Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Helgen gikk med til avslapning og rosekjøp: kjøpte noen fantastiske roser som jeg gleder meg til å få plassert ut i hagen i ettermiddag.

 

Og så skal jeg komme meg på Yoga ikveld. Har meldt meg på, så da er jeg sikret plass, siden den er så utrolig populær akkurat den timen.

 

Sykkelen står hjemme idag. Tok en hviledag, etter at jeg var ganske urven i kroppen i hele helgen. Det har nok ikke så rent lite med at mensen kom - utrolig hvor mye energi den tar når den melder sin ankomst.

 

Den nye dietten må jeg vente med til etter onsdag, siden vi skal på hotellopphold fra tirsdag til onsdag. Da har jeg jo ingen styring over maten. Tar ikke sjansen på det nå i starten.

 

Ellers har jeg glemt å melde at jeg har gått inn 1 cm i midjen siden sist - så nå er den på 80 cm. Det merkes det.

 

Ha en god mandag folkens!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar
Gjest Caddie

80 cm rundt magen!!!!!!! Dit kommer jeg aldri, uansett hvor flink jeg er. Tror bare ikke denne kroppen er lagd sånn. Har hatt en operasjon på magen hvor de fjernet 12 cm ekstraskinn og rotet litt rundt inni der. Magen har fått litt merkelig fasong etter det, så 80 cm lyder som himmelrike for min del.

 

Blir spennende å se hvordan det går med den nye dietten etterhvert. Jeg tar med PC på ferie, så får vi se om det er noe sted å logge seg på etterhvert. Må jo følge med på hvordan det går med dere selv om jeg ikke er hjemme.

 

Må nesten le litt også. Jeg vurderer å ta med vekta på ferie! Folf må jo tro jeg er spik, spenna gal. Får se hva jeg gjør når det nærmer seg bilpakking.

 

Kommer innom igjen senere i uken, men skulle jeg glemme det, så må jeg bare ønske lykke til på Tyrifjorden til Lørdag. Uansett hvordan det går så få du masse trimpoeng, og alle får jo premie, så da er det dobbelt opp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ja idag kunne jeg ikke utsette det lenger og starter på dietten uten mel og melk.

Frokosten ble egg og linfrø, og lunsjen blir salat med egg - rakk ikke steke kylling i går, men må gjøre det ikveld, så det ikke bare blir egg.

Får ikke vanlig te heller, eller kaffe - men urteteen jeg fant i skapet var faktisk ganske god.

 

Ellers må jeg si at jeg var i Bergen på Springsteen konsert på tirsdag; det er tredje eller fjerde gangen jeg er på konsert med ham. Men nå er det over ti år siden jeg var en skikkelig konsertgjenger og trodde jeg hadde "vokst fra" dette. Åneida - jeg var vill og gal av glede og hoppet opp og ned og klappet og sang i tre timer; det var fantastisk - kanskje enda mer nå enn før.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så du skal på ferie nå - heldiggris.

Jeg synes bare du skal ta med vekten - who cares hva andre synes.

Hvis det funker for deg er jo det ikke noe andre trenger å tenke på eller få vite.

Og når jeg tenker på hvor mye dette faktisk betyr for oss; innsats, glede og stor frustrasjon har jo vi holdt på med lenge - selv om du nok nå er over i smulere farvann - er dette fremdeles veldig viktig for oss: så jeg stemmer for å pakke med vekten!

 

Ja jeg er ganske fornøyd med midjemålet - føler at da er det ikke så ille - selv om vekten er for høy.

 

Gleder meg til golfturneringen - selv om jeg nesten ikke har spilt i år. Det er koselig med denne runden med alle damene, og at alle får premie er morsomt da.

 

Vi tastes :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Torsdag begynte som en strålende dag; fikk sovet litt lengre, fikk laget det jeg skulle av mat og hadde med meg masse "riktig mat" til lunsj.

Så sporet det hele av - måtte jobbe til langt på kveld og fant ikke ut av hva jeg skulle spise. Det gikk bare skeis, og jeg gav opp.:eek:

Idag har det blitt både baguett og pizza på meg. Så dietten fikk bare dag 1 og ingen dag2.

Blir fort at jobben tar for mye tid nå, og jeg får hverken planlagt og handlet.

