Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Hei Anita :)

 

Ser at vi hadde ganske likt utgangspunkt, veier omtrent det samme nå, og har omtrent samme mål. Kan bli artig å følge deg fremover.

 

Å gå til jobben er forresten fin mosjon, så du trenger da ikke å ha dårlig samvittighet selv om du ikke rekker å trene i tillegg. Nå vet ikke jeg hvor langt det er da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

Krepsedama, det er fullt mulig å lage litt haraball kjøkkenet mitt, dekker til 12 på bordet jeg har, men kan vel få plass til flere om det er påkrevd. Høres ut som du har fått det snasent, synes det høres ut som du fortjener å ta et par frimerker i vin til helga, jeg da :) Kos deg på vinbar/konsert i kveld da, og pass på ryggen din!

 

Julianna, så hyggelig at du er tilbake! :) Det har løsna litt for meg, håper det fortsetter... Vi satser på det, ikke sant? Nå følger vi hverandre sammen til målet!

 

Snupsipups, vi får følge hverandre...

Det gjelder å holde koken i gode og onde dager :) Det er hverdags-mosjonen som gjelder for meg om dagen, blir omtrent 50 minutter tur/retur. Siden vi har en liten firbent, blir det jo noen turer i tillegg også.

 

Henter motivasjon i massevis her; tusen takk for at dere finnes :)

 

Ha en superduper kveld!

 

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen gjør du bra trim du de dagene du går på jobben, så du skal ikke ha noe dårlig samvittighet i det hele tatt. Du skal bare ta det det som en bonus hvis du tar deg tid eller orker noe i tillegg til det. Du skal kose deg jenta mi - med trimmen også!

 

Godt å vite at der er plass nok :-) Ja, det er det ikke på min spiesplass, men i spisestua dekker jeg til 14, så ......så her kan det også bli liv, rai-rai.....

 

Skal lage middag før vi drar på vinbaren i kveld - det blir mørbradbiff med salat, så det blir en middag med få kalorier. Har også gått 4 km inn til byen i dag, men huttetu for et føre. Jeg hadde kjetting på beina, men det var isfrossent og selv om det var strødd var det uggent å gå.

 

I morgen skal jeg forsynemeg legge meg på sofaen og vente til jeg drar på trening til tredemølla - det blir hakket bedre:-)

 

Så med ikke altfor mange kalorier på matinntaket i dag, gode trimpoeng, skal jeg kose meg med et par gode glass vin på vinbaren i kveld.......a035.gif

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg veier meg på lørdager, er helga forbundet med en del spenning... Har holdt koken både med gåing og tedrikking, men har allikevel ingen god følelse for veiing i morgen.

 

Håper du har kost deg i kveld også, Krepsedama... det fortjener du virkelig! Det er kjempelenge siden noen har sagt "jenta mi" til meg... du er søt altså :), det varmet jammen... *smiler*

 

Sunn helgekos, snupsipups, tenker du mat?

 

Jeg har en favoritt som er fylt kalkunfilet, fyller med krem urteost (lett-variant), vender i egg og litt parmesan... Steker i ovnen, har basilikumolje ved siden av... Masse frisk basilikum med litt olje, jeg bruker stavmikseren, har en sånn liten bolle med kniv på til den... Tilbehør; ja, fersk pasta kanskje... Nå spiser ikke jeg pasta, men jeg lager det til de andre da... Og selvsagt salat... Skikkelig vårmat..... begynner å nærme seg tiden for det nå. Siden kalkun er veldig magert, kommer man bra ut av det, må selvsagt beherske seg litt med den der oljen da... Kjøper kalkunfilet i Sverige jeg da, der er det veldig billig...

 

Nå ble jeg nesten sulten... Men man blir jo mett av te også....*fyller opp koppen*

 

Imorgen er det ny veiing, krysser fingrene :)

 

Ha en god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du er veldig flink jeg. 50 minutters gange er jo bra.

 

Den kalkunen din hørtes skikkelig god ut. Tror jeg må ta meg en harrytur og hamstre litt kalkunbryst igjen. Da pleier det å bli med litt karbonadedeig også, så kanskje jeg skulle tenkt litt på det.

 

Ellers ble det en times skogtur med mye opp og nedstigning i går. God og svett da jeg kom hjem, så jeg er fornøyd.

