Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

Var i det dårlige humøret da dagen startet i går: så jeg bestemte meg for at ikke søren om jeg skulle klare meg uten Cola Light. Nei ikke denne damen; så jeg kjøpte et par stykker som gikk radig ned. Altså - jeg sluttet med Cola Light den 1.september, men tydeligvis er jeg ikke helt 100 % fornøyd med den beslutningen.

Tror vel egentlig gårsdagen var utslag av en veldig dårlig dag, og verre valg kunne jo vært tatt.

Ellers holdt jeg meg til planen, og på kvelden ble det lett vekttrening og en liten rusletur med mannen.

 

Har funnet ut at september måned skal jeg holde meg til lett og lystbetont trening og bevegelse. Altså ikke trene fordi det er sunt, men fordi jeg har lyst, pur lyst! Så får jeg etter det se om jeg får lyst til å trene enda mer. Foreløpig synes jeg trening er ganske deilig hvis det ikke blir stress og plikt. Og når kroppen blir ganske så stiv og lemster uten trening, så blir det veldig lystbetont å bevege seg bare av den grunn. Så jeg er i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

ble gjennomført i går kveld.

Og det var helt fantastisk.

Gruet meg litt siden det er lenge siden jeg har trent, men beina fløy av gårde og pusten gikk lett.

Ble ikke sliten, og den vanlige runden gikk et par minutter raskere enn før.

Så jeg ble gledelig overasket.

Kanskje det var fordi jeg hadde sovet mye og var opplagt.

Ikke vet jeg, men inspirerende var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det maten, er det treningen, eller er det andre ting i livet som går så fint og som fyrer opp under og gir godt humør og gledesfølelse. Vetkje eg, men at jeg har det bra på alle fronter nå er det ikke mye tvil om.

 

Litt sent hjemme, har ikke spist enda, men skal ha ovnsbakt kyllingfilet og salat til, og muligens blomkål med noe godt på! Så først ordner jeg med mat, og fortærer den, så ser jeg på hva klokken har blitt og vurderer trening.....nei ser nå det blir for sent. Da blir det joggerunde i morgen, før jeg hiver meg ned til byen og møter en venninde for parfymeshopping; er det rart jeg er godt humør! Hva har jeg å klage på, utenom 10-15 kg - men det er ikke grunnlag for å klage, bare for å trene og være bevisst på maten. Så er det golf på søndag - oi oi oi for en helg - nå letter jeg snart; dette humøret kan bare ikke vare...lander vel i morra. Neida.

 

Da ønskes alle god helg, og nyt livet!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggerunden tok jeg på lørdag og den var betydelig tyngre enn den første. Formen var litt mer nedpå på lørdag, men jeg er stolt av at jeg gjennomførte selv om det var en hektisk dag, så tok jeg den planlagte runden. Første runde var løpeandelen 65 %, her var det løping 50 % og jeg brukte et par minutter mer.

 

Energien er fremdeles bra og nå føler jeg at jeg har fått litt mer grepet om en sunn livsstil. Skal skrive litt om vekt senere men ikke akkurat nå.

 

Planen idag er å gå hjem fra jobb. Det er for kaldt å sykle på morgenene nå synes jeg, men en gåtur på en høstlig ettermiddag tror jeg blir vel så flott. Det tar ca en time - håper jeg, og det går stort sett oppover.

Jeg har skift med i sekken, og gleder meg til en skikkelig økt for kroppen.

Føler en veldig glede over å bruke kroppen for tiden.

Jeg kjenner hvor godt det gjør, og jeg er veldig obs på å gjøre det fordi jeg har lyst, ikke fordi det er fornuftig/plikt. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad når jeg ser at du er i gang igjen. Høres ut som humøret er på topp også.

 

Jeg har hatt en helg på Island med alt for mye drikkbare kalorier og ettersom jeg vanligvis ikke drikker alkohol, kjennes det ut som kroppen virkelig har spart på alt den fikk tilført.

 

Var supertrøtt i dag tidlig, så jeg får ta skrekkveiingen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

humøret er på topp om dagen; kommet meg ut av depresjonen over at sommeren er slutt for denne gang.

Har tatt tak i ting, og jeg liker jo action, så høsten er en fin tid; mye som skjer på jobb og fritid.

 

Så gøy at Island er bra; vi skal dit i slutten av oktober med firmaet. Jeg synes det var sånn passe bånn, for jeg ville til syden, men etter å ha lest dine innlegg har jeg snudd. Hvis du har noen tips er det supert for det er jeg som er reiseansvarlig, ja selv om jeg ble nedstemt på reisemål.

