Gå til innhold

Skal ned 30 kg, noen som vil gjøre det samme og starte sammen med meg?


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Vektnedgang: 400 gram - totalt nå 5,7; vekt nå: 109.3

Synes 400 er alt for lite, men har økt litt på kaloriantallet etter anbefaling fra GR kurset, men synes det er for mye...

 

Mål:

lår: 72 (-1), totalt: -4

rompe: 120 (-2) totalt: -7

midje: 116 - (-1); totalt -3

bryst: 117 (uendret), totalt :-7

overarm: 40 - uendret

hals: 39,, (-1), totalt: -3

 

Gått fint inn i mål synes jeg, så det er bare vektnedgangen jeg er litt misfornøyd med - men det går jo NEDOVER.... (og ukas mål var å komme under 109,5)

 

Neste uke er målet å komme under 109!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer!

 

For selv om du er skuffet så kanskje du skal lese dine egne kloke ord til Tillamor; det er jo ned!! og muskler veier mer enn fett. Du har jo også hatt en kjempefin nedgang totalt så kanskje du må regne med en uke med litt mindre? Jeg tror faktisk at du vil komme sterkt tilbake neste uke. Det er jo så mye som kan spille inn på vekten akkurat når du veier deg.

 

Stå på! Du er kjempeflink! Og husk 400 gr det er faktisk ganske mye. Ca et halvt kg i uken er visst mange som ligger på.

 

Hilsen TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i butikken - lønn idag så da har jeg liksom masse penger - kjøpte en 100g mørk sjokolade - lå oppå appelsinene og så sååååå godt ut! Og så kjøpte jeg eplekake som kan stekes i ovnen - ikke smakt men så også veldig, veldig godt ut. Ja - så kjøpte jeg Ridderost - skulle egentlig kjpe kjeks også, men glemte heldigvis det.

 

Så nå er tingen: SPARE dette til lørdag, nå det er LOV å skeie ut!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen får jeg ikke gått til jobb, og jeg merker at jeg er sliten etter uka - både mentalt og fysisk. Tror ikke jeg skal ta inn i planen å GÅ en tur - får heller bli en evt. bonus. Men en tur på sykkel skal nok gå. Vet også at jeg har lite tid til frokost da jeg må ta opp og levere begge ungene før jobb, MEN PLANEN er:

 

1. frokost: havregrøt, eller har jeg noe som går raskere?

2. SVØMME på jobben - bør klare minst 15 min - med litt flaks kan jeg ta 30 min, kommer an på når jeg kommer fra en avtale

3. lunsj: det er kake på jobben - klarer jeg å la være??

4. middag: ytrefilet og potetmos - sunt og godt og masse proteiner - det er bra

 

Idag har jeg vært på vinterfest på skolen til min datter - der var det underholdning og deretter kake/kjeks osv -jeg spiste ingenting: litt stolt er jeg ja - men det kostet meg faktisk ingen ting!! MEN måtte ta 2 små biter av min mørke sjokolade da jeg kom hjem - har ikke spist sjokolade på en stund, og det var godt å bare få en liten smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dessverre kun 15 min svømming da jeg var så sein fra en avtale på jobben, MEN det er mye bedre enn ingenting!! Havregrøt til frokost klarte jeg - enda jeg egentlig hadde dårlig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag fått pulsklokke F6 - kjøpt her påGR sidene - veldig enkel i bruk, og morsomt å se MEN veldig overrasket over å se at resulatetene blir mye LAVERE i kcal forbruk enn på GR skjemaet - DET er vel ikke rett?? Hvordan stemmer det - dere andre som bruker Pulsklokke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten sprekk i kveld - spiste litt sjokolade, fenalår, litt popcorn + noe annet småtteri - Første sprekk siden nyttår, så egentlig var den helt forventet, men synd likevel. MEN livet går videre - spist er spist og gjort er gjort...-prøver jeg å si til meg selv!