 

Ingen store planer i helgen bortsett fra trening i morgen. Her blir det nok mye TV titting og ikke minst håndball på TV samt strikketøy. deilig med en rolig helg.

 

krysser fingrene for veiingen din i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte det liksom på meg, det ble stillstand i dag :)

 

Vet ikke om jeg har spist for mye salt mat denne uka... for jeg har ikke gjort noe annerledes enn forrige uke... Har gått til jobb, og det har blitt noen timesturer i tillegg. Har drukket te hver kveld og.... ja, jeg tror ikke jeg skal gruble over det her. Må vel bare akseptere at det går i rykk og harde napp.... Ikke noe nytt akkurat. Men jeg øyner liksom et håp hver gang det løsner litt.

 

I dag blir det hjemmelaget pizza til resten av familien. og for meg blir det laks, tror jeg...

 

Det blir en rolig helg her også, Ninass... Gubben har jobbehelg, og nå skal småtten og jeg ut og fornye litt garderobe...og kjøpe ny skjorte til skoleball. Litt koselig det da.:) Og hvis det passer sånn skal vi stikke innom et reisebyrå, vi lurer litt på et middelhavscruise til sommeren.

 

Jeg skal drikke myye vann i dag, og ta en liten kontrollveiing imorgen, bare for å se om det hjelper liksom...

 

Ha en super, kald vinterhelg :)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n020.gifIkke fortvil om det er stillstand Anitgro. Om det er stillstand eller noen hundre gram ned er faktisk ett fett og om det går et par uker slik, er det viktig å ikke gi opp. Jeg har nemlig selv mange ganger tenkt at nei, da kan jeg likegodt spise og så gjør man nettopp det - som en slags trøstespising - og da fortsetter man stillstanden eller oppgang.

 

Du vet sikkert like godt som meg at hvis vi greier å kontrollere hjernen vår, fortsetter vi bare å være like flinke og så løsner det. Jeg vet ikke hva eller hvordan kroppen "tenker", men forbrenning er rare saker. Jeg vet bare at hvis jeg er tro mot målet jeg har satt, kommer resultatet...akkurat som med sportsresultater gjør det for idrettsutøverne.

 

Men, det kan være vanskelig nok å være tro mot sine mål; fristelser finnes i hver en krok...! Det er vel derfor vi er her for hverandre. Men jeg tror ikke akkurat at du dveler ved dette; du går for laks og resten av familien pizza? Vet du hva jeg kaller dette?? Kontroll..! Hold fast i det og ikke slipp taket!!!:-)

 

Og jeg hadde en "helaften" i går kveld: Rene lav-kalori gourmet-kveld!! ....og med sååå mye skryt av ny kjole!...slank!...osv. Jo, det var en kjempekveld!

 

...og resten av helga blir så definitivt IKKE noe "unne-meg-litt-ekstra"-greier. Her skal det være kontroll....så da er vi to om det - ikke sant??

 

Ha ei super helg - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand er bra det! Lett for oss andre å si, men det er faktisk sant. Det går i rykk og napp og når det rykkene ikke går oppover, men holder seg stabilt, så er det bare å juble.

 

Du skal se at neste uke eller uken etter blir rykket større enn forventet, og da riktig vei hvis du fortsetter å fokusere.

 

Du vet jo alt dette, men jeg sier det likevel, like mye til deg som til meg selv.

 

I ettermiddag er det trening på programmet. Blir greit.

I går ble det Harrytur, så nå bugner fryseren av kylling, kalkunbryst, karbonadedeig og svin.

 

I morgen er det vektbesøk på meg. tror det går greit, men det store hoppet tror jeg nok uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her nei...... Kontrollveiing ga meg ingenting, dessverre... Så da var det vel sånn da.. Og det ble ingen laks på meg i går... Men salat. Var på senteret, der er det en sånn selvbetjenings salatdisk. Så jeg gikk "berserk" der, og koste meg med god salat. Litt hvitløks-rømmedressing på, men det var rundt 1ss, og uten "lørdagsgodt" var vel det lov? Gutta mine hev innpå en hel langpannepizza...

 

Krepsedama, skulle likt å sett deg i den kjolen altså...

