Gå til innhold

2009 - Nytt år, nye muligheter


Gjest EliseV

Anbefalte innlegg

Gjest EliseV

Ukens offisielle veiing viste at jeg står på stedet hvil. Har såvidt minket litt i cm, men ikke så fryktelig mye.

 

Det har jo vært en litt spesiell uke, med langhelg og 70-års lag, men jeg hadde allikevel håpet på noen gram ned. Ja, ja, jeg står på videre jeg.

 

Turen min på søndag gjorde med stølere enn jeg noengang har vært, og det har endelig begynt å slippe litt nå. Jeg lånte et massasjeapparat av faren min, og masserte lårene, og noen meget stive skuldre i evigheter i går. Det var fryktelig vondt, men det hjalp heldigvis å massere.

 

Til helgen er det jammen langhelg igjen, men det er ikke planlagt noen festligheter. Jeg skal prøve å få tatt samme tur som ga meg så mange trimpoeng et par ganger i løpet av helgen, så jeg håper på meget godt vær. Da er det så deilig å være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Du har klart en langhelg med 70-årslag uten å gå opp i det hele tatt, men har gått ned i cm. Det er BRA, det.

Jeg synes selv det virker som det går noen dager før trim vises på vekta. Antar at kroppen først svetter og deretter samler masse vann en dag eller to før den (motvillig) gir slipp på både vann og litt fett. Iallfall tolker jeg mine svingninger sånn. Du skal se du får nedgang med renter ved neste veiing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Tusen takk for oppmuntrende ord, smg. Jeg lever i håpet om å se nedgang på vekta neste gang.

 

I dag var jeg på tur igjen. Opp i skogen til turisthytta her i området. Jeg hadde på både skritteller og pulsklokke. Skrittelleren jukset meg og lo være å telle skritt i minst 20 minutter. Gadd ikke å sjekke noe særlig etter at jeg oppdaget det, så det er mulig at den jukset meg enda mer. Fryktelig irriterende er det.

Men pulsklokka tikket kcal som bare det, og i dag endte jeg på 1134 kcal (5,7 tp) forbrukt på turen. I dag gikk jeg bare, for jeg har ganske vondt bak i låret og vil ikke gjøre det mer vondt ved å jogge.

Brukte ca 2 timer på turen, så bikkja var vel fornøyd da vi kom hjem. Det var i grunn jeg også:-)

 

Begynner å nærme meg toppen av epletre nr 2, og vil jo klare å nå toppen om ikke så lenge hvis jeg klarer å få tatt denne turen noen ganger fremover. Jeg har planer om å gå opp igjen i morgen eller på mandag, må kjenne hvordan bena føles før jeg bestemmer meg. Tar gjerne turen begge dager hvis bena er samarbeidsvillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

I går ble det bare en fin, rolig tur ned til sentrum her hvor jeg bor sammen med mann og 2 av barna. Vi gikk ned til brygga for å se på alle båtene som var ute. Der satt vi og koste oss med noe kaldt å drikke og litt is, før vi gikk hjem igjen i varmen.

Det var i grunn veldig deilig å bare ta en sånn rolig tur. Muskulaturen min i beina hadde veldig godt av det. Den har vært stiv og vond i flere dager nå, selv om jeg har brukt et sånn massasjeapparat flere ganger. Sliter også veldig med litt stiv nakke og vondt bak ved venstre skulderblad. Det knyter seg helt og er skikkelig vondt. Når det er mest vondt får jeg i tillegg veldig vondt i hodet også. Sikkert fordi jeg knyter meg ekstra. Hvis jeg ikke klarer å få løsnet det ordentlig med apparatet, må jeg få meg en henvisning til fysioterapeut.

