Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anniken81

Ok - de må legges en plan for uka! Så here goes:

Mandag - svømme

Tirsdag -

Onsdag -

Torsdag - PT/fysio

Fredag - pilates

Lørdag - svømme

Søndag -

 

Må fylle inn noe på de andre dagene også - og jeg skal gå fram og tilbake til jobb! Det er 1 time gå hver dag! Og ingen karbo denne uka (dvs - ikke brød!!!)

Ryggen fikk en trøkk i går (overdrev fredag med trening og sto i bar (frivillig på festival) hele kvelden så merker veldig godt den ikke er i vater enda. Ergo - må gjøre ryggøvelser HVER dag!

 

Bestilt meg spania tur siste uka i august med 6 venninner - alle sylslanke så nå må det strammes opp her! Må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest snart30

Leste denne glimrende kronikken på nrkytring: http://www.nrk.no/ytring/bli-slank-og-spis-sa-mye-du-orker-1.11093670

 

Er noe i det, tren jevnt, spis jevnt. Ettersom jeg er et skippertaksmenneske er det lettere sagt enn gjort. Hadde nattevakt inatt, og skal prøve å legge meg nå straks, planen er å trene imorgen tidlig. Skal ut og spise med noen venninner imorgen kveld, planlegger to alkoholfrie uker der jeg kutter mye karbohydrater. Har alliert meg med søster som heiagjeng.

Så blir det trening da, jobbe på for å komme inn i en rutine.

 

Nå er det bingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Treningen mangler, men vekta viste 82.7 idag (BMI <29!) etter noen dager med mindre karbo.

Er så utrolig glad i brød og pasta! Må bare klare å trene mer, og begrense karboene, iallefall de raske. "Problemet" er igrunnen frokost, er begrensa hvor mye eggevarianter jeg orker å spise, iallefall hver dag. Grøt eller frokostblanding eller ferskt grovbrød er fine variasjoner. Om jeg klarer å begrense meg til ett karbomåltid om dagen er det sikkert bra. Dvs, jeg spiser jo masse karbohydrater, masse bønner og linser og grønnsaker. Må tenke litt utenfor boksen.

Jaja. Ingen trening i helga, men renoverte et rom, så var i aktivitet iallefall. Og null alkohol B)

 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Brød er min store svakhet - elsker alt av gjærbakst generelt - boller, skillingsboller, skolebrød, scones...osv osv osv

Og har en svakhet for at jeg skal få lov i helgene - og da plutselig har det blitt fredag, lørdag og søndag - det er jo 3 av 7 dager! Altfor mye!

Forrige uke fikk jeg inn tre treningsøkter - ikke bra nok men var stressa for ryggen etter en smell i helgen. Denne uka går det litt bedre og startet uka med svømming på frognerbadet. Nydelig! Så har jeg spist en enorm mengde sushi og kjeks til kvelds.

Men neste uke er det ferie i fire uker! Starter med en uke i NY før 3 uker uten noen planer....singellivet og glede! (Ironi!)

Skal prøve meg på treningssommer...målet er å se smashing ut i august før ferien med 9 andre jenter (Spania...bikinidronninger...)

Masse trening i renovering da! I morgen skal jeg ta med treningstøy og gjøre ryggøvelsene mine på SATS (elipsemaskin 30 min og styrke), onsdag - svømme, torsdag - PT/fysio, fredag - svømme og lørdag pakke og glede meg til NY søndag :)

Skal lese kronikken nå - trenger motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Tror vi begge er rimelig motiverte ;)

Jeg jogga igår kveld, dvs ikke mye jogging så mye folk og bikkjer som der var i løypa. Ble 3 km igår , og 3 km med intervaller idag tidlig før styrkeøvelser.

Går fint med karbokutt, men så er jo uke 1 alltid den enkleste. Full av energi og giv...

Skal prøve å trene imorgen tidlig også, det fordrer at jeg kommer meg i seng! Og vips er det lettere å stå opp.

Viljestyrken er visst også noe som bør og kan øves...

 

Jeg heier på deg! Du kan jogge i NY vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Kjenner et intenst behov for ferie. Jobber alt for mye.

Fokuserer på å sove nok og trene. Maten går greit, for tida, men vips vipper jeg over kanten igjen. Iallefall under 83 kg fortsatt, hadde vært VELDIG kjekt å gå inn i ferien under 80...

Den som lever får se, nå er det loppekassa om det skal bli trening imorgen tidlig. Det trengs nemlig.

 

Alt vel i NYC? Fått trent shoppemusklene, om ikke annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

81,5 igår, men har vært syk noen dager, så usikker på om det er reelt.

