Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Gressenka:)

 

Hehe, føler ikke akkurat jeg ble god og mett på de 501 kcal, men det gikk helt fint, og som mange andre har sagt om "fastedagene" - det er ok å skjønne at det ikke er farlig å være sulten.

Min overvekt (selv om jeg er sprek) har mange gode fester i hodet. Med det mener jeg at jeg vet at jeg ofte spiser av andre grunner enn at jeg er sulten:

  • Fordi jeg er trist
  • Fordi jeg er ensom
  • Fordi jeg er glad og vil feire
  • Fordi jeg trenger trøst
  • Fordi det er lenge til neste måltid og jeg er redd for å bli sulten
  • På grunn av sosialt press; noen har bakt kake eller tatt med sjokolade eller mener det er "bare å spise opp, restene blir bare kastet"

...og sikkert mange andre grunner.

 

Jeg kjenner alt idag at sultfølelsen er en annen. Idag har jeg spist vanlig frokost halv åtte, og avtalt lunsj i tolvtiden. Kjente jeg var småsulten for en stund siden, men istedenfor å kikke i veska om der er nøtter eller sjokolade, innser jeg at jeg bare jobba videre. Så om jeg kan bli flinkere til å kjenne igjen ekte sult vil det være til hjelp selv om jeg ikke klarer å opprettholde 5:2.

Når det er sagt, hovedmotivasjonen min om jeg skal opprettholde en såpass stor endring vil være at det er mer og mer forskning som tyder på at metoden med intermitternde faste fører til hormonelle endringer som er gunstige mtp å senke risikoen for kreft og alzheimer, og øke levetiden.

 

Skulle gjerne hatt ett annet ord enn fastedag, det er jo tross alt litt mat da, men uansett, planlegger neste dag på fredag. Moro at noen følger med, det gir litt ekstra motivasjon :P

 

Ha en flott dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

Heisann!

 

Oppdatering fra hovedstaden! rar uke! Trente jo hele helga så mandag var treningsfri, tirsdag var jeg på intervallspinningtime og i går ble det shuffelboard og to glass vin (så ikke krise!). Spist sunt ellers, er ganske fokusert og klarer faktisk å unngå godteri/kake fristelser.

I morgen skal jeg på spinning etter jobb (men middag på kvelden som jeg tror kan bli ganske fancy), lørdag blir det løping og styrke og søndag bør det vel også bli en liten økt. Jeg tror målet for helga er en dag med løping og styrke på sats og en dag med styrkeprogramdvd hjemme i stua. Har en del sosiale avtaler i helga - men kan gjøres sunne! Lunsj lørdag med to venninner blir salat! Sushimiddag hos venninne på lørdag - uten vin!! og både brunsj og middagsavtale på søndag - men skal gjøre mitt beste for at det også skal bli i sunnhetens tegn.

Pokker det er ikke så lett dette her, men jeg er motivert!!!!

 

Har satt delmål

80 kg 15 februar!

77 kg - 15 mars

75 kg - 10 mai (er påske i den perioden så gir meg selv litt ekstra tid)

 

Bør jo være realistisk?

 

Jeg er VELDIG spent på å høre hvordan morgendagen går! Ser plutselig den dietten i alle aviser - tydeligvis en trend du har starta ;)

 

God torsdag videre!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Igang med fridag med lite mat.

Til nå har det bare vært kaffe, gikk til byen og ordna noe greier. Lunsjen står klar på benken; tomatsalat med hvite bønner, 230 kcal.

Ikke så ille som fryktet med fri-fastedag hittil, har lest aviser og hørt radio og riktig kost meg. Planen er å få rydda vekk siste rest av julepynt, vaska litt og gjort klart til besøk neste helg. Jobber imorgen og søndag, så blir en "sunn" helg. Skriver "sunn"; det er jo en veldig stor utvidelse av mitt sunnhetsbegrep å spise såpass lite to dager. Jaja, får lese litt mer forskning, så kanskje jeg blir overbevist :huh:/>

Erfaringen fra mandag er at jeg blir sultnere ut over dagen, så kanskje er det greit med bare kaffe til "frokost", og spare maten.

