Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

83,7.

Ikke fornøyd.

 

Hva gjør jeg galt?

Jo, jeg spiser nok for mye, og ikke helt ofte nok. Ferie med vin. Enten må jeg kutte ned, eller akseptere at jeg ikke går opp, og faktisk er sprekere nå enn da jeg startet ferien. Heller mot det siste, er en jobbeuke foran meg med god mat og vin og møter i London, så tilbake til jojovirksomheten.

Planen for høsten og vinteren er:

 

12-min styrketrening el pilates el yoga + 3 km jogging hverdagsmorgenene.

8 km jogging eller 1000 m svømming de dagene det er nattevakt.

Gå tur etter nattevakt (dyd av nødvendighet for å bli menneskelig igjen), men ellers ingen trening.

8 km jogging lørdag el søndag om jeg ikke jobber.

Så er det dagene med tidlig fly... Skal prøve å knekke inn en 12-minutters økt der også.

 

 

Fortsettelse følger.

Idag er jeg skikkelig apatisk, måtte inn her for å gi meg selv et dytt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

Jeg klikker litt på meg selv jeg også - spiste stor skolebolle i dag! Fordi jeg starter ferieuka...jaja blir nok ikke slankekur i Spania den neste uka - men jeg satser faktisk på mye salater og ikke altfor mye godteri. Mer god mat og vin. ER glade kaos framover her også - fram til slutten av september er det ikke en helg hjemme...

 

Klart tre økter denne uka - i dag er jeg apatisk og har hatt besøk av søster og niese. Og litt bekymret for å jogge da ryggen ikke tåler det og jeg ikke orker ødelegge ryggen når jeg skal reise så mye. MEn har pakket ned treningstøy og satser på at jeg får gjort noe i alle fall. Om det bare er ti minutter styrke hver dag og en kort gåtur eller noe.

 

Jeg har meldt meg på en styrketreningssirkel i park fra slutten av september av. de samme som arrangerte bootcampen jeg drev med før ryggen gikk så jeg har informert dem om prolaps og de har lovd at jeg burde klare dette! Fikk veldig bra tilbud så kostet bare 500 kroner for 1 time hver uke i 8 uker - så jeg prøver! Dvs høsten skal innebære fire økter i uka - hvorav jeg enda har 10 halvtimer med PT/Fysio, også 8 uker der tirsdag kveld er styrkesirkel i park, en svømmeøkt også blir det en kondisjon/styrkeøkt på sats.

Jeg gleder meg masse til ferie og masse turer framover (Spania, Italia, fjellet og USA) men gleder meg faktisk til å komme hjem og begynne hverdagen igjen også! Jeg er fast bestemt på at jeg skal ned til 75 kg igjen og stramme opp. Og det skal jeg klare!

 

Med det - nyt uka i London, gi deg selv kred for å være fantastisk flink, sikker på at du ser smashing ut også :)

 

A som er uten nett i en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Tilbake fra London, jogga tre av fem morgener, og styrketrening en gang. Kunne ikke blitt bedre, ble 22 km tilsammen. Mest asfalt, så et mål å ikke ødelegge knær og legger.

Masse god mat, men klarte å holde meg unna kaker i pausene.

Godt fornøyd med andre ord.

I helga er det en konferanse, men innlagt fjelltur imorgen, det blir bra!

 

Tre økter er jo kjempebra. Skjønner innmari godt frustrasjonen over å ikke kunne jogge så mye som hodet vil! Det er så enkelt og brenner masse kalorier, men man må jo begrense seg...

Jeg skal forsøke å få til en klatretime neste uke, har aldri prøvd det før, men tenker det sikkert er moro. Og morsom trening er noe vi liker ;)

 

Snakkes plutselig når du får nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

En snartur innom "hverdagen", starta dagen med joggetur. Planlegger jogging onsdag, lørdag og søndag, ev fredag (da må lørdag utgå).

Deilig følelse å overvinne snooze-knappen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj så flink du har vært!

 

En uke i spania med namnam bonansa - vekta går bare oppover - i går hadde jeg bursdag så kakefest...er krise! Trent i dag, fjellet i helga, italia/bryllup onsdag-mandag så rett til usa - hjemme 20 september....æsj bæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått!! Hurra for deg:)

 

Jeg klarte jogging igår, nå skal det males hus (av alle ting). Blir jogging lørdag tilogmed onsdag på morgenen, jobbehelg så voffsen må få sitt så hun orker å være hjemme litt ekstra, og neste uke kommer det en voffs til på besøk, så jeg tipper naboene er glade om de ikke er fulle av energi hele dagen;)

Har til min forundring rett og slett blitt en jogger.

