferdigstekt medisterkake på butikken. Tror ikke jeg skal spise det særlig mye, når jeg så hvor mye kcal det er i sånne så fikk jeg helt bakoversveis. Drar opp kcal veldig mye!!! Enda en grunn for å gå hjem i dag.

 

Jeg pleier å veie og måle meg på tirsdager, og skrive rapporten min på kvelden, slik atr jeg helt sikkert skal rekke fristen på onsdager. Det rakk jeg ikke i dag, så i morgen må jeg bare få det til. Får stå opp noen minutter før jeg pleier, slik at jeg rekker alt. Tror ikke det blir noen stor nedgang denne uken, om noen i det hele tatt. Men om jeg holder meg under 70 kg så skal jeg være fornøyd. Har hatt mensen denne uken, og det har vært litt flere utfordringer enn jeg trodde det ville bli. Jeg krysser fingre og håper at jeg står på omtrent det samme som forrige uke.

 

Resultatet mitt kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens rapport er avlevert kursleder, og det ble nedgang denne uken også. Jeg var litt i tvil (pga magen) men det bel heldigvis ikke så ille som jeg fryktet. Vekta viste 69,3, noe som er en nedgang på 0,3 kg.

I cm har jeg minket jevnt og trutt disse ukene. Rundt 14 cm totalt og 5,4 cm i livet, og det merkes godt. Buksen jeg kjøpte på lørdag var da litt trang i livet, det er den ikke nå:-) Jeg er veldig glad jeg gikk for den trangeste buksa.

 

Jeg regnet litt på gjennomsnittelig vekttap siden staren, og det er nesten 0,5 kg i uken. Og så er det så koselig å se kurven som peker nedover. Har en uke hvor den går rett bortover, men eller så går den nedover. Men det aller beste er at jeg ikke har sett 70-tallet på mer enn 3 uker. Nå begynner jeg å tro at 68 kg er rett innen rekkevidde, og kanskje det ikke blir så altfor lenge til jeg ser 67.

 

Jeg følger nå meny 2, men ligger vanligvis på ca 1500 kcal, og i går la jeg inn tallene mine i energikalkulatoren på kurssiden min. Den viste at jeg må ned på meny 1 når jeg er rundt 66-67 kg, så jeg tror ikke jeg skal legge meg nærmere 1600 kcal enn det jeg er nå.

 

Trimmessig må jeg bli flinkere. Jeg har ikke klart mer enn 7 tp pr uke hittil i kurs 1, heller litt i underkant, så jeg må få inn litt mer effektiv trim enn det jeg gjør nå. Neste uke er det vinterferie, og vi skal på fjellet så da bør det bli endel poeng pga skigåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått vært ute på tur igjen. Har ikke vært for mye av det i det siste.

Min kjære mann "kastet" meg ut av huset, med beskjed om å gå en tur. Minstefrøken sovner veldig fort når jeg er ute å går, av en eller annen grunn, så han synes det er veldig kjekt at jeg tar en tur rundt leggetiden hennes.

 

Så jeg tok med meg bikkja, som ble kjempeglad for å få noe mer enn bare en liten tissetur, og vandret glad (og fort) avsted. Tok ordentlig i og kjente det godt i beina på vei hjem igjen. Det er oppoverbakker hjem igjen. Svett og andpusten ble jeg også.

 

Nå skal jeg straks se å få lagt meg. Jeg strever med å komme meg tidlig nok i seng, det er stadig midnatt før jeg får sukk for meg. Nok søvn er også viktig når man vil ned i vekt, ikke bare mat og trim.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå kommet oss til Beitostølen. Jeg elsker å være her oppe, det er så vakkert og flott her. Og det er like flott, sommer som vinter.

