Gå til innhold

California Dreamin....12 ukers prosjekt


Gjest Julianna

Anbefalte innlegg

har startet bra.

Trente etter planen igår. Dvs 1 time dansing og litt vekttrening etterpå, litt under 1,5 ble det, og 750 kcal brukt:-).

Og matinntaket er sunt.

 

Idag er det en ny dansetime på programmet, og så en pilatestime deretter, tror jeg. Har aldri prøvd pilates, synes det har sett litt kjedelig ut, men nå er det en veldig morsom instruktør som skal ha det, så da prøver jeg det.

 

De dårlige vektresultatene forrige uke, har nok demotivert meg litt. Men det må jeg bare komme over. Igår viste vekten 87! mens den idag var nede på 85-tallet. Så det er forhåpentligvis bevegelse i materien.

 

Her i Oslo-området er det en fantastisk vakker vintermorgen. :-) :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 788
  • Created
  • Siste svar

igår, og hadde såååå lite lyst til å trene; men det gjorde jeg. Lot det bli med en times dans. Og det var en god treningsøkt. Stolt over meg selv, at jeg gikk på trening når jeg mest hadde lyst å dra hjem og sove.

 

Fremdeles veldig trøtt idag; har sovet litt lite de siste dagene. I dag vurderer jeg en gåtur i måneskinnet, i hvertfall bare noe helt rolig.

 

Ellers har jeg blitt veldig dålig på å notere matinntak denne uken, så der må jeg skjerpe meg. Og er redd for at jeg spiser for lite fordi jeg slurver med det.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøtt som en strømpe, kranglet med samboeren og rett i potetgullposen i går kveld. Har ikke hatt lyst på det på all sin tid og hadde ikke det i går heller egentlig, så forklaringen er vel enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mand - onsdag: mat og trening var bra

Torsdag, rett i grøfta

Fredag; fantastisk morsomt julebord

Lørdag; fyllesyk, og rett i grøfta igjen.

Søndag; full skjerpings. Sunn mat og ut på langtur i regnet.

 

Regner denne uken for tapt mht å få resultater. Gruer meg skikkelig til sannhetens time imorgen på vekten. Det har litt oppdragende effekt på meg, kanskje jeg kan begynne å forstå at utskeielser har sine konsekvenser.

 

Tenk det å kaste bort så mye god innsats bare for å spise sånn junk.:eek:

 

Men nå legger jeg det bak meg; skal fokusere på planlegging og notering av mat. Det synes jeg er vanskelig, men jeg får det til hvis jeg vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker mye tid på planlegging av matinntak.

Det tar mye tid og er en tålmodighetsprøve.:D

Jeg ser at det er helt nødvendig; hvis ikke spiser jeg for lite og så ender det med at jeg blir uforholdsmessig sulten og risikerer å skeie helt ut.

Lærer masse av å jobbe med maten da, selv om tålmodighet ikke er min sterke side.

 

Mandag: hadde store planer om trening, men etter en times tur ute var jeg kjempesliten, og ikke mer opplagt slik jeg pleier å bli. Så da gav jeg meg. Idag blir det nok en dansetime og litt styrke: fast på tirsdag det.

 

Ukens mandagsvekt: 86,3.:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden strekker ikke alltid til. planer legges og planer må endres.

Uforutsette hendelser idag og nå sitter jeg her på jobben langt på kveld; har ikke noe valg og kan ikke se for meg hvordan jeg skal rekke å trene idag. Og imorgen rekker jeg det hvertfall ikke, da er det restaurant og konsert på programmet. Herregud; kan bli helt oppgitt, jeg vil jo trene........hver dag!!!

 

Merker også at stresset gjør at jeg glemmer å spise; men frokost og lunsj har gått bra og litt mellommåltid med nøtter, så det er faktisk ikke så ille. Men nå tar jeg meg litt cottage cheese også, slik at det ikke blir noe tull senere.

 

Holder meg også unna sjokoladeskålene som har dukket opp på kontoret; det slo meg med ett; hver sånn bit er å motarbeide seg selv; og det vil jeg ikke. Så jeg er vel på vei bort fra de helt tankeløses verden og hvor hjernecellene mine nå etter mange års hjernedødhet kan ta inn over seg de harde fakta; nemlig at det jeg spiser betyr noe, jeg kan ikke late som noe annet og kjefte på vekten som ikke rikker seg selv om jeg bare skeiet ut - bare litt....

