Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Så hyggelig å få livstegn fra deg Oslojente81. Hadde tenkt til å "etterlyse" deg her snart. Gratulerer med fin vektnedgang ! :-) Ned 4,5 kg bør være fullt mulig å få til innen slutten av juni. Stå på !

 

Jeg har veiedag tirsdag. Var spent i dag, hadde ikke følelsen av å ha gått ned og soving og spising har blitt litt snudd på hodet av nattevakter. Men ble glad da jeg gikk på vekta. 76, 9 kg og - 900 gram fra forrige uke. Hurra !!! :-)

 

Fortsetter med samme målene. Må innrømme at jeg har kuttet mer på kalorier. Er nede i 1620-1650 hver dag. Skal ikke gå lenger ned enn det. Men føler at kroppen fungerer på den mengden, så prøver å fortsette med det.

Må skjerpe meg litt på vanndrikking, ellers føler jeg at resten går fint. Mulig at jeg får i meg litt lite fett, skal prøve å bli flinkere til å putte det inn i kaloriene i uka som kommer. I morgen er det laks til middag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart30

Grattis med kjempebra vektnedgang og trend begge to :)

Jeg skal feire bursdag i pinsa, og lovet meg selv 30 april at nå skal jeg ha minst 2 trimpoeng hver dag, og ikke over 1900 kcal under noen omstendighet.

Så langt har det gått bra, har tilogmed hatt mor på besøk med god middag og vin hver dag, men merkelig nok har jeg iløpet av våren utviklet det berømte magemålet; jeg blir mett! Dvs, jeg spiser ikke mer fordi det er på tallerkenen og var så godt, jeg har klart å spise så sakte at det var godt underveis og jeg kjenner at jeg blir mett. Jippi!!!

Så nå er det rett før body pump, hadde vært fint å føle seg litt ekstra fresh på bursdagsfeiring.

Vet at jeg høres ut som den evige optimist, men det er jo ingen grunn til at det ikke skal lykkes nå, har jo fortsatt ikke gått opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Hei :-)

 

Kjempebra innsats Snart30 ! Synes du er flink ! Det er så godt å føle mettehetsfølelsen med mindre eller annen mat. Har merket det godt selv - når jeg er flink til å drikke nok + spise sakte og tygge maten godt, så trenger jeg ikke så mye mat som jeg trodde.

 

En kursleder på et tidligere kurs jeg gikk på illustrerte det bra mtp spising av godteri. Hun hadde hatt en kursdeltaker som var vant til å spise 200 grams sjokoladeplate. Etter å ha begynt på kurs hadde han kuttet det ned til 20 gram som han delte i mindre biter. Da NØT han hver bit og kjente på smaken, ikke bare puttet i seg store mengder. Føler på det samme selv - har blitt flinkere til å spise sakte og nyte smaken på maten nå, ikke bare ubevisst spise mest mulig.

 

Forøvrig har jeg vært på vekta i dag (trodde jeg skulle reise bort til i morgen, veide meg derfor en dag tidligere). Vekten viste 75, 5 kg. Ble veldig overrasket ! Det betyr at jeg har gått ned 1,4 kg fra forrige uke . . Hehe, klart man blir glad av sånt, men syntes det var litt mye. Vet jeg har spist lite, ned mot 1500 kalorier noen dager. Har jobbet mye + nattevakter, så har blitt mye soving og ikke så mye mat. Ikke følt noe sult. Er redd jeg har mistet litt musklatur . . og vil jo opprettholde god forbrenning, så jeg ikke spretter opp i vekt igjen når jeg spiser mer etterhvert.

Men klart - når Målet nærmer seg med stormskritt - det ER morro ! :-)

 

Har til nå gått ned ca. 7, 5 kg :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Takk for deg :)

Har klart meg greit, blir mellom 1500 og 1800 kcal, og minimum 2 trimpoeng siden sist torsdag. Imorgen er det veiedag, så det blir spennende. Føles bra, men det trenger jo ikke si noe for vekta, får måle centimeter også så jeg har noe å trøste meg med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jaja, har nok lurt meg selv litt. Jeg trodde jeg ikke hadde gått opp på mine 6 uker med stress og ny jobb, men hadde gått opp fra 84,1 til 85,0.

Imorges viste vekta 84,3, så da er det jo 700g ned denne uka. Og en cm inn på hvert lår, og 3 cm rundt "muffinstoppen" (den som til tider tyter ut over bukselinningen bak).

Midja er nede på 82 cm.

Så da satser jeg på nedgang både i cm og gram denne uka også, hadde vært moro å se 83 tallet på vekta neste torsdag.

Nå er det ut i regnværet med voffsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Gratulerer med tap av gram og cm Snart30. Stå på videre :-) Bra du er flink til å sette deg mål.

