Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Her rusler jeg videre.

Kjenner godt styrketreninga fra igår, det trengtes virkelig :unsure:

Idag har jeg svømt, veldig fornøyd med litt avveksling. Som alltid når jeg er hjemme er maten MYE sunnere...

Planen er å ta med hoppetau på de neste reisene, det kan man bruke som supplement til styrketrening med kroppsvekt, og egentlig få en ganske ok treningsøkt egentlig. Det er bare å komme seg opp og i sving, og det bør ikke egentlig være verre på hotell enn hjemme.

 

Tok meg selv i å belønne meg selv med mat idag, lagde kaffe etter middag og tok en biscotti - "fordi jeg har vært så flink". Hm. Blir egentlig kaffen bedre med sjokolade eller kjeks?

Jeg har jo alltid ment man ikke skal bli fanatisk, men likevel.

Tenke tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må le av meg selv. Jeg kan jo så innmari godt når jeg vil!

Nå har jeg kuttet kalorier i noen dager, og ikke minst registrert alt jeg har spist. Snittet forrige uke var på 1870 kcal, ikke lavt i det hele tatt, men det var jo 6 normale dager og en kaloribombe.

Har ikke somla meg til å kjøpe ny vekt, men ser en flatere mage og mindre muffins i speilet.

Gode greier, er bare å holde på.

 

Ha en fin dag, hvor du enn er.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hei og hopp!

 

Da er jeg tilbake etter en LANG tur! og etter noen dager i Oslo prøver jeg å være tilbake i rytme...selv om det er mye jul og kos!

Du er superflink jo, jeg har skeiet ut hver eneste dag nesten jeg - ikke mye men en pepperkake her og en kakao der. Har trent tre ganger denne uka og gikk en mil tur i marka i dag (dog hadde kakestopp på ullevålsseter så gjelder vel kanskje ikke ;))

 

Prøver å holde fokus her - er mye konserter, kos og middager framover så må få lagt inn fire økter i uka! Skal oppdatere planen for uka i morgen (må få oversikrt over planene først...tror jeg harnoe hver dag!) men ville si hei og at du gjør en super innsats! Imponert og motiverende!

 

Ha en fortreffelig lørdag, jeg skal på julekonsert og spise ute...også ut...vin og god mat...men skal gå ekstra tur i morgen for å veie opp!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok - treningsplan for uka:

 

Mandag - spinning+litt styrke

Tirsdag - jogge + styrke

Ondag - jogge+ styrke

Torsdag - hviledag

Fredag- kondis+styrke

Lørdag el. søndag - kondis

 

Må få til fire ganger, har lagt på meg en kg til. Begynte å grine i går. Er drit! Fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så onsdag - rapport så langt:

Mandag - spinning

tirsdag - nada

onsdag - ikke noe enda men er her inne for å tvinge meg selv til å gå på trening! Skal jogge 40 min to min på en min av! SKAL!

 

Ok, det var egentlig bare det jeg skulle si så da er det beste jeg skifter og kommer meg ut ;)

 

Håper du har det bra :)

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det bra!

Har vært over dammen en tur, tilbake idag. Har trent hver morgen (dvs lørdag før jeg dro, søndag - tilogmed onsdag), idag var jeg jo på flyet. Mye mat, men tror jeg har klart å holde vekta. Har valgt vegetarisk der jeg kunne (ikke lett i USA...) og holdt meg unna cookies, chips og mye annet. Rett og slett veldig fornøyd!

 

Nå er kroppen litt i ulage, skal ut og spise med venner i kveld, og lot meg friste av en (svær) nybakt lussekatt da jeg kom fra flyplassen. Jaja, planen er å trene med hoppetau og kroppsvekt imorgen tidlig for å komme inn i rytmen igje, så får vi se.

Må legge en plan for å holde gjennom jula... Klarer vi det trenger vi jo bare nyttårsforsettet "fortsette som før" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som det måtte gå. Etter flere uker med reising og jobbing hver dag og helg ble det to sene kvelder med endel alkohol, igår ble jeg akutt syk. Kjennes som noe influensagreier, ligger på sofaen og sover og sover og sover mellom paracetene.