Igår var det total utskeielse, dvs jobbmiddag og konferanselunsj, total på over 2700 kcal :blink:/>

De andre dagene har jeg ligget på mer normale 17-1800 kcal.

 

 

Så faktisk ikke det siste innlegget ditt sist jeg var innlogget, snåle greier.

Menn man gjerne vil treffe må man lage rom for, og om du trente først var det jo vinn-vinn-vinn (er jo deilig med et glass vin også, det var den tredje vinnen...)

Fem treningsøkter er imponerende!!!

 

Lo faktisk litt av meg selv da jeg skrev de sushigreiene :P/>

 

Syns målene du har satt er realistiske. Jeg håper å nå 80 kg 1. februar, og så 2 kg/mnd.

Isåfall blir det

1. mars: 78 kg

1. april: 76 kg

1. mai: 74 kg

1. juni: 72 kg.

 

Det ser helt sprøtt ut, men det er jo ingenting i veien for at det skal gå, bare meg selv antakelig.

 

Ha en flott og sunn helg !

 

Hehe, ser at GR tydeligvis ikke støtter 5:2-tilnærmingen ;)

Når jeg ser på sammendrag tar de ikke med kalorier registrert på fastedagene, er vel for lite.

Jaja.

Planlegger å prøve ut januar, og så ser jeg videre.

Endret av snart30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbehelg, men idag hadde jeg middagsbesøk (ok, med takeaway, men like hyggelig likevel) etter jobb.

Planlegger fastedag imorgen (sliter fremdeles med uttrykket), litt utfordrende mentalt å skulle ha nesten annenhver dag, men sånn blir det denne uka for å få det til. I tllegg er det så travelt på jobb at det ikke er tid til å spise heller akkurat :unsure:

Jogga i dag tidlig, var så utrolig deilig at jeg har mest lyst til å gjøre det imorgen også, men litt usikker på om det er å bikke helt over i kreisiness. Vi får se.

 

Håper du har en bra helg med sunne lunsjer, brunsjer og middager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei snart30:)

Faste er mer utbredt i andre kulturer, og blir regnet som ganske sunt, rensende og bra for kropp og sjel:)

Du driver med halvfaste, eller du kan kalle det dine lavkaloridager:))))

 

Jeg synes også at det plutselig dukker opp reklame for denne trenden i flere medier, tydelig det siste etter lavkarbodiettene. Og så er det januar, rette tiden for at folk vil lese om slikt:)

 

Du setter fokus på et problem jeg tror mange av oss har, vi spiser ofte av andre grunner en sult. Det er bra å sette fokus på å lære seg å kjenne igjen virkelig sult, da tror jeg det er viktig å spise regelmessig og å vite hva en putter i seg. Da vet ihvertfall fornuften om det er reell sult eller behovet for et substitutt for en følelse:)

 

Hvis jeg leser rett så har du kommet deg gjennom 2 lavkaloridager;) og har en ny i morgen, jeg gleder meg til å se etter etpar uker hvordan dette viser seg på vekta di, jeg heier på deg:)

 

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Vekt idag : 81,3 (ned 0.9) og fettprosent 38.1 (ned fra 38,5).

 

Vet ikke helt om dette er realistisk, har hatt 3 lavkaloridager de siste 7, og den siste var igår...

Neste mandag vil det være 5 dager siden siste lavkaloridag, så målet da er nok mer realistisk.

 

Nå er det hjemmekontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, for en drittdag.

For å få kabalen til å gå opp har jeg hatt lavkaloridag fredag, søndag og idag, altså annenhver dag.

Må si jeg ikke var mye motivert idag morges, har kjent meg småsulten og småsur og småteit hele dagen.

Nå er dagen snart over, det blir havregrøt med banan og rosiner (og vaniljepulver og kanel) til middag, og jeg gleder meg til å spise normalt imorgen og flere dager etterpå.

Det eneste som holdt meg fra å dytte i meg konfektesken som sto på pauserommet (ok, den hadde jeg faktisk ikke lyst på) var at jeg for en gangs skyld har satt en fornuftig tidsfrist: forsøket skal evalueres etter januar.

