Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Ny lavkaloridag idag.

Tror magesekken har blitt mindre, følte meg overmett etter middag på tirsdag, men hadde knapt bikka 1800 kcal den dagen. Tidligere kunne jeg glatt spise 3 grovbrødskiver til helgefrokost, nesten så kunne tatt en til også, det er jo så godt! Igår klarte jeg heldigvis å bare lage til 2 skiver (klarte å tenke at jeg kunne lage en til om jeg ville ha), men var god og mett etter de to.

Sikkert blitt flinkere til å kjenne etter også, på lavkaloridagene er jeg superstreng på å kjenne godt etter når jeg spiser slik at jeg får med meg hver kalori.

Nå er det ut og gå i regnet.

Hvordan er det med dere andre?

Varmt og godt i Asia, eller er du på flyet tilbake alt, A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stikker innom.

Reiser til mor en uke med voffs og alt, møtevirksomhet gir utfordringer for både mat og mosjon.

Plan:

 

Søndag: morgenjogg, vanlig mat, flytur

Mandag: gåtur, styrke, vanlig mat, kveldsmøte

Tirsdag: modifisert lavkaloridag: faste til middag (som er del av kveldsmøte)

Onsdag: joggetur, vanlig mat

Torsdag: møtedag og kulturkveld, får bli gange og litt yoga, ev 20 minutter intensiv styrke/kardio

Fredag: Formiddagsmøter, så fri.

Lørdag: Alt 1: helgefrokost hos mor, alt 2: lavkaloridag. Uansett flytur

Søndag: alt 1: lavkaloridag. Alt 2: vanlig.

 

Alternativ 3 er at det bare blir en lavkaloridag neste uke, det må jo også gå an (passer nemlig veldig godt med lavkaloridag mandagen uka etter, og 2 dager på rad gidder jeg ikke - tror jeg...). Har ikke komt langt nok til å droppe mat fullstendig i møter der maten blir servert.

Utrolig egentlig hva folk kan få seg til å si, hvordan man som voksen og oppegående til tider skal belæres om hva man bør og ikke bør gjøre <_<

 

Jaja, nå er det lørdagskveld, skal bake pizza med slekta, blir stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei og hopp:)

Du er god å planlegge snart30, bruker ukesplanen din å holde?

Jeg har en 3dagerslavlaloriplan fra i morgen, og alle dager med 1 time rask gange, evt 40 min sykling, og som vanlig styrketrening i heimen. Jeg kjenner jeg må i mitt innerste for å hente motivasjon, men dette trengs for at jeg ikke skal skeie ut;) Jeg ser at bivirkningen med metthetsfølelse har kommet til deg:)) Jeg vet at med tre dager lavkalori så vil magesekken min krympe og sunn mat vil igjen bli fristende og godt.

Ha en fin uke hos din mor:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei og Hopp!

 

Jeg er tilbake fra Asia - var helt fantastisk med noen dager i 32 varmegrader (selv om det var to timer på kvelden jeg kunne være ute...resten av på kontorer :))

 

Merker jeg må holde fokus og komme innom her selv om jeg ikke er i landet - gjør at jeg blir mer motivert til å holde farta i gang. Jobb er vanskelig - spesielt med sene møter og kjør! Så ser utfordringen din!

 

Min utfordring for tiden er jo denne karen (og det er sagt på en pen måte altså. han er en skikkelig gourmet som elsker å lage god mat....og det er vanskelig å si noe. Men i dag har jeg fått trumfet gjennom salat til middag! Kan jo ikke klage men må ha så fokus på å spise veldig "riktig" ellers på dagen så middagene ikke knekker meg!

Denne uka er litt mareritt, mye jobb og mye annet men her er planen:

Mandag - smørekurs for ski - trening utgår

Tirsdag - middag med venninne (høygravid så må bli sunt!) så Sats med kondis og styrke (ryggen er så som så om dagen!)

Onsdag - jobbseminar med middag - SATS etterpå med kondis og styrke (heldigvis er møte rett ved en SATS så slipper gå så langt :))

Torsdag - pilates etter jobb også konsert på kvelden (med gravid søster så null alkohol!)

