Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anniken81

Hang in there! Det er sånne perioder som bare sluker energi og viljestyrken - når kroppen ikke er med, helsa hangler og mørket daler på!!!

Jeg må rett og slett bare følge plan jeg - i dag tvang jeg meg til å trene etter jobb -ble bare 20 min på elipse+20min på tredemølle (1 min gå, 1 min jogge på 9.5*10) og 4 styrkeøvelser. Men er bedre enn ingenting. Også gikk jeg til og fra jobb.

I morgen og torsag er det avdelingsseminar på jobb langt uti hutti - men skal prøve å rekke parktreningen på torsadg og fysio fredag morgen. Og en trening i helga! Skal!

VEkta ligger på 82 kg nå. Har ikke vært så høyt på mange år. Og det dreper selvtilliten min - må få kontroll på en ting i livet!

Verdens søteste venninne ringte akkurat og sa hun var på vei med nybakt kveldsmat....er jo så superhyggelig men HJELP! kan jo ikke ikke spise når hun kommer på surprisebesøk med nybakst liksom....ok - prøve å begrense.

Jeg fortsetter å skrive litt her jeg - så får du kaste deg på igjen når formen er bedre! Nå har vi pokker meg holdt på så lenge at litt lenger får vi bare takle :)

 

Gode tanker og god bedring! A.

 

PS: Jeg har en to ukers reise i slutten av november -en uke dublin og kortuke thailand back to back - prøver å ikke tenke på det....men vi vet jo hvor fort det går til jul nå. Så målet er herved satt. Fra nå til 24 desember - skal ned 5 kg! Game on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Har ikke veid meg på ukesvis. Må ha nye batterier i vekta, og ikke motivert etter uker med inaktivitet.

Idag har jeg gått endel, deilig, og skal droppe kveldsmat. Føler selv måltidsrytmen er skjev.

Er så utrolig mye på jobb og mangler på leiligheten - jobbgreiene vet jeg jo om og har tatt høyde for (ikke at jeg skulle bli syk selvsagt), men de husgreiene kjenner jeg stjeler energi så det ikke ligner noe!

Satser på en liten styrkeøkt imorgen, litt gange, og kanskje kanskje jogging lørdag. En rolig liten tur. Så er planen for helga å få en dag uten jobb, dvs der jeg bare kan ordne og sende alle de epostene jeg trenger å ordne, vaske klær og hus, og legge et godt grunnlag for neste uke;) Søndag blir det kanskje klatring, det har vært et prosjekt jeg har villet prøve lenge, så det er på tide.

 

5 kg til jul - jeg skal tygge litt på det og legge en slagplan. Og kjøpe batterier til vekta ;)

 

Du er flink, og kommer til å klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening idag morges, smellen etter nattevakt kom og jeg måtte skru klokka så jeg kunne sove en halv time til.

Det hjälp godt, har hatt en motivert dag. Klarte å si nei takk der jeg satt og ble tilbudt sjokolade (hadde ikke lyst på heller, da), og har gått en drøy runde til/fra jobb via byen;)

Sunn mat i små mengder - rett og slett veldig motivert igjen.

Så motivert at jeg førte inn mat for første gang på lenge. Ligger bare på 1250 idag, litt lite, men tror ikke jeg trenger mer egentlig.... Får se om jeg lar meg friste til å lage kakao og knekkebrød med geitost til kveldsmat - en høstfavoritt.

Satser egentlig på tidlig kveld og styrketrening imorgen tidlig. Krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga kortrunden for første gang på 1 mnd, ifølge endomondo iallefall.

Superdeilig!

 

M

 

PS: Må nok kjøpe ny vekt. Selv med nye batterier viser den 3,8 kg, og det veier jeg jo heldigvis ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Hehe, tror du må kjøpe ny vekt!

 

Har hatt en ok uke, gått på litt kalorismeller i helga men ok totalt sett...tror jeg....

Bare trent tre ganger men gikk en lang tur i dag så da er det nesten fire....

Jeg har gått gjennom masse bilder på mac ´en i dag - blant annet noen fra bryllup i fjor der jeg veide ca 75. Jeg ser forbanna smashing ut! Æsj altså - må få strammet opp og kvitte meg med de 6 kiloene. Tror det har mye å si for selvfølelsen også...dessverre...