Hadde jeg ikke hatt den tror jeg jeg hadde lånt penger (hadde selvsagt glemt lommeboka) og løpt rett i kantina.

 

Jaja, det skal ikke være lett alltid ;)

 

Hvordan går det ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Urk, for en drittdag.

For å få kabalen til å gå opp har jeg hatt lavkaloridag fredag, søndag og idag, altså annenhver dag.

Må si jeg ikke var mye motivert idag morges, har kjent meg småsulten og småsur og småteit hele dagen.

Nå er dagen snart over, det blir havregrøt med banan og rosiner (og vaniljepulver og kanel) til middag, og jeg gleder meg til å spise normalt imorgen og flere dager etterpå.

Det eneste som holdt meg fra å dytte i meg konfektesken som sto på pauserommet (ok, den hadde jeg faktisk ikke lyst på) var at jeg for en gangs skyld har satt en fornuftig tidsfrist: forsøket skal evalueres etter januar.

Hadde jeg ikke hatt den tror jeg jeg hadde lånt penger (hadde selvsagt glemt lommeboka) og løpt rett i kantina.

 

Jaja, det skal ikke være lett alltid ;)/>

 

Hvordan går det ellers?

 

 

Hehe, den følelsen du har nå kjenner jeg igjen, ikke greit å være småteit:)) kroppen din kan bli vant til lavkaloridager, men vi er alle forskjellig så muligheten for at du vil forsette å være småteit er til stede;) Uansett hva som skjer innen januar er gått så tror jeg at du vil merke det på vekta, med mindre du overspiser på vanlige dager. Magesekken vil krympe litt fordi den får mindre fyll, hvilket vil si at du vil kjenne metthetsfølelse tidligere. Så jeg tror det vil bli et vinn vinn prosjekt uansett:)

 

Selv hadde jeg tenkt å starte på et 100 dagersprosjekt med 10 min styrketrening hver dag, skulle starta i går, men tror det blir til uka. Jeg går en times rask gange hver dag, men har lyst å få inn litt styrke og, det handler bare om å ta seg tid, og å like det;)) derfor er 10 min nok, kanskje øker jeg til 15 min etterhvert:) Må bruke helga til å lage et bra opplegg.

Håper du får sove mens magen rumler, og kos deg med mere mat i morgen. Kanskje du får samme bivirkning som meg etter lavkaloridager, at du blir fort mett og at du bare har lyst på sunn mat:) ha en fin og sunn uke:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

OK - du er en heltinne! Faste merker jeg bare virker så utrolig demotiverende! Men som gressenka også skriver - du får jo resultater uansett. Så lenge det ikke går utover energinivået ditt så syntes jeg januarevaluering er et positivt konsept. Det sagt - jeg hadde nok ikke klart det!

 

Her går det forsåvidt greit - ble en veldig bra uke matmessig forrige uke, dog mye vin.... og bare to faktiske økter med trening+mye gåing. innser at jeg må starte med trening på mandagen og gjøre mest mulig på ukedagene fordi jeg i helgene tydeligvis ikke lenger er i stand til å få til effektivitet!

 

Så denne uka har så langt vært og skal bli (plan):

Mandag: spinning sats

Tirsdag: Yogalates sats (blanding pilates og yoga - mer for ryggen enn for kondisen)

Onsdag - fri

Torsdag - runners strength time på sats+pilates time (ok - er litt overambisiøst med to timer men vi får se!)

Fredag - Fysio PT

Helga - gå tur eller jogge på sats

 

Gode nyheten er at vekta plutselig viste 80.9 kg i dag tidlig....noe jeg ikke forstår men i går spiste jeg lite pga flytting av en sofa og mye styr....ny veing over helga så får vi se!

 

Lykke til med fastedagene - du har jo en god trend på gang og klarer å finne relativt ok alternativer for den bittelille mengden du faktisk kan spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ok - fredagsrapport:

Onsdag - fri

Torsdag - fri (grunnet ekstremt trøtthet!)

Fredag - PT Fysio - nightmare med masse tredemølle!!!