Håper det går like akutt over som det kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, influensa.

Krøkte meg til fastlegen igår.

Ligger ellers på sofaen på dagtid for å markere at det er dag, og orker ikke engang se tv eller lese avisen :(

Eneste positive er total mangel på matlyst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, influensa.

Krøkte meg til fastlegen igår.

Ligger ellers på sofaen på dagtid for å markere at det er dag, og orker ikke engang se tv eller lese avisen :(/>

Eneste positive er total mangel på matlyst ;)/>

 

Huffda, du får ha god bedring, håper du er frisk og fin til jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å NEI! Håper formen er bedre! Influensaen går jo som ild i gress her i Oslo også.

Du må drikke te og slappe av mest mulig - kroppen din er sikkert utslitt av alt kjøret.

JUL!

Jeg har ferie fra i dag, det er så deilig at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg! I teorien skal jeg ikke på jobb før 6 januar!

Ok. Vekt og trening.

Jeg er faktisk litt deprimert for tiden, føler meg ikke bra. Vekta lå på 81.3 i dag - det er faktisk 7 kg mer enn jeg har gjort tidligere i år. Føler meg flabbete og feit. Jeg innser at 75 kg er min idealvekt (Der jeg føler meg ok, bør sikkert være 70 eller mindre men 75 trives jeg på). Så dit jeg vil - 75 kg. Det er mye hardt arbeid framover. Og jula ødelegger.

 

Men jeg skal gå lange turer og legger inn trening hver dag fram til jeg drar hjem mandag (og trening mandag morgen!) Så tirsdag-lørdag blir uten treningssenter men hvis det er så mildt kan jeg jo evt jogge litt hjemme hos mamma....

 

Sukk. Men seriøst - etter jul/nyttår blir det fokus her. Det går ikke an å ha dette hengenede over seg hele tiden - konstant dårlig samvittighet er drit!

 

God bedring og god jul hvis jeg ikke hører fra deg :) Glad for at vi er to her inne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

God Jul! Da er krisen et faktum - sto på vekta i dag etter en uke med jul hjemme hos mamma. Den viste 85 kg! Jeg begynte seriøst å grine! Har spist en del usunt men også trent ganske bra i jula. Men etter at depresjonen har lagt seg og virkeligheten har slått inn har motivasjonen satt rot.

Dette har jeg gjort før og dette skal jeg få til! Jeg er nå offisielt 10 kg over der jeg bør være. Fuck a duck - men ok - game on!

 

Siden vi begge vet at det er like mye mat som trening må jeg fokusere på begge deler framover. Så har booket meg inn på treningstimer hver dag neste to ukene (målet er fire ganger i uka, men greit å ha alternativer for vet jo at mange dager ikke kommer til å fungere). Jeg satser på minst to kondisjonsøkter hver uke - dvs enten i form av jogging eller spinning. I tillegg må jeg trene styrke for ryggen! Ber en liten bønn hver dag for at den holder seg fin framover :)

 

Mat - her skal jeg begynne å føre logg! Legge meg på 1300 kal om dagen ca - og prøve på minst mulig karbohydrater på ukedager (lov med grovt brød i helgene!).

 

Krysser fingrene for at dette skal holde denne gangen, er deprimerende når man må ta på seg skjørt fordi olabuksene ikke passer lenger! Holder ikke!

Så hurra for nytt år og nye muligheter :)

 

Håper du har hatt en koselig jul og satser stort på at du er motivert som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen :)

 

Dag 1 av mitt nye mer fokuserte liv! Måtte bare innom her for å skrive at jeg skal på joggetur - så nå må jeg det ;)

 

Spiste ok i går - satser på at det holder seg :)

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!

 

Jeg må seriøst kjøpe ny vekt.

Formen kommer seg igjen, men jammen hang den influensaen i. Var "frisk" for en uke siden. men er først de siste par dagene jeg ikke har måttet sove på sofaen litt. Kan selvsagt ha noe med episk drittvær og ferie å gjøre selvsagt ...

