Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Hei på deg. Snart forvinner de fårekiloene. de sitter ikke lenge bare du kommer ordentlig igang igjen. Mine er så godt som bort etter denne første uken, så nå er det bare resten igjen.

 

Hvor i landet holder du hus Anitgro? leker med tanken på et treff ut på sommeren en gang. Tenk alle oss som har bodd her inne en stund kunne møtes og vise hverandre hvor flotte vi er blitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

siste døgn, ja... Men ingen snikveiing, det funker dårlig for meg, da blir jeg helt hekta... Får heller kose meg med den "go'følelsen" det gir å fly litt...

 

Jeg bor på Strømmen, så jeg er vel ikke så langt unna deg?

 

Har iallefall gått tur/retur jobb i dag, så det har vært en god start på det nye året.

 

Lunsj i dag var kokt egg med reker og en halv avokado og sitron, og middag kyllingfilet med rotgrønnsaker.

 

Så nå er jeg godt i gang, ser ikke alle "godtebollene" som er strødd rundt i huset. Ikke risboller, småkaker og annet "slev" heller... Men jeg vet at det er der, så jeg tror det må ut av huset.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som en skikkelig gourmet-dag du har hatt i dag Anitgro...tipper det smakte godt:-)

 

Jeg heier deg fram - og skal følge med på lørdagene dine!!

 

Stå-på-klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som flink pike. Snopet er kasta ut av huset, og fruktskåla står igjen :)

 

Fokuserer på å få inn nok væske, vann og te. Nå har jeg laget en stooor kanne grønn te med sitrus og den koser jeg meg med :D

 

Gått tur/retur jobb i dag også, kyllingsalat til lunsj og jammen ble det kylling til middag og salat til middag også ;)

 

Koser meg med at hverdagen er tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så du har kasta ut snopet du? Det kaller jeg stålvilje!! Flink pike ja:-)

Her ligger det rester av noen få julekaker, og litt konfekt som har kommet til huset....burde nok ha gjort det samme som deg.....jo, det må bli til det!!

 

Fatet med frukt er en helårsgreie, og det er jo en god ting....frukt må til!!

 

Vann derimot blir det alt for lite av. Kaffe og te, ja, men vann i vanlig form blir det alt for lite av, tror jeg.

....hmmmmm......har nok litt av hvert å konsentrere meg om framover nå etterhvert som jeg nærmer meg målet mer og mer.

 

Hurra for hverdagen! Jeg kommer vel litt sent i gang med den da med tanke på jobb. Sykmeldt ut uka på grunn av ryggen - stiv som et spett - ikke mye smidighet her i gården nei....oh shit.....

Men får krumme nakken (den er ikke stiv nå da..he-he...) og stå på som best en kan. Jeg må passe på å gå tur sa legen og holde meg i bevegelse, så i morgen er det bare å prøve å få på seg sko og prøve som best en kan.

 

Ha en fin-fin kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, Krepsedama! Ikke bra å med vond rygg.

 

Du får kose deg med et varmt bad, med god olje :)

 

Det pleier å gjøre godt for en stiv kropp! Eller en soltime!

 

Ta vare på deg selv, og gå forsiktig, så du ikke sklir og gjør vondt verre!

 

God bedring til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, gode råd er ikke dyre...... :-) I dag har jeg gått tur - sakte og forsiktig - til treningssenteret for å ta sol etter råd fra deg!! Ikke trening nei - ikke i dag! Litt senere skal jeg ta meg et bad - kjøpte en ny olje på apoteket i dag....så du ser jeg tar imot gode råd med takk:-) .....tre gode ting altså - riktig et Kinder-egg det.

 

Nå blir det sofaen en liten tur før jeg skal lage middag. Blir kalkunfilet og rotgrønnsaker med appelsinsaus smaksatt med litt sweetchilisaus...nam-nam..