Jeg har planer om å få beveget meg mye denne uken, både på ski og på bena. Hytta vi er på ligger et lite stykke fra sentrum, det tar ca 15 minutter å gå hvis jeg går fort, og jeg pleier å gå så mye som jeg kan. Hvis de andre vil en tur i sentrum for å få i butikken eller annet, så går jeg enten i forveien eller så kommer jeg litt etter.Da vi var her i sommer, hadde jeg ca 20 000 skritt hver dag, noen dager litt mer men aldri lavere enn 18 000, så det lønner seg å la bilen være.

 

Jeg skal gjøre hva jeg kan for å få det rette matinntaket denne uken, men å få registrert alt blir litt vanskelig. Jeg glemte marvekten min, men klarte å få med personvekten, så jeg skal få rapporter inn vekt til onsdag. Målebåndet ligger også hjemme, men det kan det hende jeg klarer å få tak i et nytt. Hvis ikke, så rapporterer jeg bare inn forrige ukes mål, og gir beskjed om dette til kursleder.

 

Nå er det min mann, våre to yngste jenter og jeg som er her. Tirsdag får vi selskap av noen venner av oss, og torsdag kommer min bror, hans kone og datter, min mor og far og min sønn. Så da blir det folksomt her:-)

Det var egentlig meningen at sønnen min også skulle vært med opp i dag, men han måtte ta et mørkekjøringskurs, som er til tirsdag. Det er straks for lyst til å ha mørkekjøring, så det var nå eller å vente til høsten igjen.

 

Jeg gleder meg til en deilig uke på fjellet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her inne på hytta og ser ut på et aldeles nydelig vær. Det er ca -1 her nå, og jeg gleder meg til en deilig skitur etterpå. Må bare opp i sportesbutikken og kjøpe et par staver først. Har lånt datteren sine staver de siste skiturene, men nå skal vi jo avgårde på tur begge to, så da går det jo ikke an å låne.

 

Vi må kjøpe et akebrett til minsten også. Det har tidligerer stått et akebrett her på hytta, men det var borte nå. Mulig det er blitt ødelagt.

 

Håper det blir en lang skitur, med mange trimpoeng i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en deilig og fin skitur på meg i dag. Over halvannen time var jeg ute og gikk, og det gikk i et greit rolig tempo hele veien. Hadde selskap av datteren og bikkja et stykke, men hun orket ikke gå så langt så hun snudde etter en drøy halvtime. Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gå, så jeg bare fortsatte langs løypa og fulgte forskjellige skilt etterhvert som de dukket opp. Det ble tilslutt en ganske lang sløyfe som jeg gikk, men jeg vet ikke helt hvor lang den egentlig ble. Det er ikke alle skilt det står avstand til neste kryss på, men et eller annet sted mellom 5 og 8 km ble det. Tror nok det er nærmere 8 enn 5. Uansett, det var en kjempefin tur og jeg skal ut på ski hver dag vi er her opp. Helt sikker. Bra med trimpoeng blir det også.

 

Jeg kjente at jeg hadde brukt endel muskler som vanlgvis ikke brukes for mye, da jeg var ute med yngstefrøken og akebrettet i ettermiddag. Jeg har visst noen muskler bak ved rumpa og nedover lårene, som jeg ikke var altfor klar over:-) Men det er godt å kjenne at man har brukt kroppen.

 

Jeg lurer på om jeg vil se resultater av skigåing allerede neste uke, eller om det tar lit mer tid enn det? Ekstra inntak av mat synes gjerne etter et par dager, men trimmen har jeg aldri tenkt noe over.

Er det noen som har erfaring her?

 

Jeg gleder meg til morgendagen og mere skigåing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble lang skitur på meg i dag også, men den var ikke fullt så deilig som gårdsdagens. I dag blåste det ganske mye på fjellet og jeg ble gående endel i motvind. Da går det ikke fort bortover, men jeg får brukt masse krefter! Jeg var ute i 2 timer i dag, og har fått tilsammen 13,3 tp denne uken. Det er veldig deilig, har ikke vært over 7 hittil i kurset, så det var jammen på tide.