Her har det vært mye god julemat, men ikke så aller verst med verken alkohol eller kaker/smågodt.

Lurer på å kjøpe meg juicemaskin, ikke for å gå helt på fasten altså, men som alternativ noen dager? Grønnsaksjuice altså.

Planen min er å legge enda bedre planer.

  • Nok vann!
  • Plan A, B og C for trening - dvs de dagene som er normale og fine (A), de dagene som er reise med dårlig tid og hotell uten treningsrom (B) og tilslutt for de dagene etter nattevakt eller på reise eller som generelt bare er dritt ©
  • Kjenne etter om jeg fortsatt er sulten, eller om jeg bare tar mer mat fordi jeg spiste for fort eller det er så innmari godt (!)
  • Ikke spise etter kl 20, helst ikke etter kl 18-19.
  • 4 sunne måltider om dagen, sunne karbohydrater og masse grønnsaker.

 

Så får vi se da...

 

A blir jogging og styrketrening annenhver dag tenker jeg. Håper å klare å svømme en gang per uke, bra med avveksling. Voffsen er jo med på jogging, derfor føles det dobbelt effektivt. Ikke at jeg har vondt av å svømme OG gå tur samme dag, men det er jo noe med den tida som skal strekke til også da!

B blir styrketrening med kroppsvekt og hoppetau - sånne høyintensitetsintervaller.

Og C blir yoga eller pilates. Det er virkelig bare for den mentale delen (ro i sjelen + kjenne at jeg får bevegd meg bittelitt), type 10 solhilsener eller noe.

 

En annen ting jeg har tenkt å innføre er en fridag i uka. Da mener jeg "ikke-åpne-epost-eller-være-på-jobb"-fri, en dag der jeg kan rydde, vaske, lese bøker, trene eller se TV. Tror mentalhygienen er viktig, det er når jeg blir stressa og deppa jeg griper til mat som trøst og dropper treninga (eventuelt i omvendt rekkefølge).

 

Hm.

 

1300 kcal høres lite ut om du trener såpass mye? Spørs selvsagt hva de består av, vet jo selv at noen dager er det "umulig" å komme over 1500 kcal.

 

Vi skal iallefall klare det, jeg heier på oss begge!!!!

 

Stå på!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte på 1350 kalorier igår, og 8 km gange samt pilates.

Ikveld er det nattevakt, blir bare gange til jobb idag, ca 3 km. Klarte ikke engang pilates imorges, prøvde å strekke natta så langt det gikk for å "snu" døgnet.

Jaja.

Ser expert har salg på fancy vekter, tror rett og slett jeg skal på salg på fredag - og da blir det nok en juicemaskin også.

Hvordan er det med deg? Like fokusert?

 

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Ser ut som du også har en bra plan - viktig å ha alternativer og en plan B!

Så langt går det bra!

Mandag - jogget i 40 minutter - ikke maks men bra start med tanke på ryggen min. Og var ute så det var digg!

Tirsdag - spinning 55 på SATS - insane time!

 

Matmessig har jeg klart meg bra. I går lagde jeg tacosalat istedenfor fajitas - glemt hvor unødvendig selve lompa egentlig er!

I dag går jeg på en smell med stor middag og fest....men det får bare være. HAr fokus igjen i morgen, men mest sannsynlig treningsfri. Booket meg inn på timer resten av uka og skal trene minst fire ganger - skal gå siden to allerede er unnagjort :)

 

Godt nytt år - selv om du skal jobbe :(

Gleder meg til 2014 - skal bli året hvor vi atter en gang kjemper oss ned til godvekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gleder meg til 2014 - skal bli året hvor vi atter en gang kjemper oss ned til godvekta ;)/>

 

 

Hurra, den skriver jeg under på!

 

Godt nytt år til deg!

 

Dagen idag har vært litt på halv tolv matmessig, ble litt kalorier i natt på jobb. Klarte meg så fint igår, med 1700 kalorier inkludert konfekt og 2 sjokoladecookies, men siden det var nyttårsaften ble det litt ekstra etter midnatt.

Jaja, kommer til å ende på 2000 kcal idag, men det er helt greit.

