Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest Anitgro

Ingen nedgang denne uken heller, men tilsammen 10,5 cm mistet siden 17. mai, og 5 av dem rundt livet :D Det merkes.

 

Har kjørt igang med 30 days shred også, men når sant skal sies nytter ikke den gjennomkjøringa for sent på kvelden... Da fortsetter nemlig kroppen på høygir gjennom hele natta, og bena "løper" - helt av seg selv! Har prøvd å ta magnesium, har fått råd om det når jeg drev med spinning på kvelden, men ingen stor forskjell så langt. Har derfor hoppet over et par dager, søvn er nemlig også en kritisk suksessfaktor for meg! Må organisere meg slik at jeg kan få til dette på morgenen ;)

 

I dag prøver jeg med yoga-programmet mitt igjen, og bikkja skal jo ut. Veldig lummert på disse trakter, antagelig uvær i vente, men tur blir det!

 

En uke igjen til ferie, gleder meg til roligere dager!

 

Ha en god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anitgro

En arbeidsdag igjen, så blir det endelig ferie...

 

Har ingen "go'følelse" med hensyn til vekta denne uka heller, og kjenner at jeg begynner å bli motløs :D

 

Skal ikke ta sorgene på forskudd da... Har veid hver eneste ts av noe jeg har puttet i munnen, og alt er behørig notert.

 

Har forbudt meg selv å gå på vekta før lørdag morgen, og uansett resultat skal jeg FORTSETTE! Alternativet gjør meg ikke akkurat slankere iallefall...

 

Vi skal feriere på egen hånd på fjellet i år, og det betyr full kontroll med alle fristelser og forhåpentligvis MYE bevegelse...

 

Det har vært så som så med det den siste uka, alle krefter mobiliseres til å bli ajour på jobben... Har klart å sykle til jobb noen dager, og noen times-turer med hunden har det blitt, om enn ikke i kjempetempo...

 

Ja, ja, det var mitt hjertesukk... Imorgen er det siste arbeidsdag, og koselunsj (les salat) med jentene... Det er alltid kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Ante hvilken vei det bar, og i går sklei jeg skikkelig ut :)

 

Først en kylling pesto salat på jobben, med altfor mye pesto og altfor mange cashewnøtter og et bit kjempegod foccatia:( Så ble det en drink og ikke oppveid popcorn på kvelden :D Det kunne sikkert vært verre, men...

 

Jeg vet hva jeg vil, og jeg vil jo ikke skli ut... Men når det går så trått går man jo så innmari lei... Ingen bevegelse på vekta i det hele tatt. Jeg vet at jeg burde trimmet med, og helt sikkert drukket mer vann. Men fortjener jeg dønn stillstand i 4 uker når alt jeg har spist har vært veid og vurdert?

 

Nå har jeg startet ferie, og utfordringene blir jo ikke mindre av det! Jeg har ikke tenkt til å gi meg i det hele tatt. Det hjelper å være sta, og denne gangen skal viljen vinne og ikke lysten på alt mulig rart!

 

Kroppen kjennes jo bra ut, og dobbelthaka føles mindre :) Jo, her er det bare å stå på!

 

God sommer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

En uke med litt små utskeielser og noen dager uten matlyst :)

 

700 g ned. Etter mange ukers stillstand, virker det som det var greit å ta det litt "uhøytidelig". Noen dager med litt mange kcal, noen dager med få... Men ikke mye nei-mat, og det som har vært av nei, har vært type pesto, noen nøtter osv.

 

Jeg er glad, og til helga reiser vi en uke på fjellet. Satser på over middels med bevegelse og under middels med snop.

 

Det gjelder å ikke gi opp :D

 

Fortsatt god sommer til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Lenge leve staheten Anita! :) Så bra at det endelig løsnet! Kroppen er et merkelig instrument, kanskje det var litt avsslappet holdning og noen små utskeielser som skulle til for å løsne fra platået! Vel unt er det i alle fall! Når man er sånn flinkis så føler man helt klart at man fortjener å se resultater! Men tenk også på de resultatene som ikke vises på vekta eller kan måles med måleband; alle prosessene og organene i kroppen nyter også godt når vi gjør sunne og gode valg :D

 

Så fortsett det gode arbeidet for deg og kroppen! Høres deilig ut å dra på fjellet - God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Takk og takk terrapia...