 

Ninass, jeg vet jo alt dette med vekta, ja, men kan visst ikke høre det ofte nok :D Så deilig å ha full fryser med sunn mat... Vi reiser også regelmessig, det forenkler mye i en travel hverdag og ha tilgjengelig det som trengs for å ikke skli ut... Lykke til med vekta imorgen!

 

Stusselig vær i dag, gubben jobber, og det regner oppå all det umåkte snøen fra i går kveld. Så nå gjelder det å "brette opp armene", og komme seg ut å måke!

 

Og Middelhavscruiset er bestilt, så da har jeg en karamell der :D

 

Ha en flott søndag!

 

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårnings! Her er det full fokus skjønner jeg og d e så bra atte:-)

 

"........det forenkler mye i en travel hverdag og ha tilgjengelig det som trengs for å ikke skli ut..." Du har så rett Anitgro, det er det viktigste for å lykkes faktisk. Jeg nesten misunner dere den Harry-turen!

 

Blir litt langt fra Molde, men skal prøve å huske det og ta med i tidsberegninga når vi er nedover. Det hender da vi er sørover da vi har barn og barnebarn i hovedstanden og på Hadeland.

 

Lykke til med snømåkinga, MEN PASS PÅ RYGGEN!!

 

Søndagshilsen fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen gikk det bra med, og det ble bra med trim ellers også i går, 1,5 trimpoeng er bra til å være meg. Snømåkingen ble også litt mosjon, men det er ren bonus :D

 

Men det er litt lite drivstoff på tanken i dag....;) Skal "pull myself together" og komme meg en tur ut snart, før eldstesønnen kommer innom...

 

Matmessig er jeg flink, tror det blir et deilig bad og litt te etterpå. Også tidlig i seng!

 

Ny dag og nye muligheter imorgen!

 

 

Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som en deilig dag Anitgro:-) ....og at en kan kunsten å nyte tilværelsen og ta det beste ut av dagen er en kunst.

 

Det ble ikke trim på meg i går, men i dag har jeg vært på trening, og her ble det av og til det samme - 1,7 trimpoeng! Jeg får bare ta det jeg greier og TØR om dagen.

 

Glatta er på max her på traktene nå, så det er viktig å trå forsiktig. Nei, får vente til det blir bare veier eller snø.

 

Ha en fin kveld fortsatt og en flott uke - vi "snakkes" - Klems Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig med stillstand, men ofte kommer det et hopp ned på vekta ved neste veiing bare en er flink og stadhaftig. ;)

 

Jeg er helt tom for energi i dag jeg også etter en lang arbeidshelg, så zumba ble byttet ut med sofaen. Men det tar jeg igjen i morgen tidlig :D Har iallefall fått gått en tur på 30 min i dag morges, bedre enn ikkeno.

 

Den kalkunen skal jeg forresten prøve ut en dag, hørtes kjempegod ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det badet, sammen med en god natts søvn gjorde underverker :D

 

Koser meg med grønn te. Har betalt depositum på Middelhavscruise i dag, og har raidet klesskapet for "gamle" kjoler, og prøvd og prøvd. Trenger lang kjole og flere korte... Alt som var "brukbart" passet, noe må kanskje sys inn litt... Tror kanskje jeg må la meg friste av en ny eller to også... Vente til litt nærmere sommeren da, i håp om at jeg krymper litt til...

 

Og apropos kalkunfileten, har snakket så mye om den nå, at jeg tror jeg må lage en til helga... Den er kjempegod... Og et lite tips, handler man kalkunfilet i Sverige, har de også små esker med frossen basilikum. Pleier å spe på med en sånn sammen med en frisk plante... De hadde sånne her før også, men har ikke funnet det de siste åra..

 

Har ikke gått til jobb denne uka, satser på å være tilbake på rett spor imorgen!

 

Ha en fortsatt fin kveld!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middelhavscruice hørtes bare helt herlig ut da. Og så klart du må unne deg nye kjoler når du skal på noe sånt ;) Og fortsetter du å være like flink som nå så blir de i en helt ny størrelse også. Det er moro det.