 

Er fortsatt skuffet og overrasket over å ha sett at pulsklokke-resultatene var så mye lavere enn GR-oversikten - da har jeg jo fått helt feil resultater !! MEN på den annen side: vet at pulsen var MYE høyere i starten, men at formen nå er mye bedre! Bør prøve å ta det som en motivasjon til å klare å øke tempoet når jeg går/sulten OG til å ligge på puls som er positiv for det! Skal nok gå med alarm slik at jeg vet når pulsen ligger for lavt og høyt, og dermed kan yte mer!

 

Planen for i morgen:

 

Skal med min funksjonshemmede gutt i bursdag kl 12, så dersom jeg skal få gått en tur må jeg gjøre det før kl 10 , eller etter kl 14, men det er verre å få gjort det på ettermiddagen, så jeg bør absolutt få prøvd å gjøre det på morgenen!

 

Frokost/lunsj blir rundstykke med egg og laks - det er godt og sunt og alt det der.

 

I bursdagen må jeg passe meg for ikke å stappe innpå, slik at det er viktig at jeg er METT når jeg kommer dit - mulig jeg bør spise litt havregrøt før jeg går dit.

 

Middag blir grøt, og kveldsmat - kanskje Pizza eller taco

 

Søndag skal jeg iallefall i bassenget med sønnen min og da får jeg svømt litte grann, men ellers vet jeg ikke - må se imorgen hva jeg planlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et par av innleggene her og jeg må si du virker utrolig rutinert! Også så gjennomtenkt dagen i morgen er! Dette skal jeg jammen plukke opp og ta med meg videre! Jeg skal sette opp en liste med en gang for morgendagen på min egen tråd, kjempelurt!!

 

Synes du er kjempeflink! Første "sprekken" siden jul, da er det jammen ikke ille!!

 

Stå på, besc! Kan jeg spørre hva besc står for? Ble nysgjerrig.. :)

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et par av innleggene her og jeg må si du virker utrolig rutinert! Også så gjennomtenkt dagen i morgen er! Dette skal jeg jammen plukke opp og ta med meg videre! Jeg skal sette opp en liste med en gang for morgendagen på min egen tråd' date=' kjempelurt!!

 

Synes du er kjempeflink! Første "sprekken" siden jul, da er det jammen ikke ille!!

 

Stå på, besc! Kan jeg spørre hva besc står for? Ble nysgjerrig.. :)

 

Vimsa[/quote']

Bruker egentlig normalt et helt annet navn på andre steder jeg er inne, og er veldig konsekvent (folk kjenner meg som isbe for eksempel på bokstavbarna.no der jeg er mye inne pga min sønn med autisme), MEN da jeg skulle opprette navn her kom det automatisk de to første bokstavene i for- og etternavn - var ikke helt fornøyd med det, men har rett og slett aldri forandret det...

 

For meg er PLAN helt avgjørende for å klare dagene, og jeg tror det er det som stort sett hindrer at jeg sprekker... Har også helt konkrete mål - f.eks. denne uka SKAL jeg under 109kg, mens en annen uke skal jeg kanskje inn minst 1 cm i midje o.l. Har også to større mål - det er 10 kg til påske (er 5,7 kg nå så det bør jeg klare), og på veldig lang sikt er det snitt på ca 3 kg pr mnd, og da har jeg nådd en ok vekt i oktober/november - akkurat nå er det mest en drømm, men klarer jeg å holde fokus så lenge vil det hjelpe).

 

En ting som klart hjelper meg akkurat nå er at jeg er delvis sykemeldt og dermed har jeg tid til å kunne sette av mer tid til meg selv - kan f.eks. pga det gå til/fra jobb, noe som ellers er vanskelig å få tid til i en ellers travel hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min lørdag er en skitur,med mine splitter nye langrennsski sammen med min datter på 10 ½ år..Er jo så utrolig flott om dagen,knallvær..også de fine løypene vi har her,milevis med flotte løyper..Gleder meg!!Men på kvelden blir det en fest med sikkert en del alkoholinntak,men sånn er livet en må kose seg og..er ikke så ofte jeg tar meg en fest;-)

GOD HELG FOLKENS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg over til treningstre nr 2 - kjempefornøyd siden det kun er siden 1/1!!