 

Så blir en runde i helga - men håper det blir på ski!!!

 

Skriver mer til helga - håper du ikke er utsultet enda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver mer til helga - håper du ikke er utsultet enda!!!

 

 

Nei, jeg er på ingen måte utsultet!

Har hatt familiebesøk fredag lunsj til lunsjen idag, masse god mat og vin. For å være på den sikre siden ramla jeg utpå med litt for mye vin alt onsdag til middag, og spiste middag på restaurant med en gammel studievenninne torsdag. Vi tenkte tydeligvis begge at vi tålte like mye som i studiedagene, for det er lenge siden jeg har drukket så mye vin gitt :unsure:

Har ikke registrert mat, orker ikke skrive inn mange dager nå. Da blir det kanskje mer reellt også, vet ikke jeg.

 

Uansett, hyggelig var det, magen er flatere, det blir sunn middag og ingen vin i kveld, og imorgen tidlig er det på vekta.

 

Som du sier Gressenka, jeg får mer lyst på sunn mat etter lavkaloridager, øver på å lytte til det istedenfor å spise det som tilbys helt ukritisk. Som jeg har sagt før, det går bedre, men ikke i mål enda.

 

Planlegger uka som følger:

Mandag: veiing. Jogge (om det ikke snør), styrketrening og så nattevakt.

Tirsdag: lavkalori: spicy tomatsuppe med egg, og min elskede havregrøt med banan og rosiner.

Onsdag: jogge.

Torsdag: lavkalori: spinatsuppe med egg. Grøt.

Fredag: morgenjogg

Lørdag og søndag: svømming en dag, styrketrening.

 

Skorter skikkelig på styrketrening for tiden, ikke bra!

Ha en fin uke med trening (styrke OG kondisjon) og sunn mat begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiinga igår viste 81,7, opp 400 gram.

Mtp fire dager med mye vin og fem dager med dessert, store middager og endel potetgull er jeg fornøyd. Idag morges (før påbegynt lavkaloridag) var den nede i 81,4 igjen. Vet det er "juks" å veie seg for ofte, men det stemmer bra med at jeg har gått ned en cm rundt både mage, legger og lår fra forrige uke.

 

To små uker igjen av prosjektet, spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Veiinga igår viste 81,7, opp 400 gram.

Mtp fire dager med mye vin og fem dager med dessert, store middager og endel potetgull er jeg fornøyd. Idag morges (før påbegynt lavkaloridag) var den nede i 81,4 igjen. Vet det er "juks" å veie seg for ofte, men det stemmer bra med at jeg har gått ned en cm rundt både mage, legger og lår fra forrige uke.

 

To små uker igjen av prosjektet, spent på resultatet.

 

Har du talt kalorier disse ukene? Vet du hvor mange kalorier du sånn gjennomsnittlig får i deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talte den første uka og hadde et snitt på 1640 kcal. Ville trolig gått ned uansett om jeg klarte å holde meg til det hver dag, men erfaringsmessig klarer jeg ikke det. Iallefall ikke over lengre tid, kanskje en uke, og så glipper det.

Denne uken har jeg ikke talt, både fordi det ble mye restaurantmat og det er komplisert å/tidkrevende legge inn når jeg er på reise, men estimerer at det var >2500 kcal de fleste dagene (vin og dessert...). I tillegg ville jeg teste ut hvorvidt en faktisk kan spise "akkurat det en vil" de andre dagene.

Det kan en antakelig ikke, men jeg vil jo genuint spise sunt, og blir flinkere og flinkere.

Vi får se, det er mange veier til målet, og enn så lenge kan det faktisk se ut som om at jeg har funnet en måte som passer meg.

 

Nå er det kvelden, fikk inn et par effektive arbeidstimer på kveldingen, ikke ille på en lavkaloridag etter nattevakt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Jeg er så spent på hvordan januar ender for deg! Respekt for innsatsen, ser det er helt umulig for meg å få til!

Her går det greit - Veide meg inn på 81.8 kg så ikke krise! Jeg prøver å spise og drikke sunt, litt vanskelig siden jeg driver med denne forbanna datingen ;) Men prøver å kutte alkoholen og heller bare nyte middager.....vanskelig! Trening går ok - fire økter forrige uke - fikk til en mil på ski på lørdag - var NYDELIG!