Fredag - kondis og fysioPT (bursdagfest på kvelden med meksikansk restaurant og sikkert alkohol)

Lørdag - svømming eller kondis

Søndag - flyr til Paris med jobb...men sikkert mye gåing i byen på søndagen da :)

 

Ser allerede nå at det blir en hard uke - er vanskelig å motivere seg til trening når man er på beina fra halv syv til åtte på kvelden....vil helst ligge på sofaen da ikke svette på tredemølla! Men her må man bare få viljestyrken i gang igjen! bikinisesongen og målene mine skal nås!

 

Ha en fortreffelig mandag og god uke!

Lykke til med fasting til begge to...jeg bøyer meg i støvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

 

Ukesplanen pleier å hjelpe iallefall, Gressenka ;)

Da møter jeg utfordringer forberedt, det blir litt lettere å si "nei takk" til usunne "fristelser", enten det er reelle fristelser eller kalorier noen nøder på deg. Jeg er usannsynlig lite flink til å si nei til kake/sjokolade/potetgull dersom noen spør for andre gang, type: de: skal du ha litt kake? jeg: nei takk. de: men et lite stykke kan du jo unne deg!?!! jeg: (innvendig: men jeg vil jo egentlig ikke ha kake, vet at om jeg spiser det vil jeg gjerne ha mer også, så dobbelt dumt, men orker ikke mas og rettferdiggjøring ovenfor deg som faktisk er en helt uvesentlig person) ok da, et lite stykke...

 

Kjente det var fint å skrive ned sånn, særskilt den siste delen. Folk en jobber med eller er i kontakt med på andre måter er selvsagt ikke uvesentlige, i kaloriregnskapet mitt har de ingenting å gjøre! Nå skal jeg bli flinkere til å si nei - punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt igjen.

Planen holdt ikke på treningsfronten, men hadde fastedag tirsdag og det gikk veldig fint.

Igjen kjenner jeg at jeg har fått et mer "normalt" forhold til mat, sikkert litt rart når jeg er her inne, men likevel. Spiser til jeg er mett og når jeg er sulten, mindre redd for å bli sulten om det blir lenge til neste gang, og tenker ikke like lett "det var jo så godt, jeg må ha en liten bit til".

Har ikke ført inn mat denne uka, annet en fastedagen, så får vi se ved veiing og måling imorgen.

Litt irritert idag kjenner jeg, gleder meg til fastedag tirsdag og torsdag denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei,

 

Hvordan går fasten og mest interessert i - merker du det på vekta????

Jeg har kommet hjem fra Paris - har halvannen uke hjemme nå - det blir så digg!!!

Matveien har gått litt skeis...les var i PARIS...selv om jobb er det jo helt insane bra mat! Men tror ikke det er helt krise - selv om jeg ikke har turt å gå på vekta.

Treningsmessig - fikk til fire økter forrige uke - selv om de ikke var superlange (lørdag var det 2*20 min treningsvideo i stua - men det funker jo faktisk! så skal fortsette med det når jeg blir for sliten til å gå ut av leiligheten!)

Denne uka:

Mandag - onsdag: Paris

Torsdag - intervall på mølla (20 min)og 30 min pilates (måtte gå halvveis pga insane krampe i foten som ikke ga seg! Bittert!)Lagde suppe til middag/kvelds - første middagen jeg har lagd på nesten to uker! insane!

Fredag - spinning på sats+tacokveld med rødvin med venner...prøve å gjøre den litt sunn!

Lørdag - svømme eller hjemmedvd eller sats

Søndag - samme som over!

 

Neste uke er jeg hjemme hele uka og skal ha et veldig fornuftig liv :) Uka etterpå skal jeg på insane reise - fem storbyer i europa på fire dager...møtemaraton...tar med meg strikk og dvd og håper på det beste? også trening fredag, lørdag og søndag håper jeg....

 

Men kommer innom i helga - skal begynne å føre litt mat igjen - få oversikt: )

 

god helg til begge to! Gleder meg til oppdatering på fastingen - usikker på om jeg passer til den livsstilen! men stor respekt for deg som får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Denne uka viste tallet på vekta 79,7 kg. Har ikke vært under 80 på ett år, så det var en kjempemotivasjon. Fettprosenten har krøpet litt ned til 37,3

Lavkaloridagene går greit, har funnet en rytme som jeg trives med. Merker at jeg møter meg selv i døra litt, "opplært" som jeg er til at det er veldig viktig å spise hyppige, små måltider...

