Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

:-) Glad for å se deg. Litt skummelt når man er oppgitt og så blir borte noen dager.

 

Her går det greit. I dag er det trening igjen. Litt gåen i kroppen, men sånn skal det vel være i starten. Spiser helt OK, så jeg håper på en grei nedgang til mandag, men vi får nå se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

om ikke så brått.

 

Vekta viser 81,3, og det er 800 g ned. Selv om jeg hadde en liten oppgang forrige uke, er jeg superfornøyd :D

 

Så da er det bare å stå på videre. Målet er innen rekkevidde :) :)

 

Ha en super helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kroppen føles tung og oppblåst.

 

Har ikke hatt en eneste utskeielse, men det var dette med stress da... :)

 

Det blir et punktum for stress i kveld, med siste møte på jobb før det roer seg litt. Imorgen blir det kort dag før helga, og lørdagens overtid er effektivt "byttet bort".

 

Da er det bare 5 skarve arbeidsdager igjen, før en ukes ferie på Rhodos. Og det skal bli godt :) Sol og 25 grader..... Yesss... Om jeg når målet mitt på 79,9 før jeg reiser er usikkert, men det er iallefall ikke vilja det står på.

 

Mosjon og trim har det blitt så som så med i det siste, noen turer med den firbente, men ikke det store tempoet med slit og svette...

 

Vekta rapporteres på lørdag!

 

Ha det fint så lenge!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen...... det holder hardt, dette målet mitt. Skjønt, jeg gir ikke opp, men datoen 1.10 holder vel hardt. Kan selvsagt håpe på et under, men...

 

Uka som har gått har jeg vært flink, men har ikke fått trimmen min, hver kveld har gått med til plikter. Det resulterer i treg mage og mye vann i kroppen? Føles iallefall sånn. Nå roer det seg mot høstferien, da blir det en uke til Rhodos :) Sol og sommer!

 

Så.....det er bare å holde ut..... ikke rart jeg kaller det snirkeltråd......her snirkler det seg videre, litt ned, litt opp....for en kropp :)

 

Ha en fin uke!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer vi oss datoene våre, og vi nådde vel ikke målet noen av oss, men vi er i alle fall nærmere enn før. Jeg har jo enda noen dager på meg, men to kilo på 4-5 dager er nok ikke spesielt realisteisk.

 

Så at du skulle på ferie. Du må kose deg masse. (mange måter å kose seg på) Jeg kjenner at en ferie nok hadde vært deilig ettersom jeg ikke har hatt sommerferie heller, men får satse på noen litt ovale helger på hytta tror jeg. Lommeboka holder meg hjemme om dagen, men håper på en tur litt lenger ut på høsten/vinteren da.

 

Jeg er litt usikker på denne kroppen om dagen. Den oppfører seg annerledes enn før. For det første får den mye mer trening enn før og virker som den er i sjokk og holder på alt den får i seg, enten det er mat eller væske. I tilleg er overgangsalderen her og kroppen litt i ulage. ( men å brått være kvitt den evinnelige uka er nyyyyydlig )

Så............ jeg må bare være fokusert så skjer det i det tempo som kroppen vil.

 

Stor ferieklem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk som det måtte. Mål er vanskelige greier... Men, men, samvittigheten er ren, og da gjelder det vel å akseptere at kroppen kjører sitt eget løp.

 

Til natta settes kursen mot varmere strøk, og da gjelder det å prøve å holde vekta sånn tålelig, og kose seg med deilige salater og et glass vin, og hoppe over paraplydrinker og andre kcal-bomber. Det er iallefall en målsetting.

 

Siden jeg ikke spiser brødvarer av noe slag, er jeg litt spent på hva jeg kan tilby magen min, jeg vet at jeg må være forsiktig. Forrige års sydentur ønsker jeg ikke i reprise, da kunne jeg ikke gå lenger enn 20m unna et toalett.

 

Så her er det flere hensyn å ta, får gjøre det beste ut av det.