Og sa jeg at jeg fikk sånn fancy smoothiemaker maskin? så ved akutt godteribehov har jeg frosne bær og smoothiemuligheter :)

Ukeplanen:

Mandag - spinning

Tirsdag - 20 min elipse, 20 min med jogging/gåing på tredemølle+transformer time på vulkan

Onsdag - fri eller straffetrening med spinning og varmtromstøyetime på SATS

Torsdag - sirkeltrening i frognerparken (er dritskummelt i mørk park klokka åtte på kvelden - bekmørkt!)

Fredag - Fysio (som jeg snart ikke har flere timer hos...buhu...)

Lørdag eller søndag - svømme eller kondisjonstrening

 

Ok, så cluet jeg har funnet ut er at jeg må trene mandag og tirsdag for å få fire økter på en uke. De siste ukene har jeg vært for lat på mandagene itl å komme meg på trening - har endt med at jeg bare har trent 3 ganger. Så denne uka - skal trene 4 ganger. Ikke noe godteri hele uka og ikke noe alkohol før bursdagsfest på fredag. Skal bli en knalluke!

 

Kos deg på søndagskvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogga igår morges, OG i dag! Så superdeilig!

Det er bare 3 km, men dagen blir så mye mer fokusert. Havre- og bokhvetegrøt til frokost, føltes übersunt ;)

 

Planen for resten av uka:

Tirsdag: styrke

Onsdag: morgenjogg (og vinsmaking på kvelden...)

Torsdag: styrke og fly til konferanse

Fredag: hotellmorgen, pilates?

Lørdag og søndag: dagjobbing, så antakelig morgenjogg begge dager for at voffsen skal få sitt, og jeg skal få helgefølelsen trass i jobb.

 

Det blir bittelitt hver dag, som er det jeg håper på - er så superdigg å være FRISK!

 

Ha en fortreffelig uke!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Ref din siste setning i siste innlegg....og da ble jeg syk! Ikke supersyk men sånn kjip syk som gjør at jeg ikke har noe energi, sover dårlig pga kald og varm annen hver time, hodepine og IKKE NOE ENERGI!

Så ble spinning på mandag og gikk til og fra jobb tirsdag, ingenting onsdag, skal prøve meg på en yogatime i dag pga ryggen men blir ikke utetrening i park :(

Jaja, vekta viste 80.5 i dag tidlig, det til tross for pannekaker på tirsag (ja jeg veit men fikk så behov for noe jeg hadde lyst på til middag!)

Jaja, håper du løper deg gjennom hverdagen :)

Bare et lite klynk fra min kant ;)

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars!

Det er skikkelig dritt, især når man har kommet igang og motivert seg for å trene og leve sunt!!

Du har gått ned i vekt, dog, grattis!

Jeg var skikkelig flink på vinsmaking, smakte og smakte og tømte ut det meste. Så gikk vi ut og drakk vin etterpå, så null styrketrening imorges. Om det er noen trøst, mener jeg.

 

Krysser fingrene for at du blir kjapt frisk igjen, og at vekta fortsetter å gå nedover.

Jeg skal kjøpe ny vekt - om jeg har fri på dagtid noen gang...

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du jobber mye!

 

Ja ble litt amputert uke på treningsfronten, men klarte spinning mandag, yoga torsdag og kondisjon på lørdag. I dag har jeg spist nok sjokolade til å gå opp etthvert gram jeg har trent av...shit altså - når man syntes synd på seg selv er det kort vei til fristelse :)

 

Planen for uke er som følger:

Mandag - spinning eller kondis og styrke (må se an om jeg kan gå fra jobb i tide for spinning, er litt helvete på jobb framover....)

Tirsdag - skal gå tur med venninne

Onsdag - kondis og styrke

Torsdag - frognerparken trening

Fredag - fysio/PT+kondis

Lørdag - kondis/styrke

Søndag - dublin

 

Må få inn fire økter denne uka, reiser på søndag og er ikke tilbake i Oslo før 28 november....deprimerende! men det er treningsrom på hotellene jeg skal på så satser på at maten i dublin er drit...hehe...litt mer bekymret for bangkok...der vet jeg maten er amazing ;)

 

Vel, jeg kommer innom og rapporterer på framdrift i løpet av uka. Håper du får deg litt dagsfri og får sett sola innimellom :) Smart med joggingen din forresten, skulle ønske jeg kunne kjøre små joggeturer igjen - bra for å få rompa opp dit den skal!