 

Jeg klarte å motivere meg til å gå "ruta mi" som tok 60 min 1/1 - idag tok det 45 min. - gikk i over 6 km/t. Puls: snitt: 144, max 166. Idag stemte pulsklokka og GR måleren - så det var BRA!! Det med pulsklokke ga motivasjon - jeg jogget annenhver lysstolpe og gikk raskt mellom annenhver lysstolpe - FØRSTE GANG jeg jogger siden start. Er UTROLIG fornøyd med det. Jogget totalt 1/3 av løypa mi (dvs at jeg vekslet annenhver lysstolpe mellom jogg og rask gang i 2/3 av løypa.) Resten av løypa er rett fram og tilslutt kun oppoverbakker.

 

NÅ skal jeg i bursdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt pulsklokke for første gang denne uka Besc, og har akkurat samme erfaring som deg...

Jeg blei så skuffet og overraska de første dagene ved trimming! Jeg får det overhodet ikke til å stemme med GR siden her, og nå må jeg slite ennå mer for trimpoenga på treet !

 

Men må jo innse at sånn er det bare, og at pulsklokka jo da er mer til å stole på som er innstilt på vekt, kjønn, alder, og ...puls :-)

Det er nesten verre for de uten klokke, som tror de ligger bra an med trimming i forhold til GR siden...

 

Jeg har min faste runde som jeg går med stavgåing. Ifølge GR forbrenner man ca 690 kcal utfra min vekt på 1 time( rask gange ca 6 km/t).

Ifølge pulsmåler var de faktiske tall 496 kcal...

Jeg må fly de korte beina av meg om jeg skal klare å forbrenne 690 på en time :-)

 

Så man må ta det for det det er, det er vel ca. forbrenning? Og så får man være glad for at man i det hele tatt har evne og mulighet til å bruke kroppen sin. Det er jo de som ikke har mulighet til det i det hele tatt...

 

Idag har jeg vært og leika meg med mann og barn i akebakken! Kjempegøy var det og veldig god trening av muskler som er godt gjemt. Hadde på pulsklokka mi de 3 timene vi var der, og de gøyale timene var som 2,5 times rask gåtur med staver...

I tillegg til mye latter, bålkos og en kyllingpølse i lompe til lunsj, så var det jammen meg den beste dagen på lenge :-)

 

Det er vel det Valentine's dagen idag handler om også? Kos deg med de du er glad i - fortsatt god helg alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig men sant - syklet 20 min med rundt 23/24 km/t og fikk 150kcal på pulsklokka. På GR koden ville jeg fått mer - og da oppgitt som sykling 15 km/t!!! Dette er jo helt utrolig!

 

Dette innebærer selvsagt at antall trimpoeng kommer til å gå drastisk ned

 

Samtidig er det morsomt da - å følge med pulsen og holde den innenfor en sone. Lett trening over lengre tid forbrenner visstnok mer fett en hard trening over kortere tid - er det rett?

 

I bursdagen spiste jeg ingenting - tok et lite glass sitronbrus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er jeg alene med ungene fram til middag, men en sykkel-tur inne mens jeg ser på skiskyting jaktstart bør være fullt mulig. I tillegg tenkte jeg å ta en tur i bassenget med ungene, slik at de to tingene blir dagens trening. Mat:

 

frokost/lunsj: rundstykke m/egg og røkt laks

middag: kyllinglår med ris (var tilbud på Spar denne uka...)

kveldsmat: egg/havregrøt -eller noe annet

 

Har begynt å tenke litt mer PROTEIN da det må kroppen jobbe lengre med enn mye karbohydrater - som det jo er i mel m.m.