 

I dag gikk jeg derimot ut på tur igjen. Jeg hadde samme hytte som mål, men tok en annet utgangspunkt. Dette gjorde turen litt kortere, men ikke spesielt enklere. Denne ruten var nemlig mye brattere enn den jeg vanligvis tar. På vei ned igjen tok jeg en annen vei, og en stund lurte jeg på hvor i all verden jeg ville havne. Men det gikk bra og jeg kom meg tilbake til utgangspunktet. Men jeg har vært stederjeg aldroi før har gått i dag, og det er flott. Fikk med meg endel historie på veien, for dette er en meget gammel sti som har vært kjent i flere hundre år rundt omkrin i Europa. Måtte kikke litt på gamle boplasser og greier på vei oppover. Spennende med sånt like i nærheten.

 

Disse turene opp til denne hytta er en skikkelig trimpoeng-samler, og jeg er oppe i 11 tp denne uken.(Fikk nesten 5 tp i dag) Det er bra, men jeg tror ikke jeg skal satse på mer enn to slike turer pr uke. Kanskje jeg kan ta tre turer hvis jeg sprer dem litt mer utover i uka. Men det er jo deilig også da, at jeg kan klare såpass med tp på et par timers innsats.

 

Ellers i dag har jeg kost meg ute i hagen i bikini, sammen med en god bok. Det var ordentlig godt.

 

Jeg er meget fornøyd med langhelgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Det var mye hyggeligere å ta på bikinien enn det var ifjor. Kroppen er litt strammere enn på samme tidspunkt i fjor. Vektmessig er det vel ca 4 kg mindre. 2-3 kg til vil virkelig synes godt, tror jeg.

 

Så jeg står på videre og gir meg ikke på tørre møkka......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Hei, så flink du er til å gå tur. Du tar meg vel snart igjen på epletreet nå? eller kanskje du er forbi allerede (jeg har 11 nå) Jeg savner å gå slike turer og håper ryggen er godt nok styrket til det innen vi seiler til Skottland, der er det også nydelig natur og flott turterreng.

Ser du har fått låne et massasjeapparat. Jeg kjøpte et i fjor og får noen til å massere meg hvis det blir for ille i nakke og skuldre. Har ikke vært plaget med bl.a spenningshodepine etter at det kom i hus så det kan jeg anbefale.

Flytter du snart inn på hold vekten il meg eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tøff i bikini". :) Det er en mye triveligere følelse enn "in the water she wanted to stay", ja...

Det har sklidd litt ut med treningen her. Men har startet med siste eple på 2. tre. Skal "plukke" det denne uka. ;) Du er vel ferdig allerede?

 

Jeg sverger til boblekaret mot ømme muskler. Og lett, ikke belastende, trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
Hei' date=' så flink du er til å gå tur. Du tar meg vel snart igjen på epletreet nå? eller kanskje du er forbi allerede (jeg har 11 nå) Jeg savner å gå slike turer og håper ryggen er godt nok styrket til det innen vi seiler til Skottland, der er det også nydelig natur og flott turterreng.

Ser du har fått låne et massasjeapparat. Jeg kjøpte et i fjor og får noen til å massere meg hvis det blir for ille i nakke og skuldre. Har ikke vært plaget med bl.a spenningshodepine etter at det kom i hus så det kan jeg anbefale.

Flytter du snart inn på hold vekten il meg eller??[/quote']

 

Hei trollmor.

Hyggelig å "se" deg igjen.

Jeg er på mitt 10.eple på tre 2, så jeg ligger fremdeles bak deg. Vet ikke hvor langt det er igjen til eple nr. 11. Jeg skulle ønske at jeg kunne si at jeg snart skal flytte inn på "Hold vekten", men det er nok er godt stykke dit ennå. Jeg stamper i motvind, og er ganske fortvila og irritert over det. Siste uken gikk jeg for sikkerhets skyld opp også, så hittil på kurs 3 har jeg ikke mistet et gram.

 

Massajeapparatet jeg lånte er bare helt fantastisk. Det har løsnet ganske mye i skuldre og nakken, men helt bra er det ikke. Skal beholde det litt til, og massere hver kveld. Det er virkelig godt å kjenne at det slipper taket. Jeg er veldig stresset akkurat nå på tampen av skoleåret, det er bare såvidt mer enn 2 uker igjen, og det er så mye som skal på plass før elevene går hjem siste skoledag.