 

Skal ut på ski i morgen også, men freløpig planlegger jeg en noe kortere tur. Kjenner det godt i både rumpa og lårene at dette er noe jeg ikke har gjort mye av i det siste.

 

Har veing i morgen tidlig. Er som vanlig veldig spent og håper på nedgang, selvfølgelig. Fasiten får jeg i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går fortsatt nedover og nå tar jeg meg ferie :) Imorgen reiser jeg til Svalbard og gleder meg veldig :)

 

Ønsker dere lykke til (har ikke tid til å skrive mer må pakke ferdig) stå på :)

 

Klem HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god tur til Svalbard, Heidi. Håper du får en super tur:-)

 

Jeg har ikke hatt nedgang denne uken. Hadde håpet at skiturene mine skulle gi utslag med en gang, men sånn er det nok ikke. Jeg håper jeg vil få gevinst av dette neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en times rolig skitur i dag. Datteren, bikkja og jeg gikk først bort til skistadion, så en liten runde i lysløypa før vi gikk tilbake til hytta igjen. Jeg kjenner nå at jeg ikke skal gå totimers turer hver dag, men en liten runde må jeg ha.

 

Om ikke altfor lenge får vi besøk her på hytta, så i morgen kan det vel hende at vi er mange som skal på tur. Det blir hyggelig. Håper vi kan alle gå et lite stykke og ha med oss minstemor på akebrettet, og så kan vi ta en liten rast med matpakke og noe varmt å drikke. Da får minstemor følelsen av å gå på skitur også.

 

Vi lurte litt på om vi skulle kjøpe ski til henne, eller om det er for tidlig å begynne. Hun fyller 3 år 1. april. Men forleden dag så møtte jeg en familie på tur, hvor yngste var 2 1/2 år og han sto nedover bakkene som om han aldri har gjort noe annet. Så jeg tror i grunn det bare er å få på henne et par ski, og øve rundt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fint vær, vi har fått kjempehyggelig besøk på hytta og jeg har gått laaang tur på ski. Ikke i dag, da, det er det litt for tidlig for, men i går var jeg og to av våre gjester på skitur. Vi var ute i 4 timer, men effektiv skigåing ble 3 timer.

 

Det var bare så fantastisk nydelig her i går. Det var strålende sol og ca -1, og det var vindstille. Det kunne ikke blitt bedre!

 

I dag er det noe kaldere. Det var -7 da jeg sjekket temperaturen i stad, og foreløpig er det litt tåkete. Men det er jo tidlig ennå, så det kan jo bli bedre. De fleste skal i slalombakken i dag, så jeg tror jeg blir alene igjen på langrenn. Jeg har ikke slalomutstyr, men kan jo leie hvis jeg skulle få veldig lyst til å stå i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskvelden er straks over, og jeg skal om litt krype til køys. Vi har i dag kost oss med fint vær, god mat og drikke og litt tv-underholdning. Vi har hatt det veldig morsomt med å se på barna spille Buzz på playstation.

 

Min kjære mann og jeg fikk oss halvannen times skitur i dag, og en hyggelig pause midt i slalombakken sammen med noen av våre gjester. Vi fikk oss også en hyggelig gåtur sammen med de to yngste her på hytta (begge straks 3 år) opp til sentrum. Vi voksne gikk og de yngste satt på akebrettet. Tok en tur opp til slalombakken for å se hvordan det gikk med de som hadde valgt å tilbringe dagen der. De koste seg skikkelig, men det var litt kaldt i kinnene i dag. Traff i tillegg kjente hjemmefra som også har vinterferien sin her oppe.