 

Rar erkjennelse, lurer på om jeg ikke har fattet det helt før. Og det er ikke så godt heller. DET ER BARE GODT NÅR JEG HAR PLANLAGT DET. Tror jeg at jeg skal fastslå med all den tyngde jeg har - og det er jo endel av den.:-)

 

Satser på å gjøre så godt jeg kan nå i en hektisk uke; uten trening må jeg hvertfall satse på å spise som planlagt.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting går helt ihop synes jeg; for mye på jobb og for lite tid til trening.

Idag er jeg ganske deppa.

Pleier å kjøpe meg en potetgullpose og et par sjokolader når det butter imot.

Ikke idag. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skjer og det er vanskelig å ha samme fokus på livsstilsendringen min enn jeg tenkte. Det går mye tid til "juleting" så jeg kan ikke trene så mye som jeg hadde tenkt. Samtidig er det mye på jobb, så for å ikke bli helt grinete over alt jeg ikke får til, må jeg senke ambisjonene betydelig.

Denne uken har det bare blitt 3,5 timers trening.

Men kostholdet har vært bra unntatt en dag, da det ble for mye og feil mat.

 

Ellers må jeg bare erkjenne at jeg som trodde jeg kunne så mye om dette her etter, etter så mange forsøk - - - jeg har nok kastet meg utpå ,med alt for høye ambisjoner.

Vil gjøre alt riktig med en gang; dvs trene supermye, spise supersunt, planlegge og registrere alt ja perfection fra dag en og hele tiden.

Og så er jeg superutålmodig, for hvis jeg gjør alt perfekt må jo resultatene komme ikke sant.

 

Dette blir for voldsomt og sliter meg ut, og er fullstendig urealistisk, og dette er kanskje forklaringen på hvorfor jeg ikke klarer dette så lenge av gangen at det blir varig. Jeg må bruke mer tid på hver del av de endringene jeg skal få til, for at dette skal bli varig og ikke et prosjekt. Så selv om det "skjærer meg i hjertet" tror jeg at jeg må kutte ut eller redusere på noe av endringene nå til jeg har fått mer grep på det.

 

Så nå skal jeg prøve å fokusere på kun to ting fremover for å bli riktig god på det

- trening/mosjon hver dag; unntak kun hvis jeg kommer hjem seinere enn kl 21.30

Treningen skal være kos; så jeg skal prøve å finne gøye ting som dans og yoga, og ellers fylle på med masse gåturer.

- ikke noe snop, før julaften, og det omfatter kaker og dessert også. Dette har de siste ukene gått helt smertfritt, men jeg tror det er lenge til jeg kan si jeg har kontroll på denne her. Får jeg kjangsen fyker jeg rett i gottefella igjen. Må øve masse før julaften på å være flink.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig nok.

Har likevel klart trening hver kveld denne uken.

Legger ikke listen for høyt.

Akkurat avsluttet 30 minutter på sykkel foran tvén.

Ville aldri gjort det dersom dette ikke var hovedokus nå.

Fortsetter med dette frem til julaften.

 

mandagsvekt: 86,3.

Ingen endring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for moro skyld.

85,8.

Akkurat nå er det viktig for meg med bevegelse i materien selv om det ikke er så mange gram. Jeg er jo ikke bortskjemt fra før heller.

 

Nå er det rett på trening før det er julebord.

Tror/håper det går greit.

Satser på masse trening i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens mandagsvekt 85,5.

Såå fornøyd.

 

Trente som en helt forrige uke; hver dag unntatt torsdag fordi jeg jobbet sent, og søndag, fordi jeg var utslitt ;).

 

Var på to fester i helgen; og klarte ikke å holde meg unna hverken dessert og godteri. Alle de gode forsettene forsvant etter litt vin i godt selskap. Ikke noe nytt der altså.

 

Sånn sett er jeg fornøyd med at selskapelighetene ikke har ødelagt helt for vekten - var veldig redd for det. Tror jeg må takke all treningen. Trente totalt mellom 6 og 7 timer.

 

Må innrømme at denne uken viser seg vanskeligere enn jeg trodde; idag skal vi ha stor fest igjen. Maten er egentlig ganske sunn, men det blir vin da, og så dessert. Skal prøve å holde meg unna desserten, og begrense vinen.