Nå satser jeg på en god natt søvn, jobb imorgen, og så få ordna det jeg har irritert meg over de få gangene jeg har hatt nesen opp over sofakanten de siste dagene.

Trening får vente enda en dag, men forsøker å være streng med karbohydratene, så det bør gå.

 

Ser frem til oppdatering fra deg, men jeg skal klare å holde meg på den "smale sti" en dag og en dag og en dag til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Besøk av en venninne igår, alt for lenge siden sist og det ble nok vin ja ;)

Heldigvis var både middag og dessert godt planlagt (dvs, dessert om sommeren er jo alltid friske bær, og når en kan smelle på vaniljekesam er det jo superdigg uten å sprekke noe kaloribudsjett). Dessverre 2 porsjoner is på jobb for å "feire sommeren" - hallo? Jeg kunne både droppet is, og iallefall klart meg med en porsjon :blink:

 

Jaja, spist er spist. Sommerværet lar vente litt på seg i dag, får ordne litt i huset og se hva som skjer. Har iallefall fri, og det i seg selv er jo deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heisann!

 

Her er det sommer! Shit altså - det går unna! Jeg er på 80 kg - det er fullstendig krise! FULLSTENDIG! Og hva har jeg gjort i dag - spist smågodt og is!

New York var fantastisk! Shoppingmuskler ble trent masse og bryllup var amazing - masse god mat og drikke ;)

Ble syk når jeg kom hjem så vært hos mamma noen dager på landet - men fikk inn en svømming på mandag og styrke på sats på tirsdag. Er i Oslo i kveld og her er det varmt - skal prøve meg på SATS i morgen og trene styrke for ryggen. En uke fri til, en uke med slaraffenliv også bli det hard core livsstil etter det!

Håper du koser deg og trives med sommern - er for varmt til å gjøre noenting!

 

Klem A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Huff da! Vektoppgang er ikke moro!!

Gått litt opp jeg også, men det var nok fortjent, og bare en liten kilo.

Prøver å legge om til lav-GI for alltid, sakte men sikkert.

De siste dagene har vært i halvveis feriemodus, i tillegg til at de siste kartongene etter flyttinga VIRKELIG går meg på nervene. Så til de grader at jeg ikke får trent, men heldigvis ikke nok til at jeg trøstespiser. 1-1 der altså.

Skal prøve på en kjapp joggings imorgen tidlig, måtte inn her for å skrive det slik at det har større sannsynlighet for å lykkes;)

 

Ha en fin uke - har du fortsatt ferie? Dette er siste uke før min ferie, tre dager og en natt igjen...

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ferie ferdig! Dvs skal ha siste uka i august i spania og langhelg i italia for bryllup ;)

Startet uka - dvs i går - med å drikke halvannen flaske rødvin på date....jaja...forferdelig dag på jobben i dag (og da mener jeg rent helvete!) men nå har jeg svømt 1000 meter og føler jeg er på vei til et system for uka ;)

Imorgen - sats 30 min kondis+styrke

fredag - sats - fysio og kondis

lørdag/søndag - kondis og styrke en dag eller svømme!

 

God plan! Veldig god plan! La oss holde den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Veldig god plan. Dating er også kjekt da ;)

Er litt ute av den loopen etter å ha flyttet, trenger større nettverk!

 

Jaja, bare en natt igjen, så er det ferie (les: gjøre ferdig kartonghelvetet og male noen vinduskarmer), sove lenge, trene og slappe av.

Forsøkte faktisk å jogge mandag, bikkje var superslapp, men ble da noen kilometer.

Var så desperat at jeg lasta ned en skritteller-app. Trøster meg med at jeg går noen tusen skritt iløpet av en vanlig dag, så det så!

Får besøk av en venninne til helgen, ser for meg at ukens trening derfor må skje imorgen og fredag før ankomst. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok, trent tre ganger - en gang igjen i helga!

1000 meter svømming

30min+styrke SATS

30 min kondisjon + fysioPT Sats

 

Spist mye usunt, får ta maten til uka og fokusere på trening denne uka!

 

Kos deg med venninnene og ha en super ferie! (dvs utpakke og trene ;) husk å drikke litt vin og kose deg innimellom :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet iallefall perfekt, god og sunn mat, litt vin, gåturer og shopping. Idag: styrke og jogging før frokost på kafé .

Imorgen er det meldt øs-pøs-regn, tror det blir åpningen av kartongene gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk idag også, så ingen kartonger åpent.