 

Med pulsklokka har jeg også fått mer bevissthet på TRENING og trim - at jeg bør øke på tempoet litt, og bli litt mer bevisst på det - til nå har jeg ikke tenkt tempo overhodet - MEN har heller ikke vært i form til det. Blir spennende når jeg blir i god nok form til å klare å holde tempo oppe på gå-løypa mi. Er litt imponert over meg selv idag: 20 min sykling med tempo hele tiden over 20 km/t - det må da være bra....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har altså fått pulsklokke F6, og nå opplever jeg følgende:

 

Har syklet med hastighet rundt 20 km/t (i overkant)

 

Resultat på sykkelen: 950 kcal

 

Resultat på GR sida - 15 km/t: 784 kcal

 

Resultat på pulsklokka: 430 kcal

 

Det er jo et enormt sprik!!??

 

Fatter INGENTING??!! Bør vel være pulsklokka jeg stoler på, men kun 430 kcal for så lenge sykling....???

 

Vel - uansett - bruker nå verdiene fra pulsklokka - MEN dette gjør jo at jeg tidligere har fått MYE trimpoeng som jeg ikke får nå....

 

Idag har jeg iallefall gjort OVER det jeg forventet/planla av aktivitet OG jeg har vært flink med maten så langt:

 

1. spist frokost - rundstykke, røkt ørret og kokt egg

2. syklet i 1 t og 20 min

3. spist 2 riskaker m/ost og drukket mye vann

4. vært ute og måket snø i 30 min

 

Planen videre for idag: middag: kyllinglår + ris, sømme 30 min (og da tror jeg at det er GR kalkulaturen jeg bruker, MEN skal en dag måle kcalforbruket der også...

 

Vel - det er planen for resten av dagen. Dessverre må jeg kjøre til jobb både mandag og tirsdag fordi jeg trenger bilen i jobben, MEN onsdag har jeg fri og kan få gått en lang tur. Er VELDIG spennt på utviklinga denne uka - både pga at jeg har økt tempoet i treningen OG pga at jeg må gi mer for å få trimpoenga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd over ukas resultat, selvom jeg har like hjertebank hver gang jeg går på vekta!

 

Etter 5 uker har jeg :

-7,5 kg og tilsammen tapt 36 cm på kroppen

 

(hvorav -8 over baken, - 3 i arm, - 10 over puppene og - 11 i midjen).

Har to uker igjen av dette kurset, håper på å nå delmålet der på -10 kg.

Da må jeg no fortsette å trimme mye. Ligger ca på 20-30 trimpoeng i uka foreløpig. Dette synes jeg sjøl er bra, det kommer nok uker med mindre også :-)

 

Bruker nå kun utregning av trimpoeng etter pulsklokka mi jeg nå, så får det bli som det blir. Trim får jeg iallefall...

Har gitt opp å forstå hvorfor det er forskjell i utregning på p.klokke og GR siden, men det irriterer meg litt også da.

Vi får bare fortsette å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd over ukas resultat' date=' selvom jeg har like hjertebank hver gang jeg går på vekta!

 

Etter 5 uker har jeg :

-7,5 kg og tilsammen tapt 36 cm på kroppen

 

(hvorav -8 over baken, - 3 i arm, - 10 over puppene og - 11 i midjen).

Har to uker igjen av dette kurset, håper på å nå delmålet der på -10 kg.

Da må jeg no fortsette å trimme mye. Ligger ca på 20-30 trimpoeng i uka foreløpig. Dette synes jeg sjøl er bra, det kommer nok uker med mindre også :-)

 

Bruker nå kun utregning av trimpoeng etter pulsklokka mi jeg nå, så får det bli som det blir. Trim får jeg iallefall...

Har gitt opp å forstå hvorfor det er forskjell i utregning på p.klokke og GR siden, men det irriterer meg litt også da.

Vi får bare fortsette å stå på![/quote']

SUPERFLINK har du vært - jeg har ikke et så høyt resultat! Har veiedag på torsdag så da får vi se, men siden jul har jeg vel ca 6 kg.... Skulle ønske det gikk litt fortere, men vet jo samtidig at ned er ned og DET må jeg være fornøyd med.