 

Ha en strålende kveld Anita - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å høre at du syntes rådene var gode :) Jeg er jo et "stress-menneske", og jeg vet at det iallefall hjelper meg når jeg føler meg stiv her og der. ;)

 

Den middagen din høres deilig ut, godt å få noen input, har veldig lett for å ende i det "gamle" enkle. Har egentlig lovt meg selv å være litt mer kreativ matveien på det nye året.

 

Har vært flink i dag også, men var på et møte i dag som hadde en lunsj som tilsa at det ble en heller mager salat til lunsj. Det ble nok i minste laget kcal-messig, men jeg overlevde til middag uten noen krumspring. Koteletter til middag i dag, med noen stekte grønnsaker ved siden av. Ja, ja...

 

Nå er det te-tid, og hvis jeg gidder tror jeg det blir noen timer ved symaskinen :D

 

Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her er det også te - chili-te for meg nå...det må vel være forbrenningsvennlig tenker nå jeg...:-)

 

Men den symaskinen nevner du innimellom...jeg blir litt nysgjerrig da skjønner du..! Hva er det du sysler med? Jeg tipper det kanskje er quilting ...eller..? Kanskje du er designer av klær for alt jeg vet!! Spenningen stiger......:-)

 

Jeg har sydd opp noen mil med tråd opp gjennom årene, men det var mest klær til barna og meg selv. Nå lønner det seg jo ikke å sy klær lenger, men symaskin har jeg...ganske ny til og med. Kjøpte meg maskin som jeg kunne bruke til lappeteknikk og quilting... i tilfelle jeg skulle begynne med det...ja..ja..! Har ikke blitt til noe enda, men hvem vet......hmmmm

 

Nei, nå får jeg drikke teen min før jeg tar en tur i badet.....

 

Klemz så lenge . Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne symaskinen min brukes mest til lapper og quilt, ja... Sydde lappe-kapper til mine kjøkkenvinduer i jula, totalt 7 løpemeter med sorte og hvite ruter. De skal fores og quiltes, men det ble så som så med det i går.

 

Minstemannen spiste opp all tiden min, og det endte med at jeg stekte noen vafler til disse gutta mine istedet.

 

Jeg har vært flink i dag også, gått tur/retur jobb og spist riktig. Det var skikkelig "labbete" å gå, ingen brøyta fortauer eller veier her nei, men desto bedre trim vel?

 

Mannen min har laget middag til meg i dag, minsten sendes på fotballtrening, og jeg gleder meg til litt fred og ro i heimen et par timer. :)

 

Så nå skal jeg kose meg litt, te blir det sikkert også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Flink du ja - høres ut som gardinene er lekker:-) Tenkte meg at det var no' sånt du holdt på med ja!!

 

Jeg har også gått tur i dag. Først gikk jeg til fysio'n - 3 km - og da var det godt å legge seg ned på benken ja...:-)

I ettermiddag har jeg vært på treningsstudio sammen med venninna mi. Jeg tråkket forsiktig i vei på tredemølla som start og avslutning men jeg gikk i solariet mens hun trente styrke. Det funket!! Nå har jeg spist røkt skinke og kålrotstappe til middag og er skikkelig mett og god:-) En kaffekopp nå og så er det sofahvile...

 

Jo, dagen i dag har faktisk en del solskinn i seg....ryggen er nok i bedring, men jeg sitter oppreist kun når det er mat på bordet......og det går faktisk heeelt fint!!

 

Nyt kvelden - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det endelig helg, og i morgen er det ny veiing. Har en kjempego' følelse, og må si at jeg gleder meg! Blir skikkelig skuffet hvis det ikke er godt resultat.

 

Har vært gørrflink hele uka, gått til jobb, tur med hunden, spist riktig mat og det er ikke måte på. Fått i meg en kanne med grønn te hver kveld, skal visst hjelpe på forbrenninga, og det gjenstår jo å se. Iallefall tror jeg saltet fra pinnekjøttet nyttårsaften er ute av kroppen.