Jeg gleder meg til ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV
"Tøff i bikini". :) Det er en mye triveligere følelse enn "in the water she wanted to stay"' date=' ja...

Det har sklidd litt ut med treningen her. Men har startet med siste eple på 2. tre. Skal "plukke" det denne uka. ;) Du er vel ferdig allerede?

 

Jeg sverger til boblekaret mot ømme muskler. Og lett, ikke belastende, trening.[/quote']

 

Nei, jeg har nok noen poeng ennå å hente før jeg er på toppen. Men får jeg tatt et par turer opp til turisthytta, så samler jeg endel poeng på en tur. Jeg håper jeg får tatt en tur opp i løpet av morgendagen.

Jeg er ferdig på jobben kl 8 i morgen tidlig. Har "nattevakt" fra 03.30 til 8.00 i natt. Mellomtrinnet har overnatting på en strand i nærheten, så morgendagens jobb blir unnagjort i natt.

 

Boblekar høres fantastisk ut, men det har jeg dessverre ikke. Men badekaret er også godt å ligge i:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

En liten rapport fra dagen før jeg går til sengs. Jeg skal jo snart opp igjen....

 

Dagens kcal endte på 1430. Da har jeg spist 5 måltider, frukt og drukket bra med vann.

Det er ikke blitt noen trimpoeng i dag, men jeg har håp om å klare noen poeng i morgen.

 

I morgen begynner helgen og denne helgen skal jeg være veldig striks med hva jeg får i meg. Jeg VIL ha nedgang på vekta neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Du ig du, så mye jeg har klart å få gjort hittil i dag. Men når man begynner dagen allerede 03.30, så rekker man endel før klokken er halv 2:-)

 

Jeg tok med meg frokosten på jobb i dag, for jeg syntes det var litt for tidlig å spise allerede kl 03. Det var ikke bare behagelig å sitte ute i vinden og regnet i natt, men det ga seg heldigvis i 5-tiden og etter det kom finværet. Elevene sov ganske så godt i natt. De som hadde planer om å døgne, måtte gi opp rundt kl.5 og da var det bare fuglene og måkene vi hørte.

Alle elever som skulle hentes. var hentet til kl. 8, så da var det å pakke sammen gjenglemte ting og det som skulle tilbake på skolen. Jeg var hjemme fra jobb litt før 9. Det var litt uvant, men veldig deilig.

 

Jeg måtte ha lunsj rundt kl. 10, og så var det å gyve løs på kjelleren. Der står det utrolige mengder med rot og skrot, og vi fikk ryddet og kjørt ett lass på fyllinga. Huset er jeg i gang med å vaske, men jeg måtte ha en liten pause for å spise litt igjen. Var innmari sulten her i sted, og da passet jeg på å komme inn her en tur.

 

Når huset etterpå er vasket og klart for helgen, skal jeg ta med meg bikkja og gå ut for å samle trimpoeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen inne hos meg. Jeg har sittet med iallfall to innlegg til deg som jeg ikke har postet fordi jeg ikke klarte å få sagt det jeg ville etter "rapporten" din.

 

Og så kommer du inn til meg og skriver til meg det jeg burde ha sagt til deg. At slanking er avhengig av at man gjør plass til seg selv og tid og overskudd til de riktige valgene. Ikke for mye, ikke for lite, men passe og til rett tid.

 

;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Det er så sant, så sant smg!

 

Og jeg er nok ikke flink nok til å ta den tiden til meg selv. Det er jo ofte så mye annet man også skal gjøre, og jeg er nok et menneske som har vanskelig for å si nei, og i tillegg så synes jeg det er morsomt å være med på mye rart også.

 

Nå er det heldigvis snart ferie, og da roer det seg mye med aktiviteter utenom jobb. I fjor sommer var jeg veldig flink til å prioritere å gå tur, og det skal jeg prøve å være i sommer også.