 

Vekta viste 82,3 idag, ikke optimalt, men det er travle tider og tomt kjøleskap, så det får bare gå. Rester av indisk vegetar takeaway idag. Jaja, brenner vel litt med malekosten får vi håpe;)

 

Holdt, du vet hvordan det er, vi har ulike perioder. Noen er tunge både vekt- og motivasjonsmessig, og andre er mye, mye bedre. Det er faktisk ingenting i veien for at din neste lette periode er fra idag ;)

 

 

Lykke til med reisingen, slitsomt slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAre innom på veien itl Italia - shit jeg prøvde en kjole som satt som ett skudd i fjor sommer - får den ikke over rumpa. Begynte nesten å grine - thats it! Her skal det jobbes. Over 80 er ikke min komfort sone - det er 75 kg og dit skal jeg! Seriøst så sur på meg selv - spiste bamsemums i går liksom - hva er det?

Pakker i kveld - i morgen tidlig svømming før flyplassen også italia til mandag - da blir det nok en del god mat men skal prøve å begrense meg!

Tirsadg drar jeg til usa men er bare snakk om til lørdag morgen og det er svømmebasseng på hotellet så burde være mulig å få den uka i sjakk.

Og fra og med da blir det skikkelig rutine, utfylling av matdagbok og oversikt - jeg liker ikke meg selv nå! FLABB er det.

Så skal prøve å komme innom men hvis jeg ikke gjør det er jeg tilbake 22 sep - og da får du være streng med meg og kontrollere at jeg faktisk gjør de riktige tingene. Jeg orker ikke bli stor igjen - orker ikke!

 

Lykke til med malerbørsten - oppussing og styr er kaloriforbrennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Håper du klarer å få trent, er så utrolig kjipt når en kommer i den spiralen med for mye (feil) mat og lite/ingen trening...

 

Jeg har gått topptur i helgen, og jogga igår, dvs skulle "gå tur" med en supersprek venninne, som ble til at vi kjørte drag opp alle bakkene og gikk ned. Kunne knapt stå stille da vi kom hjem, lårene skalv! Deilig følelse dog.

 

Fri idag, både fra jobb og trening, dagens prosjekt er å skaffe meg forfotsko. Min limiting factor i antall joggeøkter per uke har blitt kneet, og har flere venninner som mener de er mye mindre plaget med knærne etter å ha skiftet til forfot. Tenker det er verdt å prøve, iallefall.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble forfotsko. Ingen jogging igår, styrketrening på hotellrommet idag morges. Dessert til lunsj på hotellet, veldig godt, men er fremdeles kvalm 3 timer senere, så ikke så lurt hverken på den ene eller andre måten.

På flyplassen på vei hjem nå, planlegger joggetur i nye sko imorgen ;)

Gleder meg til noen netter i egen seng før nytt reisestunt.

 

Hvordan har det gått med deg? Klarer du å holde ryggen i sjakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt, dytt!

 

Forfotsko kjennes i leggene gitt!

 

Lite trening denne uka, ble styrke onsdag, jogging torsdag og styrke idag. Samt endel gange og sykling, men det er bare transport.

Reising igjen fra imorgen, planlegger jogging tirsdag og onsdag, styrke torsdag, jogging fredag og ev lørdag og/eller søndag. Imorgen er det tidlig fly, så egentlig er det vel bare å komme seg i seng, bare pakke først :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jogging idag og jogging med innlagte intervaller idag, samt en god gåtur. Maten idag har dessverre vært under enhver kritikk, har klart å stappe i meg tre boller og bridgeblanding i tillegg til rause porsjoner mat.

Blir sen middag ( middag om en halv time nå...)

 

Så fokus må være: klapp på skuldra for trening, klare å forbinde lett kvalme med bollene så det ikke gjentar seg.

 

Er du i nærheten forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Så flink du har vært! Jeg fikk overdose reising og datt helt ut en periode! men nå har jeg hatt en uke hjemme og jeg har begynt å roe ned!!

Vil ikke snakke om mat og drikke siste ukene, men legger en plan for uka og suppe står på menyen (sa hun og spiste et stykke julekake!!)

Målet er 75 kg før 1 november - det er realistisk og sånn er det!

Mandag - spinning SATS

Tirsdag - hot mojo (sats - yogastil og streching i varmt rom)

Onsdag - pause

Torsdag - utetrening i park (ny greie så usikker, sirkeltrening ute..)

Fredag - fysio/kondis

 

Jeg krysser fingrene for at dette skal holde! må holde! Skal holde!

 

HVordan går det med deg!? misunnelig på joggingen din, vil så gjerne jogge men ryggen holder ikke. Noe skikkelig drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok, tirsdag - ikke trent enda! Men skal svømme etter jobb, har en murring i ryggen og tørr ikke ta noen sjangser på den!