 

I dag var det min bror som sto for middagsmaten. Han lagde laks med masse grønnsaker til, med noe olje og honning og greier. Utrolig godt var det. I morgen starter vi årets grillsesong ute på verandaen. Håper på sol, for da er det mye hyggeligere å grille, men vi griller uanset vi:-)

 

Jeg kjenner virkelig at jeg har brukt kroppen mye mer enn det jeg til vanlig er vant med. Har fått meg et gnagsår på en tå, og har også litt vondt i området rundt lysken på venstre side. Jeg vet derfor ikke om jeg skal ut på skitur i morgen, eller om jeg heller skal ta en tur i bakken. I morgen er siste sjanse til å gå på langrenn her opp i denne omgangen, siden vi skal reise hjem søndag og da blir det liten tid til skigåing. Har ikke lyst til å komme altfor sent hjem, siden det er jobb igjen på mandag.

Jeg bestemmer meg i morgen for hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

I dag reiser vi hjem etter en helt fantastisk uke på Beitostølen. Vi har hatt veldig mye bra vær, et par dager har det bare vært helt perfekt, med helt blå himmel og akkurat passe kaldt.

I dag snør det.

 

Jeg har fått gått masse på ski denne uken, og det synes på epletreet mitt. Plutselig spratt jeg opp flere epler på bare noen få dager:-) Hvordan dette vil innvirke på vekta til onsdag er ikke godt å si, for det har jo vært inntak av litt mer enn det jeg vanligvis spiser. Vi har kost oss med vin og god mat, og hatt det utrolig deilig. Nå blir det jo et par dager med helt inntak av helt vanlig mat og jeg har ikke planlagt noe vin før til neste helg igjen, så det kan jo hende at jeg vil krype ned noen hundre gram frem til veiing onsdag.

 

En ting som ikke er så veldig morsomt, er at jeg har fått vondt i halsen igjen. Nå har jeg vært ganske fin et par uker, men i dag våknet jeg opp med ordentlig vondt i halsen igjen. Det er noe her altså..... i morgen er det tilbake på jobb og det første som skjer er at stemmen min er på vei ut i det blå igjen:-( Nå må jeg bare få bestilt meg ny time hos legen igjen, slik at jeg kan komme meg til en spesialist for å sjekke dette her.

 

Nå begynner flere å våkne til liv her på hytta, så om ikke lenge er det felles frokost, før oppryddingen begynner for fullt. Det skal bli deilig å komme hjem, men det er leit å avslutte en deilig ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruWie

Hei EliseV: har lest litt i denne tråden og har sett at du har en del problemer med hals og stemme. Jeg er også lærer, arbeider i PPS som spesialpedagog og har derfor mange kollegaer med ulike fagtrinn, bl,a, logopeder. Som deg har jeg ofte fått problemer med hals og stemme. Dette ble fanget opp av en logoped som ga meg enkle øvelser for å trene opp stemmebåndene. Dette har hjulpet meg svært mye så jeg tenkte jeg skulle gi deg tips om dette.

 

Øvelser:

Begynn med å skjære grimaser dvs. opp/ned med bunnen, rulle kjevene osv.

Fyll litt lunket vann (ca 1/4 flaske) i en liten brusflaske. Bruk en liten slange/rør - bør være noe tykkere enn et sugerør og ha dette i flasken. Trekk inn pusten og blås (slik ungene gjør når de blåser bobler) på utpust. Gjør dette noen ganger, begynn så å blåse mens du øker stemmebruken fra mørk til lys:

Ta så for deg vokalene. Si a, e, i, o osv. Trekk inn pusten å gå gjennom vokalene på utpust.

Denne metoden brukes ofte av sangere og skuespillere som bruker stemmen mye.

 

Håper dette kan være til hjelp da det har gjort underverker for min hals/stemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Tusen takk for fine tips. Det skal jeg ta med meg og prøve.

 

Jeg synger jo veldig mye selv, og har også fått undervisning i sang, men har antagligvis ikke passet godt nok på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

I morgen er det siste dagen av kurs 1. Det gikk da fryktelig fort, men det har gått ganske bra.

