Gå til innhold

Anitas snirkletråd...


Gjest Anitgro

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Dette går rette veien Anitgro:-) Tjohei for deg! ...etter at du er ferdig på soltimen nå så har det forsvunnet 50 gram vettu og da er du allerede under 80'n..... Den er veldig høy den 0-kanten, men straks så er du over den...nei dette går veien!!!

 

Bechterew...ja, det har mannen min også. Han har hatt det i ca. 40 år, men det går bra. Han fikk være med på trening på tidspunktet han fikk det og det har måttet brent ut. Har ikke brukt medisin for det på over 20 år. Det er uvissheten som er verst. Når diagnosen er der, vet man jo bedre hva og hvordan det skal behandles.

Så du har helt rett; livet vil nok smile til dere ja - så det er bare å smile til verden!

"Se alltid lyst på livet..." som det heter i sangen! Ikke alltid like lett, men veeeeldig lurt:-)

 

O lykke til med besøk hos søstern! Du som sto imot fristelsene på jobben i går!!.......greier nok dette stuntet også!!

 

Ha en flott lørdag Anitgro - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 676
  • Created
  • Siste svar

0,5 kg ned er da flott nedgang på en uke det, gratulerer :) Og da ser du nok 7- tallet neste uke ;)

 

Sol og shopping høres deilig ut, kunne trengt meg en siltime selv jeg, er ganske blek og gusten for tiden. Får se om jeg får tid til det en dag.

 

Skjønner godt at det var veldig godt for dere å få en diagnose, selv om man ikke ønsker seg sykdom. Nå kan han jo få rett behandling og dere vet hva dere har å forholde dere til.

 

På meg blir det reker i kveld, nam nam :) Liker ikke majones og rekene er jo sunne i seg selv, så denne lørdagen satser jeg på å takle bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink, flink, flink pike. Et halvt kilo er jo strålende.

 

Så "godt" å få en diagnose. Det verste med å være syk er at man ikke vet hva eller hvorfor. Ting faller på plass og man kan begynne å tilrettelegge og leve ut i fra de forutsetningene man har.

 

Her var det jentelag i går. Maten gikk bra, frukt ble servert som snacks, men vinen var i overkant god så mengden ble ikke akkurat innenfor det lovlige (men verdt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gram er jo bra... Godt fornøyd. Var hos lillesøster i går, maten gikk bra, men det ble nok litt for mye vin...

 

Du var lur som serverte frukt, Ninass, søstern hadde godteriskåler overalt.... Det gikk bra da, men det ble en dæsj med iskake til kaffen.

 

Reker hørtes godt det også, lenge siden jeg har spist... Må vurdere det neste helg.

 

I dag har det vært nyydelig kalkunfilet til middag her. Bare salat ved siden av.... og litt av den deilige basilikumoljen, da. ;)

 

Ble en god tur i dag, en drøy time sammen med gubben mens minstemann var på fotballtrening... Deilig... dagene er lenger lyse... og et gløtt av sollys også :)

 

Våryr? Kjenner det kommer sigende...

 

Ha en fin uke! Kommer innom for å se hvordan det går med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

For et herlig innlegg Anitgro :-) Så herlig avslappende, fornøyd med mat og tur, til og med besøket hos søster gikk greitt uten å rasere godteriskålene!!!

 

Kalkun og salat med balsamico..mmmm...høres deilig ut. Her ble det røkt torsk med rotgrønnsaker (ferske og selvskrellede!!!) Magert og godt, så da har også jeg gjort mitt med tanke på morgendagen...

 

Vin??....Det er helse det jenta mi ;) Sånn er det med den saken!!!

 

....og til og med en liten anelse Våryr...!! Jo, du, våren er nok så avgjort i anmarsj ja.......og den kommende uken ønskes velkommen - med eller ute sol - den er i sinnet :-)

 

Stor klem til deg fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen! Jeg holder ut med min grønne te, og nyter det faktisk :)

 

Noen flere "flinke" dager tilbakelagt. I dag ble det entrecote (fy..) og dampet brokkoli til middag. Kjedelig, og entrecote er vel ikke det mest kcal-fattige :) Men det var stusselig med tilbehør, så jeg henta det vel inn der ;)

 

Ha en fin uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så du hadde vært inne på VÅRYR-tråden nå etter at jeg hadde vært inne med innlegg der, så jeg tenkte jeg fikk besøke deg her - Koselig å "gå" på besøk og da:-)

 

Ja, Anitgro, jeg vet dagsinntaket mitt er et minimalistisk, men det var kanskje ikke så in på dette området. Jeg satser på at det bare blir for noen få uker til...... og så kommer utflatingen.....Det kan bli en utfordring da!