 

Jeg har fått tilbake energien igjen jeg også. Dvs jeg måtte ta meg en ekstra lur på sofaen i formiddag, men etterpå har jeg følt meg i storform. Nå har jeg akkurat vært å trent corebar, effektiv og artig time. Har forresten vært på helsekosten å kjøpt meg en rensekur i dag. Har ikke prøvd noe sånt før, men har hørt at det er lurt å begynne slankingen med en sånn en. De hadde jo mange sorter å velge i, men valgte en som dama i butikken sa hun hadde prøvd selv og som hun var veldig fornøyd med. (Det var forresten den billigste også). Spent på om jeg merker noen forskjell. Noen av dere andre som har prøvd før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg tror jeg dåner Anitgro....du er bra rå!! "... Alt som var "brukbart" passet, noe må kanskje sys inn litt..." .....hææææ?? Det er jo bare fabelaktig!!! ...Det er det - det må du være enig i vel?

 

Og så Middelhavscruise da!... Unn deg noe kjoler, ja - vet du det synes jeg jammen du fortjener....:-)

 

Makan... Ha en fortsatt fabelaktig kveld...makan...!!!??

 

Fabelous klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mye rart, men ikke detox...

 

Nye kjoler skal det nok bli, kjenner jeg... Med mitt meitemark-tempo, har jeg bestemt meg for å ha et mål om 75 kg før jeg reiser, dvs. 1. juli....

 

Må først komme meg til 79.9 da, som er mitt første delmål... I dag gikk jeg til jobb, og deretter 1 times rask tur med hunden. Minus 11 fordrer litt tempo, da, så det ble det...

 

Krepsedama, skjønner du har satt deg et nytt, og lavere mål :) Kjempehyggelig at du henger med oss litt til, da ;) Men i den farta du har varer det vel ikke mange ukene før du er der du vil... Tvi, tvi, gleder meg på dine vegne :)

 

Nå er det te-tid her i huset :) Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Synes dere er utrolig flinke med trimmen alle sammen. "En times rask tur med hunden..." ...ja det er så myyye mer enn de aller fleste som ikke har en firbeint venn gjør det!!

 

Klart du kommer deg på 75 kilo til 1. juli - det blir vel sånn ca 1 kg i måneden og det er jeg sikker på at du greier Anitgro. Du får vente med kjolekjøpet til siste dagene i juni da vettu.....;)

 

Ja, jeg blir nok inne her en stund til ja for det er ikke bare å gå ned i vekt. En skal greie å holde seg stabil over tid også også, og jeg kan ikke tenke meg noen bedre måte enn å hente litt guts her inne hos dere :-)

Alle gode ord som kommer en til del her, enten det går slik eller sånn, om vi er oppe eller nede, er bare gull verdt.....

 

....og takk for det:-)

 

Ha en fin te-kveld - skål i kopp!!! Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middelhavscruice.! Høres deilig ut. Og så i tillegg kunne gå og kjøpe lekre kjoler før turen. Blir nok skikkelig moro, det er jeg sikker på. Akkurat som Krepsedama sier, så er jeg sikker på at du klarer et kilo i måneden.

 

Synes egentlig jeg ser et 7 tall hengene i luften her. Tror det må være 7 tallet som henger over huset ditt og venter på å falle ned på vekten din til lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringer... det gjør veldig godt!

 

Åhhh.... jeg gleder meg stort til det 7-tallet!!!!! Har ikke falt for fristelsen til å snikveie, det kjennes egentlig bra ut, og jeg jobber med å ikke falle i "salt"gruva før jeg har veid meg på lørdag...

 

Saltlysten min er alltid stor... vet ikke hva jeg kan "mangle" da jeg...

 

Jeg vet jo at det går veldig sakte nedover, så derfor tror og håper jeg 75 kan være noenlunde realistisk før sommeren. Jeg har uansett ikke tenkt til å gi meg, så det får ta den tida det tar. ;) Noen lekre kjoler er jo ikke å forakte, hverken i den ene eller den andre størrelsen....særlig ikke den andre, den som virker litt mer fjern... str 40 kanskje... Hmmm...... :)

 

Holder koken matveien, og ikke minst med te. Skulle nok fått i meg litt mer vann i løpet av dagen, men... I dag har jeg holdt et skikkelig mislykka kurs på jobben, så egentlig hadde jeg hatt lyst til å trøste meg med noe jeg absolutt ikke skal ha. :) Men ikke pokker'n... Det blir te, og selv om minsten har bakt brownies, og det lukter ganske godt her, blir det te... og bare te.... SKÅÅÅL!