 

Jeg har vært på vekta i dag. 75,5 kg, dvs jeg har stått stille siden forrige uke. Tar det med fatning, kjenner at klærne begynner å sitte løst og da er tålmodigheten litt bedre :-) .. og satser på at flere gram er borte neste tirsdag.

 

Mål er de samme:

- ca 1600 kalorier hver dag, fordelt på minst 4 måltider

- 2 trimpoeng hver dag

- drikke masse vann

- spise variert

 

Er i begynnelsen av en forkjølelse, så blir ikke så mye hard kondisjonstrening om dagen. Men passer på å gå en lang tur hver dag og det kommer godt med. Ha en fortsatt fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Håper forkjølelsen slipper kjapt.

Jeg har vært flink denne uka, gleder meg litt til veiing og måling torsdag. Krysser fingrene da, er jo ikke sikkert, men har gått litt ned på kcal jeg også. (fant ut idag at det er masse kcal i laks, men de får jeg tåle, må jo spise fisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Fisk er sundt ! :) Jeg har spist mye torsk siste tiden, nesten ikke kalorier gitt.

 

Morro når man gleder seg til veiedag. Krysser fingrene !

 

Jeg har tatt en rolig joggetur i dag - og ble nesten 3 trimpoeng gitt. Fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Ja, har alltid lurt på det med fet fisk og annen fisk tidligere. Er glad i makrell i tomat og laks, men det er jo mye kalorier. Har bestemt meg for at det er fullt av sunt fett, så jeg kan ikke slutte å spise det. Torsk og sei er jo også knallgodt, og det er jo magert.

Får se imorgen, idag var en anledning for å feire, så ble indisk take-out og en øl til middag. Likevel, synes klærne sitter løsere, og har klokket inn nesten 20 trimpoeng siden sist, så det går vel ikke opp iallefall. Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jaja, 84,0 og ned 1 cm midje og lår. Ikke verst. Har regnet litt og funnet ut at ved 82,8 kg er jeg nede på BMI under 29. Men først må jeg se 83 tallet.

Skal flytte, så nå er det mye gratis styrketrening på gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Gratulerer med nedgang Snart30 :-)

Lykke til med flytting !

 

Jeg har vært på vekta i dag. 75, 0 kg og 500 gram mindre enn sist. Fornøyd med det. Har hatt litt dårlige spisevaner siste uka, vært mye jobbing og lite rutine på måltider og mengde (spist for lite noen dager). Så målet for uken som kommer er 1600 kalorier hver dag fordelt på mange måltider med jevnt mellomrom, samt å drikke mer melk og 2 trimpoeng hver dag.

 

Henger du med oss Oslojente ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Blir dårlig med rutiner for meg også, men veide 84,1 igår morges, så da holder jeg iallefall stand. FLytter imorgen, og etter det blir det 25 minutters rask sykling til jobb hver vei - jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Veiedag.. 75,4 kg og 400 gram opp. Vet ikke helt hvorfor, har ikke hatt noen utskeielser eller spist for mye. Har hatt 2-3 trimpoeng hver dag. Jeg har nok heller spist litt for lite, ned mot 1500 kalorier av og til.

Planen for kommende uke er å gi kroppen litt hvile. Spise 1600 kalorier hver dag og bevege meg (kanskje 1-2 trimpoeng), men ingen hard trening. Så får jeg se hvordan kroppen responderer på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei igjen :)

Jeg har kommet meg i ny leilighet med alle kasser og esker. Blir ikke mye tur, men endel løfting og flytting. Jaja, spiser sundt og tok feil str bukse på jobb idag (en str mindre) - og den passa :)

De 400 grammene forsvinner nok til neste gang Tussa! Hvordan gikk det med cm da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Siste uka har vært preget av sykdom og veldig lite mat. Har fått i meg litt, men er lite som har fristet. Vekten i dag viste 73,9 kg, dvs minus 1,5 kg fra sist !

 

Flott at det går den veien. Får se hvordan kroppen reagerer når jeg øker matinntaket. Formen er stigende og planen er 1600 kalorier om dagen den kommende uka. Blir nok ikke så mye trening ennå. Skal på fest på fredag, så da blir det nok noen ekstra kalorier. Blir spennende å se hvordan vekten er om en uke.

Ha en fin uke :-)

 

 

 

Mål: 70, 0 kg

Gjenstår: 3, 9 kg

(Plan: 0,5 kg i uka, målet er da nådd 28 juli).

 

Snart i mål ! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Hei igjen !

Jeg tenkte å bli flinkere til å skrive i tråden så jeg blir mer bevisst på matinntaket og vaner. Fikk i meg nesten 1600 kalorier i går. Ble dårlig med trening, kun en halvtimes rask gange med hunden.