Antakelig bør man alltid la voksne mennesker velge mat helt selv (kjenner at jeg fortsatt har et lite forbehold mot dem som da f.eks bare kan spise nugatti - så noe Hellstrømgreier her om dagen som virkelig fikk meg til å lure på hvordan folk er skrudd sammen ;) )...

 

Denne uka har vært bra aktivitetsmessig. Klatret forrige søndag - første gang ever - veldig moro.

Mandag og tirsdag ble det gange, onsdag jogging og styrke, torsdag svømming, og igår jogging igjen.

Idag pøser regnet ned, tror jeg skal ikle meg fullt regntøy og gå til butikken. Skal på nattevakt inatt, så det kan bli noen kilometer der også... Så får vi se hvordan dagen imorgen blir, hadde vært deilig med en litt lengre joggetur.

 

Planen for neste uke:

Mandag: lavkalori, trening blir gange og ev litt yoga. Kanskje svømming, det var bra sist.

Tirsdag: reise

Onsdag: klatring

Torsdag: morgenjogg om det ikke blir lavkaloridag.

Fredag:uvisst. Kan ikke jogge 4 dager på rad...

Lørdag og søndag jobber jeg på dagen, kanskje lørdagen blir lavkaloridag om torsdagen ikke blir, pleier å være så travelt at det blir lavkalori helt av seg selv. Satser på morgenjogg.

 

Hverdag er fantastisk. Lage mat selv, trene, sove i egen seng...

Jeg er også en fan av hjemmetrening, gjør det når en vil, trenger null tid til og fra treningssenter og kan gjøres på hotellrom e.l. Syns faktisk jeg er ekstra flink når jeg trener helt selv, uten instruktør til å "piske på"... Mentalt klapp på skuldra iallefall, og ettersom ingen andre skryter av oss får vi skryte av oss selv. Så det så!

Skjønner selvsagt at hverdag er digg fordi vi reiser endel, hadde sikkert vært kjedelig ellers :P

 

Hvordan går det med ryggen? Og daten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anniken81

Heihei,

 

Under 80 er knall! Jeg var 79.9 på torsdag morgen...men har nå spist to store fastelavensboller..mulig det ikke var strategisk ;)

 

Ok - uka har vært ok på treningsfronten:

mandag - spinning

tirsdag - pilates (ikke knallbra, men ok)

onsdag - fri

torsdag - fri

fredag - fysio+kondis

lørdag - svømming 1000 meter

 

Reiser i morgen og blir borte til torsdag kveld - og reiser med delegasjon der det bare er lov med håndbaggasje - ikke plass til noe treningstøy og fly hver dag (4 land på 4 dager!) Så må bli trening fredag, lørdag og søndag...kan bli tøft!

 

Skal prøve meg på litt yoga og pilates i trusa...haha...

Mannen er fortsatt i bildet - har innført suppe som en bra middag...haha...funker faktisk overraskende bra :)

Ryggen er så som så - ikke så mye jogging om dagen - men nå er det jo over ett år siden forrige skikkelige smellen! Bank i bordet og kryss i taket.

Ok - plan for uka:

Fredag - fysio og kondis

Lørdag - svømme eller kondis

Søndag - motsatt av lørdag

 

Lurer på om jeg også skal prøve meg på klatring, men litt bekymret for at ryggen ikke skal holde. Er det tøft for ryggen?

 

Ha en fortreffelig uke!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

God formiddag!

 

Så kult med mannen og suppe. Løsningsorientert, veldig bra ;)

 

Vekta idag viste 78,5, veldig fornøyd :D

 

Er også veldig fornøyd med 5:2 opplegget. De fleste ukene blir det 2 lavkaloridager, jeg overspiser ikke de andre dagene, men slipper også å hele tiden tenke kalorier. Tidligere har det vært litt av problemet; jeg har klart å holde fokus en stund, vært flink og ligget på 16-1800 kcal... Så kommer det en periode med mange fristelser, mye reising og hotellmat, lite søvn eller annet, og så blir jeg så utrolig lei av å alltid tenke på hvor mye jeg kan spise, at jeg enten bare gir f og gjerne overkompenserer litt, eller blir småsur.