 

Planen for helga er i grunnen bare avslapning, kanskje en soltime og fòring av gardinkapper ;)

 

Gubben har fri også, så det blir en hyggelig familiehelg ;)

 

Ha en superduper helg alle sammen! :( Jeg kommer nok med en vektrapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar, og er tydelig inne på rett spor nå. Nedgang på hele 2 kg siste uka, det vil si at jeg har tatt av juletillegget pluss 400 gram ;)

 

Jeg ble så glad at jeg hadde lyst på en krigsdans, i tilnærmet netto'n ;)

 

Men siden resten av huset sover, gjelder det å beherske seg. Jeg sender varmer tanker til min grønne te, og tror, nei VET, at dette er noe jeg skal fortsette med.

 

600 gram unna det første målet om å se 7-tallet. Å gud, dette var jammen godt for humør og pågangsmot!

 

Her blir det nok smått med utskeielser i helga! Jeg skal "sutte" på denne karamellen hele uka, jeg!

 

Ha en kosehelg i snøværet (det snør iallefall på romerike)!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

wow, så flink du har vært:) 2 kg er jo kjmpemye!

Hva heter den teen du drikker?

Jeg har ikke helt klart å begrense matinntaket igjen etter jul, men jobber med saken. Har i alle fall kommet godt i gang med treningen:)

Stå på videre, snart når du målet om å se 7 tallet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det gjør du rett i - sutt på denne karamellen du! Du har vært kjempeflink!!! 2 kilo!!

k015.gif Jeg bøyer meg i støvet og klapper....!!

 

Ja, den grønne teen du - det kan være noe der! Kjøper du løs vekt og hva er favoritten? Jeg har kjøpt med eple og kanel, men har også prøvd ingefær og den var kjempegod:-)

 

Ja, du klarer nok å komme deg gjennom helga du ja - svever nok kan jeg tenke meg. 2 kilo - det var da ikke måte på heller da - råskinn!! Hvor mange kilo er du nå da og hvor langt skal du? Jeg bladde ned her, men fant ikke svaret i farta....

 

Jeg var på vekta i dag også, der var det ikke mange hundre grammene som var forsvunnet.....du har nok tatt dem alle!! Vel, vel, får satse på masse grønn te jeg også gjennom helga så kanskje vekta smiler på mandagen....skulle så gjerne ha sett 70,9 eller så (krysser fingrer...)

 

Ha ei strålende og lett helg Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppmuntring :(

 

Teen jeg bruker er rett og slett grønn Lipton te med sitrus, traktete, kjøpt i en butikk i Sverige for evigheter siden tror jeg. Jeg har en sånn IKEA-te traktekanne, som jeg fyller. Får nok i meg 4 store tekopper når den er tilnærmet full.

 

Krepsedama, har ikke vært så flink til å forske på grønn te, har vært hekta på ulike krydderteer. Liker også godt earl grey med forskjellige smakstilsetninger. Men jeg skal jammen bli flinkere nå ;)

 

Når det gjelder vekta startet jeg på 91,5 for evigheter siden, siden jeg har hatt dette tarmtrøbbelet har det gått veldig trått. Ambisjonen min er å komme ned til 70 da... så det et stykke igjen enda. Men jeg føler at det er løsna litt i det siste...

 

Lykke til med vekta på mandag :)

 

Nå har jeg vært en tur på Black Design og fylt opp huset med rosa og lilla lys, lysglass og duker til stua. Til gangen ble det turkis og creme-farge, og på kjøkkenet holder jeg meg til sort, hvitt og sølv. Har også fått fylt opp med primulaer i mange lekre vårfarger, så nå kan våren bare komme... Våryr allerede?

 

Nå roper symaskinen på meg!

 

Ha det supert til vi tastes igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen tror jeg du er litt våryr allerede ja....:-) Laga vårstemning i heimen og allting- Men det er mye som kan virke på humøret og stå-på-viljen, og det du nå har gjort må vel være nettopp noe i den tur vil jeg tro.