Har invitert til hjemmelaget sushi - har kjøpt fullkornsushiris (!), og så blir det nok et glass vin til eller to.

Ble null trening igår, sent ute selvsagt, men har gått drøyt 5 km idag. Ikke mye, men mer enn å kjøre hjem fra jobb og stupe i seng ;)

 

Legge meg på den positive linja, som du skjønner!

 

Planen for uka er:

 

Torsdag: jogge el styrketrening hjemme før jobb. Kalorifri oppmuntring: kino

Fredag: svømming el sykling + 8 km jogg (hjemmekontordag). Kjøpe ny vekt og juicemaskin og grønnsaker til juicing!

Lørdag: Svømming el 8 km jogg, det som ikke blir på fredag. Middag hos venner (med kalorifritt brettspill etterpå), satser på å ta toget til/fra, noe som gir 5 km bonusgåing tilsammen.

Søndag: Tur med voffsen, styrketrening. Fridag med bok!

 

Fikk en kommentar fra en kollega at jeg har vært mye syk i høst, og det har jeg faktisk, to skikkelige runder. Derfor fokus på 2 ting: skikkelige fridager og sunn livsstil. I det siste inngår grønnsaksjuice, føler det er sprøtt, men de dagene jeg ikke får i meg grønnsaker av en eller annen grunn er jo et glass hjemmelaget grønnsaksjuice et åpenbart svar. De 800 kronene for juicepresse er vel ikke den dummeste investeringen jeg gjør noensinne, selv om jeg ikke kommer til å bruke den hver dag.

 

Tror vi har samme problem in the end, vi vil ned i vekt og bli der, men klare å balansere med et sosialt liv!

Planlagte utskeielser (din fest igår, min middag idag og på lørdag) er helt knall, må bare sørge for at det balanseres de andre dagene.

 

 

Jepp, jepp, nok filosofering på litt lite søvn, vi snakkes nok titt og ofte her inne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Heihei :)

 

Ok nyttårsaften ble som den ble! La oss avskrive den og 1 januar sånn matmessig :) I går var egentlig ikke så ille tatt i betraktning formen jeg var i! Spiste ostesmørbrød til brunsj og thai take out til kvelds....kunne vært verre hvis jeg hadde vært i nærheten av å orke å gå i butikken og kjøpe snop ;)

 

I dag har jeg kickstartet året med trening! Så da har jeg ticket av tre ganger denne uka - satser hardt på to ganger til! Jada!

Cottage cheese med mandler og klementinger til frokost (overraskende godt!) og lammepølser med speltlompe til middag. Nå date....ja...sukk....blir ikke vin blir te!!! Morsom første date jeg er liksom ;)

 

Håper du har fått shoppet - skjønner logikken bak juicepressa. Jeg fikk jo blender til bursdagen i september for samme logikk...brukt den tre ganger siden...men er utrolig godt da så skal bli flinkere :)

 

Ok - i morgen kommer en kompis for å spise frokost. HAn skulle ta med brød og juice....vurderer å skrive at han må kjøpe grovt brød...men satser på at han gjør det ;) Så blir det sats og en runde på salget. Helgen har jeg ingen planer - mest fordi jeg ikke vil drikke eller spise masse..hehe...kino fungere jo ;)

 

Jeg må stikke - skal drikke te med en fremmed mann ;)

Snakkes titt og ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at det er så mye aktivitet på forumet for tiden - nyttårsforsettene lenge leve;)

 

Klarte selvsagt ikke stå opp og jogge før jobb; regnet piska mot ruta og det var stappmørkt, så jeg bestemte meg for å la være. Idiotisk selvsagt, er ikke som om jeg får gjort det resten av dagen.

Var på salg for å kjøpe vekt, men den jeg ville ha var utsolgt (sånn med fettprosent). Kjøpte juicepresse dog, lagte grønnsaksjuice med grønnkål, selleri, grønt eple, ingefær og sitron, og det var SUPERGODT! Lett å rengjøre var den også, så krysser fingrene for at det blir mer av det. Kino utgikk, var ikke akkurat noen oppførsel å belønne heller.