 

Du har jo vært kjempeflink da!! Entrecote er jo ikke sååå gæli da og i alle fall ikke når du legger på noe så "stusselig" som brokkoli som tilbehør ;) Entrecote har jo veldig mye smak og en sjelden gang må man bare søke det som gir litt følelse av luksus i hverdagen....søren heller!!

 

Hvis sånne ting er utskeielsene våre, ja, da er vi så godt som i mål...for ever!!

 

...og så har vi jo vår grønne te:-)

 

Nå skal jeg nyte et fotbad og ...en kopp te!! Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:-) Nesten som å være på hyttetur dette!!!

 

Rene afterski-stemningen?? Hvis vi har på oss ullsokkene nå og nyter te-koppen vår, så er vi der!

 

SPA-kvelden er over, reker er renset og marinert og derved ferdig til lunsjematen for resten av uka, og nå venter velværet og og tekoppen :-)

 

Koz til alle med klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også over :)

 

Etter å ha gjennomført alle forpliktelser; jobb, middag, leksehjelp og kjøp av nye sko til småtten, har jeg gått en drøy time, og etterpå hatt en skikkelig hjemme-SPA runde... Skrubb, oljer, kremer, hårkur og you name it!

 

Jeg har nå konkludert med at mine svettetokter skylder forstyrrelser i sentralvarmeanlegget, og ikke grønn te ;) Har startet å ta et helsekostpreparat, Femarelle, i håp om at det skal hjelpe. Det tar noen dager før det virker.

 

Matmessig har jeg vært flink, klarte ikke å dy meg med en snikveiing i dag, og det så ikke bra ut :) Hvor lenge skal jeg få straff for den vinflaska jeg helte i meg på lørdagen, mon tro?

 

Ja, ja, det går seg vel til, får jeg håpe!

 

Nå er det tid for te!

 

Ha en super kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, vi lever det gode liv Anitgro, og du så godt det gjør :-) Skikkelig å føle seg som luksusdyr uten å betale tusenlapper hver gang...teller litt det også---kan gjøre det oftere!!

 

Godt at svettetoktene kunne skyldes sentralvarmeanlegget og ikke sentralnervesystemet....;) ...ikke så lett å lese forskjellen engang...ha-ha-ha

 

Men det beste er jo at det ikke er kroppslig, og da er det bare å nyyyyte både utvortes og innvortes "godsaker". Du, den rødvinen forsvinner etterhvert vettu.... tror jeg....!! Jeg skal teste greia igjen på fredag på jentekveld så da får vi se hvor høy i hatten jeg er etter det da..:eek:

 

I dag var jeg å kjøpte 3 nye typer grønn te: myrtle og ingefær, sitrus og arancio!! Jeg skal prøve den med sitron nå først så får jeg se om jeg finner en ny favoritt etter hvert.

 

Ha en vidunderlig avslappende kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det hørtes ut med den SPA runden Anitgro, tror jammen jeg skal følge ditt eksempel til helgen. I dag skal jeg se dr House ;)

Prøvde meg på en snikveiing i dag også, og det så slett ikke bra ut hos meg heller (enda jeg trodde jeg hadde vært flink....). Så ikke sikkert det bare er rødvin som er skyld i dårlig snikveiing, kan jo også være naturlige svigninger...

 

De hørtes spennende ut de nye teene dine krepsedama, er det på helsekost du kjøper dem? Du får gi oss litt rapport om de er noe å prøve ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....nei, den gode te, mente jeg:-)

 

Nei, denne teen har jeg kjøpt i løs vekt. Det er enn lite kaffe- og tebutikk her som også ha masse gode olivenoljer, balsamico, urtekrydder, lokale oster, små gourmetsjokolader(....fy-fy..) De har sinnsykt masse sorter (i min målestokk...) så det er kjempelurt å stikke innom en sånn butikk hvis dere har en i nærheten.

 

Å, ja, jeg skal nok fortelle om favoritter:-) Men de anbefaler jo alt etter hvilken smak vi er ute etter. Krydderteene - av forskjellig slag - er jo en favoritt når det er kaldt ute da.

 

....og uansett....te passer jo like godt etter en vellykket SPA-hjemmekveld som en hvilket som helst annen kveld.....og det beste av alt; da kan vi spare rødvisnkosen til helt spesielle anledninger eller bortekvelder;)

 

Ha en avslappende kveld jenter ....slurp....Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med så mye liv her ;)

 

Jeg ønsker meg også en sånn kaffe/te butikk... Det mangler vi på Romerike, såvidt jeg vet.... De har noe i en frukthandel, men mest svart te... Ikke helt det samme...