 

En liten refleksjon; BMI nå 28. Jeg startet på 31. Første delmål 27. Målet er 24. Nesten halvveis. Kjennes godt :)

 

Det meste av sommertøy krever belte, og jeg tror ikke det blir noen store investeringer før neste sommer. Kjøpte meg en dressbukse og dressjakke i mai måned, og buksa henger og slenger før jeg i det hele tatt har brukt den... Så her må nok svigermor "les skredderen" inn i bildet...

 

Handlelista er klar, og nå bærer det til fjells. Regntøyet er med, men ikke vekta. Må prøve å stole på erfaring og gode vaner... Og ikke minst viljestyrken :D

 

Stå på videre, alle sammen :) Hvis noen tviler, jeg har bestilt sol i Gudbrandsdalen... så da er sikkert det i orden,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom på en sjelden visitt med store smil og gratulasjoner for standhaftighet.

 

Kos deg masse oppi dalom. Deilig å kunne komme seg ut og på tur på andre steder enn der man vanligvis beveger seg.

 

Store sommersmil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Kommet hjem etter en uke til fjells med flott vær, altfor mye drikke, og litt snop... Maten ble vel ikke så gal rent kcal-messig, men feil... Ikke så lett som hjemme når du er på ei seter langt fra butikker... Og gjester med medbrakt nei-mat og god drikke...

 

Er ikke klar for veiing i dag, kjenner jeg.

 

Har blitt mange turer i fjellet også, flere timer om dagen... Men jeg har spist en del hvete-produkter, og det vet jeg jo at ikke går så bra... Falt også for fristelsen å putte i meg en napoleonskake, og vips, så var den fortært. :) Ja, ja.. jeg får ta det som en kvinne.:D

 

Spent på vekta, men kjenner på bukselinninga at det ikke er helt som det skal.....

 

En uke igjen av ferien, så da er det tid til å innhente de gode vanene før det er jobb igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Vekta har talt, og når jeg tenker etter, har jeg vel fått som fortjent. Jeg har vel like god standhaftighet som en 5-åring som står med en 100-lapp i smågodtdisken... :D

 

Men, gjort er gjort. Nå gjelder det for alvor å finne igjen de gode vanene, og fokusere på fysisk aktivitet. Ikke mengde, men intensitet...

 

Jeg følte meg truffet av han Puls-treneren... det holder ikke bare å gå og gå, man må bli skikkelig svett. Jeg innser vel at det ikke bare er lett med min kortbeinte hund. Når man har hund kan man liksom ikke gå på tur uten...

 

Så derfor blir det fokus de nærmeste ukene, jeg vurderer også å bytte ut sykkelen med beina til jobben. :) Vekta får komme etter hvert.

 

Jeg vet jo at jeg kan.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men fokuserer ikke så mye på registrering...

 

Første uka var 300 g ned, greit i og med at det var et par sprekker. Formen er ikke bra pga sprekk med gluten, så mitt største fokus nå er å komme på skinnene igjen. Vektnedgang er avhengig av at kroppen spiller på mitt lag...

 

Så folkens, vi står på videre, ikke sant????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka registrerer vekta 83,2. Fornøyd med det, ferietillegg snart borte.

 

Metodene? Vel, mindre karber... og ikke'no gluten.

 

Ja, ja, det gjelder å jobbe på.

 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg funnet oppskriften nå? Vekta viser i dag 82,1. Strålende fornøyd med det.

 

Glutenfritt, og svært lite karbohydrater...

 

Jeg øyner et håp om å se 7-tallet før høstferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilnærming til dette er jo matintoleranse, bare for å ha sagt det...

 

Synes glutenfritt brød smaker lite godt, og synes det er skikkelig pesete å drive med baking osv. Og de ferdige knekkebrødene er jeg drittlei!

 

Derfor, det har blitt bare pålegg... Det betyr at jeg tillater meg litt mer fett en det som er i GR-ånd, det blir jo veldig lite kcal ellers.

 

Jeg spiser mye egg, kokt egg med reker og ørlite majones, stekt egg med skinke (vender noen skinkeskiver i panna, så de får litt stekeskorpe..) Noen dager har jeg spist sprøstekt bacon, men bare et par, tre skiver.

