Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Takk for godord Anitgro:)

 

Ja, faktisk har du rett i at det hjelper på å skrive - føler litt at jeg forplikter meg til å gjennomføre på en måte. Og det hjelper ikke å late som for da lurer jeg kun meg selv.

 

Men du får konse på jusoppgaven nå først så den er i boks. Når den er levert blir det lettere å ta tak i de gode vanene i matveien skal du se. Jeg ønsker deg lykke til med jobbinga; D blir bra vettu:)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

er unnagjort, og denne uka viste "nåla" 81,5. En liten nedgang, 400 g, eller for å si det på en annen måte, ned det som var opp forrige uke. ;)

 

Det gjelder å ta med seg alle gleder man kan få, selv om jeg synes det går tregt. Har ikke hatt full fokus på trim denne uka, men noen trimpoeng har det da blitt. Siden dette er en "stress ned" helg uten det store programmet, håper jeg har det kan bidra til ekstra skjerpings. Mannen min har bestilt salat til middag i dag, da pleier jeg å lage en stooor salatbolle med alt sunt og godt jeg kommer over oppi, og skåler ved siden av med kylling, bacon, skinke, biff eller hva som måtte friste. Gutta mine spiser bakt potet med enorme mengder kryddersmør til eller hvitløksbrød, mens jeg holder meg til salaten. Men litt olje og eddik over blir det faktisk et godt og mettende måltid.:D Jammen godt at noen mannfolk også liker salat!

 

Imorgen blir det lapskaus, eldstemannen og kjæresten kommer til middag, og da gjelder det å følge opp de bestillingene som kommer. Siden jeg ikke spiser potet, tenkte jeg å ta av litt kjøtt og kraft når det er kokt, og lage en egen suppegryte til meg selv. De skal bli prøvekaniner for sjokolade fondant til dessert, skal nemlig ha rakfisklag om noen uker, og da tenkte jeg at det må være godt til kaffen hvis jeg får det til... Det gjenstår å se... Fikk jo det servert på jentefesten på jobben, og det var nydelig med is og friske bringebær til. Gjør det jo vanskelig for meg selv da, men jeg kjører med erstatnings-alternativ til meg selv, litt lettere da...

 

Joda, så absolutt optimistisk for uka som kommer... Gjelder å ha full skjerp nå før det starter med julebord, hotellseminar med jobben og det som følger med... Har ikke helt bestemt meg for hvilken linje jeg skal følge der enda... Skal jo leve litt også, men.... Kjipt å ofre all innsats for en skarve kveld eller to... Nei, den der må jeg tenke litt på.

 

Nei, dette ble mye babbel.... Ha en flott helg alle sammen!

 

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det er bra Anitgro! Det går jo riktige veien og det får en jammen ta med seg:) Er det ikke alltid slik da at det skulle alltid ha vært mer, eller i går, eller høyere, eller mindre.... uansett må vi bare være fornøyd - rett ryggen og vær stolt! Det er kort vei til 70-tallet...!

 

Høres ut som en kjempeløsning du har for kvelden - du har rett i at det er ikke for mange mannfolk som digger salat - heldiggrisen! Min gjør det ikke!

Her har vi kjøpt hver vår pepperbiff som bli middagen i kveld, og kanskje det blir et glass rødvin til Skal vi danse...;)

 

Rakfisklag ja - den e go' - minner meg om at året snart er omme; vi har rakfisklag hver nyttårsaften med 14 til bords. Kjempestas!

 

Men så var det festlighetene og et lettere liv da...hmmmm... Ikke lett, men hvis jeg føler meg "lekker" - forstår? - da kan jeg sveve i forsamlingen med glass i hånda og er ikke såååå gira på alt det gode... Du kan si det sånn at jeg er fornøyd med den ene tingen og den veier opp for alt det andre. Da er det verre for meg når jeg har nådd vekta. Da biter jeg på kroken som en sulten fisk og hva skjer'a? Jo, kiloene eter seg på igjen.

Jeg spiser fordi det er godt og sjelden fordi jeg er sulten nemlig, og det er ikke greitt å hanskes med.