 

Hjemme-SPA kvelder er herlig, og man lever på det i flere dager. Herlig?

 

Gikk tur/retur jobb i dag, det var skitkaldt, 20 minus, og jeg i tynn uniformsbukse uten noe under... Skikkelig klønete gjort, men jeg gikk fort som bare det, da... Var nummen i lårene når jeg kom fram. Imorgen skal jeg nok sjekke gradestokken før jeg går.

 

Denne helga går jeg for full skjerp, og ikke rare rødvina... Kanskje et halvt glass, men ikke mer. Er klar for litt resultater, kjenner jeg... Det var dette 7-tallet da.

 

Ingen flere snikveiinger, tar dommen som den kommer på lørdag.

 

Cheerio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråkaldt var det her også. Jeg gikk ut på morgenen med den firbente og trodde øreflippene skulle knuse da jeg var på vei hjemover igjen. bitende kulde.

 

Her har det vært hjemmedag i dag. krystallsyken slo til for fullt, så da er det bare å holde seg hjemme og ta øvelsene for å få krystallene ( i øret) på plass fortest mulig.

 

Mat OK, trim utsatt fra i dag til lørdag så jeg tror veiing på mandag blir OK men ikke fantastisk. Vi får se.

 

Krysser fingrene for deg på lørdag. Blir spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Får ta med litt te jeg da vettu når vi møtes på Trysilfjellet:p

 

Du er flink da Anitgro ....heier deg fram til lørdag!!!!

 

Hvis en gjør så godt en kan, kan en ikke gjøre det bedre, og til slutt kommer belønningen:-)

 

Det blir verre for meg til mandagen; jentekveld i morgen og venner til oss på lørdagskvelden...men veldig kjekt da.....og det blir mye vin på ei helg for å si det sånn!!

 

Men nå sjekker jeg inn på soverommet for natta - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig planer om et lite underholdningsinnslag av fugledansen når jeg så 7-tallet... Men med 200 gram ned vet jeg ikke helt, kom ingen spontaninnslag i dag nei :(

 

Glad at jeg ENDELIG ser 7-tallet, men ikke helt fornøyd med 200 gram ned på 14 dager... Lurer på om jeg skal prøve meg på litt færre kcal noen uker for å se om jeg kan få litt mer tempo på nedgangen. Jeg må tenke litt på det.

 

Kroppen føles veldig bra, tror jeg må ta en målerunde igjen snart. Har måttet investere i undertøy i mindre størrelse enn jeg hadde. BMI redusert fra 30 til 27,6. Jeg har fortsatt noe å strekke meg etter, målet er BMI på 24.

 

Jippi!!! for 7-tallet.... tross alt.

 

Ha en fin helg i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Dææææær kom 7-tallet ....jippiiii :-) Bra Anitgro - d e så flott atte...!!!!

 

Ikke se på antall gram, fokuser heller på at nå er det der!! Det er en sånn mental grense dette å se nye ti-kilos grenser og det viktigste er at nå ser du at det går an. Stresset forsvinner liksom ut av kroppen og da tror jeg kanskje kroppen responderer på en annen måte. ....og det er ikke tross alt...det er FORDI!!!!

 

Gled deg jente, og nå er det til og med helg :-) Og du da med nytt undertøy som passer bedre til den "nye" kroppen og..... her aner jeg virkelig en viss våryrhet:p Det er jo bare hæææærlig!!

 

Ha ei kjempeflott helg med fornyede krefter mot en ny og utfordrende uke!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippy ( ser du jeg danser). Der kom du deg under! Hvor mye spiller ingen rolle. Du har jobbet og slitt for dette, så GLED DEG.

 

Jeg er så glad på dine vegne. Kan ikke vente på å komme dit selv, men denne helgen er DIN.

 

Her må det jobbes hardt så dere lette fruene ikke flyr fra meg over Trysilfjellet. Venter bare på at kroppen skal komme seg litt ovenpå så det blir overskudd til ekstra innsats, men jobber jevnt og trutt og synes i grunnen jeg er ganske flink :-)

 

Ha en strålende søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Gled deg over 7-tallet.

Det går så definitivt i riktig retning.

Og det går jo litt i rykk og napp, så ikke ikke ta bekymringene på forskudd.

Jeg kommer etter, henger litt fast akkurat nå på 80-tallet. Gleder meg veldig over deg og din standhaftighet:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenter :)

 

Det er sååå hyggelig å få oppmuntring fra dere... Jeg gleder meg til det blir deres tur :) Kunne vært fristende å skikkelig kooose seg i går, men jeg "sto han av". Det ble et glass vin i går, men helt innenfor det planlagte kcal-inntaket.