 

Cottage cheese er nam, særlig med nøtter og ev frukt (er glad i banan jeg da, selv om det sikkert ikke er den sunneste frukten). Spiser med avocado og tomatsalsa til lunsj noen ganger, sunt og godt og kjapt (kjenner jeg lager en mental handleliste her).

 

Imorgen er det hjemmekontor, så jogging midt på dagen i dagslys, selv om regnet høljer ned, må jo bare gå bra.

 

Må komme meg på date, virkelig, går ikke an å være evig singel. Bare finne en arena først, det var det sosiale nettverket som ikke er helt på plass 10 måneder etter flyttinga da. Urk.

 

Håper det var god te, og ikke minst at den fremmede mannen er en du kan tenke deg å drikke te med igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra te?

 

Jeg har kjøpt vekt, med fettprosentmål. Det er jo ikke supernøyaktig, men regner med at dersom jeg veier meg i lik tilstand (om morgenen, før frokost og før jeg har drukket vann) vil vel trenden bli riktig.

Idag var resultatet 82,2 kg, og 38,5% kroppsfett.

Hadde vært moro å se hvordan kroppsfettet ser ut etter frokost, men det gidder jeg ikke.

 

Ellers har jeg brukt mye av helga til å lese om 5:2 "dietten", eller intermitterende kalorireduksjon. Begynte egentlig på en hjemmekontordag der jeg var sliten og lei og lot meg lokke til å se en dokumentar om dietten på nett-tv. Forberedte meg egentlig på å le av det hele, men det var overraskende spennende. En ting er at folk går ned i vekt, det spennende var igrunnen resultatene de viser med intermitterende faste/kalorireduksjon på levetid, kreft (særlig brystkreft) og alzheimer.

Så nå er spørsmålet om jeg skal prøve det selv...

Det er snakk om 1-2 dager i uken med kaloriinntak på 500-600 kcal, og fritt kaloriinntak de andre dagene.

En skulle jo tenke seg at en spiser dobbelt opp de andre dagene, iallefall dagen etter "fastedag", men visstnok spiser en "bare" ca 110%, og da er det jo fortsatt endel å gå på, i tillegg til de hormonelle bedringene som følger av faste.

Alterneringen gjør visst også at kroppen ikke nedregulerer stoffskiftet på vanlig slankevis, men holder på vanlig stoffskifte.

Skriver "diett" i hermetegn, ettersom det virker som om en må gjøre det en livsstil, som så mye annet. Likevel, jeg har jo prøvd mer eller mindre helhjertet i flere år, men likevel veier jeg altså 82 kilo idag. Kanskje kan dette være noe jeg faktisk kan klare?

Dette er "høyttenking", altså, for å klargjøre tankene mine.

 

500 kcal tilsvarer frokost med havregrøt på vann og noen rosiner el en liten banan, hjemmelaget tomatsuppe (el annen grønnsakssuppe) til lunsj, 2 grønnsaksjuicer fra min nye juicemaskin og en misosuppe. Eventuelt frokost med grovbrød og eggerøre, og ikke så mye annet enn vann, te/kaffe og ev en misosuppe og grønnsaksjuice resten av dagen.

 

"Fastedagene" blir jo sosialt litt vanskelige, men sikkert lettere enn å skulle prøve å passe på hele tiden? Svart kaffe på kafé og kino og teater og konsert går jo alle fint an.

Må teste det ut på en fridag (det blir ikke idag!) først, så melder jeg tilbake hva jeg bestemmer meg for.

 

Ellers skled planen om å ha fri idag litt ut, ble vel egentlig fri igår, så nå er der ting som må ordnes før ny uke. Først litt shainings i heimen, så joggetur.

 

Ser fram til oppdatering om te-date, og håper du har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, tedaten var hyggelig men ikke mer...ble med den for å si det sånn (og ble forresten rødvin....sukk...hadde ikke hjerte til å si at jeg tar en te når han bestilte øl og spurte hva jeg skulle ha fra baren). Men bøtet på det resten av helga så føler jeg er i vater.