 

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke den eneste som jobber mye ;)

 

Dublin har masse bra restauranter og barer (snakker av 6 års erfaring), men du skal nok klare å finne noe dritt der også.

Kan røpe at forfotsko er tingen, etter joggetur søndag-mandag-onsdag-lørdag-søndag har jeg ikke antydning til knesmerter!

Riktignok bare 3-komma-litt kilometer hver gang, men vanligvis kjenner jeg det ved 3 ganger per uke.

 

Planen nå er styrketrening imorgen, jogging onsdag+torsdag, og ev styrke el jogging søndag. Fredag er det tidlig fly og fest på kvelden, så da kan det bli så som så lørdag morgen, i tillegg til at det er masse å ordne før jeg reiser lørdag middag.

 

Jaja, håper du har internett på din reisevei siden vi er så godt igang ;)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du er jo kommet skikkelig i gang med joggingen! Dødsbra!

 

Jeg var på SATS i dag, 15 min på elipse og 30 min på tredemølle (1 min gå, 2 min løpe på 9.5, 1 min gå, 2 min løpe osv osv)

Bra start!

Imorgen rekker jeg ikke trene, så blir onsdag og torsdag og fredag...krysser fingrene! Og null brød, goderi eller alkohol! Dvs - spist druer og rosiner, sikkert ikke bra...men men

 

Internett bør det vel være i Dublin ;) Du vet ikke om en bra frisør? Vurderer å farge håret når jeg er der, pleier vanligvis å gjøre det i London...hehe...en del billigere enn i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - trening i går! Hurra!

Sats - 20 min med jogge/gå annethvert minutt (2 min jogging om gangen ble for mye for ryggen så tilbake på 1) + 45 minutter transformer (styrketime!)

Vurderer for og i mot å trene i dag - må vaske enorme mengder klær pga reise neste to ukene men ser det an litt til!

Håper livet smiler og joggingen fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjenner meg skikkelig oppblåst, må finne et målebånd ettersom jeg ikke får fiksa vekta.

Ingen jogging hverken igår eller idag. Kombinasjon av at jeg legger meg for sent, og at bikkja var syk i natt. Ikke så fristende å stå opp kl 06 for å jogge når siste luftetur var 05:15...

Har syklet 10 km dog, bedre enn ingenting. Skal jobbe litt nå, og så er det endel klesvask, trappevask og andre huslige sysler før 10 dagers reising her også. Riktignok med noen småturer hjemom, men erfaringsmessig er det grusomt når jeg bare "snur" i døra, blir aldri så skittent og rotete som dag. Best å ha eg godt grunnlag, mao.

 

Ellers gikke jeg på en smell idag, har drukket for lite vann! Ute på handletur (div jernvarehandler mv), og ble så "fysen". Klarte lenge å forklare meg selv at jeg ikke trenger hverken cappucino eller sjokolade for å belønne meg selv (for hva da liksom? Spise sein middag med vin igår som gjorde at jeg la meg for seint?!!?), men til slutt falt jeg for nøttesjokolade som jeg dytta i meg i bilen. Smekk på lanken!

 

Urk. Skal ta en kjapp time rydding og vasking, så jogging etterpå.

 

Er noen år siden jeg flytta hjem, så kan dessverre ikke navn på noen frisører i Dublin. Jeg pleide å gå på den som lå ved The Sheldon hotel, de var flinke, men de kan jo ha slutta siden sist....

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, SKJERPINGS!!!

Igår var det dagsreising, og fest med jobben. Klarte å knekke inn en joggetur (og godt var det), for kaloriregnskapet viser 2861 kcal!!! Det er ca 1000 kalorier for mye, sånt går man ikke ned i vekt av. Prøvde å være flink, men deilig lunsjbuffet og 4 glass vin til tapasen tok nok knekken på dagen.