Må skaffe meg mer tid før jeg prøver igjen. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

er ikke sykkelvær.

Så idag ble det bilen.....

ellers sykler jeg jevnt og trutt.

Er ikke raceren opp bakken ennå, de fleste andre i karavanen hjem etter jobb sykler forbi meg - - foreløpig. Jeg holder på til ferien - dvs en uke inn i juli så det hjelper vel en del på formen.

Ellers blir det en del golf nå, så bevegelsen er greit ivaretatt.

 

Har stresset ned nå, og er tilbake på mitt "gamle" lavkarbo kosthold. har ganske fine dager denneuken. Trenger litt tid jeg før jeg kan gå videre, men jeg planlegger nå med små skritt mot en skikkelig eliminasjonsdiett når tiden er inne.

 

Ligger stabilt på ca 83 blank, og håper på bevegelse i materien snart. Må nok bli flinkere i å få i meg rett mat - har nok blitt litt for mye slinger i valsen i det siste.

 

Jobber med saken, så sommerfølelsen skal ikke få ta over - jeg skal styre dette.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har full kontroll på vei inn i sommeren- det er bra :P

Når reiser du på ferie? Skal du reise bort? Dere hadde kanskje ferien når dere var i USA?

 

Med meg går det fint om dagen. Veier 83 ( weeeeee.....) og spiser lavkarbo og rører på meg hver dag- 30 min eller mer. Trives med kroppen, og selv om det er 8 kg til mitt endelige mål, er jeg veldig fornøyd med å ha kommet så langt. Jeg stresser ikke, men nyter å være underveis mot målet.....Det er kluet tror jeg.

 

Ha en fin sommerkveld!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

ikke kontroll her.

Sommeren og varmen har den effekt på meg at jeg vil bare spiser usunt og har liten interesse av å trene.

Syklingen holder treningen på et greit nivå, men er ellers forbausende uinteressert i trening. Giddalaus på kostholdet også. Mistet piffen litt ja.

 

Jaja.:eek:

 

Soleia: ferien starter 3.juli. Og før den tid må jeg ta et grep om meg selv, for jeg kan ikke fortsette å suse avgårde uten mål og mening noe særlig lengre.

 

Ser du får det til som det suser. Så flink du er og så bra det er!:)

Har ikke vært i modus til å skrive så mye, men har gledet meg over dine gode resulatter og gode humør. Håper det kan smitte over på denne daffe kroppen her. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei Juianna:-) Uff ja denne varmen slår en litt ut. men vi burde vel ikke klage. Viteren kommer fort nok den. Stå på nå så når du måle ditt vettu:-)

Ha eg god og svett helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å høre at du er litt ute på galeien om dagen. Det kan hende oss alle fra tid til annen.....Jeg vet akkurat hvordan du har det. Idag har jeg ikke spist EN sunn ting...jeg nevner i fleng: hvitt polarbrød, is, solskinnsbolle, sjokolade....aner ikke hva som skjer i hodet mitt noen ganger. Vel- her er det bare opp på hesten igjen....

 

Håper du klarer å hanke deg sånn nogenlunde inn igjen før ferien 3. juli. Har du noen spesielle planer for ferien ifht mat og trening/bevegelse? Tror det er lurt, så slipper du å ende opp med + kilo når høsten atter en gang er her :) Det er så surt å begynne på de samme kiloene om att og om att...Kanskje du klarer å holde vekta i sommer, om ikke annet?

 

Ha en riktig så god ferie- håper motivasjonen dukker opp igjen!

Så sees vi vel her inne til høsten også? Jeg er ihvertfall her til jul og vel så det :(

 

Stor oppmuntringsklem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Julianna. Da er jeg hjemme igjen etter ferie. Sånn mer eller mindre stillstand på vekta, så jeg er fornøyd.

 

Ser at du sliter om dagen. Uff, skulle ønske jeg hadde en trylleformel til deg, men desverre.

Selv er jeg (tror jeg) kjempemotivert til å fortsette videre nå, etter ikke å ha fokusert noe særlig i ferien. Jeg fortsetter med varianten: jeg spiser for å bli mett, ikke for å kose meg. Spiser det samme hver dag, bortsett fra til middag. Dermed lukker jeg øynene for gode ting i lunchen, og smører bare det jeg alltid smører.