 

Treningen blir en utfordring; trente ikke igår pga planlegging av selskap og så var jeg litt slapp i viljen. Jeg merker at motivasjonen daler etter en uke med superinnsats. Må likevel prøve å holde den sånn noenlunde igang, men forstår at den supermotivasjonen vil komme å gå. Så idag blir det vanskelig å lure inn en time trening, men jeg skal prøve. Hvis ikke tar jeg det igjen med dobbel dose imorgen kveld.

 

Jeg har planlagt trening nesten hver dag i julen, og så er det utskeielser "planlagt" 24-27 desember. Da skal jeg få både det ene og det andre. Det hører jo med i julen, selv om jeg tor jeg kommer ti å ta det lugnt. Skal tenke på vekten, og fremtidige klesstørrelser. Jeg satser også på at jeg skal fylle maven med masse sunn mat så det ikke blir plass til så mye godteri, og fylle tiden bl.a. med trening, så det tar fokus og tid fra for mye slaraffeliv på soffaen med tilgang på godteriskål.

 

Håper mine gode forsetter lar seg realisere, sånn at jeg er ennå noen gram lettere etter julen. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er selskapelighetene overstått

stolt over at jeg faktisk rakk en treningstime igår; fordi jeg var flink å styre tiden min - til en forandring.

Ellers må jeg bare konstatere at forsettene om å styre måltidet i går sånn at jeg begrenset meg litt, gikk føyken. Det virker som det "ingen hjemme" når jeg er i sånne settinger. All styring bare fordufter, men det var ganske sunn mat - trøster meg med det.

Men da vet jeg det; foreløpig mestrer jeg ikke sånne settinger sånn som jeg vil.

 

Idag har det vært travelt; de siste julegavene er på plass, og all maten til julehelgen er bragt i hus, og vi har hatt en skikkelig ryddeøkt på kjøkkenet etter festen. Så nå er jeg ganske flat og har inntatt horisontalen foran tv`en.

 

Gleder meg til julehøytiden senker seg. Imorgen skal vi sove lenge og så kose oss med frokost og "3 nøtter til Askepott". Gleder meg også til kose meg med julegodt. For i år har jeg ventet, til forskjell fra tidligere år hvor det har flytt ut lenge før jul. Men med unntak av tre sjokoladebiter forrige fredag, har jeg holdt meg unna.

Tror faktisk jeg skal klare å kose meg sånn passe, og så ta meg helt inn igjen over helgen. Er så motivert, at det tror jeg på.

 

Planene for julen er altså å kose meg litt med godteri, nyte julefreden, og å trene en god del.

 

Da ønsker jeg alle som er innom en GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i julen

det er litt fritt frem i julen, så jeg synes ikke mengdene godteri har blitt så veldig begrenset.

Tror jeg er en sånn enten eller type.

Nå begynner det å roe seg, for det meste er spist opp..hehe.

 

Trening, der skårer jeg sterkere. Har trent hver dag; tilogmed på julaften; da ble det 30 minutter på sykkelen før jeg skiftet til finkjole. Igår ble det ca to timers tur i snøen, deilig å traske av seg noe av mettheten. Idag var Elixia åpen så da ble det 45 minutter på ellipse og 40 minutter vekttrening. Kommer til å kjenne vekttreningen imorgen tror jeg.

 

Merker at godtesuget gjør seg skikkelig gjeldende når man først har åpnet døren; så neste uke blir det stritt - avvening:-) :-) :-)

 

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fest igår også, og denne gangen var hodet med.

Jeg begrenset vininntak, og stod over både ost og dessert.

Føler styrke...ja kanskje ikke akkurat nå for nå er jeg ganske redusert siden de siste gjestene dro kl 0300 og jeg drakk jo faktisk noen glass vin. Men det er klart at dette er en positiv utvikling fra forrige gang; tror på at jeg kan få en viss kontroll i selskapelige sammenhenger.

 

Vekten er samarbeidsvillig og er langt nede på 85-tallet, og godterisjuken begynner å gi seg. Tror jeg snart er inne i hverdagssporet igjen. Så jeg er ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

1. januar i det splitter nye året, gjorde vi det eneste fornuftige, la igjen boblejakken på Gardermoen og satte snutene mot Lanzarote.

Har aldri vært her før, men det kan virkelig anbefales på denne tiden av året. Blåbleik hud er nå blitt kledelig beige, og humør og psyke er deilig avslappet.