Idag har jeg spist stor frokost, hadde planlagt sunn lunsj og nistepakke før sein middag i en slags jobbsammenheng. Må lage ferdig et foredrag, så dagens trim har bestått av gange med voffsen og husvask (orker ikke komme hjem til rot OG skitt, så nå er det iallefall bare litt rotete ;) )

Regner med det ikke er annet å gjøre enn å prøve å være bevisst på hva jeg putter i munnen. Var jo så godt inne i det, skjønner ikke hvor det gikk galt. Muligvis i den sykdommen.

Huff og æsj, kjenner meg oppbløst og deigete og ufresh.

 

Ikke god oppladning til en travel helg og uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen.

1800 kcal (knapt) idag. Fortsetter jeg å redusere 500 kcal/dag blir det jo riktig så bra :P

Neida, men er fornøyd med å ha klart å ta meg sammen.

Ikke noe særlig trening, men har gjennomført 2 foredrag som jeg har kvidd meg litt til, og er straks ferdig med sakspapirene til morgendagen.

Ser altså ut til at jeg kan få en god natt søvn (det er også viktig for vekta!), og litt styrketrening før frokost og møter imorgen.

 

Planen er :

mandag: morgenstyrke , middag med venninne

tirsdag: morgenstyrke, teater

onsdag: morgenjogg

Torsdag: morgenjogg

Fredag og lørdag: konferansehotell, håper der er basseng og/eller treningsrom

Søndag: joggetur? Eller bare fri, om jeg får trent de andre dagene.

 

Ha en strålende uke, nå må jeg "være" masse her for å holde kontrollen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du har en god plan, jeg sender over en masse motivasjonsvibber for at du skal klare det:)

5 uker til jul, du kan i realiteten gå ned 3-5 kg og mange cm på den tiden. Gjør som meg og andre her på forumet, heng et klesplagg du ønsker å komme deg inn i, på skapdøra på soverommet, eller ved siden av kjøleskapet hehehe, kanskje det gir motivasjon:)

Lykke til :)

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det Gressenka;)

Hadde jeg vært hjemme med eget kjøleskap og eget soverom hver dag tror jeg nok kiloene ikke hadde komt på - er noe med 2-3 reisedager i uka, flyplassmat og hotellmiddager, samt mye hotell uten treningsrom som er utfordrende.

Utfordrende er jo på ingen måte umulig, så nå tar jeg grep NOK EN GANG og registrerer her inne. Så får vi se.

 

Sender motivasjonsvibber og lykke til til deg også :)

 

Idag ble det pilates istedenfor styrke, og ikke veldig fristende å gå tur ute i mørket i en fremmed by :(

Satser på styrke imorgen, og videre som planlagt.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kutte en 500 kalorier per dag er konstruktivt....men ikke så lett i lengden!

Men planen er bra, bare så vanskelig å få tid til alt!

Booket meg inn på toni&guy, pleier å være ok uavhengig av land:)

Planen min er:

Mandag- ikke trening dessverre, har det ikke meg....prøve å unngå vin på middag i kveld

Tirsdag-30 min kondis på verdens minste treningsrom+5-6 styrkeøvelse

Onsadg- samme som tirsdag....på morningen seff...og det etter middag på ett slott på tirsdag....skal nok gå veldig bra;)

Torsdag-samme rutine på morgenen, fly hjem på kvelden...hjemme ett!

Fredag fly til bangkok, tar hele dagen

Lørdag og søndag- vandre i bangkok....

 

Jada...kommer forhåpentligvis hjem neste torsdag og da blir det trening torsdag, fredag, lørdag og søndag!!!!

 

Jeg sjekker innom med jevne mellomrom så hyggelig at du skriver:)

 

Ha en fin uke og hold motivasjonen oppe! Motivasjonen er julekjolen som strammer!!

Mitt største problem denne uka er de fantastiske gingerkjeksene man får med teen her!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen fungerer det godt å tvinge seg selv inn her hver dag.

Idag ble det pilates 15 minutter på morgenen, og litt mer gange enn igår.

Har spist sunt og fornuftig, 1100 kcal per nå.

Kjenener meg ikke akkurat superfresh, men kjenner mindre kalorier og litt mer trening gjør at jeg på ingen måte er like oppblåst og kvapsete som for neon dager siden. Deilig!