Skal jeg kose meg kutter jeg opp forskjellig frukt i biter, legger i en skål og spiser. Da blir det liksom litt mer "fest" enn bare å ta et eple på vanlig vis.

 

Krysser fingrene for at du kommer igang igjen Julianna. Plutselig skal du se at det er tilbake og at ting løsner.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg er i ferd med å ta meg inn i igjen.

Spilte golf i går i heten, men sa nei både til milkshake og pizza, selv om jeg kunne "ha fortjent det".

Spiste sunt og godt og lavkarbo hele dagen.

Følte noe av den gamle styrken sige tilbake igjen.

Dere er gode å ha, og inspirerer meg med de gode resulatene dere får!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Kunne spist hva som helst av ulovligheter

hvis jeg hadde hatt det i huset

såå sugen

men heldigvis hadde jeg ikke noe snop i huset - så jeg har klart meg

 

jippi for enda en dag med litt viljestyrke

nå er det natta! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei julianna:-) Uff da er du sugen på noe ja. Nei vi har våre perioder. Jeg har fått så mye vann i kroppen jeg så jeg sprekker her snart. Tar vannpiller. Så nå håper jeg det hjelper litt. Det sprenges her. Hadde gått opp i kg og cm også. Jeg tror det er varmen som gjør det. Men det er bare å stå på vidre. Vi gir oss ikke nå vettu. Kan ikke la kg vinne denne gangen.

 

jeg blir borte i 4 dager nå. Kommer hjem til søndagen en gang. Skal på festival. Jeg gleder meg veldig:-) Snakkes da og god helg på forhånd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei Julianna. Hvordan har helgen vært?

 

Her har jeg stort sett sittet bom stille hele forrige uke, bortsett fra på jobb da. Jeg er skikkelig dårlig på sånn vame. Prøvde meg på golf på lørdag, men gikk av etter 6 hull. Jeg blir rett og slett dårlig i sånn varme. I tillegg samler kroppen så mye vann, spesielt det ene benet. Kunne knappest bøye ankelen forrige uke. Det så ut som et elefantben.

Vekta raste på med 1,5 kilo, men i dag (veiedag) var det borte igjen, heldigvis.

 

Skal du spille ladies tour på Miklagard til lørdag? Hadde jo vært gøy å si hei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hører du jeg roper!!!

 

Ser ut som vi har falt litt av begge to. Skal vi komme igang igjen. Sommeren er over og sjansen til å bli lekker til jul ligger å venter på oss.

 

Kom igjen, så setter vi igang sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik at jeg kom ut av sløvheten og daffheten jeg har hatt de siste ukene.

Skikkelig giddalaus på trenings- og kostholdsfronten.

helt borte.....vekk

 

Nå er det hverdag; sommer og sol, reisene og sommerfestene er ubønnhørlig over; det er bare å innse det; og hverdagen har sin sjarm også; jadda!

 

Vekten har jeg holdt hele sommeren, så sånn sett har sommeren vært fin i år.

Har kost meg som bare det; men med litt koll på karbo har kroppen min ligget fint samme sted.

 

JA jeg vil bli slank til jul!!!! Tenk å ha skikkelig midje eller i det minste ikke utover mage, slik at klærne sitter som de skal. OG å ha fått ornings på en del av livet som jeg har strevd med de siste årene. Dreier seg om bevissthet, planlegging og aksept på at mat tar tid og at slurv sjelden lønner seg.

 

Fra 1. september kuttet jeg:

 

1. Cola light - uff of uff som jeg savner den, men drakk så mye at jeg ble kvalm av og til.

2. Karbo ned til svært lite - nå er sukkeret snart ute av kroppen. Spiser masse mat , så jeg er aldri sulten. Det dreier seg om å være bevisst og planlegge matlagingen. Jeg slurver for mye, og det er faren.

 

Idag er det 3 september...så her går det unna.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååååååååå glad for å "se deg" igjen. Nå skal vi komme i mål, ikke sant?

 

Jeg gleder meg faktisk til dette. Selv selve prosessen frem mot målet skal være positiv i hodet mitt.