Før vi dro satte jeg meg som mål at dette skulle være en slags helseferie; dvs at vi trener to ganger om dagen, soling er deilig men treningen kommer alltid først. Kostholdet skulle også vær fornuftig. Så jeg har trent hver dag mellom 1-2 timer i to økter. Etter frokost starter dagen med 1-2 timers rask tur, så godt ut på ettermiddag/kveld trener jeg 30 - 45 minutter styrke og bevegelse, Yoga osv. Og treningen har vært så deilig, forsaker ingenting, har lange gode deilige dager uansett og hadde ikke klart å sole meg så mye mer enn jeg gjør nå uansett.

 

Kostholdet har vært mer utfordrende; det er vanskeligere å forsake synes jeg. Men vi har ihvertfall holdt oss helt unna snop og lignende, og spist sånn noenlunde sunt ut fra hva som er mulig på respektive menyer. Det er vinen som er utfordringen; vanskelig å holde seg unna og jeg ser ikke poenget med å være på ferie i Spania uten å kunne drikke god vin på kvelden hvert fall. Så langt synes jeg det har godt tålelig bra. Vi har kost oss, men ikke på samme måte som før. Så jeg føler jeg har ferie og er i syden, og får del av de tingene som hører med, men føler for å begrense meg. - Så deilig å kunne skrive det for det er faktisk sant.

 

Fredag reiser vi hjem til kulde og hverdag, og det blir nok helt greit. Da venter jeg noen dager før jeg veier meg, og har et ørlite håp om nedgang i forhold til før jul.

 

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

forbrukt på dagens tur på 63 minutter.

Lar det bli med en økt idag siden jeg kjenenr gårsdagens vekttrening såpass godt. Typisk meg å overdrive, så jeg prøver å la vær akkurat det nå.

Har spist sunt, men har drukket 1,5 glass hvitvin allerede nå på ettermiddagen.

Har fått et supert overskudd, og begynner "merkelig nok " å glede meg såvidt til å komme hjem til gode gamle kalde Norge.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sååååååå koselig å se at du er her igjen ( selv om det er noen dager siden)

 

Nå er jeg tilbake igjen også. Du u får ta en tur innom tråden min så får du en oppdatering. Skal vi sette oss helt konkrete mål for sommeren? Jeg vet ikke ennå hva jeg tror, men har bestemt meg for å sette et konkret mål for juni når jeg nærmer meg slutten av denne måneden.

 

Vi snakkes. Dette halvåret er vårt!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Kom hjem fra Lanzarote med supert overskudd og så klar som et egg for masse gøye Elixiatimer, og masse planer for gjennomføring av dette halvåret. Så ble det magesjau gitt, som tok alt overskudd i forrige uke. Samtidig hadde jeg masse oppgaver som ventet meg på jobb, og jeg hadde mer enn nok med å holde hodet over vannet forrige uke.

 

Var på nippet til å bli skikkelig deppa, for det var jo ikke slik jeg hadde tenkt meg det. Så fikk jeg for meg at en uke ville jo ikke kunne ødelegge all den gode innsatsen, og en uke uten trening og overskudd og med bare stress måtte jeg kunne klare innimellom. Så det sitter i hodet. Da jeg fikk sånne tanker inn ble jeg blid, og konsentrerte meg om å klare det jeg kunne, og å ikke prøve å være overmenneske.

 

Det sitter i hodet; sålenge jeg klarer å holde motet opp med en plan jeg klarer går det jevnt fremover. Jeg må prøve å holde tanken på der jeg er akkurat nå og hva jeg kan gjøre akkurat nå; ikke hva jeg kunne ønske, og ikke ved å prøve å ta skikkelig skippertak for om mulig få ekstra raske resultater. Dette kommer til å gå sakte, og jevn overkommelig innsats er nøkkelen. Superwoman går rett i dørken, om ikke med en gang så ettertrykkelig etter en stund.

 

I helgen jobbet jeg i ett sett med å tømme kjøkken og stue; vi skal ha nytt kjøkken og gulv i stuen, så det var masse jobb. Fikk inn to treningsøkter også. Så i helgen har jeg stort sett vært i bevegelse utenom kveld og natt; ganske godt, men sliten ble jeg.

