Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar
Gjest trollmor66
Det kan vi godt.

Med det tempo jeg holder' date=' skal det ikke mye til for å slå meg:-)[/quote']

 

Ta det med ro, har rød uke så det blir nok ikke store nedgangen :) men ned skal vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro' date=' har rød uke så det blir nok ikke store nedgangen :) men ned skal vi :)[/quote']

 

Ja, jeg trenger virkelig litt nedgang nå, altså. Har stått stille et par uker, og så kom det en oppgang nå. Kan jo bli motløs av mindre..... men jeg har ingen planer om å gi opp. Ihvertfall ikke på denne siden av sommeren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg toppen på epletre nr 1. Skal bli deilig å nå toppen og få et helt nytt tre å fylle.

 

Når jeg startet "på nytt" igjen nå i januar, var jeg på tre nr. 5, så her er det bare å samle poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute er det nå fantastisk fint. Med sol og det er godt og varmt. Håper det smelter masse snø i dag:-)

 

Jeg må passe på å ta meg en god tur ut mens det er så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært "Gul lunsj" på jobben i regi av SFO. Mye deilig mat, hvor det meste var gult. Jeg syntes jeg valgte sunt og smart, men fikk meg en skikkelig overraskelse når jeg la inn maten her inne nå nettopp. Kcal messig så ble det som en hel middag.

 

I tillegg så er det bursdag her hjemme. Minstefrøken fyller 3 år i dag og selv om det ikke er skikkelig bursdagsselskap i dag, så må det jo feires allikevel. Jeg bakte kake i går, men den har jeg tenkt å stå over i dag. Sjokoladekake med ørten tusen kcal er greit å la være....

Men middag er skikkelig gourmet - pølser og potetmos. Hun er en skikkelig pølseelsker, så det er det eneste som duger i dag.

 

En ting er helt sikkert. Jeg må ut på tur for å samle litt poeng i dag, ellers så blir regnskapet veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en meget klok og omsorgsfull mann, så han hadde kjøpt inn Go' og mager kjøttpølse til middag i dag, så regnskapet ble ikke så ille som fryktet. Nå har jeg akkurat inntatt kveldsmaten min; et knekkebrød m lett brunost og en kiwi. Kosemerkene mine har jeg i dag brukt på Options Choc au lait. Den er veldig god, så det er stadig at kosemerkene brukes på den. En kopp er 40 kcal. Jeg endte i dag på 1500 kcal.

 

Jeg fikk også vært ute på tur. 50 minutter rask gange ga meg 1,4 tp.

 

Hvordan går det m deg, trollmor? Jeg har også fått besøk av den røde tanta, men hos meg pleier ikke det å påvirke vekta veken den ene eller andre veien. Jeg tar en liten titt på vekta hver morgen jeg denne uka, men det er mandagsresultatet som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er straks påskeferie også. Jeg har begynt ferien i dag, siden jeg fremdeles er noe sykmeldt. Jeg håper på mye nydelig vær, slik at det er bedre å være ute. Har nemlig planer om å være endel ute i løpet av ferien.

 

I morgen skal vi ha barnebursdag med hele barnehagen. De er totalt 9 stk, så det er ikke så fryktelig mange, men et par av dem er bare 1 år. Håper det vil gå bra, spesielt med en av gutta som er allergisk mot dyr og her har vi 1 hund og 4 katter. De skal selvfølgeig være ute under bursdagen, men de bor jo her så det kan jo være allergener i lufta inne. Vi krysser fingre og håper på det beste.

 

Menyen i morgen blir nok ikke veldig avansert. Pølser til barna og litt kake og boller. Vet fra de andre barnas bursdager, at de er ikke veldig opptatt av å spise mye kake, så det er ingen vits i bake en gel haug med kaker. Muffins og sjokoladekake holder lenge, tenker jeg. Vet ikke helt hva det blir ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ok tur i dag også, noe som resulterte i 1 tp. Det er greit det, jeg ligger litt foran skjema for å greie minst 7 tp denne uken.

 

Hadde en ørliten glipp på tirsdag når det gjaldt antall skritt. Ble så opptatt av kakebaking og tv og plutselig var klokken over 12 og telleren stod på 9600 skritt. Men, men det ble iallefall nesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Egentlig over leggetid for meg som skal på jobb i mårå, men men.