 

Håper dere ikke regner bort her hjemme, vår værmelding sier SOL ;):(

 

Ha en fin høstferieuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper dere har hatt en flott ferie. Jeg begynner å bli skikkelig feriesyk. Hadde ikke sommerferie ettersom jeg skiftet jobb, så forrige ferie var i januar. Men, men........ får ta det når det passer.

 

I går startet jeg på nettkurs. Blir spennende å se hvordan det fungerer. Har meldt inn alt i går, men så langt ikke fått brev tilbake, men det er nok rett rundt hjørnet.

Var flink i går og tar nå en dag av gangen i 7 uker fremover. Planen er 100% fokus disse 7 ukene. Julianna er med på 49 dagers utfordingen. Vi jobber oss nærmere målet. Skal du være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel bare innrømme det... jeg har ikke turt å gå på vekta etter at jeg kom hjem søndag kveld. Har bestemt meg for å vente til helga, i håp om at kroppen har normalisert seg. Tror ikke på vektnedgang akkurat... Har hatt en herlig ferie, og var virkelig ovenpå da jeg kom hjem :) Solbrun kropp, svømte en del, men drakk også litt mer vin enn jeg burde. Kooste meg skikkelig, men holdt meg på matta med mat. En dag ble noen sjokoladeruter, og noen never potetgull. Men jeg fant en favoritt jeg innbiller meg var ganske sunn, gresk yoghurt med frukt. Og honning da :) Det ble mellommåltid når vi var ute og shoppet... Lunsj ble gresk salat hver dag, det var denne fetaosten da... Men uten brød tror jeg ikke kcal-innholdet ble så galt.

 

Spennende med nettkurs, det vurderte jeg også, men så løsna det liksom litt, og da ble det glemt. Tror egentlig jeg har funnet en brukbar "oppskrift" på hverdagen nå i forhold til hva kroppen tåler. Men det blir liksom ikke helt GR, litt lavkarbo, holder meg på rundt 1600 kcal om dagen, men det blir litt mer fett enn GR-oppskriften tilsier. Min utfordring om dagen er trim, mangler overskudd. Og jeg vet jo at det kommer med trimmen, så det gjelder bare å "komme over" terskelen, og komme igang.

 

Jeg klarer jo ikke å si nei til en 7 ukers intensiv satsing :) Jeg må ta meg sjøl i nakken med tanke på trim, og iallefall legge inn i kalenderen det tillatte av trimtid vi har i arbeidstida. Bare dumt å ikke benytte den muligheten. På den måten kommer jeg kanskje igang?

 

Vekta mi kommer til helga, og så er jeg med... Full skjerp, jeg lover!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg helt hvilken dag dere har kommet i satsingen... men jeg starter rapporten fra i går;

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0/kcal 1616/vekt ?

 

Imorgen tidlig starter jeg med en trimøkt i arbeidstida. I dag har det vært hotellseminar på meg. Gjorde sunne lunsjvalg; roastbiff, kylling, litt ørret og salat. Ingen dessert ;) Drakk masse vann, så enkelt når det er så tilgjengelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Gode valg er jo akkurat det vi skal lære oss.

 

Hvilken da vi er på spiller ingen rolle. Jeg er vel på 8, men startet jo kurset på mandag, så det henger ikke sammen. Dagene betyr egentlig bare 7 uker, uansett når vi startet.

 

Nå må du ikke la deg lure av nedgangen min i dag tidlig. Det går opp og ned så mandager er den offisielle veiedagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, jenter! Flott at dere har dratt med meg, altså...

 

I dag har jeg hatt en "vellykket" slankedag :) Startet dagen med en treningsøkt, 1,6 trimpoeng innkassert. Godt fornøyd med meg sjøl på det.