 

Jeg har ikke hatt et veldig stort vekttap, men det forventet jeg heller ikke. Har jo tross alt gjort dette før, og vet at hos meg fordufter ikke kiloene i stort tempo. Neida, de rusler såvidt det er avgårde.

Slik har det også vært denne gangen, og jeg har (med unntak av forrige uke) vært veldig flink til å føre opp hva jeg spiser og ligge omtrent på det kcal-nivået jeg skal ligge. Vekttapet er i skrivende stund på 2 kg, og jeg er litt usikker på om det blir noe mer når veiingen skal utføres på onsdag.

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det. Selv om jeg har bra med trimpoeng denne uken, så har det nok vært et litt for høyt inntak av vin og andre gode ting. Dette vil nok gjøre sitt til at det beste jeg kan håper på er stillstand.

 

Jeg begynner rett på nytt kurs, så det er bare å fortsette i det gode sporet. En skal ikke se bort fra at jeg blir værende på kurs ut året, men om jeg da har mistet de kiloene jeg gjerne vil så får det heller bli kurs hele året.

 

Det var tøft å begynner på jobb igjen i dag, spesielt siden jeg igjen brygger på en forkjølelse. halsen er sår, nesa er tett og jeg hoster ganske så bra igjen. Skal til legen neste mandag og regner vel med å bli sendt til spesialist. Jeg føler meg absolutt ikke bra, men er likevel ikke så dårlig at jeg blir hjemme fra jobben. Så lenge jeg ikke har feber, så går jeg nok på jobben okke som (og får sikkert svi ekstra for det etterpå). Men jeg vet jo at det er ekstra vanskelig med vikarer og det blir så mye ekstrajobb når man er hjemme, så jeg prøver i det lengste å gå på jobb.

Men en ting som er bra med å være på jobb igjen, er at alt rundt maten blir så mye enklere. Tidene for å spise er lettere å passe og maten totalt blir mye mer planlagt.

 

Jeg har tidligere skrevet at nok søvn er viktig for å gå ned i vekt. Jeg sliter med å klare å legge meg tidsnok, og er sen i dag også. Men går jeg nå, så får jeg ca 7 timer, så derfor:

God natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

I morges dro jeg på jobben, og kom aldri så langt som til undervisningen 1. time. Jeg hoster og harker, nesa er tett og stemmen.... ja den er vel omtrent så dårlig som den aldri har vært før. Kollegaen min som jeg deler kontor med, ga meg klar beskjed om å komme meg hjem og bli der til jeg er bra igjen. Jeg tok derfor en lang prat med rektor og vi ble enig om at nå må jeg prioritere meg selv 100 %.

Jeg er derfor hjemme på ubestemt tid en stund fremover. Nå har jeg jo time hos legen til mandag, så jeg tror nok at jeg nå roer helt ned frem til det og hører hva hun har å si.

 

Da jeg var hos henne sist, ble det tatt allergitest av meg. Denne var helt negativ, men denne gangen tror jeg at jeg skal be om en sjekk for om jeg mangler et eller annet. Noe vitaminer eller mineraler eller noe sånt. Det må jo være et eller annet som gjør at jeg stadig er dårlig.

 

Jeg har ingen planer om noen store trimprosjekter, men skal passe på å gå noen turer med bikkja. Det har både bikkja og jeg veldig godt av, og det er deilig å bare få gå litt ute i frisk luft. Nå er det ikke så kaldt her lenger heller, så da er det mindre sjanse for at den kalde lufta skal gjøre vondt verre. Det er flott sol ute og det drypper godt fra taket. jeg får en deilig vårstemning av det, men det vil ta laaaang tid før all snøen her blir borte. Bak huset her ligger det godt over en meter snø, så vi får håpe at den klarer å bli borte innen mai.

 

Nå skal jeg ta frem strikketøyet mitt og gjøre noe som jeg omtrent aldri gjør; se på tv midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Det ble helt rolig i dag, og ingen tur ut med bikkja. Den turen var det datteren som tok.