Her går det veldig bra. Snart ferdig med det "røde besøket" så jeg føler meg ikke oppblåst lenger. Holder meg allikevel litt unna vekta ;)

I mårå kveld skal vi i 50-årslag så da blir det nok litt ekstra, men jeg ligger jo på ca 1350 om dagen og kan godt ta en dag i uka med 1500-1600 og enda gå ned :)

Jeg er og på trimtre 2 forresten, gøy sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei igjen elise:-) måtte innom og hilse på her .

 

så flink du er til å trimmet,gøy at du har fått trimtre nr 2!!

 

ønsker deg en god ferie,kos deg masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsner, Trollmor og Minni.

 

Her går det egentlig ganske bra, men skrittelleren min har ikke gått varm de to siste dagene. Vi har feiret attpåklatten vår både fredag og lørdag, og da ble det ikke annen gåing enn rundt på kjøkkenet og i stua for å bake og ordne. Hun ble 3 år på onsdag, og det var første gang vi hadde barnebursdag. Hele barnehagen hennes kom, de er 9 med henne, så det var folksomt her. I går var det tanter, onkler, kusiner og mormor og bestefar som kom, så det var i grunn ikke mindre folksomt her da.

 

 

Men veldig , veldig hyggelig var det.

 

Trim har det ikke blitt noe av, og maten var vel ikke den helt beste hele tiden for meg heller. Men det var godt:-)

 

Jeg satte meg som mål tidligere, at jeg i dag skulle veie 67,5 kg. Det gjør jeg altså ikke. Jeg veide meg nå i morges og da viste vekta 69,1, så jeg er et stykke unna. Jeg står og stamper litt for tiden, men med sånne bursdagsfeiringer er det jo ikke veldig rart, selv om dette bare var denne gangen. Synes selv jeg har vært flink, men får ikke helt igjen for det ved å komme meg under 69.

Dette var et mål jeg ikke klarte, men jeg hadde et mål som jeg har klart:-) Og det er å ikke spise noe sjokolade fra nyttår og til påske. Jeg har tatt en mnd av gangen, og det har gått helt fint. Har hatt et par fyseperioder, men de har gått fort over. Og nå lurer jeg faktisk på om jeg skal gidde å spise noe sjokolade i påsken i det hele tatt..... Har ikke lyst på noe sjokolade akkurat nå ihvertfall, men det kan jo hende lysten kommer når helligdagene starter. Jeg skal ikke spise noe sjokolade bare fordi jeg har lov til det.

 

I morgen drar min mann og jeg til Kiel, så da blir det jo noen utskeielser i form av litt godt drikke og så blir det nok endel god mat. Da er det nok ikke lurt å putte sjokolade på toppen. Vi er tilbake igjen onsdag morgen, og jeg har tenkt å sjekke ut skiløypa i skogen i løpet av påskedagene. Den pleier å være ok, selv om det er full vår nede i sentrum her jeg bor.

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig over leggetid for meg som skal på jobb i mårå' date=' men men.

Her går det veldig bra. Snart ferdig med det "røde besøket" så jeg føler meg ikke oppblåst lenger. Holder meg allikevel litt unna vekta ;)

I mårå kveld skal vi i 50-årslag så da blir det nok litt ekstra, men jeg ligger jo på ca 1350 om dagen og kan godt ta en dag i uka med 1500-1600 og enda gå ned :)

Jeg er og på trimtre 2 forresten, gøy sant?[/quote']

 

Leste at du hadde hatt det hyggelig på 50-års lag og at resultatet ikke ble så aller verst mht kcal. Kjempebra! Du er flink.

 

Min "røde fare" er også straks over, men som tidligere sagt så reagerer ikke vekta spesielt på den. Men den er jo gått noe ned siden mandag da.... 69,1 i dag, og så spørs det hva den viser i morgen. Da slår vel utskeielsen i bursdagene inn er jeg redd.

Det er nok noen uker til jeg er nede på 68 blank.

 

Trimtre nr.2 er godt å være på. Det skal fylles så fort jeg klarer. Hvilket tre er du på, og hvor langt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

I morgen drar min mann og jeg til Kiel' date=' så da blir det jo noen utskeielser i form av litt godt drikke og så blir det nok endel god mat. Da er det nok ikke lurt å putte sjokolade på toppen. Vi er tilbake igjen onsdag morgen, og jeg har tenkt å sjekke ut skiløypa i skogen i løpet av påskedagene. Den pleier å være ok, selv om det er full vår nede i sentrum her jeg bor.

[/quote']

Hei EliseV!

God tur til Kiel og kos deg masse med mannen din! Nå har du fortjent et avbrekk, så flink som du har vært. Og God Påske!