 

Kjenner jeg får lyst å rette ryggen (...aaauu) og når en er lett til sinns, kjenner en seg faktisk litt slankere.....snåle greier.....kanskje er det bare noe med meg...?

 

Men du er jo like ved den magiske grensa til 79,9 da Anitgro!!! Jeg skal love deg at det vil du komme til å "kjenne".....faktisk langt inn i margen! Og da er det lov å gå rundt med et "dumt" smil eller fårete om du vil:D

 

Og vi som kanskje skal ha treff til våren og allting....nei, her er det bare å henge i stroppa som best en kan. Og vi to? .......får drikke vår daglige te:-)

 

Bord og skjenk står ny og fin her også, men har ikke rukket å få "stæset" enda. Tenkte å kjøpe et speil over skjenken med sølvramme og litt nytt "sånn-som-vi-ikke-trenger-greier" å pynte med. Kanskje se hva jeg kan ha av lysestaker og andre ting og tang....

 

Det er så avgjort helg! .... og nå drar vi snart til middag.

 

Nyt omgivelsene dine - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk jeg nok i går da jeg "ordna" til her. Men på utsiden laver snøen ned, så man "lander" liksom litt der.

 

Men det gjelder å ta imot det en kan få av energi, det var ordentlig hyggelig med noen nye farger i heimen. Og gardinkappene begynner å bli ferdige, og jeg blir sååå fornøyd ;)

 

Speil over skjenken høres veldig fint ut, jeg har en gammel symaskin i stua jeg har et speil over. Det trives jeg godt med.

 

Lørdagskvelden er unnagjort, og kosen ble et glass rødvin. Taco var middagsmenyen, og den er laget av karbo-deig. På grunn av tilsetningsstoffene i taco-krydderet, lager jeg min egen krydderblanding, og den jo også sukkerfri, så det er vel bra. Jeg hopper over taco-shell og lefser også, men stapper i meg mye salat, og litt guacamole, tacosaus og lettrømme til. Spanderer litt ost også. Noen kcal må jo til. Og blir veeldig mett.

 

Går løs på en ny uke nå med et stoort håp om å nærme meg magiske tall. Den dagen jeg kommer dit kommer jeg til å bli SÅÅÅ glad og gira ;)

 

Den som venter på noe godt, osv. :(

 

Ha en flott januar-søndag i snøværet!

 

 

Klem fra Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det er det delvis her: ligger et lag med skyer i horisonten, men sola skinner på de. Noen få kalde grader, men ikke noe å snakke om, og definitivt ikke snø her da - Du er nok luuur som har laga litt vår innendørs :-)

 

Synd det ikke er lov å legge inn et bilde her ja; kunne tenkt meg å se gardinene dine!! La meg se......hmmm ;) ...... kjøkkenvinduet mitt er vel ca 1,60 vil jeg tro..??...hmmmm...ja det stemmer nok det....

 

Men du får ta bilder da vettu; vi må da se på bilder når det blir treff ...ikke sant?

 

Høres godt ut med taco - lenge siden jeg har spist det - gubben syns det er litt sterkt. Men jeg liker smaken og jeg er glad i salat - stort sett veeeeldig glad i sterk og krydret mat. ....pssst... spesielt mye kalorier i tacokrydderet siden du lager ditt eget?

Vi fikk erter, kjøtt og flesk hos min datter i går og jeg forsynte meg meg med saltkjøtt og kålrotstappe - nyyyydelig, men ikke sikkert det er så lurt med det salte kjøttet.

 

Jeg hadde tippa under 71 på vekta i dag morges, men det er morradagen som teller da - I cross my fingers!!! Og jeg tror du denne uka - med så gode vårfølelser i kroppen - når den magiske grensen - og jeg skal glise sammen med deg:D Vi er jo noen or'ntlige stå-på-jenter da - er vi ikke?