 

Ha en strålende kveld med gutta dine:) Klemz fra Krepsedama

 

....psssst...den desserten høres heftig god ut....:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen, Krepsedama! Jeg skikkelig gleder meg til 70-tallet, burde vært for lengst! Og, desserten ble ikke spesielt vellykket, mennene i mitt liv var prøvekaniner, og det var nok litt for mektig og litt for mye stekt... Jeg smakte ikke, men hva har man prøvekaniner for?

 

Holder koken, og kroppen kjennes som den nærmer seg selv igjen etter et runde med noe hormonelle greier som kanskje er siste krampe av mens ;)

 

Er spent på veiing til helga, tror og håper jo. Holder meg unna vekta midt i uka. Går det bra, blir jeg så fornøyd at jeg brått "unner" meg noe. Går det dårlig blir jeg smådeppa. Derfor; lurt å holde seg unna, og ta det på lørdag når man er våken og opplagt, og klar for dommen :D

 

Har blitt altfor lite trim den siste uka, driver fortsatt med oppussing av toalett. Kveldene blir spist opp, rett og slett. Imorgen er det overtid på jobb, og fredag jobber mannen. Da blir det ikke mer trim enn det man får med en luftetur med hunden. Men rundt 1 times tur om dagen er da noe... selv om intensiteten kunne vært bedre.

 

Stå på videre; det gjør jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Er bare på snarvisitt, men har funnet ut at småvisitter er kjempeviktig:)

 

Skal ha 4 kollegajenter - vi er julebordskomite - på fredag etter jobb med middag og godt drikke, så det blir vel lang dags ferd mot natt er jeg redd. Ikke for det - det er jo hyggelig, men det var maten og vinen mest jeg tenkte på da.

 

....Vel, vi får jobbe desto hardere med å spikre sammen julebordet, for det er det som er kveldens tema da. Målet er at vi har alt klappet og klart til 10. desember som er dato for julebordet.

 

Men jeg forstår at jeg ikke skal prøve den dessertgreia di enda da i alle fall...... siden du mener den ikke var vellykket... Jeg tror jeg får gi dem noe fruktgreier med mager Kesam-vanilje - kan vel gå bra det?

 

En times tur med hunden? ...jo, takk, den er god trim du!

...pssst.....Hils hunden fra meg:D

 

Og på lørdag.....titter jeg innom for å høre nytt etter veiinga:)

 

Klemz fr< Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til tross for en travel lørdag med tapetsering. Ingen stor opptur, stillstand ;)

 

Føler jeg har gjort de riktige tinga, så jeg kjenner jeg blir litt motløs... Men, men... Nå skal vi kose oss med taco, og tror jammen det blir tidlig kveld idag. Jeg skal iallefall ikke trøste meg med utskeielse, bare så det er sagt.:D

 

Ha en flott helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Heisann for deg! Ikke noe å gråte for akkurat det Anitgro; du har ikke gått opp:) D e vel bra d!! Jo lenger en holder på og jo mer en har gått ned, så fastere sitter de siste kiloene vettu.

 

Synes du skal være fornøyd med stillstanden jeg - og kanskje synes det mere på vekta til neste lørdag...;) Ingen grunn til å være motløs, du vet vel likså godt som jeg at det er tålmodighet som gjelder.

 

Taco ja...mmmm..... d e godt! Bruker du vanlig kjøttdeig eller karbonadedeig? Eller kanskje hakket kjøtt?

 

Uansett, koz deg på lørdagskvelden! Vi har nettopp spist stekt kyllingsbryst krydret med sitronpepper og stekegrønnsaker med løk....mmmmm...godt det og!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, blir bare litt motløs....

 

Setter inn støtet med masse vann, kanskje det kan hjelpe?

 

Hyggelig at du er innom, Krepsedama :D Kyllingbryst høres absolutt godt ut, tror jeg må ta det en dag jeg også.

 

Bruker alltid karbonadedeig, her i huset finnes det aldri kjøttdeig. Og siden jeg styrer unna det meste av gluten, blir det taco karbonadedeig med salat og tacosaus og en dæsj lettrømme :( Godt det da.... Resten av familien spiser tortillalefse til...

 

Nå er alle adventslysene funnet fram, og det ble en god times tur i dag i "møkkaværet". Minus 10, og skikkelig vind; da gjelder det å kle seg godt. Deilig å komme inn igjen da. I dag ble det urte/hvitløksmar. laks og blomkål/brokkoligrateng til middag. Kjedelig, men velsmakende.