Hilsen Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Leste at du hadde hatt det huggelig på 50-års lag og at resultatet ikke ble så aller verst mht kcal. Kjempebra! Du er flink.

 

Min "røde fare" er også straks over' date=' men som tidligere sagt så reagerer ikke vekta spesielt på den. Men den er jo gått noe ned siden mandag da.... 69,1 i dag, og så spørs det hva den viser i morgen. Da slår vel utskeielsen i bursdagene inn er jeg redd.

Det er nok noen uker til jeg er nede på 68 blank.

 

Trimtre nr. er godt å være på. Det skal fylles så fort jeg klarer. Hvilket tre er du på, og hvor langt opp?[/quote']

 

Jeg har bare to epler på det nye treet. Denne uka har jeg vært skikkelig slapp på trimfronten, bare 4,5, prøver å ligge på 10-12.

Ellers så falt jeg litt for den "det er jo påske så vi gamlinga kan vel kose oss litt og" men det må jeg si at den sjokoladen smakte ikke i det hele tatt. Har ikke spist sjokolade siden jula så jeg er kanskje avvent?

Førstemann til 68 det ser det ut som om tar en tid men men.......

God tur til Kiel forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kristepine og Trollmor.

Jeg skal kose meg skikkelig på tur. Vi pleier å være flinke til det, min mann og jeg. Jeg vet en ting jeg skal gjøre når vi er fremme i Kiel, og det er å gå på Starbucks for å kjøpe Vanilla latte. Jeg simpelten elsker Starbucks, og oppdaget sist jeg var i Kiel at de holdt på å bygge en der. Men den åpnet jo selvfølgelig ikke før et par dager etter at vi var der.

 

Men først og fremst skal jeg nyte ferien. Og så skal vi komme hjem og nyte resten av ferien sammen med barna.

 

Jeg gikk en laaang tur i dag som ga meg 3 trimpoeng, og for det ble jeg belønnet med et gnagsår på den ene hælen:-( Det var dårlig gjort, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter en kjempefin tur til Kiel. Jeg fikk gått mye, både i land i Kiel og på båten. Tror jeg tok heisen 3 ganger, ellers så gikk jeg trappene hele tiden. Hadde skrittelleren på meg nesten hele tiden, og den viste mer enn 12 000 skritt både mandag og tirsdag.

 

I går ble det en litt spesiell dag. Mye bilkjøring for å dra å handle, kjøre til og fra stallen og til min bror for å lage innbydelser til mammas 70-års lag. Så i går klarte jeg ikke å prioritere en halvtimes rask gange for meg selv. Dagen bare fløy avgårde.

 

I dag har jeg fått vært ute noen timer. Min yngste og jeg var ute og måkte snø. Ikke fordi det har snødd, men for å spa den litt utover slik at den smelter litt fortere. Vi er i grunn veldig lei av snøen, så nå vil vi ha den vekk. Så gikk vi en tur ned til sentrum. Hun gikk hele veien selv, og vi brukte en halvtime på turen. Der møtte vi eldstejenta og de to spiste en is hver, før yngstefrøken ble hentet av sin far. Eldstejenta, bikkja og jeg gikk deretter en god times tur i rask tempo. Så i dag er både trimpoeng og antall skritt innhentet.

 

Jeg har ikke engang prøvd å føre inn det jeg spiste/drakk på turen. Det blir altfor vanskelig å få det nogenlunde riktig, så da lar jeg heller være. Men jeg kan jo si at det ble jo endel pærecider, noen få øl og litt rødvin. Klarte også å få i meg en pakke med lakris, men ellers ble det ikke noe annet godteri. Jeg tenkte i grunn ikke så veldig på kcal-inntak på denne turen, jeg bare koste meg.

Når jeg tenker på det nå, så tror jeg egentlig ikke det ble så fryktelig galt, men det er klart at alkoholen drar jo opp kcal-totalen veldig. Det er godt det ikke er så ofte.

 

Mandagens vekt viste ned 0,4 fra sist mandag, så da gikk jeg ned nesten alt jeg hadde gått opp uken før. Det blir ordentlig rapportering igjen til mandag, så noen flere voldsomme utskeielser blir det nok ikke denne påsken. Har fremdeles ikke bestemt meg om jeg skal spise noe sjokolade eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Så fint å lese at du har kost deg, uten å notere alt og uten de alt for store utskeielsene. Så med andre ord så kan vi kose oss på andre måter enn det som har fått oss ut i uløkka :)

PS 3 epler på det nye treet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollmor: Så flott at du har fått tre epler på det nye treet. Jeg har fått ett, jeg, men satser på å få et par til å nær fremtid.