Formen er såpass laber at jeg velger å holde meg helt i ro.

 

I morgen er det siste rapporteringsdag for kurs 1. Jeg har ikke snikveid meg denne uken, så jeg er helt blank på hvordan resultatet blir, men regner ikke med nedgang egentlig. Jeg målte meg i morges og det var ikke mye nedgang der ihvertfall, bare noen millimeter her og der.

Jeg tar en ny måling i morges når jeg går på vekta. Rekker jo å skrive inn rapporten i morgen når jeg ikke er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Det ble oppgang siste veiedag på kurs 1. Ja, ja det er jo ikke så veldig rart egentlig da, når jeg tenker på at forrige uke var vinterferie på fjellet med god mat og drikke i sammen med gode venner hver kveld. Så i grunn er jeg litt fornøyd med at det tross alt ikke ble mer enn 300 g opp. Vekta er nå 69,6 og det at jeg nå har holdt meg under 70 kilo i flere uker er jeg meget fornøyd med. Jeg håper jeg aldri ser 70-tallet på vekta igjen.

 

Jeg går rett videre på kurs 2, og det er noen uker til påske ennå, så her skal det jobbes hardt med å få vekk noen kilo før den tid. Nå er ikke jeg en av de som vanligvis pleier å ta en kilo i uken eller mer, så om jeg klarer 2 kilo ned til påske skal jeg være meget fornøyd med det. Så derfor setter jeg meg et konkret vektmål som jeg vil jobbe med frem mot påske; 67,5 kg påskeaften. (5.april)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det, men nå skal jeg plutselig ha mandag som rapporteringsdag til kursleder. Det står at jeg valgte dette selv da jeg logget på, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg gjør det. Forrige gang ble det onsdager, og jeg vet ikke hvordan jeg gjorde det heller......

 

Samme det, egentlig. Mandager er like bra å ha som veiedag som onsdager. Hjelper på å ikke skli for langt ut i helgen også, når man vet at veiingen venter allerede mandag. Det eneste er at denne første uken blir noen dager kortere enn forrige uke.

 

Formen har ikke vært helt på topp i dag. Jeg har hostet endel, halsen er sår og hodepinen har hele tiden ligget på lur og dukket frem i ny og ne. F eks når jeg bøyer meg eller går litt frem og tilbake. Har derfor ikke trimmet i dag.

 

Jeg fikk en litt å tenke på i stad. Jeg var på årsmøte i koret jeg dirigerer og fortalte at jeg sliter veldig med stemmen om dagen og har derfor måtte overlate øvelsen til en vikar. Da var det en mamma som fortalte at hun hadde fått veldig stemmeproblemer pga muggsopp i huset de bodde i. Jeg kjente at jeg ble helt ekkel ved tanken på at det kanskje er muggsopp her, for jeg vet at vinduene våre er veldig modne for utskiftning. Det står på planen for sommeren. De er helt ekle på rammen på innsiden, men jeg tror ikke det er muggsopp egentlig, den er vel veldig gjerne inne i veggen. Vi skal ihvertfall prøve å få sjekket det så fort som mulig, og jeg skal passe på å nevne dette for legen til mandag. Men jeg krysser fingre og alt som krysses kan for at det ikke er reaksjon på muggsopp!

 

Nå har jeg planer om å legge meg. Jeg er skikkelig sliten og trenger nok å sove litt ekstra. Bare jeg klarer å løsrive meg fra pc'en så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg fikk lagt meg tidlig i går, og i dag fikk jeg i tillegg sove lenge. Jeg slapp å stå opp for å få barn avgårde til skole og barnehage. Kjempedeilig!

