Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

Uke 31: 7,9 trimpoeng.

Uke 32: 9,4 trimpoeng.

Uke 33: 3,4 trimpoeng.

 

Fra før 4,7 straffetrimpoeng, nå 14,0 straffetrimpoeng. Vi får se litt hva jeg gjør med den sommerstraffen. :)

 

Uansett, sommeren er over, jeg begynner gradvis å trappe opp igjen. Siste uken av sommerferien ble den eneste uken i sommer hvor jeg hadde "gammeldags" sommerferie - jeg var helt utslått. Lå bare og slappet av og koste meg med god mat til alle måltider osv osv. Jeg var sammen med folk som har holdningen "1 år til neste gang, god tid til å kvitte seg med ferieoverskuddet".

 

Uansett, mål for denne uken: 13 trimpoeng.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Jeg måtte låne en annens vekt, så jeg er litt spent på imorgen - om min vekt viser noe annet enn den jeg lånte de siste to ukene. Uansett, resultatet ble:

Uke 28 + 1,4 kg, 58,8 kg, + 1 cm, totalt minus 12 cm

Uke 29 + 0,2 kg, 59,0 kg, - 0 cm, totalt minus 12 cm

 

Vi får se imorgen. Ferien er over, imorra er oppsummering av sommerferien. Jeg er rimelig fornøyd kjenner jeg. Litt misfornøyd med at jeg mest sannsynlig ikke når mitt delmål neste uke. MEN jeg har ikke gått opp 5 kg i sommer, OG jeg er fortsatt motivert for å kvitte meg med de siste kiloene. HURRA!

 

:)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide å oppsummere sommeren, og vekten for uke 30.

 

Jeg veide i går 58,6 kg, og hadde ingen endring i midjemål. Så dermed har jeg gått ned 9,5 kg og mistet 12 cm rundt magen. Jeg har igjen 6,1 kg til målet mitt.

 

I sommer har jeg gått ned 2,4 kg (fra mai til i dag). Jeg har hatt veldig lang sommerferie, og jeg er glad for at vektpilen viser ned og ikke opp.

 

Neste uke skulle jeg etter min delmålsplan veie 57,0 kg. Det er urealistisk nå. Derfor kommer jeg til å justere datoene neste uke.

 

Like fullt. Jeg skal nå 52,5 kg innen 31.12.09. Det er jeg helt 100 % bestemt på. Jeg har hatt en sommer med mer fokus på sunn mat enn tidligere. Jeg kan ikke skryte av voldsomme mengder med fysisk aktivitet, men jevnt over har jeg nok hatt mer hverdagsaktivitet (utenom trimpoengene) enn jeg har i min student-tilværelse her hjemme. Sommeren har vært fin, og passe sunn - med unntak av de siste to ukene. Det kan jo hende jeg kunne veid mye mindre hvis jeg hadde holdt de siste to ferieukene også, men det var verdt det. Jeg er overbevist om at jeg når målet mitt. Nå skal jeg ta høsten med storm.

 

Det skal også sies at jeg har vært normalvektig i hele sommer, og jeg har trent ganske mye styrke i våres, og opprettholdt styrketreningen litt gjennom ferien. Så jeg har fått mange komplimenter for at jeg ser sprek ut, og at jeg har pen kropp. Det varmer!!!

 

-innen2010! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt høst-motivasjon:

 

18 onsdager igjen før julaften.

19 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

339 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

321 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

Siden jeg, med unntak av sommerferien, har hatt en fin gjennomsnittsnedgang på ca. 400 g ned pr. uke, så håper jeg å klare dette. Etter sommerferien ligger gjennomsnittet på 317 g ned pr. uke, så selv med ganske dårlige resultater i en lang periode har jeg et fint snitt.