Ser på det en konkurranse. Konkurrerer bare mot meg selv, men skal vinne :)

 

Jeg har satt ned konkrete mål. Som alltid er disse satt lavere enn jeg håper å få til, men det er alltid en uke som går litt galt ( hysj, jeg sa ikke det høyt) så da er det greit å ha litt å gå på.

 

Jeg VET at jeg kan klare dette, men trenger støtten her inne fra.

 

God helg alle sammen. Er det ikke moro å være på vei mot et lettere liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg gradvis kommer igang; har trent tre ganger hittil denne uka, og nå etter en lang deilig frokost, skal jeg avgårde å trene styrke. Deilig å få daffheten og seigheten ut av kroppen.

 

Har til og med klart å stå over noen fristelser; var på kino i går og hadde sååååå lyst på sjokolade. men det ble med en liten firkant av samboerens mørke sjokolade. Jeg trøstet meg med at jeg bevilget meg en Pepsi max. Føles bra å vise litt styrke igjen.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen lørdag var kjempedeilig.

Styrketrening.

Har tro på at det virkelig gir resultater hvis jeg kan holde det på en viss innsats over tid.

Trente ryggen og magen. Har ganske dårlig rygg, særlig korsrygg, så der trengs det innsats. Det var superdeilig å trene litt sånn igjen, og håper jeg klarer å få til ca 2x styrkeøkter i uka.

 

Etterpå ble jeg såå sigen, og jeg sovnet på sofaen opptil 2 x. En gang etter lunsj og en gang etter middag. Det var litt merkelig, men etter å ha vært daff i over en måned tar det vel på å trene da:-). denne uken har jeg nå trent 4x, men svært lette økter i forhold til før, men da er jeg igang.

 

Kostholdet er krevende; er som regel god og mett, man jeg skulle ha gitt MYE for å få lov til litt sjokolade og colalight.....men det er ikke aktuelt så!

 

Idag er det hageplanting som står på programmet, skal få ned noen vakre roser i det nye bedet mitt. Så blir det feta kjøtboller til middag, mums!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x trening denne uken. Så superflink du er.

Jeg har ikke vært så flink, men 1 times fettmars ( Soleias utrykk) og 9 hull golf er ukas innsats. Ikke akkurat så mye å skryte av, men det er i alle fall noe.

 

Skal prøve å være litt flinkere på trimfronten denne uken. Men det er hardere enn jeg trodde å komme i gang etter svineinfluensaen. Kroppen ble skikkelig sliten av det og føles som den ikke har vært i bruk på et halvt år. Får ta det sakte men sikkert opp på et akseptabelt nivå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver litt hos deg, jeg, så får jeg dyttet tråden din oppover.

 

Har du kommet bedre i gang? Treningen er du jo i gang med, men hva med hodet? Er hodet klar til nye omganger?

 

Selv MÅ jeg skrive og holde på her inne for å holde hodet på rett spor. De periodene hvor jeg ikke er særlig motivert, merker jeg at jeg ikke er her inne heller. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis legger på meg, men det skjer ikke noe nedover på vekten heller.

 

Så fort jeg tar meg sammen og leser og skriver så blir hodet med meg i kampen mot kiloene. Noen ganger skravler jeg i vei med meg selv bare for å holde det gående og ikke dette av.

 

Så Julianna................. skravl i vei. Kanskje det gjør at du kommer skikkelig i gang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en slitsom uke; masse å gjøre på jobben og pms

mye stress og godtesyke og håndtere.

Jobben får jeg alltid til, men har gitt tapt for godtesuget flere ganger.

Så nå føler jeg meg ganske tung, og har ikke turt å gå på vekten på noen dager.

ja litt sånn isj og usj følelse i kroppen; merker at det ikke er bra.

 

Har vært ganske oppgitt også, den gamle spiriten er vanskelig å gjenfinne.

jeg har liksom prøvd så mange ganger, og det er derfor vanskelig å unngå å skeie ut; for betyr det egentlig noe.....

Det ble et par treningsøkter forrige uke, ikke fordi jeg følte jeg måtte men fordi jeg hadde lyst.

Har ikke lyst til at trening skal bli en plikt; er så lei det. Vil trene for å føle meg bra i kroppen.

 

jaja, sånn er det nå.

Får se om jeg kan leite litt til og finne en vei mot en lettere tilværelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...