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3 :D

 

Smalt på nesten 2 kilo i ferien altså, blææææ... Men, men, det nytter ikke gråte over spilt melk, og det gjelder å gå på de samme kiloene for endte gang ;)

 

Men det er jeg jo i full gang med, og jeg er inne i gode rutiner igjen. Mitt hovedfokus blir trim og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering dag 3:

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

 

Fornøyd med 1,6 trimpoeng i dag også. Vann; vel, kunne nok gjort det bedre, ble 0,5 l cola zero utpå dagen i stedet for vann. Men det er jo freda'n :D

 

Full kons på helga nå, det er full innsats på sønnens fotball; laget har ansvar for å arrangere cup i helga. Da er matpakke tingen ;)

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter... Vannet slipper, tror jeg, kan ikke være noe annet. Men det går iallefall rett vei. Nå setter jeg kurset for stadion, og mange timer med kioskvask... Mye tråkking, men så som så med trim. Har gått en tur med bikkja allerede, men det blir vel litt mer trim i dag? Forhåpentligvis ;) Ble bare så glad over vekta at jeg måtte ta en liten registrering før jeg går..... :D (Kcal-inntaket er fra igår, det blir liksom enklest sånn...)

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

Dag 4/49 Trimpoeng ?/kcal 1561/vekt 82,3 (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt inspirert til fortsettelsen, selv om vekta viste litt mer i dag... Tar ikke det så veldig høytidelig når jeg veier meg hver dag... 82-tallet er der igjen, håper det er siste gangen nå... Så lenge jeg er flink, i går ble det ikke engang noe lørdags-utskeielse, bortsett fra Pepsi Max da... Det slår jo ikke ut på kcal.

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

Dag 4/49 Trimpoeng 0,8/kcal 1561/vekt 82,3 (!)

Dag 5/49 Trimpoeng ?/kcal 1585/vekt 82,7

 

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tralla la. Blir så glad når jeg ser at prosjektet vårt fungerer.

 

Jeg har akkurat rapportert inn til kurslederen min. Har også regnet ut litt hverdagsaktivitet o.l., og tror i grunnen at hun hiver meg opp på meny 3, men vi får se.

 

Ny uke, nye muligheter til å være flinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stusselig med trim i går, men var i farta, altså... Fløy så buksa kjippa i 6 timer på fotballcup, og solgte sikkert 20 kg feite hamburgere... Fristet ikke engang ;)

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

Dag 4/49 Trimpoeng 0,8/kcal 1561/vekt 82,3 (!)

Dag 5/49 Trimpoeng 0,5/kcal 1585/vekt 82,7

Dag 6/49 Trimpoeng 0,6/kcal 1599/vekt 82,3

 

Konstaterer at dette funker bra... Fortsetter mitt fokus på vann (!) og bevegelse! Imorgen starter dagen med en trimøkt!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dama som tar seg kjapt inn igjen. Superbra.

 

Ser at jeg for første gang på lang, lang tid er foran deg mot målet, så nå er det bare å jobbe på for å holde på ledelsen, eller?.......................

 

Jeg er litt usikker på hva fokus skal være denne uken for min del. Tror det må være å fortsette å veie maten. Spesielt middagen som jeg nok ikke alltid har kontroll nok på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ninass, det skal ikke stå på vilja mi å hente deg inn igjen... Den som lever får se ;) Føler iallefall at jeg er på sporet igjen nå.

 

Hmmm... i dag var vekta litt opp igjen, gitt... Ikke lett å forstå dette her. Men det var dette med vann i kroppen da. Har flydd mye på toalettet i dag, spiste spekeskinke i går, bare noen skiver men... Kan det ha så mye å si da? Ja, det vil vise seg imorgen.

Jeg er fortsatt ikke flink nok på vann, så fort jeg stikker nesa inn på jobben er det noen som maser, og da er jeg igang, uten å skjenke vannflaska en eneste tanke. Må prøve å klekke ut noe lurt der... Når vannet først er på pulten, blir et nemlig tomt :D

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

Dag 4/49 Trimpoeng 0,8/kcal 1561/vekt 82,3 (!)

Dag 5/49 Trimpoeng 0,5/kcal 1585/vekt 82,7

Dag 6/49 Trimpoeng 0,6/kcal 1599/vekt 82,3

Dag 7/49 Trimpoeng 1,7/kcal 1368/vekt 83,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

Dag 4/49 Trimpoeng 0,8/kcal 1561/vekt 82,3 (!)