Mat har rett og slett blitt et mindre tema.

 

 

Klatring ja. Vet ikke helt hvordan det er for ryggen, på mitt nivå (= blodfersk nybegynner) burde det vel ikke være et problem. Kjenner det godt øverst i ryggen dagen etter, men det er jo bra å få trent de musklene som ellers er superkjedelige å trene.

Klatring er litt som yoga, man fokuserer helt og holdent på det man gjør, noe jeg merker jeg er veldig opptatt av for tiden.

 

Min ukesplan:

Mandag: lavkaloridag, forhåpentligvis litt yoga.

Tirsdag Reise og jobb, noen kilometer til fots trolig.

Onsdag:må se an formen etter nattjobbing, men kanskje jogging.

Torsdag:lavkaloridag, yoga el kanskje svømming.

Fredag: svømming eller jogging, avhengig av onsdag og torsdag.

Lørdag og søndag: klatrekurs

 

Ok, ny uke, klar-ferdig-START!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

 

Min ukesplan:

Mandag: lavkaloridag, forhåpentligvis litt yoga.

Tirsdag Reise og jobb, noen kilometer til fots trolig.

Onsdag:må se an formen etter nattjobbing, men kanskje jogging.

Torsdag:lavkaloridag, yoga el kanskje svømming.

Fredag: svømming eller jogging, avhengig av onsdag og torsdag.

Lørdag og søndag: klatrekurs

 

Ok, ny uke, klar-ferdig-START!

 

Mandag ble uten yoga, onsdag var formen laber... Torsdag ingen yoga, men løping og endel sykling fredag. Igår og idag har det vært sykling til og fra klatring og klatrekurs 6 timer hver dag. Klatrer jo ikke hele tiden, men har nok blitt noen kalorier ja (må jo brenne noe på høydeskrekk også?).

 

Plan for uka:

mandag: jogging

tirsdag : reise

onsdag: morgenpilates.

torsdag: lavkalori og svømming

fredag: klatring?

lørdag og søndag: joggehelg og morgenjogg, helst med styrketrening.

 

Hvordan går det med deg? Ble det treningshelg?

 

Jeg tok fastelavensbollene idag, superdupergode, men spiste 3 (!) stk. Jaja, det ble faktisk ikke middag idag--- :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Huff - du er så flink! og jeg er så lite flink! Er på 81 kg...men forrige uke var jo helt insane! BAre møter og flyplasser hele uka...ingen trening punktum faktisk! Var så sliten når jeg kom hjem fredag at ting bare fløt. Og ryggen er ikke optimal!

MEn har tatt litt grep:

MAndag - svømming 1100 meter (date...med 2 glass vin...)

Tirsdag - gikk til og fra jobb ca 40 min hver vei

Onsdag - gikk til jobb+svømming 1100 meter (jobbmiddag skal prøve å unngå vin....)

Torsdag - jogge og styrke (om ryggen er ok)

Fredag - kondis + PT/fysio

Lørdag - utdrikningslag

Søndag - 2 års dag for niese

......

 

Er litt krise - men begynner å merke at jeg klarer å prioritere trening igjen - er vanskelig med en matglad kar hengende rundt....eller rettelse vinglad kar!

Tror ikke jeg klarer 5:2, men skal prøve meg på karbofriuker. Også tenkt å lage regel om at jeg må jogge 1 mil hver uke....kryss i taket at ryggen skal holde :)

 

Håper uka går bra så langt!!!

 

Her er sola ute, er jaggu ikke så ille nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok - denne uka suger offisielt! Menn er noe skikkelig skikkelig drit! Det er slutt.

Men nå blir fokus trening, sunnhet og jobb. Gir opp menn.

Æsj!

Ryggen er ikke optimal så skal gå en tur nå. Svømme i helgen håper jeg.

Ikke spise masse sjokkis, ikke spise masse sjokkis, ikke spise masse sjokkis!