Ok - denne uka

Mandag - spinning (done)

Tirsdag - gikk til og fra jobb (1 time+)

Onsdag - samme som tirsdag (skal ha en bursdagsmiddag hos meg i dag så får ikke trent!)

Torsdag - kondisjon og styrke på SATS - mulig transformer time

Fredag - PT/Fysio - kondis+30 min styrke

Lørdag el. Søndag - Ski eller SATS

 

Merker jeg er dårlig på å spise nok - har sklidd litt ut og innser når kvelden kommer at jeg har igjen mange kalorier. Må få jevna det mer utover dagen. Men spiser ikken oe godteri om dagen - det hjelper jo! Føler meg strammere - men merker enda flabbet og de nå ca 6-7 kg som skal av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating er viktig! Og så er det jo litt motivasjon og distraksjon og what not - ikke like stort behov for å unne seg en sjokolade eller trøste seg med en stor latte om man skal på date om kvelden!

 

Her er det ukens andre lavkaloridag. Litt i ulage etter nattevakt, men etter en tur på galleri og ut i dagslyset er livet bedre.

Reker er min nye favorittmat - idag med selleri, agurk og Synnøve sin greske yoghurt som dressing med litt krydder - superdigg salat på rugsprø! Var så godt at jeg lagde mer for å ha med på jobb imorgen :)

Ellers blir det jo suppe da, i ulike varianter med eller uten kokt egg.

Funderte litt på prosjektet idag, ser at jeg har blitt mye flinkere til å belønne meg selv på andre måter enn mat.

Vil jo helst ikke kjøpe så mye (forbrukersamfunnet, miljøet, materielle versus ekte verdier, osv), så da har jeg rett og slett klart å belønne meg selv med å lese hele avisen, en bok (bonus om den er fra biblioteket), et varmt bad eller en film.

Planen var kino ikveld, men ettersom det kjennes som minus femti ute (ok, kanskje ikke SÅ stor windchillfaktor...) blir det noe hjemme isteden.

 

Heldige du som får gått på ski - det savner jeg etter at jeg flytta. Ikke noe skiterreng i nærheten, så får bli jogging så lenge det er bart. Bør få til en svømmeøkt også, deilig med variasjon.

Kan melde om 2 styrkeøkter denne uka, kjennes i rumpe, mage og armer...

 

Bare en dag igjen før helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nedtur: rakk ikke svømming, og fant til min skuffelse ut at det er stengt imorgen.

Dagens opptur: snikveiing som viste 80,3.

 

Nå skal jeg logge av, sette musikk på fullt og vaske huset effektivt i 1 time.

 

3-2-1-NÅHH!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Shit - 80.3 er jo dritbra! Jeg ligger på nærmere 82....skal veie meg i morgen tidlig og sjekke. Litt bekymret etter tidenes dårligste treningsuke....rett og slett krise! Men vært så trøtt og vært mye dating (veit - høres ut som jeg ikke driver med annet - men er en og samme kar altså og han hadde bursdag forrige uke så sklei litt ut ;))

 

Ok så forrige uke ble det faktisk bare spinning mandag og lang skitur søndag + gå til og fra jobb hver dag. Denne uka må jeg normalisere litt livet:

Mandag - spinning

Tirsdag - Styrke/kondis på sats

Onsdag - Svømming.....trenger å få ryggen i vater!

Torsdag - Styrketrening for løpere på sats

Fredag - Ikke trening (skal være med lillesøster og overta ny leilihget)

Lørdag/Søndag - fly til Laos (tar hele helga nesten!)

Neste uke er jeg i Laos fram til torsdag morgen - men skal gjøre mitt beste for å svømme både søndag, mandag, tirsdag og onsdag! Tar nattflyet onsdag. Så blir det trening fredag, lørdag og søndag i Oslo.

Ski er sykt effektiv og bra trening - har satt som mål at jeg får til en tur i uka! Mulig denne uka utgår, men har en svak ide om onsdag kveld!