 

I dag har jeg vært på dugnad for orkesteret jeg spiller i. Vi har i oppdrag å male et hus, så det er det jeg har gjort i dag. Men det er jo bra trim i følge aktivitetslista her inne. Jeg kan ikke helt skjønne at det kan bli såpass med tp av å male, men jeg satte opp halvannen time. Det er mulig jeg har malt lenger enn det, for vi har holdt på noen timer i dag, men jeg har jo ikke malt absolutt hele tiden.

Nå skal jeg ta meg en liten joggetur, før det er grilling av kyllingfilet til middag:-) Gleder meg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Da er jeg tilbake etter en fin trimtur.

 

Jeg jogget den første biten, stoppet såvidt på butikken for å kjøpe vann, vg og for å tippe. (Har tenkt å bli millionær i kveld, nemlig:-) )

Ved butikken møtte jeg datter som var ute med bikkja, og vi slo følge hjem igjen. Gikk selvfølgelig lengste veien hjem, og pulsklokka viste 701 kcal da jeg var hjemme igjen.

Så akkurat nå har jeg brukt flere kcal på trim enn det jeg har spist i dag. Det er ennå en stund til vi skal grille, så jeg skal spise litt nå og så tenker jeg at jeg skal unne meg en pærecider i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

I går endte jeg på ca 1550 kcal, og det var medregnet en pærecider. Jeg drakk ikke light-utgaven i går så den ga meg hele 270 kcal (1/2 l). Hvis jeg drikker light-utgaven så gir det ca 100 kcal mindre.

Men med 5,1 tp i går, så kunne jeg fint unne meg, synes jeg.

 

I dag blir det nok ikke så mye tid til trim. Pikekoret jeg dirigerer har sommerkonsert, og vi hadde en øvelse mellom 11 og 14, og så er starter konserten kl 17. Etter det er jeg nok ganske så pumpa, men jeg håper jeg vil orke en liten joggetur. Den behøver jo ikke bli så innmari lang heller, men ihvertfall nok til at jeg får beveget meg litt. Kan nok være godt for både kropp og sjel å komme seg ut litt og ikke gjøre noe annet enn å bevege seg.

 

Vi får se hva det blir til. Nå må jeg bare henge i, slik at jeg rekker å stelle meg før konserten. Skal jo tross alt stå foran endel mennesker, så jeg må jo se sånn nogenlunde ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Helgen er over, og vi er i gang med nest siste skoleuke før sommerferien starter. Jeg får nesten pustebesvær ved tanken på alt jeg egentlig burde rekke før neste uke, og som jeg er nesten hundre prosent sikker på at jeg ikke rekker. Sånn er det.... det må jeg nok bare godta.

 

Helgen min har vært rolig på matfronten. Vi har grillet og jeg har spist kyllingfilet, og så har jeg drukket to cider. En light og en vanlig. Jeg skrev her forleden at jeg trodde den light-utgaven hadde 100 kcal mindre, men det er jammen ikke riktig. De har nøyaktig samme kcal-innhold! Kjempesnålt, egentlig. Men da tror jeg at jeg dropper lighten fremover, for den var ikke så god som den vanlige. Nå står det jo ikke kcal-innhold på den vanlige, så jeg må jo bare stole på det som ligger inne i matvaretabellen her inne, og den viser faktisk at lighten har 10 kcal mer på en halvliter enn den andre.?!?

 

Men ellers så har helgen vært ganske travel, med maledugnad på lørdag og konsert med pikekoret mitt i går.

 

Uken foran meg ser ganske grei ut. Jeg skal ingenting spesielt i kveld, så da skal jeg passe på å komme meg ut en tur (det gjorde jeg nemlig ikke i går), og tirsdag, onsdag og torsdag har jeg bare nen småting som ikke tar så altfor lang tid.

 

Jeg har fortsatt veldig fokus, og håper virkelig på en liten nedgang til onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til litt roligere dager. Få sove litt lenger om morgenen er vel det jeg gleder meg aller mest til:-)

 

Angående soving; jeg startet jo utrolig tidlig på jobb på fredag, 03.30 og var derfor opp kl 3. I tillegg sov jeg ganske dårlig fordi jeg var redd for å forsove meg, så det var en heller dårlig natt, kan man si.