 

Med 400 g ned i uken skal jeg være ferdig til 9. desember. Det er også den datoen jeg har satt opp i delmålplanen min. :)

 

Da er hverdagen her igjen, sommeren er over, og brunfargen blir litt mindre for hver dag som går. Forhåpentligvis forsvinner også litt og litt av innen sammen med brunfargen i år :). Snart er innen liten og lekker hvert fall!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Nå har jeg vært litt småsyk i et par dager. Kjedelig. Og det går utover trimmen. Jeg ligger ikke flatt ut, men det er tungt å bevege seg når man er smådårlig. ÆSJ! Dårlig start etter ferien. Gir meg ikke like vel! :) Skal skrape sammen så mange trimpoeng som jeg klarer. Siste sommermåneden er snart over, også er høsten her! Deilig å tenke på at neste gang jeg pakker fram bikinien igjen skal kroppen være perfekt! :cool:

 

God helg til alle! Og god bedring til alle som er småforkjøla i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært innom deg innimellom og tittet litt på resultatene dine. Synes du har vært kjempeflink! Du er så nære mål, så bare stå på videre!!! :)

 

Internettkurset har hjulpet masse. Har hatt to uker med flytting også som virkelig kunne gått skeis om jeg ikke hadde hatt kurset i bakhodet. Bare rot, raske middager og alt for lite mat. Men jeg kom meg gjennom det! Nå er hverdagen her og det blir bare lettere og lettere med trim og mat. Herlig! Har ikke kommet lenger enn 87 blank, men har som sagt hatt noen tunge uker bak meg. Blir spennende å se neste veiedag om matveien og trimmen gjør susen :)

 

God helg til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87 blank er jo bra det etter sommeren og flytting! :) Det er mange som har gått mye opp i sommer, og du skrev jo til og med at du hadde mistet all motivasjonen i sommervarmen - så det kan ikke ha vært helt sant! Og når du nå merker at hverdagen gjør at mat og trim går lettere igjen vil resultatene komme smygende før du aner det, jeg skal krysse fingrene for deg. Vi jobber oss nedover ett skritt av gangen, det er bedre å ta seg god tid å få rutine på alt dette enn å haste avgårde, og sprekke før man har rukket å lære seg noe som helst. Er det Grete Roede internettkurs du går eller noe annet? (Og går du fortsatt eller er det slutt nå?) :) - nysgjerrigper

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen kom tilbake når jeg fikk greteroede boka å lese og lære fra, og det hjalp mye med fler mail og info! Er internettkurs jeg har gått da :) Merker at jeg helt sikkert slurver litt, så et vanlig kurs er nok mye bedre. Men vekta beveger seg jo stadig den riktige veien uansett, så jeg håper jeg klarer å fortsette når kurset er ferdig! Det er igjen 2 uker av det tror jeg. Merker at jeg ikke tenker "grete roede" når jeg velger mat og sånt, at jeg rett og slett har fått en goood rutine på det! Er som du sier at det er VIKTIG å bruke tiden. Jeg skal faktisk leve sånn her heele livet, og jeg har vel knekt min kode på hvordan jeg skal få det til :) Så fort jeg kommer meg inn på et treningssenter nå, så skal vi se at det blir fortgang på det! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 11,2 trimpoeng denne uken. Målet var 13, men pga. snikende sykdom ble det umulig å få til på slutten av uka. OG derfor får jeg ikke straffetrimpoeng, kan ikke få dobbel straff, må holde at jeg er syk.

 

For denne uken har jeg satt et mål på 13, men det kan være jeg justerer det ned, for nå er jeg blitt ordentlig syk. Jeg ligger på sofaen hjemme og syntes synd på meg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra motivasjonen er på plass Sitrus. Hvis man har god tid og motivasjon er jeg sikker på at man kan flytte fjell! :) Du har flyttet ja, lurte på dette med treningssenter. Har du lagt en plan da? Når du skal melde deg inn og hvor? Eller er det foreløpig litt på vent? Synes det er ekstremt slitsomt å flytte, så da kan ting ta litt tid. - Jeg har heldigvis bare flyttet en gang foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var dette småsyke greiene mine ferdig utviklet (håper jeg) får nå er jeg ganske syk. ÆSJ. Det er så kjedelig. Og det kan forresten hende det er den berømte svineinfluensaen, men jeg gidder ikke dra til legen - så dårlig er jeg ikke. Jeg har vondt i muskler og ledd i hele kroppen, vondt i hodet, litt feber, sår og vond hals. Jaja.. Tror jeg holder meg på sofaen i dag hvert fall.

 

Så forresten at det stod at man mister matlysten ved å ha influensa - det har jeg ikke gjort enda, så kanskje det ikke er det allikevel. Ikke det at jeg er veldig sulten, bare normalt (var sulten før jeg hadde spist noe frokost).

 

Og der kom vi over på enda en ny side i tråden min, så da må jeg ta med over tickeren min. Hehe.. Må ha den framme hele tiden.