Måtte bare inn og skrive at jeg skal trene - fordi da MÅ jeg! Er det mulig å bli så slapp i kroppen, tror seriøst jeg må begynne med vitamintilskudd!!

 

Ok, resten av uka er blitt en festuke:

i morgen - eplekake med venner - trening før jobb

torsdag - trene før jobb og konsert på kvelden

fredag - trene etter jobb og konsert...

lørdag - trene og byen med venninner

søndag - hviledag

 

Sånn må det bli for å få inn fire økter og det skal jeg ha inn! Dermed basta!

Skriver rapprot underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg stresser. Jobb, fiksing i huset og prosjekter som skal skrives - dagene rekker ikke til!

Stolt av at jeg omsider har klart å legge inn trening som mestringsstrategi dog.

Igår hadde jeg funnet fram dagslysvekkerklokken, og klarte å komme meg ut på joggetur før jobb. Bare 3 km, men veldig fornøyd!!

En kort styrkeøkt imorges,og så er det jo småturer med hunden og sykkel til/fra jobb.

Imorgen planlegger jeg morgenjogg på nytt.

Problemet er nok det som møter meg hver gang jeg skal logge inn på sidene her :80% mat og 20% trening. Jeg spiser for mye og for uregelmessig. Er flinkere enn før, bevares, men eldre også ( :angry: ) så det sitter liksom litt fastere for hver gang jeg bølger en kilo opp.

 

Plan for uka:

Onsdag: morgenjogg

Torsdag: Styrke

Fredag: morgenjogg

Lørdag og søndag: spahotell med venninner - ikke gå amok i buffeten og ikke drikke for mye vin!

 

 

Rapport er bra, er kjekt når vi begge er i sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herremin, så sliten, begynner å bli forkjøla, kjenner meg som et sort hull på matfronten :blink:

 

Er vel berre å ta seg i nakken og prøve å betre seg. Det kan gå, det skal gå, jeg har klart det før.

 

 

Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hvordan er formen? Er så mange som hangler! Jeg tok meg et glass rødvin alene på sofaen i går jeg - da snakker man om at høsten har slått inn ja!

 

Men du er som vanlig mye flinkere enn meg, er helt umenneskelig å komme seg opp om morningen! HELT!

 

Ok, så forrige uke ble det bare tre økter, men gikk relativt mye. Fikk skritt-teller på jobb på fredag så game is on med intern konkurranse - gjør jo faktisk at man går litt mer!

 

Denne uken ser ut som følger:

Mandag - spinning sats

Tirsdag - meldt meg på pilates og hot mojo (pilates i varmt rom) på sats - så får se hva det blir

Onsdag - fri/middag med venninner (men på et suppested!!!)

Torsdag - storesøster bursdag....

Fredag - Fysio+30 min kardio+middagsselskap nr 2 for storesøster (hos meg denne gang siden jeg bor i byen....)

Lørdag - forhåpentligvis kardio+styrke på SATS

Søndag - hvis ikke i går så må jeg i dag!

 

+ at jeg skal gå til eller fra jobb hver dag!

 

Vekta ligger mellom 79 og 81 - er så sabla deprimerende - ALLE klærne mine er litt for trange. Jeg har rett og slett ikke noe valg lenger!

 

Ok, ha en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sorry, har vært/er så sylte forkjøla!

Har ikke fått trent på en uke, og ikke vært superflink med maten heller. Trøsten er selvsagt at appetitten ikke er den største heller, men føler meg dvask og deigete :(

Haugen er selvsagt fremdeles på, hadde noen dager forrige uke jeg skulle slappe av, men det var vel derfir jeg ble syk tenker jeg. Pleier å være sånn, når man senker skuldrene er det bare å finne fram papirlommetørkler og paracet.

Jaja. Lengter etter en god joggetur, skal på konferanse tirsdag-fredag, så håper det lar seg gjøre der. Prøve i alle fall, om ikke må jeg jo få til styrketrening om morgenen. Seriøst, kjenner meg som den perfekte bolledeig!

 

Hvordan er det med deg?

 

PS: vitaminer er knall, her går det i tran, sitron-og ingefærte, og siste nye idag: smoothie med spinat og acaipulver. Skal ikke stå på viljen til å bli frisk iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Seriøst vi må skjerpe oss! Eller jeg må i alle fall skjerpe meg!

Har en muffintop over buksa som gjør meg deprimert, føler meg ikke fin når jeg pynter meg og begynner å gå utover selvtilliten. Så gjort noen grep på treningsfronten denne uka -

jeg prøvde sånn sirkeltrening i frognerparken og er dritstøl! I tillegg må jeg få opp kondisjonstreningen - det er der nøkkelen ligger. Så uansett hvor dritkjedelig det er - elipsemaskinen skal få kjørt seg!