 

Ellers kan jeg melde at jeg er litt støl idag etter å ha marsjet hjem oppover i over en time i går. Hadde skikkelig tempo.

Hvis jeg rekker kan det bli vekttrening ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i usedvanlig dårlig form i går.

Slepte meg på jobb, fikk gjort en del, men var så trøtt så trøtt

Vel hjemme var jeg faktisk så flink at jeg trente litt i 20 minutter.

men litt ut på kvelden, dau som en dø laks - fant jeg ut at godteri var det som ville gjøre kvelden bra.

Så smågodt, sjokolade og litt potetgull ble hevet innpå - til det ikke var plass til mer.

Heldigvis hadde jeg ikke kjempegod plass.

Var veldig liten motstand mot godteritankegangen, ingen kvaler nesten å spore da tankene kom.

Hm.

 

Idag er jeg opplagt og er ikke i nærheten å ha lyst på noe ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

humøret er på topp om dagen; kommet meg ut av depresjonen over at sommeren er slutt for denne gang.

Har tatt tak i ting' date=' og jeg liker jo action, så høsten er en fin tid; mye som skjer på jobb og fritid.

 

Så gøy at Island er bra; vi skal dit i slutten av oktober med firmaet. Jeg synes det var sånn passe bånn, for jeg ville til syden, men etter å ha lest dine innlegg har jeg snudd. Hvis du har noen tips er det supert for det er jeg som er reiseansvarlig, ja selv om jeg ble nedstemt på reisemål.

 

Ellers kan jeg melde at jeg er litt støl idag etter å ha marsjet hjem oppover i over en time i går. Hadde skikkelig tempo.

Hvis jeg rekker kan det bli vekttrening ikveld.[/quote']

 

Send meg en mail på jobbadressen min, så kan jeg sende deg turprogrammet vårt.

nina@aasoghaukanes.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Legger inn et smil hos deg, ikke minst for å dra tråden dit frem igjen.

 

Hvor er du Julianna? Skal vi finne på en liten konkurranse så vi får litt fart på kiloene igjen?

 

Savner deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja da har jeg hatt lang demotivert, gidder ikke tror ikke dette funker noen gang aldri i livet, vil spise det jeg vil, trener sånn passe bare, uff og æsj og slappis -pause. Sann.

 

Har kommet godt igang med trening.

Har kommet godt igang med fokus, bevissthet og overvåkning av kostholdet.

Føler en viss glede og selvtilfredshet ved det.

Har ikke veid meg på en stund, og venter litt med det.

Tror jeg er der jeg har vært det siste året.

Er god til å stabilisere - haha!

 

Skal skrive mer her og hos andre siden, om hva jeg gjør og hva jeg tenker, om hva som skjer.

Foreløpig er det fint å "melde seg på igjen".

Har det veldig travelt denne uken, så det er ikke sikkert jeg får skrevet så mye før neste uke.

Får se.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se deg igjen :)

Vi har savnet deg!

 

Med meg går det OK. Hatt stillstand siden august og vaker øverst på 70-tallet. Har tatt meg sammen nå- noterer alt i dagboka- det var der det skorta....Så nå går vekta pent nedover igjen. Har innført gulldager- dvs dager hvor både trening og kosthold går prikkfritt- og det funker veldig bra. Ble veldig stresset av alt jaget om å nå en spesiell vekt til ulike datoer. Så nå har jeg droppet det. Har ikke noe tidsperspektiv på når jeg skal være i mål, men jeg nyter å være underveis. Og kan vel røpe såpass at jeg nærmer meg. Veldig :D

 

Masse lykke til med ny oppstart!

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg igjen.

Må innrømme at jeg har vært her kjempelite i de siste månedene, men har likevel fått med meg at du kjemper på og får resultater. Øverst på 70-tallet er jo fantastisk. Og at du er like blid og full av pågangsmot selv om du har måtte holde ut der siden august sier jo sitt om at dette klarer du. Og du kommer til å få det til å vare. Du minner meg om Skrulle som var på full fart ned over da jeg kom inn her, og som aldri gav seg, og som kom i mål. Hun var en stor inspirasjon da jeg begynte i fjor. Hun er vel inne på stabiliseringsforumet nå.

 

Jeg har stor tro på at jeg skal bli her lenge denne gangen og klare det - til slutt. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, det var da et kompliment å bli sammenlignet med Skrulle- henne liker jeg :D Har fulgt med på henne, og hun er en stor inspirasjon.