 

ok. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - denne uka suger offisielt! Menn er noe skikkelig skikkelig drit! Det er slutt.

Men nå blir fokus trening, sunnhet og jobb. Gir opp menn.

Æsj!

Ryggen er ikke optimal så skal gå en tur nå. Svømme i helgen håper jeg.

Ikke spise masse sjokkis, ikke spise masse sjokkis, ikke spise masse sjokkis!

 

ok. God helg!

 

Auda, så kjedelig...:(/>Men bra tips, gå en laaaang tur i regnvær og grine skikkelig samtidig. Virker mye bedre enn sjokkis for en føler seg bedre etterpå i motsetning til is og sjokki-orgie. ;)/>

 

Og husk, hjernen "glemmer" ordet ikke, så når du sier til deg selv "ikke spise masse sjokkis" blir det gjerne til "spise masse sjokkis" inni hodet ditt...:blink:/> Tenk heller på "deilig å trene" eller " spise deilig sunn mat!":rolleyes:/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Ok - denne uka suger offisielt! Menn er noe skikkelig skikkelig drit! Det er slutt.

Men nå blir fokus trening, sunnhet og jobb. Gir opp menn.

Æsj!

Ryggen er ikke optimal så skal gå en tur nå. Svømme i helgen håper jeg.

Ikke spise masse sjokkis, ikke spise masse sjokkis, ikke spise masse sjokkis!

 

ok. God helg!

Urk, nei, så kjipt!!

Det eneste som er sikkert er at det ikke blir mindre kjipt av å spise masse sjokkis.

Ikke gi opp menn, men deg selv, sunnhet og trening er bra fokus en tid. Få orden på ryggen og sånn.

Som en mager trøst kan jeg fortelle at jeg jobber i helgen og tilbringer lørdagskvelden med laptopen i fanget og jobb mens jeg hører to hunder, min egen og en til, snorke i kor. Litt stusselig igrunn.

Imorgen tidlig skal jeg jogge til ære for deg og håpe ryggen blir så bra at du kan jogge neste helg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Urk, nei, så kjipt!!

Det eneste som er sikkert er at det ikke blir mindre kjipt av å spise masse sjokkis.

Ikke gi opp menn, men deg selv, sunnhet og trening er bra fokus en tid. Få orden på ryggen og sånn.

Som en mager trøst kan jeg fortelle at jeg jobber i helgen og tilbringer lørdagskvelden med laptopen i fanget og jobb mens jeg hører to hunder, min egen og en til, snorke i kor. Litt stusselig igrunn.

Imorgen tidlig skal jeg jogge til ære for deg og håpe ryggen blir så bra at du kan jogge neste helg kanskje?

 

Jepp - har ikke flaks med disse kara. Dessverre.

Men har bestemt meg for at jeg bare må gå videre -kan ikke begynne hver dag med grining. Er jo bare meg som lider av det.

Så her er min ukeplan:

- Mandag - spinning

Tirsdag - kardio og styrke

Onsdag - transformer time på Sats (styrke)

Torsdag - Kardio og PT/fysio

Fredag - Tirsdag - Beitostølen! Skal gå på ski, spise god mat og drikke vin - men med måtehold.

 

Er imponert over hva du har fått til - jeg skal ned til 75 kg nå - om det så tar hele våren. Lei av fett på magen og lei av å føle meg kjip. Fokus framover - enklere blir det også når man slipper fancy middager og vin :) Er ikke så ille at det ikke er godt for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Her står vekta på 78,7.

Liker godt at den står stille noen uker, føler det er mindre fare for å sprette opp igjen da;)

Denne uken blir det bare halvveis fastedager, ble spontanmiddag med en gammel venninne igår som tilfeldigvis var i byen, og så skal jeg klatre i ettermiddag, og det tør jeg ikke helt gjøre på helt fastende hjerte.

Men det blir som det blir, går inn i noen alt for hektiske uker.

Kjenner jeg har fått vondt i den ene hælen/akillesen, så holder meg borte fra jogging denne uken.

Neste uke får det bli sykling til og fra noen møter, og kanskje litt jogging mot slutten, om jeg er flink til å tøye og tøye og ikke jogge nå.