 

Har også bakt serinakaker sammen med minstemann, lukter godt gjør det... Får være tilfreds med lukta... det skal ikke inn i min munn...

 

Sitter her og lader opp til en ny arbeidsuke. En dag på jobb, 2 dager på kurs, og 2 dager på ledersamling. Avslutter med julebord på lørdag. Pust i bakken på søndag, og deretter eksamen mandag og tirsdag.

 

Da sender jeg gutta mine på fotballtur til England, for å få huset for meg selv. Minstemannen vet det ikke enda, surprise, surprise :) Regner med at det slår an ;) Kjenner at det skal bli godt når alt dette er over...

 

Nå har gubben kokt kaffe, og etterpå tror jeg det blir et deilig, varmt og avslappende bad.

 

Ha en super uke, både Krepsedama, og alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mmmmm....kjenner lukta av julekakene helt hit......;) Er redd det ikke blir så mye baking her i huset. Må lage min julsprut; ser ut som sprut, men det er anispulver i og mørk og lys sirup så det er bare formen som ligner på vanlig sprut! Den er ganske sprø og knekk, og en av sønnene må alltid få en boks til jul:)

---ja, også kransekake, men det er mest til gjester:o

 

Må kaskje prøve lettvarianten din på taco; fikk litt vann i munnen for det er ganske lenge siden jeg har spist taco, men smaken er hærlig. Jeg er sånn hipp på alle sterke smaker, så jalapenos og chili er gode smaker til meg...

 

Men nå nærmer senga seg kjenner jeg... blir så god og trøtt av krydderte!

 

...og i morgen har jeg veiedag - sukk hjerte men brist ikke....

 

Da ser vi fram mot en ny arbeidsuke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det blitt i dag :(

 

Godt du kjenner kakelukta, Krepsedama... Det blir ikke så mye baking her heller i år, men skal ha fullt hus både julaften og 1.dag, så litt må det bli. Ungene får velge, for da blir det spist opp. ;)

 

3 nye cm knepet (litt skuffet der kanskje, følte det var mer), men samlet nedgang er 53 cm :D

 

Har prøvd å pøse på med litt mer vann enn jeg pleier, og nå koser jeg meg med en kopp grønn te med citrusfrukter. Og varmen kommer sigende etter turen... Lysene er tent i alle rom , og....vips, der kommer minstemannen hjem... Da var det slutt på idyllen for en stund...

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

3 cm her og 3 cm der....53 cm til sammen!!! Det er jo myyyye det! Jeg har ikke målt meg jeg, men jeg har sydd så mye klær gjennom mange år, at jeg vet det nesten ville ha vært et problem å få sydd inn klærne........ Den er god du - kjempebra er det :(

 

Og grønn te der i stua og ja - det spørs om det kan være fare for at vi bli litt grønnfarget før kulda slipper taket og våren kommer på besøk, men så lenge vi ikke blir helt "grønne" så gjør det jo ikke no'....;)

 

Nei, la oss tenne lysene og holde oss til den grønne teen så tror jeg vi får en flott førjulstid og en enda flottere "gave" til oss selv når jula er her.

 

Nå venter senga her - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er både seminar og julebord unnagjort, og det ble litt kontrollert utskeielse... En ribbebit og noen drinker ble det nok, ja...

 

To dager på seminar ble nok også litt feil matveien, og attpåtil noen glass vin.

 

Vekta vil jeg ikke snakke med før neste helg, tror jeg... Kroppen kjenner at det er like greit :D

 

Nå blir det 2 dagers hjemmeeksamen, og det burde vel gå greit matmessig. Laget elgskav til middag i dag, og det smakte godt i vinterkulda.

 

Krepsedama, håper du holder koken ;) Vi blir så inspirert av deg, så det er stusselig når du blir stille noen dager!

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....ja det er en skikkelig utfordring det; vi skal jo ha det hyggelig! Men jeg synes jo det virker som du greidde den biffen bra da. Håper du blir venn med vekta igjen:)

 

Ikke trøstespise vettu..... det er nok håp i sikte skal duse g015.gif Bare vi er standhaftige nok så er løsningen her!