 

Jeg håper du har rett mtp stabiliseringen. Jeg har brukt såpass lang tid på denne omveltningen i livsstilen, at jeg håper det blir litt lettere da. Samtidig er jeg ydmyk ifht at veien tilbake til gamle uvaner og medfølgende ekstrakilo er kort.

Men det hjelper at du tror på meg, merker jeg :)

 

Lykke til videre Julianna!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt meg en dag fri, for å ta meg inn igjen etter en fryktelig tøff arbeidsperiode.

Dagen egnes til trening og kosthold.

Planen er:

En formiddags økt langtur - 60-90 minutter

Handle og lage opp masse sunn mat til frysing.

Kose meg på kafe og handle meg ny bok.

Kveldsøkt; areobic og litt vekttrening - 90-120 minutter.

 

Nå går jeg og skifter for første økt.

:-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tilbakelagt en del av dagens planer; gåtur på 90 minutter er unnagjort, har kost meg på kafe, og matinnkjøp er gjort. Nå skal jeg slappe av litt før jeg begynner på kjøkkenet.

 

Tenkte jeg skulle legge inn mine tanker om veien fremover. Har etter en innkjøringsperiode nå, kuttet ut all usunn mat, snop som jeg spiste masse av i september og oktober er nå kuttet ut helt. Og det er faktisk ikke noe problem nå.

Har også jobbet mye med tankene mine, tenkt gjennom hva jeg vil og hvorfor. Usunn mat gir en dårlig følelse, og lite aktivitet gjør jo ikke akkurat kroppen energisk eller dagene fulle av energi.

Har funnet ut at en ting er å være slank, som jeg streber etter, men en sunn og aktiv livsstil er et must uansett bare for å føle seg bra også. Den overbevisningen gjør hverdagene lettere.

Alt sitter i hodet mener jeg. Og så kommer jo fristelsene som perler på en snor og motivasjonen kommer til å dale ned; men det må jeg jobbe med aktivt fremover. Feile og lære av det.

 

Det er 6 hovedpunkter jeg konsentrerer meg om:

 

1. Sette av tid til å jobbe med dette, og i vektnedgangsfasen spesielt

2. Planlegging av matinnkjøp, matlaging og trening - klart mest krevende....

3. Store doser trening.

4. Sunn mat - lavkarbo

5. Ikke gi opp, jeg kommer til å tryne underveis, men skal fortsette likevel

6. Jobbe med psyken for å forstå hva jeg ikke får til og for å få det til om ikke med en gang så til slutt.

 

Jeg veier nå 86 kg. (så jeg har gått opp siden i sommmer da jeg var 84)

Skal veie meg hver mandag, og selv om jeg ikke liker å fortelle om vekten hver uke, må jeg det.

 

Setter ingen målsetting mht dato, men har følgende delmål mht vekt.

82

79

75

72.

 

So may the force be with me!

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tilbakelagt en del av dagens planer; gåtur på 90 minutter er unnagjort' date=' har kost meg på kafe, og matinnkjøp er gjort. Nå skal jeg slappe av litt før jeg begynner på kjøkkenet.

 

Tenkte jeg skulle legge inn mine tanker om veien fremover. Har etter en innkjøringsperiode nå, kuttet ut all usunn mat, snop som jeg spiste masse av i september og oktober er nå kuttet ut helt. Og det er faktisk ikke noe problem nå.

Har også jobbet mye med tankene mine, tenkt gjennom hva jeg vil og hvorfor. Usunn mat gir en dårlig følelse, og lite aktivitet gjør jo ikke akkurat kroppen energisk eller dagene fulle av energi.

Har funnet ut at en ting er å være slank, som jeg streber etter, men en sunn og aktiv livsstil er et must uansett bare for å føle seg bra også. Den overbevisningen gjør hverdagene lettere.

Alt sitter i hodet mener jeg. Og så kommer jo fristelsene som perler på en snor og motivasjonen kommer til å dale ned; men det må jeg jobbe med aktivt fremover. Feile og lære av det.

 

Det er 6 hovedpunkter jeg konsentrerer meg om:

 

1. Sette av tid til å jobbe med dette, og i vektnedgangsfasen spesielt

2. Planlegging av matinnkjøp, matlaging og trening - klart mest krevende....

3. Store doser trening.

4. Sunn mat - lavkarbo

5. Ikke gi opp, jeg kommer til å tryne underveis, men skal fortsette likevel

6. Jobbe med psyken for å forstå hva jeg ikke får til og for å få det til om ikke med en gang så til slutt.

 

Jeg veier nå 86 kg. (så jeg har gått opp siden i sommmer da jeg var 84)

Skal veie meg hver mandag, og selv om jeg ikke liker å fortelle om vekten hver uke, må jeg det.