 

weight.png

 

wHJkjbs.png

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen slagplan foreløbig! Må først sjekke det ut og finne ut om jeg liker det :) Er gjennom skolen så det blir bare 500 i året! Kjempe ålreit. Men er jo ikke sikkert det er god plass og bra timer. Reiser i morgen med ei venninde, siden vi fant ut at vi plutselig fikk en fridag! De har en del spinning og yoga og sånt der, så får se! Blir nå i hvertfall trim de dagene jeg har mulighet, feks mellom timer på skolen eller tidlig på ettermiddagen. Greit å ha kveldene til studie og jobb :)

 

Høres ut for at du har fått en liten influensa ja. Du må huske at influensa kommer i flere former, og at du ikke alltid vil merke alle symptomene! Jeg var på sykehuset en gang, fordi jeg hadde sykt vondt i magen og ryggen - og jeg fikk beskjed om at jeg hadde influensa og skulle spise ibux! (reiste til fastlege 2 dager senere og fikk vite jeg hadde livmorbetennelse - så SÅ feil kan man ta) Så det er nok flere måter man kan oppleve influensa på :) Svineinfluensaen er jo sagt å være mye mildere enn vanlig influensa hos de fleste friske og raske! Du får holde deg i seng og kose deg med te, vann, film og sove massssse! C-vitaminer er en fin ting også!

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Nei symptomer er noe lumske greier. :) Bare synd at jeg nesten aldri får dårlig matlyst, tror bare det er når jeg har omgangssyke. Hihi.. Mat vil kroppen ha samme hva som kjører i den, og akkurat nå er det noen viruser.

 

Jeg koser meg med te, ullpledd, paracet og innimellom en velfortjent blund på senga. Egentlig har jeg kjedet meg litt i dag, er drit kjedelig å ligge syke. Blir lei av både tv og internett og hodepine og alt sammen. Og ikke er jeg alvorlig syk heller, bare nok til at det er akkurat passe å ikke gjøre noe særlig. Gikk ned trappa istad for å hente posten, og ble sliten i hele kroppen av å gå opp igjen. :)

 

Det er greit å ha en venninne å trene sammen med , og lurt å legge opp slagplan for trim innimellom studier og jobb. Synes det høres ut som et bra prøveprosjekt. Vi studenter skal da greie å holde oss aktive vi og. :) Jeg har ikke vært på noen ordentlig timer siden juni så nå gleder jeg meg til å komme tilbake i rytmen med den type trening. Har trent utendørs og egentrening i hele sommer. Planen var egentlig å gå på en aerobic time i dag, men det ble det jo ikke noe av.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt første normale uke etter sommerferien. Og det gir resultater! :D

 

I dag veide jeg: 57,7 kg, det vil si ned 0,9 kg siden forrige uke. Jeg hadde samme midjemål som forrige uke, så der ble endringen 0 cm. Totalt til nå; - 10,4 kg, - 12 cm.

 

JIPPI! Jeg flyttet delmålet, siden det egentlig var i dag. Jeg håper å klare å gå ned 700 g denne uken som kommer nå. Slik at jeg kan begynne på neste delmål istedet. Jeg veide jo 57,4 kg på det laveste i sommer, så jeg vil liksom forte meg forbi det jeg har gått opp igjen på slutten i sommer (selv om jeg egentlig ikke synes det var så farlig, siden jeg endte med å ha gått ned over hele ferien).

 

Jeg håpet å være frisk i dag - det er jeg ikke. Æsj. Nå er jeg lei. Har lyst å gå på trening. Føler at treningen må til hvis jeg skal bli kvitt 700 g til neste uke. Hihi..

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at siden jeg fortsatt er syk (!!!!) så blir det nesten ikke noe trimpoeng på meg denne uken. Så jeg tror vi får ta bort det derre målet for denne uken. :D

 

Nå håper jeg å bli frisk i løpet av helga! VELDIG LEI av å være syk.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ekstremt kjedelig å være syk! Nå har jeg fått nok. Trodde fredag kveld at jeg begynte å bli bedre, men det var bare et "blaff". Tilstanden er vel mer stabil fortsatt. Æsj. Uansett, jeg har forskjøvet delmålet en uke til. Jeg orker ikke å ha det på meg at jeg skal oppnå noe slankemessig mens jeg er syk. Såpass har jeg jo faktisk lært - det er ikke sunt å gå nedover i vekt mens man er syk, da trenger kroppen energi til en del andre ting.