 

Påsken er nå så godt som over, og jeg må si at det har vært en fin påske for min del. Jeg har ikke noteret inn i dagsrapporten, så jeg har ikke helt oversikt over kcal-inntaket mitt denne uken, men matmessig har det ikke vært så altfor galt. Blitt for få måltider på meg da, har fått sove lenge på morgenen og da blir det så vanskelig å få tid til 5 måltider. Men det har jo blitt litt vin og pærecider.

 

Vekta er gått litt opp. 0,4 opp siden forrige mandag, og det kan jeg egentlig si meg fornøyd med. Men mønsteret på oversikten min er blitt litt berg-og-dal-bane de siste ukene, så nå skal jeg ha den nedover i ukene fremover. Har jo ikke gått ned noenting på kurs 2 ennå, så nå må jeg jobbe ekstra hardt for å få nedgang før kurset er over. Jeg fortsetter på kurs frem til sommeren, har jeg bestemt meg for. Skal jeg ha noe håp om å komme meg nedover, så må jeg ha den rapporten å fylle inn hver uke.

 

Denne uken håper jeg å få til noen jogge-turer, det er godt for kroppen og for å samle trimpoeng. Leste et sted at jogging er noe av det mest effektive for vektnedgang og for å få kroppen i god form, uten at det skal ta evigheter. Leste også at kroppen bør bevege seg 10 km hver dag, noe som de mente tilsvarte ca 16 000 skritt. Der er jeg litt under ennå, men har hatt flere dager i påsken over 12 000 skritt. Men så mye som 16 000 har jeg ikke tenkt å gå for ennå. Jeg lar målet mitt fremdeles være 10 000 skritt og 30 aerobe minutter hver dag en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble uken seendes ut på skrittelleren min.

 

Mandag 6.4: 12 438 skritt, 47 aerobe min (5342)

Tirsdag 7.4: 12 474 skritt, 41 aerobe min (4318)

Onsdag 8.4: 5510 skritt, 0 aerobe min

Torsdag 9.4: 11 835 skritt, 84 aerobe min (9923)

Fredag 10.4: 13 613 skritt, 100 aerobe min (11 118)

Lørdag 11.4: 11 868 skritt, 50 aerobe min (6310)

Søndag 12.4: 3653 skritt, 14 aerobe min (1281)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Ser litt gøy ut med skritt-teller. Hadde en da jeg jobbet på sjukeheimen men den datt i gulvet hele tiden ( slakk uniform) så jeg ga den bort, kanskje jeg skal få meg en ny.

Men du henger litt etter altså for nå har jeg fått mitt fjerde eple :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger skikkelig etter, ja. Jeg var ute og fikk samlet 2,8 tp i dag, men fremdeles lyser det bare ett eple mot meg..... Tror ikke jeg klarer å ta deg igjen, altså.

 

Skritteller er morsomt. Jeg har på meg min hele tiden, med få unntak, og det hjelper meg virkelig til å få rumpa ut av sofaen og ut på tur. Jeg prøver å få minst 10 000 skritt hver dag, men det er ikke alle uker jeg klarer det. Men om jeg klarer det 5-6 dager hver uke, så er det jo bra det også. Ekstra morsomt er det de dagene hvor jeg virkelig har gått mye og klarer rundt 20 000 skritt. Det er en stund siden jeg klarte nå, må jeg innrømme, men jeg skal få det til i løpet av våren og sommeren. Helt skkert!

 

I dag har jeg for første gang prøvd pulsklokke, og det var ennå morsommere enn skritteller. Der får du virkelig se hvor mange kcal du bruker, og det var en skikkelig høydare, må jeg si. Jeg gikk raskt og jogget endel innimellom og har notert meg 555 kcal brukt:-) Tror dette også blir min faste følgesvenn fremover, men bare på trimtur da. Skrittelleren er med hele tiden; på jobb og hjemme og hva jeg måtte finne på å gjøre.

Ellers så må jeg få si at jeg er i ganske god form, og kondisen er bra. Det som hindrer meg i å jogge i mer enn en halvtime av gangen, er for dårlige joggesko. Får vondt i ankelen, så nye sko må kjøpes ganske snart hvis jeg skal fortsette min joggekarriere, og det vil jeg jo gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Har aldri prøvd pulsklokke men ergometersykkelen min viser både puls og kalorier. Jeg har veldig lav hvilepuls og selv om jeg tråkker/svetter som en gal kommer jeg aldri over 135 i puls. Hvor høyt kommer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...