 

Ble fire økter trening denne uka - er ikke så verst tatt i betraktning at jeg var langt utpå på nyttårsaften og 1 januar ble avskrevet! Vekta viste 83.5 i dag tidlig. Så det er faktisk ned en kg...men kanskje heller ikke så rart når man går fra pinnekjøtt og masse karbohydrater i jula til cottage cheese med mango ;) Men føler jeg har en motivasjon nå - to ting som driver meg framover er at klærne mine er trange og at jeg ikke er komfortable med å sitte uten å legge noe foran magen min...sukk...

Hadde to venner på besøk på fredag kveld - tacokveld! Veldig hyggelig og begge hadde med sjokkis - jeg spiste klementiner. Hehe.

Men innser jo at denne uka blir verre siden det er helt vanlig uke - og det blir en hvit uke! Uten fine karbohydrater - med fire treningsøkter og fokus.

Planen er:

 

Mandag - styrketime på sats (ny time som heter runners strenght)

Tirsdag - jogge+styrke

Onsdag - hot mojo time

Torsdag - pilates

Fredag - fysio og muligens spinning etter jobb (usikker på hvilken det blir)

Lørdag/Søndag - jogge?

 

Målet er igjen fire økter - minst 2 kondisjonsøkter (spinning eller jogge) + styrke for ryggen.

Matfokus - å få i meg sunn frokost og ikke spise middag for sent! Føler jeg spiser veldig mye på kvelden (fordi jeg har så fokus på sunn mat til lunsj og frokost).

 

Angående dietten din - iboende skeptisk til sånt. Det sagt har hørt om den og at skal jo funke. MEn jeg er jo litt er at hvis man klarer å fokusere trening og mat så skal man se resultater. Test og se hva du syntes? merker vel fort om du får eller mister energi og kg? Selv om 600kal er insane lite da! Blir spennende å høre om du tester det. Jeg tror ikke jeg ville fikset det - men imponerende kontroll da!

 

Ikke verst fettprosent heller! Fancy vekt! Jeg tror jeg går tilbake til veiing en gang i uka, orker ikke sånn gramfokus! Tror onsdag eller torsdag blir vektdag!!

 

Du jobber forresten mer enn meg! Jeg har hatt to uker ferie - vært helt fantastisk men merker jeg er klar for å jobbe igjen....sett ekstreme mengder tv serier siste uka - må bruke hjernen min igjen :)

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte inn og kommentere litt til, og da var du her.

Jeg skal prøve. MEN, jeg skal prøve å unngå en av mine vanlige feil, å starte for optimistisk.

Nå har jeg sett på kalenderen og merket av "fastedager" i januar. Det er vanskelig med nattevakter og møtedager og bursdager.

Skal laste ned boka og lese den først (tenker jeg, om jeg klarer å holde meg da). Min typiske feil er å gå superhardt ut før jeg kræsjer i første sving, oftest fordi det ikke er godt nok planlagt :unsure:/>

 

Ja, jeg jobber mye, har noe med et styreverv som tar mye tid i tillegg til den vanlige jobben. Det går liksom aldri bort, alltid noen ting en kunne satt seg bedre inn i og eposter som dukker opp hele tiden. Er derfor jeg planlegger en fridag per uke, klare å rydde litt mentalt, men det er også en øvelsessak.

 

Veldig bra plan for uka, håper du klarer det. Jeg har møter tirsdag-torsdag, så min plan er:

Mandag: fastedag, gange til/fra jobb. (lillesøster har bursdag, så om hun planlegger feiring utgår fasten!!!!)

Tirsdag: Ingen trening (rekker ikke med reisingen)

Onsdag: Pilates og ev kveldsjogg etter retur.

Torsdag: morgenjogg, ev styrke om det blir jogging onsdag kveld.

Fredag: fastedag

Lørdag+ søndag: helgejobb, vanlig mat og morgenjogg begge dager for voffsens skyld.

 

Mulig jeg kommer til å være MYE her inne ;)/>

 

Skal jeg klare faste imorgn må jeg iallefall lese styrepapirene mine idag, så avlogging NÅH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporterer etter en snål dag.