 

Matmessig har det vært en dårlig uke - men ikke mye godteri - bare god mat (tre hjemmelagde middager borte...vanskelig å si nei når det er bursdager og familiemiddager). Ok, målene står enda der - men merker jeg er blitt litt strammere og det er bra! Og skikkelig skistøl i dag! Skikkelig! Digg ;)

 

Ha en flott mandag og satser på at du har nyvasket hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Offisiell" (= mandags-) veiing viser 80,7, fettprosent 37,8.

 

Fornøyd med det. Idag er det hjemmekontor og lavkaloridag. Voffsen snorker fornøyd i kurven sin ved siden av etter en lang dag alene igår...

 

Imponert over tempoet ditt! Kjenner igjen min egen tidsoptimisme dog, skal liksom få tid til mer enn full jobb, sosialt liv og trening alltid... Med flyturer som varer en hel helg er det ikke akkurat plass til noe der, og så skal du vel pakke og gjøre kjedelige ting som å vaske og henge opp klær og sånne ting som jeg aldri legger inn i tidsregnskapet ;)

 

Hjemmelagede middager når en er invitert bort er jo tusen ganger bedre enn å sprekke kaloribudsjettet med godteri - det er jo mat! Er jo balansen vi er ute etter, eller hur?

 

Min plan for uka:

Mandag: Morgenjogg (check)

Tirsdag: Gange, ev litt yoga. Lavkaloridag.

Onsdag: Reising og møter. Gange

Torsdag: Lavkaloridag. Håper å svømme, ev yoga og gange.

Fredag: Fri! Joggetur før jobbfest.

Lørdag: nattevakt. Joggetur på morgenen ev.

Søndag: etter vakt.... Gange.

 

Neste uke har jeg ferie, får besøk av en venninne som er verdensmester i rødvin og god mat. Lurer på hvordan jeg skal få til lavkaloridagene mine da? Strengt tatt er det etter at prosjektperioden er gått ut, men med tanke på hvor bra jeg kjenner meg med vektnedgangen og det hele ser det ut som om prosjektet blir forlenget B)

 

Håper vi skrives før Laos, om ikke må du ha god tur!

Egentlig bürde du lage en aldri så liten reiseblogg fra alle de eksotiske landene du jobber i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei snart 30:)

Så bra at du liker lavkaloridager og føler deg i bedre form etter at du startet med dem:)

Ser du får utfordring når det gjelder besøk. Er det noen av dine lavkalorimåltider du kan servere sammen med noe kjøtt eller fisk til din venninne? Og kanskje involvere henne i prosjektet ditt, så kanskje blir hun til hjelp istedenfor 'belastning' i løpet av uka? Det lønner seg ofte å ha en plan i forkant er min erfaring. Håper det går bra, det er så motiverende når vekta går stabilt nedover:))

 

Hos meg går livet den vante gang, satser på å holde meg på 69-71 tallet, jeg trives godt her:) men fristelsene er over alt, og jeg kjemper mot spisemonsteret som truer med å ta meg. For tiden trøstehandler jeg klær istedenfor å trøstespise.. Jaja, bedre at pengene går til klær enn til potetgull og sjokolade;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt tilbake i gammelt spor idag, har spist mye gjennom dagen, tidlig middag, og kom hjem fra reise litt misfornøyd.

Spiste deilige hjemmelagde knekkebrød med ost - kaloriene bikka dermed 2500 idag. Problemet (= det gamle sporet) er at jeg kom hjem og spiste fordi jeg var misfornøyd, ikke fordi jeg var sulten!

Jaja, spist er spist, dagen ble ikke bedre av det, men jeg skal ikke la den være dårlig likevel.

Imorgen er det lavkalori.

 

Ingen skal bo her, og jeg har sagt at jeg har prosjekt 5:2, så det skal gå bra, må bare holde på det. Vi kan jo likevel gå på kafe, på kino, mv.

 

Sikkert bedre å trøsteshoppe klær enn sjokolade.