 

Vi koste oss med en stoor salatbolle, med masse gode grønnsaker i. Kyllingfilet som ble stekt med masse godt krydder, og deretter skåret i skiver. Reker, skinke og noen små baconskiver. Pleier å dele en skive i 4 før den sprøstekes, synes det smaker riktig godt sammen med kyllingfilet. Det føles som det blir litt mer når det er i småbiter, mens jeg egentlig har spist 1 1/2 baconskive.

 

Gutta mine spiser bakt potet ved siden av, men den hopper jeg over.

 

I dag kommer eldstemannen til middag, og han har bestilt mammas hjemmelagde pizza. Jeg fant en oppskrift på Koftas i et blad, lammekjøttdeig laget på grillspyd med masse gode krydder. Tenkte jeg skulle prøve meg på det til meg selv, med tzatsiki til. Har nemlig det liggende i frysen, må sikkert ile til å få tint den, hvis det skal bli noe greie på dette her.

 

Jeg driver og tenker fælt på dette med mageplastikk om dagen, når jeg kommer meg under BMI 27 er det nemlig en mulighet. Jeg har en veldig plagsom "hengebuk" etter mitt siste keisersnitt, og et utall slankekurer. Søstern min tok den operasjonen for noen år siden etter gjentatte brokk. Såå fin mage etterpå... Men jeg innbiller meg at resultatet blir best hvis vekta er litt stabil i forkant. Tror det er veldig vondt før det gror seg til... men det var den drømmen om flat mage da :(..... Hmmm, noe skal vi ha å bekymre oss for og drømme om....

 

Dette ble visst mye preik fra meg... nydelig vær i dag, burde jo komme seg en tur ut...

 

Ha en flott, ny uke!

 

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så flink og lur du er med mattipsene dine Anitgro - synes det høres ut som du er superfokusert så dette kommer du garantert til å å merke over tid :-) Belønningen vises nok på vekten gradvis, men ikke minst det å innarbeide rutinene i hodet som gjør at slike ting blir vanlig. Dette høres veldig bra ut!!

 

Mens du "sto han av" i går, gikk jeg for "fulle seil" ....nesten bokstavelig:-) Vi hadde et vennepar på besøk, og med 3-retters og dertil drikke var det duket både for kalorier og hygge.....koselig kveld!!!

 

Nå må jeg få på meg andre klær - skal i bursdag!!! Ja, det og...!

 

Ha en flott søndag videre og lykke til med ny strålende uke:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg! Gleder meg stort over 7-tallet selvsagt, og venter spent på fortsettelsen, kjenner jeg har lagt inn et ekstra gir :) Limbo? Tja... trenger ingen sykefravær fra jobb akkurat nå... Høres moro ut, da :) selv for trege meg...

 

Vet ikke om jeg skal innrømme det en gang, men alt som handler om "sal-øvelser" er ingenting for min selvtillit... Har trent i flere år på treningssenter, men har styrt unna det meste i sal, unntatt spinning... Føler meg bare såååååååå klønete, henger ikke med, osv... Er oppvokst med å høre hvor inn i granskauen klønete, klumpete og urytmisk jeg er, sikkert derfor...

 

Konseptet med "alene hjemme" funker derfor bra i så måte, og trenings-DVD høres fristende ut også på dans. Men jeg har hørt mye om Zumba etter hvert, så det er kanskje noe å snuse på?

 

Hmmm, fikk noe å tenke på nå... Takk for tipset :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle føler seg klumpete, klønete og urytmiske første gangen. Husker min første gang på aerobic. Jeg og ei venninne begynte sammen, og jeg hadde aldri danset en dag i mitt liv. Venninna mi hadde danset det meste av sitt liv og fikk til hvert eneste lille trinn uten det minste problem, mens jeg greide ikke å henge med i det hele tatt og kræsja med de fleste i salen. Hadde vel ikke mye lyst til å prøve igjen akkurat da, men heldigvis fikk venninna mi overtalt meg og det gikk bedre for hver gang. Må innrømme at jeg absolutt ikke har helt teken på zumbaen enda, men der er jeg heller ikke alene. Man finner folk på alle nivåer i en treningssal. Men felles for alle er at de har det gøy :( Og så flotte rytmer som det er, man må jo bare bli i godt humør. Det skal finnes flere zumba trenings dvder til hjemme bruk, så det er jo et godt alternativ dersom en foretrekker å prøve og feile litt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...