Så ut som en super ukeplan, ikke minst Beitostølen!

 

Hang in there, vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anniken81

HEisann,

 

Håper du også bor et sted der sola har skint hele helga :)

Her er livet litt bedre - hatt noen ganske tøffe uker (møkkamenn!) men begynner å gå framover!

BEitostølen var nydelig - gikk nesten 7 mil totalt. Men spiste og drakk masse - så ganske opp i opp tror jeg.

Deilig med sol, for da får man behov for å være litt sunn :)

Min plan for uka er som følger:

Mandag - spinning

Tirsdag - svømming/småjogge eller transformertime på sats (avhengig av ryggen)

Onsdag - Hot Mojo yoga på sats

Torsdag - Pilates sats

Fredag - Jogge+fysio/PT

Helga - gå mye i sola?

 

Er planen, ryggen er litt kjip om dagen så må tilrettelegge etter den....ikke keen på at den også skal ryke i all happinessen ;)

 

Ha en flott søndag videre og god uke! Gratulerer med under 80! Er knallbra! Dit skal jeg også veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Godt å høre at verden er litt bedre!!!

 

Takk for gratulasjon, men dengang ei:(

 

Har hatt to travle uker med mye reising og så godt som alle måltider på hotell, i tillegg til ca null trening og bare én lavkaloridag.

Vekta idag morges var ....

.....

...

82,7 kg!!

 

:( :( :(

 

Jeg vet jo hva jeg gjør feil: jeg lar meg lure til at dessertbuffeten er så god, at jeg kan forsyne meg litt til, at jeg kan ta en sjokolade til kaffen og spise opp hele middagen.

Særlig det med sein middag og vin VET jeg er idiotisk.

 

Så i forkant av ca 3 mnd med reising og hotell er det bare å øve seg:

 

  • Dessert maks en gang per dag, og da ikke hele porsjonen
  • Fisk til middag dersom det er etter kl 20
  • Tilstrebe lavkalordager de ukene det går
  • Trene, ikke for å gå ned i vekt, men for å holde hodet på plass og skjønne at to skiver grovbrød med pålegg er bedre enn et stykke sjokoladekake og en ekstra sjokolade til kaffen.
  • Vann, vann, vann
  • Svart kaffe (ikke mye cortado på lettmelk i kaffeautomatene rundt omkring på konferansehotellene...)
  • "grovkarbo" når det er buffet
  • Helst alkoholfritt, ellers maks en enhet per dag.

 

Har en meget sterk følelse av at jeg har skrevet denne lista før, men sånn er det jo, er bare å bestemme seg på nytt og gjennomføre på nytt og bli værende der.

Som jeg skrev var jeg fornøyd med å være på 78-tallet en stund, utfordringen er å bli værende, ikke drive med dette jojoopplegget.

 

Jaja.

 

Denne uken er planen:

mandag: lavkalori

tirsdag: klatring

onsdag: sykkeltur og ev yoga

Torsdag: lavkalori og reising

fredag og lørdag: kongress, trening på treningssrom på hotellet

søndag: hotell, treningsrom

mandag-fredag: kurs, skal bo hos en venninne, så håper det iallefall blir tidlig middag og endel gange, ellers yoga/pilates om morgenen.

 

Bare å fylle vannglasset og starte på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Fra den ene jojoen til den andre, nå må vi skjerpe oss;))

Takk for sist, mitt liv har vært et mess fra midten av februar, nå begynner ting å rette på seg, og med meg har jeg nok 2-3 ekstra kilo. Jeg orker ikke veie jeg, bare å trå til med lavkarbo først, 4 dager på rad, pluss trening, da tør jeg muligens stige på vakta på fredag:))

Fin plan du har, det gjelder å ga motivasjon til å holde den:)

Mitt første problem blir i morgen, seminar på jobb og det serveres mat og drikke, håper det er salat og frukt der.

Ha fin og slankende uke:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Mine damer ! Hatten av for fastedager - imponerende! Men er jo skummelt at man raser opp med en gang man stopper...lite fristende å være fastende resten av livet...

 

Bare for å gi deg et bilde - er på 82 kg jeg også nå (og det på tross av 7 mil på ski!)