Har klart å ikke spise godteri eller drikke vin hele uka, men gikk på skikkelig pizza og vinsmell på byen i går....også spiste jeg jagggu meg pizza til frokost/lunsj i dag også (brunsj med gravide venninner!)

Nå skal jeg ut og spise med noen andre, men blir et glass - orker ikke mer alkohol! Og asiatisk så satser på litt sunnere mat.

Skal trene i morgen for neste uke blir tøff!

Mandag - trene på morgenen med lillesøster for skal ha middagsselskap på kvelden (dette kan bli tøft!)

Tirsdag - london så trening utgår

Onsdag - trening etter jobb (så på standupshow på latter)

Torsdag - Utetrening park

Fredag - kondis og PT

Helga - trene en gang!

 

Jada, tror jeg må roe ned livet mitt litt....blir helt sliten av å lese gjennom ukeplanen ;)

 

Ha en flott helg og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, "må roe ned livet mitt" - som om jeg skulle skrevet det selv!

Forkjølelsen sitter skikkelig hardt i, hodet er fyllt med bomull og renner over av snørr.

Sitter i sofaen og prøver å lese gjennom en bunke sakspapirer, men det går så treigt så treigt, klarer ikke konsentrere meg.

Urk.

Har faktisk veldig lyst til å trene, men ettersom jeg svetter bare ved å gå opp trappa, og hodet som sagt renner over blir det vel en stund til.

Æsj, hater å være syk!

 

Krysser fingrene for at du klarer å gjennomføre din noe ambisiøse treningsplan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Huff, syk er skikkelig kjipt! Og sitter så lenge også...kjedelig!

 

Jeg kan rapportere at jeg sto opp seks i går og trente!!!! og nå har jeg akkurat kommet hjem fra london, er supertrøtt men ikke trøtt....

Imorgen er det latter - skal ta med treningstøy...men svak svak tro på meg selv!

Uff!

 

God bedring! Ny rapportering senere i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, imponert!!

 

Jeg er superdrittlei av å være syk, litt bedre idag, tror jeg karrer meg på jobb imorra.

Får utsette trening til neste uke tror jeg, har vart lenge denne "syka".

Jaja.

Håper du koser deg på Latter etter trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei hei,

 

Hvordan er formen? Jeg er livredd for å få sånn forkjølelse som ikke slipper taket! Krysser fingrene for at kroppen gir seg og du blir i form til "normal" hverdag igjen denne uke :)

 

Jeg trente ikke på onsdag :( Var så sliten at jeg dro hjem og sov to timer før jeg dro på latter (måtte jo stille opp, for ditcher så mange venne greier for tiden!). Men trente torsdag kveld i parken og fredag morgen med PT/fysio. Ikke trent i helgen for har storesøster og niese på besøk - er en treningsøkt i seg selv!!! De skal ut på lunsj snart så da lurer jeg på om jeg skal ta en økt med dvd-en min. Bare så jeg får inn litt trening. Men ettersom niesen min våkna 04.50 i dag (stilte jo klokka så da var den jo nesten seks i hennes hode!! er jeg rimelig sliten for øyeblikket :)

 

Planen for uka er som følger:

Mandag - spinning

Tirsdag - kondisjon+styrke (inkluderer nye tilvenningen til å jogge - nemlig 1 min gå på tredemølle, 1 min jogge på 9,5, 1 min gå osv osv osv i 20 min og be om at ryggen holder!)

Onsdag- avdelingsseminar

Torsdag - avdelingsseminar men hjem igjen klokka fem så skal rekke frognerparken og utetrening kvart på åtte!!!

Fredag - Fysio/PT

Lørdag/Søndag - Markatur....man kan jo drømme ;)

 

Krysser fingrene for at du er bedre! nyt søndagen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ja da skriver jeg bare for å opplyse om at jeg failed på dag 1! Hadde ikke ett gram energi i dag så spinningen utgikk....men gikk til og fra jobb - det er jo nesten en time....men ikke bra!

Ergo må jeg trene i morgen, torsdag, fredag og i helga....shit altså! Men sånn blir det! Punktum finale!

Håper du har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Jeg er her, håper at jeg sakte men sikkert kommer tilbake i form...

Trenge litt styrke idag morges, men var ganske "kake" på slutten av dagen på jobb... Huff, puff. Er så superlei, men det hjelper jo ikke. Måtte til pers med et par flyturer, det er IKKE bra for systemet!

 

Jaja, tar en dag av gangen, fokuserer på å spise sunt og sove nok, så går det seg til.

Pass på deg selv, balansen med nok trening til å holde seg frisk og i form, og ikke bikke over til å bli for sliten (særskilt du som reiser så mye, det er slitsomt!) er vel ekstra viktig nå på høsten.

Bra du er aktiv her inne, det hjelper meg til å holde fokus!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...