 

Har blitt veldig klar over hvor viktig det er å holde en jevn treningsinnsats. Har oppdaget at så snart jeg slutter å trene ett par dager skjer det to ting, kroppen blir i ulage; daff og stiv og dørstokkmilen vokser. Jeg kom igang igjen i helgen, og nå er treningslysten tilbake og kroppen energisk igjen. Ikveld blir det dansing på meg....åååå lykke!

 

Vekten; Ja den er grei den.

Ligger jevnt på 85 som er et halvkilo under førjulsvekten.

Ikke så mye for andre men tilstrekkelig for meg.

Jeg synes jeg ser 84-tallet ikke så langt i det fjerne.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Så hyggelig med et PIP: ja jeg er inne jevnt og trutt hos deg også Soleia. Ikke alltid jeg har så mye å skrive, men følger med. Du har fokus, så jeg henter litt hos deg av og til. :-) Og de siste kiloene tar du helt sikkert mot sommeren, og det krever sikkert mer tålmodighet med de siste kiloene , for kroppen er sikkert lei av å gi fra seg etterhvert. Så jeg synes du er utholdende.

 

Gårsdagen ble tøff danseaerobic og 720 kalorier forbrent.

Pulsen er så høy at dette er som krevende intervalltrening, og det er bra både for kondis og fettforbrenning. Idag skal jeg på jobbkurs på kvelden, så idag er det ikke planlagt noe.

 

Denne uken er jeg veldig nøye med planlegging; det ligger i kostholdsprogrammet mitt, men jeg får en ekstra dytt av at vi ikke har kjøkken fremover. Idag må jeg hente meg sushi på vei hjem fra kurs. Godt og sunt.

 

Har planlagt morgendagen også, både med måltider, handling og trening.

Notatprogrammet på Iphone er supert til slikt.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julianna! Kikker innom deg i ny og ne, men blir visst litt dårlig med spor etter meg :D. Ville bare si at jeg følger med deg i prosessen nedover. Og så må jeg si takk for det innlegget du skrev i går om det å noen ganger bare godta situasjonen slik den er. Den traff meg virkelig akkurat nå :).

 

Jeg har det akkurat slik med trening også. Noen dager uten så blir jeg i ulage. Nå har jeg endelig oppdaget trening igjen etter ei lang tid uten. Tenk at jeg glemte hvor deilig det er?? Forøvrig vil jeg si at å ligge på halvkiloen under førjulsvekta er kjempebra! Stå på videre - i det tempoet som kjennes overkommelig :).

 

Ønsker deg ei fortsatt riktig god uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og så bra at det jeg har skrevet hadde noe for seg.

Blir godt humør av det jeg, på en ellers litt grå onsdag.

 

I dag skal jeg trene styrke for meg selv på Elixia etter jobb; drev en del med det i desember og det blir gøy å begynne på igjen. Har et mål både på pushups og triceps dips - skikkelig krevende øvelser synes jeg men litt flere for hver gang klarer jeg hvis jeg pusher meg selv litt.

 

Planene er klare; nå er det bare å få jobbet litt og slutte å surre for mye på nettet......:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Idag skal jeg rett på fest etter jobb, så imorges løp jeg en tur på 40 minutter.

Det var nydelig å få litt dagslys og å få løpt litt; 440 kcal brent.

 

Det sitter i hodet; hadde en viss diskusjon oppe i hodet med meg selv mht om jeg "måtte" ut. Men det er jo helt feil tankegang; jeg snudde tankegangen til; nå har jeg faktisk mulighet til en deilig tur ute i den lyse dagen; så det er tull å ikke gripe den. Og så tenkte jeg masse på neste tall på vekten som jeg ønsker meg: mer enn nesten noe annet.

Med den innstillingen var det lett å få på seg joggeskoene!

 

Ha en god fredag og en flott helg alle som er innom.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....så flink du er :D

Med innsats og viljestyrke gjennom helga tenker jeg at du snart, snart får se 84-tallet min venn! Da er du nærmere 70-tallet, enn 90-tallet...Deilig!

 

Ha en flott helg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Løp en tur på 40 minutter" !!!!!!!

 

Hallo........................... du får det til å høres ut som det er noe helt vanlig. Hadde jeg klart 10 minutter hadde jeg vært overlykkelig. Jeg har som mål å jobbe opp kondisen og løpeformen. Liker egentlig ikke å løpe, men skulle ønske jeg likte det og kunne bruke det som en treningsform et par ganger i uka.

 

Ha en strålende helg. Her går det så langt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...