 

Ved siden av bruker jeg grønnsaker, noen cherrytomater, agurk, paprika, sopp og gjerne litt avokado (har i det siste brukt 1/2 om dagen, halvparten til frokost og resten til lunsj... den holder seg fra en dag til neste har jeg funnet ut) :)

 

Unner meg jo litt mer pålegg nå, men rene produkter; roastbiff, kyllingfilet, smårettskinke, reker og kokt egg osv. Har gjort det veldig lettvint til lunsj, tar med litt salat i en boks, sammen med noen cherrytomater, en bit agurk, noen sopp og det jeg ellers har, så kutter jeg det opp på jobben... dermed blir det "fersk" salat. Dressing; her er jeg litt hekta på mager kesam som jeg presser sitron i og noen dråper suketter... Synes det smaker :)

 

Og jeg har heller ikke spist poteter eller pasta til middag. Men det er i grunnen en fiks ide jeg fikk når jeg så at vekta begynte å røre på seg... Så da blir det dobbelt opp med grønnsaker i stedet... Gjerne med litt forskjellig farge på, jeg tror jeg spiser med øynene...

 

Pga. min tarmsykdom må jeg også være forsiktig med melkeprodukter... Til kvelds har jeg tatt noen spekeskinkeskiver surret inn i litt ost eller rester fra middagen. Kcal-messig kommer jeg godt ut av det, ligger stort sett mellom 12-1600 kcal daglig. Noen dager har det blitt litt lavt, da har jeg tatt en neve nøtter.

 

Ja, ja, dette ble litt av en utredning... Håper du fikk svar på hvor jeg har gjort av brødet.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Så godt å se at du har funnet "oppskriften". Gratulerer så masse med nedgang.

 

Jeg holder til på vektklubb om dagen. Liker meg egentlig best her inne, men trengte litt ny inspirasjon. Tilfeldigvis kom jeg over The Biggest Looser konkurransen de har der, så nå er jeg akkurat ferdig med uke 1 av konkurransen. Det ble 1,8 kilo ned, så jeg er superfornøyd. Har vært veldig flink både med kalorier og trening.

 

Svinger innom nå og da, så vi prates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser 82,1 denne uka også. Må vel slå meg til ro med at det ikke går nedover hver uke, dette har jeg jo mye erfaring med fra før...

 

Det gjelder bare å fortsette med det nye livet, kanskje være litt mer forsiktig med Pepsi Max, som jeg har lest kan være en "party stopper". I tillegg prøve å få lagt inn litt mer trim :P

 

Har blitt så som så med det siste uka, det har vært travelt med lange dager på jobb, fotballkamper, dugnader og jeg vet ikke hva...

 

Klar for ny uke med videre innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre denne uka :) Det kjennes deilig å se 81-tallet, og nå er liksom alt som er mindre en seier. Ligger fortsatt lavt på karbo, og kroppen min fungerer som bare det. Kjennes godt, eller mange sørgelige kapitler. Jeg kjenner meg ung og frisk :) :)

 

Feiret "go'følelsen" på Vivikes forrige dagen, fikk hjelp av en super ekspeditrise, og endte opp med flere antrekk og 4 lapper mindre i lommeboka. Det ble et par bukser, "hverdags"kjole, en jakke og mange topper... Om jeg ikke akkurat føler meg som en fotomodell, har selvfølelsen økt mange, mange hakk!

 

Akkurat nå kjennes det greit å forsake go'sakene. Og håpet om å se 7-tallet før høstferien står fortsatt ved lag!

 

Ha en super helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten en positiv tanke som jeg har lyst til å dele med dere;

 

for selv om det går smått går det faktisk nedover;

 

på 2 år har jeg faktisk tatt av 10 kg, vekta var i august 2008 91,5.

 

Derfor; ikke gi opp selv om det tar tid; det nytter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Så flink du er. Holder stand og er veldig mye slankere enn da du startet.

 

Jeg er omtrent der jeg også. Har vært nærme målet, men røykeslutt gjorde et superhopp å vekta, så nå tar jeg de samme kiloene for siste gang. Jeg er sikker på at vi kommer i mål, før eller senere. Har du sett at Soleia har kommet i mål? Hun fortjener det virkelig, og etterhvert er vi der også.

 

Rart egentlig. Nå har jeg holdt på i en evighet og enda så føler jeg at nå er det siste gang. Denne gangen kommer jeg i mål. Har tålmodigheten, erfaringen og støtten her inne.

 

jeg veier på mandager. Forrige mandag var det 83,4. Litt bak deg, men vi er ganske like. jeg startet på 90 kilo blank. Har vært nede på 77, 5 i fjor så jeg vet at det går greit. 75 er målet i første omgang.