 

Trimmen i dag måtte vike for forpliktelse på jobb, måtte være tidlig ute, tok bilen... I ettermiddag ble det ukehandel, så da er iallefall det unnagjort. Imorgen tar jeg bena fatt igjen :)

 

Ha en flott fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bare te, ikke trøstespise.....jippiiiiii ......du e så flink atte:-)

 

Hold deg fast og hold deg hard....da kommer du tørrskodd til målet!! Dette blir kjempebra Anitgro - trøsten får være teen - ikke mye å gjøre seg feit av i den :-) Mye vann det forresten eller teller ikke teen som vann??

 

Selv har jeg greidd å holde matinntaket på det vanlige, så jeg er jo også spent til veiinga siden jeg har vagt å gå videre.

Jeg er overrasket over hvor greitt det egentlig går med tanke på at jeg ikke var på jobb på to uker og denne har vært kun for halv maskin.

 

Men jeg tenker litt sånn da at greier de det (dere her inne altså), så greier vel jeg det også! Sammen står vi på og tenker pokkers heller......;)

 

Ha en flott fredag du også - Førhelgsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så flink du er som holdt deg unna den brownies'n. Har ikke vært like flink jeg nei. Falt for fristelsen til å spise is med varme bær. Bare elsker bær. Og selve bærene er jo kjempesunne, men dum som jeg var tok jeg med en bar dæsj med is.... Ja,ja gjort er gjort. Når det er sagt, så har jeg også vært på en time knallhard spinning, så har da fått bøtet litt på skaden. :)

 

PS er sikker på at du greier 75 til sommern ;) Bare tenk på hvor flott du blir i ny kjole, brun og fin på cruice i middelhavet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Anitgro. Kurset blir jo ikke noe bedre om du spiser på deg noen kalorier. Og te ER GODT. Bedre enn masse annet, forresten.

 

Hvis du finner ut av det med salthunger, så vil jeg gjerne høre. Jeg har alltid lyst på salte ting.

 

Her er formen litt under middels, så trimmen får lide, men maten går greit. Krysser fingrene for i morgen. 7 tallet henger lavere på himmelen i dag, så jeg tror det er på vei ned til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto imot på "fredagskosen" på jobben i går også... En av jentene på jobben stekte den der, og kontoret mitt er "samlingsplassen". Og der kom det en rykende varm brownie og pistasjeis... Jeg fortalte dem at dette nærmet seg terrorisme... men sto "han" av... Nytraktet kaffe er ikke så verst det heller?

 

Snupsipups, den dæsjen med is forbrant du vel i løpet av spinningtimen... Man kan ofte tillate seg litt mer når man trener mye... og det gjør jo ikke jeg så...

 

Ninass, det er viktig å høre på kroppen har jeg lært, og trene når man orker... Det er enklere sagt enn gjort, men... Har begynt å lære meg å lytte litt mer etter hvert, både når det gjelder trening og stress... Ser at når kroppen er sliten og stressa beveger ikke vekta seg mye akkurat...

 

Og så til dagens hovedsak.... nemlig veiing. 7-tallet lar vente på seg, men i dag var det 80 blank..... Neste uke kanskje? Tenkte på det da jeg gikk med hunden i dag tidlig, at hadde det ikke vært for all den støtte og oppmuntring jeg henter her inne, hadde jeg neppe holdt ut... TUSEN TAKK ALLE SAMMEN ;):)

 

Nå blir det en tusletur til senteret (bor 10 minutter fra Strømmen storsenter), litt shopping og en soltime. I kveld skal vi til søstern.... og sikkert noen utfordringer matveien... Må gjøre det beste ut av det...

 

En annen ting jeg må fortelle da, ikke akkurat viktig for kosthold osv, men.... Mannen min har jo vært syk i flere år, uten at det har blitt noe "greie" på det, og han har fått høre at det er psykisk osv... I går kom endelig diagnosen, Bechterew... Stygt å si at det var en lettelse kanskje, men det VAR det, bedre å vite... Håper livet kan smile litt mer til oss i tiden som kommer :)

 

Ha en super helg, alle sammen!

 

 

Klem fra Anita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...