 

Dessuten blir jeg litt stresset, en hel studieuke har jeg ligget på senga/sofaen, det er jo heller ikke helt ideelt. Huff. Nå håper jeg det snur snart altså. Leste på nettet at det tar 1 - 2 uker før man blir frisk etter symptomdebut på svineinfluensa, og at det er nokså likt med vanlig influensa, så uansett hva jeg har så kan jeg altså være syk 1 uke til - DET HAR JEG IKKE TID TIL! :mad:

 

Ok.. Nå har jeg klaget nok. :D

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke trent noe denne uken. Likevel har jeg måttet ordne noen ting, og det har ført til at jeg har gått noen turer og syklet en tur. Alt foregikk i rolig tempo, siden jeg begynner å svette med en gang pga. feberen (men kan innrømme at det var litt deilig med frisk luft). Hehe.. Likevel klarte jeg dermed å skrape sammen 5,1 trimpoeng. Mystisk. Litt usikker på om jeg skal telle dem, siden det er bare dumt for kroppen at jeg måtte ut og farte. Dessverre har man ikke alltid noe valg. Kjipt med å bli voksen, og mamma og pappa ikke kan fikse alt i hele verden for en. :D

 

Mål for neste uke ser jeg an. Jeg gidder ikke sette noe mål før jeg er frisk hvert fall.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Nå har jeg vært syk lenge nok.

 

Uansett, det blir en del tanker da, når man ligger i senga og drar seg hele dagen. Blir en del drømmer og, siden jeg sover en hel del. :)

 

Jeg føler at jeg nærmer meg målet, selv om jeg har 1/3 igjen. Og jeg merker at jeg gruer meg litt til det. Jeg har aldri vært spesielt god på å holde vekten. Ikke det at jeg noensinne tidligere har vært så god på å slanke meg heller, men det har jeg jo begynt å få litt dreisen på nå da. Så da gjenstår dette å holde vekten. Hmm.. Blir nødt til å sette meg noen helt spesifikke trimmål tror jeg, når jeg er i mål med vekten. Sånn at jeg kan se at jeg blir sterkere eller mer utholdende på et eller annet vis, konkurrere med meg selv på noe annet enn vekta.

 

Søkte litt på youtube i dag, kom innom denne filmen; http://www.youtube.com/watch?v=t_9QHCTljtE - se på slutten med før og etter bilder spesielt. Det er jo helt utrolig at det går an egentlig. Å forandre kroppen så mye. MEN det jeg tenker på at er aller mest skummelt er at vi kan VELDIG lett forandre kroppen rett tilbake. Snu rundt på hva som er BEFORE og hva som er AFTER. Og det vil jeg ikke at skal skje igjen. :)

 

Jeg har ikke mistet motivasjonen i det hele tatt, jeg er ikke deppa. Jeg er mer skal vi si, spent, og engstelig. Tror likevel det bare er positivt. Jeg forbereder meg på den neste, og største utfordringen i dette vekteventyret mitt. Nemlig vekten for resten av livet. Det er mystisk at vekta skal vise det samme hver gang jeg tasser oppå den, og at det skal være "jippi"! :) Tror det er bare bra å gi seg selv noen måneder mental forberedelse på det neste trinnet sånn sett, regner ikke med å være i mål før desember. Likevel, det er bare noen måneder til. :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken viste vekten 58,2 kg, og ingen forandring i midjemål. Det betyr opp 500 g. Jeg tar denne ukens måling med en klype salt. Nå har jeg vært syk i nesten to uker, så det betyr at jeg egentlig ligger én meny over det jeg skal ha. Siden jeg følger meny 2, hvor jeg egentlig må ha minst 10 trimpoeng pr. uke, og det har jeg ikke nå. På den annen side trenger kroppen masse ekstra energi når den har en infeksjon, så man skal jo egentlig ikke prøve å slanke seg, for det er en ekstra belastning for kroppen. I tillegg til dette så vet jeg ikke hvordan det er med væskebalansen nå, med feber og sånn. OG det kjennes litt ut som jeg holder på å få mensen - de hormonene der kan jo også gi mye ubalanse. I verste fall har jeg faktisk lagt på meg nå mens jeg har vært syk - men da får det heller bare være. Jeg har ikke spist usunt hvert fall, og prøvd å gi kroppen næringsstoffer for å bekjempe sykdommen, så da får jeg heller tåle det om jeg fikk litt ekstra påheng på kjøpet. :) Nå er målet å bli frisk og begynne å trene igjen!