 

Klemz fra Krepsedama:D som sitter her med tekoppen sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter en travel tid med bl.a. julebord, rakefisk lag, eksamen som gikk aldeles strålende og en skikkelig runde med influensa, er jeg tilbake på rett spor.

 

800 gram opp var det ved siste veiing, og jeg tror det meste av utskeielser var på eksamen... 48 timer hjemme alene med bøkene og full konsentrasjon. Gikk først berserk på en 200 grams sjokolade, den gikk ned på høykant. Maten ble feil, og jeg stappa i meg det jeg kom over av usunne greier. Dagene ble avsluttet med et rødvinsglass begge dager. :) Sov som et barn da :), godt for noe!

 

Gjort er gjort, og spist er spist. Resultatet ble strålende, men da tenker jeg på eksamen, og ikke på vekta! Vet fra før at vekta ikke har suksess når jeg stresser og maser, og der har jeg brukt opp dosa mi de siste ukene. Fredag lå jeg rett ut, med feber, sår hals og uante mengder snørr og gørr. Siden det har matlysten vært borte, og det har gitt meg anledning til å hente meg inn litt igjen.

 

Håper vekta beveger seg i riktig retning mot helga :)

 

Så, jeg holder koken, har ingen planer om å gi opp enda nei!

 

Ha en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom på julebesøk. Motivasjonen kommer sigende, så snart er det gode vaner på plass igjen.

 

Har bestemt med for 8 kilo de første 12 ukene av 2011, uansett hva utgangspunktet er. Skulle jeg henge etter, må jeg bare sette inn ekstra innsats for å ta igjen. Omtrent som et budsjett.

 

Gleder meg til å orke å fokusere igjen. Har egentlig lyst til å starte nå, men lar motivasjonen bygge seg enda mer opp så jeg er supermotivert når vi er rundt nyttår.

 

Stor juleklem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid bra når motivasjonen kommer sigende, Ninass, og det må liksom litt motivasjon på plass for å få det til...

 

Der er jeg også nå... jobbe litt med den... Men jeg fikk en skikkelig opptur i dag, etter 2 uker uten veiing, var det en nedgang på 1,4 kg. Det er jeg strålende fornøyd med :)

 

Er flink i hverdagene, det som er vanskelig er å stå i mot når det fristelser som byr, ikke sånn type et kakestykke, men jeg er litt sånn er det fest, så er det fest :) Da er det vanskelig å holde på alle gode forsetter. Og i desember står jo fristelsene i kø. Nå er det 1 kg igjen til det første delmålet, og en snau uke til julaften. Får ta det som det kommer, men fikk litt ekstra "drive" til å være skjerpet nå.

 

Julaften skal jeg kose meg litt, resten av jula må jeg se litt an. Siden jeg er så vanskelig med maten, og hva jeg tåler, blir det ekstra utfordrende å gå bort flere dager på rad.

 

I dag skal det stekes medisterkaker og karbonader (som sønnen har bestilt til 1. juledags brunsj), daimiskake skal gjøres ferdig, og 50 Sarah Bernard skal duppes i sjokolade. Lukter ikke så veldig jul enda, men jeg må si at jeg koser meg med tillaging til jula. Det blir også nougatformer med peanøtter, og litt sursild... Ikke akkurat slankedrive over alt dette julesnakset.

 

Jeg gjør som Krepsedama, koser meg med krydderteer... :) sammen med juleforberedelsene :)

 

Ha en flott uke med de siste juleforberedelsene, alle sammen!

 

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Julebesøk eller julebukk....?

 

Jeg tror jeg vil gå julebukk! Gamle tradisjoner som nesten helt er glemt, men jeg kommer altså innom nå...hau.hau.. :-)

 

Bare innom for å se at det er liv, og det er det jo! 1,4 kg da - liksom ikke måte på så flott det går! Det var vel en flott førjulsgave vel? Jeg nyter følgelsen sammen med deg.

......riktig julelekre gikk de gjennom juleuka.... sånn blir det vettu:D

 

Og så er det bare en kilo igjen til julemålet ditt - D e jo knallbra da!

 

Selv håper jeg vekta går under 72 til mandagen, og da er jeg fornøyd - faktisk ganske fornøyd.