Jeg trøsta meg med to episoder av ny TV-serie etter trøstespisinga, "gratis" (netflix), null kalorier og fikk strikka (noe jeg opplever som veldig konstruktivt, og dermed faktisk veide opp litt av den dårlige følelsen).

Neste gang går jeg rett på te og TV :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Folkens likvskvalitet er også viktig!! Men NetFlix er skummelt terapeutisk av og til :)

 

Her er status som følger:

Vekt: 81.8 - er krise men iallefall ikke over 82!

Trening - krise - ryggen har slått seg vrang og jeg går som en statue for å prøve å ikke smelle den totalt (enda litt i vater - ikke konstant vondt men tørr ikke trene da jeg skal fly x antall timer i helga og retur x antall timer onsdag natt!)

Livet - veldig bra :)

 

Ok - så ryggen er i faresonen og jeg orker ikke at den ryker igjen - ergo må jeg roe ned litt på hardtrening og fokusere på elipse og yoga igjen. Dette skal jeg få til!

Har blitt veldig god på å unngå godteri. Ser at jeg må være ekstremt god på mat framover - men når man da har en kar som elsker god mat og vin - og en mnd ut i forholdet er det turn off å si - jeg slanker meg og er lavkarbo ;) Så balanse som du sier er essensielt!

 

Revidert plan:

Tirsdag - løp 20 min (ryggen smalt da og krøp hjem :()

Onsdag- gikk til og fra jobb

Torsdag - kiropraktor og mulig svømming etterpå hvis jeg får lov

Fredag - enten PT/fysio eller svømming på morningen (litt basert på hva kiropraktor sier)

Lørdag - ryggøvelser før flyet går halv to

Søndag - svømme

Mandag - svømme

Tirsdag - svømme

Onsdag - svømme

 

Mat: unngå godteri og karbohydrater! Lett i Asia - gode supper :)

 

Lykke til med rødvinsbesøk og 5:2! Husk at livskvalitet er viktig (har to stk i kretsen som har dødd i en alder av 35 siste mnd'ene! - litt oppvekker, man må ikke være for streng men ha balanse!Aktiviteter og shopping er jo positive alternativer til rødvinskos ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Håper det går bra med dere begge, med ryggøvelser og styrketrening :)

Her ble det sent igår, formen er fin idag, men litt sen morgen gjør at joggeturen utgår.

Ikke verdens ende.

Registrerer aktivitet på endomondo, igår gikk jeg 13 km, så det monner jo litt da :rolleyes:

Styrketreningen mangler her også dog.

Har ferie neste uke, skal bare være hjemme, men håper å få trent iallefall :)

 

Ha en fortreffelig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkaloridag, helt ok ettersom den meste gikk bort i å sove etter nattevakt, hehe.

Tok meg på tak og skulle belønne meg selv med kino (ganske stolt av å komme meg ut av sofaen og på kino alene), men tror dere ikke filmen var utsolgt!

Så da blir det "hjemmekino" istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Veiedag.

80,4 og fettprosent 37,6.

Det er ned 1,8 kg og 0,9 i fett siden prosjekt 5:2 starta. I tillegg har jeg gått inn 11 cm på 3 uker (målte ikke første vekedagane dessverre).

Må innrømme jeg hadde urealistiske forhåpninger da jeg gikk på vekta, vet at det ble mye alkohol og tilhørende kalorier fredag, og det pleier å merkes. Likevel ble jeg litt skuffa, skulle så gjerne være under 80, selv om jeg kjente på kroppen at det ikke var sånn. Trodde i min ærlige del av hjernen at jeg hadde gått opp...

Så hva blir dommen?

Det er lenge siden jeg har vært så nær 70-ellellerannet, og snitt på 450 gram ned i uka er faktisk veldig bra. I tillegg gir lavkaloridagene meg et annet fokus. Vanskelig å forklare, men jeg liker det, det er konstruktivt og jeg får gjort masse uten å tenke på mat.

Samtidig er det ikke noe som demotiverer meg mer enn "resten av livet";)

Tror de blir en måned til, selv om jeg ser for meg at det blir til april og 35-årsdag her jeg sitter.

Da er der joggetur - hurra for at det er så godt som lyst kvart over åtte:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...