 

Men som sagt, jeg tar denne ukens måling med en klype salt. Jeg satser på at jeg nå snart er frisk nok til å trene igjen, også er jeg mer spent på neste ukes måling, eventuelt målingen om to uker - siden jeg pleier å stå stille eller gå opp i vekt når jeg begynner med styrketrening etter lengre tids pause. (Støle muskler binder mye vann, hos meg er det opptil 1 kg). Det var litt dumt å bli syk sånn rett etter sommerferien, for det har gitt meg et enda lengre opphold fra styrketreningen - nå nærmer det seg 4-5 uker - og det er IKKE bra. Kjenner at jeg er litt slappere i fisken, ikke større (det viser jo midjemålet at jeg ikke er heldigvis), men at alt henger litt mer igjen.

 

-innen2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet motivasjonen i det hele tatt, jeg er ikke deppa. Jeg er mer skal vi si, spent, og engstelig. Tror likevel det bare er positivt. Jeg forbereder meg på den neste, og største utfordringen i dette vekteventyret mitt. Nemlig vekten for resten av livet. Det er mystisk at vekta skal vise det samme hver gang jeg tasser oppå den, og at det skal være "jippi"! :) Tror det er bare bra å gi seg selv noen måneder mental forberedelse på det neste trinnet sånn sett, regner ikke med å være i mål før desember. Likevel, det er bare noen måneder til. :)

 

-innen2010

 

Ah- min tvilling in spe :) Dette er akkurat som om jeg skulle sagt det selv!

 

Stor klem!

 

ps- dette er altså sitat fra ditt tidligere innlegg- var visst ikke så lett å se det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Egentlig kalles det ikke trim. Jeg var nødt til å fikse et par ting forrige uke, til tross for sykdom. Så det ble 1,5 trimpoeng pga. et par spaserturer. Jeg hadde sikkert godt av den friske luften, men kroppen synes det var slitsomt å bevege seg.

 

I dag er jeg derimot helt frisk :) :) :) Så nå blir det trimpoeng igjen. Mål for neste uke: 15 trimpoeng.

 

Soleia - hvis du skriver

foran det jeg har skrevet så blir det sånn "sitatboks" rundt det. Det må nemlig både stå "kommando" før og etter det du skal ha med inni, og nå har du bare "kommando" etter. :) Ja, vi er slanke-tvillinger, ingen tvil om det. Det er også derfor jeg elsker å følge med på tråden din, for jeg kjenner meg så igjen!

 

Stor klem fra innen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned 300 g denne uken. Ikke noe kjempemye, men kanskje jeg skal være fornøyd siden jeg er støl! :) Begynte trening igjen på mandag, og har trent en del denne uken - merkes i kroppen at det er leeeenge siden nå. Deilig å være frisk og i gang igjen. Føles som enda en ny start. Jeg håper at ingenting kommer i veien denne gangen. Nå er jeg lei av 57 tallet. Og lei meg fordi det er blitt sååå mange uker med tull (først noen uker på slutten av sommerferien, og så noen uker syk!!!)

 

56 tallet er neste mål, og da kommer jeg i mål på dette fæle delmålet jeg har jobbet med så lenge nå. GLEDER MEG!

 

Oppdatering av høst-plan:

15 onsdager igjen før julaften.

16 onsdager igjen før 2010.

 

Det betyr:

360 g ned pr. uke for å bli ferdig før julaften.

338 g ned pr. uke for å bli ferdig før 2010.

 

 

-innen2010 (klar til kamp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Det går ikke helt så fort som jeg vil for tiden. Ned 300 g (til 57,6 kg) og fortsatt ingen endring rundt magen. Nå må jeg snart få se 56 tallet. Jeg er utrolig lei av 57 nå, og dette delmålet. MÅ bli ferdig med akkurat 57 snart. Dessuten må jeg jo gå ned 365 g i uka for å bli ferdig før julaften - og det har jeg VELDIG lyst til (nicket mitt sier jo at jeg skal bli ferdig senest før nyttårsaften, men allikevel).

 

Hehe..

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...