Ikveld skal jeg slappe av med gravid lillesøster, det blir middag og tv-serier og strikking- tror jeg fint skal holde meg til kaloribudsjettet.

Håper på tidlig kveld slik at jeg klarer en mikro joggerunde imorgen.

Toni& guy er bra, og middag på slot blir storveies:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvor det går.

Utrolig deilig å være hjemmom et lite døgn ;)

Jogga i dag morges, det er bare 3 km, men får meg til å fokusere resten av dagen. Er som om jeg ikke får lyst på sjokolade og tullemat, bedre blodsukkerkontroll eller kanskje bare kontroll generelt.

Jaja, det er tungvindt å registrere, men jammen effektivt, så jeg skal fortsette.

Imorgen er det morgenjogg før ny dag med flytur (er endel steder i Europa som er vanskelige å komme seg til gitt). Tilbake søndag morgen, men innom underveis.

Skulle ønske det var bedre utvalg i salat på flyplassene!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport:

torsdag: Morgenjogg før flytur, grei mat gjennom flyplassdagen, og så vin og drinker til middag.

Fredag: morgentrening, så ok mat og igjen: vin og drinker.

Igår: Møter og flyplass, men ok mat.

Idag: ca 1 time gange, i tillegg til fly, mat og hagearbeid. Stålsetter meg for å registrere...

Plan for uka:

Mandag og tirsdag: morgenjogg.

Onsdag: grisetidlig fly

Torsdag styrketrening på hotellrommet

Fredag: morgenjogg ev svømming på ettermiddagen

Lørdag: joggetur før nattevakt

Søndag: alt avhenger av natta, så satser ikke på noe som helst.

Men, 5 dager med eget kjøleskap er gull!

Maks 3 enheter vin denne uka.

 

Hvordan er din frequent-flyer tilværelse?

 

Ikke så ille resultat av registreringen, faktisk. Bare 1540 kcal idag, men nå ble jeg selvsagt sulten (kanskje det bare er psykisk - hehe).

Snitt på 1900 kcal/dag, og litt over 11 trimpoeng. Har selvsagt følt meg bedre enn vanlig på konferanse også, ettersom jeg har valgt sunne ting og ikke spist meg ihjel. Mulig jeg faktisk har lært.

Isåfall er jo det et hipp-hipp-hurra verdig :P/>

Endret av snart30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenjogg er digg, endel aktivitet resten av dagen, ca 6 km på sykkel og trasking i by og til handling. Veldig fornøyd.

Indisk vegetarmat til middag, litt lite kalorier så langt idag - luksusproblem ;)

Nå gjelder det å få vaska litt klær fur det er ut på tur igjen, de skal jo rekke å tørke også. Jaja, det går seg til på et tidspunkt. Merkelig hvor mye tyngre alt er om vinteren...

 

Hvordan går det med deg?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1750 kcal idag, fornøyd med det.

Ikke minst fornøyd med at jeg har blitt en "sånn" type som står opp og jogger før jobb :P

Det krever imidlertid at man kommer seg i seng. Imorgen er det tidlig tidlig fly, nå er det pakking og en kjapp dusj så det er minst mulig som kan ta tid imorgen. Erfaringsmessig tar ting omtrent dobbel så lang tid for hver time tidligere enn vanlig en må stå opp. Mulig det gjelder andre veien også, forresten?

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk det virkelig helt skeis. Sunn frokost (matpakke hjemmefra på flyet), så dessert til lunsj (feilgrep) og vin og tapas til middag på restaurant - stor bommert. Resultat: 2800 kcal.

Usj og fysj.

Idag ble det stor frokost på hotell, men det kan jeg jo rette opp i ut over dagen. Så er det jo bedre å spise mindre til kvelden enn om morgenen da, så sånn sett er det vel greit. Trente styrke i dag morges, det trengtes kjente jeg!

Håper på jogging imorgen tidlig, får se hva jeg får til. Får planlegge maten for jobbehelg...

 

Hvordan går det med deg i utlendighet? Og hvordan ble resultatet etter frisørbesøk? Jeg fikk lillesøster til å stusse lokkene, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...