Dag 5/49 Trimpoeng 0,5/kcal 1585/vekt 82,7

Dag 6/49 Trimpoeng 0,6/kcal 1599/vekt 82,3

Dag 7/49 Trimpoeng 1,7/kcal 1368/vekt 83,1

Dag 8/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1632/vekt ??

 

Holder koken, men tar en liten pause fra veiing noen dager, får helt paranoia av å veie meg... Går liksom på vekta 4 ganger om dagen, og det er ikke av go'følelse, for å si det sånn. Neste veiing blir lørdag, det er herved bestemt.

 

Men fokuset er der, og i dag fikk jeg i meg 1 flaske vann før lunsj og 1 flaske etter ;) Måtte bli skikkelig streng til meg selv, og si at det har jeg tid til... (Tok kanskje 1 minutt - vi har vann på automat, kaldt og godt ;))

 

Nytt vannfokus i morgen... Trimrutinen har jeg kommet litt inn i - går tur/retur jobb, og en tur på kvelden i tillegg, en start iallefall!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der du. Det er dama som har kommet seg inn i ordnede "flinkeforhold". Både vann og bevegelse på plass.

 

Her har vekta gått opp uten grunn, så jeg følger deg. Ingen veiing hver dag. Får nok ta meg selv litt i nakken der. Vet jo at jeg er superflink om dagen, så da er det ingen grunn til panikk.

 

Ha en strålende uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man jo bli spro av. Jeg veier meg hver dag, og liker det, for den holder meg paa en maate i nakken. Men det kan ogsaa slaa andre veien, slik at man blir litt opphengt. Og da er pause bra tror jeg. Jeg gjor det innimellom ogsaa.

 

Synes du er kjempeflink da! Rapportene dine viser at du har klar kurs mot mer vektnedgang. Jeg haaper paa det samme, selv om jeg har staatt stille siden jeg begynte. Tror jeg har forbedringspotensiale paa kostholdet. Blir inspirert av dere til aa skjerpe meg mer:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dagsrapport fra meg, ingen trim i dag. Var sliten i dag tidlig, og falt for fristelsen til å ta bilen. Blæ..... Hatt en travel møtedag, og skulle ha noen excel-oppsett som jeg har jobbet med 4 dager (og noen kvelder) ferdig på ettermiddagen. Og hva hadde jeg gjort kl. 21.43 i går kveld tror dere??? Lagret et annet dokument oppå... Alt borte ;) Fikk ikke akkurat mer gnist av det, for å si det sånn... Nå skal jeg sy gardiner for en kollega, og prøve å tenke på noe annet. Både slitenhet og vekt - få det bort fra tankerekka... Jeg er i gode rutiner, har ikke noe annet valg om dagen føler jeg, men strir med trimmen når jeg blir sliten, og vet at det er en ond sirkel. Det er jo det man får energi av. Imorgen er det fred'dan - minsten skal bort til sin nylig utflyttede storebror. Det betyr voksenkveld for oss, og den skal vi bruke på noe hyggelig. Spise litt ute, shoppe litt, ingen utskeielser, mannen skal på nattevakt. Uff, det var visst nok frustrasjon fra meg for i dag.

 

Takk for alle go'ord! Ha en fin helg, jenter! ;)

 

 

Dag 1/49 Trimpoeng 0 /kcal 1616/vekt ?

Dag 2/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1716/vekt 83,3

Dag 3/49 Trimpoeng 1,6/kcal 1518/vekt 83,1

Dag 4/49 Trimpoeng 0,8/kcal 1561/vekt 82,3 (!)

Dag 5/49 Trimpoeng 0,5/kcal 1585/vekt 82,7

Dag 6/49 Trimpoeng 0,6/kcal 1599/vekt 82,3

Dag 7/49 Trimpoeng 1,7/kcal 1368/vekt 83,1

Dag 8/49 Trimpoeng 1,7/kcal 1632/vekt ??

Dag 9/49 Trimpoeng 0 /kcal 1297/vekt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...