Pilates og 3 km joggings før frokost, og litt sykling + 10000 skritt idag. Ikke ille, veier kanskje opp for en halv flaske vin og en drink?

Vi får se. Planlegger jogging imorgen også, gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Så flink du er! smart med skritteller - motiverer jo!

 

Denne uka er fokus på ikke noe godteri før fredag kveld og trening fire ganger, så langt kan jeg rapportere:

Mandag - Svømte 1000 meter

Tirsdag - nada

Onsdag - 30 min elipse+30 min PT/fysio

 

I tillegg går jeg enten til eller fra jobb og det er 30-40 minutter. Av og til begge deler om jeg virkelig slår til ;)

 

I dag spiste jeg med søstrene mine - reker....droppet majones men spiste jo loff...jaja...er ikke verdens undergang!

Skal på Øya på fredag....kan gå på en smell da...men skal prøve å holde fokus! To treningsøkter til på programmet også! Skal skal skal!

 

Kos deg videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga mandag, tirsdag og onsdag (bare den lille 3-km-runden, men likevel), og styrketrening i forkant.

Idag hadde jeg planlagt å gjøre ingenting, men opplevde mirakelet at jeg følte behov for noe likevel (hipphipphurra!), så jeg sykla meg en tur. Riktignok bare 15 km i bedagelig tempo ifølge endomondo, men det er jo 15 km mer enn ingenting!

Ganske flink med mat og vin, søster er gravid så det demper nok konsumet når vi p.t. bor under samme tak ;) Aldri så galt, osv.

 

Leste at man skal planlegge utskeielsene sine, så da planlegger du Øya - det blir jo knall!

 

Hjernen jobba godt mens jeg sykla, er noe med det uregelmessige livet. Prøver å legge en plan for hvordan jeg kan få til aktivitet HVER dag, også de dagene jeg er etter nattevakt eller har møter og reising. Det skal gå, og første bud er å komme igang nå i ferien slik at kroppen ha trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei,

 

da er det søndag! Forrige uke - fire treningsøkter -dvs i går gikk jeg 1.2 mil i nordmarka, det teller jo som en treningsøkt? Men har dessverre spist kake både fredag, lørdag og søndag...sukk.

 

Neste uke blir det litt stress fordi det er masse som skjer på kveldene - en avskjedsfest for kompis med massiv middag og en grillfest med jobben og utdrikningslag på lørdag! Men skal prøve meg på følgende treningsplan:

Mandag - svømme

Tirsdag - middag

Onsdag - morgenjogg

Torsdag- Kondisjon+FysioPT

Fredag - morgensvømme?

Lørdag - morgenjogg før utdrikningslag

Søndag - gå en tur i marka?

 

Har allerede begynt å grue meg til følgende:

Om to uker drar jeg en uke til Spania på ferie, så hjemme fire dager (inkludert 32 årsdagen min da jeg har invitert 40 stk på kake!) så beitohelg, så to dager på jobb før bryllup i Italia også rett til Washington på jobb....Shit!

 

Jaja, håper du koser deg. Kult med gravid søster, jeg er tante og koser meg max!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønner stressfaktoren ja.

Jeg har et par dagers jobbing, dvs igrunnen helt ok møter, men ikke ferie da... Jogga igår og idag, har fått "runners toe" på den ene foten (blå negl som løsner etter "for mye" løping). Småvondt, men kjenner gleden over å løpe veier opp i stort monn.

Middag ute igår, to forretter og en halv dessert, og to glass vin. Ettersom jeg hadde løpt tidligere på dagen koste jeg meg skikkelig, rett og slett inne i en god stim.

Hadde jeg bare klart å trene like mye i hverdagen! Er jo det jeg jobber for nå da, at kroppen skal ville ha trening.

 

Skal prøve å komme igang med svømming denne uka, i et basseng uten maneter ;)

 

Syns planen din høres bra ut -hold meg oppdatert! Og lag en plan for strategiene også... We can do it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt, dytt.

 

Sykling og seiling onsdag, fjelltur torsdag, og lite aktivitet fredag+lørdag. Dvs, mobilen viste 10000 skritt igår, så det er vel akseptabelt.

Tenker meg ut å jogge idag, det ser ut til å være et lite opplett, så det er vel bare å hive seg rundt og gå ut. Dvs, mobilen må lade, har økt lengden på runden betraktelig og trenger bra musikk for å komme meg hele veien ;)

Drikke litt vann først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei,

 

Søndag! Planen gikk ikke superbra...hehe..

men har gjort tre økter og satser på SATS klokka seks i dag! Må bare jobbe noen timer først ;)

 

Vært ekstreme mengder mat denne uka -rett og slett deprimerende! Jeg tror jeg må begynne å føre opp alt jeg spiser igjen - noe må gjøres! Ligger over 80 kg nå og er ukomfortabel med alt! Må ned på 75 igjen! Trivselsvekten min begynner jeg å innse...