 

We go girl................. sammen når vi i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da jammen flink du også, vi har våre ned og oppturer. :)

 

Mens du har jobbet deg gjennom røykeslutt, har jeg etter 5 års opphold gått på en skikkelig sprekk :)

 

Akkurat nå er jeg ikke i stand til å ta det inn over meg, er så glad for at jeg har fått sykdommen under kontroll, og at vekta nå går nedover på en "riktig" måte, og ikke ved hjelp av en uendelig diare.

 

Jeg husker godt at du oppmuntret meg på et tidlig tidspunkt, og minnet om at 200 gram i uka faktisk er over 10 kg i året. Nå går det visst enda "småttere" med meg, men det er jo egentlig ikke så farlig, bare det går rett vei. Alternativet ville nok ført til at det i verste fall var stillstand, eller det jeg tror; enda flere kg på.

 

Så jeg tror at vi standhaftige damer nok kommer i mål, det er bare et spørsmål om tid.

 

Det er uansett godt å kjenne at både undertøy og klær må fornyes fordi de er for store, og ikke motsatt, og både ringer og klokke føles litt slakt. Det gjelder å nyte alle små tegn :)

 

Jeg følger med deg, Ninass, og målet med 75 er innenfor rekkevidde. Jeg tar 5 og 5 kg, men synes 70 så litt snasent ut... sikkert litt ambisiøst, men skitt au... 5 kg av gangen, og kroppen sier nok i fra når den blir fornøyd.

 

Ellers; Gratulerer med målet, Soleia, det er vel fortjent :) Vi andre kommer etter! Promise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA................. enda en konkurranse. Jeg er med. Har riktignok et kilo mer enn deg å fjerne, men så har jeg ikke matinntoleranse å slite med.

Ikke så viktig for meg å slå deg akkurat, men superviktig å klare målet sammen med andre. Viktig å ikke tape.

 

Nå må jeg bare bli kvitt feberen og komme meg ut på tur igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dårlig resultat på en stressa uke... Har ikke vært noe flink med mosjon, flere kvelder med overtid. Har stått over alle fristelser, har nok en del vann i kroppen. Det spørs om jeg klarer å nå målet om 79,9, men det er iallefall ikke vilja det står på. Gir ikke opp av den grunn, snarere tvert i mot. Har gjort unna litt tapetsering på morgenen, og minstemann er sendt på leirskole. Siden sola skinner, er det bare å finne fram joggesko og ut på tur ;)

 

Ha en fin slankeuke, alle som en!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og det går ned, men når man ser det store bildet, så gåe det ned, ikke sant? Tilbakeslag enkelte uker må sees på som uhell eller uflaks så lenge vi vet at vi har vært forholdsvis flinke.

 

Jeg veier i morgen tidlig, men snikveiing ser ut som stillstand. Hvordan det er mulig, så flink som jeg har vært, vet jeg ikke, men det blir det det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR ER DU??????

 

Litt opp, det kan vi mye om, men vi gir ikke opp likevel, ikke sant?

Jeg hadde stillstand på den offisielle veiingen på mandag og syntes det var litt urettferdig, men allerede tirsdag hadde det forandret seg og vekta gikk litt ned, så jeg har lært meg til at sånn er det bare. Nå om dagen klarer jeg å leve greit med det også. Ingen panikk ved stillstand eller litt opp, så lenge jeg har sånn noenlunde god samvittighet. Da vet jeg at nedgangen kommer etterhvert uansett.

 

Stå på, vi har en dato vi skal veie oss på, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på ingen måte gitt opp, er flink som bare f...

 

Har ikke snikveid heller, orker ingen nedtur akkurat nå ;)

 

Jobber sene kvelder for tida, budsjett, budsjett, budsjett... blææææææ

I kombinasjon med kurs i arbeidsrett og styresaker som skal ut bare budsjett er ferdig før helga er det ikke mye tid til overs. Men, men, jeg er flink med maten, og har fått en times tur hver dag. Selv om dagene ikke er helt frie for stress.

 

Men..... jeg har gått ned 50 cm siden jeg var på mitt meste, hvorav 13 cm rundt livet. Merkes godt det... Det var måling 29.8, prøver å måle en gang pr. mnd. Det gjelder å glede seg over det positive, jeg har jo aldri rast ned i vekt..... Men siden jeg ikke gir opp må jo kroppen gi seg ende over til slutt...

 

Det skal nok holde hardt med det første målet, men jeg har ikke gitt opp Ninass!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...