 

Setter ingen målsetting mht dato, men har følgende delmål mht vekt.

82

79

75

72.

 

So may the force be with me!

 

:-) :-) :-)[/quote']

 

Kjenner meg igjen her, ja. Vekta mi i dag er 84,4, er akkurat i gang med mitt livs siste slankekur. Lei av å ha dårlig samvittighet og lei av å aldri ha VANLIG Norvegia ost i kjøleskapet som jeg kan spise iblant, men alltid alltid tenke på hva jeg putter inn for å gå ned i vekt, vært flink på dagen for så å ha etegilde om kvelden. Jeg vet at jeg holder vekten fint med vanlig kosthold, så nå skal jeg NED for siste gang, og så skal jeg bli der - MED Norvegia i kjøleskapet.

 

Lykke til - har en tråd jeg inne her og - Mitt Livs Siste Slankekur, stikk gjerne innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er helt i hundre.

Som så mange ganger ved restart av prosjektet.

Satser på at det holder helt i mål - når det måtte være, sommer, eller neste jul....

 

I går ble det totalt 3 timers trening og 1000 kcal forbrent. Kroppen er litt mør får en si, så i dag blir det ingen trening.

Lagde masse mat i går, så idag er også lunsj klar.

Tror jeg tar en ny runde på kjøkkenet i kveld, så har jeg et lager fremover for ekstra tunge dager.

 

 

Dundas: så kjekt med besøk fra deg. Og helt enig; nå må vi få det til. Og her er det masse inspirasjon å hente fra folk som har vært i samme sko som oss. :-) :-) :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var helt slutt da jeg kom hjem fra jobben, og la meg tidlig.

Ikke så rart etter virkelig å ha trent de foregående dagene.

Er likevel litt overasket over hvor støl jeg er i overkroppen. jeg trente litt lett styrke på tirsdag; bare litt bryst, armhevninger og litt på armene. Og det lille der har gjort meg støl. Det viser at her er det mye arbeid å gjøre fremover. Fra fiskepudding til muskler.

 

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av at jeg var kjempesulten, det bare gnagde i magen.

Har spist godt de siste dagene, så det må være treningen som gjør innhugg.

Startet dagen med en smoothie med egg, og nå har jeg fått en caffe latte, så det hjelper.

 

Har planlagt en aktiv helg - skal rett fra jobb til trening idag - så da slipper jeg ikke unna. Og så er det gøye dansetimer på Elixia både imorgen og søndag. Men må få inn litt vektløfting også for å få strammet opp fiskepuddingen.

 

Nydelig vær i Oslo idag.:-):-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente to timer igår; ikke så høy intensitet; først en dansetime som ikke var så krevende, så en halvtime på sykkel, og så 30 minutter styrke og strekk; belønning 950 kcal forbrent. Og sååå fornøyd med meg selv.

 

Sov kjempelenge idag, deilig, og formen virker bra. Tror derfor det blir trening idag også; er en dansetime som lokker. Blir så godt humør av å danse; så det er nesten bonus at det er trening som forbrenner kalorier.

 

Ikveld blir det siste Stieg Larsson filmen på oss, og jeg sitter og funderer på hvordan jeg skal motstå kinokioskens fristelser. Der har jeg virkelig et svakt punkt; det hører liksom til, er jo så tomt uten, men samtidig er jo det ikke akkurat smart. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vekten viste 86,7.

Opp altså.

Er det mulig.

 

Trente 8,5 timer forrige uke.

Spiste sunt.

Og vekten visste vitterlig langt nede på 85 tallet tidligere.

Så jeg velger å overse tallet. Dustetall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal overse det dustetallet der. Forklaringen kan nok ligge i at du plutselig har økt treningsmengden igjen. 8,5 timer på en uke er mye. Og dessuten varierer vekta veldig fra dag til dag. Jeg har veid meg hver dag lenge nå, og kan gå opp og ned med 1-1,8 kg på bare et par dager :)

Det viktigste er at du i snitt går nedover. Hvis du veier deg igjen om et par-tre dager kan det hende du ser 85-tallet igjen.

 

Hvis nedgangen uteblir så får du se nærmere på om du får i deg nok kalorier. Når du trener såpass mye kan det hende at kroppen vil ha mer enn 1600 for å gi slipp.

 

Lykke til videre- du er så flink!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...