 

Fikk invitasjon til kveldens bursdagsmiddag igår kveld, og fant ut at jeg like gjerne kunne forsøke å faste idag, om middagen ødela gjør det vel ingenting, og hovedsaken var å teste ut hvordan det var å spise lite på jobb.

Grønnsaksjuice og kaffe til frokost, litt sulten innimellom (ok, veldig), men tenkte med meg selv at det går over. Og jammen gjorde det ikke det.

Salat med tomat og bønner til lunsj, en selleristang da jeg kom hjem (og litt mer kaffe og vann, vann, vann) - jeg vet det høres sprøtt ut.

Middag var sushi, så jeg plukka i meg littegranne. Jeg elsker sushi, langer vanligvis i meg, men nå klarte jeg å spise en halv bit, tygge, vente, osv.

 

Endte på 501 kcal hele dagen, holdt konsentrasjonen, var ikke gretten, tenkte ikke at "nå dør jeg". Ikke ville jeg gå amok i sjokoladeskåla på pauserommet heller.

Faktisk vedig overrasket over at det gikk bra!!

 

Når det er sagt, det er én dag, ikke et år eller ti akkurat ;) Fikk gleden av å kjenne meg veldig flink, samtidig som jeg ikke kjenner meg sprø, fordi jeg vet jeg skal spise skikkelig imorgen, men uten å skulle tenke på kalorier på samme måte hver dag.

Vi får se, fortsettelse følger definitivt - og det er meget mulig det blir en lang eller kort tirade om at dette bare var tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hallo snart 30:)

 

Spennende opplegg du driver på med, det må jeg følge med på:)

 

Selv har jeg noen ganger fastedager, gjerne i forbindelse med den måntlige, ca 3-5 dager med frukt og grønt, jeg teller ikke kalorier, spiser når jeg er sulten. Gulrøtter, kålrabi, blander en god salat til middag, grønnsaksuppe osv. En blir god og mett på frukt og grønt:)

Jeg opplever å komme i bedre form, magesekken krymper og en blir fortere mett. Hår og hud blir bedre. Sunn mat virker mer forlokkende og bedre etter faste, søtsuget og suget etter å småspise forsvinner. Det er også en fin ting for kickstart på slanking eller når vekta står stille under slanking. Jeg har aldri tenkt på å fordele disse fastedagene utover, men det er kanskje verdt å prøve:)

 

Lykke til med livsstilsendring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Oh My God! du er flink! Blir superimponert - sitter og føler på sulten som bygger seg opp as we speak og føler med deg!

Småspise på en sushibit ja....what life has come to ;)

 

Ok vekta i dag tidlig var da 82,9kg! Så det går faktisk sakte men sikkert nedover....

Gått på en smell, men en litt kalkulert og hyggelig smell da - og prøver å bøte på den.

Ble invitert ut på søndag på vin av en kar jeg faktisk hadde lyst å møte - ergo stakk jeg på sats og trente en time (inkludert intervall) (dvs FEMTE økta forrige uke!!!!) før jeg møtte han og drakk MYE vin! Men var superkoselig så greit nok! I går gikk jo da til helvete på treningsfronten men var jo ikke krise - jeg gikk til og fra jobb (ca 40 min hver vei) og spiste bra! Null karbohydrater (bortsett fra bittelitt pasta i salaten til lunsj).

I dag er jeg back on track og skal på trening etter jobb. Men i morgen er det shuffelboard med samme kar....og da helt sikkert vin....så må enten prøve å trene før jobb eller satse på trening torsdag, fredag, lørdag og søndag. Noe som faktisk kan gå da jeg ikke har utagerende planer. Føler jeg ikke kan si nei til alkohol når man liksom skal bli kjent med noen....kompliserende faktor dette altså!

Det sagt - ikke så vanskelig å holde seg til en sunn diett. I går ovnsstekte jeg en kylling - med grønnsaker ble det knallbra!

 

Ok - jeg krysser fingrene for deg!

Btw - styreverv har jeg full innsikt i - neverending story!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...