Tenk jeg var 75 i over ett år....er fullstendig krise!

I går var en tøff dag pga klokkestillingen - men jeg gikk til og fra jobb - og tok omvei hjem så ble relativt greit sånn all in all. Grillet sommerkotelett på grillen min...bør jo være ok sunt...?

 

I dag skal jeg svømme. Gå til tøyenbadet og svømme 1000 meter - er overkommelig! Så kanskje grille noe til middag...er veldig godt og sunnere...

En dag om gangen - klarte å stå i mot sjokkis i går - har melkesjokolade med havsalt i skapet...og den er åpen...ren tortur! Skal ligge der til fredag - skal rapportere her ;)

 

Er faktisk i byen helt fram til mai nå - da skal jeg til Peru med jobb! og booket inkatrail så blir borte to uker - derfor må jeg komme i bedre form og bedre ryggen!!! Inkatrail skal jo være et lite mareritt av hardhet! Men blir jo helt sikkert fantastisk. Uansett - mye hverdag før det - blir litt digg - spesielt i sola :)

 

Ha en fortsatt fin dag,

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hm ja, kan sikkert de det på flere måter. Selv valgte jeg å se at dersom jeg ikke hadde gått ned i forkant av de to ukene hadde vekta komt på likevel - tre glass vin og to desserter om dagen og masse brød med smø - er liksom ikke en eneste diett det ikke ville knust ;)

Det er det samme gamle, hvordan holde kiloene AV og ikke gå ned de samme gang på gang.

 

Så digg å være på samme sted i en stund! Tre byer de neste ukene, så et par uker hjemme, og så på igjen.

Konferanser må bare jobbes med. Det er helt akseptabelt å avslå vin og dessert, så målet er null dessert til lunsj fredag og lørdag (konferanse).

Det samme er mat på kvelden, helst ikke noe etter kl 19. Det ryker med konferansen, men desto viktigere med fokus på de andre tingen. Idag derimot, er det bare vann og urtete før køya. Litt jobbing og vasking da.

 

Får vel rapportere her - så får jeg oppdatering på den sjokoladen samtidig ?

 

Kos dere i sola begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

For å si det sånn...sjokkisen forsvant....

Trente tre ganger forrige uke og gikk tur i går...ikke bra nok men ryggen er ikke optimal! Også går jeg til og fra jobb nesten hver dag! Er halvannen time tilsammen hver dag!

 

Denne uken er planen som følger:

Mandag - spinning

Tirsdag - Styrke og kondis evt svømming

Onsdag - motsatt av tirsdag

Torsdag - håper å få til spinning før påskemiddag med vin hos venner...

Fredag - håper enten spinning eller kardio og fysio på morgenen... teater på kvelden

Lørdag - styrke på sats + fest på kvelden

Søndag - tirsdag - London...møter...fuck!

Påske! Ok - her er min lovnad! I påsken - skal det trenes hver dag. Målet er å være i balanse! Blir jo forhøyning i inntak, men da må fysisk aktivtet også økes!

 

Rapport på helgen din ønskes mottatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

ok - oppdatering:

Mandag - spinning

Tirsdag - shape på SATS

 

Spiste bittelitt smågodt i dag...ikke bra...men fikk så innmari salt cravings!

I morgen blir hviledag - dvs skal klippe meg!

Torsdag er det spinning med kompis før vi skal i middag.

Trening fredag eller lørdag før london søndag. bra deal

 

Håper dere har en fantastisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider tilbake i heimen :)

 

Godt jobba med sjokoladen, forresten!

 

 

Vekta viste 80,5 idag, etter bursdagsfeiring med masse vin og sjokolade igår, så fornøyd med det.

Ukene har gått med mat og vin, men har klart å holde meg til fornuftige porsjoner, og lite sein mat. Ser rett og slett ut som om 11-12 timer "faste" om natten hjelper til med å stabilisere. Cluet er vel at det i det hele blir mindre tid å dytte i seg mat på :unsure:

 

Uansett, fornøyd med stabil vekt når det har vært uregelmessig liv. Har ikke blitt noe trening, men bra med gåing.

Her høljer regnet ned, får se hva dagen bringer.

 

 

Ha en fin helg, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...