 

Denne uka kommer jeg nok lavere med antall trimpoeng - forrige uke var 23 - til nå har jeg 16 - blir nok et par i dag og i morgen, slik at jeg ender på 20.. De aller fleste av dem er da tatt med bakgrunn i pulsklokka.

 

GRATULERER - gleder meg til hver gang dere legger inn mål og vekt og sånt - så morsomt å følge med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm er ikke fornøyd med meg selv om dagen. Trimmer hver dag så det er forsåvidt ok - idag skulle jeg gått en tur, og hadde nok hatt tid, men jeg var igrunnen litt for sliten , og ønsket heller litt fred og ro - litt stress på jobben slik at jeg trengte litt tid alene hjemme før alle kommer hjem. Nå er det ene barnet kommet og snart kommer pappaen og sønnen min også, så da må jeg lage middag og alt sånt....

 

Følger ikke at det helt går min vei for tida. Klarer forsåvidt å holde meg fornuftig innenfor det jeg skal i kalorier, men må jobbe mye, mye mer nå for ikke å skli ut, og det er trasig... Håper veiedagen viser at det faktisk GÅR framover, slik at jeg får mer gå-på-mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding igår :-)

 

Skjønner du har en litt tøffere dag idag?!

Jeg kjenner meg godt igjen. Frem til igår hadde jeg også noen sånne dager.

Det er nok helt naturlig, man jobber jo mye meg seg selv mens man går på kur. Det skal jobbes både fysisk og psykisk, i tillegg til det vanlige hverdagslivet vi har.

 

Ikke rart at du trenger litt tid til deg sjøl!!

Det synes jeg jammen du skal ta også- med god samvittighet.

Du er kjempeflink Besc. Du tenker masse over hverdagen din og du er så flink til å planlegge både mat og aktiviteter! Stå på du!!

 

Du skal se at du også får deg en opptur igjen da du har veiedag, du som er så flink :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god oppmuntring. Forsøker så godt jeg kan å holde motet oppe. Imorgen har jeg fri fra jobben hele dagen, og det første målet er å gå en lang tur på morgenen når jeg har levert min sønn på skolen - og DET bør jeg greie så sant ikke været er forferdelig dårlig. Ellers har jeg ikke mange planer - stå lenge i dusjen etterpå, ta vare på meg selv - tror jeg trenger det nå. Og spise godt men fornuftig. Aner ikke hva vi skal ha til middag - må tenke litt på det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velbekomme frokostgrøt - Toro - finnes i ferskvaredisken, varmes i mikrobølgeovnen - er med en liten pose tørket frukt, og totalt inneholder den 206 kcal er KJEMPEGOD og enkel frokost. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har GOD mulighet til å GÅ til jobben i morgen. Nå sitter jeg her og vurderer om jeg GIDDER!! Føler meg sliten - er jeg på tur inn i et negativt mønster...?? SELVSAGT bør jeg gå til jobben!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt nå er: 108,2 kg NED 1,1 kg, totalt nå er 6,8 kg siden jul

 

Målet for uka var å komme på 108-tallet, så dette er jeg selvsagt veldig fornøyd med. Neste ukes mål er å komme på 107-tallet - helst under 107,5...

 

Målet om ned 10kg til påske er fortsatt innenfor rekkevidde!

 

MÅL:

 

lår: 72 (uendret), totalt: -4

rompe: 119 (-1) totalt: -8

midje: 115 - (-1); totalt -4

bryst: 115 (-2), totalt :-9

overarm: 39 - (-1); totalt: -1

hals: 39,, (uendret), totalt: -3

 

Tenk at jeg altså har fått ned 9 cm på brystet !! Jeg holdt målbåndet der det var opprinnelig idag - og det er jo UTROLIG hvor mye som er borte!!