 

Ha en kjempefin søndag og en uke heeeelt utenom det vanlige - stå på!!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra, hurra for deg. Strålende resultat. Er det ikke moro?

Jeg er sikker på at med en superfokusuke til så dukker 7 tallet opp.

 

Heier på deg ( selv om du slår meg på 7 tallet, men jeg kommer raskt etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bukker og neier, Ninass... Det er jo moro når det synes på vekta at man er flink...

 

Krepsedama, gardinene er fine, synes jeg da... Siden jeg har et stort kjøkken med altfor mange vinduer, er det hele 7 meter totalt.

 

Har ikke sjekket kcal-innholdet på taco-krydderet jeg, men det er den der stivelsen jeg må styre unna. Steker i en krydderblanding av spisskummin, hvitløk, litt paprika (fin farge), salt og chilli. Om det smaker "riktig" vet jeg ikke, men det smaker iallefall godt.

 

Det så ikke ut som det salte kjøttet ødela for mye for deg heller, med den nedgangen du har hatt siste uke ;) I så fall har du "spart" litt da, på vektnedgangen mener jeg. Det kommer for en dag...

 

Og snart er det te-tid. Lurer i grunnen på noe der... Etter at jeg startet med en kanne grønn te hver kveld, har jeg svettet... og svettet. I går var det så ille at jeg tok tempen...og den var 37,1. Hmmm, ikke feber iallefall. Men skikkelig våt på kroppen...

 

Så nå lurer jeg kraftig på om kroppen kommer jobber såå voldsomt av litt te, eller om det bare er å innse at overgangen kommer for en dag??? Må sjekke ut det der litt tror jeg. Det blir nok te denne uka også, for å se om det blir bra resultat på vekta denne uka også, før jeg kjører noen tefrie dager...

 

Er det noen her som har erfaringer med grønn te og forbrenning?

 

 

Ha en flotters uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag unnagjort :) Har fullt fokus fortsatt, og den grønne teen er fortsatt med meg. Svetten har gitt seg litt siste par dagene. :)

 

Har gått til jobb i dag også, men burde vært flinkere med mosjon. Det blir liksom litt lite tid til overs, med barn og kveldsjobbende mann...

 

Dårlig samvittighet er ikke medisin, så det gjelder å unngå det. Litt kveldsmat nå, og en time i go'stolen, så er det natti, natti snart :)

 

 

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

7 meter kjøkkengardiner!!! Hvor mange dekker du til på ditt kjøkken da? Kanskje vi kommer på middag hele hurven vettu...:-)

 

Skål!! ......med te!! Jeg sitter med min grønne te med eple og kanel....mmmmm

 

Ja, nå er speilet innkjøpt og oppmontert og ny taklampe er hengt opp. Ble fiiint ja! Bred sølvfarget ramme og ditto lampe.....fornøyd ja :-) Kjøpt noen høye lysestaker for kubbelys og så her har vi tent lys og kost oss! Men ingen rødvin...! I morgen derimot skal vi på vinbar - konsert med 2 damer og 1 gitar - helt uten mic og forsterkere - det blir trivelige 2 timer. Det regner jeg med er nok for ryggen (som forresten blir bedre og bedre dag for dag)

 

Dårlig samvittigheter løser ingen verdens ting Anitgro! Nei, man trimmer/trener det man har lyst eller tid til - sånn er det med den saken! Har en gjort så godt en kan må vi heller rette ryggen og være stolt. Kanskje får vi bedre tid en annen dag og da tar vi det igjen!! Klart vi gjør ....Klart vi kan!!!

 

Høres ut som du har hatt en flott dag - Sov godt!

 

Klemz fra Krepsedama:D

 

 

Jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ser at det løsner skikkelig for deg også nå på nyåret.

Vi startet faktisk omtrent på det samme i januar, og er vel begge på 80-tallet nå.

Morsomt:-).

Vi fortsetter sånn ikke sant?

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...