Hele denne helgen har jeg slitt veldig med trøtthet, og sluknet tidlig både lørdag og søndag. Snakket med min kollega som begynte samtidig, og hun hadde slitt med akkurat det samme. Jeg er kjempeglad for at ikke jeg var en av dem som var våken hele natta, da hadde jeg vel slitt hele uken med trøtthet, tenker jeg. Merker veldig at en ikke er 20 år lenger..... ( det begynner å bli en stund siden faktisk, selv om det ikke alltid føles slik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg har fått kjøpt meg nye joggesko i dag, og har vært ute på testtur. De føltes veldig gode og jeg bare fløy lett avgårde. Har fått meg en egen liten runde som er veldig grei å ta når jeg ikke har tid til å komme meg til Stikkvann (turisthytta). Da jogger jeg ned til sentrum her jeg bor og så går jeg fort opp igjen, og den bakken jeg da velger er veldig bratt og pulsen er høy opp der. Da er det godt å se at kcal går fort unna, det hjelper veldig når det begynner å gjøre vondt bak i lår og rumpe.

Men kondisen er jammen blitt bra, det er deilig!

 

Det ble 2,5 tp i dag, og jeg er straks på eple nr.12 på tre nr.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Trimme, trimme, har nådd 12 epler på tre nr 2, men føler at jeg kommer til å dabbe litt av nå, så dere er velkommen til å løpe forbi meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Wow, det var en liten opptur for meg å høre at jeg er rett i hæla på både smg og trollmor:-)

Da tror jeg at jeg må ut en tur i dag også, for å samle et poeng eller to....

 

I morgen er det veiedag, og jeg gruer meg litt, egentlig. Jeg har hatt bra fokus denne uken, og buksa jeg har på nå føles litt løsere, men jeg tør ikke helt tro at jeg får en fin nedgang. Til det har jeg stampet litt for lenge i motgang. Men, men, jeg skal ikke ta sorgene helt på forskudd heller.

Jeg får svaret i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er cm'ene som vises, vet du. Jeg har vært 3 timer i hagen i kveld, men uten pulsbelte teller jeg det ikke... :-(

Jeg pleier ikke å få cm'en og vekta samtidig, merkelig nok. Cmene kommer når vekta er motvillig. Men det er ikke sikkert det er sånn for deg. Nå skal jeg kose meg med 200g belgiere (jordbær). De er skikkelig gode for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cm mine har gått ganske jevnt og trutt nedover, selv om vekta har stått stille i perioder og også når den har gått litt opp.

 

Denne uken gikk både cm og vekt ned:-) 0,5 kg ble borte, så nå viser vekta atter en gang 68,8. Håper det denne gang bare er et lite besøk før jeg treffer et annet tall lenger ned på skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har vært bra. Det nærmer seg ferie med stormskritt.

 

I går var det felles avslutning for hele skolen, og vi lærere skulle ta oss en tur innom. For det kan vi avspasere halvannen time av kontortiden vår, og det skal gjøres før ferien. Det vil dermed si at den avspaseringen går jeg helt glipp av. jeg har ikke sjangs til å rekke alt jeg skal innefor vanlig tid engang, så hvis jeg da skal kutte halvannen time, så kommer jeg ennå mer på etterskudd. Jeg har ikke fått på plass neste års timeplan ennå, pga diverse rot med utregning av timer og slikt, og den vil jeg ha på plass så snart som mulig. Planer skal legges før ferien, det skal ryddes og skjemaer skal fylles ut til den store gullmedalje!

Herlighet, det er så mye skjemaer, og gud vet hva alt skal brukes til?!?

 

Ja, ja, det var dagens syting.

 

I dag har det ikke blitt noe trim. Jeg tok en joggetur i går og det gjorde jeg også på mandag. Joggetur to dager på rad er ikke så smart for meg, for i går var det fryktelig tungt. Så i dag har jeg hviledag. Tror ikke det blir så veldig mye i morgen heller, men man skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...