 

Så ja - jeg er fornøyd med mål/vekt denne uka, men har virkelig strevet for å nå de!

 

Ennå abspolutt INGEN som har kommentert at jeg har gått ned i vekt... DET er en liten nedtur fordi jeg mener at det jo må vises nå... MEN mange som kommenterer at jeg er mye ute og går tur!

 

For idag har jeg endelig bestemt meg for å GÅ til/fra jobb og dermed få "gratis" trim - og det er alltid greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt nå er: 108' date='2 kg NED 1,1 kg, totalt nå er 6,8 kg siden jul

 

Målet for uka var å komme på 108-tallet, så dette er jeg selvsagt veldig fornøyd med. Neste ukes mål er å komme på 107-tallet - helst under 107,5...

 

Målet om ned 10kg til påske er fortsatt innenfor rekkevidde!

 

MÅL:

 

lår: 72 (uendret), totalt: -4

rompe: 119 (-1) totalt: -8

midje: 115 - (-1); totalt -4

bryst: 115 (-2), totalt :-9

overarm: 39 - (-1); totalt: -1

hals: 39,, (uendret), totalt: -3

 

Tenk at jeg altså har fått ned 9 cm på brystet !! Jeg holdt målbåndet der det var opprinnelig idag - og det er jo UTROLIG hvor mye som er borte!!

 

Så ja - jeg er fornøyd med mål/vekt denne uka, men har virkelig strevet for å nå de!

 

Ennå abspolutt INGEN som har kommentert at jeg har gått ned i vekt... DET er en liten nedtur fordi jeg mener at det jo må vises nå... MEN mange som kommenterer at jeg er mye ute og går tur!

 

For idag har jeg endelig bestemt meg for å GÅ til/fra jobb og dermed få "gratis" trim - og det er alltid greit.[/quote']

 

Dette er jo bare supre resultater Besc, gratulerer :-)

Der kan du se-det ordner seg for flinke jenter :-))

 

Tenker det var godt med en opptur nå, du jobber da virkerlig for dem!!

10 KG til påske tror jeg ikke er noe problem, dette går jo veldig bra!

 

Jeg har tatt av 7,5 siden jul. Men akkurat som hos deg så er det ingen som har kommentert det ennå. Jeg har tenkt at det jammen er litt dårlig gjort at ikke folk kan støtte meg mer opp en det de gjør.

 

Men som en venninne sa; Kanskje de rundt deg ikke er så opptatt av din vekt som det du er? ...og det er jo mulig!! Dessuten går jeg nesten alltid i joggebukser, og da synes det vel heller ikke så godt :-) Men akter ikke kjøpe meg noe nytt tøy før det er fler kilo....

 

Stå på du, tenker folk merker det snart jeg og du kan virkelig være stolt av det du oppnår nå . Vi veit jo alle her at det krever mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for positiv tilbakemelding!

 

Rart det der med vekt, men som du sier - det er vel det at folk faktisk ikke er så opptatt av MIN vekt - og det er jo igrunnen positivt! Likevel: jeg er ikke i det minste tvil om at det er HELT nødvendig å gå ned i vekt.

 

Har lurt på om jeg skal fortelle noen (bare en som vet det av mine venninner), men avventer - vil jo bety mye mer når noen faktisk kommenterer det helt av seg selv.

 

Som deg har jeg heller ikke kjøpt noen nye klær ennå - men det kommer nok når jeg selv bestemmer at det trenger jeg som oppmuntring. Forøvrig har jeg nok endel gamle bukser og sånt som ligger som er for små, så det blir morsomt å komme inn i dem etterhvert!!

 

Allerede har jeg kommet inn i en badedrakt som jeg ikke har brukt på flere år! Min andre badedrakt var utslitt og jeg måtte kjøpe ny, og da passet det helt utrolig bra at jeg slanket meg - slapp å kjøpe ny!! Har enda en badedrakt et par størrelser mindre enn dette også, så jeg får på en måte en ny garderobe også uten å kjøpe noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...