 

Nei, vi får ta oss en julete-skål og nyte lørdagskvelden!

 

Hau-hau fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4 kilo. Superbra! Jeg tenker at det begynner å kjennes godt nå og ikke minst synes.

 

Gleder meg til å vanke her inne igjen. Tror 27 desember blir startdato i setdet for 3 januar. Er såååå klar nå, så da er det vel ikke noe å vente på.

 

Glatulasjonsklemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motivert til å fortsette nå. Var hos min thailandske stemor i går, og ble møtt av varme vårruller og varme vafler. Klarte å stå imot, og drakk svart kaffe :)

 

Hmmm, veldig lett når man er i riktig modus... Tror neste veiing på bli morgenen på julaften, 1. juledag virker ikke helt bra... Skal kose meg litt julaften. Vi har en ganske snål tradisjon med å bestille pizza lille julaften, tror jeg skal stå over den i år. Bestille en salat, kanskje? Skal prøve å begrense antall dager med utskeielser... Huset er fylt opp med sjokolade og andre go'saker, men foreløpig frister det ikke. Håper det varer :D

 

Ninass, hyggelig at du snart er tilbake, vi savner deg, trenger både ros og ris vet du...

 

Ha en flott førjulsuke!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Glemte veiinga i stresset før jul, og sannheten er at jeg ikke har lyst til å gå på vekta nå... Jeg er visst en hverdagsslanker? Kjempeflink i hverdagen, men lar meg veldig lett "rive med" når det er noen fristelser som byr seg.

 

Har ikke stappa i meg, men noen små utskeielser altfor mange dager :)

 

I tillegg har jeg fått i meg en del mat kroppen ikke liker spesielt godt, og jeg er oppblåst som en ballong...

 

I går ble det iallefall en times tur... Må si at jeg gleder meg til full skjerp på nyåret nå! :D

 

Takker for all god støtte gjennom året, og ønsker dere alle et riktig godt nytt sunt år! :)

 

Klem fra Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tror ikke det er så gæernt eg Anitgro - du skal se det ikke er så aller verst likevel. Vekta er bare en død ting, men sannheten er at vi er helt avhengig av den for at vi skal styre i riktig retning. Som et slags kompass for å nå det målet vi har satt oss.

 

Takk for gamleåret og all oppmuntring og så skal vi stå'an av sammen i 2011.

 

Godt nytt år - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til et nytt år med alle dere koselige, oppmuntrende damer :) Det er hyggelig å ha dere med på veien mot målet.

 

Oppgjørets time er unnagjort, og i går hentet jeg inn i gode rutiner igjen hva angår antall måltider og innholdet i dem.

 

"Festen" har kosta meg en oppgang, og saldo nå viser 82,5. Ikke særlig fornøyd med meg selv, men her nytter det ikke å sutre... Går på med friskt mot, og gleder meg til hverdager hva kosthold angår.

 

Ellers har jeg hatt en syk hund i julehøytiden, og siden mannen har jobbet i det meste av jula, har det ikke blitt særlig mosjon. Tør ikke gå fra han... Tempen er normalisert i dag, men dette synes jeg er skummelt... Vi er jo en hundefamilie, og søstern driver med oppdrett. Hun fikk valper natt til julaften, og alle hundene og valpene hennes er også syke... Så da har man å gjøre :D

 

Har til gjengjeld fått kost meg masse med symaskinen de siste dagene, og håper snart pinnekjøttet fra nyttårsaften er ute av kroppen :)

 

I går ble det rotmos, brokkoli og kyllingfilet til middag. I dag har sønnen bestilt pølser og lomper, og da blir det vel en laksefilet på mor tenker jeg.

 

Ønsker alle et innholdsrikt 2011!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Godt å se at det er liv inne her:-) Ja, du kan da skjønne pinnekjøttet forsvinner! Det greier ikke å få rotfeste i kroppene her inne kan du skjønne. Hva var veiedagen din igjen? Rutinene er ikke helt oppdatert så det gjelder å skjerpe seg vettu.....

 

Ønsker deg et Godt Nytt År Anitgro og jeg har en god følelse av at vi kommer til å backe hverandre opp til nye høyder i 2011.

 

Godt å være her for hverandre - Nyttårsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...