 

Formen er fremdeles ikke noe særlig, men i dag skal jeg ut å gå en tur bare for å få beveget meg litt. Og så er det på tide å få litt trimpoeng igjen. Har ikke blitt noen poeng siden lørdag. Men jeg skal ikke overdrive noe, altså. Må jo ta hensyn til at helsa ikke er helt på min side om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Formen er bedre om dagen, selv om stemmen er helt elendig ennå. Jeg prøver å bruke den minst mulig, men det er jammen ikke enkelt selv om jeg er hjemme. Noe prating må jeg jo nødvendigvis gjøre, ellers så blir det vanskelig for de andre å forstå hva jeg mener. Spesielt den yngste (snart 3 år). Tror nok hun ville lurt veldig om mamma plutselig bare begynte å peke og lage rare fjes når jeg ville si henne noe:-)

 

I helgen skal jeg etter planen spille mye. Det er øving til NM, og da trenger jeg hvertfall ikke prate. Men jeg vet ikke om jeg skal være med hele tiden. Må se an formen litt, men jeg håper jeg klarer det greit. Det er jammen ikke lenge igjen før vi reiser til Trondheim. Får litt angst når jeg tenker på det, er redd jeg ikke skal få det til. Jeg øver som bare det, og får det fint til hjemme for meg selv, men sliter med å komme opp i rett tempo. Må øve enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

En helg med veldig mye øving er straks over, og jeg kjenner at jeg er skikkelig sliten.

Har ikke fått trimmet noenting denne uken, bortsatt fra en rask gåtur i går kveld. Har først og fremst prioritert helsa, og prøver å blir helt frisk fra en helt utrolig lang forkjølelse. Har vel en mistanke om at det antagligvis er noe annet enn forkjølelse, men vet ikke hva ennå. Skal til lege i morgen, så da kan det hende jeg får noen svar.

 

Kurs 2 begynner i morgen. Det blir bra. Jeg gleder meg til å gyve løs igjen. Har ikke sluppet helt opp denne halve uken mellom kursene, men har heller ikke vært helt stø kurs heller. I morgen settes startvekt for kurs 2 og da er det fullt fokus 8 uker fremover. Synd at påsken kommer midt inne i her, men det skal nok gå bra det og. Har vært på kurs i påsken før jeg , og det gikk veldig bra. Man slipper å gå helt bananas i godteskålen og får masse frisk luft av all trimmingen ute i vårværet. (Jeg er optimist, og håper mye av snøen er borte innen påske!)

 

Trimplanen for kommende uke er ikke veldig imponerende, men jeg håper å oppnå 7 tp ved å være ute og gå. Mulig det blir et lite poeng ved å måke snø også, det har jammen kommet ganske mange cm her i dag og de er ikke måkt ordentlig bort. Min sønn fikk den jobben, men vi har tydeligvis ikke samme oppfatning av hva som er å måke:-) Det syntes nesten ikke engang. Min mann har fått prolaps i nakken, så han skal ikke måke noe snø nei, så da blir det jeg som skal få den store ære! Blir nok god og støl av det, så tung som snøen er nå.

 

Ønsker alle en meget god uke, med alt hva det innebærer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første rapport på kurs 2, var en veldig grei rapport å sende. Kort var den jo, siden det var første rapport, men det hyggeligste var at jeg hadde hatt vektnedgang i mellomuken av kursene:-) Alltid hyggelig med nedgang.

 

Vekta viste 69,2, noe som betyr ned 400 gr fra forrige uke og 100 gr ned fra vekta før oppgangen siste uken. Dette betyr også at jeg nærmer meg veldig et helt nytt tall på vekta, og motivasjonen er helt på topp for å klare det til neste uke.

 

Jeg har som mål denne uken å klare 10 000 skritt og minst 30 aerobe minutter på skrittelleren hver dag. I går ble det 11 360 skritt og 30 aerobe minutter. Det var rask gange, og dette ga meg 0,9 tp. Så hvis jeg skal klare over 7 tp denne uken, så må jeg ut på noen lengre turer enn bare 30 minutter. Men målet er jo minst 30 minutter, så jeg står helt fritt til å samle mer enn det. I dag håper jeg at jeg får til en times rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...