 

I dag er formen ikke helt bra. Skal prøve å spise opp mot 1500 kalorier, men matlysten er nesten borte. Prøver å få i meg både proteiner, melk og fett slik at kroppen ihvertfall får i seg nødvendig næring. Ingen trening i dag. Skal se om det blir en joggetur i morgen.

 

Hvordan går det med dere jenter ? Alltid hyggelig med oppdateringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei hei!

 

Så flink du er Tussa, du er jo nesten i mål!!

Jeg derimot har falt helt av lasset, er endelig i ny leilighet, men mye gjenstår både av utpakking og maling. Skulle hatt et par ukers avspasering så jeg kunne fått tatt skikkelig tak;)

Jaja, var en drøy times tur med voffsen igår, og nå logget jeg meg inn her for første gang på flere uker. Så det er jo bare å komme igang igjen, ikke verre enn det. Har jo fortsatt lyst til å trene, er ikke ille bare det :o

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Takk, ja nesten i mål :-)

 

Aldri for sent å ta tak igjen Snart30. Jobbe med å få inn gode rutiner på maten så er mye gjort. Og bra du får luftet voffsen og får rørt deg. Stå på ! Håper du blir fornøyd i ny leilighet !!

 

Jeg har jobbet nattevakter og er i utakt både med mat og søvn, men blir noe uker til neste nattjobbing nå (forhåpentligvis), så gleder meg til å komme inn i gode rutiner igjen. Onsdag skal jeg på vekta. Er litt spent, kjennes ut på klærne som at jeg har gått ned litt selv med alkoholutskeielser. Blir spennende.

 

Ha en fin dag ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veid meg i dag - 72,7 kg, dvs ned 1,2 kg fra sist. Nå løsner det virkelig her !! Morro !! :-)

 

En kveld på fylla gjorde tydeligvis ingenting, men må inrømme at matinntaket fortsatt er under 1600. Jeg må skjerpe meg der, vil jo ikke ødelegge forbrenning og sprette opp i vekt når jeg om en stund øker matmengden for å holde vekten ca konstant. Har ikke trent så hardt da, er fortsatt ikke helt i toppform. I dag sov jeg lenge og hadde treningsfri. Mål i morgen er 1600 kalorier.

 

Mål: 70,0 kg

Vekt nå: 72,7 kg.

Gjenstår: 2, 7 kg

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ble ikke noen tur på vekta i går, selv om det var veiedag. Har tatt ferie noen dager og velger å ikke veie meg. Blir spennende å se tallet om en ukes tid.

Ellers var jeg bortreist i helgen. Var flink til å drikke vann og spise regelmessig, selv om det ikke ble så mye morsjon. Spiste fornuftig også, masse grønnsaker, men klart - er man på ferie/tur så må det bli dessert etter middagen. Ble ikke så mye, men koste meg med is til kaffen. Kalte det feiring av at ca 10 kg er borte ! :-)

Nyt junidagene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Herlighet, klart du må feire at 10 kg er borte! Høres ut som om du klarer å holde på de sunne valgene selv om det er fri, så det er jo knall!

Jeg har begynt å sykle til jobb (dvs, har gjort det 2 av de 3 siste dagene, og har pakka sekken for imorgen også), det er ca 7 km hver vei, så det er jo noe. Og voffsen hadde jammen lagt på seg i flyttesjauet, så hun må få litt lengre turer hver dag nå. Håper jeg en gang før jul kan feire at 10 kg er borte jeg også, hadde vært superdupert.

Problemet mitt er kanskje at jeg er så fornøyd med å være igang og holde på, men på den annen side har jeg aldri holdt vekta så stabil som nå, veier det samme eller ørlite mindre hver gang jeg veier meg (og det kan være 2 uker imellom), og syns det er deilig å trene og klarer å prioritere det. Så da får det heller ta litt tid. Vil faktisk heller bruke ett år på å gå ned 10 kg dersom det betyr at jeg klarer å bli der.

Jaja, skal holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort rapport herfra : to uker siden sist jeg var på vekta. 73, 3 kg, dvs 600 gram opp. Er ikke helt det man ønsker seg, men har ikke vært flink til å spise siste tiden og tror forbrenninga mi ikke er helt fornøyd... Så mål for uken som kommer : 1600 kcal HVER dag og ca 1-2 trimpoeng hver dag. Skal begynne å sykle til jobb, det blir bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Innom med en liten oppdatering. Spising går ganske bra, har litt lite matlyst nå i sommervarmen. Drikker masse vann og spiser hver 3-4 time, selv om det kanskje ikke blir så mye. Ligger på ca 1500 kalorier hver dag og bør egentlig legge på litt til. Er spent på hva vekten viser på mandag. Føler ikke at jeg har gått ned noe, står i beste fall stille. Håper det ikke stemmer, trenger litt motivasjon nå.... Er flink og sykler til og fra jobb hver dag. God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...