 

Ok plan for uka:

Mandag - intervall og pilates i parken (venninne som skal teste nytt konsept som pilatesinstruktør)

Tirsdag - nye timer på SATS så må teste: FLX (en stretchtime så håper det blir bra for ryggen)

Onsdag - grillparty

Torsdag - pilates sats

fredag - PT Fysio

 

Lørdag/Søndag - kondisjon og stryke på sats

 

Jepp, thats it - nesten hver dag trening denne uka! Fått pulsklokka mi, digger den! SKAL SKAL SKAL SKAL fokusere denne uka! Ikke noe alkohol, ikke noe godteri før lørdag og da kun lørdag og ikke noe karbohydrater i uka! BASTA BOM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You go girl!!!

 

Jeg har spist og drukket godt i ferien, men iallefall trent litt da. 8 km løping, 7 km på sykkel og en liten tur med voffsen ble dagens resultat, så får det veie opp for vafler og vin til middag.

 

Planen for uka:

Mandag: Styrke og jogging

Tirsdag: Jogging (ev svømming, må komme meg igang med litt alternativ trening)

Onsdag: pilates (morgenfly)

Torsdag:styrketrening på hotellrommet

Fredag: jogging (svømming?)

Lørdag: Styrke og jogging

Søndag: yoga og jogging.

 

Skal kutte ned på karbohydratene, har vært rimelig flink selv om det ble endel idag. Ikke raske dog, havre- og speltvafler gled ned på høykant;)

 

Uka etter er jeg i London på møter, må klare å trene der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observasjon: Må trene på morgenen.

Nå bor søster og svoger her, jeg står opp og spiser frokost med dem før de går på jobb. Ettersom jeg har "ferie" gidder jeg ikke å trene før frokost. Så kommer jeg igang, og det er så mye å ordne i leiligheten og jobbmessig (derfor hermetegn ...), og vips er jeg supersulten og det er nesten for seint med lunsj, og så går tiden, og dagen, og så fikk jeg ikke trent igår :blink:

 

Fullstappa dag idag og tidlig fly imorgen. Heldigvis ble det hotell med treningsrom, så da blir det trening torsdagsmorgen.

Skal få det til idag altså, hjelper å være innom her og være frustrert ;)

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, kjenner meg igjen på at dagene flyr - men hallo du har jo vært superflink!

Onsdag i dag - status:

Mandag - pilates og intervall i parken (bra på intervall (fikk til å jogge på gress!!!!) pilatesen var så som så - ikke akkurat kaloriforbrenning der i gården!)

Tirsdag - jobbet seint - møkk

Onsdag - En time trening på SATS med lillesøster før jobb - veldig bra

 

Resten av uka -

Torsdag - ser dårlig ut - må jobbe sint tipper jeg

Fredag - skal trene med PT Hurra

Lørdag - trene SATS!

 

Da blir det fire ganger - bør gå! Søndag er det Spania i en uke...kan bli tøft! For så en uke i Norge, en uke i Italia (med bryllup) og rett på jobb til Washington...hjemme hjemme først 23 september...stresser meg litt merker jeg! Trenger rutiner!

 

Håper du koser deg på hotellet - kom deg på treningsrommet!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Mandag: nada, orging i hus og heim.

Tirsdag: styrketrening og hundetur

Onsdag: dessverre bare gange rundtomkring

Torsdag: god mat og vin og ingen trening

Fredag: 10 km sykkel, 3 km jogging, litt styrketrening og 750 m svømming (var så utrolig fullt i bassenget at jeg ikke orka mer).

 

Så tar seg opp, mao;)

Planlegger 8 km jogging imorgen og 3 km runden på nytt på søndag før avreise London.

Mine 12-minutters økter med styrketrening må også legges inn, det virker så kjedelig før jeg kommer igang, men vips er jeg ferdig.

Følelsen etterpå er selvsagt ubetalelig, som jeg vet.

 

Føler jeg har komt ganske nær målet med ferien, altså få trent nok til at jeg vil, og det er ikke noe særlig ork å komme seg igang. Altså kvalifiserer jeg til å fortsatt henge her inne ;)

Vekta skal jeg sjekke imorgen, så får vi se om optimismen holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...